Hoofdcategorieën
Topicacties

Nikon D40 dSLR

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 januari 2006

Ok ok.. kort vraagje dan:
Hoe kan een D60 met 10MP de D80 niet kanibaliseren??

peace man.

Minder features, geen grip ofzo, dat soort dingen. Nikon maakt 'm gewoon kreupeler
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
rolph schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:18:
Ok ok.. kort vraagje dan:
Hoe kan een D60 met 10MP de D80 niet kanibaliseren??
Omdat de D50 dat nu ook al niet doet: niks minder features, het wordt gewoon een D50 met 10MP / 2,5" lcd: de D80 heeft genoeg unieke features (cust funct button, dof preview, uitgebreide menu's, uitgebreide accu-status, CLS commander functies, etc etc) die deze van de D200 heeft geërfd om die uniek en dus interessant te houden. Met een D40/D60/D80 heeft Nikon een erg sterke bottom lineup :)
Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik zie nu trouwens bij de specs ook nog helemaal niets over een eventuele P/A/S/M stand? vooral die eerste drie zullen er toch wel op zitten... :P Waarom heb je anders een rear command dial...

Henk wijzigde dit bericht 03-11-2006 08:42 (13%)

Chalet

quote:
RedXraD schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:42:
Ik zie nu trouwens bij de specs ook nog helemaal niets over een eventuele P/A/S/M stand? vooral die eerste drie zullen er toch wel op zitten... :P Waarom heb je anders een rear command dial...
In de specs niet, maar de legenda bij het wieltje bovenop de camera is toch duidelijk zichtbaar. ;)

Talkin.nl daily photoblog
Day 1376: Chalet
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/80s, f/4.5, ISO 100

Reg. datum: 19 oktober 2006

quote:
RedXraD schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:42:

Ik zie die standen anders wel hoor ;)

http://home.student.utwente.nl/r.j.g.janssen/oeps/oeps-(2).jpg

Worldracing wijzigde dit bericht 03-11-2006 09:17 (9%)

Erg slimme zet dit, in plaats van een prosumer digicam gaan mensen nu een D40 kopen. En natuurlijk willen ze dan met een aantal jaren ook een stapje hoger. Waarschijnlijk hebben ze dan al wel 1 of 2 lenzen bijgekocht, dan wordt de stap om van merk te wisselen wel erg groot...

if (!works){ hammer();}

Ben ik de enige die het vreemd vindt dat deze camera niet op de Photokina is aangekondigd? Het kan goed, daar niet van, maar ik vind het vreemd :)

Daarnaast zijn het nog maar geruchten...

quote:
DRAFTER86 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:24:
Erg slimme zet dit, in plaats van een prosumer digicam gaan mensen nu een D40 kopen. En natuurlijk willen ze dan met een aantal jaren ook een stapje hoger. Waarschijnlijk hebben ze dan al wel 1 of 2 lenzen bijgekocht, dan wordt de stap om van merk te wisselen wel erg groot...
De mensen die deze camera halen zijn niet echt in de markt voor lenzen van 1000 euro neem ik aan. Zo moeilijk is het dan niet om alsnog te wisselen :)

neographikal wijzigde dit bericht 03-11-2006 09:45 (72%)

Camitariër

quote:
neographikal schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:39:
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat deze camera niet op de Photokina is aangekondigd? Het kan goed, daar niet van, maar ik vind het vreemd :)

Daarnaast zijn het nog maar geruchten...

Maar wel erg aannemelijke geruchten. Neckerman is nou niet echt een geruchtenmachine (als het ken rockwell was geweest had ik het niet geloofd :P ), ik heb echt het idee dat dit per ongeluk is gelekt. Daarnaast vind ik de screens er geloofwaardig uitzien, tis geen gesoepte D50 ofzo.

Ik ben erg benieuwd naar de prijs, want voor 50 euro verschil zou ik geen AF-kreupele body kopen als daarboven ook een D50 zit...
if (!works){ hammer();}

Neckermann kan best als verlengstuk worden gebruikt in de geruchtenmachine om het ding te marketten, maar er wordt nu al overal gepraat alsof het ding al bestaat. Het zijn geruchten, zeer aannemelijke geruchten zelfs, maar het moet nog blijken of het waar is.
quote:
Duur! schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:54:
euhm... leuk 1 bron?

was dat niet voor de sony topics voldoende om alles over de a100 te sluiten?
Yup en ik herinner me ook nog een gevalletje van het D80-topic waar hetzelfde ook al eens werd geroepen...

neographikal wijzigde dit bericht 03-11-2006 09:58 (38%)

m'n ondertitel is zoek
Reg. datum: 17 januari 2001

euhm... leuk 1 bron?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Skam Dippy!
Reg. datum: 06 september 1999

quote:
Kanarie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 01:56:
[...]

Canon EOS mount heeft alleen electrische koppelingen met de lens. Focusmotor zit in de lens en wordt aangestuurd door de body.

Nikon heeft naast deze electrische koppeling ook een schroefgeval op de body zitten. Deze schroef drijft de motor van bepaalde lenzen aan. Fysieke koppeling tussen lens en body voor autofocus dus.
ach so. Nog nooit Nikon SLR gebruikt, dacht ff dat ik dom was ;)

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat deze camera niet op de Photokina is aangekondigd?
dat weet ik niet, maar vreemd is dat naar mijn idee niet. er komen wel vaker camera's uit die niet op de Photokina of de PMA worden geïntroduceerd.

verder is dit inderdaad gewoon een gerucht, een gerucht dat wel 99% zeker uit gaat komen, maar wel een gerucht. en ik dacht dat het beleid tov gerucht hier altijd wat strenger was...

Styled light

quote:
en ik dacht dat het beleid tov gerucht hier altijd wat strenger was...
FG Algemene policy >
quote:
Geruchten/roddel/speculatietopics

Deze zijn toegestaan in FG: Over geruchten discussieren is leuk, maar geef minstens een betrouwbare bronvermelding en een fatsoenlijke topicstart, anders gaat het onherroepelijk op slot.
Neckermann.de en die productfoto's vind ik best een betrouwbare bron eigenlijk, vergeleken bij Ken Rockwell met z'n hilarische D3-pagina. Neckermann kan zoiets niet maken om het als hoax te plaatsen :)
quote:
Duur! schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:54:
euhm... leuk 1 bron?

Zie hierboven: die sony-topics hadden toen géén betrouwbare bronnen, alleen wat weblogs. Neckermann is een multinational met miljoenen klanten: die gaan dit echt niet faken.

Over het niet showen op Photokina: mogelijk dat Nikon de D80 eerst alle aandacht wilde geven en de D40 'bewaarde' voor later: 2 consumenten-dSLRs tegelijk intro'en kan (D50 en D70s gebeurde toen ook) maar op dit moment is de markt zo heftig aan het worden dat je producten verdeelde aandacht geven best wel gezond is :)
if (!works){ hammer();}

Dat is wel een goede inderdaad, je krijgt zo wel meer aandacht in plaats van een release tussen een stortvloed van andere releases :)

quote:
okay, duidelijk en over geruchten ouwehoeren vind ik ook wel leuk. jammer dat hier weinig four-thirds minded mensen zijn, want er zijn een hele hoop leuke en ook betrouwbare geruchten over verschillende olympus camera's. maar ja, dan zou ik een discussie met mijzelf aan moeten gaan :D

toch vind ik het wel vreemd dat Neckermann deze informatie lekt.

Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:

Tsja, eigenlijk vind ik dat ook wel raar, maar ze zullen er vast een hele goede reden voor hebben. Ik ben erg benieuwd hoe laag die prijzen van DSLR's kunnen gaan. Toen ik een paar jaar terug 's riep dat ze vast wel onder de 1000 euro zouden komen werd ik meteen voor gek verklaard, want dat kon natuurlijk nooit met CCD en allerlei beeldverwerkingsmaterie in de behuizing :+

Kopen we over 5 jaar voor 200 euro een instap DSLR?

Imitation is the sincerest form of flattery

Camitariër

Ik vind het wel grappig dat dit ding zoveel op een 400D lijkt. Als je een 400D naast een D40 gaat zetten (bijvoorbeeld in een mediamarkt rek), met daarbij de prijzen en het aantal megapixels, denk ik dat veel jan-met-de-petten al snel voor de D40 gaan kiezen, ondanks de beuk verschil in MP. De prijs scheelt namelijk écht een hoop... dat er intern een hoop verschil in zit zien veel mensen niet, want met de geleverde kitlens (of eventueel kitlenzen, 55-200 dr bij) zal het apparaat het doen, en dat is wat veel mensen willen, zeker omdat een 400D dus óók met een 18-55 MK II geleverd wordt.

Henk wijzigde dit bericht 03-11-2006 11:35 (13%)

Het antwoord is 42

Heeft iemand van hier dat ding ook op de neckermann.de site zien staan?

Ik heb namelijk zelf even gekeken, maar ehh niets van dat moois....

Overigens kan ik me best voorstellen dat een D40 niet op de photokina te zien was. De vraag is natuurlijk wel hoe ver je bent met de ontwikkeling van dat ding... En tja, voor een dergelijke instapper denk ik dat de markt zo in elkaar zit, dat die in één keer goed moet zijn. Dus brakke plaatjes op de photokina is dan uitermate slecht voor je verkoop.

Voor een camera van het kaliber D80 ligt dat toch vaak net iets subtieler. Die mag als proto nog wel een beetje brak zijn, als die na serie één maar echt goed is, is het allemaal niet zo erg.
(Vandaar ook dat de eerste serie naar de US of A gaat. Daar kan je iets verkopen met de instelling: Ja, hij zou dit of dat moeten doen... nee, dat werkt niet helemaal, maar bij de volgende serie is dat opgelost.Hopla tevreden klant...)

Nikon D300 / D80 / D50 / F60 | Tokina 12-24 f4 | Nikkor 18-70 *2 / 24-120 VR / 28-80 / 35-70 / 70-200 f2.8 VR / 24 f2.8 / 50 f1.4 / 85 f1.8 / TC 1.6A / TC 2.0E | Peleng 8 f3.5 | Formula5 28 f2.8 | Sigma 28 f2.8 | Vivitar 135 f2.8

Styled light

quote:
lateef schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:31:
...
toch vind ik het wel vreemd dat Neckermann deze informatie lekt.
Eens, en ik denk dat Nikon ze flink zal gaan slappen: een dergelijke lek lijkt me zeker niet intentional.

Wat ik wel vreemd vind is dat Phil Askey de threads over de D40 niet verwijdert van de DPReview-fora: normaal doet hij dat vaak wel als de NDA nog niet verlopen is, of als er nog niks concreets is. Dit gebeurde geloof ik ook bij oa de 5D, 350D en de Oly e-330 toendertijd. Op DPZ wordt over een aankondiging op 8 nov gerept: dat is erg dichtbij en mogelijk laat Phil het dan maar zo.

Grrrrrene: ik denk niet over 5, maar over 3 jaar al voor 200 ~ 250 eur, in een D40 jasje.
quote:
pieterveenstra schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:21:
[...]
Dat een AF motor ontbreekt vindt ik persoonlijk niet zo heel erg, want de focus van een D50 ook niet zo super snel.....je kan het dus net zo goed met de hand doen.

Zolang Nikon nog zoveel goede lenzen heeft, die nog geen AF-S hebben is dat zeker kwalijk. Ik (en ik niet alleen) gebruik bijvoorbeeld zeer veel mijn 50mm/1.8. Hier is geen AF-S-alternatief voorhanden.
Verder valt de AF van de D50 wel enigszins mee, maar ligt het er aan welke lens je gebruikt. Jouw 70-300 (heb ik ook ooit gehad) zal inderdaad veel trager focussen dan een 50mm/1.8.

D200 | Sigma 10-20/4-5.6 EX | Tamron 17-50/2.8 | AF 85/1.4D | AF-S 55-200/4-5.6DX | AF-S 70-200/2.8 VR | SB-600

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:33:
Kopen we over 5 jaar voor 200 euro een instap DSLR?
ja, dat denk ik wel, of misschien iets duurder, laten we zeggen 250 euro.

zo'n ranzige crappy 3000n/v koop je al voor minder dan 200 euro. ik denk dat canon over een paar jaar wel instaat is om voor een paar tientjes een sensor te produceren.

quote:
drekstuut schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:48:
[...]

Zolang Nikon nog zoveel goede lenzen heeft, die nog geen AF-S hebben is dat zeker kwalijk
kwalijk!?nikon gaat waarschijnlijk voor een spotprijs een dSLR aanbieden. natuurlijk is die dan uitgekleed, maar het gros van de consumenten zal het waarschijnlijk toch houden bij die één of twee kitlenzen. die zullen het ontbreken van de autofocus motor in de body nooit missen. en missen ze hem toch, dan kunnen ze een andere body kopen die dat wel ondersteund...

Chalet

Een extra keuze kan nooit kwalijk zijn.

Verder komen er ook steeds meer Sigma HSM objectieven en Tamron heeft inmiddels ook een dergelijke techniek gekocht. Voor iets van 1000 euro een D40 met kitlens en een Sigma 50-150 f/2.8 HSM is toch wel vrij veel bang for the bucks. :)

Talkin.nl daily photoblog
Day 1376: Chalet
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/80s, f/4.5, ISO 100

Nou, ik ben echt niet veeleisend als het om functie's op de body gaat maar geen AF motor zou voor mij een dealbreaker zijn.

Nikon D300 || Nikon D50 || wat glas en paar flitslampjes || fotoalbum op Flickr || Blog

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: