Hoofdcategorieën
Topicacties

[ADC] Student Number?

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 maart 2001

20% en dus aanzienlijk hoger dan de gewone studentenkorting..

Reg. datum: 29 september 2002

Ok, dus hoef maar 1x 99 dollar over te maken en dan kan ik 1x met 20% korting iets bestellen?

Yep. Ja je moet wel even bewijzen dat je een student bent.

Maar m'n vraag is nog niet helemaal sluitend beantwoord, dus:
Als je ADC account nog dat jaar geldig is, maar je studeerd even niet meer, krijg je dan alsnog de korting?

.
Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
El Gravedigger schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:26:
Ok, dus hoef maar 1x 99 dollar over te maken en dan kan ik 1x met 20% korting iets bestellen?
Je moet wel aand e voorwwaarden voldoen natuurlijk, en het geldt alleen voor de pro lijn dacht ik.

|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
   and it was not meant that we should voyage far. ||

Reg. datum: 16 oktober 2003

Als je Developer bent... er zijn al verscheidene topics over ADC ivm de aantrekkelijke korting, en de conclusie was telkens dat t niet zo netjes is om voor de korting te doen of je een Developer bent terwijl je eigk gewoon een eindgebruiker bent. Gewoon een kwestie van etiquette dus om daar geen misbruik van te maken =)

-ohcyt
specs

quote:
Ohcyt schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:48:
Als je Developer bent... er zijn al verscheidene topics over ADC ivm de aantrekkelijke korting, en de conclusie was telkens dat t niet zo netjes is om voor de korting te doen of je een Developer bent terwijl je eigk gewoon een eindgebruiker bent. Gewoon een kwestie van etiquette dus om daar geen misbruik van te maken =)
En jij kan ruiken of ik wel of geen developer ben?
quote:
Zpottr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:45:
[...]

Je moet wel aand e voorwwaarden voldoen natuurlijk, en het geldt alleen voor de pro lijn dacht ik.
Klopt :)

leon1e wijzigde dit bericht 09-05-2007 10:52 (19%)
Reden: edit knop gebruiken in het vervolg ;)

Ja, nu kan ik bovenstaande niet meer editten :*)

Ik heb sowieso even gemaild naar de verantwoordelijken voor ADC (ik ga niet naar Amerika ofzo bellen :/), de eventuele reply zal ik hier wel even posten, maar mocht iemand ervaring hebben dan hoor ik het graag :)

.
Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
Ohcyt schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:48:
Oh come off it.

Wanneer ben je een developer? Als je met de hand een NTFS kernel extensie in elkaar klopt? Een GUI bouwt voor al aanwezige OS X functionaliteit (Kuch*Disco*Kuch)? Als je een website bouwt, in Textedit of iWeb? Als je een Automator flow in elkaar sleutelt om je MP3tjes te hernoemen? Denk maar niet dat Apple het erg vindt als je hiervan gebruik maakt als je niet 100% van je tijd code an het kloppen bent...

|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
   and it was not meant that we should voyage far. ||

the Sneaky

quote:
sander- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:03:
"Once per lifetime" lijkt me dus dat als je dat lifetime membership hebt dat je gedurende de lifetime 1 keer mag doen... maar pin me niet op vast.

Hoeveel is die korting eigenlijk?
10% op non-pro hardware, 20% op pro-hardware (Cinema Displays, Mac Pro & MacBook Pro), als ik het me goed herinner.

Student ADC once a lifetime.
Professional ADC (oid): x keer per jaar (kost dan ook paarduizend euro per jaar, zo'n lidmaatschap).
Reg. datum: 15 december 2004

Ik heb ook een student ADC membership, het enige waar ze op letten is een geldig legitimatiebewijs en bewijs van inschrijving. Of je nou momenteel wel naar school gaat doet niet er zake, zolang je maar bent ingeschreven voor de periode waarin je je aanschaf doet. Je kan altijd bellen naar de ADC support en dan is het binnen 10 min geregeld. Je kan het dan ook mailen ipv faxen :)

Ja, maar ik bestel juist in het halfjaartje dat ik geen opleiding doe..

Reg. datum: 23 april 2007

Zo ver als ik weet is MBO eigenlijk het Belgische secundaire onderwijs, juist?
Dan kan je in ieder geval geen ADC student worden want je moet 18 zijn.

Je kan als minderjarige geen contracten ondertekenen (In het geval van ADC contracten mbt het niet doorgeven van software ed. verkregen als developer).

Ik weet niet hoe het zit als je meerderjarig bent en nog steeds ingeschreven bent in het middelbaar onderwijs.
Voor zulke dingen is er een edu korting. Het is nogal hypocriet een dev account te kopen als je het niet bent, enkel voor de korting. Maar dat is een persoonlijke mening.

Reg. datum: 27 april 2005

dus de korting is 20% -99 euro, en een boel gedoe, en het is maar d vraag of je wel echt een developer bent. wordt wel een heel dubieuze bezzigheid.
ben ja al 18 jaar, en ben je student, of gewoon scholier?

dat apple dit niet kan controleren voor elk land betekent niet dat ej er misbruik van moet maken, evenals het developer argument waar je aan moet voldoen.

maar je moet het natuurlijk zelf weten he. je blijft een geirige hollander.

apple zal het rtouwens weinig uitmaken. stel dat je zonder adc en korting geen mac zou kopen, verdienen ze ook niet aan je, nu niet, nooit niet. want het is vast ook je laatste mac die je aanschaft.

dit ligt dus ongeveer op het zelfde nivo als een illegaal kopietje van windows xp / vista / office gebruiken , met zogenaamd geldige redenen als dat ze thuisgebruikers niet controlern of dat je student bent, of software te duur is, of dat het kraken te makkelijk is, of windows XP al weer verouderd is, of je windows 98 ook al hebt gekocht, of dat het voor zogenaamd een oem licentie is die wel geldig is omdat je ook weer zogenaamd een systembuilder bent.

Reg. datum: 09 februari 2003

quote:
Kvn schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:13:
Ja, maar ik bestel juist in het halfjaartje dat ik geen opleiding doe..
Het is dus wel mogelijk om als MBO student van de korting te profiteren?

|| P4 NW 3,0GHZ || Abit IC7 || 2* Corsair TWINX 512 DDR400 || Twinmos Twiser 512 DDR400 || Asus X800XTPE 256DDR || 2* Spinpoint 200GB P120 || Samsung 172X || Samsung 226BW || PSP 1.5@3.10A ||

Changable Avatar

Ze bellen je school echt niet op hoor... :9

Ik heb ze als student number 9225 doorgegeven, nou daar heb je veel aan. Het zal voor hun wel weer ergens administratief benodigd zijn, net als dat je bij Dell moet aangeven dat je hun producten niet voor terroristische doeleinden gaat gebruiken.

Don't like my avatar? Change it: Avatar Changer!! Mijn website: Arjan van de Wiel.com

Reg. datum: 18 oktober 2001

quote:
Kvn schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:44:
Yep. Ja je moet wel even bewijzen dat je een student bent.

Maar m'n vraag is nog niet helemaal sluitend beantwoord, dus:
Als je ADC account nog dat jaar geldig is, maar je studeerd even niet meer, krijg je dan alsnog de korting?
Ja, de enige voorwaarde is dat je studeert op het moment dat je het ADC Student account aanvraagt. Je hoeft niet de gehele lidmaatschapsperiode student te zijn.
Ik heb zelf mijn ADC discount gebruikt toen ik al afgestudeerd was. Dat was geen enkel probleem, bij de hardware aanschaf werd ook niet gevraagd om bewijs van inschrijving van een onderwijsinstelling. Alleen het ADC lidmaatschapsnummer werd gevraagd.

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: