Hoofdcategorieën
Topicacties

Nikon D40 dSLR

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
MrTimbo.B schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:03:
[...]

Ik ben er vandaag trouwens ook achter gekomen dat ik met mn universele afstandsbediening de camera kan besturen. Ik zal nog even proberen de code te achterhalen voor eventuele geinteresserden.
Absoluut geinteresseerd! ;)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Kijk vooral o.a. hier even. D70(s) en D50 doen het prima op een dingetje van de Blokker.

Reg. datum: 25 november 2003

quote:
Martijnvdp schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:37:
Ik heb net een D40 aangeschaft. Echt een hele mooie camera en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Weet er iemand een goeie d40 tutorial te vinden op het net?
Er is een hele mooie van canon: http://www.canon.co.jp/imaging/enjoydslr/p_1_001.html
Ik vroeg me af of er ook zoiets voor de d40 is, aangezien de handleiding in het duits is.

edit: Heb al iets gevonden op de site: http://www.nikondigitutor.com/eng/d40/index.shtml
Deze is ook best aardig - D40 User Guide van Ken Rockwell

Acties: [view]

Door: Orion84
Frontpage Admin/Mod SF
Fotogenie(k)?

quote:
littlejoannes schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:17:
Kijk vooral o.a. hier even. D70(s) en D50 doen het prima op een dingetje van de Blokker.
Tsja, dat soort oplossingen zijn leuk voor incidenteel gebruik thuis ofzo, maar als je altijd een remote in je tas wilt hebben dan verkies ik de originele ML-L3 toch boven zo'n universele TV remote. Vanwege z'n afmetingen, maar ook de eenvoud, je weet tenminste meteen welke knop je moet hebben :P

En voor die paar tientjes die zo'n ding kost vind ik het nu ook niet echt de moeite waard om met allerlei minder praktische alternatieven aan de slag te gaan.

The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered

Ik loop er ook niet warm voor hoor. Ik plempte alleen even de link neer :)

quote:
littlejoannes schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:17:
Dit alternatief, de OMG! SR-1, ziet er m.i. helemaal niet verkeerd uit. Zeker niet voor dat geld. Zit zelfs een reflector bij die je aan je lens kunt maken, zodat je ook van achter de camera de remote kan gebruiken.

rschenk wijzigde dit bericht 09-08-2007 12:17 (9%)

Die e-bay optie ziet er opzich wel aardig uit. Handig systeem dat er ook een lampje en clip voor je neckbelt bij/op zit. Al heb ik gewoon voor 15¤ een keer bij de lokale fotoboer de orginele nikon op gepikt en die bevalt erg goed..
wegwezen met spam

Remy wijzigde dit bericht 13-08-2007 16:22 (87%)

Windows 7 Professional

Jullie moeten me toch even helpen. Ik heb in de search gezocht, maar ik wordt er niet helemaal wijs uit.
Ik heb hier op het registreren balkje geklikt, waarna ik een account moet aanmaken. Daar kan ik dan binnen in mijn account mijn camera en kitlens registreren via het serienummer. Deze staan dan ook onder de tab, mijn producten.

Wat moet ik nu nog precies doen. Moet ik nu informatie naar Nikon sturen of wordt mij dat per post/email uitgelegd wat ik moet doen?

HP 8530w 2.53 GHz - 4GB - WSXGA+ - FX770M GT 512MB - Vista x64 - Ubuntu - XP Virtual Workstation

Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
Fab1Man schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:54:
Jullie moeten me toch even helpen. Ik heb in de search gezocht, maar ik wordt er niet helemaal wijs uit.
Ik heb hier op het registreren balkje geklikt, waarna ik een account moet aanmaken. Daar kan ik dan binnen in mijn account mijn camera en kitlens registreren via het serienummer. Deze staan dan ook onder de tab, mijn producten.

Wat moet ik nu nog precies doen. Moet ik nu informatie naar Nikon sturen of wordt mij dat per post/email uitgelegd wat ik moet doen?
Wow, dat herinnert me aan iets. Ik moet dit ook nog maar eens doen, anders is het zonde van die 90 euro. :D

Reg. datum: 09 augustus 2004

quote:

Dat staat hier: http://www.nikon.nl/home/..._content/broad/329/1.html

Reg. datum: 11 maart 2006

in de userguide van Ken Rockwell las ik het volgende over de belichtingscorrectie:

A flaw in the D40's meter firmware (same issue as the D80) makes most photos too light, so I leave mine set to -0.7. If your photo is too light, hold the +/- button and spin the rear dial to a more negative number, like -1.3. If your photo is too dark, hold it and spin the dial to a more positive number, like -0.3 or 0.0. It's perfectly OK to go to any number you need, like -3.3 or +1.0.

bron: http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users-guide/controls.htm#diaphragm.

hier neemt hij dus als standaard -0.7, om daar later van af te wijken. zelf heb ik het idee dat het soms iets te donker wordt en laat hem dus vaak op 0.0 staan, afhankelijk van de situatie. nu vraag ik me af in hoeverre jullie je iets aantrekken van dit commentaar. uiteraard doe ik wat ik zelf het mooist vind, en afhankelijk van de situatie (al hoewel ik nog niet zo heel lang bezig ben met fotografie en ik met deze functie nog veel moet oefenen).

Reg. datum: 03 mei 2006

Ff een snelle (en waarschijnlijk domme) vraag, ik ben pas eigenaar van een d40 met 18-55 kitlens. en ben erg tevreden. Nu ben ik aan het kijken naar een 55-200 lens en nu zag ik op marktplaats wat leuke staan. Van Sigma.
Je voelt hem al aakomen.. Autofocust die 55-200 DC lens van sigma op mijn d40. Of moet ik daar de HSM uitvoering van hebben? En waar staan de afkortingen (DC en HSM) voor?

thanks!

Ajeto!

Over de cashback actie:

Ik heb van de week de kopietjes van de pakbon en garantieblad B opgestuurd naar Nikon,
deze is (vermoed ik) Maandag binnen gekomen bij Nikon.

Hoe lang duurd het ongeveer voor zij contact met mij opnemen over mijn bankgegevens? :)
Ik heb mijn spulletjes al wel geregistreerd op de Nikon site.
quote:

Op de site van Nikon kan je lezen wat de actievoorwaarden zijn.
Je moet een kopietje van jouw bon en een kopietje van garantieblad b, zowel van je body als van je lens of lenzen maken en die opsturen naar
Nikon Netherlands
t.b.v. Cash Back promotie
Postbus 150
1170 AD Badhoevedorp

[ Flipdesign ] | [ PC_GJ ] | [ The (ex) King ] | [ Fotogear ]

quote:
john.tillema schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:03:
[..] En waar staan de afkortingen (DC en HSM) voor?
Klik hier maar eens.

Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
walterego schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:46:
Voor mensen die zich afvragen welke lenzen nou te gebruiken zijn met de Nikon D40, heb ik een website opgezet: D40-Lenzen.NL. Ik heb zelf een D40, en omdat ik het zoeken naar een nieuwe lens erg onoverzichtelijk vond worden (door de eisen die de D40 aan lenzen stelt), heb ik deze website opgezet. Misschien heeft iemand er nog wat aan. :)
Handig :D Jammer dat die 200-400mm lenzen zo duur zijn. :(

if (!works){ hammer();}

Nice :) ik weet alleen niet of Nikon zo blij is met het linea recta overnemen van hun marketingteksten though.
heb de VR 55-200mm besteld, ben benieuwd :)

BTO 15W25+ WSXGA+ (res. 1680 x 1050), Nvidia 8600M GT 512 Mb Intel® Core 2 Duo T7500 2.2GHz - 4 Mb (FSB-800MHz) 2Gb DDR2-800MHz + Intel® 1GB Turbo Memory, S-ATA : 160GB 7200 rpm

Reg. datum: 17 augustus 2006

Voor de mensen die wat willen weten over de Cashback regeling:
Ongeveer een kleine week nadat Nikon mij bericht had gestuurd dat ze mijn aanvraag via de post hadden ontvangen, werd het geld op mijn rekening gestort.
In totaal heeft het gehele proces, vanaf het opsturen van de bonnetjes tot aan de geldstorting, bij mij 2-3 weken geduurd.

Reg. datum: 08 maart 2002

quote:
pascalheister schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:23:
heb de VR 55-200mm besteld, ben benieuwd :)
me too. Een vriend brengt hem mee uit Thailand. dus nog even wachten tot hij land ;)

Saai leven? Zware dag op kantoor? Follow the Dunetune Challenge!

Windows 7 Professional

Ik heb nu van Nikon bericht ontvangen dat mijn Cashback aanvraag binnen is. Ik heb nu een wachtwoord en dergelijke gekregen om in mijn profiel mijn bankgegevens te kunnen aangeven. Maar er staat ook iets in over dat ik de aankoopbon en de garantieformulieren moet opsturen. Dit heb ik al in de eerste plaats gedaan, moet ik dat nu nóg eens doen, of puur alleen mijn bankgegevens invullen?

HP 8530w 2.53 GHz - 4GB - WSXGA+ - FX770M GT 512MB - Vista x64 - Ubuntu - XP Virtual Workstation

Reg. datum: 11 juni 2007

puur en alleen je bankgegevens, hoe kan je trouwens 2x je garantiebonnen opsturen? :p

komt wel goed, binnen een week heb je het erop staan als t goed is.

Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 f1.8D || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600

Windows 7 Professional

quote:
Vis schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:36:
puur en alleen je bankgegevens, hoe kan je trouwens 2x je garantiebonnen opsturen? :p

komt wel goed, binnen een week heb je het erop staan als t goed is.
Ja, van de garantiebonnen moest je een kopietje maken, dus vandaar dat ik het al zo vreemd vond 2x eenzelfde kopie op te sturen.

Reg. datum: 11 juni 2007

quote:
Fab1Man schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:38:
[...]

Ja, van de garantiebonnen moest je een kopietje maken, dus vandaar dat ik het al zo vreemd vond 2x eenzelfde kopie op te sturen.
Volgens mij moest je toch echt alleen van de aankoopbon een kopietje maken.. de gele garantie B papiertjes moest je origineel opsturen

Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 f1.8D || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: