Tja...
TIP 1: Google.
TIP 2: Google.
TIP 3: Zoek mensen die je meehelpen, want zelf kan je vaak niet alles of alle aspecten van een game maken.
TIP 4: Leer modelleren, photoshoppen, programmeren, marketing en beter geformuleerde topicvragen schrijven.
Wat ik eigenlijk bedoel, een game maak je niet zomaar 1,2,3.
Dat meneer Chris Saywer dat kan, betekent nog niet dat jij dat ook kan.
Ten eerste moet er een basis zijn voor de game, een engine oid.
Dan moeten er objecten in terecht komen die waarschijnlijk interactie met elkaar hebben, daar moet een programmering voor komen.
En om even het hele verhaaltje over te slaan en meteen naar het einde te gaan, dan moet de complete game nog verkocht worden, of gratis over het internet verspreid worden, hoe wil je dat gaan doen?
Wat een aanrader is, is om een MOD te maken voor een game.
Via de
ModDb kun je vaak mensen vinden die ook een mod willen maken, dan word er besproken wie wat kan (modelleren, programmeren, texturen, enz.) en dan worden de taken verdeeld.
Een mod is namelijk iets makkelijker dan een compleet spel omdat de basis (en soms zelf veeel meer) er al is.
Sommige games zijn al aangepast om mods toe te staan en dit is des te makkelijker omdat de models er al zijn, de texturen, de animatie, de programmatuur enz.
Dan kun je aanpassen, toevoegen, verklooien en dergelijke om er je eigen draai aan te geven en je eigen 'game' ervan te maken.
De ervaring die je daar mee opdoet is vaak al voldoende om de volgende
beslissing te maken, vind ik dit leuk en ga ik ermee door, of niet?
Ik hoop dat je wat aan de info hebt.