Hellow,
Ik ben al heel de middag aan het googlen, wikipedia-en en got-searchen en heb al best wat informatie verzameld betreft het choma keyen (werken met blue screen voor video).
Ik weet inmiddels al:
Ik ben gisteren al naar de Wibra en de Hans Textiel geweest om te kijken voor een simpel blauw of groen laken, maar de kwaliteit van de stof viel me zwaar tegen. De stof was in deze gevallen altijd super lichtdoorlatend en zal niet echt werken.
Hetvolgende is wat ik wil:
).
Nu is mijn vraag:
Heeft iemand toevallig een goed advies over hoe ik aan zo'n groen of blauw doek kan komen voor zo weinig geld (of het eventueel zelf kan maken).
Ik ben al heel de middag aan het googlen, wikipedia-en en got-searchen en heb al best wat informatie verzameld betreft het choma keyen (werken met blue screen voor video).
Ik weet inmiddels al:
- Wat voor kleur het beste gebruikt kan worden in welke situatie.
- Hoe je de belichting optimaal krijgt.
- Waar je deze doeken kunt aanschaffen.
- Wat deze doeken kosten.
Ik ben gisteren al naar de Wibra en de Hans Textiel geweest om te kijken voor een simpel blauw of groen laken, maar de kwaliteit van de stof viel me zwaar tegen. De stof was in deze gevallen altijd super lichtdoorlatend en zal niet echt werken.
Hetvolgende is wat ik wil:
- Max 10 of 15 euro uitgeven aan een laken of doek van minimaal 2x2 meter.
- Ophangen en beetje goed uitlichten.
- Ik heb 3CCD camera (geen prof ding, maar wel leuk), die zet ik ervoor.
- Ervoor gaan staan en gek doen.
- In After Effects chroma key toepassen met andere achtergrondjes.
Nu is mijn vraag:
Heeft iemand toevallig een goed advies over hoe ik aan zo'n groen of blauw doek kan komen voor zo weinig geld (of het eventueel zelf kan maken).
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...