Levering videokaart duurt te lang

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even vermelden dat ik niet zeker wist waar ik dit topic moest plaatsen omdat dit meer om een aanschaffing gaat. Hierbij dus: indien fout; graag verplaatsen. :)

Oke nu mijn vraag:

Ik heb een maand geleden een Sapphire Radeon X1600Pro gekocht bij Alternate maar omdat dit om een doa geval scheen te gaan heb ik de kaart terug naar Alternate gebracht waarbij zij hem zouden omruilen. Hoewel dit omruilen niet helemaal goed is gegaan en het personeel mijn NIEUWE r x1600pro terug heeft gestuurd en mij per ongeluk zonder ervan af te weten de oude (lees: defecte) x1600pro teruggegeven. Ik zag wel dat de doos open was maar ik dacht dat ze pietleutig waren ivm de kabeltjes etc dat erbij zat met of het al open gemaakt zou zijn enz, dus ik nam aan dat alles goed zou zitten. (Dus eenmaal bij thuiskomst merkte ik dat het weer de defecte kaart is.)

Maargoed nu het probleem;

Ik wacht al zeker 3/4 weken op een nieuwe X1600Pro die zij moesten bestellen. (het gaat hier dus niet om een RMA geval omdat het personeel mij vertelde dat ze hem niet gaan rma'en maar mij gewoon een nieuwe geven.)
Dit vond ik vorige week niet erg snel gaan dus besloot ze te bellen waarna mij verteld werd dat het vorige week al bezorgd zou moeten zijn terwijl dit niet zo was...
Oke, even goede vrienden :P dan wachten we nog een weekje... Maar dat is nu al weer verstreken en ze hebben hem nog steeds niet, maar wel een partij andere kaarten van Sapphire zoals deze die er vorige week nog niet waren. Dus er is wel geleverd omtrend Sapphire.

Dus wat zouden jullie doen?

Het liefst heb ik een nieuwe X1600Pro terug omdat ik weet dat hij lekker draait en de koeler geen herrie maakt. (Ik zet er liever nog geen nieuwe koeler op omdat de garantie van 2 jaar dan vervalt)

Maar misschien hebben jullie ervaring met deze kaarten die ik o.a. zag staan:
Ik ben er best bereid voor om 20/30 euro meer voor uit te geven maar tegen de 180/200 euro vind ik teveel
Sapphire Radeon X1600Pro HDMI @ 145 euro
XFX 7600GS @ 150 euro << Hoe zit het met die koeler? Ik vind het er behoorlijk cheap-ass uit zien en dat heeft mij tegengehouden deze kaart te kiezen

512MB versies vind ik nutteloos want dat wordt toch niet benut en je betaald er alleen maar meer voor.

Waarom geen geld terug?

Tja, daar vroeg ik ook al naar, maar daar konden ze niet aan doen kon de meneer aan de telefoon mij vertellen; ze doen alleen aan RMA'en (of in mijn geval: omruilen) of een ander product kiezen.

AGP is de enige optie omdat mijn oude pjoeter alleen AGP heeft en ik mijn 'oude systeempje' wat nieuw leven in wil blazen en dit niet zal blijven lukken met een 9600 :').

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik voel me een beetje geforceerd tot de aanschaf van een andere kaart omdat ik nu wel weer is lekker wil gamen :9. Of hoe kan ik mijn geld terug eisen?

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 31-08-2006 19:42 . Reden: typz0r ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 19:35
zet het ook even bij de shopsurvey;)

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik deze X1600Pro bij Alternate nemen, en het verschil in geld terugvragen.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXY24
:X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 19:57 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:54:
Als ik jou was, zou ik deze X1600Pro bij Alternate nemen, en het verschil in geld terugvragen.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXY24
AGP is de enige optie omdat mijn oude pjoeter alleen AGP heeft en ik mijn 'oude systeempje' wat nieuw leven in wil blazen en dit niet zal blijven lukken met een 9600 :').
Dan had ik genoeg keus ja ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

oh shit
hehe... foutje :)

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 05:35
Ik ben ook opzoek naar deze kaart ,maar heb vandaag van mycom te horen gekregen dat ze leveringsproblemen hebben en ze niet verwachten de kaart op korte termijn te krijgen ,dat je het maar weet ;) Ik zou verder ook niet welke kaart ik zou moeten kiezen als alternatief.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Heeft er iemand misschien ervaring met deze XFX 7600GS?

(edit) Een telefoontje heeft net geregeld dat ik mijn geld terug kon krijgen. Dan koop ik hem wel bij een andere zaak, want dit slaat gewoon alles. :z

[ Voor 39% gewijzigd door MensionXL op 01-09-2006 13:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:47
stilte belangrijk?

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAGY5A

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBGN50

en tussen de ATI VGAs zullen er zeker ook een paar passieve modellen zijn.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Muah niet perse, maar hij moet niet boven alles uitkomen ;)
Ik ga vanmiddag deze halen.
7600GS scheen toch al beter te presteren dan een x1600pro dus dat komt dan misschien ook wel goed uit. :) En van MSI verwacht ik ook geen troep, of denken jullie daar anders over?

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
MensionXL schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:17:
[...]

Muah niet perse, maar hij moet niet boven alles uitkomen ;)
Ik ga vanmiddag deze halen.
7600GS scheen toch al beter te presteren dan een x1600pro dus dat komt dan misschien ook wel goed uit. :) En van MSI verwacht ik ook geen troep, of denken jullie daar anders over?
Niemand die MSI heeft en kan zeggen dat ze een beetje goede koelers hebben of juist niet?

Goedkoop bellen via VoIP

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
als je wil wachten... ik heb die MSI bestelt en ga hem eind volgende week hebben :)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
catfish schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:47:
als je wil wachten... ik heb die MSI bestelt en ga hem eind volgende week hebben :)
Jah graag :)
Bouw jij er een andere cooler op? Zelf zit ik eraan te denken om er een Zalman VF700-CU op te zetten mocht die stockcooler slecht zijn.

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
volgens mij is die vf700 best wel stil. Ik heb hem hier ook liggen, maar heb hem er nog niet opgezet omdat ik dan gelijk de garantie kwijtraak :)

• catfish
MensionXL schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:29:
[...]

Jah graag :)
Bouw jij er een andere cooler op? Zelf zit ik eraan te denken om er een Zalman VF700-CU op te zetten mocht die stockcooler slecht zijn.
weet ik nog niet
die kaart verbruikt vrij weinig volgens die test laatst op de frontpage (de x1600pro verbruikt een stuk meer) en de cooler ziet er best groot uit, dus ik hoop dat ie lage rpm's draait en dus stil is :)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:08:
volgens mij is die vf700 best wel stil. Ik heb hem hier ook liggen, maar heb hem er nog niet opgezet omdat ik dan gelijk de garantie kwijtraak :)
Het zal volgens mij wel lukken om hem erop te zetten zonder je garantie kwijt te raken.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Sapphire Radeon X1600Pro die niet werkt.
Hmmmm klinkt bekend. Heel bekend.

Heb er 2 teruggezonden naar 4launch.
Conclusie: Kaart werkte niet met mijn bios, sterker nog de kaart RAAKTE DEFECT door de combinatie van mijn bios en die kaart. (AGP dus)
Vraag niet hoe, het gebeurde. Heb alle andere mogelijkheden uitgesloten.

Je hebt niet toevallig en Dell he?

4launch was trouwens heel erg prima wat betreft service.
1e kaart zonder problemen verzonden voor een nieuwe, en nadat de 2e kaart ook niet werkte (toch eigenlijk niet omdat het ding stuk WAS, maar door de 'dodelijke combinatie' zeg maar) kreeg ik zonder meer mijn geld direct terug en heb de kaart terug gezonden. Das service.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:28:
Sapphire Radeon X1600Pro die niet werkt.
Hmmmm klinkt bekend. Heel bekend...
Nope geen Dell.
Gigabyte mobo'tje met agp8x. Zou geen problemen op moeten leveren voor zover ik weet.

[ Voor 51% gewijzigd door MensionXL op 04-09-2006 15:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
heb je toen een nieuwe kaart er in geprobeerd? Of heb je toen maar je oude kaart gehouden?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:35:
heb je toen een nieuwe kaart er in geprobeerd? Of heb je toen maar je oude kaart gehouden?
Mja toch maar m'n oude kaart gehouden; was er best wel gehecht aan geraakt. ;(

Maar ik ben toch aan het zoeken op een nieuwe kaart. (Wachtend op catfish :))

@ Hieronder:
ik bedoelde eigenlijk lenny_z :P
Oh sorry :>

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 04-09-2006 15:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
ik bedoelde eigenlijk lenny_z :P

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

je hebt het recht als consument dat als een product gebrekken vertoont binnen 6 maanden na aankoop dat de kaart meteen word omgeruild of geld terug, dit staat in de wet.

als alternate zich 'dom' houd gewoon meteen beginnen over je rechten en eventueel de consumentenbond, reken maar dat je je geld snel terug hebt.. de wet gaat in normale nederlandse taal als volgt:

als een product binnen 6 maanden kapot gaat was dit gebrek al bij aankoop van het product aanwezig, als winkel heb je dan de plicht om het model meteen om te ruilen, mocht dit niet mogenlijk zijn geld terug en geen extra kosten.. RMA's bestellingen etc hoef je niet op te wachten (kan je wel voor kiezen) je kan zo geld terug vragen dus...

kijk ook maar even op www.computerconsument.nl

Coding 4 Fun!

• catfish
best raar, wat voor dodelijke combinatie is dat dan?
geeft het mobo dan het verkeerde voltage of zo? (anders kan de kaart zelf toch niet kapot gaan denk ik)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
catfish schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:45:
best raar, wat voor dodelijke combinatie is dat dan?
geeft het mobo dan het verkeerde voltage of zo? (anders kan de kaart zelf toch niet kapot gaan denk ik)
Is niet een dodelijke combinatie; het was gewoon een doa; ik heb maar 1 kaart erin gehad dus van een dodelijke combinatie kan ik niet spreken.
Voltages waren allemaal strak (Ook onder full load) maar dat doet er toch niet meer toe :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
haal gewoon een GeForce kaart dan (7600GS), dan hoef je ook niet meer te wachten ;)

offtopic: ja intel he robert :P

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:46:
haal gewoon een GeForce kaart dan (7600GS), dan hoef je ook niet meer te wachten ;)

offtopic: ja intel he robert :P
Jah; ik wil ook voor de 7600GS gaan, maar ik wacht even op catfish.

offtopic:
En wat betreft intels... Ze pwnen naab amd's :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Avalaxy
ok topic opgelost dus? :+

offtopic: me amd pwnt je intel, ik laad altijd bf2 sneller :P en de rest ook :P

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:59:
ok topic opgelost dus? :+

offtopic: me amd pwnt je intel, ik laad altijd bf2 sneller :P en de rest ook :P
Nee, ik wacht nog op catfish :) Hij krijgt eind volgende week zijn MSI binnen waarna hij mij verteld hoe de koeler erop is :)

offtopic:
Tja, maar dit is mijn 'oude' pc en dat is jouw nieuwe en het scheelt maar 10% :p kan je nagaan hoe erg mijn nieuwe pc dan gaat ownen 8)... Dikke Core2Duo, 7900GTX in Sli... Niet jaloers worden he... :> En met Generals pwnde ik je met laden dus stil maar :9

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 05-09-2006 17:11 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:06:
[...]

Nee, ik wacht nog op catfish :) Hij krijgt eind volgende week zijn MSI binnen waarna hij mij verteld hoe de koeler erop is :)

offtopic:
Tja, maar dit is mijn 'oude' pc en dat is jouw nieuwe en het scheelt maar 10% :p kan je nagaan hoe erg mijn nieuwe pc dan gaat ownen 8)... Dikke Core2Duo, 7900GTX in Sli... Niet jaloers worden he... :> En met Generals pwnde ik je met laden dus stil maar :9
Ondergetekende heeft hem ook binnen. Kaart is amper te horen en dus lekker stil. 52 graden normaal, stressed nog onbekend.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:42:
[...]

Ondergetekende heeft hem ook binnen. Kaart is amper te horen en dus lekker stil. 52 graden normaal, stressed nog onbekend.
Woei :) Bedankt; ik ga de kaart dalijk halen dan. :*)

Bedankt voor jullie hulp allen! :)

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Heb iets vaags met de 7600gs die ik net heb gehaald;

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/8792/vaagho5.jpg

Zien jullie dat ook? Ik heb ook een beetje dikke letters ofzo en na elke letter een witte letter ernaast. :?

Goedkoop bellen via VoIP

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Is hier gewoon scherp, beeldscherm?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zie niks? Ligt het niet aan het beeld?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Het beeld scherm is een Fujitsu Siemens C17-3 TFT.
Ik had hem op analoog net en nu op dvi maar nog steeds hetzelfde vage beeld.
Cleartype haalt ook niks uit... :/

(edit)

Kep de MSI cd erin gedaan; en het beeld lijkt nu beter; geen dikke letters meer iig.
Snap er niks van :?

[ Voor 15% gewijzigd door MensionXL op 07-09-2006 15:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 19:35
Is idd raar ja, maar op je screen was niks te zien...
blijft hij nu ook goed nadat je op nieuw heb opgestart??

offtopic: had je je goede bril wel op??:+

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
MensionXL schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:38:
Heb iets vaags met de 7600gs die ik net heb gehaald;

[afbeelding]

Zien jullie dat ook? Ik heb ook een beetje dikke letters ofzo en na elke letter een witte letter ernaast. :?
Nu zie ik het ook niet meer...
Zal wel iets vaags zijn geweest :P

Maar het is nu dus opgelost :)

Goedkoop bellen via VoIP

• catfish
misschien gewoon een driver conflict of zo :?
het gebeurd wel regelmatig dat er wat rare dingen zijn als je van kaart wisselt
of heb je een nieuwe windows install gedaan?

(ik heb m'n kaart normaal morgen, maar daar heb je niks meer aan he)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
catfish schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 00:24:
misschien gewoon een driver conflict of zo :?
het gebeurd wel regelmatig dat er wat rare dingen zijn als je van kaart wisselt
of heb je een nieuwe windows install gedaan?

Nieuwe install heb ik niet gedaan omdat deze install er pas 1 maandje opstaat ofzo, maar misschien dat ik binnenkort hem weer ff format om te kijken of het wat uitmaakt.
Nope :) Toch bedankt voor je reactie en nu weet jij ook zeker dat je een stille goede kaart krijgt :)
Bij bf2 speel ik met alles op high/medium met 80 fps op 1280x1024 op een:

P4 3.0ghz
1gb ram
7600gs :P
160gb
250gb

(edit) Heb net Bf2 getest met alles op high en aa4x en ik had nog steeds 50 fps maar wel swaplag.
Beetje FPS drops door het maken van een screenshot dus let daar niet op.

Dus ik weet niet wat jij ermee van plan bent maar ik vind het zeker geen miskoop. :)

[ Voor 26% gewijzigd door MensionXL op 08-09-2006 10:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• catfish
zeker een goede koop denk ik, m'n cpu kan toch geen snellere kaart bijbenen en AGP heeft toch geen toekomst meer...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
catfish schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:51:
zeker een goede koop denk ik, m'n cpu kan toch geen snellere kaart bijbenen en AGP heeft toch geen toekomst meer...
Wat voor cpu heb je dan?

Lol, ik kijk net weer op de site van de winkel waar ik hem heb gekocht; staat ie voor 125 ipv 130 8)7 Pwned.

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 09-09-2006 11:01 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 23:33
Vincenz0 schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:42:
je hebt het recht als consument dat als een product gebrekken vertoont binnen 6 maanden na aankoop dat de kaart meteen word omgeruild of geld terug, dit staat in de wet.

als alternate zich 'dom' houd gewoon meteen beginnen over je rechten en eventueel de consumentenbond, reken maar dat je je geld snel terug hebt.. de wet gaat in normale nederlandse taal als volgt:

als een product binnen 6 maanden kapot gaat was dit gebrek al bij aankoop van het product aanwezig, als winkel heb je dan de plicht om het model meteen om te ruilen, mocht dit niet mogenlijk zijn geld terug en geen extra kosten.. RMA's bestellingen etc hoef je niet op te wachten (kan je wel voor kiezen) je kan zo geld terug vragen dus...

kijk ook maar even op www.computerconsument.nl
ik had dus de pech dat mijn 6800ultra het na 11 maanden begaf Alternate heeft mij 2 maanden aan het lijntje gehouden wanneer ik hem terug zou krijgen. Zelfs een e-mail gehad met de mededeling dat als ie (vorige) vrijdag er nog niet was, dat ik een vergelijkend produkt kon uitkiezen of geld terug.
bel ik net op...blijkt dat ze die kaart nog helemaal niet terug hebben en ook niet zullen krijgen.Dus die gozer aan de lijn wil mijn geld wel terug geven....alleen €201,- en die kaart heeft me €348,- gekost?
Ik heb uiteindelijk maar voor geld gekozen Zijn ze een vaste klant kwijt. Ik heb er nog zo bij gezegd dat ik op het punt stond om een nieuwe pc te kopen en dat ik ook wel accoord zou gaan met een 7900gt twv €280,- maar blijkbaar zijn ze doof, stom en achterlijk 8)7

Ik ben nu voor €1600,- bij Azerty aan het bestellen. :)
Pagina: 1