Nieuwe Pc kopen. budget rond de 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 1.152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49
Hallo,

Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen, maar wil toch even jullie mening over een systeem dat ik heb samengesteld.

Ik ben in de gelegenheid om een nieuwe pc aan te schaffen. Ik heb net via mn werk een geldprijs gewonnen en tevens kan ik nog wat vragen voor mn oude pc. Dit betekend dat ik niet al te veel geld bij hoef te leggen voor een nieuw systeempje.

Op dit moment merk ik dat mijn computergedrag wat aan het veranderen is. Ik ben nog steeds ontzettend fan van spelletjes spelen, maar begin te merken dat dit enthousiasme wat aan het afnemen is. Ik kan erg genieten van een mooi uitziend spel (oblivion bijvoorbeeld), maar vind speelbaarheid ook belangrijk. Ik zal hier later nog wel even over terugkomen.

Budget is EUR 1000, dat moet inclusief assemblage en OS zijn. Beelscherm, tobo en muis zijn reeds in mijn bezit.

Aangezien ik geen zin, geduld, -en heel belangrijk; niet genoeg vertrouwen in mezelf- heb wil ik het systeem laten bouwen door de toko waar ik deze ga kopen. Dit kan een wat negatief effect op de prijs hebben, maar so be it.

Ik heb al een aantal topics doorgenomen, alsmede wat BBG's (die lees ik altijd) en een mooi en uitgebreid artikel over video kaarten (was op gamespot geloof ik)

uiteindelijk ben ik aan de slag gegaan bij diverse "stel je eigen pc samen" websites en ben op het volgende komen bij de alternate.nl site:

MSI P965 Neo-F Intel® P965, ATX, 1066 MHz 109

Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 8,5 / 8 / 7200 79

CoolerMaster RealPower 450 ATX2, 450 Watt 85

NEC Floppydrive 1,44 MB, 34-polige aansluiting, intern 15

CoolerMaster Cavalier 3 5x 5,25" / 1x 3,5", 4x 3,5", ATX, niet inbegrepen 1 69

Microsoft Windows XP Home + Vista coupon OEM(voor System Builders) 89

Intel® E6400 2133 MHz, 1066 MHz, 2x 32 KB, 2x 1024 KB 239

LG H10NB 16/8x, 6/-x(DL), 16/6x, 4/-x(DL), ATAPI 32

MSI NX7900GT-VT2D-HD 256 MB GDDR3, GeForce 7900GT, PCIe x16, 500 MHz / 1500 MHz 249

Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit 2048 MB, 2, PC2-4200 / DDR2-533, CL4 4-4-12 199

Subtotaal 1165

Assembage 50

Totaal 1215

Dat is dus iets teveel, maar goed wellicht kunnen we hier en daar nog wat regelen.
Allereerst de onderbouwing:

MOBO:
Ik heb geen overklok ambities, en wilde wat geld besparen door sound en LAN geintegreerd te houden.
Ik heb hier en daar gelezen dat het een alternatief is voor de iets duurdere Asus P5B.
Kijkend naar wat ik wil, zijn er nog andere, goedkopere opties?

HD:
Tja, ik lees dat dit op het moment een goede keuze is, en echt duur istie ook niet

Voeding:
Mijn case heeft geen voeding
- is deze stabiel
- is het een niet wat te zware voeding? zou ik met minder ook nog wegkomen?

Floppy:
ik heb deze er nog even bijgezet, al heb ik degene in mijn huidige pc al 2 jaar niet meer gebruikt. kan toch handig zijn en voor de kosten hoef ik het niet te laten

Case:
Looks zijn voor mij niet zo belangrijk, hij hoeft niet al te groot te zijn. formaatje Midi Tower

tja die wil ik wel graag legaal hebben..

CPU:
best value for money lijkt mij (en deze is ook boxed)

DVD brander:
eentje is voor mij voldoende

Video kaart:
Daar heb ik dus nog wel een vraagje over
Een ontzettende high end videokaart hoef ik niet, vind ik het geld niet waard.
Maar een low end kaart wil ik dan ook weer niet :)

Dan kom je dus in het middensegment uit en daar zie ik door de bomen het bos echt niet meer.
De bedoeling was dat ik voor ongeveer EUR 200 een aardige ideokaart kon krijgen waarmee je de spellen van nu goed kan spelen (hoeft niet in superhoge resoluties met 12x AA ed), maar ook over een jaar of 3 een spel werkend kan krijgen.

Toen ik mijn huidige PC kocht zat er een 9600PRO in, deze was net uit. Nu kan ik de meeste spellen nog steeds in een acceptable modus spelen. Spellen die wat meer vereisen (Oblivion, Titan Quest) lopen niet geheel vloeiend meer, maar nog acceptabel genoeg gezien de leeftijd van mijn videokaart.

Ik wil nu een gelijksoortig iets. Ik ben even wezen zoeken en heb een aantal kaarten gevonden die wellicht gekozen konden worden
- X1900XT
- 7950GT
- 7900GT
- X1950 PRO
- 7900GTO

Vooral die laatste zie ik vaak naar voren komen, maar ik heb nog geen winkel gezien die die verkocht.

Kunnen jullie hier een advies geven?

Geheugen:
Tja, 2gb is wel lekker, en deze was niet zo duur. Ik heb altijd het idee dat de verschillende types geheugen marginale verschillen geven..

Graag julie reactie hierop, alsmede wat adviezen om de prijs nog een ietsje naar beneden te krijgen

Thanks!
ZTeeVeR

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-05 06:53
Ziet er goed uit! Niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 12:09
Afbeeldingslocatie: http://img432.imageshack.us/img432/6466/pcreinoudze0.th.jpg

ik zou er dit van maken... Volgens mij ben je dan beter uit en goedkoper

samengesteld bij salland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 16:39

Razer86

Hmm....

Mooi systeem idd, dat systeem dat jij hebt samengesteld siddler, alleen de videokaart 7900GTO is naar mijn weten niet meer leverbaar.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Net zoals ongeveer de rest van het systeem :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28

Theo

moederbord

De 7900 GTO is beter dat de GT omdat dit een GTX is die lager geklokt is. Als je deze kaart nog ergens kan vinden is deze de beste euze van videokaart, anders is de GT een goede keuze.
De 7950GT en 7900 GT presteren gelijk aan elkaar zoals hier blijkt. Bij de ene test is de ene kaart iets sneller dan de andere, bij de andere test is dat weer andersom. Dus hier moet je de goedkoopste kaart nemen.

Coolermaster heeft jouw kast in het zwart en in het zilver. Uit je lijst kan ik niet zien welke kleur je kast is. Als je dit zelf ook niet weet kun je dit beter even uitzoeken voordat je besteld. Persoonlijk vind ik de zilveren kast niet mooi, de zwarte kast ziet er daarentegen zeer strak uit. (heb zelf de zwarte)
siddler schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:01:
[afbeelding]

ik zou er dit van maken... Volgens mij ben je dan beter uit en goedkoper

samengesteld bij salland
De TS wilt ook graag win XP bijkopen, daarmee wordt jouw systeem toch wel erg duur...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
ow ja idd xp vergetne 8)7

maar iig... die gto is daar wel verkrijgbaar 1-5 werkdagen(volgens de site) alleen de Barracuda idd niet...

EDIT: ff gekeken wat het met xp kost... 1209,- dus evengoed nog goedkoper als de TS en beter;)

[ Voor 26% gewijzigd door siddler op 09-11-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
alvast bedankt voor de reacties, ik ben blij dat ik al in de goede richting zat

Net ook even bij Salland gekeken en de config van Siddler iets aangepast

Moederbord veranderd naar de MSI
Diskette station toegevoegd
Windows toegevoegd
CPU naar de 6400 gezet
Videokaart naar de 7900GTO

Kom nu op 1100, dat klinkt al aardig acceptabel.

Hoe zit het trouwens met die voeding, heb ik echt 500w nodig?

Ik denk dat ik hier een heel eind mee ga komen.

Ga nog even verder shoppen om te kijken of iemand dit kan matchen

Thanks
ZTeeVeR

[ Voor 6% gewijzigd door ZTeeVeR op 09-11-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
ZTeeVeR schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:55:
alvast bedankt voor de reacties, ik ben blij dat ik al in de goede richting zat

Net ook even bij Salland gekeken en de config van Siddler iets aangepast

Moederbord veranderd naar de MSI
Diskette station toegevoegd
Windows toegevoegd
CPU naar de 6400 gezet
Videokaart naar de 7900GTO

Kom nu op 1100, dat klinkt al aardig acceptabel.

Ik denk dat ik hier een heel eind mee ga komen.

Ga nog even verder shoppen om te kijken of iemand dit kan matchen

Thanks
ZTeeVeR
Weet het niet ckr ben geen voeding expert ofzo:P... Maar een vriend van mij wil ook een nieuwe pc (budget 1000-1100 euro) daarvoor heb ik dit systeem samengesteld. Ik bekijk het zo beter teveel als te weinig. Antec is over het algemeen een goed (voeding) merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Een goede voeding heb je lang.
Stabiliteit is natuurlijk altijd belangrijk.
Ik had aleen 550w op mn socket A sys en nu draait ie perfect op mn conroe.
Al 2/3 jaar en nog altijd geen spijt van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191059

@ Razor86 en Bas Odenhoven,

Een blauw vakje staat bij Salland autom. voor een levertijdindicatie van 1 tot 5 werkdagen. Ik weet niet hoeveel haast de TSer, maar dat lijkt me snel genoeg...

@ZTeeVeR,
ZTeeVeR schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:24:
uiteindelijk ben ik aan de slag gegaan bij diverse "stel je eigen pc samen" websites en ben op het volgende komen bij de alternate.nl site:

etc...
Uit je topicstart kun je zien dat je er al flink wat energie in hebt gestoken. Maar, mag ik je vragen welke shops je nog meer gehad hebt? Alternate is niet bepaald goedkoop. Om maar iets te noemen E6400 € 239,-!! Kijk hier 'ns. Die Neo-F kan ook wel een tientje goedkoper, etc. Wat de NX7900GT en de GTO hanteren ze beide de zelfde prijs van € 249,-??. Kijk eens op deze link naar de Shopsurvey, boezemt mij niet veel vertrouwen in, jouw?
MOBO:
Ik heb geen overklok ambities, en wilde wat geld besparen door sound en LAN geintegreerd te houden.
Ik heb hier en daar gelezen dat het een alternatief is voor de iets duurdere Asus P5B.
Kijkend naar wat ik wil, zijn er nog andere, goedkopere opties?
Yep, de ASRock ConRoeXFire-eSATA2 bij Salland € 76,- en Zercom € 78,-. Zie deze review van Hardwarezone, niet onaardig!

Trouwens misschien dat iemand hier wat kan vertellen over 'Buffalo' geheugen? No problems met de mainboard?

[Edit: 'moet toch eens leren om sneller te typen (begon na de reply van Bas Odenhoven). Salland heb je gevonden inmiddels. Kijk ook even bij Zercom, Azerty, 4Launch, (evt. Eynstein) en Cool Prices.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 11:48
Je kunt miss nog wat op de software besparen als je student bent.

Kijk eens op surfspot. scheelt weer een 30 tot 40 euro op off win xp.

Verder een leuk systeem.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 21:28

Theo

moederbord

ZTeeVeR schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:55:

Thanks
ZTeeVeR
Je heb geen 500 watt voeding nodig. Je heb zo dus onderstaande config:
E6400
mobo
7900 GTO
2 x DDR II
1 x HD
2 x DVD

Als je niet gaat overklokken kan zelfs een goede 300 watt voeding je systeem van prik voorzien. Aangezien dat wel een klein beetje krap is en speling altijd belangrijk is (vervagen cpu/gpu of bijplaatsen extra HD of overklokken) ben je beter uit met een 350 watt voeding.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191059

siddler schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:59:

[...]

Maar een vriend van mij wil ook een nieuwe pc (budget 1000-1100 euro) daarvoor heb ik dit systeem samengesteld.
Heb je Salland configuratie met belangstelling bekeken en (nee, nee dit wordt geen OT verhaal, ZTeeVeR is er misschien ook mee geholpen) wat me opviel is de behuizing: Asus TA-210. Mooi ding, vooral met die zilveren front (TA-212). Zelf ben ik op zoek naar een low budget kast en deze kende ik nog niet.

Tot nu toe stonden deze op het lijstje:

- Chieftec Midi Tower DX-01B-D-U-OP Dragon Series (review)
- Sonata SLK3000B (review)
- Cooler Master Centurion 5 (Review)

...en nu komt de Asus (review) erbij.

Wat me opvalt is de gebrekkige 80mm front-casefan bij deze cases. Als oplossing had ik de stille Cooler Master (Ultra Silent fan Series) SAF-S84-E1 80mm (+/- € 5,50 tot € 9,-) ter vervanging bedacht.

Ik begrijp dat die bestelling voor je vriend nog niet binnen is, maar kun je (als het de Asus kast wordt) verslag doen wat jouw ervaring is. Bij de Productsurvey (overigens het model incl. voeding) kom ik er niets over tegen, namelijk. Verder kom ik verhalen over geluidslekkage tegen door gaten & kieren bij de kasten, hmm...

Wat vind(en) jij/jullie van m'n (goedkope) voorgestelde oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178522

mischien heb je hier wat aan, daar is de msi 7900GTO nog goed te leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Bedankt allemaal, leuk om alle reacties te lezen, heb inderdaad al gekeken bij Alternate, Cool-Prizes, Mycom, Salland. Vooralsnog komt Salland het beste uit de hoek

@Alunno, ik begrijp dat je hier en daar wat tientjes kunt besparen, maar wil graag alles bij 1 shop vandaan halen, aangezien ik het niet zie zitten om alle zelf in elkaar te zetten.

Vwb de voeding, nee geen OC ambities en was ook niet van plan om iets met SLI/Crossfire te gaan doen, dus wellicht kan ik met 400 watt nog prima wegkomen, kan ik daar weer wat besparen.

Tegen de tijd dat alle centjes binnen zijn (ik gok 1,5 week) zal ik weer van me laten horen wat het uiteindelijk is geworden.

Thanks
ZTeeVeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Waarom kijk je ook niet bij azerty? Verder koop ik ook wel eens bij informatique (die is wel een stukje duurder).

Hier loopt eenzelfde topic, al gelezen?
1000 Euro beste koop alleskunner!

Hier nog een topic met budget 1000 euro:
Goed systeem voor produceren? Max budget 1000 euro

En nog een:
Nieuwe pc max buget +/-€1000,-

En nog eentje:
Nieuwe Pc \[€1000]ex. monitor&accesoires

En zo kan ik nog wel even doorgaan... In bijna alle topics worden dezelfde onderdelen gebruikt voor configuraties, ik zou zeggen.. lees ff door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
wat betreft voeding zou een Seasonic S12 430 watt een prima keuze zijn. En als je niet bang bent om te modden kan daar ook nog wel een fan op 5 volt in. Wordt absoluut niet te warm met een dergelijk systeem.

Als je dan de casefans op 5 volt aansluit en voor een eurootje of 20 een Artic Freezer 7 erbij plaats dan heb je een heerlijk koel en stil systeempje. Eventueel nog met een milde oc en met speedstep en andere powersaving opties en je stroom rekening schiet omlaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 23:44
Hatseflats :o

Samengesteld bij Salland Automatisering.nl

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/2994/1150pcig5.png

Inclusief Assemblage + Windows Installatie, maar zonder OEM. Die moet dus bij de order. Tenzij je zelf een legale Windows heb. Inclusief verzendkosten.

[ Voor 19% gewijzigd door robvanderaart op 13-11-2006 13:12 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Weet je zeker dat dit incl windows is?

Moet daar niet nog apart een windows OEM bij?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 23:44
- Nee dat is zonder Windows OEM.

Dit is met XP Professional:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/6852/1300pczm2.png

Kost wel 130 euro meer.

[ Voor 79% gewijzigd door robvanderaart op 13-11-2006 13:10 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Pagina: 1