Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Het Archos Generation 4 en 5 ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 april 2005

Alleen waar Wi-Fi is.

De widgets staan er standaard op met de nieuwe firmware (downloaden op de archos-site). Voor games (niet kopen! schijnen k*t te zijn) heb ik lang moeten zoeken op i-net. Ik heb nu een of ander lame balspelletje en Patience.

IK gebruik met zeer volle tevredenheid mijn archos 604. Heb hem op mijn stereo aangesloten dus lekker muziek luisteren via de stereo, geen cd of wat dan ook echt heerlijk!! Toch heb ik 1 klein vraagje, je hebt dus een afstandsbediening bij het DVR station, maar die heeft de geest gegeven bij mij. Kan je met een universele bedienen, of weet iemand hoe ik eraan kan komen?

Reg. datum: 01 augustus 2001

Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Archos 605 wifi 4GB (200,-), Nokia N800 (250,-) of Nokia N810 (450,-). De enige eisen die ik heb zijn:

- vlot afspelen van Youtube materiaal en alluc.org filmpjes
- browsen
- uitzendinggemist.nl kunnen afspelen

Over de 605 lees ik dat hij redelijk goed te gebruiken is voor youtube en browsen. Kan iemand die een 605 heeft misschien even uitzendinggemist.nl uittesten en vertellen hoe dat werkt?

Thanks!

Reg. datum: 22 december 2007

Hey, ik ga zeer waarschijnlijk een Archos 605 wifi 30gb kopen alleen ik had nog een vraagje:
Zijn de plugin's die je als 'amerikaan' koopt bij een nederlandse Archos te gebruiken, dit scheelt namelijk behoorlijk door de lage dollarkoers

Je kunt als Nederlander geen Amerikaanse plug-ins kopen, ik heb het geprobeerd. Het is iets met landherkenning van de site oid, ik kwam er niet uit.
quote:
TVD schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:55:
Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Archos 605 wifi 4GB (200,-), Nokia N800 (250,-) of Nokia N810 (450,-). De enige eisen die ik heb zijn:

- vlot afspelen van Youtube materiaal en alluc.org filmpjes
- browsen
- uitzendinggemist.nl kunnen afspelen

Over de 605 lees ik dat hij redelijk goed te gebruiken is voor youtube en browsen. Kan iemand die een 605 heeft misschien even uitzendinggemist.nl uittesten en vertellen hoe dat werkt?

Thanks!
Youtube gaat erg vlot, ik ga uitzendinggemist.nl en alluc.org (nooit van gehoord, die laatste) voor je checken. ;)

edit: uitzendinggemist: negatief, want Windows Media playback
alluc.org positief, want net als YouTube flash video playback.

Wat ik jammer vind is dat op sites als Dumpert en Autoblog de filmpjes niet worden getoond, omdat hij mekkert over javascript. :/

El-Loco wijzigde dit bericht 24-12-2007 18:49 (13%)

quote:
El-Loco schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:37:
Je kunt als Nederlander geen Amerikaanse plug-ins kopen, ik heb het geprobeerd. Het is iets met landherkenning van de site oid, ik kwam er niet uit.

[...]

Youtube gaat erg vlot, ik ga uitzendinggemist.nl en alluc.org (nooit van gehoord, die laatste) voor je checken. ;)

edit: uitzendinggemist: negatief, want Windows Media playback
alluc.org positief, want net als YouTube flash video playback.

Wat ik jammer vind is dat op sites als Dumpert en Autoblog de filmpjes niet worden getoond, omdat hij mekkert over javascript. :/
Jammer, nog een vraagje dan maar :9 :
Kan ik plugins via paypal bestellen of via de bank, ik heb geen cc :X

Edit: Ik heb de oplossing gevonden voor de lack of credit card: Wirecard

yotta-online wijzigde dit bericht 24-12-2007 19:33 (7%)

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
yotta-online schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:55:
[...]

Jammer, nog een vraagje dan maar :9 :
Kan ik plugins via paypal bestellen of via de bank, ik heb geen cc :X
Nee, je kunt alleen op de site van Archos bestellen, en dat kan alleen met credit card.

Archos is de reden dat ik sinds een week met een creditcard loop. :r

Reg. datum: 01 augustus 2001

El-Loco bedankt voor het testen!

Reg. datum: 01 juli 2007

Na alles te hebben gelezen over de archos 605 wifi vind ik het heel jammer dat je voor die plugins e.d moet betalen..
Anders had ik hem zeker wel gekocht, maar nu gaat mijn keus naar de 404 die wel geen wifi heeft maarja als ik echt wil browsen dan heb ik een computer en een laptop..

Voor de rest is de 404 ook wel compleet, video, audio en het grote 3,5" schermpje voldoet ook wel voor mij, de resoluties zijn ook top. En dat voor 200 euro voor de 30 gb versie.
Voor mij gaat het iig de 404 worden, de 605 vond ik al sowieso iets te groot, ik heb hem weliswaar nog niet in het echt mogen zien maar op filmpjes op www.youtube.com kun je zien dat hij toch wel redelijk groot is.

Als ik mijn 404 heb zal ik jullie er meer over vertellen, als jullie dat willen tenminste..

Op de 404 kunnen ook avi's worden afgespeeld, klopt dit?
En zo ja, kunnen er dan avi's met divx videocodec worden afgespeeld?
Zoals films op *knip*

Alvast bedankt

RoD wijzigde dit bericht 26-12-2007 17:35 (12%)
Reden: Warez

Toshiba a100-812, SE w960i

quote:
Video playback: MPEG-42 (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution)
.avi files kunnen dus afgespeeld worden, net als .avi's met een divx videocodec aangezien deze binnen de Mpeg-42 specificatie vallen :)

Reg. datum: 27 december 2007

Hallo

Ik ben ook van plan om een 605 te kopen, alleen wat me nog tegen houdt is het volgende.

Ik wil de 605 gebruiken om dvd films te kijken, je kan dit doen door middel van de plug in, en dan kan je de dvd in een keer erop zetten, nadeel is wel dat het hard gaat met je schijf ruimte, nou kan je dvd's dus comprimeren. Alleen wat zijn de ervaring hier van de gebruikers ?. Ik heb namelijk niet zoveel zin telkens twee uur bezig te zijn met het verkleinen van de DVD ( daarvoor is de collectie te groot ) :) Ik ben eigenlijk op zoek naar een tooltje dat binnen 40 minuten een DVD van 4.7 gig omgezet heb. Ik heb ook de topic video coderen voor je pmp gelezen, alleen daar wordt nog niet echt een concrete oplossing gesproken. Las dat een paar mensen te spreken zijn over Clonedvd mobile, maar ik heb daar even mee spelen, maar ik krijg het niet korter dan 158 minuten ( dan kies ik de 605 instelling, met subtitles, en 1 cc pass, op een pent. 4 2.4 ghz met 1 gig geheugen. Zijn er hier mensen die er mee werken of een ander tooltje gebruiken, Het liefst comprimeer ik helemaal niet, en zet ik de 4.7 gig op de 605, na het kijken haal ik het er toch af, maar is dit voor de 605 nog wel te trekken ( betreffende processer kracht en batterij duur ) ?. en blijft de dvd structuur in tact ?

Laatste vraag is, kan je ook films kijken met behulp van de adapter ( dus op het batterij dock en in het stopcontact ) want dat zie ik ook nergens terug. Hoop vragen, maar ik wel nog even wat info hebben, tenslotte is het toch een hoop doeki's maar hoop dat het de moeite waard is

Bedankt voor eventuele tips _/-\o_

Voor wat betreft DVD -> Archos, ik heb zelf nog geen programma gevonden waarmee dit makkelijk gedaan kan worden, en aangezien ik niet heel veel DVD's heb, vind ik het de moeite en het geld niet waard om een plugin te kopen. Als je een geschikte tool tegenkomt wil ik hem graag voor je testen. :)

Ik heb zelf geen dockingstation dus die vraag kan ik niet beantwoorden, ik heb wel een gewone net-adapter gekocht om toch wat stroom te krijgen, en die doet zijn werk perfect. :)

quote:
armada500 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:34:
Hallo

Ik ben ook van plan om een 605 te kopen, alleen wat me nog tegen houdt is het volgende.

Ik wil de 605 gebruiken om dvd films te kijken, je kan dit doen door middel van de plug in, en dan kan je de dvd in een keer erop zetten, nadeel is wel dat het hard gaat met je schijf ruimte, nou kan je dvd's dus comprimeren. Alleen wat zijn de ervaring hier van de gebruikers ?. Ik heb namelijk niet zoveel zin telkens twee uur bezig te zijn met het verkleinen van de DVD ( daarvoor is de collectie te groot ) :) Ik ben eigenlijk op zoek naar een tooltje dat binnen 40 minuten een DVD van 4.7 gig omgezet heb. Ik heb ook de topic video coderen voor je pmp gelezen, alleen daar wordt nog niet echt een concrete oplossing gesproken. Las dat een paar mensen te spreken zijn over Clonedvd mobile, maar ik heb daar even mee spelen, maar ik krijg het niet korter dan 158 minuten ( dan kies ik de 605 instelling, met subtitles, en 1 cc pass, op een pent. 4 2.4 ghz met 1 gig geheugen. Zijn er hier mensen die er mee werken of een ander tooltje gebruiken, Het liefst comprimeer ik helemaal niet, en zet ik de 4.7 gig op de 605, na het kijken haal ik het er toch af, maar is dit voor de 605 nog wel te trekken ( betreffende processer kracht en batterij duur ) ?. en blijft de dvd structuur in tact ?
Met tooltjes kan ik je niet helpen, maar een willekeurige dvd-ripper met verschillende opties om naar te encoderen moet toch afdoende zijn, aangezien de speler een boel slikt. In de topicstart en op de productpage op archos.com staat verder wat er qua resolutie en bitrate ondersteunt wordt, dus als je daar niet overheen gaat zou je mogen verwachten dat het zonder problemen afspeelt :)

IK gebruik met zeer volle tevredenheid mijn archos 604. Heb hem op mijn stereo aangesloten dus lekker muziek luisteren via de stereo, geen cd of wat dan ook echt heerlijk!! Toch heb ik 1 klein vraagje, je hebt dus een afstandsbediening bij het DVR station, maar die heeft de geest gegeven bij mij. Kan je met een universele bedienen, of weet iemand hoe ik eraan kan komen?

Reg. datum: 28 december 2007

Hallo ik ben een onervaren gebruiker van de ARCHOS 605 WIFI. Ik doe denk ik iets niet goed want ......... :'( Het lukt mij niet om DVD's op de ARCHOS te krijgen. Ik heb de PLUG-INs ook allemaal aangeschaft maar geen film te zien. Film download ik van FTD en kan deze branden met NERO 8 nu nog op de ARCHOS. Wie helpt mij op weg?????? _/-\o_

flevoboy48, welkom op GoT. :) Als je een probleem hebt kun je een eigen topic openen, zie ook de topicwaarschuwing. Als je een topic opent, leg dan wel even wat duidelijker uit wat er precies misgaat. "lukt niet om dvd's op de Archos te krijgen" is niet erg duidelijk.
Kijk even goed waar je naar codeert en of dit wel ondersteunt wordt door de speler. Lees ook Video coderen voor je PMD: Tips en trucs even door en gebruik eventueel de daar beschreven methodes om video te coderen.

quote:
RoD schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:57:
flevoboy48, welkom op GoT. :) Als je een probleem hebt kun je een eigen topic openen, zie ook de topicwaarschuwing. Als je een topic opent, leg dan wel even wat duidelijker uit wat er precies misgaat. "lukt niet om dvd's op de Archos te krijgen" is niet erg duidelijk.
Kijk even goed waar je naar codeert en of dit wel ondersteunt wordt door de speler. Lees ook Video coderen voor je PMD: Tips en trucs even door en gebruik eventueel de daar beschreven methodes om video te coderen.
Het is wel de vraag die mij ook nog steeds bezig houdt en waar ik nog niet echt een helder antwoord op heb. Ik wil de 605 echt als player gebruiken om DVD's te kijken voor als ik onderweg ben. Nu de plug in Vob files ondersteunt, zou je inderdaad een FTD DVD'tje ( 4.7 gig ) zo erop kunnen zetten en kijken maar. Probleem is dat ik alleen dus daar over geen helder antwoord op kon krijgen. In de winkel zeggen ze gewoon dat het kan, maar als je dan zegt dat je dat even wilt zien dan is het stil ( dan moet je hem maar kopen zeggen ze ) ook op het archos forum wordt er niet echt een goed antwoord gegeven, wat ik jammer vindt, want ik vind 300 euro ( plus de extra's ) dan wel een miskoop worden als het niet blijkt te worden. ( want dan had ik wel een laptop kunnen kopen maar dan weer niet de compactheid van deze pmp hebben ) Is het nou nog gelukt Flevoboy ?

Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar kun je niet simpelweg de grote .vob files die je in de dvd-structuur vindt op de speler zetten en dan deze afspelen? Dat zijn voorzover ik weet de videobestanden, zonder de menudata en dergelijke erbij. Lijkt mij dat dit de bestanden zijn die door de Archos 605 afgespeelt zouden moeten worden.

quote:
armada500 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:48:
[...]

Het is wel de vraag die mij ook nog steeds bezig houdt en waar ik nog niet echt een helder antwoord op heb. Ik wil de 605 echt als player gebruiken om DVD's te kijken voor als ik onderweg ben. Nu de plug in Vob files ondersteunt, zou je inderdaad een FTD DVD'tje ( 4.7 gig ) zo erop kunnen zetten en kijken maar. Probleem is dat ik alleen dus daar over geen helder antwoord op kon krijgen. In de winkel zeggen ze gewoon dat het kan, maar als je dan zegt dat je dat even wilt zien dan is het stil ( dan moet je hem maar kopen zeggen ze ) ook op het archos forum wordt er niet echt een goed antwoord gegeven, wat ik jammer vindt, want ik vind 300 euro ( plus de extra's ) dan wel een miskoop worden als het niet blijkt te worden. ( want dan had ik wel een laptop kunnen kopen maar dan weer niet de compactheid van deze pmp hebben ) Is het nou nog gelukt Flevoboy ?
Die dvd's kun je gewoon overzetten en afspelen mits je de cinema plugin hebt, dan speelt ie gewoon alle dvd's af. Regio codes hoef je je ook niet druk over te maken want de 605 heeft maar 1 firmware en die kan alle regiocodes aan

quote:
yotta-online schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:27:
[...]

Die dvd's kun je gewoon overzetten en afspelen mits je de cinema plugin hebt, dan speelt ie gewoon alle dvd's af. Regio codes hoef je je ook niet druk over te maken want de 605 heeft maar 1 firmware en die kan alle regiocodes aan
Dank je wel voor het antwoord, hier komen we tenminste verder mee _/-\o_ . Laatste vraag; zijn de dvd films dan ook nog goed te bekijken met ondertiteling, en dan bedoel ik voornamelijk met het aspect ratio format ( 16.9 of 4.3 ) waar films in worden gemaakt. Kan je het beeld nog aanpassen of mis je gewoon een stuk van het beeld dan.

Als dit aan te passen is, dan weet ik genoeg en dan ga ik maandag nog even een 605 scoren :+

quote:
armada500 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:49:
[...]

Dank je wel voor het antwoord, hier komen we tenminste verder mee _/-\o_ . Laatste vraag; zijn de dvd films dan ook nog goed te bekijken met ondertiteling, en dan bedoel ik voornamelijk met het aspect ratio format ( 16.9 of 4.3 ) waar films in worden gemaakt. Kan je het beeld nog aanpassen of mis je gewoon een stuk van het beeld dan.

Als dit aan te passen is, dan weet ik genoeg en dan ga ik maandag nog even een 605 scoren :+
Met de hoge 800x480 resolutie is dit zeker geen probleem ;) . Ik weet niet of de ratio aan te passen is maar de films zijn perfect op dit ding. Ik zou het ding gewoon maandag scoren :X

Reg. datum: 02 december 2007

De Archos 605 is in de winkels nauwelijks meer te verkrijgen.
Bij de Dixons is hij uit de schappen, en bij de Mediamarkt (Arnhem) was hij er vandaag ook niet.

Het is toch een van de weinige mediaspelers voor rond de 300¤ met een groot scherm met meer dat 30gb..
Blijkbaar geen markt voor.

quote:
Pikoe schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:55:
De Archos 605 is in de winkels nauwelijks meer te verkrijgen.
Bij de Dixons is hij uit de schappen, en bij de Mediamarkt (Arnhem) was hij er vandaag ook niet.

Het is toch een van de weinige mediaspelers voor rond de 300¤ met een groot scherm met meer dat 30gb..
Blijkbaar geen markt voor.
Maar er zijn wel veel web-shops die de 605 en alle andere archos producten verkopen, maar helaas heb je gelijk. De ipod touch is natuurlijk veel beter gehyped en daarom zie je archos producten steeds minder

Reg. datum: 02 december 2007

quote:
yotta-online schreef op zondag 30 december 2007 @ 02:24:
[...]

Maar er zijn wel veel web-shops die de 605 en alle andere archos producten verkopen, maar helaas heb je gelijk. De ipod touch is natuurlijk veel beter gehyped en daarom zie je archos producten steeds minder
Het is gewoon jammer omdat ik bij de dixons goede ervaringen heb met garanties. (een mp3 speler kopen in 199* voor 200 gulden, en dan in 2007 met 75¤ bij betaald inmiddels al 4 mp3 spelers versleten met een mp3 speler van 1.5 jaar geleden 300¤ rond te lopen.
Maarja ze hadden de garantie voorwaarden de laatste keer ook wel veranderd. In plaats van dat je een product mag uitzoeken met dezelfde waarde als je oude mp3 speler destijds, krijg je er een met dezelfde features..

En sowieso, de kans dat hij snel uit de webshops gaat verdwijnen is groot. Ik hoop nog steeds op een kleine prijsverlaging. Om hem een betere concurrentie positie te geven..

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: