Nikon D40 dSLR

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterego schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:46:
Voor mensen die zich afvragen welke lenzen nou te gebruiken zijn met de Nikon D40, heb ik een website opgezet: D40-Lenzen.NL. Ik heb zelf een D40, en omdat ik het zoeken naar een nieuwe lens erg onoverzichtelijk vond worden (door de eisen die de D40 aan lenzen stelt), heb ik deze website opgezet. Misschien heeft iemand er nog wat aan. :)
In de TS staan de lenzen die te gebruiken zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:49:
[...]

I know, maar niet met foto's en specificaties.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 23:03
Voor mensen die zich afvragen welke lenzen nou te gebruiken zijn met de Nikon D40, heb ik een website opgezet: D40-Lenzen.NL. Ik heb zelf een D40, en omdat ik het zoeken naar een nieuwe lens erg onoverzichtelijk vond worden (door de eisen die de D40 aan lenzen stelt), heb ik deze website opgezet. Misschien heeft iemand er nog wat aan. :)
Compliment voor de actie. Ik worstel hier ook mee, vooral om het overzicht goed te hebben. Maar wat een camera die 40, echt geweldig!
Thanks
Jos

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterego schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:59:
[...]

I know, maar niet met foto's en specificaties.. ;)
Ow sorry... zover had ik nog niet gekeken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam er net achter dat mijn ouders nog een oud statief hadden. Dus ik even testen op mijn kamer. Spot ik opeens 2 vlekjes die met de camera meebewegen. Ik lens van de voorkant schoongemaakt, probleem nog aanwezig. Achterkant lens schoon gemaakt, probleem nog aanwezig. In de camera durf ik niet te komen, be ook maar een newb. Camera is nog geen week oud, zondag gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/8837/dsc00661280x768ru4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/4207/dsc00691280x768as9.jpg

De vlekjes spot ik nu voor het eerst. Terug gaan om de laten repareren (camera weg). Nieuwe claimen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:25:
Kwam er net achter dat mijn ouders nog een oud statief hadden. Dus ik even testen op mijn kamer. Spot ik opeens 2 vlekjes die met de camera meebewegen. Ik lens van de voorkant schoongemaakt, probleem nog aanwezig. Achterkant lens schoon gemaakt, probleem nog aanwezig. In de camera durf ik niet te komen, be ook maar een newb. Camera is nog geen week oud, zondag gekocht.

[afbeelding]
[afbeelding]

De vlekjes spot ik nu voor het eerst. Terug gaan om de laten repareren (camera weg). Nieuwe claimen?
Waarschijnlijk vuiltjes op je sensor. Had ik ook al na 2 maanden, ze geven er helaas geen garantie op. Gewoon laten schoonmaken bij een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:24:
[...]

Waarschijnlijk vuiltjes op je sensor. Had ik ook al na 2 maanden, ze geven er helaas geen garantie op. Gewoon laten schoonmaken bij een winkel.
Ik denk dat ik hem gewoon terug breng en een nieuwe mee neem. Met bon kan je binnen 2 weken ruilen en hij is pas een week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat ik hem gewoon terug breng en een nieuwe mee neem. Met bon kan je binnen 2 weken ruilen en hij is pas een week oud.
En wat doe je als je over 3 weken er weer wat op hebt zitten? Sorry, maar als je niet tegen mogelijke stofjes op je sensor kan dan moet je geen DSLR kopen...

En op f/25 wordt het risico dat je wat ziet wel heel groot inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 28-07-2007 12:16 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 11:27
Als dit: "Aperture: f/25.0" uit je exif-data klopt is het logisch dat je vlekken ziet. Dit gaan niet de eerste vuiltjes op je sensor zijn. Schiet eens met een groter diafragma, dan zie je ze bijna niet meer. Leer er mee leven, het is geen compact camera.

Zo ziet mijn sensor er momenteel uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mercarra.nl/sensor.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Mercarra op 28-07-2007 12:17 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:00:
[...]

Wat breinonline zegt, dit is geen foutje van je camera, er zitten gewoon 2 stofjes op, ik heb er wel 20 op mijn sensor, die op F/25 zeker zichtbaar zijn. Als je de camera terug brengt heb je een hele grote kans dat je nieuwe camera nog wel meer stofjes heeft, helemaal schone sensor krijg je alleen door schoon te maken. Je hebt een Dslr, dus stofproblemen heb je, leer hoe je moet schoonmaken ipv terug naar de winkel te gaan.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:14:
[...]

Wat breinonline zegt, dit is geen foutje van je camera, er zitten gewoon 2 stofjes op, ik heb er wel 20 op mijn sensor, die op F/25 zeker zichtbaar zijn. Als je de camera terug brengt heb je een hele grote kans dat je nieuwe camera nog wel meer stofjes heeft, helemaal schone sensor krijg je alleen door schoon te maken. Je hebt een Dslr, dus stofproblemen heb je, leer hoe je moet schoonmaken ipv terug naar de winkel te gaan.
Oke oke, julie hebben mij overgehaald. Gelukkig ook precies de reden dat ik het hier gepost heb. Als beginner dacht ik natuurlijk dat er wat ernstigs aan de hand was. Maar is het dan zo als je op de stand schiet waar ik mee geschoten hebt je altijd die stofdeeltjes ziet? Wat doe je dan als je serieus op die stand wil schieten? En hoeveel kost het om schoon te laten maken? En als laatste kan je die spiegeltjes gewoon zelf schoonmaken met de daarvoor bestemde materialen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 11:27
Als je diafragma redelijk open staat zie je vrijwel niets van de vuiligheid. Zeker niet als je niet gaat nabewerken. Als jij een lange sluitertijd wil en dus je diafragma dichtknijpt komen de stofdeeltjes tevoorschijn. Maar op f/25 ga je sowieso geen scherpe platen schieten.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij een diafragma van f/25 krijg je last van diffractie op een cropsize dSLR. De foto is ook zwaar onderbelicht, normaal zie je ze waarschijnlijk niet eens.
Met een blaasbal krijg je de meeste stofjes wel weg als je de spiegel omhoogklapt (mirrorlockup in menu) niet tegen de sensor stoten :)
Als je op f/22 een foto maakt van de blauwe lucht dan weet je ongeveer waar je moet blazen. De sensor zit omgekeerd dus als je vlekjes linksboven ziet dan zit de stof rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mercarra schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:23:
Als je diafragma redelijk open staat zie je vrijwel niets van de vuiligheid. Zeker niet als je niet gaat nabewerken. Als jij een lange sluitertijd wil en dus je diafragma dichtknijpt komen de stofdeeltjes tevoorschijn. Maar op f/25 ga je sowieso geen scherpte platen schieten.
Met een statief toch wel? Daar heb ik deze ook mee gemaakt, maar oke ik begrijp dat je normaal gesproken niet zo vaak gebruik zal maken van deze kleine diafragma's.

Geeft dat schoonblazen niet kans op alleen maar meer stofjes?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:29:
[...]

Met een statief toch wel? Daar heb ik deze ook mee gemaakt, maar oke ik begrijp dat je normaal gesproken niet zo vaak gebruik zal maken van deze kleine diafragma's.

Geeft dat schoonblazen niet kans op alleen maar meer stofjes?
Dit is niet het grote schoonmaak topic, voor vragen over schoonmaken zijn genoeg topics te vinden via search van got. Bedoel ik niet als aanval, maar een simpele zoekopdracht en je had al de info die je nodig hebt.
Statief zorgt ervoor dat je geen bewegingsonscherpte hebt, maar diffractie behoud je, F/25 is geen normale waarde zeg maar :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 28-07-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:39:
[...]

Dit is niet het grote schoonmaak topic, voor vragen over schoonmaken zijn genoeg topics te vinden via search van got. Bedoel ik niet als aanval, maar een simpele zoekopdracht en je had al de info die je nodig hebt.
Statief zorgt ervoor dat je geen bewegingsonscherpte hebt, maar diffractie behoud je, F/25 is geen normale waarde zeg maar :P.
Nog een laatste vraagje. Als ik nu door de zoeker kijk zie ik een haartje op het glas zitten. Als ik echter de spiegel en de spiegel die aan de bovenkant zit schoonmaak is het haartje alsnog niet weg. Dit is best vervelend. Kan ik de spiegels eruithalen om ook de achterkant/bovenkant schoon te maken of kan ik dit beter uitbesteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:48:
[...]

Nog een laatste vraagje. Als ik nu door de zoeker kijk zie ik een haartje op het glas zitten. Als ik echter de spiegel en de spiegel die aan de bovenkant zit schoonmaak is het haartje alsnog niet weg. Dit is best vervelend. Kan ik de spiegels eruithalen om ook de achterkant/bovenkant schoon te maken of kan ik dit beter uitbesteden?
Waarschijnlijk zit het haartje op je matglas. Het matglas zit net boven de spiegel. Daar kom je lastig bij. Mocht je er wat aan willen doen dan kan je dat het beste laten doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:03:
[...]

Waarschijnlijk zit het haartje op je matglas. Het matglas zit net boven de spiegel. Daar kom je lastig bij. Mocht je er wat aan willen doen dan kan je dat het beste laten doen.
Daar ben ik met een wattestaafje overheen geweest maar het is er allemaal niet beter op geworden. Het lijkt wel of het haartje aan de andere kant van het matglas zit. Heb je enig idee hoeveel dat schoonmaken zou kosten en of dat bijvoorbeeld bij foto klein zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Een wattenstaafje zit vol haren en maakt in de meeste gevallen alleen maar erger ja. Ik neem aan dat de meeste fotowinkels het kunnen schoonmaken. Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet dus ook geen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als het haartje inderdaad aan de bovenkant van het matglas ligt betwijfel ik of de kleinere fotozaken dat kunnen fixen. Een haartje op je spiegel of matglas vind ik zelf niet zo storend, die zie je niet op de foto's en dat is het belangrijkste voor mij.
Die spiegels kan je er vast uithalen, maar ik zou het niet doen. Als het een beetje scheef komt te zitten om wat voor reden dan ook dan heb je grote kans dat je autofocus er aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Na wat wikken wen wegen heb ik de 55-200 VR aangeschaft (bij Digitalstreet in Beuningen). Een erg mooie lens, en z'n geld nu al waard. Die silent wave motor heb ik nog niet gevonden. De stilte van de lens vind ik best tegenvallen.
Verder een en al lof. Ook het lens-tasje is overigens van degelijke kwaliteit, dat had ik niet verwacht.

Wel een vraag, bij deze lens zit ook een zonnekap. Met dat fenomeen ben ik nog onbekend.
Ik vraag me dan ook sterk af in welke situaties ik zo'n lens gebruik.
Is het nodig? En wat als ik gewoon altijd die kap erop zet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:12:
[...]

Na wat wikken wen wegen heb ik de 55-200 VR aangeschaft (bij Digitalstreet in Beuningen). Een erg mooie lens, en z'n geld nu al waard. Die silent wave motor heb ik nog niet gevonden. De stilte van de lens vind ik best tegenvallen.
Verder een en al lof. Ook het lens-tasje is overigens van degelijke kwaliteit, dat had ik niet verwacht.

Wel een vraag, bij deze lens zit ook een zonnekap. Met dat fenomeen ben ik nog onbekend.
Ik vraag me dan ook sterk af in welke situaties ik zo'n lens gebruik.
Is het nodig? En wat als ik gewoon altijd die kap erop zet..?
Altijd de kap er op zetten, en wel om de volgende reden:

Bescherming
er kunnen gewoon minder dingen bij je front-element/uv-filter komen :)

verder helpt zo'n kap er donders tegen dat licht invalt vanuit een hoek die je op de foto níet ziet, maar als dat dus gebeurt heb je wel kans op flares/ verminderd contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 10:38
Naad, ik heb ineens 3 hotpixels. Heb dit weekend veel onder low-light omstandigheden geschoten en zodoende kwamen ze letterlijk aan het licht. Ik heb nog weinig klachten gelezen in deze thread over hotpixels. Meer mensen die hier last van hebben? Ik kijk het nog een tijdje aan of het niet erger word en als ik in de buurt van de technische dienst van Nikon in Beverwijk ben, dan laat ik er ff naar kijken. Schijnt dat ze dat vrij eenvoudig softwarematig kunnen fixen door de bad pixels te maskeren. Wel jammer dat je dat zelf niet kunt doen trouwens, mijn HP R707 kan via een apart menu zelf de bad pixels maskeren...

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:48:
[...]

Kan ook met een blaasbal, beetje richting matglas blazen, door de wervelingen verplaatst
het misschien wel, het haartje zat er eerst niet dus zal het wel niet luchtdicht zijn daarboven...
(blaasbal, geen wattestaafjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DML
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 12:17

DML

Ben ook in het bezit sinds enkele weken van de D40 kit + 55-200 VR. Ook de overstap van compact naar DSLR, en wat een verbetering. Heb ook de Eos 350 een tijdje daarvoor geleend, maar D40 bevalt met beter. Heldere viewvinder, betere grip, beter display, USB overdracht beter, makkelijker menu. Enige wat ik een beetje mis is de bracketing functie, zou leuk zijn voor hdr. Hier zijn wat architectuur foto's van Budapest. (settings van foto's ook; linksboven back, klik op foto, more info).
http://www.flickr.com/pho...@N02/show/with/914907745/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb dit topic doorgezocht op de cashback, maar kan de info die ik hebben wil niet vinden.
Ik heb dus de benodigdheden voor de cashback gekopieërd, moet ik nu die kopieën naar Nikon opsturen en zij vissen dan wel uit wie de papieren opgestuurd heeft? Of moet ik mijn adresgegevens erbij vermelden? :? Hoe hebben jullie dat gedaan met de cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Mooi dat je ons forum zo hoog inschat, maar je kan beter even bij nikon kijken :)

Ergo: registreren bij Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

littlejoannes schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:16:
Mooi dat je ons forum zo hoog inschat, maar je kan beter even bij nikon kijken :)

Ergo: registreren bij Nikon.
Heb ik dus al gedaan... Sorry dat ik daar niet zo duidelijk in was, mijn spullen zijn dus ook geregistreerd al bij Nikon.
Mijn vraag is nu, nu ik die kopieën moet versturen met de post, of ik daar mijn bankgegevens en dergelijke al bij moet zetten of niet, en hoe anderen dat gedaan hebben... ;)
Want dat staat er namelijk niet bij vermeld -> Had dus wat duidelijker gekund aan de kant van Nikon... ;)

En dat was mijn vraag overigens ook, maar geeft niet, nu is het duidelijk voor iedereen! :)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

GJ-tje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:44:
[...]
Heb ik dus al gedaan... Sorry dat ik daar niet zo duidelijk in was, mijn spullen zijn dus ook geregistreerd al bij Nikon.
Mijn vraag is nu, nu ik die kopieën moet versturen met de post, of ik daar mijn bankgegevens en dergelijke al bij moet zetten of niet, en hoe anderen dat gedaan hebben... ;)
Want dat staat er namelijk niet bij vermeld -> Had dus wat duidelijker gekund aan de kant van Nikon... ;)

En dat was mijn vraag overigens ook, maar geeft niet, nu is het duidelijk voor iedereen! :)
Ik heb hier pas geleden ook nog vermeld hoe ik het gedaan had.. Ik had via een apart briefje in de envelop mijn bankrekening vermeld... Maar blijkt, dat je dus na ontvangst van de envelop waar je kopieën bij zitten, een mailtje krijgt waarbij je weer je productnummer moet invullen en je adres gegevens etc. + je banknummer :)

En dan moet als het goed is alles vanzelf gaan;)

Ik heb iig al de cashback een week geleden ontvangen :) dus top

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Henk schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:29:
[...]

Altijd de kap er op zetten, en wel om de volgende reden:

Bescherming
er kunnen gewoon minder dingen bij je front-element/uv-filter komen :)

verder helpt zo'n kap er donders tegen dat licht invalt vanuit een hoek die je op de foto níet ziet, maar als dat dus gebeurt heb je wel kans op flares/ verminderd contrast.
Sterker nog, zou voor je kitlens ook maar 's een kap gaan halen hetzij een universele, hetzij een echte nikon. Op http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html zie je precies welke je moet hebben. De fotoboer kan je eraan helpen of je snuffelt even op ebay.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vis schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:00:
Ik heb hier pas geleden ook nog vermeld hoe ik het gedaan had.. Ik had via een apart briefje in de envelop mijn bankrekening vermeld... Maar blijkt, dat je dus na ontvangst van de envelop waar je kopieën bij zitten, een mailtje krijgt waarbij je weer je productnummer moet invullen en je adres gegevens etc. + je banknummer :)

En dan moet als het goed is alles vanzelf gaan;)

Ik heb iig al de cashback een week geleden ontvangen :) dus top
Oké, dankjewel, dan ga ik morgen de kopieën op de post doen.
Ik had in dit topic gezocht naar 'cashback' en heb jouw posting er niet uit kunnen vissen, wellicht had ik dus een verkeerde termkeuze gebruikt... :)

Wel raar dat je dan nogmaals je productnummer moet geven, deze heb ik immers al gegeven middels de online registratie, nu ook weer met de bonnen en dan nog een keer de nummers? :?
Maar ja, daar zal Nikon wel een reden voor hebben denk ik... :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook een D40 in bezit! :)
Nu nog een goede tas zoeken voor een zacht prijsje. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:41:
Crumpler als je trendy wil, anders lowepro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:41:
Genoeg keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmz, ik moet zeggen dat ik de tassen van Crumpler toch wel beter uitgevoerd vind. Het huidige rugzakaanbod is nogal prut, maar als ik kijk naar hoe de Karachi Outpost is uitgevoerd tov de concurrerende Lowepro's: dikkere ritsen, sluiting op de rugzijde (veel minder gevoelig voor jatten en veel plezier in de modder met een Lowepro. Ja hier heb ik ervaring mee en dan ben je heel blij met de rugsluiting :X ), veel dikkere hengsels en het spul pakt echt amper tot geen vuil aan. Daarnaast zijn ze ook wat trendy'er, maar dat moet je liggen. Ik kreeg iig zowel met m'n karachi outpost als de pretty boy xxxl meer tas voor m'n geld. Ik heb met name bij de laatste flink naar Lowepro zitten kijken (het kreng kost officieel 80 euro voor een schoudertasje :X , 60 bij cameranu), maar de Crumplers bleven beter imo.

Probleem is alleen die rugzakken atm, die zijn kut. Tip voor de vraagsteller: bespaar niet op de tas, ik ben erg blij met de dikke padding en goede afwerking van m'n twee Crumplers. Als je een keer een ongelukje hebt, dan ben je er blij mee :) Die paar tientjes doen het hem ook niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 02-08-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:53:
Hmz, ik moet zeggen dat ik de tassen van Crumpler toch wel beter uitgevoerd vind. Het huidige rugzakaanbod is nogal prut, maar als ik kijk naar hoe de Karachi Outpost is uitgevoerd tov de concurrerende Lowepro's: dikkere ritsen, sluiting op de rugzijde (veel minder gevoelig voor jatten en veel plezier in de modder met een Lowepro. Ja hier heb ik ervaring mee en dan ben je heel blij met de rugsluiting :X ), veel dikkere hengsels en het spul pakt echt amper tot geen vuil aan. Daarnaast zijn ze ook wat trendy'er, maar dat moet je liggen. Ik kreeg iig zowel met m'n karachi outpost als de pretty boy xxxl meer tas voor m'n geld. Ik heb met name bij de laatste flink naar Lowepro zitten kijken (het kreng kost officieel 80 euro voor een schoudertasje :X , 60 bij cameranu), maar de Crumplers bleven beter imo.

Probleem is alleen die rugzakken atm, die zijn kut. Tip voor de vraagsteller: bespaar niet op de tas, ik ben erg blij met de dikke padding en goede afwerking van m'n twee Crumplers. Als je een keer een ongelukje hebt, dan ben je er blij mee :) Die paar tientjes doen het hem ook niet meer.
Die crumpler schoudertassen (prettyboy M of L) vind ik er zeer vetjes uitzien.Maar vroeg me af hoe de kwaliteit daarvan was. Die zijn erg goed begrijp ik uit je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yup. Ik moest wel even drie keer slikken bij de prijs moet ik je bekennen, terwijl ik toch echt niet heel flauw ben met fotomeuk kopen. In eerste instantie 80 euro voor een schoudertasje, maar ik moet het ding nageven dat het elke cent waard is geweest. Ik gebruik hem als sleeptasje op locatie of voor een dagje stadten. Ze zijn flink efficient ingedeeld en het materiaal is erg goed. Netjes afgewerkt, dikke banden, etc. Mocht je in de omgeving van Arnhem wonen als je geen Crumplerstore in de buurt hebt, kom maar langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14
Adagio schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:38:
Een puur praktische vraag: ik heb vanmiddag een polarisatiefilter gekocht en deze past prima op de kitlens. Het filter was echter nogal smering, er zat een lijm-achtig vlekje op de voorkant van het filter. Ik heb met een brillendoekje het filter gepoetst en vervolgens met een heel licht vochtige doek, maar het filter blijft wat vettig. Hoe krijg je zo'n filter nu goed schoon?
Wat voor polarisatiefilter heb je eigenlijk gekocht?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Die crumpler schoudertassen (prettyboy M of L) vind ik er zeer vetjes uitzien.Maar vroeg me af hoe de kwaliteit daarvan was. Die zijn erg goed begrijp ik uit je post?
De prettyboy M of L is te klein als je een D40 met de kitlens en een extra lens erin wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben over om voor de Nikon d40 te gaan, na een lange tijd van vergelijken. Ik zit alleen nog een beetje met de lens die ik erbij wil kopen.
Is de nikon d40 nog ergens te koop als kit met 18-70 of 18-135, of raden jullie de dual 18-55-200 versie aan?
Of ze je tegen een beginner ga eerst een de camera en standaard 18-55 lens verkennen en kijk daarna wat je wilt.

Groeten Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die alternetieve kits zijn in elk geval hier te koop: http://www.kamera-express.nl

En daar wordt vermeld dat je daar toch gewoon ook 90 euro op terug krijgt van Nikon. Maar dat zou ik wel ff goed checken, want op de site van Nikon staat volgens mij toch gewoon dat die cashback alleen voor de standaard kits geldt.

Je zou eens bij een fotozaak ofzo gewoon wat dingen kunnen gaan proberen, zodat je een beetje een idee krijgt van de (on)mogelijkheden van de verschillende objectieven.

Ik ben zelf in elk geval gewoon begonnen met de standaard kit (dus met alleen de 18-55) en heb daar inmiddels een 70-300VR telezoom bij gekocht, omdat ik gewoon een boel telebereik tekort kwam.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Cashback geld voor deze kits:

Afbeeldingslocatie: http://www.nikon.nl/resources/AA~/GNEaxCabQL2I-aRF3JcbZSEq2LG_Wdyh/RMrL9vGzsgbKToXmdLNOk0JrfoJKDX9f/WDlCaqbReoTCNkau-r7RRJ45RvOhZ3I9/Cvl4rLh-T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Even een vraagje,

Heb al een tijdje de D40, en ben er nog steeds uitermate blij mee, super ding gewoon!

Nu vind ik close-up foto's erg interessant, maar mijn portemonnee laat het nog niet toe om een dedicated macro lens aan te schaffen.

Nu is mijn oog gevallen op een converter. Deze: Raynox DCR-250 Super Macro lens

Hij is niet duur, en makkelijk aan de kitlens vast te zetten. Hij is denk ik ook meer bedoeld voor te experimenteren.

Maar mijn vraag is, of iemand weet of dit de moeite waard is, en of je echt verbetering ziet bij het maken van close-up foto's. Dus dat je meer detail gaat zien.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je bent niet de eerste die zich dat af vraagt ;)

http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Blader eens door een van de vele, vele topics die hier (deels) aan gewijd zijn :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vis...doe eens een zoekfunctie op got, o.a. in de macro topics is dit al wel vaak voorgekomen en heb ik zelfs voorbeelden staan wat de vergroting is die je krijgt met de 18-70 kitlens. de 18-55 kitlens heeft een kleiner frontelement en zal die vignettering niet laten zien.

edit@orion...typ eens wat langzamer jij ^^

[ Voor 37% gewijzigd door Nomad op 08-08-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Bedankt Orion en Nomad! :)

Had er al eens na gezocht maar wou het specifiek weten voor de D40 18-55. En ik heb het topic net eens door gelezen en die vignettering was ik niet zo over te spreken. Maar zoals je zegt heeft die het niet bij de 18-55, dus i like :)

Ik ga deze maar eens bestellen, en experimeteren. :) Voor de prijs kan ik het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een D40 aangeschaft. Echt een hele mooie camera en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Weet er iemand een goeie d40 tutorial te vinden op het net?
Er is een hele mooie van canon: http://www.canon.co.jp/imaging/enjoydslr/p_1_001.html
Ik vroeg me af of er ook zoiets voor de d40 is, aangezien de handleiding in het duits is.

edit: Heb al iets gevonden op de site: http://www.nikondigitutor.com/eng/d40/index.shtml

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De NL handleiding is wel op internet te vinden in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wil je echt een goed boek over de D40 en is je engels goed dan kan ik deze aanraden: http://www.bythom.com/d40guide.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:37:
Ik heb net een D40 aangeschaft. Echt een hele mooie camera en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Er is een hele mooie van canon: http://www.canon.co.jp/imaging/enjoydslr/p_1_001.html
Ik vroeg me af of er ook zoiets voor de d40 is, aangezien de handleiding in het duits is.

edit: Heb al iets gevonden op de site: http://www.nikondigitutor.com/eng/d40/index.shtml
Ben naar aanleiding van je vraag even aan het rondkijken geweest en ben dit PDFje tegen gekomen. Ik heb het nog niet doorgelezen maar ziet er op het eerste gezicht bruikbaar uit :) .

Ik ben er vandaag trouwens ook achter gekomen dat ik met mn universele afstandsbediening de camera kan besturen. Ik zal nog even proberen de code te achterhalen voor eventuele geinteresserden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:03:
[...]

Ik ben er vandaag trouwens ook achter gekomen dat ik met mn universele afstandsbediening de camera kan besturen. Ik zal nog even proberen de code te achterhalen voor eventuele geinteresserden.
Absoluut geinteresseerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Kijk vooral o.a. hier even. D70(s) en D50 doen het prima op een dingetje van de Blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Laatst online: 02-09 10:20
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:37:

Deze is ook best aardig - D40 User Guide van Ken Rockwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

littlejoannes schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:17:
Kijk vooral o.a. hier even. D70(s) en D50 doen het prima op een dingetje van de Blokker.
Tsja, dat soort oplossingen zijn leuk voor incidenteel gebruik thuis ofzo, maar als je altijd een remote in je tas wilt hebben dan verkies ik de originele ML-L3 toch boven zo'n universele TV remote. Vanwege z'n afmetingen, maar ook de eenvoud, je weet tenminste meteen welke knop je moet hebben :P

En voor die paar tientjes die zo'n ding kost vind ik het nu ook niet echt de moeite waard om met allerlei minder praktische alternatieven aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik loop er ook niet warm voor hoor. Ik plempte alleen even de link neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
littlejoannes schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:17:
Dit alternatief, de OMG! SR-1, ziet er m.i. helemaal niet verkeerd uit. Zeker niet voor dat geld. Zit zelfs een reflector bij die je aan je lens kunt maken, zodat je ook van achter de camera de remote kan gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door rschenk op 09-08-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die e-bay optie ziet er opzich wel aardig uit. Handig systeem dat er ook een lampje en clip voor je neckbelt bij/op zit. Al heb ik gewoon voor 15€ een keer bij de lokale fotoboer de orginele nikon op gepikt en die bevalt erg goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wegwezen met spam

[ Voor 87% gewijzigd door Remy op 13-08-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37

Fab1Man

Live life to the fullest

Jullie moeten me toch even helpen. Ik heb in de search gezocht, maar ik wordt er niet helemaal wijs uit.
Ik heb hier op het registreren balkje geklikt, waarna ik een account moet aanmaken. Daar kan ik dan binnen in mijn account mijn camera en kitlens registreren via het serienummer. Deze staan dan ook onder de tab, mijn producten.

Wat moet ik nu nog precies doen. Moet ik nu informatie naar Nikon sturen of wordt mij dat per post/email uitgelegd wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Fab1Man schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:54:
Jullie moeten me toch even helpen. Ik heb in de search gezocht, maar ik wordt er niet helemaal wijs uit.
Ik heb hier op het registreren balkje geklikt, waarna ik een account moet aanmaken. Daar kan ik dan binnen in mijn account mijn camera en kitlens registreren via het serienummer. Deze staan dan ook onder de tab, mijn producten.

Wat moet ik nu nog precies doen. Moet ik nu informatie naar Nikon sturen of wordt mij dat per post/email uitgelegd wat ik moet doen?
Wow, dat herinnert me aan iets. Ik moet dit ook nog maar eens doen, anders is het zonde van die 90 euro. :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat hier: http://www.nikon.nl/home/..._content/broad/329/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de userguide van Ken Rockwell las ik het volgende over de belichtingscorrectie:

A flaw in the D40's meter firmware (same issue as the D80) makes most photos too light, so I leave mine set to -0.7. If your photo is too light, hold the +/- button and spin the rear dial to a more negative number, like -1.3. If your photo is too dark, hold it and spin the dial to a more positive number, like -0.3 or 0.0. It's perfectly OK to go to any number you need, like -3.3 or +1.0.

bron: http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users-guide/controls.htm#diaphragm.

hier neemt hij dus als standaard -0.7, om daar later van af te wijken. zelf heb ik het idee dat het soms iets te donker wordt en laat hem dus vaak op 0.0 staan, afhankelijk van de situatie. nu vraag ik me af in hoeverre jullie je iets aantrekken van dit commentaar. uiteraard doe ik wat ik zelf het mooist vind, en afhankelijk van de situatie (al hoewel ik nog niet zo heel lang bezig ben met fotografie en ik met deze functie nog veel moet oefenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een snelle (en waarschijnlijk domme) vraag, ik ben pas eigenaar van een d40 met 18-55 kitlens. en ben erg tevreden. Nu ben ik aan het kijken naar een 55-200 lens en nu zag ik op marktplaats wat leuke staan. Van Sigma.
Je voelt hem al aakomen.. Autofocust die 55-200 DC lens van sigma op mijn d40. Of moet ik daar de HSM uitvoering van hebben? En waar staan de afkortingen (DC en HSM) voor?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
HSM only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Over de cashback actie:

Ik heb van de week de kopietjes van de pakbon en garantieblad B opgestuurd naar Nikon,
deze is (vermoed ik) Maandag binnen gekomen bij Nikon.

Hoe lang duurd het ongeveer voor zij contact met mij opnemen over mijn bankgegevens? :)
Ik heb mijn spulletjes al wel geregistreerd op de Nikon site.

Op de site van Nikon kan je lezen wat de actievoorwaarden zijn.
Je moet een kopietje van jouw bon en een kopietje van garantieblad b, zowel van je body als van je lens of lenzen maken en die opsturen naar
Nikon Netherlands
t.b.v. Cash Back promotie
Postbus 150
1170 AD Badhoevedorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:03:
[..] En waar staan de afkortingen (DC en HSM) voor?
Klik hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Handig :D Jammer dat die 200-400mm lenzen zo duur zijn. :(

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nice :) ik weet alleen niet of Nikon zo blij is met het linea recta overnemen van hun marketingteksten though.

• pascalheister
  • Laatst online: 11-05 15:04
heb de VR 55-200mm besteld, ben benieuwd :)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voor de mensen die wat willen weten over de Cashback regeling:
Ongeveer een kleine week nadat Nikon mij bericht had gestuurd dat ze mijn aanvraag via de post hadden ontvangen, werd het geld op mijn rekening gestort.
In totaal heeft het gehele proces, vanaf het opsturen van de bonnetjes tot aan de geldstorting, bij mij 2-3 weken geduurd.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

pascalheister schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:23:
heb de VR 55-200mm besteld, ben benieuwd :)
me too. Een vriend brengt hem mee uit Thailand. dus nog even wachten tot hij land ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb nu van Nikon bericht ontvangen dat mijn Cashback aanvraag binnen is. Ik heb nu een wachtwoord en dergelijke gekregen om in mijn profiel mijn bankgegevens te kunnen aangeven. Maar er staat ook iets in over dat ik de aankoopbon en de garantieformulieren moet opsturen. Dit heb ik al in de eerste plaats gedaan, moet ik dat nu nóg eens doen, of puur alleen mijn bankgegevens invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

puur en alleen je bankgegevens, hoe kan je trouwens 2x je garantiebonnen opsturen? :p

komt wel goed, binnen een week heb je het erop staan als t goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Vis schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:36:
puur en alleen je bankgegevens, hoe kan je trouwens 2x je garantiebonnen opsturen? :p

komt wel goed, binnen een week heb je het erop staan als t goed is.
Ja, van de garantiebonnen moest je een kopietje maken, dus vandaar dat ik het al zo vreemd vond 2x eenzelfde kopie op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Fab1Man schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:38:
[...]

Ja, van de garantiebonnen moest je een kopietje maken, dus vandaar dat ik het al zo vreemd vond 2x eenzelfde kopie op te sturen.
Volgens mij moest je toch echt alleen van de aankoopbon een kopietje maken.. de gele garantie B papiertjes moest je origineel opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een d40, maar ik heb denk ik geen garantieblad B-gekregen. er zit namelijk een lens-garantiebon bij van de AF-S 18-135

nu neem ik aan dat er dus de verkeerde bon bij zit. wat hoort er voor bon in te zitten?
dan ga ik morgen maar bellen.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Laatst online: 11-05 15:04
Frunz schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:31:
ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een d40, maar ik heb denk ik geen garantieblad B-gekregen. er zit namelijk een lens-garantiebon bij van de AF-S 18-135

nu neem ik aan dat er dus de verkeerde bon bij zit. wat hoort er voor bon in te zitten?
dan ga ik morgen maar bellen.
18-55 als het goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
er zit er 1 van 18-135 bij

moet er ook nog 1 van de body zelf bijzitten?

@hieronder: het gaat hier om de standaard kit van de D40 en NIET de x versie. hier zit dus ook de gewone 18-55 bij

[ Voor 44% gewijzigd door Frunz op 20-08-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je dan een D40x hebt, met een 18-145 kit lens.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
Leuke aktie, maar zo onduidelijk als wat. Ik heb de gegevens zo'n 3 weken geleden opgestuurd en tot op heden nog geen geld (of informatie) ontvangen. Blijkbaar kun je via deze website http://www.submissionstatus.com/ de status bekijken, maar daarvoor heb je een aanvraagnummer voor nodig, die ik nooit gekregen heb. Die ga ik dus nu opvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Op de site van Norrod zie ik een mooie aanbieding. Een D40x (kit) voor maar 621,50. Wanneer je de cashback ook nog meerekent, dan is ie erg aantrekkelijk.

Of zit hier een addertje onder het gras? Ik zal Norrod eens mailen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van een vriend gehoord dat je bij de nikons de software in je camera kan vernieuwen zodat je camera van binnen up to date blijft....weet iemand of dit ook bij de d40 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:41:
ik heb van een vriend gehoord dat je bij de nikons de software in je camera kan vernieuwen zodat je camera van binnen up to date blijft....weet iemand of dit ook bij de d40 kan?
Ja, op zich wel, kan bij alle nikon spiegelreflex camera's van tegenwoordig. Punt is alleen of nikon met update's komt. Voor mijn D50 hebben ze dat nooit gedaan.
Vozze schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:08:
Op de site van Norrod zie ik een mooie aanbieding. Een D40x (kit) voor maar 621,50. Wanneer je de cashback ook nog meerekent, dan is ie erg aantrekkelijk.

Of zit hier een addertje onder het gras? Ik zal Norrod eens mailen.
Norrod is een dozenschuiver. Als ze een partijtje voor een goede prijs hebben schuiven ze die graag snel door.
Check wel even of het een NL model is of niet. Zoniet vraag dan naar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
even een schopje van mijn probleem

ik heb gezocht op google, maar ik kan niet vinden wat voor garantieblaadjes er in de doos moeten zitten

moet er een garantieblad EN voor de body EN voor de lens inzitten??

ik heb de d40 18-55 kit gekocht. maar er zit een blad bij voor de AF-S 18-135, dit lijkt me helemaal fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Frunz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:15:

ik heb gezocht op google, maar ik kan niet vinden wat voor garantieblaadjes er in de doos moeten zitten

ik heb de d40 18-55 kit gekocht. maar er zit een blad bij voor de AF-S 18-135, dit lijkt me helemaal fout
Ja, dit had ik wel.. Én voor de body én voor de lens. Die moet je ook apart registreren op de Nikon site.

Raar dat je idd voor een andere lens een garantieblad hebt gekregen.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met óf de leverancier óf Nikon zelf.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Frunz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:15:

Een garantieblad voor de body en lens idd. Er is daar inderdaad iets verkeerd gegaan.

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat ze de verkeerde lens geleverd hebben. >:)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunz schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:02:
er zit er 1 van 18-135 bij

moet er ook nog 1 van de body zelf bijzitten?

@hieronder: het gaat hier om de standaard kit van de D40 en NIET de x versie. hier zit dus ook de gewone 18-55 bij
Ik heb de D40 kit met 18-55 en 55-200. Hier zaten 2 bonnen in. Een met de tekst "D40 kit"en een voor de 55-200 lens.
Ik vermoed dat er dus een bon voor de kit ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Bij mijn D40 kit + 55-200 zitten drie bonnen, één voor de D40 zelf, één voor de 18-55 en één voor de 55-200 (die ik er los bij heb gekocht). Maar als er op jouw bon 'Nikon D40 kit' staat is dat denk ik wel goed?

Begrijp ik het goed dat je vanzelf een mail krijgt van Nikon over de cashback nadat je je camera hebt geregistreerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 22-08-2007 11:17 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wijnands schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:05:
[...]

Ja, op zich wel, kan bij alle nikon spiegelreflex camera's van tegenwoordig. Punt is alleen of nikon met update's komt. Voor mijn D50 hebben ze dat nooit gedaan.
De eerste firmware upgrade voor de D40 is al een feit. Ik heb mijn D40 die eind januari is gekocht kort daarna ge-update. Inmiddels worden ze gewoon geleverd met de nieuwste firmware natuurlijk.

Zie ook een stukje terug in dit topic: Orion84 in "Nikon D40 dSLR"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:05:
Bij mijn D40 kit + 55-200 zitten drie bonnen, één voor de D40 zelf, één voor de 18-55 en één voor de 55-200 (die ik er los bij heb gekocht). Maar als er op jouw bon 'Nikon D40 kit' staat is dat denk ik wel goed?

Begrijp ik het goed dat je vanzelf een mail krijgt van Nikon over de cashback nadat je je camera hebt geregistreerd?
Nopes.... Je moet apart een brief sturen met een kopie van de rekening en blad B van de garantiebewijzen. Dit staat op de Nikon site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Dat ik een kopie van aankoop- en garantiebewijs moet sturen had ik wel door, maar ik dacht dat er stond dat ik eerst een mail zou krijgen erover of iets dergelijks. Want hoe komen ze bijvoorbeeld aan m'n rekeningnummer? Dat moet ik op de brief zetten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:15:
Dat ik een kopie van aankoop- en garantiebewijs moet sturen had ik wel door, maar ik dacht dat er stond dat ik eerst een mail zou krijgen erover of iets dergelijks. Want hoe komen ze bijvoorbeeld aan m'n rekeningnummer? Dat moet ik op de brief zetten?
Je moet wel eerst je lenzen en body registereren op de Nikon site. Daarna de meuk opsturen. Ik moet het nog doen. Ik zet mijn rekening nummer in de brief, maar wat ik hoorde moest dit later online gebeuren (stond ergens in deze topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:18:
[...]

Je moet wel eerst je lenzen en body registereren op de Nikon site. Daarna de meuk opsturen. Ik moet het nog doen. Ik zet mijn rekening nummer in de brief, maar wat ik hoorde moest dit later online gebeuren (stond ergens in deze topic).
Precies ja, heb ik ook zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:48

Just_I

What did you just say?

Gister heb ik van mijn vader een oude flitser gekregen om te gebruiken voor mijn D40:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8a64985398cfa3e9cd23b5de4a2ac438/full.jpg
Het is een Topca 330 CTX. Ik heb hem geprobeerd erop te zetten en het pas op zich wel, maar het lijkt wel of de mount een mm te kort is of ergens op blijft haken. Doe ik iets verkeerd of past de flitser gewoon niet op de camera.
Volgens de handleiding zouden alleen Nikon flitsers gebruikt moeten worden, maar ik denk niet dat dat echt een probleem zou moeten zijn.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42
Just_I schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:55:
Gister heb ik van mijn vader een oude flitser gekregen om te gebruiken voor mijn D40:
[afbeelding]
Het is een Topca 330 CTX. Ik heb hem geprobeerd erop te zetten en het pas op zich wel, maar het lijkt wel of de mount een mm te kort is of ergens op blijft haken. Doe ik iets verkeerd of past de flitser gewoon niet op de camera.
Volgens de handleiding zouden alleen Nikon flitsers gebruikt moeten worden, maar ik denk niet dat dat echt een probleem zou moeten zijn.
Dat staat er niet voor niets.. Reden 1 is dat je dan betrouwbare TTL meting hebt, die goed werkt. Reden 2 is dat als je nu een nieuwe Nikon (SB400/600/800) koopt, dat je zeker bent dat hij 'veilige' voltages gebruikt.. Die oude flitsers durven een veel hoger voltage te gebruiken, waardoor de elektronice in je D40 gefrituurd wordt. Goedkoop is duurkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden1 vind ik niet zo sterk. Er is ook prima manual te flitsen. Ik heb zelf een sb-600 maar gebruik hem 90% manual. Vind de resultaten dan betrouwbaarder en constanter, TTL is wel weer erg handig als je in een situatie bent waarin je omgevingslicht wil laten zien samen met een goed belicht onderwerp (dragging the shutter) terwijl dit omgevingslicht constant veranderd. Of als er gewoon geen tijd/mogelijkheid is om een foto over te doen.

Reden2 is zeker erg belangrijk. Oude Nikon flitsers werken wel gewoon binnen de veilige marges (denk aan de SB-26/28) uiteraard wel alleen op manual. De alleen bij de Topca zou ik er niet op durven gokken. Oude flitsers kunnen makkelijk dik boven de 25volt terug de camera in sturen terwijl een dSLR maximaal 6 volt kan hebben.

Uiteraard is het niet nodig de Topca filtser weg te doen. Als hij qua lichtsterkte in te stellen is dus niet alleen fullpower. (1/1, 1/2 1/6 ezv.) dan zou ik eens kijken naar een Hama slave unit

Afbeeldingslocatie: http://www.cameraland.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/thumbs/ham042.jpg

Blokje monteer je onder de flitser en laat de Topca afgaan als je interne flits ook afgaat. Misschien niet helemaal ideaal, maar geeft wel mogelijkheden om deTapco een paar meter van je vandaan te zetten waardoor je veel meer diepte in je foto krijgt. Dit zonder dat je risico loopt je camera te frituren (en je kan de flitser verplaatsen wat ook weer interessante mogelijkheden bied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Ik heb op dit moment een Sony N1 en ik wil me meer gaan verdiepen in het nemen van foto's en vooral mooiere foto's maken.

Nu zat ik eerst te kijken naar een megazoom compactcamera zoals de Panasonic FZ8, maar sinds dit weekend heeft de Nikon D40 ook mijn interesse gekregen. Nu moet ik wel snel beslissen ivm de cashback actie die deze week afloopt.

Voor 400 euro is het natuurlijk een mooie prijs om het te proberen, mocht het nou niet bevallen of totaal niet lukken dan kan je hem altijd nog wegdoen en alsnog de superzoom aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door M@cer op 27-08-2007 08:18 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net de Dixons folder. Is het volgende een goede aanbieding?

D40, incl.

- 18-55 lens
- 55-220 lens
- tas t.w.v. 49 euro

Prijs: 689 euro (dit is dus incl. 90 euro retour van Nikon).

Ik heb de laatste 100 posts doorgelezen van dit topic maar kon daaruit geen conclusies trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:06:
Ik lees net de Dixons folder. Is het volgende een goede aanbieding?

D40, incl.

- 18-55 lens
- 55-220 lens
- tas t.w.v. 49 euro

Prijs: 689 euro (dit is dus incl. 90 euro retour van Nikon).

Ik heb de laatste 100 posts doorgelezen van dit topic maar kon daaruit geen conclusies trekken...
Ik had 3 maanden geleden:
D40
18-55
55-200 VR
voor 640 euro incl cashback...
en dan heb je dus de VR lens die stukken beter is dan de non-VR...
Het kan (kon) dus goedkoper... was een aanbieding op Schiphol (450 excl cashback voor kit) en 280 (foto konijn) voor mijn 55-200 VR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
beetje lastig dat de double zoom kit niet in de pricewatch staat, maar bij konijnenberg is ie 685 en dat is exclusief cashback, je hebt dan geen tas, maar ik weet niet wat voor tas er nu bij zit. 49 euro zegt niet zoveel

off-topic: ik weet niet of dit voor reclame doorgaat, maar ik probeer grizzly te helpen

morgen gaat mijn D40 terug naar konijn. hopen dat ze nu wel de goede garantiebonnen er bijdoen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Frunz op 27-08-2007 22:51 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.