Toon posts:

Moederbord kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 3.170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een groot probleem. Mijn pc is ermee gestopt. De volgende problemen doen zich voor:

- Pc schiet wel aan, de fan's hoor ik draaien.
- Ik krijg geen beeld en het scherm zegt geen video input te hebben
- pc start ook niet door. Ik door een seconde of 2 de harddisk ratelen, meer doet hij niet.
- De bios is ook niet te raadplegen
- de voeding heb ik al vervangen (daar gaat mijn geld), daar ligt het dus ook niet aan.
- De videokaart heb ik ook al in een ander systeem getest. Daar ligt het ook niet aan.
- alle stekkers zitten er goed in
- moederbord type p4p800 de luxe
- de cd'drives krijg ik niet open
- het bios is ook al gereset.

Ik weet het niet mee...

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen??

Ik hoor het graag

gr

Cor

Verwijderd

Heb je je moederbord eens goed bekeken op lekkende condensatoren ?
Van die uitgezette ronde "tonnetjes" vlakbij je CPU?

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen, daar staan vele handige dingen in!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:18:
- de voeding heb ik al vervangen (daar gaat mijn geld), daar ligt het dus ook niet aan.
Dat is jammer en zonde. Je kan beter eerst goed checken óf hij wel kapot is, voor dat je in het niets nieuwe onderdelen gaat kopen.

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:20:
Heb je je moederbord eens goed bekeken op lekkende condensatoren ?
Van die uitgezette ronde "tonnetjes" vlakbij je CPU?
ja heb ik ook al naar gekeken. Ook dit is niet geval!

Verwijderd

Topicstarter
Equalized schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:24:
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen, daar staan vele handige dingen in!

[...]

Dat is jammer en zonde. Je kan beter eerst goed checken óf hij wel kapot is, voor dat je in het niets nieuwe onderdelen gaat kopen.
Ja je hebt gelijk! Ik dacht de juiste conclusie getrokken te hebben door te denken dat als mijn cd rom speler geen stroom krijgt, de voeding voor een gedeelte kapot is

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 15:37 ]

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 14:07
ik zou denk dat het je moederbord is, maar miss heeft het iets met je proc te maken, maar dan neem ik aan dat je pc zo goedf als niks meer doet. Dus miss zou je moederbord ergens kunnen testen?

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-10 20:59

Razer86

Hmm....

Sluit alles behalve het nodige aan, dus geen casefans, diskdrives e.d. en kijk wat ie dan doet

[ Voor 4% gewijzigd door Razer86 op 08-09-2006 21:02 . Reden: typo ]

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12 18:28
Je voeding gaat toch aan, dan moeten je cd spelers open kunnen, want dat bepaalt de voeding en niet het moederbord. Ik kan fout zitten hoor :?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:17

DataGhost

iPL dev

Je zit ook fout, als een IDE-kabel is aangesloten bepaalt het moederbord of de drive open mag of niet. Mijn ervaring is dat vooral in de (pre-)bios-fase het openen van de cdrom-drive onmogelijk is. Als TS de IDE-kabel afkoppelt hoort zijn speler wel gewoon open te gaan.

• Jage
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
hmm, ik kan iig in de bios fase mijn dvd-rom en de cd-rw speler wel gewoon openen. Pre-bios weet ik niet, heb je dat trouwens nodig?

Maar is dan mijn ide kabel stuk?
Volgens mij klopt je tip niet. (of ik ben afwijkend)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:17

DataGhost

iPL dev

Jage schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:45:
hmm, ik kan iig in de bios fase mijn dvd-rom en de cd-rw speler wel gewoon openen. Pre-bios weet ik niet, heb je dat trouwens nodig?

Maar is dan mijn ide kabel stuk?
Volgens mij klopt je tip niet. (of ik ben afwijkend)
Daarmee bedoel ik vooral de tijd tussen het aanzetten van de pc en het daadwerkelijk zien van output op je scherm. Aangezien de TS zijn pc wel aan ziet gaan (dit wordt geregeld door het moederbord) maar vervolgens geen beeld of verdere output krijgt, zal zijn machine ergens daar vasthangen en ondertussen de speler effectief locken (volgens mij wordt het namelijk eerst gevraagd aan het systeem, of ie open mag, als ie aan een kabel hangt).

Verwijderd

Topicstarter
Razer86 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:01:
Sluit alles behalve het nodige aan, dus geen casefans, diskdrives e.d. en kijk wat ie dan doet
Bedankt voor al jullie berichten. Ik heb e.e.a. ook nog even getest met alleen het nodige aangesloten. Ook nu helaas geen werkbare situatie. Ik neem toch aan dat als je de twee harde schijven, twee diskdrives etc loskoppelt, je toch het bios wel kunt raadplegen?? God wat een ellende zeg, nu merk je pas hoe afhankelijk je van zo'n systeem bent.

Ik twijfel nu of ik een op een 478 gebaseerd moederbord met kopen, of meteen maar weer voor de laatste techniek moet gaan. Hebben jullie nog enig advies??

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
dat is afhankelijk van hoeveel geld je uit wil geven. Je kunt of een mobo (bijv een asrock van een euro of 50/60) kopen, of als je budget een stuk groter is of je wilt je comp sowieso upgraden/vervangen is nu het moment. Maar zelfs dan is 50/60 euro uitgeven voor goedkoop mobo nog een optie. Een extra pc kan altijd handig zijn.

Specs

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
Kun je geen ander(e) processor/mobo van iemand gebruiken?

Als je gaat upgraden, zou ik niet meer voor S478 gaan, die is praktisch dood. Dan zou ik meteen upgraden naar een recenter platform (conroe's bijvoorbeeld :) )

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:20
Ik heb exact hetzelfde probleem

ik boote mijn pc, hoorde een knets geluid en sindsdien heb ik de zelfde symptonen als de TS
bij mij was het wel zo dat mijn voeding stonk, dus een andere geleend van iemand en nog niks, ook een andere videokaart erin en nog steeds niets.

Moederbord: P4P800S - SE
Cpu: Pentium 4 3000mhz
2 Sata harde schijven (Maxtor 80 & 160 gb)
Grafische kaart radeon 9600 pro

Ook heb ik alles al losgekoppeld om beepgeluiden te horen, maar deze zijn zelfs zoek 8)7
dus vermoed ik ook dat men moederbord kapot is.

Btw => is het zo dat als men RAM geheugen kapot zou zijn dat hij dan nog wel zou opstarten? (dat ik bv in de bios kan graken ofzo?)

bedankt moest er toch nog iemand met een wijze raad komen :)

PS ==> ik vond het niet nodig om een nieuw topic te openen omdat dit exact het zelfde probleem is ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:57:
Ik twijfel nu of ik een op een 478 gebaseerd moederbord met kopen, of meteen maar weer voor de laatste techniek moet gaan. Hebben jullie nog enig advies??
Neem eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door :) Dit topic gaat ondertussen in ieder geval dicht, omdat het niet de bedoeling is om offtopic te gaan met zulke beknopte "Welke moet ik nemen?".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.