Een eigen game maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.249 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 115650

Topicstarter
Ik zou dolgraag een eigen game willen maken, en dan doel ik vooral op MMORPG's, zoals RuneScape e.d. Heb de zoekfunctie al raadgepleegd, en ben tot de conclusie gekomen dat het allemaal niet zo simpel is. Graag zou ik alle informatie op een rijtje willen hebben, om ooit een game te kunnen gaan maken (welke programmeertalen, Direct X/Open GL, etc. etc.).

Alvast bedankt,
No_F34R

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Er zijn wel paketten waar je wat aardigs in kan maken. Zoek eens naar 3D Game Sudio if Div Game Studio. Vaak hebben ze een taaltje wat een aftreksel is van C, niet echt super ingewikkeld. Als je op google zoekt naar Create own RPG ofzo dan vallen er zat paketten te vinden ;)

edit: hmm jammer dat bovengenoemde beide niet meer bestaan

[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 31-08-2006 23:02 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

In een oude CT staan een aantal pakketten genoemd en ook wat er gemaakt mee kan worden misschien dat je even hun website na kan zoeken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 19:35
Als beginner kun je nog proberen om wat te maken met gamemaker. Ik weet dat het niet geweldig is, maar het is leuk om er wat mee uit te proberen. (www.gamemaker.nl)

Anoniem: 115650

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:00:
Er zijn wel paketten waar je wat aardigs in kan maken. Zoek eens naar 3D Game Sudio if Div Game Studio. Vaak hebben ze een taaltje wat een aftreksel is van C, niet echt super ingewikkeld. Als je op google zoekt naar Create own RPG ofzo dan vallen er zat paketten te vinden ;)

Jammer dat ze niet meer bestaan, zijn er nog wel andere pakketen?
Jape1985 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:03:
Als beginner kun je nog proberen om wat te maken met gamemaker. Ik weet dat het niet geweldig is, maar het is leuk om er wat mee uit te proberen. (www.gamemaker.nl)
Dat had ik al eens geprobeerd, maar dat is wel heel simpel allemaal.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:59
Megamind schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:00:

Div gamestudio is uit 1999. Die heb ik hier ergens nog origineel liggen. Die zou ik niet gebruiken. Je kan wel kijken naar alternatieven, maar deze zijn niet makkelijk en niet goedkoop.

Mocht je gratis aan de slag willen, download dan Visual C++ Express Edition en Ogre3D als engine. .

www.ogre3d.org
www.microsoft.com

maar. dit is zeker niet makkelijk. Als je in je eentje een MMORPG wilt maken, zonder kennis etc. Denk ik dat je over 10 jaar misschien een leuke game hebt :*) (vergeet niet dat modelleren ook veel en moeilijk werk is)

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51
gamemaker is zo simpel als je zelf wilt, ik heb er voor een opdracht een complete 3d werled ingemaakt met lopende poppetjes. Ok het ziet er niet zo goed uit grafies, maar daar was nog wel wat aan te doen, en als je een spel zoals runscape wilt maken kan het goed met game maker, alleen zal je wat script werk moeten doen, moet je voor de gein even op het forum van gamemaker kijken en dan even zoeken naar wat mensen zoal maken met gamemaker. Je zult je verbazen.
een andere optie is met de unreal engine te gaan werken. maar dat is echt 3d.
http://wiki.beyondunreal.com/wiki/ <- spullen voor/over de unreal engine

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
erug interreboeiend! maare, wil je echt gaan programeren? ik ben waarschijnlijk nog meer no0b dan jij maar snap wel dat als je een eigen engine wil gaan maken, je niet slim bezig bent. als ik als meedenker een tip mag geven: pak een open engine als counterstrike source, of een 'makkelijk' te bewerken, als warcraft 3. Met warcraft 3 was ik 'beta tester' voor een map die internet vriendjes van me hadden gemaakt, erug koel, testen, tweaken, update etc.

een compleet eigen game met mooie beelden zelf maken is vrij onbegonnen werk denk ik, ligt er aan hoe go(e)d je bent :). wel koel idee, en als het je lukt wil ik cker weten hoe! :D

http://specs.tweak.to/12504

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Een eigen game maak je niet zomaar eventjes. Hier komt veel bij kijken, van grafische weergave tot AI en van geluid tot aan de interface. Allemaal punten waarop een game een succes kan worden en kan falen. Wat je goed moet bedenken is wat je daadwerkelijk allemaal wilt gaan maken en wat realistisch is. Ik weet niet hoe goed je programmeerkunsten zijn en of je al eerder iets van een game hebt gemaakt maar zover ik begrijp is dit niet het geval.

Daarom kan ik je ook aanraden om te beginnen met een bestaande engine ipv er zelf 1 te schrijven. Denk hierbij aan Ogre (is ook al eerder in dit topic genoemd door gideon). Verder heeft Microsoft de Express lijn, dit zijn gratis versies van hun developement programma's en deze werken verrassend goed.

Begin ook niet met een te moeilijke game. Probeer eerst maar is iets simpels als pacman te maken, met AI voor de spookjes doormiddel van pathfinding en geluid op de achtergrond. Verder moet pacman natuurlijk draaien als hij de hoek omgaat. Lijkt allemaal heel makkelijk maar kan lastiger zijn dan je verwacht. Als dit eenmaal lukt kan je zo steeds wat moeilijkers gaan bedenken/maken met moeilijkere technieken, meer AI en betere graphics.

In ieder geval succes en ik hoop voor je dat het gaat lukken!

edit: Misschien ook wel leuk om eventjes naar te kijken: http://msdn.microsoft.com...edevelopment/default.aspx
onderaan de pagina beginnen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door denyos op 01-09-2006 09:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190223

Kijk ook eens naar Blitzbasic of DarkBasic. Beide tools zijn speciaal gemaakt om games te ontwikkelen. Gebruik zelf Blitzbasic. Hier zijn werkelijk verbluffende resultaten mee te behalen

Mocht je nog interesse hebben in Div Gamestudio, die heb ik hier nog wel origineel liggen

de urls:

http://www.blitzbasic.com
http://www.darkbasicpro.com

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 190223 op 22-09-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Een game maken valt niet mee jaren terug nog wel eens samen met een maat van mij een shooter gemaakt in java voor online gaming.
Grafisch moest nog het 1 en ander verzorgt worden en dat was bijna meer werk dan het programmeren van de game zelf.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:51
Voor het maken van een FPS kun je FPS creator gebruiken werkt echt gemakkelijk en is best lache. Voor het maken van een MMORPG weet ik zo geen programma

[ Voor 22% gewijzigd door Bart1983 op 22-09-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 115650 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:59:
Ik zou dolgraag een eigen game willen maken, en dan doel ik vooral op MMORPG's, zoals RuneScape e.d. Heb de zoekfunctie al raadgepleegd, en ben tot de conclusie gekomen dat het allemaal niet zo simpel is. Graag zou ik alle informatie op een rijtje willen hebben, om ooit een game te kunnen gaan maken (welke programmeertalen, Direct X/Open GL, etc. etc.).
offtopic:
Omdat je al een hoop hebt gelezen, kan je zelf ook alvast een lijstje maken die we hier dan samen aanvullen/corrigeren. Geef dus even je eigen gedachten :Y)

En inderdaad: als je geen kaas hebt gegeten van "echt" programmeren wil je waarschijnlijk beginnen met een generator. En ga dan ondertussen een paar boeken lezen over C++ zonder je direct te focussen op spellen als je het echt op die manier wilt gaan doen.

En ik zou zeggen: natuurlijk is het niet simpel. Anders waren we overspoeld geweest met goede spellen en dat is imho (pas op: opa spreekt!) niet het geval de laatste jaren :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249542

Heey Wie wilt mij helpen met een rpg game te maken?

Wat info:

Game-Naam:SecondWar

Voor de rest weet ik nog niks wat ik ga doen jawel 1 ding het moet een war game worden(Zoals: Counterstrike, Medal of Honnor, Warrock enzo..........

Groetjes Gamemaker2008

Ps:Mail me op:*knip*

[ Voor 168% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 20-01-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:15
En hoe wilde je dat precies gaan doen? :P In gamemaker? (:')) Met 2d sprites of in 3d met een nette engine?

Oh, en e-mail adres in plain text is niet zo handig :X

[ Voor 65% gewijzigd door Avalaxy op 19-01-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Het is hier geen helpdesk, ga zelf maar eens aan de slag :o Zoek info op over talen, modelleren etc. Zoek boeken op en ga zelf aan de slag. Bovendien denk ik niet dat een beetje programmeur "zomaar" een newb gaat helpen met een eigen game.

Bovendien schop je een vrij oud draadje en ga je geheid sp@m krijgen door hier je mail neer te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 16:29
Neem een Lincentie op UnrealEd :D Help ik je wel met de levels ;)

UnrealEd (UEd) (Unreal Tournament level design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Tja...

TIP 1: Google.
TIP 2: Google.
TIP 3: Zoek mensen die je meehelpen, want zelf kan je vaak niet alles of alle aspecten van een game maken.
TIP 4: Leer modelleren, photoshoppen, programmeren, marketing en beter geformuleerde topicvragen schrijven. :)

Wat ik eigenlijk bedoel, een game maak je niet zomaar 1,2,3.
Dat meneer Chris Saywer dat kan, betekent nog niet dat jij dat ook kan.
Ten eerste moet er een basis zijn voor de game, een engine oid.
Dan moeten er objecten in terecht komen die waarschijnlijk interactie met elkaar hebben, daar moet een programmering voor komen.
En om even het hele verhaaltje over te slaan en meteen naar het einde te gaan, dan moet de complete game nog verkocht worden, of gratis over het internet verspreid worden, hoe wil je dat gaan doen?

Wat een aanrader is, is om een MOD te maken voor een game.
Via de ModDb kun je vaak mensen vinden die ook een mod willen maken, dan word er besproken wie wat kan (modelleren, programmeren, texturen, enz.) en dan worden de taken verdeeld.
Een mod is namelijk iets makkelijker dan een compleet spel omdat de basis (en soms zelf veeel meer) er al is.
Sommige games zijn al aangepast om mods toe te staan en dit is des te makkelijker omdat de models er al zijn, de texturen, de animatie, de programmatuur enz.
Dan kun je aanpassen, toevoegen, verklooien en dergelijke om er je eigen draai aan te geven en je eigen 'game' ervan te maken.
De ervaring die je daar mee opdoet is vaak al voldoende om de volgende beslissing te maken, vind ik dit leuk en ga ik ermee door, of niet? :)

Ik hoop dat je wat aan de info hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Dit valt onder werving en is over het algemeen niet de bedoeling op GoT. Een community project opzetten is een mogelijkheid in dit geval, maar dan zul je zelf toch al wel ervaring moeten hebben met dat soorten.

Conclusie: dit is hier niet echt de plaats voor
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.