Toon posts:

Asus 7900GT TOP vs 7950GT

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al veel topics dit onderwerp behandelen, maar na zoeken heb ik niet echt het verschil gevonden tussen 7900GT TOP en 7950GT van Asus.

Ik weet dat de 7950GT pas is uitgebracht, maar dat wil niet zeggen dat hij 'beter' is. Wel anders lijkt mij. 256mb om 512mb is mij al opgevallen. Maar wat mij ook is opgevallen, is het feit dat de 7950GT bij sommige winkels goedkoper is dan de 7900GT TOP-versie. Kan iemand mij misschien vertellen welke kaart sneller is?

Benchmarks heb ik tussen deze twee kaarten niet kunnen vinden, wel tussen de 'gewone' 7900GT en 7950GT van Asus.

Alvast bedankt voor de reactie

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In plaats van één van die kaarten zou ik voor een 7900GTO of een X1900XT gaan. Meer prestaties voor evenveel geld.
De X1900XT is vaak ietsje sneller dan de 7900GTO, maar de 7900GTO schijnt erg makkelijk over te klokken zijn naar een 7900GTX :)

Verwijderd

Specificaties van beide kaarten:

7900

7950

Edit: Link aangepast, zie de verschillen tussen de beide kaarten.

Mijn excuses, de foutieve link kwam uit de Pricewatch, wat dus niet klopt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt,

maar ik bedoelde eigenlijk deze 7900 TOP in vergelijking met de 7950GT.

Dus niet de gtx die je aangaf.

Verwijderd

Topicstarter
RoD, ik heb trouwens 7900GTO gezien, en moet zeggen zeer aantrekkelijk qua specs :). Beetje grote kaart alleen :S. En dan komt de volgende vraag naar boven, Asus of MSI?... enig goede of slechte ervaring daarmee?

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

MSI is ook een prima merk, voor mijn idee niet slechter of beter dan Asus. Ik heb die 7900gto ook besteld, lijkt mij de kaart met de beste prijs-prestatieverhouding, bloedsnel voor relatief weinig geld. Een vriend van me heeft hem al een paar dagen, en klokt hem nu al hoger dan een gtx. :) Dus ook al heb ik hem niet, kan ik hem toch aanraden. :P

Klik mee voor GoT!........

• RoD
  • Niet online

RoD

Merk maakt niet zoveel uit. Alleen zitten bij sommige merken nog wel eens games oid. Maar qua prestaties zit er geen merkbaar verschil in :)
* RoD heeft zelf vandaag de MSI 7900GTO besteld.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16
de MSI 7900GTO is nog goedkoper dan een 7900gt iig bij azerty waar ik voor een kaartje voor mezelf had gekeken, maar is hij ook beter dan een 7900gt als ik naar de specs kijk wel kan iemand dat bevestigen?

• RoD
  • Niet online

RoD

whiplash1990 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:06:
de MSI 7900GTO is nog goedkoper dan een 7900gt iig bij azerty waar ik voor een kaartje voor mezelf had gekeken, maar is hij ook beter dan een 7900gt als ik naar de specs kijk wel kan iemand dat bevestigen?
Ja.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16
dat is nog is een snel antwoord :P en ook duidelijk :)

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 23:39
de 7900 GTO is een gtx die kwa spec omlaag zijn geschroefd, vandaar dat je die weer makkelijk terug kan klokken naar gtx snelheden

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
En dan zijn die teruggeklokte GTX'en waarschijnlijk de GTX'en die zwaar onstabiel waren en die terug moesten? (was een tijdje terug toch wat mee? :S)

Er moet toch ergens een addertje onder het gras zitten voor zulke machtig snelle kaarten voor zo weinig geld? :P
Als ik zelf het geld hat gehad dan had ik er meteen 1 gehaald, maar tis nu een beetje op ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon zoekwerk - en nee, ze ontlopen elkaar niet veel, maar wat wil je met die idiote wildgroei tegenwoordig :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.