Goed systeem voor produceren? Max budget 1000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Info systeem:
Intel P4 DC 820 (P4 DC 2.8Ghz/FsB800/2*1M)
1024MB DDR2
250GB sATA 7200RPM
DVD-RW Muliti double layer
FW1394
ATI X1300HM max. 512Mb shared
DVI
LAN 100/1000

Gebruiksdoel
Studie, produceren (Cubase/Abelton/Reason), aansluiten externe app. (klavier, externe geluidskaart etc)

Budget
1000 euro

Momenteel alleen nog gezocht op webwinkels en langs geweest bij Daxis is Deventer.
Ik twijfel nog omdat ik geen verstand heb van systemen :? . Ik wil graag weten of dit systeem 'zwaar' genoeg is of dat ik beter een ander systeem kan aanschaffen. Zoja, dan wil ik graag weten waar dit kan(kosten).

Alvast bedankt ;)

Camiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
Mijn idee is dat je beter een ander zelf samengesteld systeem kan kiezen. Zoals een Core 2 Duo is stukken sneller dan een P4D 820.
Bijvoorbeeld:
  • Antec kast met voeding
  • Asus P5B
  • Intel Core 2 Duo E6600
  • 2x 1GB PC6000 DDR2 Kingston
  • Seagate 320GB HDD
  • Nec ND3550 DVD Brander
  • Nvidia 7600GT

Dit kost ongeveer 1000 euro, maar hier heb je een veel sneller systeem mee. En je kan als je zou willen er ook nog goed op gamen.
Pricewatch Link

Als je het bij 1 winkel zou kopen, ik heb ff als voorbeeld Salland Automatisering genomen, Dan kom je iets duurder uit maar het is wel bij 1 winkel:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v435/dennist4/Screenshot_1.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Dennist4 op 02-11-2006 17:49 ]

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Ik zou eerder gaan voorzoiets als dit omdat het geen gamesysteem is:
msi neo-f
pc4200 geheugen 1024mb x 2
core 2 duo 6600
ati x1300pro of nvidea 7300gt
seagte barracuda 320gb
willekeurige dvd rewriter
bijvoorbeeld de bovengenoemde antec kast of iets dergelijks+een voeding(indien nodig)
assemblatiekosten
als je geld over hebt nog een geluidskaart of andere extra's

Dit is allemaal wel te krijgen bij salland of azerty en dan word het ook voor je in elkaar gezet en dat lijkt mij wel handig voor een (in mijn ogen) eenw at simplere gebruiker zoals jij.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Voor produceren heb je iig geen X1300 nodig. De grafische kaart is voor produceren niet zo van belang.

Een goede geluidskaart, genoeg geheugen en een snelle processor zijn wel belangrijk. Genoeg HD ruimte is ook nooit weg, als je b.v. veel versies bijhoudt van producties.

Ik zou een andere grafische kaart nemen en meer geheugen (2 gb) erin stoppen.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Wat is jullie ogen een goede geluidskaart?

Gr.

Camiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Als ik jou was zou ik gaan voor een groot breedbeeld scherm (20 inch +) en een geoede geluidskaart, meer heb je echt niet nodig voor geluidskaarten misschien de emu serie van creative?

http://www.emu.com/

denk ik aan zoiets

http://www.emu.com/produc...category=491&product=9871

http://www.feedback.nl/?id=55&b=EM884006002

echter deze is wel duur maar heeft veel functie's misschien als je die functie's niet gebruikt kan je een geodkopere versie nemen

zoiets; http://www.feedback.nl/?id=55&b=EM884106004

Dan heb je voor bijvoorbeel een samsung 205BW voor 350 euro + professioneele geluiskaart 250 euro = voor 600 euro klaar

[ Voor 15% gewijzigd door J-air op 02-11-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Maar even voor de duidelijkheid, ik heb nu een pc uit het jaar 0 en wil een nieuwe pc aanschaffen en zat zelf aan het bovenstaande systeem te denken.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
J-air schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:03:
wat ongeloofelijk stomzinnig dat je pc nu niet snel genoeg is voor produceren 8)7

je hebt een 2.8 dual core en 1gb ram daar kun je dus echt wel goed mee produceren.

Doodzonde om 1000 euro uit te geven voor wat magere performance voordeel.
Ehm anders lees je even fatsoenlijk voordat je met dit soort opmerkingen komt. De TS heeft dit systeem nog niet! Hij wil een PC om te produceren voor max. 1000 euro en heeft nu deze setup samengesteld en vraagt of mensen hier commentaar op kunnen geven, verbeteringen kunnen toepassen..

Ontopic: als je je pc echt puur voor produceren gaat gebruiken heb je inderdaad geen X1300 nodig. Een goede geluidskaart is bijvoorbeeld een Audigy 2 kaart of als je echt de top wilt een X-Fi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
HyperioN. schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:08:
Ontopic: als je je pc echt puur voor produceren gaat gebruiken heb je inderdaad geen X1300 nodig. Een goede geluidskaart is bijvoorbeeld een Audigy 2 kaart of als je echt de top wilt een X-Fi kaart.
Een X-FI kaart is geen kaart om te produceren, dit is meer een game kaart, als je mooi zuiver geluid zonder alteveel bewerkingen van je kaart wil hebben moet je geen X-FI kaart hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties.

Wat ik graag van jullie wil weten is wlke systemen incl. geluidskaart jullie zouden kiezen wanneer jullie in mijn schoenen staan. Een lijst met eigenschappen zoals de eerste 2 reply's.

thnx

Gr. Camiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik graag van jou wil weten is "heb je de netiquette doorgelezen".

Voor geluidskaarten kun je beter kijken in Audio, Video & Hi-Fi. Daar hebben ze verstand van geluidskaarten.
Voorgestelde systemen zijn goed, maar je moet ze wel in elkaar laten zetten, want als ik jouw posts zo lees, kan je dat zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal met mijn vraag over een geluidskaart naar een ander forum gaan.

Ik ga een keuze maken uit een van de bovengenoemde systemen en laat het inelkaar zetten door salland-automatisering.

Bedankt voor de hulp en dit topic kan op slot.
Pagina: 1