Linksys WRT54G probleem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.648 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37
Hallo,

Ik heb al sinds een paar maandjes een nieuwe router gezien mijn oude kapot is gegaan. Het gaat om de Linksys WRT54G. Op het begin hadden we alleen nog 2 pc's via de kabel aangesloten erop.
Maar sinds nu een maand hebben we ook een laptop erbij.

Nu kom ik de volgende problemen tegen. Als er tegelijk een computer aanstaat en de laptop (dus bekabeld en draadloos) valt internet af en toe weg. Dit zo'n tien seconde. Als ik buiten die tien seconde om nóg een pc aanzet, krijgt de derde pc geen internet. Ook krijg ik af en toe opeens de foutmelding: "Er is een ip-adres conflict met een andere computer".

Ik vind dit zelf heel lastig, vooral als msn aanstaat, moet hij dan weer opnieuw connecten.

Weet iemand waar dit aan ligt en of daar een oplossing voor is?

B.V.D.
Frank

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 16:53
Die melding over een IP conflict zou betekenen dat er iets mis gaat met DHCP, dat eenzelfde IP adres 2 keer wordt uitgedeeld.
Hoe heb je de adressen geconfigureerd? Staat alles op automatisch verkrijgen (DHCP) of zijn er PC's die alles handmatig ingesteld hebben staan? Als dat laatste het geval is kan ik me een conflict al een stuk eerder voorstellen...

Edit: Dat af en toe disconnecten heb ik ook gehad, firmware update van internet afhalen voor die Linksys deed wonderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Brede P op 18-10-2006 17:12 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik zou proberen een firmware update te doen.. Mocht dit niet werken kijken dan even op andere forumpjes.. Schijnen meer mensen te zijn met zulke problemen.. Ligt misschien aan je apparaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Alle pc's staan op automatisch verkrijgen.
Ik zal straks even proberen een firmwire update te downloaden.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Hmm, ik kan geen updates vinden voor mijn router. Mijn versie is 7.0 maar op de site gaat hij maar tot 6.0 |:(

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Welkom bij de "helaas heb ik een nieuwe wrt54G gekocht club".
Linksys heeft problemen met de nieuwe wrt54G routers.
Sinds ze over zijn gegaan op een nieuw firmware (vxworks) hebben ze problemen met dit ding.
Waar de een er totaal geen problemen mee hebben, gaat die bij de andere continue op z'n plaat.

(bij een van m'n klanten deed die het niet, bij mij thuis deed hij het probleemloos (al ging hij na een tijdje wel ip's dubbel uitdelen)).
Het lijkt erop dat er iets mis gaat in combinatie met bepaalde draadloze netwerkkaarten.

Jammer voor jou dat je de de versie 7.0 hebt,.. zit niets anders op dan gewoon terug naar de winkel te brengen.

Ik snap trouwens niet waarom winkels deze router nog verkopen, ze weten zelf ook wel dat een groot deel van de klanten met het ding terug komt.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 18-10-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Toen we vroegen of ze Sitecom hadden zeiden ze nog: Wij verkopen geen troep, alleen goede spullen.. Nou ik merk het :P

Nou heel jammer dus, ik weet in ieder geval genoeg en zal kijken er nog wat aan te doen is.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Inderdaad is hier al in een eerder algemeen topic over de WRT54G over gesproken, maar dat was wel heel algemeen dus ben wel blij met een apart topic.

Ikzelf heb ook nog steeds dezelfde problemen. Internet valt zo nu en dan uit voor een paar seconde, wat erg irritant is. Wat mij tot nu toe is opgevallen dat het vooral gebeurt als er een nieuwe computer online gaat, of als je via de ene computer via MSN Messenger een berichtje stuurt naar de andere computer binnen het netwerk.

Verder heb ik internet van Orange en heb een Livebox aan de linksys router/modem hangen, maar ik neem aan dat dat niet voor iedereen geldt?

Ohja, en ik heb firmware geupdate naar v7.00.1 (van linksys support zelf gekregen) maar dat heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
Het probleem met de derde computer is trouwens nu wel opgelost, hij verkreeg dezelfde ip als de laptop en toen veranderde hij hem in een (voor mij) onbekend ipadres. Ik heb hem nu handmatig ingesteld..

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
ik moet je heel eerlijk bekennen dat wij dit probleem ook zijn tegengekomen.. sinds we de wrt54GL leveren (open source dus geschikt voor linux) is dit probleem bij bijna alle klanten opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Zijn er nog meer mensen met dit probleem, of beter die dit probleem opgelost hebben? De computers uit ons netwerk vallen nog regelmatig (variërend van 3 keer per 5 minuten tot 1 keer per uur) zomaar een paar seconde offline en ik ben inmiddels van plan om Linksys om een nieuwe te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb vandaag mijn stukkende linksys omgeruild voor een andere linksys.

Ook versie 7, precies hetzelfde probleem, wegvallende verbindingen, melding dat netwerkkabel niet aangesloten is, etc.

Na een half uur de boel weer ingepakt, ben terug naar Mycom gereden en heb 'em omgeruild tegen een Asus WL520g en dat werkt perfect (kreeg nog een tientje terug ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:35
adslfreak schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:54:
ik moet je heel eerlijk bekennen dat wij dit probleem ook zijn tegengekomen.. sinds we de wrt54GL leveren (open source dus geschikt voor linux) is dit probleem bij bijna alle klanten opgelost
Exact hetzelfde. De WRT54G v5 en v7 weiger ik te installeren. Gelukkig bestellen we om die reden dus altijd de GL. Nooit gezeik mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook gehad. Ik heb mijn 54G in geruil en als het goed is komt morgen de 54GL in de bus. Dat is volgens mij de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:45:
Dit probleem heb ik dus ook gehad. Ik heb mijn 54G in geruil en als het goed is komt morgen de 54GL in de bus. Dat is volgens mij de enige oplossing.
Heb je hem naar linksys gestuurd of naar de webwinkel? Mocht je de gewone 54G gewoon ruilen van het GL model? Ik wil het namelijk ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij de MM teruggebracht en kreeg mijn geld terug.
Bij een webwinkel is het meetal zo dat je hem binnen 8 dagen kunt inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
ik heb ook een versie 7. en had ook het DHCP probleem.. oplossing geef je laptop 1 fixed IP adres... als dat werkt laat je hem weer door de DHCP bedienen.. maar je houd nu wel je ip adres

(ik gaf hem fixed 192.168.1.110 oid) en nu krijgt hij continu van de DHCP 1.110 ;) dus geen probleem meer )

tis niet zoals het hoort maar toch. zal wel een update voor uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
versie 1 (t/m3) van de wrtg54 waren uber.

sinds die nieuwere versies (vanaf 5?) met die xvworks is het allemaal problemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Ik snap niet dat er versie 7 routers in omloop zijn, deze zijn helemaal niet voor nederland bedoelt, staan ook niet op de nederlandse website. Erg slecht van Linksys, het is namelijk bekend dat ze problemen geven met verschillende providers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
met versie 5 en versie 5.1 was ook een brok ellende totdat eindelijk fw 1.00.5 (inmiddels 1.01.0) uitkwam. dit is met versie 7 hetzelfde geval. de problemen zijn bekend en zodra er daarlijk een nieuwe firmware uit is zullen deze problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. wat ik wel jammer vind is dat linksys er niet voor heeft gekozen om het product tijdelijk uit te markt te halen totdat dit probleem is opgelost, uiteraard een wrt54gl aanbieden als alternatief was perfect geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:15
Jah, hier met een 5.1...
Ik had ook heel vaak problemen met MSN.
Als er zo'n custom icoontje naar mij toe werd gestuurd en ik had een cam aan, viel internet uit :S
Nu opeens geen problemen meer... (firmware 1.01.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
wat ik net te horen krijg van de rma afdeling van linksys:
wanneer je draadloos signaal zwak is probeer dan je network mode naar 'g-only' ipv 'mixed' te wijzigen. ook je rechter antenna ontkoppelen schijnt te werken.
wil je dit even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
densoN schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:03:
met versie 5 en versie 5.1 was ook een brok ellende totdat eindelijk fw 1.00.5 (inmiddels 1.01.0) uitkwam. dit is met versie 7 hetzelfde geval. de problemen zijn bekend en zodra er daarlijk een nieuwe firmware uit is zullen deze problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. wat ik wel jammer vind is dat linksys er niet voor heeft gekozen om het product tijdelijk uit te markt te halen totdat dit probleem is opgelost, uiteraard een wrt54gl aanbieden als alternatief was perfect geweest.
Enig idee hoe lang dat nog gaat duren voor de nieuwe firmware uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Nou, ik heb geen hoge pet meer op van Linksys

Eigenlijk moet zou je gewoon een 3com router moeten nemen of zoals mij een Asus ;) tot nu toe geen enkel probleem mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:17:
gewoon ff bellen met de helpdesk, we hebben op de gesharede schijf een FW versie 7.00.1#10 staan, deze lost een aantal problemen op idd.

het probleem van het slechte draadloze signaal licht er op het moment aan dat de rechtse antenne(van de achterkant gezien) stoort op de andere antenne, hiervoor zijn ze bij ons bezig met een nieuwe FW maar als noodoplossing is het mogelijk om tijdelijk de rechter antene eraf te schroeven.

dit zou moeten helpen tenminste volgens bericht van het disributiekantoor van linksys.

succes

het makkelijkste is om terug te gaan naar de winkel em hem te ruilen voor een GL draait perfect
Als die fw issues oplost, is ie dan niet gewoon (al-dan-niet als beta) te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb de GL nu binnen. Heb hem een dag kunne uittesten en hij werkt vloeiend. Nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:17:
gewoon ff bellen met de helpdesk, we hebben op de gesharede schijf een FW versie 7.00.1#10 staan, deze lost een aantal problemen op idd.

het probleem van het slechte draadloze signaal licht er op het moment aan dat de rechtse antenne(van de achterkant gezien) stoort op de andere antenne, hiervoor zijn ze bij ons bezig met een nieuwe FW maar als noodoplossing is het mogelijk om tijdelijk de rechter antene eraf te schroeven.

dit zou moeten helpen tenminste volgens bericht van het disributiekantoor van linksys.

succes

het makkelijkste is om terug te gaan naar de winkel em hem te ruilen voor een GL draait perfect
Enig idee wanneer we de nieuwe verlossende FW kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:49:
Goed, ik heb de GL nu binnen. Heb hem een dag kunne uittesten en hij werkt vloeiend. Nergens problemen mee.
Een GL is ook geen G.
Met de GL is niets mis. Het gaat alleen om de recente G versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:22:
[...]

Een GL is ook geen G.
Met de GL is niets mis. Het gaat alleen om de recente G versies.
Ik zeg toch juist dat de GL beter is dan de G (versie >5)
Als ik het goed heb begrepen van Linksys is de GL gewoon een linksyswrt54g versie 4, maar dan ook voor Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Excuses zat niet op te letten :)

Juist de GL is inderdaad de "oude" G.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 11-11-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:46:
de gl is idd vernieuwde wrt54g v4 en deze kan tot 54mbit routeren in tegenstelling van de v4 die tot 20 mbit gaat

dus hij is niet precies hetzelfde, FW's zijn wel uitwisselbaar maar de GL haalt gewoon hogere snelheid

en beta FW voor de v7 is nog niet uit we horen al 3 weken dat hij over een week uit komt maarja....
Maar van wie hoor je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
die Fw versie van Linksysdata.com (via de heldpesk gekregen, doet niets beter als de versie die ik al had...

maar als je t apparaat van voren ziet moet je dus de linker antenne eraf schroeven om de ontvanngst te verbeteren ?! ...(tijdelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Reloader schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:15:
die Fw versie van Linksysdata.com (via de heldpesk gekregen, doet niets beter als de versie die ik al had...

maar als je t apparaat van voren ziet moet je dus de linker antenne eraf schroeven om de ontvanngst te verbeteren ?! ...(tijdelijk)
Linksysdata.com werkt bij mij niet... Hoe lang geleden heb je contact gehad met Linksys? Want misschien is het de moeite om weer even contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus zaterdag ook de wrt54G v7 gekocht bij dixons, die gaat mooi terug.
Wifi valt vaak weg :( het bereik is wel heel goed.

dus heb de wrt54GL nu besteld. deze schijnt wel goed te werken (linux) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmwares helpen niet bij de verise 7.

Versie 7.00.1#10 , 7.00.1#1.0 al geprobeerd en 7.00.1#19 deze heb ik gekregen van linksys.

Deze verhielpen maar een aantal problemen , maar geen wegvallende verbindingen.

Het probleem ligt aan de combinatie van een te zwakke adapter / software... Ik heb de versie 7 routers omgeruild voor gl en gs, nu geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:36:
Nieuwe firmwares helpen niet bij de verise 7.

Versie 7.00.1#10 , 7.00.1#1.0 al geprobeerd en 7.00.1#19 deze heb ik gekregen van linksys.

Deze verhielpen maar een aantal problemen , maar geen wegvallende verbindingen.

Het probleem ligt aan de combinatie van een te zwakke adapter / software... Ik heb de versie 7 routers omgeruild voor gl en gs, nu geen problemen meer
Ook aan jou wil ik vragen: heb je dat via Linksys kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm - heb ook zo'n ellende-apparaat WRT54G Versie 7 (nota bene aangeschaft omdat mijn oude 3com router af en toe netwerk instabiliteit gaf 8)7 ).
Na 2 maanden probleemloos functioneren plots elke paar minuten een melding op alle bedraad aangesloten PC's tegelijk dat de netwerkkabel unplugged is, en dan weer terug aangesloten wordt. Ondertussen ben je wel alle verbindingen kwijt, drivemappings en transferjobs onderbroken etc... Ook duplicate IP adressen komen ineens voor.

Elders gelezen dat deze units slecht reageren op 10Mbit verbindingen. En idd is mijn chello modem nog 10Mbit. Kan een oorzaak zijn?

Heb nu een 10/100 hubje tussen de PC's en de Linksys gezet en daarmee zijn de storingen op het wired gedeelte van het netwerk opgelost. Ga vanavond een pinger met logging op de wireless kant van het netwerk zetten om te zien of daar ook stabiliteitsverbetering is. Heb gelukkig met de kwaliteit van de wifi verbinding geen probleem.

Meld mij hier nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:34:
Hmmm - heb ook zo'n ellende-apparaat WRT54G Versie 7 (nota bene aangeschaft omdat mijn oude 3com router af en toe netwerk instabiliteit gaf 8)7 ).
Na 2 maanden probleemloos functioneren plots elke paar minuten een melding op alle bedraad aangesloten PC's tegelijk dat de netwerkkabel unplugged is, en dan weer terug aangesloten wordt. Ondertussen ben je wel alle verbindingen kwijt, drivemappings en transferjobs onderbroken etc... Ook duplicate IP adressen komen ineens voor.

Elders gelezen dat deze units slecht reageren op 10Mbit verbindingen. En idd is mijn chello modem nog 10Mbit. Kan een oorzaak zijn?

Heb nu een 10/100 hubje tussen de PC's en de Linksys gezet en daarmee zijn de storingen op het wired gedeelte van het netwerk opgelost. Ga vanavond een pinger met logging op de wireless kant van het netwerk zetten om te zien of daar ook stabiliteitsverbetering is. Heb gelukkig met de kwaliteit van de wifi verbinding geen probleem.

Meld mij hier nog terug.
Hier heb ik geen bedraade pc's en wel het probleem van uitvallen de verbinding. Dus het hoeft niet perse alleen aan de snelheid van het bedraade gedeelte te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:43:
FW zit er nu echt aan te komen, ik heb hem al getest bij ons en het signaal word meer al verdubbeld en veeeeel stabieler.

dus nog even wachten mensen, we mogen hem alleen uit delen aan mensen als we er een volledig testverslag van maken.

dus wellicht heb je kans dat als je belt je de nieuwe FW mag proberen. we mogen hem dus nog niet openbaar maken
Dan volgt hierop uiteraard de hamvraag: Wanneer schat je dat hij online komt en waar is hij te vinden als hij online komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een WRT54GS. Bij mij valt het internet dus ook regelmatig weg. Ligt dit dus aan dat apparaat? Soms gaat het weken goed en dan is het weer kommer en kwel. Ik moet dus voor een upgrade zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook maar eens een mail sturen. Zaterdag deze router gehaald maar wordt er gek van, van het uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:59:
hey, de FW v 7.00.3 is uit, staat op de betafiles van ons dus kun je aankomen door ff te bellen met de helpdesk.

deze FW lost vrijwel alle problemen op die bekend zijn bij ons!
Waarom zetten jullie het niet online dan en waar kunnen we hem downloaden zodra deze er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lekker, ik net gebeld ,omdat ik al geen antwoord kreeg op mijn mail. Zei die gast dat hij me niet verder kon helpen. Terwijl hier gezegd wordt dat hij echt bestaat die firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm, ik zal morgen nog eens bellen. Dan maar hopen dat ik een medewerker krijgt die me wel wilt helpen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:59:
hey, de FW v 7.00.3 is uit, staat op de betafiles van ons dus kun je aankomen door ff te bellen met de helpdesk.

deze FW lost vrijwel alle problemen op die bekend zijn bij ons!
[Heb deze firmware ook gekregen. De verbindingsproblemen worden hiermee niet opgelost. Na een week redelijk goed valt nu de verbinding om de 10 min. steeds weer weg. Wat ook opvalt is dat de zendsterke heel erg schommeld van tot max 86% naar 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag, van wat voor soort wireless adapter maak je gebruik?welke beveiliging gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
Op 1 pc SMC
en 2 laptops met ingebouwd draadloos adaptor. Geen extra beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, van wat voor ingebouwde adapters nmaak je gebruik, intel pro wireless? dan update je drivers eens, die geven altijd problemen met oudere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
hey, van wat voor ingebouwde adapters nmaak je gebruik, intel pro wireless? dan update je drivers eens, die geven altijd problemen met oudere drivers.

oke, ga doen. Kijken of het helpt. Maar het probleem doet op meerdere pc`s laptop`s voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiezo al andere kanalen geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet

Al diverse kanalen geprobeerd. In de tussentijd alweer 3 x het signaal weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet

Al diverse kanalen geprobeerd. In de tussentijd alweer 3 x het signaal weggevallen.Heb nog een Belkin kaartje liggen ga deze nu inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgvliet schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:20:

Al diverse kanalen geprobeerd. In de tussentijd alweer 3 x het signaal weggevallen.Heb nog een Belkin kaartje liggen ga deze nu inbouwen.
als je inlogd op de router staat er rechtsboven dan wel FW v 7.00.3? soms onthoud die de ouwe FW 7.00.0 totdat je hem reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de nieuwe beta firmware. Had net gelijk alweer een uitvaller. Draadloos bereik is volgensmij wel veel en veel beter. Heb nu boven 90 % bereik :).

Edit: nu alweer 3 keer een uitvaller gehad. Blijkt dus niet te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:27:
[...]

als je inlogd op de router staat er rechtsboven dan wel FW v 7.00.3? soms onthoud die de ouwe FW 7.00.0 totdat je hem reset
Er staat v 7.00.3. Heb er nu een Belkin kaartje ingezet. Wekt ook nog niet optimaal. Signaal viel weer een paar keer weg. Had zelfs nog maar een verbindingssnelheid van 1 Mb/s. Router van de stroom gehaald, daarna liep hij weer op 54Mb/s. Lijkt wel of de router in een soort loop komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen maar terug naar de winkel. Word er schijtziek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paperclipke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-08 21:53
Misschien werkt deze firmware:

7.00.3 (Beta Firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgvliet
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:45:
hmm zal het hier eens melden, dan laten we hem hier een aantal dagen dagen full time pingen o.i.d.
Hallo Sjante,

Zijn jullie hier nog mee bezig geweest. Signaal valt nog steeds weg, ook met de nieuwste fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:47 ]

• jgvliet
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:51:
hey, heb idd al meerdere klachten gehoord, heb het bij ons doorgegeven, als er nu heel veel mensen gaan bellen word er weer een PKI (product known issue)aangemaakt, en dat gaan ze in brussel dan weer proberen op te lossen...

ik zou hem proberen om te ruilen voor een GL als dat mogelijk zou zijn... snap niet dat ze zoiets uitbrengen zonder hem goed te testen.

wij hebben btw de v7 getest voor 2 uur met vol dataverkeer eroverheen op ong 30 meter afstand en dat ging goed... maargoed vind t maar een beetje rommel.
Heb hem omgeruild voor een GL versie

Verwijderd

dan is je probleem ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Maar niet voor de mensen die m niet ingeruild hebben. Die nieuwe firmware is nog een beta, dan moeten ze toch ook met een volledige versie uitkomen binnenkort? Ik zou linksys trouwens eens willen vragen of ze binnen het netwerk van deze router met elkaar gaan chatten met msn messenger, want dan valt onze verbinding standaard uit. Ook zou het testen meer dan 2 uur moeten gebeuren met verschillen soorten dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 10:44

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zal wellicht niet voor iedereen de gelukkigste oplossing zijn, maar DD-WRT loste voor mij ALLE WRT54G v5 problemen op.....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat die er nog niet is voor de versie 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:30:
jammer dat die er nog niet is voor de versie 7
Zal er ook nooit komen.
De versie 7 heeft een andere chipset. Brainslayer (auteur van dd-wrt) heeft gezegd dat hij geen speciale dd-wrt versie ervoor gaat maken.
Voor de versie 5 5.1 en 6 zal er nog een v23 sp3 uitkomen daarna is het afgelopen met ondersteuning voor die routers.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 09-01-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkel wilt hem niet inruilen, omdat als ze hem bij hen gaan testen zogenaamd gewoon werkt. Lekkere service :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:22:
Winkel wilt hem niet inruilen, omdat als ze hem bij hen gaan testen zogenaamd gewoon werkt. Lekkere service :S
werken en stabiel werken is een verschil. Daarnaast staat zo ongeveer elke site vermeld dat de v5/6/7 kutdingen zijn, dat is inmiddels algemeen bekend.

Inruilen en geld terug hoef je niet van de winkel te verwachten, maar als ie compleet is (en natuurlijk niet een half jaar oud) en je wilt m tegen meerprijs voor (bv) een gl omruilen lijkt het me niet zo'n punt, of hun service moet enorm zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjante, ik heb aan jou even een vraagje. Waar ken ik jou bereiken, onder welk tel nr ( nr linksys)?
je mag me ook anders even mailen. Ik heb wat vragen aan jou die niet voor het forum bedoelt zijn.
visjesoft@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 10:32

Mex

Iemand een linkje naar de Firmware 7.00.4 voor de v7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Enige verlichting is dat ik ook mijn sony laptop met wireless Intel 3945 ABG in samenwerking met een WRT54Gv5.1 ook helemaal niet goed ging. Zodra ik verbinding maakte met router werden de overige 3 computers bekabeld en draadloos er afgetrapt en raakte de router in een soort loop. Met een reset ging het dan weer goed al bleef de verbinding uitermate onstabiel. Gelukkig heb ik mijn router wel kunnen flashen naar DD-WRT waardoor ik van al dit soort ellende ben verlost. Het is echt een firmware kwestie die Linksys niet wil of kan verhelpen. Best triest dat een brainslayer (de man achter DD-WRT firmware) het wel kan oplossen en dan te bedenken dat hij dit doet in zijn vrije tijd.

Ik zou proberen toch de winkel ervan te overtuigen dat het thuis niet werkt i.s.m. meerdere computers en dat dit een algemeen probleem is en desnoods een link van dit topic doorspeeld. Probeer als het niet lukt met bijbetaling een regeling te treffen maar zorg dat je van die troep af komt.

Daarnaast aan een ieder, koop geen Linksys troep aub...er zijn genoeg topics vol met ellende. Het is niet meer het spul van vroeger en eigenlijk zou er een sticky moet komen met een waarschuwing dat die troep niet dient te worden gekocht. Op dit moment is de WRT54GL de enige router van Linksys die goed is. Goed in die zin dat je zonder kunstgrepen (flashen van bootloader e.d.) er direct DD-WRT op kunt draaien waardoor je er een goede en stabiele router van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:14:
[...]

met de v 1.01.1 is dit als het goed is volledig opgelost.

FW voor versie 7(7.00.4) kun je krijgen als je ff belt met onze helpdesk staat nog nergens op een website ofzo
Om heel eerlijk te zijn koop ik daar helemaal niks voor. Als ik een klein drie-kwart jaar moet wachten op een firmware om mijn router stabiel te krijgen dan is dat zeer...maar dan ook zeer triest. Met DD-WRT erop is de router vanaf dag 1, 100% stabiel geweest en heb ik een uptime van 4 maanden gehaald. Met die crap-firmware 1.00.6 (amerikaanse zelfs! europese was er na 2 maanden nog niet eens) van Linksys hield dat ding nog geen uur vol.

Daarnaast heeft Linksys zonder het duidelijk te vermelden de router behoorlijk gewijzigd. Kijk maar eens naar het geheugen bijvoorbeeld: van 16mb naar 8mb. Ik blijf erbij dat mensen deze router niet moeten kopen, het is gewoon troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de WRT54G versie 7.

In het begin niks geen problemen mee gehad, deej het beter dan de sweex.

maargoed, sinds deze week vaak "een van de netwerkkabels is niet aangesloten" (precies hetzelfde probleem dat de sweex had)

Pffff. Denk je, linksys is goed........ (en ik had hier al gelezen dan v5 ruk was, dus ik de winkel heb ik gelijk gezegd dat ik alles behalve een v5 wilde......)

Hopen dat er gauw FW voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:13:
Heb ook de WRT54G versie 7.

In het begin niks geen problemen mee gehad, deej het beter dan de sweex.

maargoed, sinds deze week vaak "een van de netwerkkabels is niet aangesloten" (precies hetzelfde probleem dat de sweex had)

Pffff. Denk je, linksys is goed........ (en ik had hier al gelezen dan v5 ruk was, dus ik de winkel heb ik gelijk gezegd dat ik alles behalve een v5 wilde......)

Hopen dat er gauw FW voor komt.
Welke firmware heb je nu? beta3 versie werkt bij mij vooralsnog prima.

7.00.3 (Beta Firmware)

[ Voor 14% gewijzigd door Mex op 11-01-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:55:
7.00.4 is te krijgen dmv een belletje naar de gratis helpdesk
Ik weet niet precies wat je wil bereiken, krijg je weinig telefoon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Mex schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:19:
[...]

Ik weet niet precies wat je wil bereiken, krijg je weinig telefoon ofzo?
Wees blij dat hij wil helpen.

Ik moet wel over Linksys zeggen dat ze hier geen goede naam mee maken door zo'n product op de markt te brengen en het vervolgens aan de consument overlaten om problemen aan te dragen en oplossingen te zoeken. Het was netter geweest als men de producten gelijk na 1 telefoontje terug zou halen en een vervangend model te geven totdat ze de zaak uitvoerig getest en van een werkende firmware voorzien hebben. Ik vond de producten van Linkysy altijd top, maar dit product is voor Linksys geen goede reclame.

Zou je aan willen geven als de firmware uit is waar het MSN-probleem opgelost is? Op deze versie wacht ik namelijk. Het is zwaar irri om er steeds afgegooid te worden als ik met mijn huisgenoot wil msn-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:04:
dus je word er om de zoveel tijd vanaf gegooid? probeer eens een constanten ping naar 192.168.1.1 en 1 naar 4.2.2.2 dan zieje iig of de verbinding tussen de router en het modem word verbroken of de verbinding van de pc naar de router

dus 2 dos venstertjes openene en intype ping 192.168.1.1 -t en ander venster dus hetzelfde naar 4.2.2.2

gister dit btw ook meegemaakt bij een wrt54g v5, laatste firmware 1.01.1 ping 4.2.2.2 ging om het kwartier 1x fout, dit is al genoeg om msn af te laten melden, was in combinatie met een @home abb
fw truggebracht naar 1.00.9 en nog steeds zelfde probleem, moet nog even navragen wat dit kan zijn de ping naar 192.168.1.1 bleef wel egwoon stabiel
Nee, ik word er gelijk afgegooid als ik iets naar hem typ. MSN-en met mensen buiten het netwerk geen probleem, maar als ik een bericht stuur naar iemand binnen het netwerk knalt ie m van het netwerk. Ik weet niet zeker, maar het kan ook gebeuren nadat je een andere avatar/plaatje bij msn neemt en dan weer contact zoekt. Overigens kan je nadat hij de eerste keer eraf geknald wordt, daarna weer connect, wel gewoon chatten. Dus het gaat om de eerste keer contact dat het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Tja, ik heb ook zo'n WRT54g v7. We gebruiken niet eens draadloos (uitgeschakeld). De bekabelde verbinding houdt er om de zoveel tijd mee op, en krijg ik ook het LAN unplugged ballonnetje.
Net de 7.00.3 geinstalleerd, misschien dat het iets beter gaat. Het gebeurt vaak als ik met messenger bezig ben. Of misschien dan merk ik het het meest. In elk geval erg irritant. Ik hoop dat de 7.00.3 beter is, zoniet... ik heb hem al een paar maanden, dus kan hem niet terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Helaas, dat heeft niet geholpen. Ik krijg met 7.00.3 nog steeds "Network Cable unplugged". Hoe staat het met de Product Known Issue? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

PieterPan schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:28:
Helaas, dat heeft niet geholpen. Ik krijg met 7.00.3 nog steeds "Network Cable unplugged". Hoe staat het met de Product Known Issue? :)
Vreemd, daar heb ik sinds .3 en daarna .4 geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook nog steeds last van met 7.004 , echt slecht dat linksys een slecht product op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Waarom heb je alles weggeëdit sjante?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je niet een nieuwe krijgen van linksys ofzo dat hij een fout heeft gemaakt? :? :| :|
Pagina: 1 2 Laatste