Ik probeer nu een Studenten ADC Account af te sluiten, die site is fijn in het Engels en zonder extra uitleg, want welk nummer is je Student Number? En hoe stuur je ze het bewijs van je 'studentzijn' toe?
Dat is het nummer wat je op je school gebruikt als leerlingnummer. Is dus per school verschillend, en niet universeel / landelijk.
Een kopie van je huidige schoolpas en paspoort is voldoende.
Een kopie van je huidige schoolpas en paspoort is voldoende.
Ik heb niet echt een schoolpas ofzo (MBO), zou een Kopie van je IDKaart + OV ook goed zijn?
Verwijderd
Je hebt toch wel een bewijs van inschrijving?Kvn schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:15:
Ik heb niet echt een schoolpas ofzo (MBO), zou een Kopie van je IDKaart + OV ook goed zijn?
En van je opleiding ook als het goed is. Op mijn HBO opleiding kreeg ik elk jaar een paar kekke kaartjes waarop stond dat ik op die school ingeschreven stond.
Verwijderd
Die bedoel ik eigenlijk ja . . .posttoast schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:22:
[...]
En van je opleiding ook als het goed is. Op mijn HBO opleiding kreeg ik elk jaar een paar kekke kaartjes waarop stond dat ik op die school ingeschreven stond.
Nou ja, kopieer gewoon alles wat je hebt
Ja die heb ik dus niet, ik heb wel een nummer hier maar geen kaartje ofzo.. Ik ga iig eens al mn papieren bij elkaar zoeken en kopieerenposttoast schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:22:
[...]
Anders moet je gewoon effe aan school vragen of ze een bewijs van inschrijving willen geven.
Verwijderd
http://developer.apple.com/Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:29:
misschien een hele domme vraag.. maar wat is een Studenten ADC account?
"To be eligible for the ADC Student Membership, you must be currently enrolled as a part-time or full-time student at a college or university, have a student identification number, and be at least 18 years of age." - http://developer.apple.com/students/
Je moet dus staan ingschreven aan HBO of Universiteit. MBO of IB-groepformulier insturen zal dus waarschijnlijk niet werken.
Je moet dus staan ingschreven aan HBO of Universiteit. MBO of IB-groepformulier insturen zal dus waarschijnlijk niet werken.
In het Amerikaanse systeem zitten - voor zover ik weet - HBO en universiteit daar onder de noemer university, en MBO -> college.kpr schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:01:
"To be eligible for the ADC Student Membership, you must be currently enrolled as a part-time or full-time student at a college or university, have a student identification number, and be at least 18 years of age." - http://developer.apple.com/students/
Verwijderd
Mooi niet.Sijmen schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:25:
[...]
In het Amerikaanse systeem zitten - voor zover ik weet - HBO en universiteit daar onder de noemer university, en MBO -> college.
HBO/Bachelor kan je vergelijken met college.
Universiteit/Master is gewoon universiteit.
Je kan ook Maandag naar de administratie van jouw school gaan en daar dan jouw leerlingnummer opvragen? 
Dan weet je zeker dat je jouw leerlingnummer hebt...
Dan weet je zeker dat je jouw leerlingnummer hebt...
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2006 19:16 ]
Het gaat ook duidelijk om een service voor studenten, niet voor scholieren.
Volgens mij is het anders gewoon 't zelfde als de Apple Store met onderwijskorting, en MBO "Scholieren" (
) hebben er gewoon ook recht op
[ Voor 26% gewijzigd door Kvn op 02-10-2006 08:25 ]
Verwijderd
Quote van een INHOLLAND (HBO) college kaart:Mooi niet.
The holder of this card is a student of INHOLLAND University [...] This card is property of INHOLLAND University.
En hetzelfde bij Saxion UniversityVerwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:40:
[...]
Quote van een INHOLLAND (HBO) college kaart:
The holder of this card is a student of INHOLLAND University [...] This card is property of INHOLLAND University.
ja maar 'Hogeschool voor de Kunsten Utrecht' zegt gewoon 'Utrecht School of the Arts' en ook niet 'Utrechts University of Arts'
De engelse vertaling die NL opleidingsinstituten zich geven..geven niet aan op welk 'amerikaans niveau' ze zitten..
-------------
Bel Apple anders om te vragen of MBO ook mag?
Stuur gewoon op en zie wat ze terug sturen?
De engelse vertaling die NL opleidingsinstituten zich geven..geven niet aan op welk 'amerikaans niveau' ze zitten..
-------------
Bel Apple anders om te vragen of MBO ook mag?
Stuur gewoon op en zie wat ze terug sturen?
HBO/Bachelot is een undergraduate student op een University in the US en een Master traject zijn de laatste twee jaar daar, dus een graduate student. Maar een universiteit student begint daar ook als undergraduate, iedereen eigenlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:09:
[...]
Mooi niet.
Ik twijfel er niet aan dat je als MBO'er er ook gewoon gebruik van mag maken..
Ik heb een jaar geleden een ADC membership (student) afgesloten om een PowerBook aan te schaffen; ging als volgt (ik ben overigens hbo student):
1 ) Ga naar Apple ADC site
2 ) Maak een login
3 ) Login en purchase een Student ADC membership
4 ) Maak geld over voor membership (liefst met CC; dit moet nl naar aan Amerikaanse rekening; wire transfer duurt (te) lang)
5 ) Wacht tot payment binnen is, en goedgekeurd.
6 ) Stuur naar gegeven e-mail adres kopie van :
a) Bewijs van inschrijving opleiding
b) College kaart van huidige opleidingsjaar
c) Kopie passpoort/legitimatie
7 ) Wacht tot Membership is goedgekeurd
8 ) Als alles klaar is; bel Apple NL; zeg dat je ADC membership hebt; ze helpen je verder en vervolgens kan je gewoon naar een NL bankrekening geld overmaking voor je bestelling.
9 ) Je bent nog een jaar lid; gratis goodies.
1 ) Ga naar Apple ADC site
2 ) Maak een login
3 ) Login en purchase een Student ADC membership
4 ) Maak geld over voor membership (liefst met CC; dit moet nl naar aan Amerikaanse rekening; wire transfer duurt (te) lang)
5 ) Wacht tot payment binnen is, en goedgekeurd.
6 ) Stuur naar gegeven e-mail adres kopie van :
a) Bewijs van inschrijving opleiding
b) College kaart van huidige opleidingsjaar
c) Kopie passpoort/legitimatie
7 ) Wacht tot Membership is goedgekeurd
8 ) Als alles klaar is; bel Apple NL; zeg dat je ADC membership hebt; ze helpen je verder en vervolgens kan je gewoon naar een NL bankrekening geld overmaking voor je bestelling.
9 ) Je bent nog een jaar lid; gratis goodies.
[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 02-10-2006 20:09 ]
Ik kick mijn topic maar weer eens;
Ik wil in September een Mac Pro kopen, alleen zit ik tussen Augustus en December even niet op school. Als ik nu mijn ADC aanschaf, en in September die Mac Pro bestel, is dat dan een probleem of krijg ik toch gewoon mn korting?
Ik wil in September een Mac Pro kopen, alleen zit ik tussen Augustus en December even niet op school. Als ik nu mijn ADC aanschaf, en in September die Mac Pro bestel, is dat dan een probleem of krijg ik toch gewoon mn korting?
"Once per lifetime" lijkt me dus dat als je dat lifetime membership hebt dat je gedurende de lifetime 1 keer mag doen... maar pin me niet op vast.
Hoeveel is die korting eigenlijk?
20% en dus aanzienlijk hoger dan de gewone studentenkorting..
Ok, dus hoef maar 1x 99 dollar over te maken en dan kan ik 1x met 20% korting iets bestellen?
Yep. Ja je moet wel even bewijzen dat je een student bent.
Maar m'n vraag is nog niet helemaal sluitend beantwoord, dus:
Als je ADC account nog dat jaar geldig is, maar je studeerd even niet meer, krijg je dan alsnog de korting?
Als je ADC account nog dat jaar geldig is, maar je studeerd even niet meer, krijg je dan alsnog de korting?
Je moet wel aand e voorwwaarden voldoen natuurlijk, en het geldt alleen voor de pro lijn dacht ik.El Gravedigger schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:26:
Ok, dus hoef maar 1x 99 dollar over te maken en dan kan ik 1x met 20% korting iets bestellen?
Zoef
Verwijderd
Als je Developer bent... er zijn al verscheidene topics over ADC ivm de aantrekkelijke korting, en de conclusie was telkens dat t niet zo netjes is om voor de korting te doen of je een Developer bent terwijl je eigk gewoon een eindgebruiker bent. Gewoon een kwestie van etiquette dus om daar geen misbruik van te maken =)
En jij kan ruiken of ik wel of geen developer ben?Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:48:
Als je Developer bent... er zijn al verscheidene topics over ADC ivm de aantrekkelijke korting, en de conclusie was telkens dat t niet zo netjes is om voor de korting te doen of je een Developer bent terwijl je eigk gewoon een eindgebruiker bent. Gewoon een kwestie van etiquette dus om daar geen misbruik van te maken =)
KloptZpottr schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:45:
[...]
Je moet wel aand e voorwwaarden voldoen natuurlijk, en het geldt alleen voor de pro lijn dacht ik.
[ Voor 19% gewijzigd door leon1e op 09-05-2007 10:52 . Reden: edit knop gebruiken in het vervolg ;) ]
Ja, nu kan ik bovenstaande niet meer editten
Ik heb sowieso even gemaild naar de verantwoordelijken voor ADC (ik ga niet naar Amerika ofzo bellen
), de eventuele reply zal ik hier wel even posten, maar mocht iemand ervaring hebben dan hoor ik het graag
Ik heb sowieso even gemaild naar de verantwoordelijken voor ADC (ik ga niet naar Amerika ofzo bellen
Oh come off it.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:48:
Wanneer ben je een developer? Als je met de hand een NTFS kernel extensie in elkaar klopt? Een GUI bouwt voor al aanwezige OS X functionaliteit (Kuch*Disco*Kuch)? Als je een website bouwt, in Textedit of iWeb? Als je een Automator flow in elkaar sleutelt om je MP3tjes te hernoemen? Denk maar niet dat Apple het erg vindt als je hiervan gebruik maakt als je niet 100% van je tijd code an het kloppen bent...
Zoef
10% op non-pro hardware, 20% op pro-hardware (Cinema Displays, Mac Pro & MacBook Pro), als ik het me goed herinner.sander- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:03:
"Once per lifetime" lijkt me dus dat als je dat lifetime membership hebt dat je gedurende de lifetime 1 keer mag doen... maar pin me niet op vast.
Student ADC once a lifetime.
Professional ADC (oid): x keer per jaar (kost dan ook paarduizend euro per jaar, zo'n lidmaatschap).
Ik heb ook een student ADC membership, het enige waar ze op letten is een geldig legitimatiebewijs en bewijs van inschrijving. Of je nou momenteel wel naar school gaat doet niet er zake, zolang je maar bent ingeschreven voor de periode waarin je je aanschaf doet. Je kan altijd bellen naar de ADC support en dan is het binnen 10 min geregeld. Je kan het dan ook mailen ipv faxen
Ja, maar ik bestel juist in het halfjaartje dat ik geen opleiding doe..
Verwijderd
Zo ver als ik weet is MBO eigenlijk het Belgische secundaire onderwijs, juist?
Dan kan je in ieder geval geen ADC student worden want je moet 18 zijn.
Je kan als minderjarige geen contracten ondertekenen (In het geval van ADC contracten mbt het niet doorgeven van software ed. verkregen als developer).
Ik weet niet hoe het zit als je meerderjarig bent en nog steeds ingeschreven bent in het middelbaar onderwijs.
Voor zulke dingen is er een edu korting. Het is nogal hypocriet een dev account te kopen als je het niet bent, enkel voor de korting. Maar dat is een persoonlijke mening.
Dan kan je in ieder geval geen ADC student worden want je moet 18 zijn.
Je kan als minderjarige geen contracten ondertekenen (In het geval van ADC contracten mbt het niet doorgeven van software ed. verkregen als developer).
Ik weet niet hoe het zit als je meerderjarig bent en nog steeds ingeschreven bent in het middelbaar onderwijs.
Voor zulke dingen is er een edu korting. Het is nogal hypocriet een dev account te kopen als je het niet bent, enkel voor de korting. Maar dat is een persoonlijke mening.
dus de korting is 20% -99 euro, en een boel gedoe, en het is maar d vraag of je wel echt een developer bent. wordt wel een heel dubieuze bezzigheid.
ben ja al 18 jaar, en ben je student, of gewoon scholier?
dat apple dit niet kan controleren voor elk land betekent niet dat ej er misbruik van moet maken, evenals het developer argument waar je aan moet voldoen.
maar je moet het natuurlijk zelf weten he. je blijft een geirige hollander.
apple zal het rtouwens weinig uitmaken. stel dat je zonder adc en korting geen mac zou kopen, verdienen ze ook niet aan je, nu niet, nooit niet. want het is vast ook je laatste mac die je aanschaft.
dit ligt dus ongeveer op het zelfde nivo als een illegaal kopietje van windows xp / vista / office gebruiken , met zogenaamd geldige redenen als dat ze thuisgebruikers niet controlern of dat je student bent, of software te duur is, of dat het kraken te makkelijk is, of windows XP al weer verouderd is, of je windows 98 ook al hebt gekocht, of dat het voor zogenaamd een oem licentie is die wel geldig is omdat je ook weer zogenaamd een systembuilder bent.
ben ja al 18 jaar, en ben je student, of gewoon scholier?
dat apple dit niet kan controleren voor elk land betekent niet dat ej er misbruik van moet maken, evenals het developer argument waar je aan moet voldoen.
maar je moet het natuurlijk zelf weten he. je blijft een geirige hollander.
apple zal het rtouwens weinig uitmaken. stel dat je zonder adc en korting geen mac zou kopen, verdienen ze ook niet aan je, nu niet, nooit niet. want het is vast ook je laatste mac die je aanschaft.
dit ligt dus ongeveer op het zelfde nivo als een illegaal kopietje van windows xp / vista / office gebruiken , met zogenaamd geldige redenen als dat ze thuisgebruikers niet controlern of dat je student bent, of software te duur is, of dat het kraken te makkelijk is, of windows XP al weer verouderd is, of je windows 98 ook al hebt gekocht, of dat het voor zogenaamd een oem licentie is die wel geldig is omdat je ook weer zogenaamd een systembuilder bent.
Verwijderd
Het is dus wel mogelijk om als MBO student van de korting te profiteren?Kvn schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:13:
Ja, maar ik bestel juist in het halfjaartje dat ik geen opleiding doe..
Ze bellen je school echt niet op hoor...
Ik heb ze als student number 9225 doorgegeven, nou daar heb je veel aan. Het zal voor hun wel weer ergens administratief benodigd zijn, net als dat je bij Dell moet aangeven dat je hun producten niet voor terroristische doeleinden gaat gebruiken.
Ik heb ze als student number 9225 doorgegeven, nou daar heb je veel aan. Het zal voor hun wel weer ergens administratief benodigd zijn, net als dat je bij Dell moet aangeven dat je hun producten niet voor terroristische doeleinden gaat gebruiken.
Ja, de enige voorwaarde is dat je studeert op het moment dat je het ADC Student account aanvraagt. Je hoeft niet de gehele lidmaatschapsperiode student te zijn.Kvn schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:44:
Yep. Ja je moet wel even bewijzen dat je een student bent.
Ik heb zelf mijn ADC discount gebruikt toen ik al afgestudeerd was. Dat was geen enkel probleem, bij de hardware aanschaf werd ook niet gevraagd om bewijs van inschrijving van een onderwijsinstelling. Alleen het ADC lidmaatschapsnummer werd gevraagd.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Pagina: 1