Hoofdcategorieën
Topicacties

Nikon D40 dSLR

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ajeto!

Ik heb dit topic doorgezocht op de cashback, maar kan de info die ik hebben wil niet vinden.
Ik heb dus de benodigdheden voor de cashback gekopieërd, moet ik nu die kopieën naar Nikon opsturen en zij vissen dan wel uit wie de papieren opgestuurd heeft? Of moet ik mijn adresgegevens erbij vermelden? :? Hoe hebben jullie dat gedaan met de cashback?

[ Flipdesign ] | [ PC_GJ ] | [ The (ex) King ] | [ Fotogear ]

Mooi dat je ons forum zo hoog inschat, maar je kan beter even bij nikon kijken :)

Ergo: registreren bij Nikon.

Ajeto!

quote:
littlejoannes schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:16:
Mooi dat je ons forum zo hoog inschat, maar je kan beter even bij nikon kijken :)

Ergo: registreren bij Nikon.
Heb ik dus al gedaan... Sorry dat ik daar niet zo duidelijk in was, mijn spullen zijn dus ook geregistreerd al bij Nikon.
Mijn vraag is nu, nu ik die kopieën moet versturen met de post, of ik daar mijn bankgegevens en dergelijke al bij moet zetten of niet, en hoe anderen dat gedaan hebben... ;)
Want dat staat er namelijk niet bij vermeld -> Had dus wat duidelijker gekund aan de kant van Nikon... ;)

En dat was mijn vraag overigens ook, maar geeft niet, nu is het duidelijk voor iedereen! :)

GJtje wijzigde dit bericht 31-07-2007 23:06 (15%)

Reg. datum: 11 juni 2007

quote:
GJ-tje schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:44:
[...]
Heb ik dus al gedaan... Sorry dat ik daar niet zo duidelijk in was, mijn spullen zijn dus ook geregistreerd al bij Nikon.
Mijn vraag is nu, nu ik die kopieën moet versturen met de post, of ik daar mijn bankgegevens en dergelijke al bij moet zetten of niet, en hoe anderen dat gedaan hebben... ;)
Want dat staat er namelijk niet bij vermeld -> Had dus wat duidelijker gekund aan de kant van Nikon... ;)

En dat was mijn vraag overigens ook, maar geeft niet, nu is het duidelijk voor iedereen! :)
Ik heb hier pas geleden ook nog vermeld hoe ik het gedaan had.. Ik had via een apart briefje in de envelop mijn bankrekening vermeld... Maar blijkt, dat je dus na ontvangst van de envelop waar je kopieën bij zitten, een mailtje krijgt waarbij je weer je productnummer moet invullen en je adres gegevens etc. + je banknummer :)

En dan moet als het goed is alles vanzelf gaan;)

Ik heb iig al de cashback een week geleden ontvangen :) dus top

Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 f1.8D || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600

quote:
Henk schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:29:
[...]

Altijd de kap er op zetten, en wel om de volgende reden:

Bescherming
er kunnen gewoon minder dingen bij je front-element/uv-filter komen :)

verder helpt zo'n kap er donders tegen dat licht invalt vanuit een hoek die je op de foto níet ziet, maar als dat dus gebeurt heb je wel kans op flares/ verminderd contrast.
Sterker nog, zou voor je kitlens ook maar 's een kap gaan halen hetzij een universele, hetzij een echte nikon. Op http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html zie je precies welke je moet hebben. De fotoboer kan je eraan helpen of je snuffelt even op ebay.

Nikon D300 || Nikon D50 || wat glas en paar flitslampjes || fotoalbum op Flickr || Blog

Ajeto!

quote:
Vis schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:00:
Ik heb hier pas geleden ook nog vermeld hoe ik het gedaan had.. Ik had via een apart briefje in de envelop mijn bankrekening vermeld... Maar blijkt, dat je dus na ontvangst van de envelop waar je kopieën bij zitten, een mailtje krijgt waarbij je weer je productnummer moet invullen en je adres gegevens etc. + je banknummer :)

En dan moet als het goed is alles vanzelf gaan;)

Ik heb iig al de cashback een week geleden ontvangen :) dus top
Oké, dankjewel, dan ga ik morgen de kopieën op de post doen.
Ik had in dit topic gezocht naar 'cashback' en heb jouw posting er niet uit kunnen vissen, wellicht had ik dus een verkeerde termkeuze gebruikt... :)

Wel raar dat je dan nogmaals je productnummer moet geven, deze heb ik immers al gegeven middels de online registratie, nu ook weer met de bonnen en dan nog een keer de nummers? :?
Maar ja, daar zal Nikon wel een reden voor hebben denk ik... :)

GJtje wijzigde dit bericht 01-08-2007 12:30 (11%)

Sinds vandaag ook een D40 in bezit! :)
Nu nog een goede tas zoeken voor een zacht prijsje. Iemand tips?

Nikon D40 || Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX || Nikkor 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX || Metz 45CL-1 || Crumpler The That || Flickr

quote:
MrTimbo.B schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:41:
Crumpler als je trendy wil, anders lowepro.

Nikon D300 || Nikon D50 || wat glas en paar flitslampjes || fotoalbum op Flickr || Blog

quote:
MrTimbo.B schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:41:
Genoeg keus.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

if (!works){ hammer();}

Hmz, ik moet zeggen dat ik de tassen van Crumpler toch wel beter uitgevoerd vind. Het huidige rugzakaanbod is nogal prut, maar als ik kijk naar hoe de Karachi Outpost is uitgevoerd tov de concurrerende Lowepro's: dikkere ritsen, sluiting op de rugzijde (veel minder gevoelig voor jatten en veel plezier in de modder met een Lowepro. Ja hier heb ik ervaring mee en dan ben je heel blij met de rugsluiting :X ), veel dikkere hengsels en het spul pakt echt amper tot geen vuil aan. Daarnaast zijn ze ook wat trendy'er, maar dat moet je liggen. Ik kreeg iig zowel met m'n karachi outpost als de pretty boy xxxl meer tas voor m'n geld. Ik heb met name bij de laatste flink naar Lowepro zitten kijken (het kreng kost officieel 80 euro voor een schoudertasje :X , 60 bij cameranu), maar de Crumplers bleven beter imo.

Probleem is alleen die rugzakken atm, die zijn kut. Tip voor de vraagsteller: bespaar niet op de tas, ik ben erg blij met de dikke padding en goede afwerking van m'n twee Crumplers. Als je een keer een ongelukje hebt, dan ben je er blij mee :) Die paar tientjes doen het hem ook niet meer.

neographikal wijzigde dit bericht 02-08-2007 21:55 (13%)

quote:
neographikal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:53:
Hmz, ik moet zeggen dat ik de tassen van Crumpler toch wel beter uitgevoerd vind. Het huidige rugzakaanbod is nogal prut, maar als ik kijk naar hoe de Karachi Outpost is uitgevoerd tov de concurrerende Lowepro's: dikkere ritsen, sluiting op de rugzijde (veel minder gevoelig voor jatten en veel plezier in de modder met een Lowepro. Ja hier heb ik ervaring mee en dan ben je heel blij met de rugsluiting :X ), veel dikkere hengsels en het spul pakt echt amper tot geen vuil aan. Daarnaast zijn ze ook wat trendy'er, maar dat moet je liggen. Ik kreeg iig zowel met m'n karachi outpost als de pretty boy xxxl meer tas voor m'n geld. Ik heb met name bij de laatste flink naar Lowepro zitten kijken (het kreng kost officieel 80 euro voor een schoudertasje :X , 60 bij cameranu), maar de Crumplers bleven beter imo.

Probleem is alleen die rugzakken atm, die zijn kut. Tip voor de vraagsteller: bespaar niet op de tas, ik ben erg blij met de dikke padding en goede afwerking van m'n twee Crumplers. Als je een keer een ongelukje hebt, dan ben je er blij mee :) Die paar tientjes doen het hem ook niet meer.
Die crumpler schoudertassen (prettyboy M of L) vind ik er zeer vetjes uitzien.Maar vroeg me af hoe de kwaliteit daarvan was. Die zijn erg goed begrijp ik uit je post?

Nikon D40 || Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX || Nikkor 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX || Metz 45CL-1 || Crumpler The That || Flickr

if (!works){ hammer();}

Yup. Ik moest wel even drie keer slikken bij de prijs moet ik je bekennen, terwijl ik toch echt niet heel flauw ben met fotomeuk kopen. In eerste instantie 80 euro voor een schoudertasje, maar ik moet het ding nageven dat het elke cent waard is geweest. Ik gebruik hem als sleeptasje op locatie of voor een dagje stadten. Ze zijn flink efficient ingedeeld en het materiaal is erg goed. Netjes afgewerkt, dikke banden, etc. Mocht je in de omgeving van Arnhem wonen als je geen Crumplerstore in de buurt hebt, kom maar langs :)
Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
Adagio schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:38:
Een puur praktische vraag: ik heb vanmiddag een polarisatiefilter gekocht en deze past prima op de kitlens. Het filter was echter nogal smering, er zat een lijm-achtig vlekje op de voorkant van het filter. Ik heb met een brillendoekje het filter gepoetst en vervolgens met een heel licht vochtige doek, maar het filter blijft wat vettig. Hoe krijg je zo'n filter nu goed schoon?
Wat voor polarisatiefilter heb je eigenlijk gekocht?

Reg. datum: 17 augustus 2006

quote:
MrTimbo.B schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Die crumpler schoudertassen (prettyboy M of L) vind ik er zeer vetjes uitzien.Maar vroeg me af hoe de kwaliteit daarvan was. Die zijn erg goed begrijp ik uit je post?
De prettyboy M of L is te klein als je een D40 met de kitlens en een extra lens erin wil doen.

Reg. datum: 01 november 2003

Ik ben over om voor de Nikon d40 te gaan, na een lange tijd van vergelijken. Ik zit alleen nog een beetje met de lens die ik erbij wil kopen.
Is de nikon d40 nog ergens te koop als kit met 18-70 of 18-135, of raden jullie de dual 18-55-200 versie aan?
Of ze je tegen een beginner ga eerst een de camera en standaard 18-55 lens verkennen en kijk daarna wat je wilt.

Groeten Martijn

Acties: [view]

Door: Orion84
Frontpage Admin/Mod SF
Fotogenie(k)?

Die alternetieve kits zijn in elk geval hier te koop: http://www.kamera-express.nl

En daar wordt vermeld dat je daar toch gewoon ook 90 euro op terug krijgt van Nikon. Maar dat zou ik wel ff goed checken, want op de site van Nikon staat volgens mij toch gewoon dat die cashback alleen voor de standaard kits geldt.

Je zou eens bij een fotozaak ofzo gewoon wat dingen kunnen gaan proberen, zodat je een beetje een idee krijgt van de (on)mogelijkheden van de verschillende objectieven.

Ik ben zelf in elk geval gewoon begonnen met de standaard kit (dus met alleen de 18-55) en heb daar inmiddels een 70-300VR telezoom bij gekocht, omdat ik gewoon een boel telebereik tekort kwam.

The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered

Cashback geld voor deze kits:

http://www.nikon.nl/resources/AA~/GNEaxCabQL2I-aRF3JcbZSEq2LG_Wdyh/RMrL9vGzsgbKToXmdLNOk0JrfoJKDX9f/WDlCaqbReoTCNkau-r7RRJ45RvOhZ3I9/Cvl4rLh-T.jpg

Even een vraagje,

Heb al een tijdje de D40, en ben er nog steeds uitermate blij mee, super ding gewoon!

Nu vind ik close-up foto's erg interessant, maar mijn portemonnee laat het nog niet toe om een dedicated macro lens aan te schaffen.

Nu is mijn oog gevallen op een converter. Deze: Raynox DCR-250 Super Macro lens

Hij is niet duur, en makkelijk aan de kitlens vast te zetten. Hij is denk ik ook meer bedoeld voor te experimenteren.

Maar mijn vraag is, of iemand weet of dit de moeite waard is, en of je echt verbetering ziet bij het maken van close-up foto's. Dus dat je meer detail gaat zien.

Alvast bedankt.

Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 f1.8D || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600

Frontpage Admin/Mod SF
Fotogenie(k)?

Je bent niet de eerste die zich dat af vraagt ;)

http://gathering.tweakers...;where=Dit+forum#hitstart

Blader eens door een van de vele, vele topics die hier (deels) aan gewijd zijn :)

The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered

a.k.a. Martijn

Vis...doe eens een zoekfunctie op got, o.a. in de macro topics is dit al wel vaak voorgekomen en heb ik zelfs voorbeelden staan wat de vergroting is die je krijgt met de 18-70 kitlens. de 18-55 kitlens heeft een kleiner frontelement en zal die vignettering niet laten zien.

edit@orion...typ eens wat langzamer jij ^^

Nomad wijzigde dit bericht 08-08-2007 14:55 (37%)

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Bedankt Orion en Nomad! :)

Had er al eens na gezocht maar wou het specifiek weten voor de D40 18-55. En ik heb het topic net eens door gelezen en die vignettering was ik niet zo over te spreken. Maar zoals je zegt heeft die het niet bij de 18-55, dus i like :)

Ik ga deze maar eens bestellen, en experimeteren. :) Voor de prijs kan ik het niet laten.

Reg. datum: 01 november 2003

Ik heb net een D40 aangeschaft. Echt een hele mooie camera en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Weet er iemand een goeie d40 tutorial te vinden op het net?
Er is een hele mooie van canon: http://www.canon.co.jp/imaging/enjoydslr/p_1_001.html
Ik vroeg me af of er ook zoiets voor de d40 is, aangezien de handleiding in het duits is.

edit: Heb al iets gevonden op de site: http://www.nikondigitutor.com/eng/d40/index.shtml

Martijnvdp wijzigde dit bericht 08-08-2007 15:50 (11%)

Frontpage Admin/Mod SF
Fotogenie(k)?

De NL handleiding is wel op internet te vinden in elk geval :)

Wil je echt een goed boek over de D40 en is je engels goed dan kan ik deze aanraden: http://www.bythom.com/d40guide.htm

quote:
Martijnvdp schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:37:
Ik heb net een D40 aangeschaft. Echt een hele mooie camera en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Weet er iemand een goeie d40 tutorial te vinden op het net?
Er is een hele mooie van canon: http://www.canon.co.jp/imaging/enjoydslr/p_1_001.html
Ik vroeg me af of er ook zoiets voor de d40 is, aangezien de handleiding in het duits is.

edit: Heb al iets gevonden op de site: http://www.nikondigitutor.com/eng/d40/index.shtml
Ben naar aanleiding van je vraag even aan het rondkijken geweest en ben dit PDFje tegen gekomen. Ik heb het nog niet doorgelezen maar ziet er op het eerste gezicht bruikbaar uit :) .

Ik ben er vandaag trouwens ook achter gekomen dat ik met mn universele afstandsbediening de camera kan besturen. Ik zal nog even proberen de code te achterhalen voor eventuele geinteresserden.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: