[Radeon X1600Pro] Artifacts in games

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Yo'z

De titel zegt het al; artifacts in games.

Bv bij Bf2 met de meeste settings op medium zie ik wegspringende strepen op m'n beeld.
Ook bij 3dmark 2k6 zag ik grote zwarte vlakken ineens op mn scherm verschijnen. :'(
Bij spellen zoals Silkroad, NFS MW en Rollercoaster Tycoon 3 heb ik dit niet.

Bij Rollercoaster Tycoon 3 heb ik ook al artifacts gevonden.

Temps idle:

gpu: 55 graden
omgevingstemp: 40 graden

Temps stressed:

gpu: 65 graden
omgevingstemp: 50 graden

Lijkt me dus oké.

Ik heb direct de nieuwste Ati drivers gehaald.

Maar of het nou het geheugen was kon ook, daarom wilde ik het wat downclocken maar dan schiet Ati tray tools terug naar de stock speeds. (500/800)
In Catalyst Control Center heb ik de zooi bij ati overdrive enabled omdat ik dacht dat ik daarmee wel iets kon downclocken maar dit heeft niet gewerkt.

Voltages zijn stressed overigens ook goed; reboots heb ik nog niet gehad.
+12V: 11,90V
+5V: 5,08V
+3.3V: 3,33V

Deze kaart is 1 dag in bezit.

Specs pc:

P4 3.0 ghz
1024MB ram
Sapphire Radeon x1600pro (agp, zal niks uitmaken maar ik vermeld het toch maar ff)
250gb keiharde schijf
dvd fikker + lezertje
300watt FSP Group voeding

Alvast bedankt.

PS: Als jullie meer info/screenshots nodig hebben, zeg het dan ff. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 08-08-2006 20:21 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

laat hem testen bij de pc boer... want ik denk dat je een doa heb

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
ja mijn oude 7900GT gaf ook in alles artifacts, heb ik toen ook underclocked en maar gewisseld voor een nieuwe, en nu werkt alles perfect.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hmm, raar dat NFS MW het wel goed doet dan...
Ik ga morgen eens bellen naar Alternate, kijken wat ze voor me kunnen doen. :)

Ty iig voor de reply's... _/-\o_

Zijn er toevallig mensen die dit met dezelfde kaart hebben gehad?

Ik heb overigens direct de kaart erin gedaan; geen driver cleaner/windows format erover gedaan.

Dit is nog nooit fout bij mij gegaan en ik heb al aardig wat graka's in pc's gezet dus zou dit ook wat ermee te maken kunnen hebben? Drivers heb ik naderhand wel opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 40% gewijzigd door MensionXL op 08-08-2006 19:08 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

probber nog ff driver cleaner pro... en dan de drivers van ati erop... werkt het nog niet... dan is de kaart echt verleden tijd :)

succes

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:40:
probber nog ff driver cleaner pro... en dan de drivers van ati erop... werkt het nog niet... dan is de kaart echt verleden tijd :)

succes
Ik heb gisteren de kaart uit het slot gehaald en er opnieuw in gedaan en het viel me op dat de artifacts nu velen minder bij bf2 zijn. Nu zie ik er 5 per minuut ipv 100 per minuut.

Zou dit nog steeds een doa kunnen zijn?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

het is nog steeds niet in orde... maar omdat je zegt dat het geholpen heeft na de kaart opnieuw in het slot te duwen, zou het kunnen zijn dat je slot een beetje smerig is... ff met perslucht uitblazen ofzo.

het zou ook kunnen dat je voeding het niet helemaal comfortabel heeft... ik zie dat je 12V lijn een goede spanning geeft, maar wat levert die voeding qua ampere?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:51:
het is nog steeds niet in orde... maar omdat je zegt dat het geholpen heeft na de kaart opnieuw in het slot te duwen, zou het kunnen zijn dat je slot een beetje smerig is... ff met perslucht uitblazen ofzo.

het zou ook kunnen dat je voeding het niet helemaal comfortabel heeft... ik zie dat je 12V lijn een goede spanning geeft, maar wat levert die voeding qua ampere?
Ik heb 13.0 A op die lijn.

Als het een voedingsprobleem was, waarom krijg ik dan geen reboots?

Bf2 is veeel minder qua artifacts, nu is het zelfs speelbaar, maar Rollercoaster Tycoon 3 en Cod2 zitten er nog vol mee, hoewel dit geen zwaardere games dan Bf2 zijn, betwijfel ik of het wel echt aan m'n voeding zou kunnen liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door MensionXL op 09-08-2006 20:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

kaart al getest in andere PC?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb hier geen andere pc's met agp 8x ;(
Buren dichtbij komen ook niet verder dan agp 2/4x dus dat zou ook geen optie zijn omdat de kaart AGP 8x is.

[ Voor 35% gewijzigd door MensionXL op 10-08-2006 11:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

agp 8x werkt gewoon in agp4x

maar 13A is wel erg mager

elk spel rendered andere textures... daarom heb je dus bij het ene spel wel problemen en de andere niet

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 18:53 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:52:
agp 8x werkt gewoon in agp4x

maar 13A is wel erg mager

elk spel rendered andere textures... daarom heb je dus bij het ene spel wel problemen en de andere niet
Mja daar heb je gelijk in, ik zal binnenkort ff kijken.

Heb overigens de kaart omgeruild; en wat blijkt bij thuiskomst: Dezelfde kaart zit er weer in. :o Ik vond het ook nogal verdacht dat alles PRECIES hetzelfde als dat ik had gedaan erin zat. Zelfs de kaart met het piepschuim op de contactjes.

Morgen vroeg ga ik weer langs en dan kijk ik wel wat ze doen, anders neem ik wel een 7600GS, weten jullie toevallig of die erg van de X1600Pro verschilt? De prijs is namelijk hetzelfde... (Ik ga ff benchmarks nu opzoeken...)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 12-08-2006 12:11 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1