DII: *Frunz Help het GoT Whatpulse Team
18-55 als het goed is?quote:Frunz schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:31:
ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een d40, maar ik heb denk ik geen garantieblad B-gekregen. er zit namelijk een lens-garantiebon bij van de AF-S 18-135
nu neem ik aan dat er dus de verkeerde bon bij zit. wat hoort er voor bon in te zitten?
dan ga ik morgen maar bellen.
BTO 15W25+ WSXGA+ (res. 1680 x 1050), Nvidia 8600M GT 512 Mb Intel® Core 2 Duo T7500 2.2GHz - 4 Mb (FSB-800MHz) 2Gb DDR2-800MHz + Intel® 1GB Turbo Memory, S-ATA : 160GB 7200 rpm
moet er ook nog 1 van de body zelf bijzitten?
@hieronder: het gaat hier om de standaard kit van de D40 en NIET de x versie. hier zit dus ook de gewone 18-55 bij
Frunz wijzigde dit bericht 20-08-2007 21:17 (44%)
Reg. datum: 09 augustus 2004
BooS wijzigde dit bericht 20-08-2007 21:12 (25%)
Reg. datum: 12 december 2001
Of zit hier een addertje onder het gras? Ik zal Norrod eens mailen.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Reg. datum: 24 maart 2007
Ja, op zich wel, kan bij alle nikon spiegelreflex camera's van tegenwoordig. Punt is alleen of nikon met update's komt. Voor mijn D50 hebben ze dat nooit gedaan.quote:samsieboy schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:41:
ik heb van een vriend gehoord dat je bij de nikons de software in je camera kan vernieuwen zodat je camera van binnen up to date blijft....weet iemand of dit ook bij de d40 kan?
Norrod is een dozenschuiver. Als ze een partijtje voor een goede prijs hebben schuiven ze die graag snel door.quote:Vozze schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:08:
Op de site van Norrod zie ik een mooie aanbieding. Een D40x (kit) voor maar 621,50. Wanneer je de cashback ook nog meerekent, dan is ie erg aantrekkelijk.
Of zit hier een addertje onder het gras? Ik zal Norrod eens mailen.
Check wel even of het een NL model is of niet. Zoniet vraag dan naar garantie.
ik heb gezocht op google, maar ik kan niet vinden wat voor garantieblaadjes er in de doos moeten zitten
moet er een garantieblad EN voor de body EN voor de lens inzitten??
ik heb de d40 18-55 kit gekocht. maar er zit een blad bij voor de AF-S 18-135, dit lijkt me helemaal fout
Ja, dit had ik wel.. Én voor de body én voor de lens. Die moet je ook apart registreren op de Nikon site.quote:Frunz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:15:
even een schopje van mijn probleem
ik heb gezocht op google, maar ik kan niet vinden wat voor garantieblaadjes er in de doos moeten zitten
ik heb de d40 18-55 kit gekocht. maar er zit een blad bij voor de AF-S 18-135, dit lijkt me helemaal fout
Raar dat je idd voor een andere lens een garantieblad hebt gekregen.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met óf de leverancier óf Nikon zelf.
Succes
Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 f1.8D || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600
Een garantieblad voor de body en lens idd. Er is daar inderdaad iets verkeerd gegaan.quote:Frunz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:15:
even een schopje van mijn probleem
Ik zou gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat ze de verkeerde lens geleverd hebben.
Saai leven? Zware dag op kantoor? Follow the Dunetune Challenge!
Ik heb de D40 kit met 18-55 en 55-200. Hier zaten 2 bonnen in. Een met de tekst "D40 kit"en een voor de 55-200 lens.quote:Frunz schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:02:
er zit er 1 van 18-135 bij
moet er ook nog 1 van de body zelf bijzitten?
@hieronder: het gaat hier om de standaard kit van de D40 en NIET de x versie. hier zit dus ook de gewone 18-55 bij
Ik vermoed dat er dus een bon voor de kit ontbreekt.
Begrijp ik het goed dat je vanzelf een mail krijgt van Nikon over de cashback nadat je je camera hebt geregistreerd?
Mute wijzigde dit bericht 22-08-2007 11:17 (21%)
De eerste firmware upgrade voor de D40 is al een feit. Ik heb mijn D40 die eind januari is gekocht kort daarna ge-update. Inmiddels worden ze gewoon geleverd met de nieuwste firmware natuurlijk.quote:Wijnands schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:05:
[...]
Ja, op zich wel, kan bij alle nikon spiegelreflex camera's van tegenwoordig. Punt is alleen of nikon met update's komt. Voor mijn D50 hebben ze dat nooit gedaan.
Zie ook een stukje terug in dit topic: Orion84 in "Nikon D40 dSLR"
The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered
Nopes.... Je moet apart een brief sturen met een kopie van de rekening en blad B van de garantiebewijzen. Dit staat op de Nikon site.quote:Hahn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:05:
Bij mijn D40 kit + 55-200 zitten drie bonnen, één voor de D40 zelf, één voor de 18-55 en één voor de 55-200 (die ik er los bij heb gekocht). Maar als er op jouw bon 'Nikon D40 kit' staat is dat denk ik wel goed?
Begrijp ik het goed dat je vanzelf een mail krijgt van Nikon over de cashback nadat je je camera hebt geregistreerd?
Je moet wel eerst je lenzen en body registereren op de Nikon site. Daarna de meuk opsturen. Ik moet het nog doen. Ik zet mijn rekening nummer in de brief, maar wat ik hoorde moest dit later online gebeuren (stond ergens in deze topic).quote:Hahn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:15:
Dat ik een kopie van aankoop- en garantiebewijs moet sturen had ik wel door, maar ik dacht dat er stond dat ik eerst een mail zou krijgen erover of iets dergelijks. Want hoe komen ze bijvoorbeeld aan m'n rekeningnummer? Dat moet ik op de brief zetten?
Precies ja, heb ik ook zo gedaan.quote:BooS schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:18:
[...]
Je moet wel eerst je lenzen en body registereren op de Nikon site. Daarna de meuk opsturen. Ik moet het nog doen. Ik zet mijn rekening nummer in de brief, maar wat ik hoorde moest dit later online gebeuren (stond ergens in deze topic).
Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 f1.8D || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600

Het is een Topca 330 CTX. Ik heb hem geprobeerd erop te zetten en het pas op zich wel, maar het lijkt wel of de mount een mm te kort is of ergens op blijft haken. Doe ik iets verkeerd of past de flitser gewoon niet op de camera.
Volgens de handleiding zouden alleen Nikon flitsers gebruikt moeten worden, maar ik denk niet dat dat echt een probleem zou moeten zijn.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Reg. datum: 07 november 2004
Dat staat er niet voor niets.. Reden 1 is dat je dan betrouwbare TTL meting hebt, die goed werkt. Reden 2 is dat als je nu een nieuwe Nikon (SB400/600/800) koopt, dat je zeker bent dat hij 'veilige' voltages gebruikt.. Die oude flitsers durven een veel hoger voltage te gebruiken, waardoor de elektronice in je D40 gefrituurd wordt. Goedkoop is duurkoopquote:Just_I schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:55:
Gister heb ik van mijn vader een oude flitser gekregen om te gebruiken voor mijn D40:
[afbeelding]
Het is een Topca 330 CTX. Ik heb hem geprobeerd erop te zetten en het pas op zich wel, maar het lijkt wel of de mount een mm te kort is of ergens op blijft haken. Doe ik iets verkeerd of past de flitser gewoon niet op de camera.
Volgens de handleiding zouden alleen Nikon flitsers gebruikt moeten worden, maar ik denk niet dat dat echt een probleem zou moeten zijn.
Reg. datum: 29 juni 2007
Reden2 is zeker erg belangrijk. Oude Nikon flitsers werken wel gewoon binnen de veilige marges (denk aan de SB-26/28) uiteraard wel alleen op manual. De alleen bij de Topca zou ik er niet op durven gokken. Oude flitsers kunnen makkelijk dik boven de 25volt terug de camera in sturen terwijl een dSLR maximaal 6 volt kan hebben.
Uiteraard is het niet nodig de Topca filtser weg te doen. Als hij qua lichtsterkte in te stellen is dus niet alleen fullpower. (1/1, 1/2 1/6 ezv.) dan zou ik eens kijken naar een Hama slave unit
Blokje monteer je onder de flitser en laat de Topca afgaan als je interne flits ook afgaat. Misschien niet helemaal ideaal, maar geeft wel mogelijkheden om deTapco een paar meter van je vandaan te zetten waardoor je veel meer diepte in je foto krijgt. Dit zonder dat je risico loopt je camera te frituren (en je kan de flitser verplaatsen wat ook weer interessante mogelijkheden bied)
Nu zat ik eerst te kijken naar een megazoom compactcamera zoals de Panasonic FZ8, maar sinds dit weekend heeft de Nikon D40 ook mijn interesse gekregen. Nu moet ik wel snel beslissen ivm de cashback actie die deze week afloopt.
Voor 400 euro is het natuurlijk een mooie prijs om het te proberen, mocht het nou niet bevallen of totaal niet lukken dan kan je hem altijd nog wegdoen en alsnog de superzoom aanschaffen.
M@cer wijzigde dit bericht 27-08-2007 08:18 (21%)
Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB
Reg. datum: 24 juli 2000
D40, incl.
- 18-55 lens
- 55-220 lens
- tas t.w.v. 49 euro
Prijs: 689 euro (dit is dus incl. 90 euro retour van Nikon).
Ik heb de laatste 100 posts doorgelezen van dit topic maar kon daaruit geen conclusies trekken...
Reg. datum: 18 oktober 2004
Ik had 3 maanden geleden:quote:grizzlybeer schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:06:
Ik lees net de Dixons folder. Is het volgende een goede aanbieding?
D40, incl.
- 18-55 lens
- 55-220 lens
- tas t.w.v. 49 euro
Prijs: 689 euro (dit is dus incl. 90 euro retour van Nikon).
Ik heb de laatste 100 posts doorgelezen van dit topic maar kon daaruit geen conclusies trekken...
D40
18-55
55-200 VR
voor 640 euro incl cashback...
en dan heb je dus de VR lens die stukken beter is dan de non-VR...
Het kan (kon) dus goedkoper... was een aanbieding op Schiphol (450 excl cashback voor kit) en 280 (foto konijn) voor mijn 55-200 VR....
"What I lack in constraints, I make up for in remorse"
off-topic: ik weet niet of dit voor reclame doorgaat, maar ik probeer grizzly te helpen
morgen gaat mijn D40 terug naar konijn. hopen dat ze nu wel de goede garantiebonnen er bijdoen
Frunz wijzigde dit bericht 27-08-2007 22:51 (13%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.