Hoofdcategorieën
Topicacties

Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 juli 2005

ik vroeg me af of iemand ook een instelling had voor traktor 2?

Z1ppo wijzigde dit bericht 14-12-2007 21:01 (189%)

Leer niet te quote waneer het NIET nodig is!

Reg. datum: 16 april 2007

Is het eigenlijk mogelijk om via de BCD2000 tegelijk een input te recorden en af te spelen?

Tis nl. omdat'k men BCD2k hier nog liggen heb, maar 'k draai al een tijdje met een aparte mixer en 2 CD-spelers, en setjes recorden via de laptop geeft nogal een slechte geluidskwaliteit, maar de geluidskaart van de BCD is wrs wel beter...

grtz

Owja: opnemen lukt wel, maar tegelijk afspelen dus niet :(

(Khad het geprobeerd via Audacity)

Reg. datum: 02 februari 2007

vraagje, dus ne bcd 2000 gaat niet op een mac?

nee.

een bcd3000 schijnt van wel

Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D

quote:
Frankeh schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:50:
vraagje, dus ne bcd 2000 gaat niet op een mac?
Er bestaat een MIDI driver voor de BCD2000 voor MacOS X, maar audio is voorlopig nog niet ondersteund (enkel dus MIDI control). Zie ook http://www.evinyatar.be/ . Maar hoe dan ook zou ik het niet aanraden van een BCD2000 te kopen; de hardware is gewoon te onstabiel, en niet enkel op Mac.

Pegasus: Q9650; Gigabyte GA-EP45-DS4; Club3D Radeon 4870x2; 4GB RAM; 2TB HD; Xonar DX \ Mercury: MacBook Pro 2,33GHz C2D; 15inch; 3GB RAM; 500GB HD

Babyface :(
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
swordfish666 schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:08:
Ik heb nu die bcd3000 en werkt goed in traktor, maar kzou hem graag met vdj gebruike.
Heeft iemand een goeie mapping voor de bcd3000 en vdj? Ik denk dat dit een .xml bestand is.
bij VDJ5 rev.5 zit BCD3000 support ingebakken, mét werkende leds :) .
Reg. datum: 19 november 2004

quote:
C1000 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:10:
[...]

Ook ik heb dit zelfde probleem althans ongeveer het zelfde probleem.
Ik heb Windows XP met hier op de BCD2000 en VDJ 5 maar heb ook al 4.1 en 4.3 geprobeerd en
deckadance die overigens het zelfde probleem heeft als VDJ
Als ik mijn mid van deck A draai versnelt of vertraagt deck B. Als ik de low van deck A draai versnelt of vertraagt deck A zelf.
Als je iets niet wil tijdens het draaien is het dat je track in een keer van pitch veranderd.
Ik heb de bcd2000 nu 1 jaar. Dit probleem is pas iets van de laatste maanden.
Vorig jaar had ik dit probleem nog niet en aan mijn pc is weinig veranderd.
Zou het met een Windows update te maken kunnen hebben?

Ik heb nu van aardig wat personen gelezen dat ze dit probleem hebben maar ben nog nergens een oplossing tegen gekomen behalve wat omslagtige handelingen. Maar dat kan nooit de bedoeling zijn.

Iemand een idee hoe dit wel gaat werken? of heeft er al iemand contact gehad met Behringer?
Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft?

Heet niet écht sjaak
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
C1000 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:05:
[...]

Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft?
Nee, dit gaat nooit werken, dat is ook de reden dat ik hem heb teruggebracht naar de winkel en mijn geld heb terug gekregen. Hier beschreef ik het probleem al. Het is dus nog steeds.

Overigens denk ik dat het je nu pas (of toen je postte) is opgevallen, maar het probleem was er wel al. Ik heb letterlijk 4 exemplaren van 2 verschillende winkels geprobeerd en ze hebben het allemaal. Ik kwam er gelukkig snel achter dus kon nog gewoon terug naar de winkel. Maar het is dus echt een hardnekkig probleem, dus ik zou van mening zijn dat iedereen die er last van heeft zijn geld terug moet krijgen.

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 28-12-2007 10:55 (32%)

Bedankt! :-)

Reg. datum: 09 januari 2008

Welke programma's mixen automatisch over, dus einde van een liedje van a naar b en om gekeerd?

ik weet dat bpm studio dit doet en futuredecks dit doet maar hoe zit het met B-DJ en virtual DJ en misschien andere

quote:
brw martijn schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:56:
Welke programma's mixen automatisch over, dus einde van een liedje van a naar b en om gekeerd?

ik weet dat bpm studio dit doet en futuredecks dit doet maar hoe zit het met B-DJ en virtual DJ en misschien andere
hehe kom ik dan weer met: DjDecks (A), auto advanced.... je kunt het zelfs instellen of je wil dattie het gaat proberen te beatmatchen meen ik. maar heb het nog nooit gebruikt. autoadvanced.....

if(!broke) mod();

Ok, ik zit met een probleempje, al toen ik mijn BCD2000 kocht, werkte de cd gelijk al niet... Nooit een probleem geweest omdat ik gewoon de drivers van internet had gehaald, nu heb ik sinds een week Vista en wil m'n BCD2000 weer eens gebruiken, maar wat ik ook doe die drivers willen niet installeren, want die driver zegt dat windows eerst de BCD2000 moet installeren en daarna op continue drukken, maar vista kan niets vinden om hem te installeren dus doet ie ook niets...

Iemand een oplossing (misschien een iso maken voor me van de originele BCD2000 cd? (A))

// Intel C2D E8500 @ 3,8 GHz // Asus P5Q-Pro // 4GB DDR2-8500 Dominator // Asus ENGTX295 //

Reg. datum: 08 juni 2002

ik zit er ook aan te denken een BCD 2000 te kopen. lijkt me leuk spul voor het geld.

Eigenlijk valt of staat mijn beslissing met een goede werken van de hoofdtelefoon. Is dit makkelijk te doen op veel verschillende computers. Wil hem voornamelijk dan gaan gebruiken op mn laptop (vista) en dan doorlussen op mn geluidsinstallatie.

Reg. datum: 12 mei 2007

quote:
Liquid-Man schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:05:
Ok, ik zit met een probleempje, al toen ik mijn BCD2000 kocht, werkte de cd gelijk al niet... Nooit een probleem geweest omdat ik gewoon de drivers van internet had gehaald, nu heb ik sinds een week Vista en wil m'n BCD2000 weer eens gebruiken, maar wat ik ook doe die drivers willen niet installeren, want die driver zegt dat windows eerst de BCD2000 moet installeren en daarna op continue drukken, maar vista kan niets vinden om hem te installeren dus doet ie ook niets...

Iemand een oplossing (misschien een iso maken voor me van de originele BCD2000 cd? (A))
Werkt niet. Ben zelf ook teruggestapt op windows XP en daar werkt ie perfect op met Virtual DJ 4.2r1

Weet iemand nog welke settings je moet gebruiken om in Virtual DJ de input van de BCD2000 te gebruiken?

Er stond ergens een tutorial op een blog van VDJ, ma dies precies weg :S

Of kan'k da beter via djDecks ofzo doen?
(kwil wel kunnen recorden)

Wat kijk je nou?

Hey dit topic lijkt wel dood. Niemend meer aan het dj'en? Ik had 't ook ff druk. Gisteren even weer bcd2000 blog gechecked, en ik zag een post over de 2000 en Traktor 3.3.1. Het werkt nu zonder al te veel moeite. Er zit een goeie beschrijving in de vorm van een pdf bij.

Je kan heel veel doen zonder tobo/muis. Bij mij werkt het allemaal prima. Op 1 ding na. De MID EQ knop. De high en low werken wel. Ga zo de learn functie proberen.

Digital DJ - Gratis en zonder account een plaatje hosten? Plaatjesdump.nl

heb laatst nog een mix gemaakt met m'n bcd3000, na lange tijd :)

of mag ik dat niet posten hier? dat ik in het bcd3000topic moet zijn, aangezien die ook niet meer loopt.
Wat kijk je nou?

quote:
WhiteViper schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:29:
heb laatst nog een mix gemaakt met m'n bcd3000, na lange tijd :)

of mag ik dat niet posten hier? dat ik in het bcd3000topic moet zijn, aangezien die ook niet meer loopt.
Haha, van mij wel hoor. Staat je mix ergens online?

Ik ben trouwens gewend met VDj te draaien. En als ik nu met traktor bezig ga vind ik het een stuk moeilijker. Ik mis die bovenste balk :X (ja ik weet het newb) Hoe kan ik nou best leren beatmatchen enzo... Standaard antwoord van "veel oefenen" heb ik al ;) Mischien ergens beginnenrs tutorials a la ellaskins op youtube (http://nl.youtube.com/user/ellaskins)

quote:
EVILSalami schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:20:
[...]

Haha, van mij wel hoor. Staat je mix ergens online?

Ik ben trouwens gewend met VDj te draaien. En als ik nu met traktor bezig ga vind ik het een stuk moeilijker. Ik mis die bovenste balk :X (ja ik weet het newb) Hoe kan ik nou best leren beatmatchen enzo... Standaard antwoord van "veel oefenen" heb ik al ;) Mischien ergens beginnenrs tutorials a la ellaskins op youtube (http://nl.youtube.com/user/ellaskins)
heb precies hetzelfde als jij :) , doe nog steeds teveel met m'n ogen..

en ja hij staat wel ergens online, maar er zitten nog een berg (schoonheids)foutjes in.. wil hem wel laten horen maar hij wordt nog verbeterd binnenkort ;) klik
let niet op de fouten dus :> ,ben zelf ook nog maar een noob

heb jij iets wat je kunt laten horen trouwens :) ?
Wat kijk je nou?

Ik heb 2 oude sets, sindsdien alleen maar gepruts, niks opgenomen. Ook veel fouten erin, naja moet het dan maar van m'n platen keus hebben :P

Klik hier om 't te downlooien

80 MB
60 mins set

DJ TeeMist @ BCD 2000
Sweet Electro House
08-12-2006

01 Pacjam - urban minds
02 Hug - The happy monster
03 Microfunk Aka 2000 And One - Pecan
04 Tiga - 3 weeks
05 Paul Kalkbrenner - Keule
06 <ONBEKEND>
07 Claude Vonstroke - Deep Throuat
08 Etienne De Crecy - Fuck
09 Morillo Feat Sean P Diddy Comb - Dance I Said
10 Vath Vs Rother - Komm (Gregor Tresher Remix)
11 Kiko - World Cup 2006
12 Steve Angello - Teasing Mr Charlie
13 Radio Slave - My Bleep (Roman Flugel Remix)
14 Coldcut Feat Robert Owens - Walk A Mile In My Shoes (Tiga Mix)
15 Balazko - Breakfast (Criss Source Remix)
16 Patric And Timo - Du Riechst So Gut (Oliver Koletzkis Grenouille Remix)

TeeMist. - Hundred and Twenty Five

TeeMist @ BCD 2000
Hundred and Twenty Five
House and electro-house set
13-03-2007

1. Fedde Le Grand - Take No Shhhhh (Original) (6:31)
2. Fish Go Deep - The Cure and The Cause (Dennis Ferrer Remix) (5:06)
3. m.a.n.d.y. vs booka shade - body language (7:17)
4. Fedde le Grand - Just Trippin' (5:10)
5. green velvet feat. walter phillips - shake and pop (6:27)
6. mr. sosa and the yayo - cochabamba (3:16)
7. Balazko - Breakfast (3:35)
8. enur feat. natasha - calabria 2006 club mix (6:28)
9. Rocket Men - Candy (Sucker DJ´s Remix) (8:55)
10. sunfreak feat.andrea britton - counting down the days (8:00)
11. Gregor Salto - Je Ziet Er Lekker Uit (4:46)
12. Baggi Begovic & Bryan Dalton - Safe (5:28)
13. twisted society - killer (7:38)
14. Plump Djs - Electric Disco(D. Ramirez Remix) (6:57)
15. Eric Prydz vs Floyd - Proper Education (dub) (8:44)
16. Sean Paul - Ever Blazin (Lucien Foort Edit) (7:15)
17. Dada Life - The Great Fashionista (Laidback Luke Mix) (6:37)
18. nari and milan - gnuk (5:23)
19. lifelike and kris menace - ktmp3 (6:41)
20. olavbasoski - doh (3:34)
21. Dj Antoine vs. Mad Mark - Side) (8:30)
22. david vendetta - love to love you baby (extended mix) (8:50)

Enjoy :+

heb gisteren je eerste mix zitten luisteren, op wat duidelijke fouten na een koele mix met een nette platenkeuze. Al zou ik persoonlijk nog eens kijken naar de volgorde waarin je ze afspeelt :) .

Ben nu naar je tweede aan het luisteren, klinkt tot nu to koel!

nog tijd gehad om die van mij eens een spin te geven :9 ?
Wat kijk je nou?

quote:
EVILSalami schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:23:
Hey dit topic lijkt wel dood. Niemend meer aan het dj'en? Ik had 't ook ff druk. Gisteren even weer bcd2000 blog gechecked, en ik zag een post over de 2000 en Traktor 3.3.1. Het werkt nu zonder al te veel moeite. Er zit een goeie beschrijving in de vorm van een pdf bij.

Je kan heel veel doen zonder tobo/muis. Bij mij werkt het allemaal prima. Op 1 ding na. De MID EQ knop. De high en low werken wel. Ga zo de learn functie proberen.
Probleem met de mid EQ opgelost. Bleek dat de EQ verschillende standen heeft. Na terug zetten op ´classic´ is dit probleem opgelost. Het werk nu 100% geen enkel probleem meer met traktor en BCD 2000. Ik was zelfs aan het kijken voor 2e handse 3000, maar dat hoeft niet meer! :)

Ik snap btw niet dat niemand hierop reageert, is zeer lange tijd een problematisch punt geweest. Blijkbaar zijn mensen met andere dingen bezig. Als ze er achter komen worden ze blij... hehe.
quote:
WhiteViper schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:16:
heb gisteren je eerste mix zitten luisteren, op wat duidelijke fouten na een koele mix met een nette platenkeuze. Al zou ik persoonlijk nog eens kijken naar de volgorde waarin je ze afspeelt :) .

Ben nu naar je tweede aan het luisteren, klinkt tot nu to koel!

nog tijd gehad om die van mij eens een spin te geven :9 ?
Gister geprobeerd die van jou te downloaden maar lukt niet. Hij download maar een paar kb's. Heb niet eerder tijd gehad voor een reactie. Kan je de link fixxen?

Ben blij dat je het leuk vind. Over de volg orde, bedoel je dat ik meer moet gaan opbouwen ofzo? Kan wel kloppen want ik heb daar helemaal niet op gelet. Bij de eerste set was dat volledig random :+

ff 2 vraagjes:
-Heb jij misschien nog tips hoe je platen bij elkaar zoekt die goed passen/mixen?
-En hoe los je het probleem op als je stuk of 15 platen hebt met een range van 125 ~ 140 bpm. Ik wil dan laag beginnen hoog eindigen. Als je dan gaat beatmatchen kom je niet op die 140? Mischien iemand anders hierover tips?

quote:
EVILSalami schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Gister geprobeerd die van jou te downloaden maar lukt niet. Hij download maar een paar kb's. Heb niet eerder tijd gehad voor een reactie. Kan je de link fixxen?

Ben blij dat je het leuk vind. Over de volg orde, bedoel je dat ik meer moet gaan opbouwen ofzo? Kan wel kloppen want ik heb daar helemaal niet op gelet. Bij de eerste set was dat volledig random :+

ff 2 vraagjes:
-Heb jij misschien nog tips hoe je platen bij elkaar zoekt die goed passen/mixen?
-En hoe los je het probleem op als je stuk of 15 platen hebt met een range van 125 ~ 140 bpm. Ik wil dan laag beginnen hoog eindigen. Als je dan gaat beatmatchen kom je niet op die 140? Mischien iemand anders hierover tips?
ik werk eraan om hem ergens anders gehost te krijgen. Hier werkt de rapidshare link trouwens perfect.. mss nog een keer proberen?

wat ik bedoelde over je volgorde (ik ben daar ook pas pas achter gekomen), is dat het voor het oor fijner klinkt als je wat opbouwt, dus subtielere/rustigere platen voorin, en 'hardere' meer naar het eind. snap je wat ik bedoel? in je eerste mix is het namelijk nogal door elkaar gegooit zeg maar :) .

en je vraagjes:

- hoe ik platen bij elkaar zoek? niet eigk.. alle platen mixen met elkaar, en sommige wat beter dan anderen, en als je je opbouw goed hebt (en dat lukt steeds beter met oefening), zou het eigenlijk altijd goed moeten gaan.

-Ik hou in me mixen altijd een vooraf bepaalt tempo aan :) , dat schommelt tussen de 128 en de 130bpm per mix, op die manier kun je alles simpel gelijk trekken en klinkt het naar mijn mening ook wat proffessioneler :) .
Wat kijk je nou?

quote:
WhiteViper schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:41:
[...]

ik werk eraan om hem ergens anders gehost te krijgen. Hier werkt de rapidshare link trouwens perfect.. mss nog een keer proberen?
Gedaan, werkt echt niet. Ik klik er gewoon op, gebruik ff.
quote:
wat ik bedoelde over je volgorde (ik ben daar ook pas pas achter gekomen), is dat het voor het oor fijner klinkt als je wat opbouwt, dus subtielere/rustigere platen voorin, en 'hardere' meer naar het eind. snap je wat ik bedoel? in je eerste mix is het namelijk nogal door elkaar gegooit zeg maar :) .
Ik begrijp 't.
quote:
en je vraagjes:

- hoe ik platen bij elkaar zoek? niet eigk.. alle platen mixen met elkaar, en sommige wat beter dan anderen, en als je je opbouw goed hebt (en dat lukt steeds beter met oefening), zou het eigenlijk altijd goed moeten gaan.
Maar bij sommige nummers die heel erg in het midden tonen zitten 'clashen' nogal zeg maar, dan vind ik dat het niet bij elkaar past. Of ik doe iets verkeerd. Sommige nummers gaan zonder veel moeite in elkaar over. Dit bedoelde ik eigelijk.
quote:
-Ik hou in me mixen altijd een vooraf bepaalt tempo aan :) , dat schommelt tussen de 128 en de 130bpm per mix, op die manier kun je alles simpel gelijk trekken en klinkt het naar mijn mening ook wat proffessioneler :) .
Doe ik ook, m'n 2 set die ik hierboven gepost heb heet niet voor niets hunderd en twenty five ;) wel stiekem 128bpm hoor (haha)

er zijn weldegelijk manieren om platen bij elkaar te vinden die redelijk passen...

Harmonic mixing of soms genoemd: mixed in key...

http://www.mixedinkey.com/

zie daar voor het programma :)

en voor wat tutorials erover hoe het precies werkt etc..

deel 1 van de uitleg:

http://nl.youtube.com/watch?v=anTr2D1Oabw&eurl

deel 2 van de uitleg:

http://nl.youtube.com/watch?v=Oze9iA60DEA&autoplay=1

deel 3 van de uitleg:

http://nl.youtube.com/watch?v=1PerB7-svnk

ik heb het zelf geprobeerd... maar vindt het dan net te veel worden... ik draai meestal gewoon en ik kies on the fly... kies een track ga naar het midden van de track luister even en schat het in.

natuurlijk gaat dat niet altijd even geweldig.... maar het kan ook af en toe een heel leuk effect hebben dat je van een wat saaier nummer naar een erg vet nummer gaat.

over dat matchen van een 140 bpm plaat met die van lager.... je moet ook niet op 1 snelheid blijven draaien. wanneer ik ga draaien begin ik lager (denk aan 128 bpm) en voer het langzaam op... de snelheid waarmee je dat opvoeren doet is experimenteren, je kan bijvoorbeeld in 1 nummer niet 1 bpm omhoog gaan omdat dan de tonen etc anders worden (tenzij je een vorm van master tempo gebruikt).

maar wat je ook gaat merken (en luister ook maar eens naar de grote jongens) is dat je door een soort reis gaat qua snelheid ook. Ik draai zelf meestal house/eclectic en progressive/tech trance.

elke zondag met een maat een b2b setje op een online stationnetje en dan gaan we ook werkelijk van house naar techtrance (dus van +- 127bpm naar 136bpm) en dat klinkt over 2 uur lang best aangenaam. alleen de genre changes zijn af en toe lastig.

blijft toch die bcd's leuke apparaatjes vinden... alleen jammer dat de support voor laptops zo blubber is vanuit behringer. in m'n huidige setup heb ik btw nog steeds een bcd2000 staan die ik ook nog gewoon gebruik!

greets!

Kevin S

schoutenkevin85 wijzigde dit bericht 10-03-2008 21:02 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: