Hoofdcategorieën

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Klopt, ik had het gezien. Maar ik vond het onnodig om daarvoor nog aanpassingen te maken. Die millimeter laat ik maar voor wat het is. Tis niet zo dat je ineens tot de schokkende ontdekking komt dat ie eigenlijk een millimeter dikker is als je em eenmaal gekocht hebt :+

Maargoed, goed opgemerkt in ieder geval :)

Volgens mij heeft www.mp3shop.nl trouwens alle mogelijke accessoires die er te krijgen zijn, wel handig :)

RoD wijzigde dit bericht 29-11-2006 16:50 (14%)

Reg. datum: 23 juli 2005

Sja, als je nog wat aan het uitvissen bent welke speler voor jezelf het beste zou zijn, dan kijk je echt naar alle details ;)

Ik wil zelf misschien een PMP kopen aan het eind van het jaar, dit wordt dan uiteraard een Archos. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke ik zou willen kopen.

Om nog even de oude serie erbij te pakken:
- de AV500 is gewoon te duur (ruim 400 euro), zeker omdat ik de opneem functie niet gebruik: ik heb een DVD Recorder met HDD en digitale tv, dus het opnemen gaat lekker daarmee ;)
- de Gmini500 is nu erg goedkoop: 279 euro voor de 80GB versie. Een groot nadeel vind ik dat de speler vrij dik is: een vriend van me heeft de 40GB versie (zelfde grootte) en vind de speler zelf ook wat aan de dikke kant.
- de 504 heeft voor mij hetzelfde nadeel: de speler is vrijwel even dik als de Gmini500. Daarnaast ondersteunt deze speler geen WMV
- de 604 lijkt me wel wat: zelfde prijs als de 504. Heeft wel minder GB's, maar is wel een stuk slanker.
- de 604Wifi heeft weer als grote voordeel het touchscreen: het scherm lijkt me wat sterker en zal minder krasgevoelig zijn. De Wifi-functie zal ik voorlopig nog niks aan hebben: ik moet eerst een acces point hier thuis hebben. Als deze speler inderdaad voor 360/370 verkocht wordt, dan is dit misschien nog wel een goede keuze voor mij.
Al die spelers van de vierde generatie hebben een iets groter scherm, wat ik ook nog als pluspunt beschouw. Ik vraag me alleen af: mocht de dikte toch niet zoveel uitmaken, is de 504 de meerprijs tov de Gmini500 wel waard?

Ik denk altijd goed na voordat ik dingen van een paar honderd euro koop, dus vandaar mijn afweging. Mijn krantenwijkje, die ik naast mijn school heb, is namelijk niet echt een goudmijn :P

Acties:

De 504 heeft gewoon meer mogelijkheden. De Gmini 500 is een beetje een budget PMP. Niet dat het geen goede speler is, integendeel zelfs. Maar de 504 is wel net even wat meer uitgebreider :)

RoD wijzigde dit bericht 29-11-2006 19:38 (4%)

Wat is er dan uitgebreider/beter?

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
mMark schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:14:
Wat is er dan uitgebreider/beter?
Laten we eens zeggen de video-opneem-functie :)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
CLB schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:15:
[...]

Laten we eens zeggen de video-opneem-functie :)
Die er niet standaard op zit. ;)

5D, 35L

Acties:

Niet standaard nee, maar behoort wel tot de mogelijkheden. Vergeet niet dat de 504 bijzonder goedkoop is voor een speler met 80GB. Wil je alle features, moet je het volle pond betalen. En dan begint de speler ook echt interessant te worden.
Wil je gewoon basic audio en video features dan is de Gmini 500 wellicht de betere keus.

Zoals eerder aangegeven zal ik niet gebruik maken van de opneem functie. De Gmini500 ondersteunt wel WMV, de 504 niet. De MPEG2 plugin is zeker handig, alleen is het natuurlijk belachelijk dat je daarvoor moet bijbetalen. Nog een voordeel is het iets grotere scherm: het scheelt maar ongeveer 7mm in diagonaal, maar het schermoppervlak neemt wel behoorlijk toe.

Kun je de 504 wel gewoon op de tv aansluiten (voor videoweergave) als je hem 'kaal' koopt?

Morgen neemt die vriend even zijn Gmini500 mee, dus dan kan ik kijken of ik de grootte van de speler nadelig vind of niet.

Gsus is my homeboy

quote:
mMark schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:03:
Kun je de 504 wel gewoon op de tv aansluiten (voor videoweergave) als je hem 'kaal' koopt?

Morgen neemt die vriend even zijn Gmini500 mee, dus dan kan ik kijken of ik de grootte van de speler nadelig vind of niet.
Yes op tv aansluiten kan gewoon!

Ben benieuwd wat je er van vind! Ikzelf vind 'm [H] [U] [G] [E]

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

quote:
mMark schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:03:
Zoals eerder aangegeven zal ik niet gebruik maken van de opneem functie. De Gmini500 ondersteunt wel WMV, de 504 niet. De MPEG2 plugin is zeker handig, alleen is het natuurlijk belachelijk dat je daarvoor moet bijbetalen. Nog een voordeel is het iets grotere scherm: het scheelt maar ongeveer 7mm in diagonaal, maar het schermoppervlak neemt wel behoorlijk toe.

Maar het schijnt wel dat het beeld van de gmini500/av500 mooier is dan van de 504/604. ;)

5D, 35L

Acties:

Ik heb beide schermen gezien en kan nou niet echt zeggen dat de 504 minder is. Volgens mij valt het wel mee.

quote:
Ben benieuwd wat je er van vind! Ikzelf vind 'm [H] [U] [G] [E]
Is dat 'HUGE' negatief bedoeld of positief ?

Als het scherm van de 504 in ieder geval niet beter, of zelfs minder, is dat die van de Gmini500, dan is dat natuurlijk erg zonde. Misschien dat voor mij de Gmini500 dan een betere koop is...

Acties:

Ik heb nog 2 reviews van de Wifi versie gevonden.
Cnet
Tv.com

Gsus is my homeboy

quote:
mMark schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:35:
Is dat 'HUGE' negatief bedoeld of positief ?
Negatief in mijn opinie! Apparaat is gewoon te dik om even 1 2 3 mee te nemen of je moet 'm in 'n tas gaan stoppen ofzo. Je neemt 'm niet even 1 2 3 mee in je jaszak om in de trein 'n filmpje te kijken.

Acties:

quote:
CLB schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:30:
[...]

Negatief in mijn opinie! Apparaat is gewoon te dik om even 1 2 3 mee te nemen of je moet 'm in 'n tas gaan stoppen ofzo. Je neemt 'm niet even 1 2 3 mee in je jaszak om in de trein 'n filmpje te kijken.
Niet? Volgens mij past ie prima in een jaszak. Tenzij je echt een kleine jaszak hebt. Ik vond em zeker niet huge. Groot is ie wel, ongeschikt als pure audioplayer. Maar als PMP-videorecorder achtig iets is het een ideaal ding.

Gsus is my homeboy

Ik vond 'm gewoon te fors, mja gelukkig heeft iedereen andere meningen!
Aan de functie als PMP doet hij idd niet onder! Mooi veelzijdig apparaat!

Acties:

Dat iedereen een andere mening heeft weet ik, maar ik bedoelde te zeggen dat het niet passen in een jaszak zeker niet altijd geldt. Bij een gemiddelde jaszak moet ie wel passen denk ik. Bij mij zou ie er makkelijk inpassen. Zelfs in mn meeste broekzakken nog wel, al zal het wel wat minder comfortabel zijn.

En ik las net dit:
quote:
today i brought the 604wifi to work in my pants pocket, my jeans pockets are to small but it fits fine in my khakis. I was able to use the touch screen with my finger through my pants. on the now playing screen swiping the screen left or right navigates to the previos or next song and swiping up and down increases and decreases the volume, this is great because the buttons are a little tricky to use blindly as they all feel the same, it would have been great if there was a slight nub like on the home row of your keyboard for you to identify the buttons when in your pocket more easily.
Best grappig :P

Ik heb vandaag de Gmini500 kunnen zien en uitgebreid kunnen testen. Ik ben toch behoorlijk onder de indruk van het apparaatje: het scherm ziet er gewoon erg gelikt uit en de mogelijkheden zijn behoorlijk groot (opneemfunctie ontbreekt, maar dat maakt me niks uit). De dikte van de speler vind ik toch nog wel meevallen: de speler is nog wel portable, maar je stopt hem niet zo in je broek of jaszak. Is naar mijn idee sowieso niet aan te raden: het scherm is daarvoor veels te kwetsbaar. De extra milimeters in de dikte maken het al gauw goed wanneer je beseft dat deze voor 50GB extra schijfruimte zorgen (80GB ipv 50GB).

Aangezien het scherm van de 504 ietsje minder zou zijn (alleen van gehoord, zelf helaas niet kunnen beoordelen) en omdat de 504 geen WMV ondersteunt, denk ik dat ik toch voor de oudere Gmini500 ga.

Die vriend heeft bij zijn Archos een 'extra garantie' bijgekocht: voor 60 euro heeft hij 3 jaar lang zijn Archos verzekerd tegen o.a. diefstal, schade etc. Is dit aan te raden? (ivm met het grote en kwetsbare scherm)

quote:
mMark schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 18:28:
Ik heb vandaag de Gmini500 kunnen zien en uitgebreid kunnen testen. Ik ben toch behoorlijk onder de indruk van het apparaatje: het scherm ziet er gewoon erg gelikt uit en de mogelijkheden zijn behoorlijk groot (opneemfunctie ontbreekt, maar dat maakt me niks uit). De dikte van de speler vind ik toch nog wel meevallen: de speler is nog wel portable, maar je stopt hem niet zo in je broek of jaszak. Is naar mijn idee sowieso niet aan te raden: het scherm is daarvoor veels te kwetsbaar. De extra milimeters in de dikte maken het al gauw goed wanneer je beseft dat deze voor 50GB extra schijfruimte zorgen (80GB ipv 50GB).

Aangezien het scherm van de 504 ietsje minder zou zijn (alleen van gehoord, zelf helaas niet kunnen beoordelen) en omdat de 504 geen WMV ondersteunt, denk ik dat ik toch voor de oudere Gmini500 ga.

Die vriend heeft bij zijn Archos een 'extra garantie' bijgekocht: voor 60 euro heeft hij 3 jaar lang zijn Archos verzekerd tegen o.a. diefstal, schade etc. Is dit aan te raden? (ivm met het grote en kwetsbare scherm)
Ik heb het wel gedaan.
Met zo'n groot scherm en een groot apparaat heb je toch redelijk wat kans dat die een keer beschadigd door vallen of stoten.

5D, 35L

Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
RoD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:15:
Ik heb nog 2 reviews van de Wifi versie gevonden.
Cnet
Tv.com
Die reviews zijn hetzelfde, en heeft hier al eens gestaan ;) Filmpje op de CNET website is wel nieuw!

Wat wordt er precies door die verzekering (extra garantie) gedekt?
Bijv: wat wordt er vergoed als je Archos na 2 jaar gestolen wordt ?

Acties:

quote:
Cinner schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:11:
[...]

Die reviews zijn hetzelfde, en heeft hier al eens gestaan ;) Filmpje op de CNET website is wel nieuw!
Hmm, heb die van TV.com nog niet gelezen.. naja, dan hoeft dat dus ook niet meer :P Maar ik geloof niet dat ie hier al gestaan heeft? Het is wel de Wifi versie hè.

Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
RoD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:04:
[...]

Hmm, heb die van TV.com nog niet gelezen.. naja, dan hoeft dat dus ook niet meer :P Maar ik geloof niet dat ie hier al gestaan heeft? Het is wel de Wifi versie hè.
Kijk onderaan deze pagina ;)

Hij staat nog niet in de pricewatch zo te zien, terwijl hij bij veel shops al verkrijgbaar is. Prijzen lopen ver uiteen, van 370 tot bijna 500 euro. Ik overweeg nog steeds om hem aan te schaffen...

Acties:

Verdorie, en ik dacht dat ik goed gezocht had :/

Nee, hij staat nog niet in de Pricewatch. Ik heb em al gesubmit, maar ik kreeg een mailtje dat ie afgewezen was. Het was niet duidelijk genoeg ofzo? :? Ik heb gewoon een linkje naar de productpagina meegegeven, net als bij de andere spelers van Archos. Heb al een mail teruggestuurd met enige uitleg, maar nog niks van gehoord...

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

Als het een beetje meezit krijg ik mijn archos volgende week :9~
Nu wil ik al wel een hoesje gaan kopen voor dit mooie apparaat. Heeft iemand al een hoesje gekocht ? (al zijn er maar 2 ofzo die zon ding hebben in dit topic:P) De "noreve" serie heb ik al gezien maaar 40 euro vind ik net iets te gortig, zullen er vast ook wel van 20 ofzo zijn?
Op internet heb ik er al 1 gezien, zal hem zo wel even opzoeken, maar zijn die cases ook in de winkel te koop?

Black Holes & Revelations

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: