Hij heeft zelfs in meerdere topics berichten verwijderd, vreemdBernaar schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:59:
Waarom heb je alles weggeëdit sjante?
Wat ik uit de diverse reply's van hem opgemaakt heb is (was?) hij medewerker bij Linksys.Miki schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:08:
[...]
Hij heeft zelfs in meerdere topics berichten verwijderd, vreemd
Waarschijnlijk hebben ze lopen dreigen met geheimhoudingsellende enz, dat ie hier geen berichten eromtrend mocht plaatsen. Hij heeft, afaik, nooit links naar de (beta) firmware geplaatst, alleen vermeld dat deze wel problemen verhielp en dat de helpdesk je deze telefonisch kon verstrekken.
Vermoedelijk heeft ie hier gezeik mee gekregen... (dit soort geintjes doen grotere werkgevers vaker, bang dat je wat negatiefs oid zegt, of gewoon bedrijfspolicy: alleen info via officiele kanalen. Is volgens mij ook al iemand om ontslagen geloof ik, jaartje geleden ofzo had iemand hier @ got ook een waarschuwing van z'n wg ontvangen.
Yep, dat is algemeen bekend. Maar dat is voor zover ik heb gezien ook niet door sjante gezegd. Alleen dat er een beta FW bij de helpdesk is.Miki schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:29:
[...]
Voor linksys spycrew: de WRT54Gv5 en hoger is een waardeloos product, comprende!
Maar ja, bedrijfspolicy dus tja, doe je weinig aan
[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 18-01-2007 21:37 ]
Linksys mag trots zijn op zo'n medewerker, want eerlijk is eerlijk hij heeft er veel aan gedaan om toch ons te helpen. Zeker gezien je niet erg trots kan zijn met het product wat zijn werkgever heeft geleverd.DJSmiley schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:20:
[...]
Wat ik uit de diverse reply's van hem opgemaakt heb is (was?) hij medewerker bij Linksys.
Waarschijnlijk hebben ze lopen dreigen met geheimhoudingsellende enz, dat ie hier geen berichten eromtrend mocht plaatsen. Hij heeft, afaik, nooit links naar de (beta) firmware geplaatst, alleen vermeld dat deze wel problemen verhielp en dat de helpdesk je deze telefonisch kon verstrekken.
Vermoedelijk heeft ie hier gezeik mee gekregen... (dit soort geintjes doen grotere werkgevers vaker, bang dat je wat negatiefs oid zegt, of gewoon bedrijfspolicy: alleen info via officiele kanalen. Is volgens mij ook al iemand om ontslagen geloof ik, jaartje geleden ofzo had iemand hier @ got ook een waarschuwing van z'n wg ontvangen.
Voor linksys spycrew: de WRT54Gv5 en hoger is een waardeloos product, comprende!

Verwijderd
OKe, bedankt voor je hulp

Kan ik wel nog bellen
?
Kan ik wel nog bellen
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 22:41 ]
Ik zie dat versie 4 sinds de 17e officieel is: Firmware.
@sjante: jammer dat je hier als Linksys-medewerker niet meer mag 'assisteren'.
@sjante: jammer dat je hier als Linksys-medewerker niet meer mag 'assisteren'.
Heb hem geinstalleerd, tja, we zullen zien of dat de problemen oplost... Zoniet, dan moet ik maar eens met de helpdesk bellen. Heb geen zin om een tijd zonder te zitten. (Nou ja, mijn huisgenoten, dan
Ik kan natuurlijk direct inpluggen haha)
sjante zou je even contact met mij op willen nemen?
Nope, ook versie 4 levert nog steeds problemen op. Lan unplugged.
Verwijderd
Ik ga niet alles lezen dus misschien is het al genoemd maar goed...
De reboot/hangende verbinding komt meestal voor bij mensen die veel p2p doen. BitTorrent met name. De router heeft een buffer voor de connecties en deze is gewoon te klein. Daar kan de router niet tegen en .. hop... reset of vast.
DD-WRT is ook bij de hogere versies wel degelijk mogelijk. Je kunt de spullen gewoon op de DD-WRT site vinden, met tooltjes en al. Er is ook een prima WIKI te vinden. Gebruik echter NIET de specifieke distro voor de WRT54G maar de algemene Micro edition.
Zelfs als je geen problemen hebt een aanrader. Veel meer mogelijkheden dan met VxWorks en je kunt die beruchte buffer zelf aanpassen tot 4x zo groot. Vanaf dat moment waren alle problemen weg. Ook het signaal versterken van de antenne kon moeiteloos zodat ik nu ook op zolder goed bereik heb.
De reboot/hangende verbinding komt meestal voor bij mensen die veel p2p doen. BitTorrent met name. De router heeft een buffer voor de connecties en deze is gewoon te klein. Daar kan de router niet tegen en .. hop... reset of vast.
DD-WRT is ook bij de hogere versies wel degelijk mogelijk. Je kunt de spullen gewoon op de DD-WRT site vinden, met tooltjes en al. Er is ook een prima WIKI te vinden. Gebruik echter NIET de specifieke distro voor de WRT54G maar de algemene Micro edition.
Zelfs als je geen problemen hebt een aanrader. Veel meer mogelijkheden dan met VxWorks en je kunt die beruchte buffer zelf aanpassen tot 4x zo groot. Vanaf dat moment waren alle problemen weg. Ook het signaal versterken van de antenne kon moeiteloos zodat ik nu ook op zolder goed bereik heb.
Misschien had je dat toch maar wel moeten doen (dat lezen dus)Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:44:
Ik ga niet alles lezen dus misschien is het al genoemd maar goed...
dd-wrt werkt niet met de versie 7 van de wrt54G.DD-WRT is ook bij de hogere versies wel degelijk mogelijk. Je kunt de spullen gewoon op de DD-WRT site vinden, met tooltjes en al. Er is ook een prima WIKI te vinden. Gebruik echter NIET de specifieke distro voor de WRT54G maar de algemene Micro edition.
Dat is hier al tig keer verteld, en al tig keer gelezen.
dd-wrt (en andere firmwares) zijn al vaak aangeraden hier..
De mensen die hier nu nog posten zijn mensen met de versie 7, en hebben daar dus niets aan.
Zou jammer zijn als je nu mensen blij maakt met een dode mus.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 22-01-2007 15:50 ]
Verwijderd
Ik heb zelf een linksys router WRT54G staan, zonder problemen...
Bij mijn buurman heb ik vanwege mijn ervarig dezelfde router geplaatst en daar valt de netwerkverbinding om de haverklap weg.
Ik heb ook nog geen oplossing, maar blijf zoeken..
Bij mijn buurman heb ik vanwege mijn ervarig dezelfde router geplaatst en daar valt de netwerkverbinding om de haverklap weg.
Ik heb ook nog geen oplossing, maar blijf zoeken..
Ik heb de Linksys wrt54g v3.0 en wrt54g 7.0. In het begin een en al probleem met de versie 7.0 totdat ik de nieuwere firmware 004 er op heb gezet. Er is nu wel 1 probleem bij... de connectie tussen casema en mijn wrt54g wordt af en toe (onregelmatig: om de dag of om het uur) verbroken.
De (tijdelijke) oplossing is dat ik mijn ip adres release en daarna renew (3 x klikken in de web interface).
Ik dacht dat ga ik structureel oplossen door een static ip adress (die van casema) te gebruiken. Helaas werkt dit niet met Casema omdat het er op lijkt dat Casema de verbinding dichtgooit als je geen ip via dhcp aanvraagt.
Na lang uitzoeken zit er maar 1 oplossing voor mij op: garantieprocedure bij Linksys (RMA procedure), ik hoop dat ik dan niet de wrt54g 7.0 terugkrijg maar de wrt54GL. Heeft hier iemand ervaring mee of dit mogelijk is?
De (tijdelijke) oplossing is dat ik mijn ip adres release en daarna renew (3 x klikken in de web interface).
Ik dacht dat ga ik structureel oplossen door een static ip adress (die van casema) te gebruiken. Helaas werkt dit niet met Casema omdat het er op lijkt dat Casema de verbinding dichtgooit als je geen ip via dhcp aanvraagt.
Na lang uitzoeken zit er maar 1 oplossing voor mij op: garantieprocedure bij Linksys (RMA procedure), ik hoop dat ik dan niet de wrt54g 7.0 terugkrijg maar de wrt54GL. Heeft hier iemand ervaring mee of dit mogelijk is?
Verwijderd
Misschien dat iemand mij uit de brand kan helpen. Ik heb van alles geprobeerd. Verschillende firmwire's voor WRT54G v5.1, maar niets heeft geholpen.
Nu probeer ik DD-WRT er op te zetten, maar wat moet ik daarvoor doen? Ik begrijp het niet zo. Kan iemand mij helpen?
Nu probeer ik DD-WRT er op te zetten, maar wat moet ik daarvoor doen? Ik begrijp het niet zo. Kan iemand mij helpen?
Veel duidelijker dan dit (te vinden via de dd-wrt site) kan het niet uitgelegd worden. http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFEVerwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:34:
Misschien dat iemand mij uit de brand kan helpen. Ik heb van alles geprobeerd. Verschillende firmwire's voor WRT54G v5.1, maar niets heeft geholpen.
Lees de pagina een paar keer goed door voordat je begint.
offtopic:
oke, een kleine tip: als je via tftp de software moet uploaden kan dit ipv de dosbox ook met de tftp tool van linksys... voor de mensen zonder ms-dos kennis een stuk handiger
oke, een kleine tip: als je via tftp de software moet uploaden kan dit ipv de dosbox ook met de tftp tool van linksys... voor de mensen zonder ms-dos kennis een stuk handiger
Zorg er alleen voor dat je ipv de link naar de software in die pagina deze software pakt: http://www.dd-wrt.com/dd-...wrt.v23_micro_generic.bin
Dat is de recenste stable versie (de link op die andere pagina is outdated).
Als je flashed naar dd-wrt (linux dus) volgens de standaard instructies dan verlies je je mac adres, en krijg je een ander. Wil je je je eigen mac adres houden vergeet dan dit stukje niet te lezen: http://www.bitsum.com/ope.../ow.asp?WRT54G5%5FCFE#h22
[ Voor 26% gewijzigd door job op 20-02-2007 21:51 ]
Verwijderd
Ik heb laatst mijn AG041 opgestuurd en kreeg een AG241 terug, hetgeen ik wilde en hetgeen hij voorstelde. Ik denk wel dat je kunt vragen om een WRT54GL.beastdjw schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:17:
Ik heb de Linksys wrt54g v3.0 en wrt54g 7.0. In het begin een en al probleem met de versie 7.0 totdat ik de nieuwere firmware 004 er op heb gezet. Er is nu wel 1 probleem bij... de connectie tussen casema en mijn wrt54g wordt af en toe (onregelmatig: om de dag of om het uur) verbroken.
Ik gister ook een keer de nieuwste firmware (7.00.4) op mijn router gezet. Ik ben benieuwd of het gaat helpen, ik laat het jullie wel weten.
Zoals beloofd laat ik even weten wat de firmware 7.0.0.4. oplevert: Deze firmware heeft de problemen hier verholpen! Ik hoop dat het voor anderen ook werkt.