Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Ik weet hellaas niet waar je die voordelig kan krijgen. Moet werken anders had ik wel ff gezocht.
http://mindstorms.lego.com/
Vind het wel wat hebben opzich.. en als het me later niet meer bevalt raak ik het vast wel kwijt weer
Blij Met Wilco
iets andere getallen, maar > sebastius in "Robot bouwen voor bewonderaars (beginner..."
[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 02-01-2007 16:57 ]
Het leukste is natuurlijk om het zelf in elkaar te zetten (wil er nog iemand een bijna volledige Cybot?marco899 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 08:13:
Deagostini heeft weer een gelikte reklame met de i-qrobot een robot die jezelf kan bouwen en programmeren via je pc. Het ding beschikt over een cmos-camera, Bluetooth, spraakherkenning en navigatie. Lijkt mij wel leuk voor mijn zoontje maar zoals altijd net deagostini begin je met een leuk prijsje van 1,95 voor het eerste deel, 4,95 voor het tweede een 9,95 voor de overige 73 delen. Kortom een kleine 750 euro voor een robotje die je pas over anderhalfjaar compleet hebt. Iemand een idee waar je zoiets kan kopen voor een veel lagere prijs?
Iets dergelijks is denk ik nog niet te koop maar over anderhalf jaar wel waarschijnlijk
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Het valt me op dat ze op het forum van i-qbot allemaal zitten te zeuren dat het zoveel geld kost.
Als je het te duur vind, klaar houd je mond er over dicht en ga niet verder zeuren over de i-qbot.
Het lijkt mij een leuke uitdaging maar moet het nog wel even in de groep gooien hier
Blij Met Wilco
Anoniem: 153166
Mijn buur jongen heeft dat andere robotje van hun gebouwd blauwe kever ding wat na een jaar zowat uit elkaar viel omdat onderdelen gewoon weg gerot waren.
Voor 600 euro kan je zelf een hele mooie en goede robot kopen en in elkaar zetten of een bestuurbare auto of helikopter ofzo.
I-Qbot = PURE Oplichting zoals de meste dingen die hun uitbrengen
Het ding was ook niet zo bijzonder boeiend. Mn broertje heeft dit ding. Is er na een tijdje ook gewoon mee opgehouden.Anoniem: 153166 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:17:
De I-Qbot is weg gegooid geld eer dat je hem klaar hebt zijn alle rubbere onderdelen weg gerot en ben je iets van 600 euro kwijt.
Mijn buur jongen heeft dat andere robotje van hun gebouwd blauwe kever ding wat na een jaar zowat uit elkaar viel omdat onderdelen gewoon weg gerot waren.

Imo erg zonde. Koop dan technisch lego als je iets leuks in elkaar wilt zetten en koop er een robot bij.
kan je idd. een complete voor minder kopen.is wel leuk om te bouwen....
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Heb hem ook niet volledig afgebouwd.
ik ook niet, gigantisch duur en het duurde veel te langThinkPadd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:47:
Ik heb de eerdere versie van dit ding gebouwd. Was ook van DeAgostini. Cybot was dat.
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
PMD --> EL
Zorg er in ieder geval voor dat dit topic over de i-Qbot gaat en geen DeAgostini-rant topic wordt...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik vind 750Euri teveel van het goede, leerzaam lijkt deze serie me wel.
M'n Oma is een site aan het haken.
Anoniem: 175972
Het aardige van die serie was dat de eerste 4 afleveringen je het volledige onderstel leverde: inclusief motoren en motor aandrijfelectronica! Ik heb daarna nog een paar exemplaren gekocht voor de onderdeeltjes. Vervolgens zelf de besturing geregeld dmv van een AVR.ThinkPadd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:47:
Ik heb de eerdere versie van dit ding gebouwd. Was ook van DeAgostini. Cybot was dat.
Ik neem aan dat dat nu ook zou kunnen.
was ik me ook aan het bedenkenAnoniem: 175972 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:44:
[...]
Het aardige van die serie was dat de eerste 4 afleveringen je het volledige onderstel leverde: inclusief motoren en motor aandrijfelectronica! Ik heb daarna nog een paar exemplaren gekocht voor de onderdeeltjes. Vervolgens zelf de besturing geregeld dmv van een AVR.
Ik neem aan dat dat nu ook zou kunnen.
maar wat erbij zat in het eerst deel was niks van het onderstel
I've GoT a solution
Toen ik er aan begon, werd er gesproken over iets van 50 bladen ofzo, dit werden er op een gegeven moment 70 en later zelfs 100.
Bij DeAgostini zijn ze slim bezig, haal eerst de abbonees binnen, zorg er later voor dat het blad uitgebreid kan worden wegens nieuwe informatie en de abbonee blijft wel lid.
Zo werd RR bijv. elke maand bezorgd, maar je kreeg dan dus 2 2-wekelijkse-bladen binnen.
En ja, dan kom je dus op een gegeven moment op een punt aan dat de robot "af" is, maar omdat je dus 2 bladen tegelijk binnen krijgt heb je dus alweer het 1e deel van het vervolg binnen, dat je dus eerst niet wilde gaan kopen, maar nu dus wel.
En misschien komt er over een jaar wel een uitbreiding voor deze bot, die je dan alleen kan spelen met een 2e Iqbot.
Zo hadden ze met RR dus eerst Cybot, toen kwam er een voetbal uitbreiding voor uit, die natuurlijk leuker te spelen is met 2 bots, dus kwam er nog een bot bij, waardoor je gelijk weer een jaar bezig was.
Als je toch deze robot wilt gaan kopen/maken, doe het dan als volgt: wacht totdat je alle delen binnen hebt, en ik bedoel ook echt alle delen.
Ik ben namelijk zo stom geweest om gelijk de delen te gaan bouwen, resultaat: kapotte schroeven, uitgedroogde rubbers, kappen die niet meer goed sluiten wegens kapotte schroeven.
Grote tip hiervoor: check over een jaar ebay en koop dan de onderdelen.
Kijk ook even hier:
Robot bouwen voor bewonderaars (beginners)
De Asuro en Boe-bot zijn voorbeelden van redelijke robot kits
De I-qbot komt vanaf hier ook terug in het topic:
COMPUTERNERDNR1 in "Robot bouwen voor bewonderaars (beginner..."
Voor goedkopere robot's, en allerhande besprekingen kan ik niets beter doen dan de mensen boven mij gelijk geven, "Robot bouwen voor bewonderaars (beginners)" is waar je heen moet.
Verder lijkt me dit topic in de richting van een rant te gaan, aldus een slotje.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Dit topic is gesloten.