Dalende FPS 6800GT

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 14:20
Naar aanleiding van dit topic post ik hier mijn probleem met mijn videokaart.

Systeem:
Mobo: MSI K8N neo3 S939
CPU: AMD 64 3500+
RAM: Kingston DDR 400
VGA: Leadtek 6800GT 256MB AGP

Probleem:
Als ik Battlefield2 opstart en ik ga gamen dan daalt steeds mijn FPS van 100 naar 20 naar 0.. Dit is niet echt de bedoeling. Ook als ik CoD2 probeer te spelen heb ik een FPS van <20.

GPU temp: 64 graden

Ik heb geprobeerd:
Computer rebooten. Helpt niet
Kast open. Helpt niet.
Nieuwste drivers. Helpt niet

Wat zou dit kunnen zijn ?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:01
Ik zou is proberen te scannen naar virusen/spyware ;)

Wat ook kan is dat de GPU/CPU temperatuur onder het gamen te hoog word waardoor ie gaat downclocken :Y)

EDIT :

Wat voor merk 6800 GT heb je ?
Dacht namelijk [weet niet zeker] dat asus smartdoctor een functie had zodat hij ging downclocken als hij te heet werd.
Ook had smartdoctor een functie waardoor de prestaties beter werden onder het gamen [maar dit had bij mij juist nadelige effecten]

[ Voor 48% gewijzigd door Nano2009 op 26-07-2006 22:11 ]

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:05
sinds wanneer heb je dit probleem, het lijkt namelijk zoals boven al gemeld een warmte probleem

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 14:20
Ik heb dit probleem sinds gister...

Ook had ik een week terug al zwarte vlakken in het beeld... Als iemand bijvoorbeeld schiet zie je van dat lightning.. ik zie dan een zwart vlak..

@nano2009.. merk staat in de 1ste post.. Leadtek dus..

Er staat wel iets bij de eigenschappen dat ie zich downgrade als de temp >120 wordt. maar echter heb ik dit nog zien gezien dat ie 120 graden is.. hoogste wat ik gezien heb is 71 na het "proberen gamen"

BTW Unreal tournament kon ik net gewoon spelen met 80FPS normaal is dit wel 120 maar toch..
Ook vaag als ik Track Mania opstart dan schiet ie naar de 600FPS :? en als ik dan uiteindelijk ga racen schiet ie weer terug naar 30-40.

Tis een vaag probleem..

Ik zal eens beginnen met virusscann...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tweemaal een topic maken over hetzelfde probleem is niet de bedoeling ;)
Omdat je andere topic meer reacties heeft gooi ik deze dicht en kun je het beste daar verder.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.