Hoofdcategorieën
Topicacties

Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 juli 2001

Als eerste, neem me niet kwalijk als ik in herhaling treed, want ik heb zeker niet alle berichten in dit ellenlange topic gelezen!

De settings tussen de LE en de full version verschillen o.a. in die zin dat de LE dedicated settings heeft voor o.a. de BCD3000, en de full version niet.
Beetje vreemd van Native Instruments, want ze willen maar wat graag dat je upgrade naar de full version.
Als je dit dan doet, kloppen een hoop setings ineens niet meer, want voor de full version hebben ze GEEN presets meegestuurd in de setup van de software.
Hoe dom kun je zijn...

Als ik de diverse forums erop nalees, dan kom ik tot de ontdekking dat verreweg de meeste mensen in meer of mindere mate moeite hebben om de full version goed te laten werken met de BCD3000.
Heel veel gestoei met de .tks file, midi settings, en zelfs het gebruik van aparte midi mappers om het geheel werkend te krijgen.

Wat de vrijwel iedereen vergeet, is dat er naast de .tks settings nog een belangrijk onderdeel verantwoordelijk is voor een correcte communicatie met de BCD3000.
Dit is het .xml bestand.
Dit bestand bevat de settings van de software.
Als die niet goed staan voor gebruik met de BCD3000, dan worden midi commando's of niet door vertaald door de software, of naar een andere functie.
Een veelvoorkomend voorbeeld is de EQ functie.
Die werkt niet of half.
Dit komt omdat de standaard settings van de software ingesteld staat op een 4-bandige EQ, terwijl de BCD3000 uitgaat van een 3-bandige EQ.
Zodoende worden de midi commando's verkeerd omgezet.

Ik heb nu 2 files gemaakt, de .tks en de .xml.
Als je die erin zet, staan de software settings en de midi settings helemaal goed.
Dat wil zeggen, alles werkt zoals het in de 3.x LE versie ook werkt.
Uiteraard kun je alles daarna naar eigen smaak aanpassen.
Je merkt vanzelf wel wat wel en niet werkt.
Bij de files heb ik nog een uitlegje erbij gedaan.
Wel in het Engels, want wij begrijpen Engels een stuk makkelijker dan andersom.
Dit omdat ik ook op internationale forums actief ben (onder de naam DJ Arno).
De files kun je hier vinden:
http://www.box.net/shared/bq7sul42yy

Uiteraard dien je Traktor uitgeschakeld te hebben voordat je de files erin zet, maar dat lijkt me voor zich te spreken.

Succes!

Reg. datum: 01 april 2005

Bedankt voor de uitleg en file!

Ik heb ook zelfde probleem, in traktor 3 LE werkt alles subliem, maar als ik naar traktor 3 full gaat werkt mijn mic niet meer, heb ik ontzettend veel moeite moeten doen om alle knoppen goed te krijgen (waarbij mijn FX knoppen nog steeds niet goed werken) en ik hoop dat ik hiermee alles 100% voorelkaar krijg!

Ik heb nu een tks ingeladen die ervoor zorgt als ik op knop 'key decks a+b" druk dat dan mijn jogwheels music browser wordt en de spoel knoppen de mappen bedienen en het inladen van het nummer. Hoe kan ik dat in jou bestand aanpassen? Ik zie in readme dat het wel mogelijk is maar geen idee hoe...

In ieder geval heel erg bedankt voor je tijd, het is echt een ramp om full version te gebruiken, niet echt motiverend

Rienk

Hi Rienk,

Het is een beetje boel lastig uit te leggen hoe je de settings moet aanpassen, want het is geen kwestie van eventjes 2 commando's toevoegen of wijzigen.
Mail me jouw .tks (en eventueel ook de .xml wanneer je die veranderd hebt ten opzichte van de standaard settings).
Dan pas ik jouw tks file hierop aan.

Groetjes,
Arno

Reg. datum: 05 november 2007

Hallo,

Helpt u mij aub, ik heb een bcd 2000 op virtual dj 5, en ik heb hetzelfde probleem als iemand in het hele begin van dit forum: de muziek stopt na een uur, ik moet virtualdj helemaal opnieuw opstarten en dan doet hij het weer. Ik heb vrijdag een belangrijk feest en moet hier mee draaien, dus plzz iemand geef een oplossing voor dit probleem.

ALVAST BEDANKT.

Mvg. Ritchie

@ Xelic,

Ik kan zo onmogelijk zeggen wat het probleem en de oplossing is.
Draaien met DJ software op een laptop moet je liefst met een zo schoon/kaal mogelijk systeem doen.
De ene laptop draait nu eenmaal makkelijker met meerdere programma's tegelijk dan de ander.
Tevens hangt het er sterk vanaf WELKE programma's en processen er nog meer actief zijn.
Hier een rijtje acties die je kunt nemen indien je problemen ondervindt:

- Zorg voor voldoende processorkracht en intern geheugen. 1GB is al heel erg mooi.
- Draai nooit op je accu. Accu zelfs liefst verwijderen.
- Schakel energiebeheer/besparingsfuncties uit.
- Zo mogelijk je besturingssysteem opnieuw installeren.
- Installeer alleen de hoogst noodzakelijke programma's.
- Geen screensavers, gelikte/bewegende achtergronden op je desktop.
- Geen anti-virus, firewall e.d. draaien.
- Wireless zaken uitschakelen.
- Flauwekul bijprogrammaatjes niet draaien (liefst un-installen ivm mogelijke processen die op de achtergrond actief blijven.
- Check of er mogelijk nog steeds onnodige processen meedraaien. Schakel zo veel mogelijk uit.
- Check of tussen al je muziek geen corrupte/beschadigde nummers zitten.
- Zorg dat de ID3 tags van al je muziek goed zijn.
- Zorg dat al je muziek van tevoren door Virtual DJ "gescand" is. Dit kost tijd, maar doe het vooral wel!
- Zorg dat de schijf met het besturingssysteem niet tjokvol zit. 10GB ongebruikte ruimte kan zeker geen kwaad. Eventueel ook defragmenteren.
- Gebruik voor je muziek liefst een aparte of externe USB2, FireWire, eSATA station.
- Geen 2e partitie, want dat is immers nog steeds 1 schijf.

Mocht je een USB2 hub willen/moeten gebruiken ivm een externe geluidskaart, muis, extern station e.d., kies dan voor een powered versie (dus met stroomadapter), dus NIET voor een bus-powered versie.
Zo heb je altijd genoeg power voor je randapparatuur.

Nogmaals, een hoop laptops draaien vrolijk door wat je ook doet, andere laptops bezwijken snel.
En, de opgesomde zaken zijn geen vereisten, maar voorkeuren. Of een bepaalde voorkeur gezien moet worden als eis, is wederom afhankelijk van de gebruikte hard- en software.

Succes!

@ Xelic,

Nog haast vergeten...

Veel programma's (ook je besturingssysteem zelf) checken regelmatig zelf op updates.
Schakel dit zoveel mogelijk uit, of doe dit nog even thuis, dezelfde dag dat je ermee weg gaat.
Zorg er in ieder geval voor dat Virtual DJ niet naar updates oid gaat zoeken tijdens het draaien.
En met antivirus software bedoel ik ook de antivirus/firewall van je besturingssysteem zelf.

En nog even over een extern station.
Daar werk ik zelf ook mee, en ik kan je dat zeker aanraden.
Let wel bij aanschaf op voldoende koeling, vooral bij gebruik in warme ruimtes.
Geluidsproductie van de koeling hierbij is niet interessant. Dat hoor je echt niet tijdens het draaien.
Tegenwoordig heb je voor rond de 100 euro al 500GB in huis. Daar heb je echt wel genoeg aan.
Tenzij je allemaal FLAC/WAVE bestanden gebruikt natuurlijk. Dan gaat het wel erg hard.
Ikzelf gebruik liefst 320kbps, maar minimaal 192kbps MP3, altijd met LAME codering.
FLAC en WAVE is alleen interessant om thuis op een goed systeem te draaien en/of CD-tjes van te bakken.

Succes weer.
Enne, laat even je vorderingen weten, wel zo leuk.

Hallo,

Mijn excuses Blinkie, maar het gaat eigenlijk om een pc, niet om een laptop! Zowiezo erg bedankt voor de tips, ik zal deze ook gebruiken voor de pc, maar het ligt volgens andere mensen ook aan de driver van de BCD 2000... ik ben niet de enige met dit probleem, heb ik gezien op andere forums.
En is het erg als ik de D schijf van mijn pc voor muziek gebruik ( 40GB ), en de C schijf ( ook 40 gb ) voor VirtualDJ & driver etc?

Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop dat we er uit komen.

Mvg. Ritchie

En nogmaals excuses dat ik niet heb verteld dat hij op een laptop draait, maar op een pc!

@ Xelic,

Als die 2 partities ook echt fysiek 2 schijven zijn, is dat alleen maar goed.
Is dit 1 schijf in tweeën gedeeld, dan is dit niet optimaal, maar kan het prima.
Het gaat vooral hierom:
Genoeg vrije ruimte voor je virtueel geheugen, want dat blijft lezen en schrijven, en heeft dus wat "lucht" nodig om je systeem niet onnodig traag te maken.
Je DJ software gebruikt ook RAM geheugen.
Hoe meer je toegewezen hebt, hoe beter.

Je eerste schijf van 40GB lijkt klein.
Hoeveel vrije schijfruimte heb je hierop nog over?
Een beknopt lijstje met de specs van je pc kan helpen, want aan de grootte van je schijven te zien, is het een wat ouder systeem.
De drivers van de BCD2000 zijn inderdaad niet optimaal, maar erger nog is de hardware zelf.
De BCD2000 schijnt nogal wat hardware matige bugs te hebben, en de beste drivers kunnen dit niet verhelpen.
Maar, er zijn ook genoeg BCD2000 bezitters waarbij alles goed draait.
Misschien is het, juist door de brakke hardware, van belang dat je systeem krachtig en schoon genoeg is.

Als eerste super bedankt blinkie voor je .xml en .tks bestand, ALLES werkt nu zoals bij LE, zelfs de microfoon!! Heb er een geweldige middag mee gehad, zo blij dat alles nu werkt! Echt super...

Nu nog het luxe probleem, namelijk het browsen met de jogwheels, ik moet hierbij wel zeggen dat ik daarbij gebruik maak van midi rules (en erg blij ben dat ik dat nu niet meer hoef te gebruiken). Zou dat browsen ook kunnen werken zonder midi rules zonder dat jou dat veel moeite kost om te maken? Als dat zo is wil ik je de .tks en .drl bestanden wel toesturen!

Is het ook mogelijk om microfoon te gebruiken zonder dat je een channel moet kiezen, dus dat je je microfoon knopje aanzet en dan meteen kan praten? Want nu is het zo dat de channel waar je praat geen muziek meer gedraaid kan worden, en dan krijg je nog wel eens probleem als het knopje nog per ongeluk aanstaat (en het publiek je natuurlijk uitlacht dat er geen muziek meer te horen is :p ).

Heel veel bedankt voor je steun,

Rienk

Reg. datum: 06 november 2007

quote:
brtk schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:40:
ik wil ook heel graag die BCD2000 skin voor virtual dj !

bvanoorsouw[at]hotmail.com

alvast bedankt !
Ik zou ook supergraag de skin voor de bcd2000 voor vdj ontvangen... kan iemand me hier nog aan helpen???

pke@de-csv.nl

quote:
killquick schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:58:
Nu nog het luxe probleem, namelijk het browsen met de jogwheels, ik moet hierbij wel zeggen dat ik daarbij gebruik maak van midi rules (en erg blij ben dat ik dat nu niet meer hoef te gebruiken). Zou dat browsen ook kunnen werken zonder midi rules zonder dat jou dat veel moeite kost om te maken? Als dat zo is wil ik je de .tks en .drl bestanden wel toesturen!
Wat bedoel je precies met "zonder midi rules"?
Ik heb wel een alternatieve files setje om browsen vanaf de controller te doen.
Dat werkt als volgt:
Je moet de "Key deck A+B" button ingedrukt houden, en dan kun je met de linker jog wheel door de zgn. tree scrollen, en met de rechter wheel door de muzieknummers scrollen.
Met de 'search" buttons kun je het geselecteerde nummer laden.
Het voordeel is dat de jog wheels hun normale functie hierbij niet verliezen.
Het nadeel is dat je de key button ingedrukt moet houden.
Per ongeluk loslaten tijdens het scrollen zal als het goed is geen nare gevolgen hebben, want je scrolt normaal gesproken op het deck die niet speelt op de master.
quote:
Is het ook mogelijk om microfoon te gebruiken zonder dat je een channel moet kiezen, dus dat je je microfoon knopje aanzet en dan meteen kan praten? Want nu is het zo dat de channel waar je praat geen muziek meer gedraaid kan worden, en dan krijg je nog wel eens probleem als het knopje nog per ongeluk aanstaat (en het publiek je natuurlijk uitlacht dat er geen muziek meer te horen is :p ).
Als je de manual goed gelezen hebt, dan weet je dat dit niet kan.
De Mic. ingang wordt altijd gekoppeld aan Deck A.
Dus, of muziek of Mic.
Om van dit probleem af te zijn kun je het beste een simpel mixertje ernaast zetten.
Sluit hierop de master output van je controller aan, en je microfoon.

Midi rules is een programma waarmee ik traktor 3 op een redelijke wijze kon besturen met bcd3000, maar sinds jou hulp heb ik dat programma niet meer nodig en ben ik erg blij om (vooral nu alles ook nog eens perfect werkt)! Met die midirules bestand (.drl) en bijbehorende .tks was het dus mogelijk om te browsen.

Dat browsen dat je nu aangeeft is precies wat ik zoek, alleen was bij mijn vorige configuratie (met midi rules) het zo dat je "key deck a + b" alleen hoefde in te drukken ipv ingedrukt te houden. Maar uit je post merk ik op dat het niet anders mogelijk is dan die knop ingedrukt te houden zonder het programma midi rules. Ik zou in ieder geval heel graag die configuratie willen hebben!

Manual heb ik wel goed doorgelezen over de mic, maar was dus op zoek naar een work-around, en die heb je me nu gegeven, bedankt ;)...

Hallo,

Hier wat specificaties van mij pc: 1 gb ram geheugen, C schijf 40 gb D schijf 40 gb, Amd Athlon XP 2600+ Kloksnelheid 2.13 Ghz. Ik heb ook nog een bdc 3000 liggen, maar daar kan ik niks mee met virtual dj, die xml files van virtualdj.com zijn het toch allemaal net niet... heeft niemand anders dit probleem dan gehad op dit forum met de bcd 2000? Ik hoop dat iemand me hier nog mee helpt voor vrijdag, en dat het opgelost kan worden. Ben bijna ten einde raad.

Mvg. Ritchie

Ik heb trouwens nog 30 gb over op de C schijf, waar VirtualDJ staat geinstalleerd!

@ Xelic,
Jouw pc config is zonder meer ruim voldoende, ook al is het niet het snelste systeem van nu, dus daar ligt het niet aan.
Je zegt dat je ook een BCD3000 hebt liggen.
Als de sodemieter gebruiken dan!
Die is toch echt veel stabieler dan de BCD2000.
En waarom Virtual DJ en niet Traktor?
Ieder zijn meug, hoor, maar als je Traktor een beetje kent wil je nooit meer terug naar Virtual DJ.
OK, Virtual DJ heeft skins (so what?), en een grappige effectenbank, maar verder zie ik geen zaken waarom je dit verkiest boven Traktor.

Je zegt dat de BCD3000 niet (goed) werkend te krijgen is met Virtual DJ.
Dat lijkt me sterk, want juist voor deze combinatie zijn er heel veel tooltjes te downloaden.
Kijk om te beginnen maar eens op de site van Virtual DJ zelf.
Heb je bijvoorbeeld al de "BCD3000 Mapper v.3.2" geprobeerd?

Hey,

Ik ben gewoon gehecht aan VirtualDJ, en wil daar graag mee draaien. Ik zal de mapper eens proberen.

Hey, ik heb trouwens geen account van Professional want deze bezit ik niet! Ik draai tijdelijk op de trial... kun jij misschien deze downloaden en naar mij sturen? Als je naturlijk zelf een account hebt... ik hoop dat je dit wilt doen, daarbij help je mij een hoop, dit is de enige stabiele mapper waarschijnlijk voor virtualDJ want die andere zijn echt bagger. Mijn emailadres is ritchie111@msn.com .

Mijn dank is groot.

Mvg. Ritchie

quote:
Xelic schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:42:
Hey, ik heb trouwens geen account van Professional want deze bezit ik niet! Ik draai tijdelijk op de trial... kun jij misschien deze downloaden en naar mij sturen? Als je naturlijk zelf een account hebt... ik hoop dat je dit wilt doen, daarbij help je mij een hoop, dit is de enige stabiele mapper waarschijnlijk voor virtualDJ want die andere zijn echt bagger. Mijn emailadres is ritchie111@msn.com .
Je draait op een trial... , tijdelijk? natuurlijk.
Ik draai met Traktor, dus dan ga ik niet ook nog eens Virtual DJ kopen.

Maar, om bij je probleem te blijven, een mapper heb je niet perse nodig.
Je kunt ook bij de setup van Virtual DJ kiezen voor een algemene midi controller.
(Versie 5 schijnt betere ondersteuning te hebben voor de BCD3000.)
Door middel van de learning modus kun je eenvoudig alle faders, knoppen e.d. voorzien van de juiste functies.
De manual is hier bijzonder summier in, maar alles wijst zich vanzelf.

Reg. datum: 07 november 2007

Alvast bedankt voor de upload van de files!

Nu heb ik wel nog 1 (groot) probleem. Alle knoppen van mijn bcd3000 werken nu perfect, maar 9 keren op de tien als ik traktor full opstart en een mp3tje in een deck laad en op gelijk welke knop druk op mijn controller slaat mijn pc volledig uit... :?
Hij herstart automatisch herop een geeft dan de melding dat hij van een ernstige fout hersteld is...

Soms werkt het wel, maar heel vervelend...

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!

quote:
SaFaRi187 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:50:
Alvast bedankt voor de upload van de files!

Nu heb ik wel nog 1 (groot) probleem. Alle knoppen van mijn bcd3000 werken nu perfect, maar 9 keren op de tien als ik traktor full opstart en een mp3tje in een deck laad en op gelijk welke knop druk op mijn controller slaat mijn pc volledig uit... :?
Hij herstart automatisch herop een geeft dan de melding dat hij van een ernstige fout hersteld is...

Soms werkt het wel, maar heel vervelend...

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!
Voor zover ik weet, ben jij de eerste met dit euvel.
Ik ga er daarom vanuit dat het niet aan de files op zich ligt.
De .xml stelt je software in op bepaalde settings.
De .tks regelt de midi commando's tussen de software en je controller.

Als ik verder geen info van je heb, kan ik onmogelijk een oorzaak vaststellen, denk je niet?

Wat je zou kunnen proberen is om eerst in Traktor al je mappen en playlists opnieuw aan te wijzen voordat je een mp3-tje laadt.
Als dit niets uithaalt, kan er van alles mis zijn, en ik kan zo onmoglijk zeggen wat.

Het simpelste wat je hierna kunt proberen is om alles opnieuw te installeren.
Uninstall alles eerst, dus Traktor en de BCD3000 drivers.
Maak nu een volledig nieuwe install, eerst de BCD3000 drivers (Easy Mode), dan Traktor.
Plaats de .xml en de .tks files in het juiste mapje.
Start daarna eerst je controller op, wacht tot ook de driver is opgestart, en start dan Traktor op.
Wijs nu eerst in je software de mappen aan waar je mp3-tjes staan.
De .xml file wordt hierop aangepast, en zal dat vanaf nu meteen "onthouden".

Werkt dit ook niet, dan schuilt het probleem ergens anders.
Wellicht een conflict met een ander midi apparaat of software, of misschien wel met een andere geluidskaart, ASIO-drivers of iets dergelijks.

Had je dit probleem ook met de LE versie?

Reg. datum: 07 januari 2006

argh.. ok.. heb mijn BCD3k er maar weer eens bijgepakt, en geïnstalleerd onder Vista (winxpcompatmodus).. en nu wil ik eigenlijk ook gelijk aan de VirtualDJ, omdat ik dat programma gewoon fijner vind werken dan Traktor..

maar hoe krijg ik die nou aan de praat? Ik heb een stel mappers gedownload van hier eerder in het topic, maar nu? waar moeten die in? hoe moet ik ze activeren? wiewatwaar?

sorry dat ik het zo moet vragen maar er is zo weinig bruikbare info te vinden online..

hoop dat een van jullie me verder kan helpen :)

...

vooruitgang :D .

BCD3000 werkt op Vista.. en met de nieuwe VirtualDj 5 Rev 5.0 is nu ook bcd3000 standaard bijgesloten _/-\o_ .

alleen nu heb ik nog het probleem dat het allemaal nogal onstabiel loopt... soms kapt hij na 30sec gewoon met het spelen van een nummer.. heel vdj is gewoon nog funtioneel maar spelen doet ie niet meer :? .

iemand een oplossing hiervoor?

edit:
quote:
renevdeertwegh schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:47:
Voor iedereen die last heeft van muziekuitval, probeer dit eens:

Sound Setup:
Inputs = None
Outputs = Headphones
Sound Card(s) = 2 cards

Sound card = bcd2000
Second card = laptop/pc geluidskaart

Output Channels = Master first card, Headphones = Second card.

Plug Hoofdtelefoon in de computer en maak je muziek ;)

Als het goed is werkt dit :)
deze workaround werkt niet bij mij.. kan namelijk bij de 2 outputs die er dan staan geen bcd2000 kiezen :( .

en ja ik draai op een laptop.

edit 2:
ik heb net een mix gemaakt en opgenomen van 30min zonder ook maar enige crash :D !

hoe?

accu uitgeschakeld en WiFi uitgezet.. vanaf dat moment doet ie het perfect _/-\o_

zoo.. nu kan ik ongestoord draaien zonder me pc overal mee naartoe te slepen :*) !

White wijzigde dit bericht 08-11-2007 17:18 (57%)

...

quote:
WhiteViper schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:12:
ik heb net een mix gemaakt en opgenomen van 30min zonder ook maar enige crash :D !

hoe?

accu uitgeschakeld en WiFi uitgezet.. vanaf dat moment doet ie het perfect _/-\o_

zoo.. nu kan ik ongestoord draaien zonder me pc overal mee naartoe te slepen :*) !
Heb je hiervoor zeker niet mijn eerdere berichtje voor geraadpleegd...

quote:
blinkie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:54:
[...]

Heb je hiervoor zeker niet mijn eerdere berichtje voor geraadpleegd...
nee eigenlijk niet ;) ..

van het VDJ forum afgehaald toevallig :9

...

Reg. datum: 07 november 2007

Jups,

Probleem had ik niet met Traktor LE.

Alles hergeïnstalleerd en bij het laden van de .tks file is m'n pc weer deruit gevlogen. Maar na heropstarten lukt het nu wel weer...

Bizar. Zal eens zien hoelang die het nu volhoudt? ;)

Alvast bedankt voor de snelle reactie en je hulp!!

Khou je op de hoogte...

Cheers,

Bram

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: