quote:
Dandelion schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:37:
[...]
Mja gezien de lange release tijden zou je wel verwachten dat die krengen bug-vrij zijn, kijk nu bijv. maar eens naar de releasetijd van de N95, duurt lang!
Aan de andere kant kan het ook zijn dat Nokia gewoon erg veel telefoons verkoopt, aan mensen die er ook daadwerkelijk wat mee doen. Had hiervoor een MDA Compact, compleet afgeladen met bugs en prut, maar ik had gewoon geen puf om daar aan te beginnen, omdat ik wist dat het maar tijdelijk was, en straks toch naar een fatsoenlijke (lees nokia) telefoon ging.
Heb inmiddels Motorola, Sony-Ericsson, HTC en Nokia gehad, en de Nokia is veruit de beste telefoon uit dat rijtje (en nietalleen de N80)...
Het is ook gewoon ontzettend moeilijk om bug-vrije software te ontwikkelen, het is net als alcohol
vrij bier. De basis functies zijn toch aanwezig? Dat Nokia richting de smart phones gaat betekend alleen maar dat er meer bugs geintroduceerd worden omdat de software steeds moeilijker en ingewikkelder wordt. Gelukkig geven ze nu de mogelijkheid om zelf te updaten.
De eerste wat ingewikkeldere telefoon die ik had was de 6210i, deze had bluetooth en de mogelijkheid om java applicaties te installeren. Ondanks een regelmatige update bleven er bugs aanwezig. Ga er dus maar niet vanuit dat de bugs in de n80 volledig weg gehaald worden.
Ik weet niet wat het ontwikkeltraject van een telefoon is, maar ik vermoed dat de software voor de N95 nog niet af is, het bug-testen zal volgens mij op het allerlaatst gebeuren waarbij sommige bugs gewoon voor lief genomen worden. Nokia is de marktleider en zal die positie koste wat het kost willen behouden, ze zijn namelijk de economische motor van finland. Ik vermoed dat men geen bugs wil hebben in de basis functionaliteit en dat men dat ook gaat voorkomen. De rest komt daardoor op de 2de plek en voila regelmatig problemen. Maar dit lijkt mij niet minder te zijn met een windows mobieltje