Hoofdcategorieën
Topicacties

[Keyboard] Logitech diNovo Edge

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Blaat.

Ik heb hem vandaag ook bij de Media Markt zien hangen, en één ding kwam gelijk in mij op: Jacob Jensen! (Voor de nog niet wetenden: Jacob Jensen is al bijna een halve eeuw ontwerper bij Deens audio- en videomerk Bang & Olufsen, zeer bekend om zijn strak design).

Deze zou perfect staan bij mijn als Media Center ingerichte Mac Mini, en net zo goed bij een setje Z-10 speakers. Vooral het feit dat ie Bluetooth is spreekt me zeker aan, sinds een Mini al Bluetooth ingebouwd heeft, en je dus nog minder kabels hebt lopen. :)

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Blaat.

Ik heb hem inmiddels midden in de woonkamer op de prachtige lader staan, naast de TV op mijn Mac Mini :)

Ik moet echt zeggen: dit is echt "the mother of all keyboards." Logitech heeft het design ontzettend goed doordacht, de TouchDisc werkt heerlijk. Prachtig detail is de scrollknoppen: Als je begint met scrollen (boven of rechts) kun je eindeloos blijven scrollen omdat de disc rond is! Je krijgt dan een soort 'jogwheel' waarmee je door je lijsten muziek of door een film heen kan scrollen, heerlijk!

De media toetsen had ik zelf als touchkeys gemaakt op de plek waar nu de lampjes zitten, net zoals bij de Z-10 speakerset, maar met de Fn toets werken is ook niet zo'n enorm probleem.

Nu heb ik alleen een ander probleem: Ik heb een superstrakke set staan met de DiNovo en de Mac Mini, nu zijn mijn TV en mijn stereo weer spuuglelijk. :P Ik denk dat het tijd wordt voor dit ernaast:

http://www.io.tudelft.nl/public/vdm/fca/bang/842000.jpg

Old blended with new -- in de ouwe tijd moest je nog naar de stereo lopen om hem aan te zetten. De Beosystem 2000 was één van de eerste units van B&O die touch-sensitive knoppen had, en het geborsteld aluminium/zwart is precies de look die er bij past. Ik gebruik de stereo op het moment toch alleen maar als een veredelde versterker voor mijn Mac met iTunes, en de Beosystem heeft ook een platenspeler en een cassettedeck voor alle vintage plaatjes uit de 70's op 45 toeren :)

De TV moet ik nog iets mee doen. Een Beovision 7 is op zijn minst een *beetje* duur, ik denk dat ik wacht tot de full HD televisies een beetje betaalbaar zijn. Iets van 40 tot 42" wil ik wel graag hebben hangen, groter hoeft het niet. De Philips 37PF9641 lijkt me ontzettend mooi, full HD met Ambilight, en niet te lomp groot (97cm). Dan heb ik de hele AV straat van Philips staan, B&O is immers ook van Eindhovens fabrikaat :)

Stoney3K wijzigde dit bericht 24-09-2007 23:46 (12%)

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Reg. datum: 28 februari 2003

Ik heb vandaag mijn Dinovo Edge opgehaald bij de kijkshop. Via kijkshop-ict.nl was hij iets duurder dan via een webshop, alleen kom je nadat je afgerekend hebt erachter dat je voor retourneren/garantie niet bij de balie terecht kunt maar hem naar een of ander adres in Nootdorp moet sturen. Maar goed, dat komt nog wel in de shopsurvey...

De vraag die ik heb is of anderen het volgende ook hebben meegemaakt: ik zet het toetsenbord in de lader en hoor een hoogfrequente/ultrasoonachtige pieptoon. Zo een alsof er een condensator niet in orde is (been geen electrotechnicus). Ik vind het een hinderlijk geluid, maar als hij slechts eens in de paar weken een nachtje op de lader hoeft wellicht te overzien...

Reg. datum: 29 november 2005

Ik heb de Edge nu enkele weken. Werkt prima, met uitzondering van 2 zaken:

a) Zoom-functie werkt na een verse boot, maar na enige tijd niet meer (mediacenter staat altijd aan hier). Vervolgens moet ik dus rebooten OF de dongle eruit/erin doen om weer te kunnen zoomen. Erg irritant.
b) Ik kan de Media Center knop niet linken aan Media Center. In het setpoint-menu is deze optie standaard al aangemaakt, maar bij mij wordt MediaPlayer opgestart ipv Media Center.

Iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt?
Setpoint: 4.0

System Specs: Nexus Breeze 500, AMD San Diego 3700+, 2x WD Raptor WD740GD striping, 2 GB RAM, XFX GT7800

Reg. datum: 29 maart 2001

Kan je die knop niet opnieuw aanmaken misschien dat dat het probleem oplost.

Intel E8400 | 4GB DDRII | Gigabyte DS3R rev 2.1 | Radeon 3850 | Asus Xonar D2 | Antec | Enermax 425W MODU | WD Raptor 10000 RPM S-ATA | WD GP 500GB | NEC ND4570 DVD-RW | Logitech UltraX / MX518

Reg. datum: 13 augustus 2007

Ik heb hier het probleem dat de toetsen niet in grub werken, waardoor ik op mijn htpc geen Ubuntu kan opstarten en ie enkel in Vista boot. Nogal raar, want hij werkt wel in de bios.

@Don_Gulio: je kan die mediacenter knop via setpoint configureren dacht ik? neem dan ipv default task de exe van mediacenter, ik veronderstel dat het dan toch zou moeten werken.

Reg. datum: 18 augustus 2001

Het gemis van de keypad is inderdaad minder erg als je denkt. De karige Bluetooth functionaliteit is naar mijn smaak wel weer jammer.

Overigens kan je gemakklijk voor keypad sessies een losse usb keypad erbij gebruiken. Ik heb een El cheapo Trust keypadje en dat staat misschien even wat minder chique, maar werkt wel prima.

Kwa service ben ik wel altijd tevreden geweest over Logitech. Tussen 2002 en 2004 tweemaal last gehad van vroegtijdig defect raken van respectievelijk een muis en daarna een lader. Optical muis mocht omgeruild worden tegen de MX 1000 Laser en de voeding kreeg ik kosteloos een nieuwe opgestuurd.
Gewoon erg netjes dus.
(Het lijkt me overigens logisch dat laders vaak stuk gaan. Die dingen worden met karrevrachten ergens in verweggiestan gemaakt en die kwaliteit is nou eenmaal twijfelachtig).

Heb nu een Internet Elite met draadje en wil eigenlijk naar een draadloos toetsenbord. Aangezien de MX 3100 en de MX 5000 bagger desktopsets zijn dacht ik aan deze DiNovo Edge.

En dan mischien de MX 1000 upgraden naar de MX Revolution...

Intel Core2 Duo E6750, Gigabyte P35-DQ6, PSU Corsair 520HX, DDR2 PC6400 2GB, nVidia 8800GTS OC, Hitachi 750GB, Plextor 810SA DVDRW, Compaq P1100 21" monitor, Logitech laser mouse, Internet Keyboard, QuickCam Fusion

Personally me

Ik heb vandaag dit toetsenbord per post ontvangen. Het is een erg fijn toetsenbord en ziet er zeer mooi uit. Deze post typ ik volledig via mijn Logitech diNovo Edge en in mijn laptop ingebouwde bluetooth.

Ik wil echter ook wel eens graag mijn toetsenbord kunnen verbinden met mijn HTC TyTN, maar dat wil niet echt vlotten.
Ik moet telkens een sleutel opgeven die ik nergens kan vinden in de coumentatie van Logitech en op hun site.
Ik heb wel gemerkt dat je zonder sleutel iets verder komt, maar dat Windows Mobile dan aangeeft dat het toetsenbord met Windows Mobile wil maken waarna je per se een sleutel moet opgeven om verder te kunnen.
Heeft iemand enig idee hoe ik het toetsenbord nu daadwerkelijk moet verbinden met mijn HTC TyTN?

Het gaat hier om de normale HTC TyTN, dus niet de HTC TyTN II. Het is nog de originele Windows Mobile 5 die er op zit met Micrososft bluetooth stack.

[ Hyveractief op http://joennuh.hyves.nl ]
[ Ook tweakers bloggen! Kijk maar eens naar die van mij: http://joen.tweakblogs.net ]

Reg. datum: 12 november 2003

Zou het mogelijk zijn om dit toetsenbord op mn pc en ps3 aan te sluiten?
Daarmee bedoel ik dat je met een druk op de knop kan switchen van
pc naar ps3..

quote:
superpolm schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:36:
Zou het mogelijk zijn om dit toetsenbord op mn pc en ps3 aan te sluiten?
Daarmee bedoel ik dat je met een druk op de knop kan switchen van
pc naar ps3..
Zou geen probleem moeten zijn omdat de playstation 3 gewoon ieder keyboard ondersteund. heb het werkent gezien met een dinovo desktop(je weet wel die met die MX1000 erbij).

Reg. datum: 12 november 2003

als het switchen zonder het verwisselen van stekkers kan, koop ik em maar denk ik.

Reg. datum: 25 november 2005

Binnenkort komt deze op de markt:

diNovo mini

Nu zie je in de specs staan dat deze ook met de PS3 samenwerkt. Ik ben op zich best enthousiast als ik kijk naar dit apparaat. Ik wil echter ook gebruik kunnen maken van de media knoppen (pause, play enz)... Weet iemand of deze knoppen ook werken op de PS3 zodat ik hem ook als afstandsbediening kan gebruiken als ik bijv een Blu-Ray wil kijken...???

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Reg. datum: 11 oktober 2007

Ik heb het toetsenbord vanmiddag bij de mediamarkt als veel te dure impulsaankoop gekocht maar heb er absoluut geen spijt van. Wat een belachelijk lekkere aanslag heeft het ding.

Ik heb alleen nog één probleempje: de media player knoppen, dus van F5 tot en met F8, kloppen niet met hun functie. In plaats van de volgorde :vorige,stop,play/pauze en volgende, dempt F7 bij mij het geluid en F8 en (gek genoeg) F9 doen het vollume. Ik zag bij de setpoint intellingen niet iets waarmee ik de functies kon toewijzen, dus weet iemand hier misschien een oplossing?

Personally me

Heb je misschien nog een ander toetsenbordprogramma op de computer geïnstalleerd staan?

[ Ook tweakers bloggen! Kijk maar eens naar die van mij: http://joen.tweakblogs.net ]

Proud to be a Nerd!
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
Dutch_Baseline schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:04:
Binnenkort komt deze op de markt:

diNovo mini

Nu zie je in de specs staan dat deze ook met de PS3 samenwerkt. Ik ben op zich best enthousiast als ik kijk naar dit apparaat. Ik wil echter ook gebruik kunnen maken van de media knoppen (pause, play enz)... Weet iemand of deze knoppen ook werken op de PS3 zodat ik hem ook als afstandsbediening kan gebruiken als ik bijv een Blu-Ray wil kijken...???
Oh...wow!
Wat een uitvinding...waarom komt dat ding er nu pas?

Zodra die er is dan wordt de kans erg groot dat ik m ga kopen...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Joen schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:36:
Heb je misschien nog een ander toetsenbordprogramma op de computer geïnstalleerd staan?
Ik had een toetsenbord met vergelijkbare media knoppen die prima werkten. Ik heb inmiddels daarvan het stuurprogramma verwijderd maar dat maakt geen verschil...
Op de één of andere manier lukt het ook niet om aan de F9 tm F12 knoppen een functie toe te kennen. Ik kan in Setpoint instellen wat ik wil maar ze blijven de functie houden die ze vanaf het begin hadden.

Probleem opgelost. Even het blu-tooth ontvangertje er uitgehaald en er weer insgstopt en somehow werkt het nu vlekkeloos 8)

M299 wijzigde dit bericht 25-01-2008 13:26 (10%)

Personally me

Ik sluit me aan bij The_Sukkel.
Voor mijn PC die ik met behulp van MediaPortal als een mediacenter PC gebruik is hij zeer handig. Voor mij geld ook dat de kans erg groot is dat ik hem koop.
Wanneer is ie eigenlijk beschikbaar?

Reg. datum: 02 oktober 2007

Ben op dit moment aan het typen op dit toetsenbord voor mijn mediacentre en ben er eigenlijk 100% tevreden mee!

Er is nagedacht over dit toetsenbord en ik zal ook absoluut een revieuw plaatsen op onze gewaardeerde tweakerssite!
Je kan bijvoorbeeld met dat touchpad (net zoals bij een laptop) ook heel gemakkelijk scrollen van links naar rechts en andersom. door heel simpel aan de rechterkant te beginnen en dan of tegen de klok in of mee te draaien ga je omhoog of omlaag in de pagina. Dit was voor mij wel een belangrijke feature omdat ik schijtziek werd van mijn oude draadloze toesenbord waarbij het niet mogelijk was om te scrollen (met een instelbare snelheid) dus moest ik klikken of de pijltjestoetsen gebruiken.

Dit is natuurlijk maar een klein iets van dit toetsenbord en ook al met de laptops van tegenwoordig achterhaald... Maar hij blijft een toppertje voor mij!

Het negatieve van dit ramplankie is dat ie natuurlijk matzwart is... VLEKKEN! en stof... Dat is wel jammer, maar hierdoor komen wel de backlights goed uit dus dat is voor mij wel een hele compensatie.

quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:58:
[...]

Oh...wow!
Wat een uitvinding...waarom komt dat ding er nu pas?

Zodra die er is dan wordt de kans erg groot dat ik m ga kopen...
Ja, die is mooi he??? Maar jij weet dus ook niet of die media knoppen werken icm de PS3??

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Personally me

Voor de mensen die willen weten of de diNovo mini met een PS3 werkt: in de handleiding wordt er iets over een schakelaar hier voor bij het batterijvak gerept. Zie pagina 7 van de handleiding.

quote:
Joen schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:09:
Voor de mensen die willen weten of de diNovo mini met een PS3 werkt: in de handleiding wordt er iets over een schakelaar hier voor bij het batterijvak gerept. Zie pagina 7 van de handleiding.
Ik las het ja. Maar ik vroeg me af of de media knoppen (dus "play", "Pauze" e.d.) ook werken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alleen het toetsenboord werkt en niet zo zeer deze mediaknoppen...

Reg. datum: 14 februari 2008

O-) Hallo allemaal, ik heb een kort vraagje. Via Ebay heb ik een Dinovo Edge gekocht uit Canada. Heeft iemand voor mij de nederlandse handleiding en/of CD-rom "te leen"?? O-)

Reg. datum: 15 augustus 2000

Kan je die niet gewoon vinden op logitech.com?

Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB

Reg. datum: 14 februari 2008

Ik denk het wel maar dan zal ik eerst mijn TB moeten registreren denk ik. Is de CD-Rom er ook in het nederlands?

quote:
M@cer schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:49:
Kan je die niet gewoon vinden op logitech.com?
nope... ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: