Ja, maar OpenAL is vrij recent, en oudere games hebben geen OpenAL ondersteuning.quote:suijkerbuijk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:43:
audigy 2ondersteunt toch ook openal?
Is dacht ik een gewoon een anderen manier van geluidskaart aan sturen ?
tja je kan voor je ouwe games altijd een dual boot maken
Zie daar het probleem niet zo
"Spiritus Sanctus"
Klopt. De x-fi is het (zinkende) vlaggenschip van Creative dus die drivers krijgen altijd prioriteit. Ik weet echter zeker dat er voor de audigy 2 en alle eax ondersteunende kaarten oplossingen komen.quote:Haay schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:42:
Als ik het goed begrijp is dat ALchemy project dus alleen voor EAX op X-Fi kaarten onder Vista. Heb je een Audigy 2 kaart dan kun je EAX 2 en 4 geluid bij niet-OpenAL games dus vergeten en moet je het met simpel stereogeluid doen?
De techniek die de alchemy wrapper gebruikt glittert om z'n eenvoud. Zijnde EAX naar OpenAL vertalen en die het geluid laten produceren. OpenAL kan weer wel met de hardware communiceren omdat die API weer vrij staat maar daarvoor moet je de TS maar lezen. Je kan er echter al je geld op inzetten dat creative binnenkort met zijn eigen openAL achtige API komt want al die miljoenen die ze in EAX hebben gestoken zullen ze ook terug willen zien.
alainG.IA wijzigde dit bericht 07-02-2007 12:27 (48%)
Artikel 5 "Ieder heeft het recht verzoeken schriftelijk bij het bevoegd gezag in te dienen"
"Spiritus Sanctus"
Helemaal mee eens.quote:suijkerbuijk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:59:
tja je kan voor je ouwe games altijd een dual boot maken
Ik gebruik vista nu al sinds augustus en nog altijd staat XP op m'n 2e harde plaat. Nu heb ik vista ultimate gekocht omdat m'n Msdn licentie ten einde kwam. Ik kan iedereen ook de volledige versie aanraden i.p.v de upgrade omdat die gewoon gegarandeert gezeik oplevert en mits je een beetje slim bent maar partitioneren je niet meer kan downgraden...
Artikel 5 "Ieder heeft het recht verzoeken schriftelijk bij het bevoegd gezag in te dienen"
Get Up Y'all!

Bij mij andersom: ik had Vista op 2 staan. Na een herinstall van XP kon ik er niet meer inkomen en ben ook niet van plan het te repareren. Had het eerst geprobeerd, wat resulteerde in bestandsverlies (complete partitie gewoon gewist, alles stond gelukkig nog in de mappen file000.chk en 002). Echt waardeloos.
Verder was ik niet tevreden over Vista met name vanwege het geluid, maar ook dat spellen uberhaupt al niet goed lopen. Ik heb nu gewoon allemaal VM's boven op mijn 'game-Windows' en kan dus evt. Vista zo gebruiken, maar ik zie er eigenlijk totaal geen nut in.
Verder was ik niet tevreden over Vista met name vanwege het geluid, maar ook dat spellen uberhaupt al niet goed lopen. Ik heb nu gewoon allemaal VM's boven op mijn 'game-Windows' en kan dus evt. Vista zo gebruiken, maar ik zie er eigenlijk totaal geen nut in.
There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.
"Spiritus Sanctus"
Ok... De geluid problemen zijn opzich goed opgelost voor mij. Maar ik gebruik hoofdzakelijk een stereo-headset dus dat had vanaf het begin al weinig problemen. Voor de games met EAX is er de Alchemy Wrapper en die werkt super. Gewoon weer vlekkeloos geluid etc. Met games heb ik eigenlijk geen problemen tot nu toe. Enkelt in de beta fase ging het vaak mis. Alleen met GTR 2.0 ging het fout met de installatie. Maar die kon ik oplossen door een -silent tag toe te voegen. Gelukkig is er met vista overal nu wel een workaround voor. Had net wel m'n eerste BOSD. Maar dat was omdat ik liep te kutten met de BitLocker
Maar dat is dus omdat je een X-Fi hebt, toch? Voor mensen zoals ik met een Audigy 1 (of 2) is er voorlopig nog geen hoop op EAX ondersteuning in Vista ?quote:alainG schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:38:
Ok... De geluid problemen zijn opzich goed opgelost voor mij. Maar ik gebruik hoofdzakelijk een stereo-headset dus dat had vanaf het begin al weinig problemen. Voor de games met EAX is er de Alchemy Wrapper en die werkt super.
Die KX drivers werken bij mij niet echt lekker.quote:VISTA SUPPORT VOOR AUDIGY 2 EN LAGER!
Als je de orginele XP drivers download en bij compatabiliteit aangeeft dat deze voor Windows XP SP2 moet starten doet die het hier perfect.
Is er al nieuws over evt beta drivers? Mijn EAX werkt nog steeds niet goed met de huidige drivers.
Begin niet goed te worden van Creative, je koopt een kaart van 230 euro en je krijgt er geen fuck voor terug als je vista gebruikt, met de nieuwste crappy drivers krijg ik echt geen geluid over 5 boxen, maximaal over 3........
"Spiritus Sanctus"
Ik las net dat de R600 van ATI een geintregeerde geluidskaart krijgt. Volledig DRM/hiv compliant en hij krijgt bills stamp of approval. Weten we ook gelijk waarom Directsound uit de kernel-mode gelazerd is, vanwege DRM/hiv dus. Opzich wel prima zo'n 2 in 1 oplossing. Afwachtten die handel.
Voor de mensen die alles trouwens weer werkend willen hebben onder Vista You-Pax
Dit is een software-suite gebaseerd op die van creative. Lees de thread zelf voor meer info. \
De Samenvatting:
- Console Starter (including audio creation mode)
- THX Console (including bass-redirection)
- 3D MIDI Player
- MediaSource 5
- Vienna Soundfront Studio
- WaveStudio 7
- SmartRecorder
- Karaoke Player
Alles werkt dus weer!
Voor de mensen die alles trouwens weer werkend willen hebben onder Vista You-Pax
Dit is een software-suite gebaseerd op die van creative. Lees de thread zelf voor meer info. \
De Samenvatting:
- Console Starter (including audio creation mode)
- THX Console (including bass-redirection)
- 3D MIDI Player
- MediaSource 5
- Vienna Soundfront Studio
- WaveStudio 7
- SmartRecorder
- Karaoke Player
Alles werkt dus weer!
Dat is wel zwaar vervelend, ik heb een week geleden een mooie mediacenter in elkaar gezet met de Creative X-Fi XtremeMusic, dure kaart, maar hij was dan ook veel belovend. Dus vandaag vista erop, maar ik krijg er niet eens veel beter geluid uit dan m'n sweex 5.1 kaartje in m'n desktop! Waarom dan deze dure aankoop?
Had ik net zo goed weer zo'n goedkoop ding kunnen kopen, of Windows XP MCE kopen, maar dat gaat me dan opnieuw 95 euro kosten, plus dat die mediacenter er een stuk minder mooi uitziet.
Er moet echt snel iets komen om alles werkend te kunnen krijgen onder vista, anders is het gewoon weggegooid geld...
Had ik net zo goed weer zo'n goedkoop ding kunnen kopen, of Windows XP MCE kopen, maar dat gaat me dan opnieuw 95 euro kosten, plus dat die mediacenter er een stuk minder mooi uitziet.
Er moet echt snel iets komen om alles werkend te kunnen krijgen onder vista, anders is het gewoon weggegooid geld...
Reg. datum: 23 december 2004
Reg. datum: 23 december 2004
Matched: geluid, vista
Warom heb je geen beter geluid als op je sweex?quote:Sparky34 schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:51:
Dat is wel zwaar vervelend, ik heb een week geleden een mooie mediacenter in elkaar gezet met de Creative X-Fi XtremeMusic, dure kaart, maar hij was dan ook veel belovend. Dus vandaag vista erop, maar ik krijg er niet eens veel beter geluid uit dan m'n sweex 5.1 kaartje in m'n desktop! Waarom dan deze dure aankoop?
Had ik net zo goed weer zo'n goedkoop ding kunnen kopen, of Windows XP MCE kopen, maar dat gaat me dan opnieuw 95 euro kosten, plus dat die mediacenter er een stuk minder mooi uitziet.![]()
Dat ligt dan toch echt aan je bron of je boxen/versterker want dit probleem heeft niets met de geluidskwaliteit te maken, alleen met eax over directsound wat je voor een multimedia pc helemala niet nodig hebt. En zelfs daar is al een (welliswaar niet al te handige) oplossing voor zoals in de Topicstart staat vermeldt.
Het geluid klinkt niet heel veel beter, ik merk niet echt duidelijk verschil. Maar dat kan opzich best wel aan de speakers liggen. Daarnaast is het wel zo dat bij het afspelen van muziek, alleen muziek uit de frontspeakers komt, alleen bij het kijken van een dvd komt het ook uit de achterspeakers. Ik heb al het een en ander geprobeerd met de geluidsinstellingen van windows maar het wil maar niet. (het speakersetje is een oud 5.1 setje van trust, van m'n desktop pc)quote:martijnve schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:00:
Warom heb je geen beter geluid als op je sweex?
Dat ligt dan toch echt aan je bron of je boxen/versterker want dit probleem heeft niets met de geluidskwaliteit te maken, alleen met eax over directsound wat je voor een multimedia pc helemala niet nodig hebt. En zelfs daar is al een (welliswaar niet al te handige) oplossing voor zoals in de Topicstart staat vermeldt.
Daarnaast ging het mij eigenlijk meer om de CMSS-3D functie die in de geluidskaart zit, dus voor het optimaliseren van het geluid, waardoor je beter ('studio') geluid krijgt. En de crystalizer, die twee krijg ik dus ook niet aan de praat, ook omdat er alleen een driver beschikbaar is voor vista, dus niks extra. En ik kan niks vinden van een controle paneeltje om dingen in te stellen.
Trouwens, als je het creative alchemy project bedoeld; dat is voor alle creative kaarten behalve de XtremeAudio.
Nog een vraagje, misschien niet het meeste geschikte topic ervoor, maar ik wil geen nieuwe ervoor starten. Ik ben van plan deze speaker set te kopen: link. Alleen nu heb ik even nagevraagd, en de input hiervoor word gedaan via tulip pluggen. Dus dat is dan waarschjnlijk via een soort aux input, dus dan word het 2x tulip naar 1x 3.5mm jackplug, maar op dat moment word er toch alleen maar stereo geluid doorgegeven? Maakt die set er dan zelf 5.1 surround van ofzo? Of is er nog een mogelijkheid om vanuit de geluidskaart 5.1surround door te geven aan die twee tulip pluggen? Misschien een domme vraag maar ik heb er geen verstand van.
Probleem op dit moment: HDD geeft SMART error, en ik zou dus de hdd moeten backuppen en vervangen, maar die schijf heb ik een week geleden nieuw uit de verpakking gehaald.
01000010 01101111 01110010
Ik lees hier veel info in de startpost over de X-Fi en Audigy 2 (en lager) kaarten maar hoe zit het precies met kaarten als de Audigy 4?
Er zitten 5tulip aansluitingen opquote:Sparky34 schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:01:
[...]
Nog een vraagje, misschien niet het meeste geschikte topic ervoor, maar ik wil geen nieuwe ervoor starten. Ik ben van plan deze speaker set te kopen: link. Alleen nu heb ik even nagevraagd, en de input hiervoor word gedaan via tulip pluggen. Dus dat is dan waarschjnlijk via een soort aux input, dus dan word het 2x tulip naar 1x 3.5mm jackplug, maar op dat moment word er toch alleen maar stereo geluid doorgegeven? Maakt die set er dan zelf 5.1 surround van ofzo? Of is er nog een mogelijkheid om vanuit de geluidskaart 5.1surround door te geven aan die twee tulip pluggen? Misschien een domme vraag maar ik heb er geen verstand van.
heb ik een week geleden nieuw uit de verpakking gehaald.
Vermoedelijke zijn er 3 voor een dvd speler aan te sluiten.
Deze speakers zijn gemaakt voor een dvd speler die 5,1voorversterkte uitgangen hebben
http://images.google.nl/i...m%3D10%26hl%3Dnl%26sa%3DG
I have no idea...
Heb je de Youp-Pax-driverpack al es geprobeerd?quote:CerandoX.nl schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:14:
Begin niet goed te worden van Creative, je koopt een kaart van 230 euro en je krijgt er geen fuck voor terug als je vista gebruikt, met de nieuwste crappy drivers krijg ik echt geen geluid over 5 boxen, maximaal over 3........
-edit-
Dit is Revision 2, release was op 6 april 2007.
MelvinB wijzigde dit bericht 30-04-2007 10:45 (5%)
Kunnen die drivers ook voor de Audigy2 gebruikt worden?
Ik heb geen zin om een nieuwe audiokaart te kopen eigenlijk. Welke drivers moet ik nu hebben voor mijn Audigy 2 icm Vista 64-bit? En zijn er wel drivers?
Bij voorbaat dank.
Ik heb geen zin om een nieuwe audiokaart te kopen eigenlijk. Welke drivers moet ik nu hebben voor mijn Audigy 2 icm Vista 64-bit? En zijn er wel drivers?
Bij voorbaat dank.
RappieRappie wijzigde dit bericht 09-05-2007 20:30 (70%)
-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-
Ik was van plan om de X-Fi XtremeMusic in combinatie met Teufel Concept F en Vista 64-Bit aan te schaffen totdat ik op de problemen met Vista stuitte, (geen ondersteuning DirectSound3D). Nu weet ik dat met de Beta driver en het Alchemy-project van creative dit probleem deels wordt opgelost. Maar nu zit ik nog met de volgende vraag. Op de site van creative vond ik bij de beschrijving van de officiele vista driver (2.15.0002) het volgende:
Known issues:
This driver does not support the following:
Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
DVD-Audio
DirectSound®-based EAX games
6.1 speaker mode
Applications from the original Sound Blaster X-Fi CD will not work with this download.
Aangezien ik veel films kijk vind ik het belangrijk dat ik daar ook goede surround sound (dolby Digital/DTS) bij heb. Is het voor de X-Fi kaarten mogelijk om dit te fixen? Of wordt dit in de nabije toekomst door creative opgelost?
Geldt dit trouwens voor alle geluidskaarten onder Vista? Of zijn er nog alternatieven? Zo ja, welke? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je onder Vista alleen maar stereo geluid kan afspelen.
P.S. Ik heb geen zin om hiervoor een externe decoder aan te schaffen
Known issues:
This driver does not support the following:
Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
DVD-Audio
DirectSound®-based EAX games
6.1 speaker mode
Applications from the original Sound Blaster X-Fi CD will not work with this download.
Aangezien ik veel films kijk vind ik het belangrijk dat ik daar ook goede surround sound (dolby Digital/DTS) bij heb. Is het voor de X-Fi kaarten mogelijk om dit te fixen? Of wordt dit in de nabije toekomst door creative opgelost?
Geldt dit trouwens voor alle geluidskaarten onder Vista? Of zijn er nog alternatieven? Zo ja, welke? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je onder Vista alleen maar stereo geluid kan afspelen.
P.S. Ik heb geen zin om hiervoor een externe decoder aan te schaffen
Even dit topic reanimeren.
Heeft EAX tegenwoordig eigenlijk nog wel een meerwaarde? In de meeste games van tegenwoordig vind je geen EAX optie terug. Dat dit wel in CoD2 zit maar nu niet in CoD4 zegt overigens ook al genoeg...
Heeft EAX tegenwoordig eigenlijk nog wel een meerwaarde? In de meeste games van tegenwoordig vind je geen EAX optie terug. Dat dit wel in CoD2 zit maar nu niet in CoD4 zegt overigens ook al genoeg...
Ik ben volgens mij echt blind geworden.
Ik kan niet eens drivers vinden voor mijn Extreme gamer fatality pro kaartje voor onder Vista 32 bit.
Kan iemand mij aub uit de brand helpen?
Ik kan niet eens drivers vinden voor mijn Extreme gamer fatality pro kaartje voor onder Vista 32 bit.
Kan iemand mij aub uit de brand helpen?
Is het niet zo dat X-Fi's problemen hebben onder Vista, vanwege de DirectSound implementatie? Volgens mij moet je dan zo'n programmadriver hebben van Creative, 'Alchemy' ofzo, en dan kun je dat wel allemaal.