Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Hesperus schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:57:
Hoi

Mensen ik heb sinds vorig week ook een Synology product binnen de huis. Het is een DS 107+ 128 MB volgens synology de snelste versie door z´n geheugen en processor. Ik kan hem niet optimaal testen omdat ik nog een 100mb router heb, maar hij is wel heel heel erg snel. Afspelen van een bestand gaat goed tegelijkertijd iets downloaden via de bittorent loopt heel soepel. Dan ben ik ook iets aan het kopieren naar de NAS hij blijft vrij koel.

Synology had ook een nieuwe beta firmware beschikbaar gesteld met opties als Filestation, bestanden benaderen via de webinterface. Photostation 2 + Video speelt AVI WMV MPEG ook af de synolgy maakt het een Flash bestand van, het is heel makkelijk af te spelen in je foto album. Audio station, je kan nu radio zenders afspelen en MP3's gewoon simpel de share aangeven en geniet maar van je muziek. Je hebt wel een USB speakers setje erbij nodig, eventueel kan je ook een afstandbediening erbij bestellen van Synology :) . En tenslotte ook een nieuwe optie EZinternet je kan je synolgy webbeheer ook bereiken van buitenaf 8) .

Ik zal later wat screenshots bij toevoegen.
Wow, dat zijn nog eens features! Dus... als ik het goed begrijp maak je een soort centraal audio-station/jukebox van je NAS? Wel grappig :) Misschien gaan ze ook nog wel een model uitbrengen dat audio aansluitingen bezit. Die NAS-drives heb je ook.
Persoonlijk hoop ik dan wel dat ze nog wel een variant overhouden zonder dat soort dingen, omdat het mij vooral ook om de bezuiniging gaat van de energie kosten. Want mijn NAS is natuurlijk wel 1 van de geselecteerde apparaten in huis die ook 's nachts door blijven draaien.
Op zich is het wel grappig dat ze nu nog meer op de bestanden en vooral de audio hebben gericht, omdat ze al de audio kunnen streamen via UPnP en via de iTunes Service (die heerlijk werkt kan ik iedereen vertellen!)

I've visited the Mothership @ Cupertino

quote:
markje1 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:59:
goeieavond.

ik ben nu ook op zoen naar een nas oplossing. ik heb alleen niet zo'n groot budget. ik heb er ¤250 voor dat zou een nas oplossing + hd moeten worden. wat raden jullie mij aan?
Tja, wat wil je doen? Dit is zo'n open vraag dat ik bijna de FAQ naar je toe zou moeten gooien ;)

Er zijn NAS-en die heel goedkoop zijn en handig voor 1 gebruiker, dat zijn NAS-en die gebruik maken van NDAS. FreeCom classics zijn van die dingen. Ze zijn goedkoop, maar ik vind ze onhandig.

De echte NAS oplossingen zijn altijd ietsje duurder, omdat ze flexibeler zijn. Het is meestal een echt apart systeem waar vele services op kunnen draaien om bijv. windows sharing te doen of een torrent te kunnen downloaden. Of soms zelfs met een Webservertje.

Met een budget voor 250 euro voor hd+NAS kan je bij Informatique (zie www.tweakers.net/pricewatch) een Buffalo Linkstation kopen met 320GB disk. Qua prijs en performance een aanrader uit een andere NAS thread.

offtopic:
shit, ik heb een soort van dubbelpost gemaakt ipv een gebruikelijk merge in 1 reply. Mea Culpa :X

VisionMaster wijzigde dit bericht 29-07-2007 13:26 (4%)

Wilde een DS 207+ bestellen maar ben uiteindelijk toch gegaan voor de 107+ icm met een Squeezebox. Perfect apparaat totnutoe. Heb nog wel wat kleine dingen die ik moet uitzoeken maar ik heb er nu al erg veel plezier van.
Ik heb ook getwijfeld om niet de goedkopere (lees: Conceptronic) te nemen maar ben blij dat ik de Synology heb gekocht.

Ik beschouw mezelf niet als 'echte' tweaker maar maar ik vond het instellen van de Synology zeer goed te doen. Heb mijn hele mp3-verzameling inmiddels opgeslagen, al mijn foto's staan erop, heb een share met mijn Dreambox sat-ontvanger en ftp is ook een eitje.

@Valith: ik krijg sabnzbd nog niet aan de praat. Heb het optware-pakketje gedownload, het tar-bestand in mijn public-folder gezet de firmware aangepast en dan zou je in moeten kunnen loggen via http://ip-adres:8080. Dit lukt echter niet, ik kan wel een user en ww invoeren maar alles wat ik probeer (ook als admin) pakt ie niet. Enig idee?

Het komt omdat je de 107+ hebt gekocht. Deze is voorzien van een ARM processor (500MHz) ipv PPC (266MHz) processor van de DS207, DS207 128MB, DS107, DS107 128MB en DS107e
(let op: er is geen DS-207+ zoals jij laat weten, alleen een DS207 en DS207 128MB).

Voor de ARM 500MHz processor heeft men (lees: Ed_x) sabNZBd nog niet weten te compileren. Ed_x is hiermee bezig op het Mobileforum
Daarom heb ik ook gekozen voor een DS-207 128MB. Met name vanwege de RAID1 functionaliteit, maar ook omdat sabNZBd nog niet werkend is op de ARM CPU. Hieraan wordt dus nog gewerkt, maar het is niet bekend of het gaat lukken...

Goed om te horen dat je connectie met je Squeezebox werkt. Als je echt graag met sabNZBd wilt gaan werken op korte termijn, is het wellicht een idee om je DS-107+ te ruilen voor een DS-207 128MB. Dan kun je alles en heb je nog steeds een zeer acceptabele performance. (Of heb jij een andere reden om voor de DS-107+ te kiezen dan extra performance, de prijs is nagenoeg gelijk aan een DS-207 128MB)

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Ik volg het topic van Ed_x inderdaad ook maar had er niet bij stil gestaan dat het (nog) niet voor de 107+ was. Is jammer, maar niet onoverkomelijk.

Heb voor deze bundelaanbieding gekozen omdat het een aardige prijs was. Raid 1 was voor mij niet essentieel (draai wel dagelijks backup op USB-schijf) dus heb me bij wifisound.nl goed laten voorlichten en geconcludeerd dat ik voor deze bundel zou gaan. Voor mij is dit een prima afdoende oplossing maar ging inderdaad wel naar de winkel met het idee de 207 te gaan halen.
Echt een aanrader, deze NAS.

Ik zit nog met een dilemmatje:
1) De 207 is nog niet met 128Mb + snelle cpu te krijgen toch?
2) De 207 installeert een partitietje op je schijf, wat als dat hele ding naar de klote gaat en 1 hdd. Kan ik dan die andere hdd in mn PC gooien, en als ext3 partitie mounten, of moet ik er moeilijk voor doen?
3) Is het mogelijk om een flashkaartje erin te gooien, zodat de volledige HDD voor mij is (zonder dat er een partitie wordt gebruikt voor software?)
4) Kan een dagelijkse backup gescheduled worden naar USB? En zo ja, kan die HDD dan ook op hibernation staan als hij niet gebruikt wordt? Of is een rsync mogelijk naar een server op internet?
5) Weet iemand wanneer NTFS write ondersteund wordt? :)
6) Als je een mirror hebt, hoe makkelijk is het dan om een set grotere hdds er in te gooien zonder data verlies?

Vind het nogsteeds best een prijzig apparaat namelijk.

Jrz wijzigde dit bericht 07-08-2007 12:17 (3%)

quote:
Jrz schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:55:
Ik zit nog met een dilemmatje:
1) De 207 is nog niet met 128Mb + snelle cpu te krijgen toch?
2) De 207 installeert een partitietje op je schijf, wat als dat hele ding naar de klote gaat en 1 hdd. Kan ik dan die andere hdd in mn PC gooien, en als ext3 partitie mounten, of moet ik er moeilijk voor doen?
3) Is het mogelijk om een flashkaartje erin te gooien, zodat de volledige HDD voor mij is (zonder dat er een partitie wordt gebruikt voor software?)
4) Kan een dagelijkse backup gescheduled worden naar USB? En zo ja, kan die HDD dan ook op hibernation staan als hij niet gebruikt wordt? Of is een rsync mogelijk naar een server op internet?
5) Weet iemand wanneer NTFS write ondersteund wordt? :)
6) Als je een mirror hebt, hoe makkelijk is het dan om een set grotere hdds er in te gooien zonder data verlies?

Vind het nogsteeds best een prijzig apparaat namelijk.
2) Ligt er volgens mij aan welke RAID vorm je hebt gebruikt. Als je een RAID-1 mirror hebt wel, als je RAID-0 gebruikt, dan is het over. Ik weet effe niet meer of je JBOD kan gebruiken... Ik neem aan dat er gebruik gemaakt wordt van de Logical Volume Manager, dus je kan dan vrij eenvoudig in een ander systeem je disk mounten en daar in de LVM hangen en doorgaan.
3) Ik wil zelf ook een keer een FLashdriver in de USB doen en dan de swap en liefst ook de software via de Stick laten lopen. Dat lijkt me makkelijker knoeien met dat ding, maar ik kan me voorstellen dat je de boot volgorde niet richting je USB drives kan gooien, alleen maar naar de root partitie van 1 van de twee interne disken.
4) Ik weet dat nu USB drives ook in de hibernation gezet zullen worden. Of dat goed werkt weet ik (nog) niet, maar het wordt gesupport. Dagelijkse online backups configureren is mogelijk. Ik weet niet wat het kan doen, maar waarschijnlijk is dat op een andere Samba server. Je kan de telnet hack uitvoeren en dan zelf rsync opzetten.
6) Hoe bedoel je? Als je een RAID1 mirror hebt, dan is de vraag hoe lang een rebuild duurt? Ik zou zeggen dat het niet veel sneller kan gaan dan 40MB/s met een lage belasting, dus reken maar uit :)

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

quote:
megatronics schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 07:01:
[...]

Tja, ik lees dit op hun website. Misschien dat ze het ondertussen hebben opgelost en de website nog niet bijgewerkt. Trouwens ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad, dus we wachten nog even af.

Edit:

Ik vond wel de volgende quote in een gebruikers review, misschien dat deze limiet bedoeld wordt:

Pros: This thing costs a fraction of what other NAS cost. FTP server. Up to 2TB of data (or so I'm told by tech support). Compact formfactor, easy to run and use. See cons.
Cons: I had trouble setting this up. The required initial firmware update worked but the setup program looked like it was frozen. FTP has download/upload size restriction of 2GB file. Doesn't run at Gigabit speeds, but what does?? Doesn't accept more than 8 digits for it's password.
Ik heb de standaard firmware op de 207 staan (meen dat die van april is) en kan probleemloos dvd-images van 4,7gb overzetten van pc naar nas via ftp. Vreemd...

I'm just taking care of business

quote:
mr. TCB schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:04:
[...]

Ik heb de standaard firmware op de 207 staan (meen dat die van april is) en kan probleemloos dvd-images van 4,7gb overzetten van pc naar nas via ftp. Vreemd...
Heb jij het over een Synology DS207 of iets anders? Want volgens mij ging die reactie om een heel ander product ;) Al die Synology producten hebben dit probleem nooit gehad AFAIK. Die waren vanaf het begin af aan al op ext3 geformateerd en gebruikten ze alles volgens de standaarden.

quote:
VisionMaster schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:56:
[...]

Heb jij het over een Synology DS207 of iets anders? Want volgens mij ging die reactie om een heel ander product ;) Al die Synology producten hebben dit probleem nooit gehad AFAIK. Die waren vanaf het begin af aan al op ext3 geformateerd en gebruikten ze alles volgens de standaarden.
Volgens mij ging dat inderdaad over een ander product. Het linkje verwijst naar een "Thermaltake N0001LN Muse NAS-RAID RJ45 Intel IOP 80219 400MHZ Processor - Retail".

Biertje?

Wat ik allemaal niet los maak in dit topic :+

Maar goed, als ik een NAS aanschaf dan zal het waarschijnlijk toch een RAID1 NAS worden. De Synology DS-207 en QNAP TS-209 Pro zijn momenteel favoriet.

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Ik heb interesse in de DS207, maar stel nu: het toestel gaat kapot (niet de schijven): kan ik dan de data nog recupereren of ben ik verplicht een nieuwe DS207 te kopen?

Grts,

Roel

quote:
Roel1979 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:49:
Ik heb interesse in de DS207, maar stel nu: het toestel gaat kapot (niet de schijven): kan ik dan de data nog recupereren of ben ik verplicht een nieuwe DS207 te kopen?

Grts,

Roel
Het gebruikt een standaard (en gratis (en open source)) standaard linux/unix bestandsysteem. Dus, met een oude PC en welke Linux distributie dan ook (Knoppix is een erg goede livecd) kan je de files terug halen. Effe ervan uitgaande dat je het in RAID-1 hebt gezet. In RAID-0 wordt dat een ander verhaal. Dan heb je een kans dat het inderdaad terug te halen is.

quote:
VisionMaster schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:14:
[...]

Het gebruikt een standaard (en gratis (en open source)) standaard linux/unix bestandsysteem. Dus, met een oude PC en welke Linux distributie dan ook (Knoppix is een erg goede livecd) kan je de files terug halen. Effe ervan uitgaande dat je het in RAID-1 hebt gezet. In RAID-0 wordt dat een ander verhaal. Dan heb je een kans dat het inderdaad terug te halen is.
Je kunt (zeer waarschijnlijk) ook een EXT3 reader gebruiken (zie ook deze eerdere post in dit topic)
Dan kun je de disk ook in je Windows systeem hangen en uitlezen (heb dit echter nog nooit zelf getest, maar zal waarschijnlijk werken).

Ik heb al wel een backup disk (USB/eSATA in externe behuizing) geformatteerd als EXT3 en vanaf de DS-207 een backup op gemaakt. Via een EXT3 reader voor Windows kan ik deze gewoon prima uitlezen/benaderen. Voor een interne disk van de DS-207 verwacht ik exact hetzelfde. Neemt niet weg dat het ten strengste aan te bevelen in, regulier backups te blijven maken, voor als de DS om een of andere reden zou uitbranden, data deletion of wat dan ook.

Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

Ik denk dat ik voor de single disk + USB backup ga.. (en waarschijnlijk nog een netwerkbackup; eerste run zal lang duren, maar mp3s veranderen niet)
Scheelt een disk + wat geld + lawaai + wachten op nieuwe 207 :)
raid-1 is geen backup... usb backup eigenlijk ook niet maar ok

quote:
Valith schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:15:
[...]

Je kunt (zeer waarschijnlijk) ook een EXT3 reader gebruiken (zie ook deze eerdere post in dit topic)
Dan kun je de disk ook in je Windows systeem hangen en uitlezen (heb dit echter nog nooit zelf getest, maar zal waarschijnlijk werken).

Ik heb al wel een backup disk (USB/eSATA in externe behuizing) geformatteerd als EXT3 en vanaf de DS-207 een backup op gemaakt. Via een EXT3 reader voor Windows kan ik deze gewoon prima uitlezen/benaderen. Voor een interne disk van de DS-207 verwacht ik exact hetzelfde. Neemt niet weg dat het ten strengste aan te bevelen in, regulier backups te blijven maken, voor als de DS om een of andere reden zou uitbranden, data deletion of wat dan ook.
Dient de DS nu niet juist om backups op te plaatsen? :)
Investeren in tape oplossingen vind ik weer een beetje teveel van het goede. Ok, investeren in RAID vond ik ook teveel , tot mijn externe 300GB HDD het begaf... :)

quote:
Roel1979 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:45:
[...]

Dient de DS nu niet juist om backups op te plaatsen? :)
Investeren in tape oplossingen vind ik weer een beetje teveel van het goede. Ok, investeren in RAID vond ik ook teveel , tot mijn externe 300GB HDD het begaf... :)
Nou daar heeft dat apparaat te veel functionaliteit voor :) Investeren in raid valt wel mee natuurlijk, scheelt misschien 120 euro. Maar raid is geen backup.
Tape is klote.. Daarom wil ik een netwerk-backup maken zodat als mn huis in de fik staat, ik nog wel alles heb :) Ik wil er ook niet naar om hoeven kijken namelijk. Misschien doe ik wel een backup naar mn amazon S3 account, of naar een van de gecolocate servers. Maar voor S3 heb ik nog een leuk (en niet al te data intensief) scriptje voor nodig.

Biertje?

@Valith:

Al getest met de nieuwe firmware voor je DS-207?

quote:
Jrz schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:35:
[...]

Nou daar heeft dat apparaat te veel functionaliteit voor :) Investeren in raid valt wel mee natuurlijk, scheelt misschien 120 euro. Maar raid is geen backup.
Tape is klote.. Daarom wil ik een netwerk-backup maken zodat als mn huis in de fik staat, ik nog wel alles heb :) Ik wil er ook niet naar om hoeven kijken namelijk. Misschien doe ik wel een backup naar mn amazon S3 account, of naar een van de gecolocate servers. Maar voor S3 heb ik nog een leuk (en niet al te data intensief) scriptje voor nodig.
Ach, RAID-1 is inderdaad geen backup, maar als je de files nog ergens anders hebt, dan is dat natuurlijk het best. Ik zou wel blij zijn met RAID-1 ivm de extra zekerheid van je online data. Maar ja... Ik ga binnenkort effe een grote disk pakken om effe een USB backup te maken van mijn NAS.

Denk zelf dat ik gebruik ga maken van de aanbieding een DS207 met 2 x 500 gb aan opslag wel met 128 mb geheugen. Dat voor 499 euro. Lijkt me super handig om overal en waar dan maar ook om bij je data te kunnen. Ook de optie om films de delen met andere binnenhuis, hebben ook een dreambox op het netwerk aangesloten.

Zelfs een printer kan je er op aansluiten lijkt me helemaal relax. We hebben nu een printer server kastje alleen deze werkt niet echt lekker met vista en al helemaal niet met 64.
Hoop dat dat straks ook verleden tijd is :p

Pc snachts niet meer aan hoeven te laten staan als ik wil gaan downloaden, allemaal kleine dingentjes die het leven wel makkelijker maken _/-\o_ . Is het trouwens mogelijk om vanaf buitenaf de ds 207 bestanden te laten downloaden ?

Over die externe harddisken las ik ergens dat 500 gb max is om aan te sluiten, is dit ook echt waar ? Kan namelijk niet op elke site terug vinden namelijk, aangezien tegenwoordig al voor 220 1 tb opslag verkrijgbaar is. Dit zijn wel 2 x 500 gb opslag. Zal dit werken om dit extern aan te sluiten ?

Zowel wifisound als digita hebben de aanbiedingen, alleen met verschillende harddisken. De ene wds en andere samsung schijven.

bopitje86 wijzigde dit bericht 22-08-2007 20:21 (18%)

Specs Pctje : Klik hier<- Nieuwe casemod!

quote:
bopitje86 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:53:
Denk zelf dat ik gebruik ga maken van de aanbieding een DS207 met 2 x 500 gb aan opslag wel met 128 mb geheugen. Dat voor 499 euro. Lijkt me super handig om overal en waar dan maar ook om bij je data te kunnen. Ook de optie om films de delen met andere binnenhuis, hebben ook een dreambox op het netwerk aangesloten.

Zelfs een printer kan je er op aansluiten lijkt me helemaal relax. We hebben nu een printer server kastje alleen deze werkt niet echt lekker met vista en al helemaal niet met 64.
Hoop dat dat straks ook verleden tijd is :p

Pc snachts niet meer aan hoeven te laten staan als ik wil gaan downloaden, allemaal kleine dingentjes die het leven wel makkelijker maken _/-\o_ . Is het trouwens mogelijk om vanaf buitenaf de ds 207 bestanden te laten downloaden ?

Over die externe harddisken las ik ergens dat 500 gb max is om aan te sluiten, is dit ook echt waar ? Kan namelijk niet op elke site terug vinden namelijk, aangezien tegenwoordig al voor 220 1 tb opslag verkrijgbaar is. Dit zijn wel 2 x 500 gb opslag. Zal dit werken om dit extern aan te sluiten ?

Zowel wifisound als digita hebben de aanbiedingen, alleen met verschillende harddisken. De ene wds en andere samsung schijven.
Ik heb zelf een SSH daemon draaien op mijn Synology, zodat ik veilig kan in loggen (note: ik ben een (gezonde) paranoide security geek). Je kan de web-interface forwarden via de router en via de web-interface kan je een torrent of normale http (en volgen mij ook anonymous ftp) downloads activeren. Ik heb voor mijn Linux desktop thuis geen client tools, dus ik ben daar blij mee. Voor Mac en Windows zijn er wel de download redirector tools, die vanuit je LAN werken. Maar dat het nu via de website gaat is wel netjes.

De hardware kan ook wel disken tot een TB aan, maar dat wordt afgeraden, omdat de temperatuur van die disken hoger is dan disken van 500GB. Voor de single disk Synology NAS drives is dat maximum supported disk op 750GB gezet.
Volgens iemand van het Synology forum is de behuizing en zijn ventilator geschikt om een bepaalde hoeveelheid energie af te voeren, maar de nieuwste disken worden simpelweg heter. Als het aantal platters omlaag gaat in de disken om een terabyte disk te krijgen (nu iets van 4 of 5 platters) dan neemt de temperatuur ook af en kan het weer wel.

Mijn oplossing in mijn single disk 106e is dat ik een extra ventilator aan de zijkant erbij heb geplaatst. De locatie waar mijn disk staat is niet ideaal (ergens hoog op een plank, dus warme lucht daar). Ik heb een USB kabel gestript, zodat ik een 80mm fan op 5V heb draaien tegen de roosters van de case aan.

Ik denk als je hetzelfde doet en/of de nieuwste mogelijk disken koopt, dat het prima gaat werken. De linux distro die er op zit als OS zal het aan zijn reet roesten hoe groot je disk is, mits onder de 16TB per disk. ;)

Nu kan ik kiezen of ik Slimserver wil laten installeren, kost me wel 10 euro extra ? Moeilijk om te installeren ? Heb nog geen ervaring met linux :P, zelf heb ik geen Squeezebox. Dus lijkt me zelf beetje overbodig eigenlijk of denken jullie dat het ergens anders wel handig voor is ??

Wil wel proberen of de nas te laten verbinden met een Dreambox satelliet decorder is dat. Zelf kiest ik er voor om de harddisken gewoon normalen te monteren. Dus geen raid 0 of 1 voor mij..

quote:
megatronics schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:06:
Wat ik allemaal niet los maak in dit topic :+

Maar goed, als ik een NAS aanschaf dan zal het waarschijnlijk toch een RAID1 NAS worden. De Synology DS-207 en QNAP TS-209 Pro zijn momenteel favoriet.
Heb je de QNap 209 toevallig al gekocht? Zit er zelf aan te denken namelijk. Ik heb op dit moment een ds107+/128mb. Maar wil toch wel een raid1 oplossing uiteindelijk. En de QNap 209 heeft een 500mhz proc, en dat heeft de DS-207 nog steeds niet.

Smile - Artes Moriendi - bf1942 - bfvietnam - bf2 - cod4

Biertje?

nee, nog niet. Momenteel wil ik nog een aantal andere dingen kopen, dus ik moet mijn geld selectief uitgeven :)

Heb hem vandaag besteld,hoop het kastje morgen binnen te krijgen. Dacht dat je ook zonder raid 0 en 1 kon gebruiken. Maar dat is dus niet :(. Aangezien ik het apparaat ook voor de opslag ga gebruiken, heb ik maar raid 0 gekozen. Denk dat ik binnenkort nog een externe schijf van 500 gb er aan hang voor bachup shit :P.

Heb er echt zin om met het apparaat te gaan spelen, ben echt zwaar benieuwd :D. Kan niet wachten tot morgen hoop dat hij dan wordt gebracht :P

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws