Hoofdcategorieën
Topicacties

Behringer BCD-2000 DJ Control

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Hoe werkt de bcd3000 trouwens op laptops? Is deze net zo beroerd of kan die wel normaal werken als wifi etc. aanstaat? :)
quote:
Krizzie schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:55:
Hoe werkt de bcd3000 trouwens op laptops? Is deze net zo beroerd of kan die wel normaal werken als wifi etc. aanstaat? :)
op forums van djdecks en aboutdj begrepen net zo geweldig....

Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D

Sweet, alles werkt nu bij mij. Alleen is het raar dat de loop knop en de pitch slider hun werk niet goed doen. De pitch sliders lijken wel " aan elkaar " te zitten als ik ze beweeg, terwijl sync slave uit staat. Ook als ik op de loop in/out button klik gebeurt er niets.

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb zelf wat controllers geprobeerd nu, en ik denk dat ik toch maar de Denon HC4500 ga kopen.
Ik heb zelf al een mixer en de kwaliteit beviel me toch iets meer.

http://www.aboutdj.nl/images/stories/gear_nieuws_2007/denon_dn-hc4500_big.jpg

Da_maniaC's Systeempje | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

quote:
DJ_The_SP schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:17:
Ik heb zelf wat controllers geprobeerd nu, en ik denk dat ik toch maar de Denon HC4500 ga kopen.
Ik heb zelf al een mixer en de kwaliteit beviel me toch iets meer.

[afbeelding]
dat is ook niet zo gek :P die denon is "maar" 500 euro. dus ook niet echt vergelijkbaar met een bcd2000. ook kun je aan deze hc4500 een cdspeler hangen. dus het is een midi controller en een dual cd speler. wel een mooi apparaat, ben het met je eens ;)

maar ik blijf bij m'n huidige setup. de bcd2000 wordt ondanks dat ik 2x cdj800 heb staan nog vollop gebruikt. soms als effecten paneel. soms als 2 extra geluidskanalen.

Ik heb de bcd2000 toen der tijd gekocht omdat ik alle muziek op de pc heb staan en ik dus niet aan de draaitafels/cd's wil beginnen. Maar omdat ik nu zoveel gezeik ermee heb, ben ik nu erg erover aan het denken om iets anders te kopen. Aangezien de bcd3000 eigenlijk niks nieuws is (nog steeds gezeik met laptops) valt deze af, de hercules is kwa functionaliteit een stap terug dus die valt ook af.

Dus wat blijft er dan over voor een schappelijke prijs? :?
quote:
Krizzie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 01:15:
Ik heb de bcd2000 toen der tijd gekocht omdat ik alle muziek op de pc heb staan en ik dus niet aan de draaitafels/cd's wil beginnen. Maar omdat ik nu zoveel gezeik ermee heb, ben ik nu erg erover aan het denken om iets anders te kopen. Aangezien de bcd3000 eigenlijk niks nieuws is (nog steeds gezeik met laptops) valt deze af, de hercules is kwa functionaliteit een stap terug dus die valt ook af.

Dus wat blijft er dan over voor een schappelijke prijs? :?
vrij weinig vrees ik, ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben hoe stabiel die bcd2000 nu op m'n laptop draaid. wel de helft van m'n hardware staat uit dmv een hardware profiel, maar bijna nooit problemen. probeer dat eens ;) ik zal vanmiddag/vanavond even deze post editten om een screenshot met wat ik allemaal uit heb gezet posten.

ook had ik altijd last met de videokaart in m'n laptop. omdat die op een soort speedstep achtig iets stond... ik moest die kaart gewoon op minimum performance zetten, en dan ging het weer goed.

en de hercules vind ik niet tegenvallen om eerlijk te zijn. het is inderdaad dat je een paar knopjes mist. maar het draaid wel redelijk, jog vond ik iets fijner dan die van de bcd2000.

maar zoals gezegd, vandaag een screenie van de hardware die uitstaat wat mij een stabielere setup geeft om te draaien met die bcd2000.

Begrijp ik het goed, dat de problemen van de BCD-2000/3000 met name de onboard geluidskaart betreft? Ik zie weinig mensen die problemen hebben die de het alleen als controller gebruiken.

Je zou voor een laptop bijvoorbeeld een goede externe geluidskaart kunnen kopen.

Tuurlijk zou het op de BCD ook moeten werken, maar een extra externe geluidskaart is volgens mij niet zo duur, en als dat alle problemen op lost...

@ Kevin thx! :)

@ Aeon

Als controller alleen werkt de bcd2000 inderdaad een stuk stabieler dan kan ik gewoon via wifi de muziek streamen die op me pc staat, no problem. Als de bcd als geluidskaart moet gaan dienen loopt het allemaal in de soep. Ik heb bij elke USB poort gezegd dat deze niet uit mag om energie te besparen, wifi uit, overbodige poorten uit (printerpoort, modem en dergelijke). Maar na plus minus 30 minuten is het dan toch weer raak. Virtual DJ speelt de muziek dan ineens op 1/10 van de snelheid ofzo af en uit de speakers komt geen geluid meer. Alleen uit me oortjes welke op de onboard laptop kaart zitten. (op 1/10 van de normale snelheid) De bcd reageert dan overigens nog wel gewoon.

Ik denk dat ik mijn oude pctje van een nieuwe kast ga voorzien en daar winxp op zet. Hopelijk kan ik via een vaste netwerk verbinding wel gewoon muziek streamen. :)
Heet niet écht sjaak
Reg. datum: 01 september 2001

Ik had ook al eens mijn hardware profiel gepost met screenshot, misschien dat je daar nog wat aan hebt.
Overigens heb ik ook een compleet schone installatie gedaan met enkel de drivers die ik nodig had. Verder gebruik ik alleen Linux op die laptop, dus het is een multiboot.

Check ook de DPC Latency.

offtopic:
Krijg nou wat, allemaal linkjes naar post in deze thread... misschien toch ook eens zoeken ;)

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 26-09-2007 12:29 (23%)

Error -48621: Unexpected end of message

Bouw mee aan Tweak City! | Klik hier voor meer info!

Hardware uitschakelen had ik al gedaan, zie vorige pagina. ;)

Latency zal ik eens naar kijken. :)

edit:

Hmmm volgens die latency meter moet de laptop instaat zijn om audio te streamen. Om de +/- 12 blokjes heb ik 1x zo'n spike naar het geel en voor de rest zijn het allemaal groene blokjes. Ik neem aan dat het dan toch wel snor moet zitten niet? :)

Hoe zit het trouwens met een bekabeld netwerk? Geeft dat dezelfde problemen of kan het dan wel? Als dat wel werkt dan ga ik even een crosskabeltje scoren en de laptop zo aan me pc hangen. :)

Krizzie wijzigde dit bericht 26-09-2007 20:32 (69%)

1 probleempje nog. De pitch sliders lijken wel " aan elkaar " te zitten als ik ze beweeg, terwijl sync slave uit staat (hij is dan 1 keer gebruikt).

quote:
Krizzie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:53:
Hardware uitschakelen had ik al gedaan, zie vorige pagina. ;)

Latency zal ik eens naar kijken. :)
nou krizzie hoe ik m'n laptop heb ingesteld:

www.dj-kevins.nl/images/laptop1.JPG
www.dj-kevins.nl/images/laptop2.JPG

misschien dat je er wat aan hebt, en met dpc latency checker heb ik volledig groen geen spike of what so ever

Pffff ik geef het op. :(

Ga me oude pc wel in elkaar zetten daar werkte het wel altijd goed op. :)
quote:
Krizzie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:24:
Pffff ik geef het op. :(

Ga me oude pc wel in elkaar zetten daar werkte het wel altijd goed op. :)
waarom?

Alles uitgezet (alles, van dvd speler tot ongebruikte usb poorten) Een hoop services uit gezet. Maar na 20 minuten loopt het zaakje weer vast. :(
quote:
Krizzie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:10:
Alles uitgezet (alles, van dvd speler tot ongebruikte usb poorten) Een hoop services uit gezet. Maar na 20 minuten loopt het zaakje weer vast. :(
dan wordt het inderdaad tijd om iets anders te pakken voordat je laptop in een te dure frisbee veranderd. (of je bcd2000). wel heel appart.. ik neem aan dat je de nieuwste drivers gebruik etc?

Oude en nieuwe driver geprobeerd, VDJ, DJ Decks, BDJ. Maar geen van alle deed het zoals het hoort.
Reg. datum: 27 december 2006

Als je de bcd als geluidskaart gebruikt in vdj en je zet de instelling op asio in het menu dus je klikt niet de bcd aan maar asio met koptelefoon ,dan kan je je geluidkaart van je computer uitschakelen natuurlijk als je dat niet doet dat kan ook conflicten op leveren .
En zet de Latency van je bcd effe in het midden
quote:
Krizzie schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:39:
Oude en nieuwe driver geprobeerd, VDJ, DJ Decks, BDJ. Maar geen van alle deed het zoals het hoort.

slouiestyle wijzigde dit bericht 29-09-2007 23:09 (5%)

als je je eigen verhaal goed leest zeg je dus dat je de bcd niet als enigste geluidkaart gebruikt want je oortjes zitten in je laptop.Ik zou zeggen koop een knappe koptelefoon en steek die gewoon in de bcd en klap je onboard kaart uit.
Ik heb zelf nog een oude toshiba tecra 8000 dat is een pentium 2 met 256 mb werkgeheugen en als ik daar me bcd op aansluit slaat die nog geeneens vast .
Alleen de nummers laden trekt die niet maar wat ik hier mee wil aangeven dat ik denk dat bijna elke computer wel normaal zou kunnen werken met de bcd(lees bijna elke)
quote:
Krizzie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:35:
@ Kevin thx! :)

@ Aeon

Als controller alleen werkt de bcd2000 inderdaad een stuk stabieler dan kan ik gewoon via wifi de muziek streamen die op me pc staat, no problem. Als de bcd als geluidskaart moet gaan dienen loopt het allemaal in de soep. Ik heb bij elke USB poort gezegd dat deze niet uit mag om energie te besparen, wifi uit, overbodige poorten uit (printerpoort, modem en dergelijke). Maar na plus minus 30 minuten is het dan toch weer raak. Virtual DJ speelt de muziek dan ineens op 1/10 van de snelheid ofzo af en uit de speakers komt geen geluid meer. Alleen uit me oortjes welke op de onboard laptop kaart zitten. (op 1/10 van de normale snelheid) De bcd reageert dan overigens nog wel gewoon.

Ik denk dat ik mijn oude pctje van een nieuwe kast ga voorzien en daar winxp op zet. Hopelijk kan ik via een vaste netwerk verbinding wel gewoon muziek streamen. :)

quote:
slouiestyle schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:07:
als je je eigen verhaal goed leest zeg je dus dat je de bcd niet als enigste geluidkaart gebruikt want je oortjes zitten in je laptop.Ik zou zeggen koop een knappe koptelefoon en steek die gewoon in de bcd en klap je onboard kaart uit.
Ik heb zelf nog een oude toshiba tecra 8000 dat is een pentium 2 met 256 mb werkgeheugen en als ik daar me bcd op aansluit slaat die nog geeneens vast .
Alleen de nummers laden trekt die niet maar wat ik hier mee wil aangeven dat ik denk dat bijna elke computer wel normaal zou kunnen werken met de bcd(lees bijna elke)
[...]
niet elke hoor, want je moet wel een hoop doen om het ding stabiel te krijgen met een laptop (althans ik en samen met mij een hoop anderen ook). maar het is do-able....

wat ook belangrijk is bedenk ik me net, stel de BCD2000 vooral NIET in als primaire soundcard in windows.

In Vista kan ik de bcd alleen maar in Winamp en VDJ zien anders wordt hij niet eens herkent. in XP heb ik die keus ook niet volgens mij. :)

Een koptelefoon kopen nee (sennheiser cmx700 oortjes zijn goed zat voor mij), een converter van 6.3mm naar 3.5mm zat ik wel aan te denken. :) Misschien dat dat een hoop helpt. :)

Thx for de replies trouwens. :)

Krizzie wijzigde dit bericht 30-09-2007 02:26 (15%)

Ja maar je hoeft toch de bcd niet als geluidkaart in te stellen in xp en vista het gaat er om dat je je onboard uit zet en als je de vdj opstart ga je naar instellingen en daar staat de bcd asio en die kies je en dan werkt de bcd gewoon als externe geluidskaart
quote:
Krizzie schreef op zondag 30 september 2007 @ 02:14:
In Vista kan ik de bcd alleen maar in Winamp en VDJ zien anders wordt hij niet eens herkent. in XP heb ik die keus ook niet volgens mij. :)

Een koptelefoon kopen nee (senheisser cmx700 oortjes zijn goed zat voor mij), een converter van 5.5mm (toch? :P ) naar 3.5mm zat ik wel aan te denken. :) Misschien dat dat een hoop helpt. :)

Thx for de replies trouwens. :)

Heet niet écht sjaak
Reg. datum: 01 september 2001

offtopic:
A: Mensen die niet goed quoten
Q: Wat is het meest irritante op een forum?

Got em, slouiestyle? ;)
Grapje, hoor. Maar misschien is het een idee om even te kijken naar hoe de rest van de wereld op GoT de quote-functie gebruikt en je daaraan aan te passen. Dat werkt voor iedereen handiger.

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 30-09-2007 03:07 (45%)

Error -48621: Unexpected end of message

Bouw mee aan Tweak City! | Klik hier voor meer info!

Ben niet zo een forum babbelaar dus begrijp niet echt wat je bedoeld man,probeer alleen iemand verder te helpen!!!!!!!!!!

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: