[EiP] Nokia kleuren LCD met flashgeheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Topicstarter
Tijd voor een EiP topic!

Het idee
Sparkfun heeft al een tijdje goed betaalbare Nokia LCD klonen, kleurenschermpjes van 128x128 pixels met een vrij eenvoudige seriele interface. Om daar eens wat leuks mee te doen heb ik een projectje bedacht, namelijk het LCD op een printje te combineren met een flash geheugen en USB aansluiting, zodat je in het flashgeheugen een simpel filmpje of iets dergelijks kunt laden en dat dan kan afspelen op het LCDtje. USB is om te testen en uiteraard om het flash geheugen te beschrijven.

Geheugen
Uit een oude el-cheapo MP3 speler die na al 2 reparaties nu dan toch overleden was heb ik het 512MByte flash geheugen gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/samsung.jpg
De Samsung K9... serie kom je veel tegen in mp3 spelers, onder andere in de iPod's met flash geheugen en in USB sticks. Mooi goedkoop geheugentje dus voor dit projectje, hopelijk werkt ie nog goed na het soldeergeweld :).

De rest van de onderdelen wordt hieronder genoemd, het meeste komt van digikey en het LCDtje zoals gezegd van sparkfun.

Schema
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/schematic_thumb.png

Onderdelen
Belangrijk onderdeel van het schema is de MAX II (EPM240), een CPLD van Altera die al het werk moet gaan doen. Er zit deze keer eens geen microcontroller in het project. Hoewel dit project volgens mij ook goed moet lukken met een beetje AVR was een andere motivatie voor dit project eens wat met CPLD's (en later FPGA's) te gaan doen. Vandaar dus de MAX II.

Voor de rest zitten er 3 voedings ICs op. Het geheel wordt gevoed via de USB poort, voor stand alone gebruik kun je dan een 5V voeding met USB stekkertje nemen. Via een low-drop regulator (LP8345) wordt de 5V uit de USB stekker omgezet naar 3.3V. De LCD heeft dit nodig, net als het flashgeheugen en de MAX-II voor z'n I/O banks. Voor de core spanning van de MAX-II is 1.8V nodig, dat wordt door de LP3982 verzorgt. Tot slot is er nog een switched cap spanningsverdubbelaar LM2661, die van de 3.3V weer ~6.6V maakt voor de achtergrondverlichting van het LCD.

Het flashgeheugen is al genoemd, verder zit er alleen nog een FT232R IC op die USB naar serieel regelt. Maximumsnelheid is daarbij 3Mbaud, wat net geen 300KB/s is. Niet bijzonder snel dus maar uiteindelijk moet er toch uit het flashgeheugen gelezen worden en die is weer snel zat.

Overzichtje van alle onderdelen (op het geheugen na):
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/parts.jpg

Alle kleine onderdelen bagged & labeled omdat je bij SMD niet altijd aan het onderdeel kunt zien wat het is.

Printje
Layout boven en onder.
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/layout_top.png Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/layout_bottom.png

Op aanraden van wat mensen op Circuits Online heb ik voor het dubbelzijdige printje de methode gebruikt waarbij de sheets uitgelijnd op elkaar geplakt worden en vervolgens het printje ertussen geschoven wordt. Deze methode werkt goed alleen had ik er niet aan gedacht dat de inkt van beide sheets (ze komen van een inktjet) nogal aan elkaar zou gaan plakken. Hierdoor is er op sommige plaatsen wat inkt verdwenen en op andere juist bijgekomen. Gevolg is dat de print wat kleine krasjes in het koper heeft. Wel bruikbaar nog, een enkel baantje had net een kras door zich heen waardoor er geen verbinding meer was. De uitlijning ging gelukkig wel helemaal goed. Geëtst ziet het er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/pcb_front2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/pcb_back2.jpg

Solderen
Solderen ging redelijk maar omdat ik nieuwe footprints had gebruikt met vrij kleine clearance (net onder de 8 mils) wat in combinatie met een inktjet zorgde voor veel soldeerbruggen tussen de pootjes. Normaal neem ik de ruimte tussen de pinnen ruimer (bij dezelfde pitch) en dan heb ik hier nauwelijks last van. De footprints zijn de officiele uit de IPC PCB library viewer maar de volgende keer pas ik ze gewoon mooi weer aan :). Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/print_left.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/print_right.jpg

Testen
Als eerste test een UART interface in de MAX-II gemaakt waarmee commando's naar het LCD gestuurd kunnen worden. In C# snel een testprogramma gemaakt en na wat prutsen werkte er dan toch iets. Resultaat: een klein filmpje

Het geheugen heb ik nog niet gebruikt, hopelijk zit dat ook allemaal goed dan kan de volgende stap beginnen.

www.madwizard.org

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jezum waus man! Heb je moo uitgevogeld zeg! _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Anoniem: 76570

Nice man :) Vooral dat .5 mm pitch solderen _o_.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Strak ;) Ga je ook de ECC-mogelijkheid van het flashgeheugen gebruiken, of ga je de data met evt. brakke bits en al naar het scherm toemeuken? En is het een idee ook een audio-stream-ish-iets erin te bouwen? Kan je filmpjes afspelen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• madwizard

madwizard

Topicstarter
Eerste plan is gewoon de boel uit het flashgeheugen naar het LCD te gooien en dan maar zien wat er gebeurd :) Geloof wel dat het flashgeheugen ook pages 'stuk' kan verklaren dus zal wel enigszins op fouten gecontroleerd moeten worden. Hangt er ook een beetje van af wat er allemaal in de CPLD past, hij is niet heel groot. Geluid was ik nog niet van plan al zou het wel grappig erbij zijn.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:50

Cablekevin

CCCP Baby!

Gaaf, nice done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:12

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

dít is dus écht vet!!! :D

misschien ideen om het te gaan produceren?? kan volgens mij goedkoper samengesteld worden dan een ipod nano oid.. :)

owjah.. vraag:

waar zijn de knoppen??? :? is namelijk altijd wel handig dat je een liedje/clip kunt selecteren en ook daadwerkelijk op play kunt klikken ;)

rechts onderaan zie ik volgens mij een serial-interface voor het configen van het apparaatje ofnie?

[ Voor 47% gewijzigd door InjecTioN op 29-09-2006 10:11 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118825

_/-\o_ _/-\o_

Djeezes man, dat je zo'n ding ineensteekt alsof het een knipperend ledje is :+

Ik moet denk ik dringend ook es wat C gaan leren, assembler begint nogal hard te worden als je met grafische displays begint :(

Hat's off!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
InjecTioN schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:10:
misschien ideen om het te gaan produceren?? kan volgens mij goedkoper samengesteld worden dan een ipod nano oid.. :)
Meestal is zelfbouw niet goedkoper dan een commerciele product, massaproductie is altijd goedkoper. Ik had nog wel het idee een soort van remote te maken met zo'n LCD en een touch wheel sensor (QT510), maar das voorlopig nog alleen een idee.
waar zijn de knoppen??? :? is namelijk altijd wel handig dat je een liedje/clip kunt selecteren en ook daadwerkelijk op play kunt klikken ;)
Tja goede vraag :) Ik had ooit wel bedacht er knoppen op te zetten maar ben dat eigenlijk weer een beetje vergeten bij het ontwerpen. Het apparaat heeft sowieso niet echt een functie, het is gewoon een grappig ding (ILD zou Sprite_tm zeggen :))
rechts onderaan zie ik volgens mij een serial-interface voor het configen van het apparaatje ofnie?
Zoiets, dat is de JTAG poort voor de CPLD.
Anoniem: 118825 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:02:
Ik moet denk ik dringend ook es wat C gaan leren, assembler begint nogal hard te worden als je met grafische displays begint :(
Dit display is op zich niet moeilijk, even configureren met wat standaard commando's en daarnu kun je gewoon RGB waarden naar het display sturen voor de pixels. Als je iets wilt tekenen is dat wel wat ingewikkelder natuurlijk, maar het is ook wel weer een van die dingen waar je de snelheid van assembler weer nodig kunt hebben. Dit apparaat gaat alleen pixels van geheugen naar LCD duwen dus erg ingewikkeld is ie niet, er zit tenslotte ook geen microcontroller in.

Kleine update, de 4096 kleuren mode ook aan de praat gekregen, kan nu plaatjes van m'n computer naar het LCD sturen:
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/lcdvid/eend.jpg

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 16:56

Atmoz

Techno!!

Dat ziet d'r even vet uit zeg!!! Superdeluxe kicks gemaakt 8)

madwizard _/-\o_

Als ik dit ooit zou kunnen zou ik stoppen met elektronica kennis op te bouwen. Dan was het wel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170723

Netjes gedaan,
Ik zit met iets gelijkaardigs bezig maar krijg er nog niet veel deftig beeld op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
atmoz schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:42:
Als ik dit ooit zou kunnen zou ik stoppen met elektronica kennis op te bouwen. Dan was het wel genoeg :)
Tis nooit genoeg :)
Anoniem: 170723 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:58:
Ik zit met iets gelijkaardigs bezig maar krijg er nog niet veel deftig beeld op :-)
Zelfde LCD scherm of iets anders?

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170723

@madwizard: een ander namelijk een 2.5" met als driver ups051 waarvan dit de datasheets zijn:
http://tim.cexx.org/projects/pv2lcd/datasheets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132168

@madwizard:

Deels OT, maar ik last dat je het een en ander bij SparkFun besteld had. Ik zit ook te overwegen om daar binnenkort het een en ander te bestellen, alleen vroeg ik mij af hoe het zit met eventuele extra kosten voor douane/belasting/invoerrechten/etc. etc.

Dus kun je mij misschien vertellen of er een extra bedrag/percentage over de gekochte producten? :)

Ze hebben namelijk bij SparkFun echt leuke dingen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
Anoniem: 132168 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:03:
@madwizard:
Dus kun je mij misschien vertellen of er een extra bedrag/percentage over de gekochte producten? :)
Helaas wel ja. Alles uit het buitenland (dwz niet-EU) valt in ieder geval onder 19% belasting. Daarnaast kun je invoerrechten hebben maar dat geld alleen voor bepaalde producten (kleding, boeken etc. geloof ik), in ieder geval niet voor elektronica. Daarnaast kan de douane of de post/koerier nog wat extra rekenen voor het behandelen van het pakketje (inklaringskosten). Soms heb je mazzel en vergeten ze de BTW te rekenen, maar als je pakketje veel waard is kan je er altijd wel op rekenen. Bij koerierdiensten kan je er vrijwel zeker van zijn dat je BTW moet betalen.

Bij sparkfun heb ik de goedkoopste verzendmethode gekozen, Global Priority Mail. Das ook de traagste. Bij mij duurde het ruim een maand (6 weken geloof ik), dan weet je ook meteen dat je wel douanekosten kunt verwachten. Het pakketje werd uiteindelijk afgehandeld door TPG en direct aan de deur BTW betalen (12,92) en nog eens 5,00 inklaringskosten. Dat laatste kun je trouwens opzoeken, is afhankelijk van het BTW bedrag.

Global Express mail is een stuk duurder maar ook snel, bij mij altijd binnen een week binnen maar ook altijd BTW. Fedex is snel maar vertelt bij levering niets over BTW en stuurt je doodleuk meer dan een maand later nog een factuur (wel alleen de 19%). UPS is ook snel en laat je meteen machtigen (19%) aan de deur, daarna nog een factuur ter administratie (beste oplossing naar mijn idee). Maar koerierdiensten zijn meestal erg duur, alleen bij digikey is het relatief goedkoop, altijd 18 euro (UPS, gegarandeerd binnen 3 dagen, ideaal :)).

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132168

Bedankt voor je (snelle) reactie met je ervaringen :)

Ik was er al bang voor dat die 19% er nog overheen zou komen. Wat dat betreft kun je dan net redelijk als richtlijn aanhouden dat je het bedrag wat in USD aangegeven staat betaald in/met Euro's, aangezien 1 Euro nu ~1.27 USD zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167155

Dat van die BTW klopt in princiepe maar ik heb nu al 2 maal iets besteld (1e voor 40 euro tweede voor 120 euro) bij digikey en ik heb geen belasting/btw/inklaringskosten of wat dan ook hoeven te betalen en het is meer dan een maand geleden dat ze aan de deur geweest zijn.

De bezorg dienst was UPS geloof ik en die zijn idd snel, alleen jammer dat digikey precies wilt weten wat je gaat doen met je bestelling daardoor krijg je vaak extra vertraging (gaan ze je op bellen "meneer hoe gaat u het gebruiken, toch geen bom he?" etc :/ )

• madwizard

madwizard

Topicstarter
Anoniem: 167155 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:20:
Dat van die BTW klopt in princiepe maar ik heb nu al 2 maal iets besteld (1e voor 40 euro tweede voor 120 euro) bij digikey en ik heb geen belasting/btw/inklaringskosten of wat dan ook hoeven te betalen en het is meer dan een maand geleden dat ze aan de deur geweest zijn.
Dan heb je wel geluk gehad denk ik, omdat ze zo snel door de douane heen moeten rekenen ze vrijwel altijd BTW wanneer nodig, zodat ze zelf geen problemen krijgen en alles snel mogen blijven invoeren.
De bezorg dienst was UPS geloof ik en die zijn idd snel, alleen jammer dat digikey precies wilt weten wat je gaat doen met je bestelling daardoor krijg je vaak extra vertraging (gaan ze je op bellen "meneer hoe gaat u het gebruiken, toch geen bom he?" etc :/ )
Je krijgt wel zo'n formulier met wat je er mee gaat doen maar ze hebben me nog nooit gebeld hoor. Ik zet altijd iets van 'personal projects' neer ofzo en dan wordt het gewoon zonder problemen verzonden.

www.madwizard.org

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vreselijk gaaf man! Toepassing is zo misschien nog wel erg beperkt (filmpje kan je ook op een telefoon kijken ;) ) Maar echt mooi om zoiets te bouwen hoor :9

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

_ferry_ schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:53:
Vreselijk gaaf man! Toepassing is zo misschien nog wel erg beperkt (filmpje kan je ook op een telefoon kijken ;) ) Maar echt mooi om zoiets te bouwen hoor :9
Nee man toepassing is nu al heel vet. Met wat IO poorten op de microcontroller kun je dus een "home automatisering control dinges" bouwen met een kleurenscherm en touchsensors (wheel?) als input/output. Beter dan die k*t LCD's die ik altijd gebruik in m'n projecten (2x16 of 4x20 karakters HD44780 LCD's).

Echt zo vet he. In de muur zo'n klein control panel met grafisch kleuren LCDtje en zo'n iPod wheel eronder als input. Mooi menutje met wat bewegende dingen of mooie achtergronden. Eventueel nog wat geluidjes erbij (klik, beep, etc). Helemaal toppie 8)

• madwizard

madwizard

Topicstarter
_ferry_ schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:53:
Je kunt er inderdaad nu niet heel veel mee maar ik heb het ook wel bewust wat simpel gehouden. Het voordeel is dat het ook sneller af is en waarschijnlijk ook daadwerkelijk af komt (en niet zo'n eeuwig project wordt). Bovendien heb ik nog een paar LCDtjes voor andere ideeën, dan is dit een mooie basis.
atmoz schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:30:
Echt zo vet he. In de muur zo'n klein control panel met grafisch kleuren LCDtje en zo'n iPod wheel eronder als input. Mooi menutje met wat bewegende dingen of mooie achtergronden. Eventueel nog wat geluidjes erbij (klik, beep, etc). Helemaal toppie 8)
Inderdaad, het zijn hele mooie schermpjes hiervoor, zoals ik al zei had ik nog het idee er een soort remote mee te maken (voor je muziek of iets dergelijks), in combinatie met zo'n touch wheel. En eigenlijk bluetooth, maarja de modules daarvoor zijn nog wel vrij duur. En je moet alles vrij compact weten te houden (wat op zich kan met SMD), en het moeilijkste: een mooie behuizing weten te vinden die ook niet zo groot is (eigenlijk een iPod formaat zeg maar).

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:12

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

madwizard schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:30:
[blablabla.. onzin enzo]

Inderdaad, het zijn hele mooie schermpjes hiervoor, zoals ik al zei had ik nog het idee er een soort remote mee te maken (voor je muziek of iets dergelijks), in combinatie met zo'n touch wheel. En eigenlijk bluetooth, maarja de modules daarvoor zijn nog wel vrij duur. En je moet alles vrij compact weten te houden (wat op zich kan met SMD), en het moeilijkste: een mooie behuizing weten te vinden die ook niet zo groot is (eigenlijk een iPod formaat zeg maar).
misschien een idee om een simpele Sitecom-bluetooth-stick te kopen, en uit elkaar te slopen?? ;)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 20:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mooi gedaan! _/-\o_ Je dacht laat ik eens ff een nieuwe ipod video maken :D
Het lijkt alsof het heel makkelijk is maar dat kan natuurlijk niet...Je hebt zeker electrotechniek gedaan of student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
InjecTioN schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:24:
misschien een idee om een simpele Sitecom-bluetooth-stick te kopen, en uit elkaar te slopen?? ;)
Dat werkt helaas niet, zulke sticks bevatten alleen maar de onderste hardware laag in combinatie met een USB aansluiting. Naast een USB host zou je dus ook nog de hele bluetooth stack moeten maken. Op je PC zit dat in de drivers en andere software. Meestal is de hardware ook proprietary.

Sparkfun heeft modules met seriele aansluiting, maar zitten rond de $50. Op zich wel te doen maar wel duur vergeleken met wat die bluetooth usb sticks tegenwoordig kosten.
Mr_gadget schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:39:
Mooi gedaan! _/-\o_ Je dacht laat ik eens ff een nieuwe ipod video maken :D
Het lijkt alsof het heel makkelijk is maar dat kan natuurlijk niet...Je hebt zeker electrotechniek gedaan of student?
Alleen informatica als studie, elektronica is allemaal hobby. Maar ben er al wel heel lang mee bezig :)

Heb ondertussen wat tests gedaan met het geheugen, na enig prutsen kan ik het geheugen uitlezen via de PC, het lijkt dus nog te werken. Het is nog niet helemaal stabiel, het lezen gaat per pagina maar af en toe krijg ik de data verschoven of corrupt terug. Het lijkt voornamelijk bij de eerste pagina (0) zo te zijn, sommigen lijken het minder te hebben. De eerste is volgens de datasheet gegarandeerd valid dus daar kan het ook niet aan liggen. Waarschijnlijk wat timing problemen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
En de eend kan zwemmen: LCDmovie.wmv :)

Heb het geheugen werkend gekregen, duurde even voordat ik de adressering goed begrepen had (pagina's van 2048+64 (2112) bytes, maar geadresseerd op veelvouden van 4096 (om de row/column bits gescheiden te houden in het adress)). De MAX II zo geprogrammeerd dat het geheugen via USB bestuurd kon worden. Werkt prima, alleen uitlezen geeft bij de hoogste snelheid problemen met de buffering van de FT232 (dat krijg je als je geen zin had om flow control te implementeren), maar goed schrijven is toch het belangrijkst en dat gaat wel altijd goed (CPLD is snel genoeg).

In de max II heb ik nu een klein mini processortje gemaakt met 4 instructies. Een om een commando en een om data naar het LCD te sturen, nog een om een timer te zetten of te wachten tot de timer is afgelopen, en als laatste een om te jumpen naar een adres (pagina). De commando/data instructies kunnen tot 64 bytes aan payload meekrijgen om in een keer naar het LCD te sturen. De 48MHz klok van de FT232 wordt gebruikt als CPU klok.

In het 512MB flashgeheugen zit nu dus gewoon software voor deze hele simpele CPU, bovenstaand filmpje is een programma die het LCD initialiseert en daarna blijft loopen over een stuk of 20 frames, gesynct op 20 frames per seconde met de timers.

De boel is nog niet helemaal stabiel, misschien dat het geheugen wat defecte pagina's heeft maar waarschijnlijk zit de timing soms niet helemaal goed. Het ding stopt er na een paar seconde al mee of reset zichzelf zomaar.

De Max II zit nu tot 92% vol, ruimte om het te combineren met de USB aansturing voor het geheugen is er dus niet meer, maar met snelheden van 200kb/s wil je toch niet zo vaak 512MB gaan volschrijven :)

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Strak! Valt me trouwens nog 100% mee dat je dat LCD nog een beetje stabiel op die datarates aan kan sturen. Heb je hier nou verder nog plannen mee, of heb je zoiets van: 'max2 vol, project doet het, klaar'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
Voorlopig is dit project klaar, wil de boel nog wel stabiel krijgen als het kan maar het was meer een project om wat te spelen met de CPLD en het LCD zelf. Van beiden heb ik nog meer dus kan er nog een keer een wat serieuzer project mee maken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Erug leuk dit, de meeste kreten gaan me wel boven mn pet maar wat mooi gedaan!

Ik heb meteen een idee van een lcd casebadge...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmmm, misschien een idee voor (if ever) een volgende demo: standaard boardjes met een AVR of PIC erop en dan zo'n LCD erbij... en dan kijken wie de moiste demo kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
Ik heb de boel eindelijk stabiel gekregen, bleek dat ik vergeten was de ready/~busy output van het geheugen te registreren. Omdat het signaal asynchroon is gaf dat willekeurige problemen. Nu werkt het perfect en heb ook een wat langer filmpje: LCDwg.wmv
(Het geluid komt uiteraard niet uit het apparaat, die heb ik er stiekem later bij gezet :P).

Het filmpje is wat slecht, in het echt ziet het er beter uit.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

madwizard schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:21:
Ik heb de boel eindelijk stabiel gekregen, bleek dat ik vergeten was de ready/~busy output van het geheugen te registreren. Omdat het signaal asynchroon is gaf dat willekeurige problemen. Nu werkt het perfect en heb ook een wat langer filmpje: LCDwg.wmv
(Het geluid komt uiteraard niet uit het apparaat, die heb ik er stiekem later bij gezet :P).

Het filmpje is wat slecht, in het echt ziet het er beter uit.
Echt heel erg vet _/-\o_ Abnormaal gewoon. Shit dit zou ik ook willen kunnen. Daarmee kun je pas mooie "control panels" enzo maken. Of bijvoorbeeld een superdeluxe afstandsbediening voor alles in je huis. Nu idd nog audio en je kunt d'r alle kanten mee op. Nogmaals HEEL vet. Heb 't al m'n vrienden laten zien :P (ookal boeit en snappen ze het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

atmoz schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:38:
[...]

Echt heel erg vet _/-\o_ Abnormaal gewoon. Shit dit zou ik ook willen kunnen. Daarmee kun je pas mooie "control panels" enzo maken. Of bijvoorbeeld een superdeluxe afstandsbediening voor alles in je huis. Nu idd nog audio en je kunt d'r alle kanten mee op. Nogmaals HEEL vet. Heb 't al m'n vrienden laten zien :P (ookal boeit en snappen ze het niet)
^^ met atmoz, gewoon geen woorden voor _/-\o_
Nu nog een rgb led's aan de zijkant en je het de eerste portibel media player met ambilicht :D

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Topicstarter
atmoz schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:38:
Hehe, op zich is het LCD niet lastig te besturen hoor, zijn ook veel voorbeelden voor ARM, AVRs e.d. te vinden op internet. De afstandsbediening is wel nog een project wat ik overweeg.
teun-v schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:44:
Nu nog een rgb led's aan de zijkant en je het de eerste portibel media player met ambilicht :D
Dat idee had ik ook ja omdat ik ook met het ambilight bezig was :). Een video decoder via de CPLD naar het LCD toe, en dan mini-ambilight eromheen :P

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:50

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik zal straks even een foto maken heb hier nog 2 nokia 2600's, zit geloof ik bijna zo'n zelfde schermpje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 16:15
echt waar dit is goed super goed
ben voor de lol efe wat aan het ontwerpen een hoesje
met ambilight mini click weel en het lcdbeetje afgelijd van ipod en gba
maar ja van welke nokia lcd was dit nou
Pagina: 1