Asus P5B Deluxe | P965 @ 500MHz en hoger

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 7.797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Inleiding

Extreme Performance! Minimum Noise! Maximum Power Saving!

This motherboard supports the most powerful and energy efficient Intel® Core™2 processors. It features the Intel® P965 chipset and supports DDR2 800MHz dual-channel memory architecture. Quiet thermal technologies – 8-Phase Power Design, Stack Cool 2, Heat Pipe Design, Q-Fan 2 and Optional Fan – together provide a comfortable environment for the processor, memory, graphics card and other components to interoperate effectively. With exclusive innovative tools – AI NOS™, AI Gear and AI Nap – users can adjust operation speed according to their specific needs. This motherboard is a cool and stable platform that delivers extreme performance, minimum noise and maximum power saving!

Specificaties
  • Support for all Intel Socket 775 Processors, including Core 2 Duo, Core 2 Extreme, Pentium 4, Pentium 4 Extreme, Pentium D and Celeron D;
  • Four DDR2 memory slots supporting up to 8GB of DDR2-800 memory;
  • Intel P965 Northbridge and ICH8R southbridge;
  • Dual Gigabit LAN provided by Marvell ... PCI-Express and Marvell ... PCI controllers;
  • Two PCI-Express x16 slots (blue: x16 mode, black: x2 or x4 mode only) , one PCI-Express x1 slot and three PCI expansion slots;
  • 7.1 channel ADI SoundMAX ADI1988B High Definition audio with jack sensing and optical & coaxial S/PDIF Out;
  • Six SATA 3Gbps ports, supporting RAID 0, 1, 0+1, 5 and JBOD;
  • JMicron JMB363 controller for one IDE socket for 2 devices, one internal 3Gbps SATA socket, one eSATA 3Gbps port;
  • Support for ten USB 2.0 ports (four on back I/O panel and four via on-board pins, two used by ASUS WiFi-AP module);
  • Two IEEE1394a Firewire ports with internal headers;
  • One floppy connector.
Pics

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/image001zbdf.jpg
VMODS

En nu het betere werk >:)

vcore-mod
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/P5BVCOREMOD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/P5BVCORE2.jpg
20k~50k VR tussen het punt waar aan gesoldeerd is en ground. Beginnen op maximale weerstand, weerstand naar beneden draaien = hoger voltage

vdimm-mod
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/P5BVDIMMMOD.jpg
20k~50k VR tussen het punt waar aan gesoldeerd is en ground. Beginnen op maximale weerstand, weerstand naar beneden draaien = hoger voltage

vMCH-mod
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/P5BVMCHMOD.jpg

Mods afkomstig van XtremeSystems.org waar ze gepost zijn door CAL930 in dit topic

* Syngrow Overigens is het doen van deze mods volledig op eigen risico!

Bios

Download links:
Bios 0502 ftp://dlsvr01.asus.com/pu.../P5B-ASUS-Deluxe-0502.zip
Bios 0507 ftp://dlsvr01.asus.com/pu...xe%20Wifi-AP/P5BD0507.zip

Algemene Asus FTP: ftp://dlsvr01.asus.com/pu...5/P5B%20Deluxe%20Wifi-AP/
Pricewatch

Pricewatch links:

pricewatch: Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
pricewatch: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Waarom is dit bord opeens populair?

550MHz FSB 6x multi: klik
506MHz FSB 9x multi unmodded: klik
538MHz FSB 9x multi: klik
515MHz FSB 10x multi: klik
Conclusie

Omdat dit bord een van de weinige moederborden is dat zonder een berg vmods met een 4MB L2 cache CPU op 500MHz FSB en hoger wil draaien is het een leuke optie geworden als tegenhanger van de P5W DH.

De P5B Deluxe is een tikkie goedkoper maar mist dan ook een aantal features (o.a. Crossfire support)

Aangezien de 500MHz FSB op een P5W DH niet echt een gemakkelijke opgave is, is de P5B Deluxe eigenlijk het ideale bord (tot nu toe ;)) voor een E6600. Om deze reden heb ik er dan ook 1 besteld die waarschijnlijk aankomende Dinsdag binnen komt.

Resultaten met dit bord zullen hier snel gepost gaan worden.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Kan je niet beter wachten op een goeie BIOS update i.p.v. gelijk met een soldeerbout in je pc gaan zitten roeren :? , dan hou je i.i.g. nog je garantie 8)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153939

crack_en_hack schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:41:
Kan je niet beter wachten op een goeie BIOS update i.p.v. gelijk met een soldeerbout in je pc gaan zitten roeren :? , dan hou je i.i.g. nog je garantie 8)
neen want deze voltage's zullen NOOIt in het bios toegankelijk zijn;)

dus VMODDEN die handel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Hier een quote uit de C'T nr 9 pagina 21:
Het is interessant dat de nieuwe huis-tuin-en-keuken chipset P965 het huidige high-end model 975X op bijna alle disciplines de baas is. We vermoeden dat dit aan de nieuwe predicition unit te wijten is, de zogenaamde 'Fast Memory Access' die bepaalde geheugenbenaderingen moet versnellen...
Mijn eerste keuze was de P5W DH maar na het zien van de benchmarks in de C'T en de resultaten op XS denk ik dat de P5B zeker ook een goed bord is voor het overclocken van C2D cpu's. Misschien ook wel omdat het weer een nieuwere chipset is, de 975X is al wat ouder...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Aha, dit betekend dus dat de P5B non-deluxe dit ook wel aan zou moeten kunnen? Qua overclockmogelijkheiden heeft de Deluxe toch niet meer te bieden dan een normale P5B of wel?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Goesiman schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:47:
Aha, dit betekend dus dat de P5B non-deluxe dit ook wel aan zou moeten kunnen? Qua overclockmogelijkheiden heeft de Deluxe toch niet meer te bieden dan een normale P5B of wel?
Het verschil in overclockbaarheid tussen de verschillende P965 mobo's lijkt op dit moment grotendeels van de kwaliteit van de bios af te hangen.

Aangezien de P5B een andere bios gebruikt als de P5B Deluxe zullen de 2 mobo's dus niet vergelijkbaar overclocken. Verder heeft (bijna) niemand een P5B dus echte resultaten met dit bord zijn er ook nog niet.

Op dit moment lijkt een P5B Deluxe dus beter te overclocken als een normale P5B, maar misschien veranderd dit binnenkort wel weer :)

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

het lijkt voor dit moment weer 1 van de betere borden te zijn , hoewel ik er wel bij moet zeggen dat je de screens die op multi 6 zijn niet TE serieus moet nemen omdat andere borden dat vaak ook goed doen op lage multi.

de score van misterroadster kan je niet omheen, die is super, even afwachten of er meerdere komen op die snelheid.

ik ben erg benieuwd wat ie gaat doen koen, ik wacht met spanning af :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 16:56
Ideaal een topic hierover :D krijg deze week dit mobo binnen en dan eens kijke wat ik kan met het beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Syngrow schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:10:
[...]

Aangezien de P5B een andere bios gebruikt als de P5B Deluxe zullen de 2 mobo's dus niet vergelijkbaar overclocken. Verder heeft (bijna) niemand een P5B dus echte resultaten met dit bord zijn er ook nog niet.
Ik zet deze week waarschijnlijk waterkoeling op mijn P5B NB + E6600 dus eens kijken wat 'ie kan.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Rol-Co schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 21:34:
het lijkt voor dit moment weer 1 van de betere borden te zijn , hoewel ik er wel bij moet zeggen dat je de screens die op multi 6 zijn niet TE serieus moet nemen omdat andere borden dat vaak ook goed doen op lage multi.

de score van misterroadster kan je niet omheen, die is super, even afwachten of er meerdere komen op die snelheid.

ik ben erg benieuwd wat ie gaat doen koen, ik wacht met spanning af :)
Screens met multi's van 6 zijn idd niet serieus te nemen. Maar in de TS heb ik 3 linkjes naar topics op XS staan met 500MHz+ FSB en multi's van 9 en hoger. Die zijn wel serieus te nemen :)

Ik ga dinsdag wat op air testen, woensdag cascade ophalen en dan eind deze week maybe wat cascade runs. Dan wordt het pas echt leuk (ding doet -95 evap @ 230W load :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
tis een beetje mierenneuken, maar de P5B Deluxe ondersteunt geen 0+1 raid.

dat jullie het even weten 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Mielmania op 14-08-2006 01:38 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zich wel leuk een FSB van 500MHz, maar met een multiplier van 6 schiet je daar toch niet zo heel veel mee op lijkt me? Want is het niet zo, dat de Conroe's (C2D) sneller zijn dan de oudere modellen van de P4, die wél afhankelijk(er) zijn van de FSB? :?

Iemand die benches heeft die mijn vermoeden teniet doen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 00:05

DaWaN

'r you wicked ??

GJ-tje schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 01:54:
Op zich wel leuk een FSB van 500MHz, maar met een multiplier van 6 schiet je daar toch niet zo heel veel mee op lijkt me? Want is het niet zo, dat de Conroe's (C2D) sneller zijn dan de oudere modellen van de P4, die wél afhankelijk(er) zijn van de FSB? :?

Iemand die benches heeft die mijn vermoeden teniet doen? :9
misschien zijn de processors gelockt en heb je de FSB snelheid nodig om CPU speed te krijgen |:(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120943

Vet Koen, jij + cascade gaat leuk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaWaN schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:04:
misschien zijn de processors gelockt en heb je de FSB snelheid nodig om CPU speed te krijgen |:(
Zoals je het nu zegt lijken die CPU's volledig gelocked... Kan me herinneren dat de P4's alleen gelocked waren op een hogere MP, tenzij je een engineering sample hebt... ;)

Ik snap verder zelf ook wel, dat je met de FSB bezig moet om hogere speeds te krijgen... ;) Maar ik denk, dat je er met een MP van 6 weinig mee opschiet, reken maar uit, 500 x 6 = 3000, 3GHz dus, is op zich ook wel een leuke overclock, zeker met zo'n hoge FSB... ;) Zo'n OC is op zich wel leuk, maar moet wel wat opleveren, doet het ook wel, en ik ben benieuwd wat, is dat zo verkeerd om dat te vragen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
GJ-tje schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:01:
[...]
Zoals je het nu zegt lijken die CPU's volledig gelocked... Kan me herinneren dat de P4's alleen gelocked waren op een hogere MP, tenzij je een engineering sample hebt... ;)

Ik snap verder zelf ook wel, dat je met de FSB bezig moet om hogere speeds te krijgen... ;) Maar ik denk, dat je er met een MP van 6 weinig mee opschiet, reken maar uit, 500 x 6 = 3000, 3GHz dus, is op zich ook wel een leuke overclock, zeker met zo'n hoge FSB... ;) Zo'n OC is op zich wel leuk, maar moet wel wat opleveren, doet het ook wel, en ik ben benieuwd wat, is dat zo verkeerd om dat te vragen? :?
Men wil testen of een mobo 500MHz FSB haalt en men heeft geen CPU die 500x9 op air aan kan. Wat doet men dan, de MP omlaag. Vrij simpel imo 8)7

Die OC's met lage multi's zijn bijna altijd alleen bedoelt om andere systeemfactoren uit te testen zoals max FSB en max memspeed. Tuurlijk is het useless om een 500x6 OC 24/7 te gaan draaien.

Maar sowieso draait in DOC bijna niemand z'n OC 24/7, voor 24/7 werk hebben de meeste wel een oude A64 machine staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://pageperso.aol.fr/misteroadster/10.JPG
validator link

566x9 benchable op de P5B Deluxe door misteroadster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53

DesertShooter

Afgekickt

Syngrow schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:47:
[afbeelding]
validator link

566x9 benchable op de P5B Deluxe door misteroadster
Idd, gezien ja echt heel ziek! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

GJ-tje schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:01:
[...]
Volgens mij snap jij het niet, jij wilt een CPU die tegen 5Ghz kan doen onder goede koeling op MP6 zetten om 3Ghz te gaan draaien 8)7

Voor een E6600 op extreme koeling heb je gewoon 500mhz FSB nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Voor een E6600 op extreme koeling heb je gewoon 500mhz FSB nodig.....
Je bedoelt andersom?

Voor een een FSB van 500mhz heb je een E6600 op extreme koeling nodig?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Mielmania schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:39:
[...]

Je bedoelt andersom?

Nee, MP's kunnen toch omlaag gezet worden 8)7
Omhoog gaat juist niet dus moet je een hoge FSB draaien om een beetje redelijke MHz'en uit een E6600 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 09:11

Proximus

100% OC

Syngrow schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:49:
[...]

Nee, MP's kunnen toch omlaag gezet worden 8)7
Omhoog gaat juist niet dus moet je een hoge FSB draaien om een beetje redelijke MHz'en uit een E6600 te krijgen.
Nadenken is af en toe moeilijk hoor ;)

Ik denk toch dat ik voor de P5W kies, ondanks dat hij een tientje duurder is. Iets meer opties en er is nog meer informatie over te vinden.

Maar goed, dit weerhoud mij er niet van om dit topic te blijven volgen..

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Laatst online: 22-01 07:04
Mielmania schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:39:
[...]

Je bedoelt andersom?

ik denk dat hij bedoeld dat het geen zin heeft om te investeren in extreme koeling als je al weet dat je mobo geen FSB van 500 aankan, omdat je dan toch nooit een extreem record gaat draaien >:) ........ of denk ik nu verkeerd? }:O

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Ik heb het bord nu zo'n 45min in m'n bezit.
Tot nu toe geeft hij me een goede indruk.

400x9 1M gaat iig zonder problemen (met verhoogde vcore ~1,5v onder load)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09-2024

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Net een E6600 besteld en nu aan `t zoeken voor een goed moederbord. Omdat mijn DFI lanparty nf4 sli-dr naar de rma gaat kan ik een nieuwe uitzoeken dus dan maar gelijk een core duo toch ;).

Dit bordje lijkt mij erg geschikt, vooral om het clocken natuurlijk. Die headroom die de core duo bied moet je gebruiken hè :).

Maar om de fsb op 500 mhz te laten draaien moet je dan gaan volt modden of is dat alleen voor het meest extreme werk? Mocht dat voltmodden niet noodzakelijk zijn heb ik mijn bordje al weer gevonden met behulp van GOT O+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
Onno 1983 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:40:
Net een E6600 besteld en nu aan `t zoeken voor een goed moederbord. Omdat mijn DFI lanparty nf4 sli-dr naar de rma gaat kan ik een nieuwe uitzoeken dus dan maar gelijk een core duo toch ;).

Dit bordje lijkt mij erg geschikt, vooral om het clocken natuurlijk. Die headroom die de core duo bied moet je gebruiken hè :).

Maar om de fsb op 500 mhz te laten draaien moet je dan gaan volt modden of is dat alleen voor het meest extreme werk? Mocht dat voltmodden niet noodzakelijk zijn heb ik mijn bordje al weer gevonden met behulp van GOT O+ >:)
Je hebt bij dit mobo geen voltmod nodig om tot 500mhz fsb te komen, wil je hoger dan 500mhz dan moet je voltmodden. correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Vandaag en gister aan de slag geweest met mijn P5B Deluxe.

Resultaten zijn nog niet helemaal naar wens. Moederbord heeft wat moeite met hoge FSB's icm step 6 CPU's lijkt.

max. wat ik er uit heb gekregen is 455MHz met CPU @ boxed air en 485 met CPU @ SS (vMCH op 1,65v)

Iig wat resultaatjes:

~Max. met boxed air (ik had geen zin om lang met een aircooler te prutsen)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/SuperPI/3712.PNG

Opstelling:

Core 2 Duo E6600 retail @ 3708MHz 1,52v (DMM) boxed air
Asus P5B Deluxe
Crucial Ballistix PC5300 @ 2.45v CL4-4-4-4

Max. met SS phase-change
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/SuperPI/12078.PNG

Opstelling:

Core 2 Duo E6600 retail @ 4238MHz 1,61v (DMM) Promkiller
Asus P5B Deluxe
Crucial Ballistix PC5300 @ 2.45v CL4-4-4-4

• Rol-Co

Rol-Co

het begint er op te lijken hier he? :)

ik lees net......wist het ook niet
http://www.xtremesystems....hp?p=1657230&postcount=44

retail e6600+p5b gaat niet zo goed als de es+p5b .......elke keer wat zeg

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:57
Ik ga dus helemaal niet overklokken, het lijkt er op, of ik lees verkeerd dat deze kaart met name geschikt is voor overklokken. Ik ga dat dus niet doen, die kennis heb ik niet in de vingers.

Is dit een beetje te doen voor een gebebruiker zonder een enorme berg hardware kennis, dit in combinatie met de E6600.

• ibfranky
Ik zie net op support.asus.com dat er een bios uit is die de fsb kan opkrikken tot 650 mhz :9~
link naar asus website

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
ibfranky schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:04:
Ik zie net op support.asus.com dat er een bios uit is die de fsb kan opkrikken tot 650 mhz :9~
link naar asus website
De 0507 (ik neem aan dat je het over die bios hebt) staat al gelinkt in de TS, is al tijdje uit ;)

Vandaag even vcore mod gedaan, scheeld weer iets:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/SuperPI/11797.PNG
Opstelling:

Core 2 Duo E6600 retail @ 4357MHz 1,70v (DMM) Promkiller
Asus P5B Deluxe vcore/vMCH mod
Crucial Ballistix PC5300 @ 2.45v CL4-4-4-8

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Pff, het wil nog niet echt lukken met de P5B Dlx. Ik blijf een FSB wall houden bij alles boven de 485MHz FSB.

Tot nu toe wil niks helpen.

Even klein logje van m'n FSB avonturen

Begonnen met boxed air en stock chipsetkoeling. Max. benchable FSB zat op 455MHz

stock chipset koeling -> stock chipsetkoeling + fan = geen vooruitgang
stock chipsetkoeling + fan -> Crystal ORB = geen vooruitgang
vMCH @ stock -> vMCH@ 1.85v = geen vooruitgang
boxed air CPU -> Single Stage CPU = 30MHz verbetering 8)
Single stage -> Cascade = geen vooruitgang
Crystal ORB -> Single stage (op de chipset ja :P) = geen vooruitgang

Uiteindelijk kwam ik dus uit op 455 + de 30MHz verbetering = 485MHz FSB max. benchable. Op dit moment ben ik het spoor even helemaal bijster met dit bord. Enige optie die ik nog over heb is een vdimm mod maar ik ben bijna zeker dat m'n geheugen niet de bottleneck is. Met een 4:5 divider was het iig stabiel tot DDR1080. Ruim boven de 485 (DDR970) die ik nu max. draai.

Op Rol-Co's advies (nogmaals bedankt voor al je hulp met deze opstelling :)) ga ik straks toch maar even de vdimm mod proberen. Maybe dat het weer scheeld, misschien ook niet.

Om dan toch iets nuttigs te posten, wat pics van de opstelling zoals ie er nu bij staat :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/PA270001.JPG
2x phase-change, 1x CPU en 1x chipset

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/PA270002.JPG
Mobo is beetje krom :X

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/PA270008.JPG
southbridge koeler (Asus mosfetkoel geval, past precies tussen de vinnen :) )

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/PA270009.JPG
Complete opstelling

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/PA270010.JPG
Cascade (gebouwt door unknown_road)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/PA270012.JPG
nogmaals overzichtsfoto

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/P5B/PA270057.JPG
CPU temp onder de cascade 8)

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
toch gedaan wat ik zei, en de SS op de chipset en de cascade op de cpu :P jammer dat je er geen winst mee hebt gehaald. Iig ben je lekker bezig geweest. echt een zieke opstelling!

Bij de 975 lijkt chipset koeling wel te helpen. misschien dat ik mijn NB container erop zet, of de SS op de chipset en een container op de cpu.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53

DesertShooter

Afgekickt

Aan koeling kom je iig niet te kort, nu nog fsb :P

Heel nice maat! _/-\o_

• Rol-Co

Rol-Co

Ziek.........echt ziek........en ik dacht dat ik gek was....hahahaha

nee serieus .....goed bezig man, als er straks ook fsb uit kom kan je gelijk door naar de 600 zo ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:44

Epsilon

Promkiller doet zn werk nog goed zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Extera schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:54:
toch gedaan wat ik zei, en de SS op de chipset en de cascade op de cpu :P jammer dat je er geen winst mee hebt gehaald. Iig ben je lekker bezig geweest. echt een zieke opstelling!
Tja, het lijkt nog steeds een CPU limit te zijn die de FSB tegenhoud.
DesertShooter schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:55:
Aan koeling kom je iig niet te kort, nu nog fsb :P

Heel nice maat! _/-\o_
Nope, koeling genoeg hier :P
Rol-Co schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:00:
Ziek.........echt ziek........en ik dacht dat ik gek was....hahahaha

nee serieus .....goed bezig man, als er straks ook fsb uit kom kan je gelijk door naar de 600 zo ;)

.
Ik hoop het, maybe dat met clockgen ofzo er wat meer in zit.
Epsilon schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:36:
Promkiller doet zn werk nog goed zie ik ;)
Jup, hij doet het nog perfect :)

En weer 5MHz FSB verbetering (vSB @ 1,8v gaf een beetje extra)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/SuperPI/11656.PNG

Core 2 Duo E6600 retail @ 4410MHz 1,70v (DMM) Cascade (hoezo overkill 8)7)
Asus P5B Deluxe vcore/vMCH mod
Crucial Ballistix PC5300 @ 2.45v CL4-4-4-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Heeey , wat vind ik hier nou ........ :+

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/bundlekl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/setupkl.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Rol-Co op 27-08-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Nice :)

Haal er ook eens een E6600 retail bij en doe een vergelijkende FSB test :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Syngrow schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:45:
[...]

Nice :)

Haal er ook eens een E6600 retail bij en doe een vergelijkende FSB test :P
sorry ik heb alleen een 6300 retail :*)

asus p5b deluxe wifi ap
intel E6300 boxed
corsair xms2
scythe ninja met 12cm 75cfm fan

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/490.jpg

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/4908m.png

[ Voor 17% gewijzigd door Rol-Co op 27-08-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185984

kan iemand mij misschien vertellen wat er in die zwarte buizen zit en hoe het werkt? ik snap dat het een koeling is, maar niet precies wat voor een:] ik draai nu op 3.4 ghz op een p5w deluxe met een vcore van 14825, een redelijk resultaat voor mijn tweede overclock poging... de eerste was een D 805 maar dat wilde niet echt lukken op een as rock.. lol 2.9 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
dat zwarte is isolatie van een phase change, om te weten hoe dat werkt kan je even kijken in het phase change topic.

rol-co, mooi out-of the box resultaat. dat haal ik niet eens met 2v Vmch, miss mijn E6600 er eens in om te kijen of de cpu's fsb limited zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Extera schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:06:
dat zwarte is isolatie van een phase change, om te weten hoe dat werkt kan je even kijken in het phase change topic.

rol-co, mooi out-of the box resultaat. dat haal ik niet eens met 2v Vmch, miss mijn E6600 er eens in om te kijen of de cpu's fsb limited zijn? :)
ja prima
heb hier alleen de es om te proberen, dus dan weet je nog niks , het lijkt dat het max van mijn geheugen is op het moment..........shit , en dan heb ik 8000 ul's :|

is gewoon de nb of zo......jammer

[ Voor 23% gewijzigd door Rol-Co op 20-08-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Rol-Co schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:11:
[...]

sorry ik heb alleen een 6300 retail :*)

asus p5b deluxe wifi ap
intel E6300 boxed
corsair xms2
scythe ninja met 12cm 75cfm fan

[afbeelding]

[afbeelding]
Met welke voltage heb je dat gehaald, ik neem aan dat je de moederbord nog niet hebt gemodded?
Ik heb op dit moment een DS4 en dat is echt vern...ste moederbord wat ik ooit heb gehad.
Mocht ie de 490 halen zonder mods.. dan is dit mijn mobo >:) .

Ow jah en welke geheugen dividers heeft ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Rol-Co schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:52:
[...]

ja prima
heb hier alleen de es om te proberen, dus dan weet je nog niks , het lijkt dat het max van mijn geheugen is op het moment..........shit , en dan heb ik 8000 ul's :|

is gewoon de nb of zo......jammer
Ook al bij 490 |:(
Vage bedoeling met die P5B Dlx hier in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Syngrow schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:10:
[...]

Of met retail CPU, wat mij veel logischer lijkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Syngrow schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:10:
[...]

nee kan wel hoger , maar op 490 is ie rockstabiel...

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/496kl.png

[ Voor 8% gewijzigd door Rol-Co op 27-08-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 12:50
offtopic:
Klopt het dat de p5b deluxe met wifi-ap niet in de pricewatch staat?

Is de 6600 nou sneller op 3,4 dan de 6300 op 3,4 als je het vergelijkt qua pifast scores?

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

corniels schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:58:
offtopic:
Klopt het dat de p5b deluxe met wifi-ap niet in de pricewatch staat?

Is de 6600 nou sneller op 3,4 dan de 6300 op 3,4 als je het vergelijkt qua pifast scores?
Ja omdat de 6600 4mb cache heeft en de 6300 2mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit was vervuiling :]

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 185984 op 20-08-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 185984 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:26:
vraagjuh...
is vcore 1,500 hoog bij een fsb van 377mhz??
ik vind vanwel... maar misschien zijn de meningen daarover verdeeld? en weet iemand hoeveel océn de levensduur van je proc verkort... ?
Dat soort vragen doe je maar in T&C, in het Core 2 Duo OC topic, je vervuild dit topic een beetje imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol oke

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 185984 op 20-08-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.verhoeven01/setje.jpg
setje compleet! happy happy joy joy. we gaan aan de slag hier en hopen snel snelle resultaten te kunnen posten. C2E, P5B, F2-8500PHU2-2HGBZ, CNPS9500, WD740ADFD & Modstream.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

iH8 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:57:
[afbeelding]
setje compleet! happy happy joy joy. we gaan aan de slag hier en hopen snel snelle resultaten te kunnen posten. C2E, P5B, F2-8500PHU2-2HGBZ, CNPS9500, WD740ADFD & Modstream.
sow.....aardig wat knaken lichter nu he? , wel jammer dat je bezuinigt hebt op de cpu koeler, verder super spul allemaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

Rol-Co schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:50:
[...]

sow.....aardig wat knaken lichter nu he? , wel jammer dat je bezuinigt hebt op de cpu koeler, verder super spul allemaal. _/-\o_
er is ook nog een XP120 aanwezig welke we zeker ook gaan proberen. die tunic tower lijkt me ook wel mooi. voor naderhand misschien. ik denk dat het elkaar niet zoveel schelen zal. al ben ik nog wel benieuwd naar de proef op de som.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

iH8 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:56:
[...]

er is ook nog een XP120 aanwezig welke we zeker ook gaan proberen. die tunic tower lijkt me ook wel mooi. voor naderhand misschien. ik denk dat het elkaar niet zoveel schelen zal. al ben ik nog wel benieuwd naar de proef op de som.
tuniq tower 120 is zoiezo beter, voor 100% zeker, de zalman vind ik persoonlijk de minste van de 2.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

Rol-Co schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:04:
[...]

tuniq tower 120 is zoiezo beter, voor 100% zeker, de zalman vind ik persoonlijk de minste van de 2.....
ik doelde op de thermal right xp120, die hebben we hier nog liggen. die tunic-tower moeten we nog eens bestellen. dat er mensen niet tevreden zijn over die cnps9500 had ik hier en daar al eens opgevangen. maar toch even zelf proberen/zien. kijken of de geruchten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

nou ......even de 6600 es er in en dit is het resultaat

bord is zo uit de doos en compleet stock

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/517kl.png

kortom , het is niet echt het bord, dit was een snelle test ik moet nog kijken wat er nu niet verder gaat, het zouden de 6400 c5 kunnen zijn nog .

chipset iets kouder maken scheelde 4fsb.........niet echt veel

[ Voor 22% gewijzigd door Rol-Co op 27-08-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 12:50
zeer mooie temps ook, dit met de ninja?

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

corniels schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:49:
zeer mooie temps ook, dit met de ninja?
ja wel extra koud gemaakt op de chipset, dat gaat iets door naar de cpu..........maar 3100 is ook niks he voor deze es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

syngrow, -60*C bios temp maar? niet een beetje hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:27:
syngrow, -60*C bios temp maar? niet een beetje hoog?
Jawel, maar de bijgeleverde schroeven van de mounting zijn te kort. Ik kan er maar 2 gebruiken.
Ik ben nog te lui geweest om een setje nieuwe te halen :P maar daarmee kan ik wel wat graden winnen. Manier waarop de evap gemount zit is nog echt slecht atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 13:48
Rol-Co ging dat installeren van de Scyth Ninja goed op de P5B Deluxe?.. zaten de ram modules niet in de weg door de heatsink?

Ik wacht namelijk op een soort gelijke config :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Chutney schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:40:
[...]

Rol-Co ging dat installeren van de Scyth Ninja goed op de P5B Deluxe?.. zaten de ram modules niet in de weg door de heatsink?

Ik wacht namelijk op een soort gelijke config :9
ja gaat goed, het past gewoon , geen problemen, corsair pro kan wel probs geven denk ik

• Chutney
Rol-Co schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:09:
[...]

ja gaat goed, het past gewoon , geen problemen, corsair pro kan wel probs geven denk ik
Thanks ik heb Team Group ram besteld. Een 2 x 1 gig dualchannel kitje PC 6400, cas4; Team TXDD2048M800HC4DC.

Zodra ik mijn config binnen heb, komen er wat fotootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Heb ik toch even een snel vraagje over dit moederbord, welke een goede opvolger bij mij kan zijn.
Maar op de Asus site staat http://nl.asus.com/produc...odelmenu=0&share=txt/65nm. Onder 65nm staat de P5B niet erbij.
Nu is de 6600 al 65nm natuurlijk: http://www.intel.com/design/processor/datashts/313278.htm, maar wel raar dat ie er dan niet bij staat :?

Edit: ik ben denk ik weer te snel: "NB: Deze modellen vereisen een BIOS-update". De P5B zal met elke bios de 65nm al ondersteunen dan? :X

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 25-08-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Bij mijn weten zou dat gewoon moeten werken, zo mijn mobo is ook binnen nu even wachten op de E6600 xD

[ Voor 77% gewijzigd door Chutney op 25-08-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Anoniem: 88208 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:38:
Heb ik toch even een snel vraagje over dit moederbord, welke een goede opvolger bij mij kan zijn.
Maar op de Asus site staat http://nl.asus.com/produc...odelmenu=0&share=txt/65nm. Onder 65nm staat de P5B niet erbij.
Nu is de 6600 al 65nm natuurlijk: http://www.intel.com/design/processor/datashts/313278.htm, maar wel raar dat ie er dan niet bij staat :?

Edit: ik ben denk ik weer te snel: "NB: Deze modellen vereisen een BIOS-update". De P5B zal met elke bios de 65nm al ondersteunen dan? :X
Is dit een serieuze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Mogelijk is hier een nieuwe bios, al is dit de enige plaats waar momenteel de versie 0605 te vinden is. Nog niemand heeft m draaiende @ XS.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=113209

The following changes:
1 Fix Kentsfield CPU incorrect issue
2 Add patch for OCZ2G8002GK-6400
3 Add patch S3 suspend function not stable when CPU FSB over 300MHz

[ Voor 29% gewijzigd door Chutney op 26-08-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Topicstarter
Clockgen voor P5B Deluxe

klik

note: dit is BETA software, werking niet gegarandeerd uiteraard ;)
P5B Dlx uses a Cypress CY28551, don't be wrong when selecting
Die chip wordt gebruikt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

en weer een 500 rijker .. :)

E6300 retail

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/116020.png

validation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik moet mijn 1e nog zien te halen.
netje's gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Sorry voor de slightly n00bish vraag, maar ik heb al jaren alleen maar met AMD gewerkt.. hoe zit de mem-clock aan de fsb bij P965/andere intel chipsets? Hij ondersteunt stock ddr2 533/667/800, wat bij een fsb van 266 neerkomt op een multiplier van 2/2.5/3, en met de meeste planken/biossen is 400=1.5x ook ondersteund. Klopt het dat die bussen met een multiplier aan elkaar hangen of zijn ze asynchroon? Als ze aan elkaar hangen neem ik aan dat jullie de 2x multiplier gebruiken in combo met pc2-8000=1000 MHz geheugen, of nog beter spul?

Ik denk aan de E6300/P5B non-Deluxe/OCZ 2x1 GB en dan een bescheiden overklok (Ninja erop en kijken waar het schip strand, en dan een paar honderd megahertz terug), maar ik zit nog even te twijfelen tussen de ocz Platinum pc6400/4-4-4-15@2.1V kit @ 230E en de Gold PC8000/5-6-6-15@2.1V @ 290E. Als ik met de PC8000, rated at 25% hogere clock, er ook 10+ procent meer cpu clock uit kan halen (met een E6300 not beyond the realms of possibility als het gekoppeld is, 400 is maar 2.8) is het misschien wel de moeite waard, maar als die bussen asynchroon draaien denk ik dat 800 MHz mem met relatief tighte timings misschien wel net zo goed is. Het zijn sowieso denk ik dezelfde chipjes met een net even andere binning op die modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

en weer een stapje hoger :)

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/116692.png

Validation

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/probekl.jpg

More to come

[ Voor 31% gewijzigd door Rol-Co op 30-08-2006 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 24-05 13:31

Jack

MHz Matters

Zo, dat gaat lekker Rol-co :D

Wat voor koeling voor de NB en hoeveel vMCH heb je daarvoor moeten gebruiken?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Jack schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:47:
Zo, dat gaat lekker Rol-co :D

Wat voor koeling voor de NB en hoeveel vMCH heb je daarvoor moeten gebruiken?
het bord is nog stock, zo uit de doos, wel phase op de cpu.....dat scheelt ook fsb.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 15:43
ik denk dat je met dit bord verder komt als de asus p5w dh deluxe.
dus ik zou zeggen doe de E6600 in mb en gaan met die banaan :P .

• Rol-Co

Rol-Co

Jazekerrrrr schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:43:
ik denk dat je met dit bord verder komt als de asus p5w dh deluxe.
dus ik zou zeggen doe de E6600 in mb en gaan met die banaan :P .
ja komt goed hoor, die gaat ook, en ik weet zeker dat ik verder kom, omdat de p5w een beetje dood is geloof ik......jammer

.

Afbeeldingslocatie: http://i72.photobucket.com/albums/i199/gekkewa/p5b-e6600/4-2.jpg

So far

max fsb 4m:

Afbeeldingslocatie: http://i72.photobucket.com/albums/i199/gekkewa/p5b-e6600/495-2.jpg

Dit alles vanuit bios.. moet ff aan het bordje wennen, wel kuuren maar ok :P

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 31-08-2006 22:14 ]

• Agres
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-01 19:17
Waus, ik kwam met dit bord tot de 480, stabiel van uit bios. super pi, auqamark, sisoftsandra burn in test. dus rock stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 23:12
Is de snelheid van een overgeklokte E6400 naar bv. 3 ghz. hetzelfde als een E6600 die overgeklokt is naar 3 ghz.? Even los van de L2-cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Agres schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:41:
Waus, ik kwam met dit bord tot de 480, stabiel van uit bios. super pi, auqamark, sisoftsandra burn in test. dus rock stable.
welke bios agres, met oudere biossen had ik geen beeld meer boven de 480 precies met een pci-e kaart, na updaten naar 0507 bios was dat gefixed en heb ik nog beeld tot 530 met pci-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 23:12
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:23:
Is de snelheid van een overgeklokte E6400 naar bv. 3 ghz. hetzelfde als een E6600 die overgeklokt is naar 3 ghz.? Even los van de L2-cache.
Ter verduidelijking :

Is het die ong. 100 Euro meer waard voor een E6600 t.o.v. een E6400 wanneer je beide naar bv. 3 ghz. klokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:03:
[...]

Ter verduidelijking :

Is het die ong. 100 Euro meer waard voor een E6600 t.o.v. een E6400 wanneer je beide naar bv. 3 ghz. klokt?
Als beide op 3,0 GHz zijn geklokt is de FSB van de 6400 hoger, dus wat dat betreft is de 6400 iets sneller. Maar de 6600 heeft natuurlijk weer meer cache, wat ook iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agres
Rol-Co schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:37:
[...]

welke bios agres, met oudere biossen had ik geen beeld meer boven de 480 precies met een pci-e kaart, na updaten naar 0507 bios was dat gefixed en heb ik nog beeld tot 530 met pci-e
ik zal morgen (uhm vandaag) ff kijken. weet niet uit me hoofd
en ik kwam idd ook niet hoger dan 480, zou best kunnen dat ik de oudere bios heb. 485 = no go

[ Voor 11% gewijzigd door Agres op 02-09-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

new result

asus p5b del ongemod
intel E6600 es
2x 1gb g.skill 6400 ga 3-4-3-8
modded prom cooling

max fsb (booten vanuit de bios)

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/553kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/117656.png

Validation

met clockgen kom ik niks hoger, dit is echt max bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

Dit is toch wel een meesterlijk resultaatje zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Wauw. Dat is inderdaad wel een erg strak resultaat. Goed gedaan Rol-co!

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 24-05 13:31

Jack

MHz Matters

En die G.Skills doen het ook goed :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omg... gaat echt goed hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Jack schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:37:
En die G.Skills doen het ook goed :)
Ja zijn super , en gewoon op 2,35v ook nog, dat is dus binnen de spec
de Hz die ik hier had lijkt me net iets beter maar dit is cas 3 memory

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/g.skillkl.jpg

Met dank aan g.skill europe/kakaroto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

mooie results rob! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

zeker,......credit's to you also u.r .....-43 in de bios vind ik best knap _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

Rol-Co schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:15:
[...]

zeker,......credit's to you also u.r .....-43 in de bios vind ik best knap _/-\o_
Ghe ghe, al die prommetjes zullen de energie rekening wel weer lekker spekken :9

offtopic:
Misschien kun je NUON wel aantrekken als sponsor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Proximus schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:03:
[...]

Ghe ghe, al die prommetjes zullen de energie rekening wel weer lekker spekken :9

offtopic:
Misschien kun je NUON wel aantrekken als sponsor :+
Prom valt wel mee hoor, een gemiddelde stofzuiger gebruik 2x zoveel en gemiddelde oven 4x zoveel.

Mooie scores Rob :) Dat mem is echt uber cherry picked D9GKX, maar het ligt in dezelfde prijsklasse als 6400C3, prijsklasse aso duur dus.

Tijd voor de 9x MP >:)

[ Voor 18% gewijzigd door DaWaN op 02-09-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Prom valt wel mee hoor, een gemiddelde stofzuiger gebruik 2x zoveel en gemiddelde oven 4x zoveel.

maar die staan ook niet zo lang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Zojuist de boel geinstalleerd, nou vroeg ik me alleen af welke slots ik nodig heb om het geheugen in dual channel opstelling te draaien.

Ik heb 2x 1gig reepjes en heb ze momenteel beide in de gele slots staan. Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus

Proximus

100% OC

Chutney schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:26:
Zojuist de boel geinstalleerd, nou vroeg ik me alleen af welke slots ik nodig heb om het geheugen in dual channel opstelling te draaien.

Ik heb 2x 1gig reepjes en heb ze momenteel beide in de gele slots staan. Is dit correct?
Dat klopt, mocht het niet zo zijn dan moet je ze even in de andere kleuren stoppen. (zwart/blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agres
Heej Rol Co ik heb even gekeken naar de bois 0309, 480 fsb max,
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste