E6600 met Msi p-965 traag

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuw systeempje gebouwd met de volgende componenten:

-Intel e6600
-Msi P-965 Neo-F Mobo
-Msi 7900 Gs
-Seagate 7200.10 320 gb
-2x512 mb pc5300
-Samsung SH-S182D Dvd rw
-Behuizing Antec Solo
-Voeding Seasonic S12-430HB

Maar als ik nu bv een dvd brand is mijn cpu usage al 50% en kan moeijlijk andere dingen doen,
dit heb ik ook bij een spel instal. of iets uitpakken met Winrar. Zelfs een gesprek in msn word dan moeilijk. Heb de laatste bios, andere drivers zijn ook up to date. Had toch wel iets meer verwacht van deze processor, tov van mijn oude p4 3.0 weinig verschil. Iemand enig idee wat hieraan te doen is?Of hoe dit komt? Koop binnenkort wel meer geheugen, maar hij gebruikt nu nog niet zijn max.
Iets openen met winrar gaat ook heel traag, iets overzetten tussen min partities duurt ook erg lang(2 dvd's van 4 gb duurt iets van 20 minuten)Heb niet de onboard raid driver geinstalleerd ook niet in windows.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk al maar eens of uw harddisk wel op DMA staat ipv PIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben een noob wat dat betreft, waar kan ik dat eigenlijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:21:
Ben een noob wat dat betreft, waar kan ik dat eigenlijk zien.
Met Google bijvoorbeeld.

Even zoeken op DMA geeft onder andere deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry ik weet het eerst google dan vragen ik ga ff kijken bedankt.

Maar ik bedoelde eigenlijk waar kan ik het zien op mijn computer of de disk op dma staat?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je nou dat linkje wat ik je gaf gelezen had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem ook eens PMG FAQ » Mijn PC is traag, hoe komt dat? door voor wat inzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Linkje deed het niet(nu wel inmiddels), maar heb het inmiddels gevonden. Dma stond aan(stond trouwens alleen bij ide en niet sata) en schijfcache ook.
Kan het komen omdat ik de raid controller van mijn mobo niet geinstaleerd heb(heb 1 hd en 1 brander)
Ok BalusC ik kijk ook nog in dat topic, bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chipsetdrivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 20:18
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:00:
Linkje deed het niet(nu wel inmiddels), maar heb het inmiddels gevonden. Dma stond aan(stond trouwens alleen bij ide en niet sata) en schijfcache ook.
Kan het komen omdat ik de raid controller van mijn mobo niet geinstaleerd heb(heb 1 hd en 1 brander)
Ok BalusC ik kijk ook nog in dat topic, bedankt.
Ik gok op sata-/raid drivers die nog moeten worden geinstalleerd.
Zullen wel op je moederbord cd'tje staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chipsetdrivers zijn geinstalleerd, raid driver niet.
Dacht dat dat niet nodig was omdat ik maar 1 sata harddisk heb en 1 brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wel een gloednieuwe windows istallatie (met format)? Of heb je je harde schijf van je oude systeem overgezet naar je nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een verse instal, alleen windows op de c schijf.Schijf d en e stonden al op de harddisk. Heb dus niet de Raid driver geinstalleerd. Kan dat het zijn? Dus nu opnieuw windows installeren en dan met F6 raid driver toevoegen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet moet je altijd de s-ata drivers installeren, ookal gebruik je maar 1 enkele s-ata HDD.
Bovendien merk je pas verschil in performance met overzetten als je twee HDD's gebruik. (bijvoorbeeld raid0 striping)
Mocht het zo zijn dat je de HDD uit je oude systeem zo over hebt gezet in een nieuw systeem dan zou ik daarin het probleem zoeken.
Installeer dan opnieuw windows (en tegelijk je s-ata en chipset drivers).
Sowiezo raad ik je aan in raid configuratie te werken, dat is echt een wereld van verschil.
Succes.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 23:54 . Reden: typo2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:42:
Voor zover ik weet moet je altijd de s-ata drivers installeren, ookal gebruik je maar 1 enkele HDD.
Bovendien merk je pas verschil in performance met overzetten als je twee HDD's gebruik. (bijvoorbeeld raid0 striping)
Mocht het zo zijn dat je de HDD uit je oude systeem zo over hebt gezet in een nieuw systeem dan zou ik daarin het probleem zoeken.
Installeer dan opnieuw windows (en tegelijk je s-ata en chipset drivers).
Sowiezo raad ik je aan in raid configuratie te werken, dat is echt een wereld van verschil.
Succes.
hij heeft maar 1 HDD, dus dat heeft weinig zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de temperaturen van de processor/moederbord? Geheugen getest?
En probeer eens zonder DVD op te starten (kabeltje dus uit moederbord halen) en probeer dan eens een spel te installeren of winrar te gebruiken.
Heb je PCI kaarten?
Oh, en je voeding?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur van de processor ligt rond de 40 graden(volgens msi core center 35 graden als ik een spel speel iets hoger). Geheugen is getest met memtest en geen fouten gevonden.Ik heb geen pci kaarten. Mijn voeding is een Seasonic 430 watt voeding

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 20:18
_BRAINLESS schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Kan misschien wel raar klinken, maar bij mij was dat dus wél de oplossing!
Gewoon die s-ata drivers proberen zou ik zeggen, kan geen kwaad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan wel kloppen ja. Laatst ook een pc'tje in elkaar gezet waarbij het ook moest. Ook maar één hdd, maar zonder Raid drivers werkte het dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BRAINLESS schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Is dat niet precies wat ik schreef in de eerste zin? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:53:
[...]
Is dat niet precies wat ik schreef in de eerste zin? ;)
Ik doelde op de laatste zin, daar stond:
Ik zie bij "raid configuratie" iets anders dan "raid drivers installeren", maar misschien bedoelde je dat wel. Excuses :)

Ik had sowieso niet verwacht dat het zou helpen om de raid drivers te installeren als je maar 1 schijf hebt. Ik hoop wel dat dit het probleem oplost, want als ik binnenkort ook een E6600 koop wil ik natuurlijk niet met hetzelfde probleem komen te zitten :9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de JM Micron raid driver geinstalleerd want de dvd brander (ide) word daar volgens mij door aangestuurd, maar brander is nog traag. In de bios word mijn harddisk ook niet herkend, bij ide master enz. staat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
In de bios word mijn harddisk ook niet herkend, bij ide master enz. staat niets
Bij mij staat er ook niets, toch werkt het :? heb je al geprobeerd om je DVD speler op slave te zetten? Dat heeft mijn problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_BRAINLESS schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:59:
[...]

Ik doelde op de laatste zin, daar stond:

[...]

Ik zie bij "raid configuratie" iets anders dan "raid drivers installeren", maar misschien bedoelde je dat wel. Excuses :)

Ik had sowieso niet verwacht dat het zou helpen om de raid drivers te installeren als je maar 1 schijf hebt. Ik hoop wel dat dit het probleem oplost, want als ik binnenkort ook een E6600 koop wil ik natuurlijk niet met hetzelfde probleem komen te zitten :9 O-)
Ik denk niet dat dit probleem iets te maken heeft met de processor van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op Slave zetten, dmv jumper bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Yup, jumper van de DVD-Drive op slave zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probeer ik nog ff. Wel vreemd overigens dat we in de bios de harddisk en de brander niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft helaas niet geholpen. Op het moment dat ik er een dvd in doe en dan my computer aanklik, krijg ik ook een leeg veld. Als de dvd geladen is naar een paar seconde, dan verschijnen mijn schijven enz. pas weer.(als ik de lade alleen open en dicht doe zonder dvd, dan gebeurt er het zelfde)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Even mezelf quoten uit een andere topic:
Op dat MSI mobo is JMICRON de IDE controller en ik had ook het probleem dat mijn DVD brander alleen maar op PIO wilde lopen. Wat bij mij hielp was in het bios die controller op RAID zetten en de JMICRON raid drivers installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Witsflow schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:11:
Even mezelf quoten uit een andere topic:

[...]
Hoe heb je dit gedaan dan, omdat ik in mijn bios de dvd drive nergens zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Jammer dat het voor jouw niet heeft gewerkt, ik heb trouwens (Ook al heb ik maar 1harde schijf) wel de JMicron raid driver geinstaleerd. Verder niets gedaan ingesteld ofzo, gewoon alleen geinstaleerd met mn DVD-Rom op slave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja volgens mij stuurt de JMicron raid driver de ene ide port aan en 1 sata2 port, de rest word aangestuurd door de ICH8 controller. Het draait inmiddels wel goed, het duurt gewoon iets langer voordat deze dvd brander klaar voor gebruik is.(met een wit scherm bij my computer als gevolg, als de dvd geladen is na 5 seconden word alles gewoon weer weergegeven)
Pagina: 1