System Upgr vanwege defecte video

Pagina: 1
Acties:

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 13:25
Hallo allemaal,

Na gisteravond een paar BF2 te hebben gespeeld kreeg ik ineens een FPS van rond de 10 terwijl dit normaliter 100 zou moeten zijn. Na rebooten.. opnieuw opstarten nog geen verbetering.. Het spel blijft op 10 frames speelbaar. Videosettings zijn zo ingesteld dat ik altijd 100 FPS heb. Nu denk ik dat mijn VGA kaart defect is. (ik zie ook soms zwarte vlakken als er geschoten wordt)

Huidig systeem:
Mobo: MSI K8N neo3 S939
CPU: AMD 64 3500+
RAM: Kingston DDR 400
VGA: Leadtek 6800GT 256MB AGP

De rest is denk ik even niet boeiend.

Mocht het zo zijn dat mijn VGA kaart kapot is dan moet ik dus een nieuwe kopen. En dat wordt dus geen AGP kaart meer. Ik denk dat ik een 7900GT ga kopen. Maar wat zal ik doen, AMD of Intel ?
Wat is er beter voor te gamen? Ik ben momenteel niet helemaal bij met de gang van zaken maar ik had begrepen dat intel ook een leuke CPU heeft.

Intel of AMD welke heeft de beste prijs/prestatie ?
Is het verstandig om ook een nieuwe CPU te pakken als ik een 7900GT aanschaf?

Groeten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt ook behoorlijk aan je budget. Intel is met de nieuwe conroe echt verdomd snel, maar zelfs de langzaamste kost al dubbel zoveel als je voor een snelle AMD64 kwijt bent.
Persoonlijk zou ik je moederbord vervangen door eentje met PCI-E en een PCI-E kaartje erin doen. Je cpu is nog snel zat om lekker mee te gamen, dus ik zou er niet gelijk een bak geld tegenaan gooien als je nog met prima spul werkt.
Een S939 bordje heb je al voor zo'n 6 tientjes en een videokaart kun je zo duur maken als je zelf wilt.

• Farrell
:) Oke dan, bespaart me idd geld..

Maar is het dan geen overkill om een 7900GT video kaart te pakken als ik "maar" een 3500+ heb ?

Verwijderd

ik zou eerst maar eens kijken of die videokaart echt kapot is (en zonodig garantie vragen). Test de videokaart met bijvoorbeeld kast open en tafelventilator op je videokaart gericht. Het kan dat de kaart door de warmte te heet wordt.... En misschien zijn het wel windows instellingen.
Het is namelijk wel heel erg overdreven dat je een nieuw systeem wilt kopen omdat je een probleempje hebt met je videokaart. Je bent op een tweakers forum he, en niet op een "wat moet ik kopen" forum. Oftewel, eerst je videokaart probleem oplossen ;)

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Sommige videokaarten 'throttlen' hun snelheid omlaag als ze te warm worden. Dat zou je 10fps verklaren. Als je kaart echt defect is zou ik eerder (veel) artefacts verwachten, of zelfs helemaal geen beeld meer.

Eventuele overclock eraf, goed koelen en kijken of het probleem dan nog optreedt

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CoLiN schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:32:
:) Oke dan, bespaart me idd geld..

Maar is het dan geen overkill om een 7900GT video kaart te pakken als ik "maar" een 3500+ heb ?
Persoonlijk lijkt me een 7900GT sowieso overkill, ongeacht wat voor cpu, maar dat ligt vast aan het feit dat ik liever iets zoek dat een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Verder is je 3500+ snel zat om een een dikke videokaart aan te kunnen.

• Farrell
@asmodean
Ja dat begrijp ik wel. Maar hij doet al een aantal weken zwarte vlekken vertonen als er bijv. geschoten wordt (lightning). Toen hij het de eerste keer dat deed dat ik "Volgens mij gaat mijn VGA-kaart naar de "klote". En sinds gister haal ik niet meer frames dan 10 :?

Ik heb geprobeerd:
Computer rebooten. Helpt niet
Kast open. Helpt niet.
Nieuwste drivers. Helpt niet

Verder is mijn computer helemaal niet zo warm, heb er een 9500LED op me CPU zitten en 3 kast koelers.. VGA-kaart voelt ook redelijk "cool" aan. BTW me voeding(Coolermaster Realpower 450) is ook nog goed..

Misschien eerst maar eens windows opnieuw installeren ?
_fool schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:37
Eventuele overclock eraf, goed koelen en kijken of het probleem dan nog optreedt
Ik heb hem niet overclocked..
Er treden inderdaad geen artefacts op, alleen zwarte vlakken door het beeld heen.

[ Voor 31% gewijzigd door Farrell op 26-07-2006 10:45 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Even een heel flauwe: zou het kunnen zijn dat je videokaart terugschakelt vanwege warmte problemen of problemen met je voeding (laatste niet zo waarschijnlijk aangezien het er voor wel goed ging)?

Meest simpele test: pc kast open zetten, tafelventilator er op.

Verder: is er ook een lage score in een video benchmark?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1