Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 20:23
Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/images/img03.jpg

Altijd al levels willen maken voor Unreal Tournament, maar geen idee waar je moet beginnen? Hier in dit topic kunnen al je vragen worden beantwoord!
Heb je al ervaring met UnrealEd? plaats hier dan je creaties!

UnrealEd (Unreal Editor) is een leveleditor voor het maken van levels (bij first person shooters doorgaans maps genoemd) voor computerspellen die gebruik maken van de Unreal Engine, een game engine ontwikkeld door Epic Games. Deze leveleditor wordt vaak meegeleverd (zonder extra kosten) bij de spellen zodat er na het uitbrengen van het spel levels gemaakt kunnen worden. Dit verlengt de levensduur van het spel en het geeft aanstaande level designers de mogelijkheid om ervaring op te doen met dit programma.

De interface van UnrealEd bestaat uit vier viewports waarmee men het level kan bekijken vanaf boven, vanaf de voorkant, de zijkant en in 3D. Zowel naast als boven de viewports zitten allerlei knoppen: de bovenste rij bevat allerlei opties (zoals openen/opslaan, browsers om zaken als textures te selecteren en het level herbouwen) en de linkerrij bevat opties om het level te bewerken (zoals het creëren van het level met Constructive Solid Geomtry).

De interface is aanpasbaar zodat men opties kan toevoegen die gebruikt kunnen worden bij het ontwikkelen van een level. Daarnaast kan men met de ingebouwde scripttaal UnrealScript nieuwe objecten in het spel toevoegen of bestaande objecten aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.unrealtechnology.com/images/g_kismet-box.gifKismet(UT3)
Kismet is een onderdeel van UnrealEd, de leveleditor die meegeleverd wordt met Unreal Engine 3, waarmee op een visuele manier scripts in UnrealScript kunnen worden geschreven. Met Kismet kan een diagram worden gemaakt dat op een stroomdiagram lijkt: de gebeurtenissen en toestanden worden weergegeven en hoe deze met elkaar verband houden of in elkaar kunnen overgaan.

Op deze manier kan een level designer zonder de hulp van een programmeur scripts schrijven voor de gebeurtenissen in de spelwereld. Het idee hierachter is dat dit de productiviteit van de level designer verhoogt aangezien deze nu zelf de gameplay van een level kan ontwikkelen, testen en aanpassen indien nodig. Voorheen maakte de level designer het level en hij/zij moest vervolgens wachten tot een programmeur de gebeurtenissen (zoals de animaties en kunstmatige intelligentie) had toegevoegd. Als er iets aangepast moest worden dan moest het level terug naar de level designer en later weer naar de programmeur om de scripts aan te passen.
Kismet sequence Afbeeldingslocatie: http://www.unrealtechnology.com/media/banners/ue3_kismet1.jpg
(text komt van google)

Tutorials/links:
http://udn.epicgames.com/Main/WebHome.html
http://wiki.beyondunreal.com/wiki/
http://squacky.planetunreal.gamespy.com/unrealed.htm
http://architectonic.plan...espy.com/first_level.html
http://unreal.gamedesign.net/tutorials/ued.shtml
http://www.unrealplayground.com/
http://www.beyondunreal.com/
http://utforums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=20

De Interface:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamez.nl/upload/803139_610_1154437450518-1.jpg

Bewegen in UEd

Je kunt je horizontaal door de 3D-viewport voortbewegen door de linkermuisknop ingedrukt te houden en met de muis te slepen. Houd je naast de linkermuisknop ook de rechtermuisknop ingedrukt dan kun je verticaal bewegen. Houd je alleen de rechtermuisknop ingedrukt dan kun je het camerastandpunt veranderen (omhoog/omlaag/rondom kijken). Oefen hier een tijdje mee om het bewegen onder de knie te krijgen.

Bewegen in de drie andere viewports gaat iets anders. Er is hier geen verschil tussen het indrukken van alleen de linkermuisknop of alleen de rechtermuisknop. Door één van beide knoppen ingedrukt te houden kun je de aanzichten als het ware verslepen en zo rondkijken in je level. Houd je zowel de linker- als rechtermuisknop ingedrukt dan kun je in- en uitzoomen.

Hoop dat deze topic start wat beter is dan de vorige keer O-) Als je nog iets bij/weg moet, meld het dan even!

[ Voor 25% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 23-04-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155947

Nou, laat mij maar de eerste vraag posten dan.

Ik werk nu met de nieuwe editor (die bij UT3 zit). Dankzij de tutorials video's die bij de C.E.-versie van UT3 zitten kom ik al een heel eind...een aanrader voor beginners!

De editor gebruikt zo'n kleine Gigabyte aan RAM en crasht helaas erg vaak bij het rebuilden. Hoeveel RAM moet ik wel niet hebben om een beetje aardig level te bouwen? Tijdens de build loopt het geheugengebruik op naar meer dan 1,5GB, met Vista erbij zit ik dan toch wel aan mijn max.

Hij crasht thuis en ook op het werk, niet altijd maar wel geregeld. Beide systemen draaien Vista.

Mijn specs:
Thuis
Intel Quadcore 2,4GHz
2GB DDR3 1333MHz
Asus EN8600GT Silent 512MB (ik wacht nog op mijn vervanging...8800GTS 640MB)

Werk
2x Intel Xeon Quadcore 2,0GHz
4GB DDR2 (ECC) RAM
NVidia Quadro 128MB (wordt straks mijn 'oude' 8600GT

Anoniem: 215024

AGEIA heeft een mod-kit voor Unreal Tournament III uitgebracht waarmee 'mod'-ders speciale effecten in levels kunnen bouwen die haar PhysX-hardware aanspreken.
Het is voor AGEIA 'vijf voor twaalf'. De verkoop van haar PhysX-kaart loopt ondanks prijsverlagingen nog altijd niet. De kaart waarmee 'physics' effecten zeer snel kunnen worden berekend werd voor een prijs van 250 dollar geïntroduceerd, maar is nu gezakt tot zo'n 99 dollar.

De oorzaak voor de niet vlottende verkoop zit hem vooral in het ontbreken van aansprekende titels waar de PhysX-hardware echt een verschil kan maken. Bet On Soldier was gewoon een zeer zwakke shooter, terwijl CellFactor: Revolution pas een beetje interessant werd toen een demo ook voor non-PhysX bezitters werd uitgebracht. De ingebouwde ondersteuning voor de PhysX-hardware in Unreal Tournament III had het tij moeten keren, maar het spel liep vertraging op.

De PhysX mod-kit voor Unreal Tournament III bevat nieuwe levels, vloeren, wanden en plafonds die stuk zijn te schieten en nieuwe wapens die onder meer puin naar het doel kunnen trekken. Een koele feature is een gigantische tornado die alle loszittende objecten met zich mee kan sleuren en verderop neer kan werpen.

Echter, de nieuwe levels en speeltjes hebben echter wel PhysX-hardware nodig om vlot te draaien en dan kom je direct weer uit bij het kip-en-ei verhaal. Zonder PhysX-kaart geen games, en zonder games geen PhysX-kaart.

Er deden geruchten de ronde dat AMD in de markt was om AGEIA te kopen, maar AMD's head of developer relations Richard Huddo vertelde tegenover Custom PC dat 'AMD gepraat heeft met AGEIA over het mogelijk maken van physics-accelleratie op videokaarten van AMD/ATI, maar dat het beschamend zou zijn voor AGEIA vanwege het feit dat het sneller op een GPU (videochip), dan op de PhysX PPU ('physics processing unit') van AGEIA'.

Heel erg onlogisch zou de koop niet zijn geweest aangezien Intel in september van dit jaar de physics-middleware leverancier Havok kocht. In 2006 kondigde Havok aan haar physics engine geschikt maken voor Nvidia- en ATI-videokaarten. Aangezien ATI nu van AMD is en Intel Havok gekocht heeft, zit AMD nu een beetje in een lastig parket. AGEIA wel of niet kopen.

Op dit moment heeft AMD wel andere problemen aan haar hoofd. Die zijn deels van financiële aard en deels technisch. De kas is na de overname van ATI begint leeg te raken en de nieuwe AMD Phenom quadcore processor is alleen nog maar leverbaar in een 2,2 GHz en 2,3 Ghz variant. Te weinig om de Core 2 Duo processoren van Intel te bedreigen. Ook de nieuwe Radeon HD 3850 en HD 3870 zijn trager dan Nvidia's nieuwste kaarten, waar dan weer wel tegenover staat dat ze wel gunstig zijn geprijsd.

bron http://www.planet.nl/plan...ontentid=899047/sc=8af286

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 21:18
Anoniem: 155947 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:30:
De editor gebruikt zo'n kleine Gigabyte aan RAM en crasht helaas erg vaak bij het rebuilden. Hoeveel RAM moet ik wel niet hebben om een beetje aardig level te bouwen? Tijdens de build loopt het geheugengebruik op naar meer dan 1,5GB, met Vista erbij zit ik dan toch wel aan mijn max.

Hij crasht thuis en ook op het werk, niet altijd maar wel geregeld. Beide systemen draaien Vista.
De editor heeft altijd al last van vage bugs gehad, Heb als sinds ut2003 maps "gemaakt" en bugs blijven terugkomen. Viewportbugs, crashes, rebuilding probs, memleaks.
Uit ervaring ( :P) kan ik zeggen dat je je werk gewoon vaak moet saven. Ik geloof dat de ut2004 editor gewoon een autosave optie had, dat als je je map rebuildde, automatisch een backup schreef van die map.

Gewoon veel je werk opslaan, om de 10 min ofzo, ook voor het rebuilden.
Enneuh, pics!1!1oneone.. ;)

Ben zelf ook bezig met een mapje, maar het wil nog niet echt vlotten. Ik zit weer mezelf blind te staren op de nieuwe manier om meshes -> materials -> textures te plaatsen. Ook heb ik altijd al problemen gehad met het zoeken naar de juiste meshes/textures.
Gewoon een map openen in die style, en dan kopieeren/plakken werkt nog het efficientste.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
heb nog met UT 2k4 engine wat maps gemaakt voor non ut games omdat ik mijzelf niet kan vinden in die stijl van levels bouwen, ben toch meer van steden bouwen dus meer voor games alla red orchestra enzo. Misschien gaat ik het een keer proberen maar kans is klein ;-(

Anoniem: 55165

Hmmm heb nog Tactical ops mappen gemaakt in de eerste UED (UT99) was altijd wel lachen en leuk enzo.

Misschien dat ik het weer eens oppak bij UT3 .. is er veel veranderd sindsdien ?

Zelf werk ik aan 2 projecten (klinkt veelbelovend als noob :P). Alleerst oefenen door mijn eigen huis na te bouwen. Als dat een beetje wil vlotten, dan komt de school waar ik werk aan bod. Dat moet dan een mega DM level worden. Wellicht dat die school een paar losse levels worden, het is namelijk geen klein gebouw.

Ook zou ik wel eens zo'n "Honey, we've shrunk ourselves"-level willen maken, denk aan die LivingRoom of Kitchen levels die er voor UT2004 gemaakt zijn. Altijd fun zo'n level.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Kan ik bijv ook objecten uit max importeren?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

FragNeck schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:00:
Ik heb er geen ervaringen mee, maar de unreal editor is geen full-map-making-tool. Voor sommige zaken zul je andere software zoals 3D Studio Max, Photoshop, etc... moeten gebruiken. (Is trouwens natuurlijk niet perse nodig, maar dan beperk je je tot de meegeleverde meshes, textures etc...)

Oftewel....ja, maar vraag me niet hoe.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 155947 op 29-11-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Anoniem: 55165 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:52:
Hmmm heb nog Tactical ops mappen gemaakt in de eerste UED (UT99) was altijd wel lachen en leuk enzo.

Misschien dat ik het weer eens oppak bij UT3 .. is er veel veranderd sindsdien ?
Tactical Ops heb ik nog nooit geprobeerd!

De UT3 editor is maar een klein beetje verandert.
Je hoeft nu geen Skyboxes meer te maken, Unreal Kismet is erbij gekomen, en is nu geen aparte Texture/Static mesh browser meer, er zitten wat meer opties bij op alle brushes/static meshes aligned te krijgen... en ga zo maar door. Maar de basis dingen zijn nog gewoon hetzelfde.
FragNeck schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:00:
Ja, je kan inderdaad 3d-objecten uit max importeren in UnrealEd.
dustzone schreef op donderdag 29 november 2007 @13:53:
Zelf werk ik aan 2 projecten (klinkt veelbelovend als noob :P). Alleerst oefenen door mijn eigen huis na te bouwen. Als dat een beetje wil vlotten, dan komt de school waar ik werk aan bod. Dat moet dan een mega DM level worden. Wellicht dat die school een paar losse levels worden, het is namelijk geen klein gebouw.

Ook zou ik wel eens zo'n "Honey, we've shrunk ourselves"-level willen maken, denk aan die LivingRoom of Kitchen levels die er voor UT2004 gemaakt zijn. Altijd fun zo'n level.
Ga je zelf static meshes maken in Maya / 3DsMax? of rip je ze uit andere maps?
Heb zelf (een tijdje terug) een woonkamer na gemaakt tijdens een lan... en het is een erg goeie map geworden, hij is namelijk al bijna 1000 keer gedownload op UTZone.de :)

Doe eens wat inspiratie op bij andere maps! probeer eens wat dingen op papier te zetten... en misschien nog wat in je hoofd tijdens het slapen of op de WC ! ;)

Heb vorige week nog een mapje gemaakt, was binnen 3 dagen klaar.... hieronder volgen wat screenshots:

http://wishmasterdesigns.nl/images/complex.bmp
http://wishmasterdesigns.nl/images/complex2.bmp
http://wishmasterdesigns.nl/images/complex3.bmp

p.s, kon niet meer rebuilden bij de laatste map(kreeg namelijk BSP holes) dus de map is niet perfect :)

[ Voor 56% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 06-12-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben inderdaad van plan om me eens te verdiepen in 3D Studio of iets dergelijks. Ik heb in ieder geval van de tutorials begrepen dat ik zo weinig mogelijk BSP materiaal moet gebruiken en helaas zijn er voor een standaard woonkamer weinig bruikbare static meshes meegeleverd.

Die map van jou zal beslist tussen mijn maps gezeten hebben. Altijd fun dat soort levels. _/-\o_

ps. Breedband is geen excuus voor bmp's :X Map ziet er wel goed uit, vooral die plantenbak met varens is leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 155947 op 07-12-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik ga me er eens in verdiepen, heb wel wat ideetjes om te maken. Mijn huidige werkplek, of mijn oude hogeschool (Haagse Hogeschool, het Ovaal)

Ben wel een absolute n00b, heb nog nooit een editor aangeraakt maar die filmpjes bij de CE ga ik eerst maar eens op mijn gemak bekijken, of ik hou mijn laptopje erbij tijdens het maken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
Aaahh interessante thread! Deze moet ik even in de gaten blijven houden. In de 7 jaar dat ik al UT speel heb ik meerdere malen geprobeerd wat met de Unreal Editor te klooien, maar ik snap er eigenlijk vrij weinig van, tutorials al eens iets doorgelezen, maar nog steeds kom ik er niet helemaal uit. Misschien dat hier wat nuttige tips naar boven komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb vroeger bij de Echte Unreal Tournament wel eens een assault map gemaakt, dat je een WO2 frigat moest veroveren. Dat schip was me toch groot zeg :-p. Heeft ook iets teveel tijd van mijn leven gekost.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Anoniem: 155947 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:05:
Ik ben inderdaad van plan om me eens te verdiepen in 3D Studio of iets dergelijks. Ik heb in ieder geval van de tutorials begrepen dat ik zo weinig mogelijk BSP materiaal moet gebruiken en helaas zijn er voor een standaard woonkamer weinig bruikbare static meshes meegeleverd.

Die map van jou zal beslist tussen mijn maps gezeten hebben. Altijd fun dat soort levels. _/-\o_

ps. Breedband is geen excuus voor bmp's :X Map ziet er wel goed uit, vooral die plantenbak met varens is leuk.
Max is inderdaad wel een vet programma :D Probeer er ook steets meer over te leren.

Zou best kunnen! al bijna 1000 keer gedownload op 1 website(UTZone.de) en hij staat ook nog op Mapraider en nog een website :P
Postius schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:15:
Ik heb vroeger bij de Echte Unreal Tournament wel eens een assault map gemaakt, dat je een WO2 frigat moest veroveren. Dat schip was me toch groot zeg :-p. Heeft ook iets teveel tijd van mijn leven gekost.
Post eens wat screenshots, ben er wel benieuwd naar hoe de map eruit ziet (als je het nog hebt)

Hehe... hou niet van jpg's, ziet er totaal niet uit! Ach ja... beetje klooien met dat soort dingen, kijken of het leuk staat :) komt altijd wel iets leuks naar boven. Of sneup eens andere maps door, daar zie je ook wel eens dingen die prachtig gemaakt zijn.
TroonStaal schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:48:
Ik ga me er eens in verdiepen, heb wel wat ideetjes om te maken. Mijn huidige werkplek, of mijn oude hogeschool (Haagse Hogeschool, het Ovaal)

Ben wel een absolute n00b, heb nog nooit een editor aangeraakt maar die filmpjes bij de CE ga ik eerst maar eens op mijn gemak bekijken, of ik hou mijn laptopje erbij tijdens het maken.
Zet ze op papier, dan vergeet je ze iniedergeval niet !! hehe.

Het makkelijkste is met twee beeldschermen werken, zo kan je tutorials bekijken, en ook de boel na maken. Dat vond ik toen de snelste/makkelijkste manier op het te leren. Maar je kan hier natuurlijk ook altijd vragen stellen :)
Sypheron schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:25:
Aaahh interessante thread! Deze moet ik even in de gaten blijven houden. In de 7 jaar dat ik al UT speel heb ik meerdere malen geprobeerd wat met de Unreal Editor te klooien, maar ik snap er eigenlijk vrij weinig van, tutorials al eens iets doorgelezen, maar nog steeds kom ik er niet helemaal uit. Misschien dat hier wat nuttige tips naar boven komen!
Dat was ook mijn bedoeling :9
Als je hulp nodig hebt kan je hier altijd vragen stellen :) zijn vast wel mensen die je kunnen helpen, o.a ik dus :)

[ Voor 47% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 07-12-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dan, ik heb nu een tijdje gespeeld met 3D Studio Max. Het is me zelfs gelukt om een vormpje (een raket) over te tekenen en te exporteren naar een .ASE en deze weer in de Unreal Editor te importeren als Static Mesh.

Nu wil ik graag een poster maken. Ik heb een box gemaakt, deze voorzien van materiaal en dit materiaal weer voorzien van een bmp.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dustzone/resources/3d_poster.jpg

Als ik dit echter exporteer naar UE, dan zie ik de texture niet meer, alleen nog de vorm. Tips anyone? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Je kan ook gewoon in UnrealEd een brush maken, en die converten naar een static mesh. Dan importeer je dat "kill Bill" plaatje (via de texture browser) en dan voeg je die texture toe aan je static mesh. (het plaatje moet een .bmp - .pcx - .dds - .tga of een .upt bestand zijn, en moet 32x32 - 64x64 - 128x128 - 256x256 512x512 etc... zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 10:29
Textures moest je apart importeren dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 07:26

Raphaelo

boeiend!!

Ik ben nu net bezig met de UT3 bonus dvd tutorials maar ik doe volgens mij iets fout, terwijl ik toch alle instructies goed volg. Ik heb even een screenshot gemaakt van wat ik bedoel:

http://aycu30.webshots.co...000142238709986624_rs.jpg

dit zijn gewoon 2 kamers, met 2 lampen, verbonden door een kleine gang. op de 'unlit' stand ziet het er wel normaal uit, maar op de 'lit' stand is het net alsof sommige textures 'transparant' zijn.

Als ik een playerstart toevoeg en dan het level speel (dus ook al helemaal gebuild) dan heb ik het probleem ingame niet, maar in de editor blijf ik die zwarte 'schaduwen' houden.

kan iemand me helpen?

EDIT: Ik kan ook geen static meshes toevoegen in mijn level, ik krijg wel een transform marker te zien, maar geen static mesh zelf.

EDIT2: het effect begint al als ik 2 kamers maak, en in 1 kamer ga staan met de camara, de muur waar dan de andere kamer 'achter' word dan zwart.

[ Voor 17% gewijzigd door Raphaelo op 09-12-2007 19:30 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat met die onzichtbare muren heb ik ook in mijn level. Zo lang het ingame wel te zien is is er volgens mij niet veel aan de hand....bugje wellicht.

@static meshes: Heb je al eens geprobeerd om de mesh te vergroten, wellicht is hij gewoon zo klein dat je hem niet ziet. Dat probleem ben ik in ieder geval tegengekomen.

@antwoorden op mijn vraag: Dat met die brush ga ik eens proberen. Maar ik zal het hoe dan ook later moeten oplossen, want in mijn woning heb ik meer meshes dan wat posters aan de muur.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 155947 op 09-12-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 23:16

CoolGamer

What is it? Dragons?

Raphaelo schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:21:
Ik ben nu net bezig met de UT3 bonus dvd tutorials maar ik doe volgens mij iets fout, terwijl ik toch alle instructies goed volg. Ik heb even een screenshot gemaakt van wat ik bedoel:

http://aycu30.webshots.co...000142238709986624_rs.jpg

dit zijn gewoon 2 kamers, met 2 lampen, verbonden door een kleine gang. op de 'unlit' stand ziet het er wel normaal uit, maar op de 'lit' stand is het net alsof sommige textures 'transparant' zijn.

Als ik een playerstart toevoeg en dan het level speel (dus ook al helemaal gebuild) dan heb ik het probleem ingame niet, maar in de editor blijf ik die zwarte 'schaduwen' houden.

kan iemand me helpen?

EDIT: Ik kan ook geen static meshes toevoegen in mijn level, ik krijg wel een transform marker te zien, maar geen static mesh zelf.

EDIT2: het effect begint al als ik 2 kamers maak, en in 1 kamer ga staan met de camara, de muur waar dan de andere kamer 'achter' word dan zwart.
Je zou kunnen kijken of het helpt als je geometry rebuild?

Als je geen meshes kan toevoegen, staat hij dan op "alleen kijken". Bovenin de menubalk het witte pijltje.

De andere kamer wordt zwart denk ik omdat je daar geen lamp hebt. Anders moeten even de lights rebuilden.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

Ik heb even het tutorial level geupload zoals ik hem gemaakt heb, kan iemand die ook de UT3 editor heeft kijken of het level er in de editor, op 'lit' er goed uitziet?

http://rapidshare.com/files/75444128/Tutorial_lvl.ut3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 23:16

CoolGamer

What is it? Dragons?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

Ik heb het 'niet kunnen plaatsen van staticmeshes probleem' opgelost. Ik gebruikte eerst de duitse versie van het spel, nu de engelse. Nu kan ik wel static meshes zien.

Nog steeds het lighting probleem, maar daar moet ik dan maar mee leven.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228363

Ik heb ook de CE van ut3, en was een beetje aan het uitvogelen hoe de editor werkt, nu wilde ik hem laatst opstarten maar dan krijg ik 1 of andere fout dus hij start niet op (UT3 wel gewoon). Waar kan dit aan liggen, ik heb niets veranderd en ik heb ut3 ook al opnieuw geinstalleerd :( Ligt het aan 1 of andere windows-update ofzo? Als ik thuis ben zal ik ff de foutmelding hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Anoniem: 155947 schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:02:
Dat met die onzichtbare muren heb ik ook in mijn level. Zo lang het ingame wel te zien is is er volgens mij niet veel aan de hand....bugje wellicht.

@static meshes: Heb je al eens geprobeerd om de mesh te vergroten, wellicht is hij gewoon zo klein dat je hem niet ziet. Dat probleem ben ik in ieder geval tegengekomen.

@antwoorden op mijn vraag: Dat met die brush ga ik eens proberen. Maar ik zal het hoe dan ook later moeten oplossen, want in mijn woning heb ik meer meshes dan wat posters aan de muur.
Dat is op te lossen door je lighting te rebuilden. Ik heb het ook en vermoed dat het komt dat ik slechts Shader Model 2.0b ondersteunt, daar wordt bij het opstarten van UnrealEd ook voor gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ben nu een paar dagen bezig met een nieuwe map, zal binnenkort wat previews plaatsen! (UEd versie 3.0)

@DaHood18, als je het probleem post zal ik even zien wat het precies is. Ligt meestal aan je videokaart drivers.

[ Voor 35% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 17-12-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228363

Foutmelding is:

Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

snelle search op google zei dat het het NETframework was welke nog niet geinstalleerd was, gek want de eerste keer kon ik het niet vinden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Hier ff snel een filmpje van mij nieuwe map.

**Work in progress**
http://www.wishmasterdesigns.nl/downloads/Test.mov
**Work in progress**

Het kan even duren met het laden van het filmpje :) Niet op de light/staticmesh fouten letten, heb alles ff snel geplaatst.

@Dahood18:
Is het nog gelukt?

[ Voor 9% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 20-12-2007 16:41 ]

Leuke map. Zover ben ik dus nog lang niet, maar ik ben dan ook meteen begonnen met een map waar ik custom static meshes nodig heb. Ben dus eigenlijk meer bezig met design dan met een speelbare map te maken. Misschien toch eerst een even met de aanwezige riemen roeien, zodat ik die dingen die ik nog niet geprobeerd heb ook leer (liften, rookeffecten, gameplay, etc...)

Die vogels echter, zitten die standaard in een skydome of heb je die er zelf in moeten zetten?

• wishmasterUT2k4
Anoniem: 155947 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:37:
Leuke map. Zover ben ik dus nog lang niet, maar ik ben dan ook meteen begonnen met een map waar ik custom static meshes nodig heb. Ben dus eigenlijk meer bezig met design dan met een speelbare map te maken. Misschien toch eerst een even met de aanwezige riemen roeien, zodat ik die dingen die ik nog niet geprobeerd heb ook leer (liften, rookeffecten, gameplay, etc...)

Die vogels echter, zitten die standaard in een skydome of heb je die er zelf in moeten zetten?
bedankt :)
het belangerijkste is natuurlijk altijd eerst aan de gameplay denken, dan pas met de visuals etc...

Die vogels zitten niet in de Skybox, maar bovenin mijn map als een Emitter. Ben al een tijdje niet met de map bezig geweest, dus er is eigelijk niks veranderd, hehe.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:16

Flapmo

and back is gigi!

offtopic:
Ik kijk vaker in dit topic en vraag me steeds af, ben jij de wishmaster die in het vroegere [NL] zat met godfather, W!cked, jorael en later aditheman, en natuurlijk met mijzelf? Just curious

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Flapmo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:24:
offtopic:
Ik kijk vaker in dit topic en vraag me steeds af, ben jij de wishmaster die in het vroegere [NL] zat met godfather, W!cked, jorael en later aditheman, en natuurlijk met mijzelf? Just curious
Nee, sorry :)

Speel jij (ook) UT2k4 dan? Ik speel(de) vaak in de CORE en Inhuman servers, maar speel nu amper UT2k4 meer omdat mijn nieuwe verslaving CoD4 is :P (en natuurlijk met UeD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:16

Flapmo

and back is gigi!

Zo'n beetje alle UTs grijs gedraait, alleen laatste 2 niet echt :/. UT3 is net een tikkie te zwaar voor me laptop met 8600M gt 512, misschien maar is OC'en en kijken wat hij dan doet. Maar helaas, een andere dus toch. Nickname is vrij uniek vandaar de verwarring :0.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ik vind UT3 maar weinig aan, misschien omdat ik geen UT99 heb gespeeld. Ja, mijn naam wordt vrij weinig gebruikt! toch ken ik nog iemand met de nickname 'Wishmaster' maar die komt uit Engeland :)

On-topic, ben je al eens met de level editor aan de slag gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ben nu iets verder :) Let op... map is nog niet af... dus niet vreemd op kijken als dingen missen en textures verkeerd zijn ;)

http://wishmasterdesigns.nl/map4.bmp
http://wishmasterdesigns.nl/images/map45.JPG
http://wishmasterdesigns.nl/images/map6.JPG
http://wishmasterdesigns.nl/images/map7.JPG
http://wishmasterdesigns.nl/images/map8.JPG
http://wishmasterdesigns.nl/woohooo4.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 14-01-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Ik ben bezig om in UnrealEd een skybox te maken volgens de tutorial die hier staat:

http://www.relicsut.com/skyboxes.htm

Maar ik krijg het niet voor elkaar. In mijn skybox krijg ik de textures niet mooi geplaatst en uitgelijnd. Het blijven rare strepen en lijnen, wat ik ook doe.

Iemand nog tips ?

• wishmasterUT2k4
Wat wil je hebben voor skybox? "echte" lucht, donker of juist licht?

Heb even een paar voor je gemaakt, als je iets anders wil moet je het even zeggen.

www.wishmasterdesigns.nl/downloads/Skyboxen.rar

[ Voor 50% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 21-02-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Heb mijn eerste UT3 level bijna af :)
De map is hier te downloaden:

(links weg gehaalt, lelijke versie's :) )

[ Voor 70% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 14-06-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

wishmasterUT2k4 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:42:
Wat wil je hebben voor skybox? "echte" lucht, donker of juist licht?

Heb even een paar voor je gemaakt, als je iets anders wil moet je het even zeggen.

www.wishmasterdesigns.nl/downloads/Skyboxen.rar
wishmasterUT2k4, bedankt voor je moeite.
Het is gelukt om skyboxen te maken :*)

Binnenkort ga ik beginnen aan een UT2004 map voor een LANParty van onze personeelsvereniging.
Ik ga een eenvoudige map maken: een hele grote skybox, met daarin een aantal plateaus die aan elkaar verbonden zijn met trappen.
Daarover heb ik een vraagje:

Kun je in de map ook bepalen hoe lang een map moet duren ? Ik wil nl. muziek in de map gebruiken, maar niet het risico lopen dat de achtergrondmuziek is afgelopen, terwijl het spel nog bezig is, omdat de fraglimit nog niet bereikt is.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
geen dank :)

Heb zelf ooit een grote lan-party map gemaakt! ook met muziek erachter, maar weet niet meer precies of die door ging als je dood ging(is al een behoorlijke tijd terug) Kijk eens in de Level propeties van de editor, daar zal vast wel wat staan over achtergrond muziek. Met de nieuwe UT3 editor kan dat wel, en ook op een simpelere manier.
(die map is nu 1050 keer gedownload :D)

[ Voor 169% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 20-04-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

wishmasterUT2k4 schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:11:
geen dank :)

Heb zelf ooit een grote lan-party map gemaakt! ook met muziek erachter, maar weet niet meer precies of die door ging als je dood ging(is al een behoorlijke tijd terug) Kijk eens in de Level propeties van de editor, daar zal vast wel wat staan over achtergrond muziek. Met de nieuwe UT3 editor kan dat wel, en ook op een simpelere manier.
(die map is nu 1050 keer gedownload :D)
Ik ben inmiddels een beetje gevorderd met mijn LANParty map. Ik heb als basis een bestaande map uit een tutorial genomen en ben die aan het uitbreiden. Ik heb inmiddels ook gemerkt dat achtergrondmuziek herhaald wordt, zoland de map nog bezig is. Dus als je muziek-nummer korter is dan de speelduur van de map, wordt het muzieknummer herhaald. Daarom heb ik voor de zekerheid met een tooltje twee nummers achter elkaar geplakt, om niet steeds 1 nummer te horen. De definitieve muziekkeuze moet nog gemaakt worden.

Nog tips voor muziek ? Ik vind zelf een flink stevig nummer wel lekker. Dus Rammstein .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Dat is helemaal aan jou natuurlijk :) Smaken verschillen. Heb bij die map van mij een wmv file gemaakt met geluiden van Unreal er achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Was met een 5vs5 CTF-map bezig voor UT3.

Helaas on hold omdat me pc UT3 niet helemaal lekker trekt en omdat de rebuild-times van de editor mij toch wat te lang duren elke keer. Ik hou er van om mijn modificaties aan mijn map(s) direct realtime terug te zien zonder te moeten rebuilden. Zeg maar zoals met Quake4Editor ook kan. Echter kan dit niet en de rebuild-times duren elke keer wat langer naarmate de map vordert. Logisch natuurlijk, maar een verschikking als je pc het niet goed trekt.

In ieder geval de meest recente screenshots tot nu toe. (WIP en met nog een paar temp-textures)
Je ziet hier een gedeelte van 1 flag-room en gebruik mijn eigen custom-made textures:

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/806/wip1leftsidexm3.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/352/wip1misc1ve1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/111/wip1rightsidenz3.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/316/wip1entrancesku3.th.jpg

Weet niet wanneer ik weer verder met de map ga. Heb net een PS3 gekocht en wil andere velgen voor mijn auto, dus een snellere pc staat nog niet in de planning. De map en de content staan veilig opgeslagen op mijn externe hd, dus kan altijd nog verder werken aan de map wanneer mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door MelvinB op 10-05-2008 20:05 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ziet er netje's uit!
Hoe lang duurd het rebuilden precies, wat is lang voor jou? Moet je nog veel met bsp werken? anders rebuild je de lightning toch alleen maar?

Maargoed... ik ben hier mee bezig:
Nog geen naam: http://img89.imageshack.us/img89/7654/natuur2tl0.png
1 dagje werk.

DM-Replay (1on1)
http://www.wishmasterdesigns.nl/DM-Replay.bmp
2 daagje's werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 18:19

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Heb een tijd geleden ook een map gemaakt vCTF-SpeedTomb. Zoek maar op de Epic forums daar staat hij tussen met screenies ;).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Wellicht een domme vraag hoor, maar is de nieuwste UnrealED een beetje bruikbaar als je pc Unreal Tournament 3 niet lekker kan draaien? Ik heb het namelijk altijd leuk gevonden om een beetje te prutsen met een leveleditor, en het interesseert me weinig of ik een zelfgemaakte map kan spelen of niet. Het gaat me meer om het designen zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
De nieuwe UnrealEd(UT3ed) is behoorlijk heavy voor je systeem. Vooral als je een wat grotere map hebt, en moet gaan rebuilden.
Maar zie in je gallery dat het makkelijk moet gaan lukken! succes ermee dus ;)

En inderdaad, Fryslân boppe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik heb even een vraagje, over iets waar ik maar niet uitkom :

Ik kan aardig overweg met de editor, maar ik heb een probleem met dingen verplaatsen. Als ik bijvoorbeeld een static mesh heb ge-add, hem kwartslag roteer dan krijg ik hem daarna maar niet makkelijk verplaatst. De X of Y as is zodanig veranderd van de static mesh dat als ik hem selecteer en naar links sleep met mijn muis, de Static mesh naar rechts of naarboven gaat .... Welke instelling of toepassing zie ik over het hoofd zodat ik na het roteren van de static mesh, toch weer normaal kan verplaatsen ??? Ik word er helemaal gek van en het houd enorm op in het bouwen ... Ben ik echt zo dom ?? Waarschijnlijk wel ... 8)7 ...Maar wie o wie kan me goede raad geven hiervoor ???

Ik ben er al uit .... Jeetje dat moet je ook maar weten ... Heb ik niet voorbij zien komen in de tutorials geloof ik ... Je moet links van het verrekijkertje bovenin, op " world " zetten nadat je iets hebt geroteerd ... Jeetje .... Dit bespaart me een hoop ellende nu en het gaat ietsje vlugger met bouwen ... hahaha ..

:+

[ Voor 18% gewijzigd door JediUberknaft op 07-06-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Je kan het ook snel kiezen tussen 'world' en 'local' doormiddel van de tilde(~) knop in te drukken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Thanks !

Dat is nog easier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Plaats eens wat screenshots als je de map af hebt :) of tijdens het builden natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

De map waar ik nu mee bezig ben is een demo / test / oefen map. Ik heb eerder ook gemapt met de editor, (bij utk4)maar was er weer een lange tijd mee opgehouden. Vandaar dat ik nu een test map maak. Maar die zal waarschijnlijk ook wel echt door mij en mun maatjes gespeeld gaan worden als ie af is. Dan zal ik zeker screenies plaatsen hierzo ! Maybe binnenkort zet ik wel een paar screenies neer, maar daar is het nu nog iets te vroeg voor :)

Ik vind de editor nu wel veeel fijner werken, en vrijwel nooit crashes meer. (moet ik niet te hard roepen uiteraard.) Maar op 1 of andere manier werkt de editor logischer en prettiger. En dat is ook waarom ik er helemaal weer zin in kreeg ...hehehehe ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Leuk! :) ben erg benieuwd.

Nieuwe editor werkt inderdaad stukken beter, minder crashes en het werkt allemaal stukken sneller.
Als je veel crashes wil hebben moet je eens de GoW editor gebruiken, zelfde editor stukken zwaarder en meer crash gevoelig.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Na tijden de editor niet meer aangeraakt te hebben, toch maar weer ff bezig geweest!
De boel wordt vanzelf na een tijdje donker =D Kismet for life!

http://img20.imageshack.us/img20/6717/dmjunedayyl5.png
DM-June

http://img20.imageshack.us/img20/3002/dmjunenight2os3.png
DM-June_night

http://img127.imageshack.us/img127/4567/dmjune2fl8.png
DM-June_night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ben druk bezig met een nieuwe map DM-Replay genaamd. Zal binnenkort even wat meer screenshots posten, heb namelijk mijn game-pc niet tot mijn beschikking! Deze screen is dus ook al een paar weken oud.

Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/DM-Replay2.jpg

@ JediUberknaft. Hoe gaat het met jou map? Enige voortgang, of heb je het te druk gehad? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 04-11-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Waarom ben je nu met een nieuwe map bezig?

Is de interesse in de voorgaande map(s) weg of....?

Ziet er goed uit, ben alleen geen fan van die grungy-theme. Zie je te vaak eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Dit heb ik behoorlijk vaak. Ik krijg vaak ineens een idee voor een map, en ik 'moet' er dan ook meteen mee bezig, anders ben ik het idee ook zo weer kwijt.

Klopt, je ziet het inderdaad meer. Vind deze thema's er gewoon mooi uit ziet, je kan er namelijk van alles mee.

Hoe gaat het met jou CTF map? CTF was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
wishmasterUT2k4 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:49:
Dit heb ik behoorlijk vaak. Ik krijg vaak ineens een idee voor een map, en ik 'moet' er dan ook meteen mee bezig, anders ben ik het idee ook zo weer kwijt.

Klopt, je ziet het inderdaad meer. Vind deze thema's er gewoon mooi uit ziet, je kan er namelijk van alles mee.

Hoe gaat het met jou CTF map? CTF was het toch?
Die ligt op hold. Gaat teveel tijd inzitten die ik niet heb.

Ben wel met een nieuwe ctf-map bezig. Ook weer 5vs5 en zal meer de HOLP-style (vrij Low-Poly dus) benaderen, alleen wel weer met een eigen stijl.
Iets in de trend van de moderne woonkamers die je steeds vaker ziet; veel wit, zwart en lichtere kleur er tussen in. Ook strak vormgegeven qua design.

Zoiets gaat het dus ook worden en is qua map sneller te realiseren.
Qua layout is de map klaar, ben nu bezig met het detailleren en maken van textures etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Jammer! Had wel graag wat vorderingen willen zien.

Wat jij nu van plan bent om te maken vind ik ook een erg mooie stijl. Alles lekker strak en rustig.
Ben benieuwd naar de screenshots binnenkort...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Nieuwe W.I.P. (UT2004)

ong. een weekje aan gewerkt tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/images/DM-Fusion.png

Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/images/DM-Fusion2.png

Nieuwere screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/images/DM-Fusion4.png

[ Voor 39% gewijzigd door wishmasterUT2k4 op 17-04-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
Ben tijden niet met de editor bezig geweest maar de volgende screenshots zijn van een aantal maanden terug.

Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/images/DM-Eendhan4.png

Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/images/DM-Eendhan1.png

Afbeeldingslocatie: http://wishmasterdesigns.nl/images/DM-Eendhan3.png

Meerdere screenshots zijn te bekijken op mijn website. (website is niet geupdate sinds maart 2009)
Pagina: 1