Plotseling geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 10:37
Ik heb nu een week een nieuwe pc en soms gaat in 1x het beeld uit. Ik krijg een wit scherm te zien (soms met streepjes en soms zonder). De rest van mn pc blijft wel aan. En als ik 1 maal op de powerknop druk sluit hij ook normaal af. Het afmeld geluid hoor ik ook gewoon via mn beeldscherm.

Lijkt mij een videokaart probleem.

Specs:

Asus A8N SLI premium
2x 1024MB Kingston
HIS X1600XT
1x maxtor 300GB
1x LG DVdbrander

Voeding: 400W Codegen

Kan het zijn dat mijn voeding het niet trekt ondanks dat de rest van het systeem blijft draaien?

__/`\__/`\__

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 12:10

DataGhost

iPL dev

Maak er eens een foto van? Het klinkt een beetje als kapot videogeheugen, hoewel het vreemd is dat dan je hele scherm uitvalt. Gaat je monitor ook in standby? Zie je toevallig iets in je event log?

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 07-07-2006 14:45 ]

Verwijderd

misschien kapot agp slot of pci2 slot....
ligt eraan waar ie inzit...

dat had ik iig laatst :|

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
heb je de mogelijkheid om je systeem te testen met een andere videokaart waarvan je zeker weet dat die wel werkt? zo ja > even doen, kijken of dat verschil maakt. (dit klinkt inderdaad als videogeheugen wat de geest aan het geven is)

mijn tweede gedachte zou dan (als het niet de videokaart is) is dan inderdaad net als je zelf zegt de voeding. net als bij de videokaart, als de mogelijkheid hebt even te testen met een andere voeding zeker doen, zo niet probeer eens te booten met zo min mogelijk hardware eraan. (haal je dvd speler even los en laat er 1 reepje geheugen inzitten ipv 2) als dit het probleem verhelpt is het je voeding die het niet trekt.

mijn derde en laatste optie is je intern geheugen. test dat eens op fouten. (met bijvoorbeeld memtest of memtest 86+) (http://www.memtest86.com/ en/of meuktracker op tweakers)

laatste vraag, heb je je pc zelf in elkaar gezet of heb je dat laten doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jird op 07-07-2006 14:57 ]

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• Mistacal
@dataghost:

Foto zal ik gauw maken. Monitor blijft aan en springt niet op standby. De videokaart geeft dus niet geheel niets meer door.

@Jird:

Heb geen PCI kaartje meer liggen, maar heb er al wel eerder problemen meegehad (De eerste kaart deed het helemaal niet) Ga dalijk proberen zo min mogelijk spul aan mn mobo te hangen kijken of ie het dan wel doet.

Het vreemde is dat als ik Catalyst control center instel dat hij een VUP rapport moet maken dat ik dan als ik aan het gamen ben het scherm ook weer op wit gaat. Even later gaat het spel weer door en zie ik als ik op ALT+TAB druk vaag een schermpje van catalyst er doorheen flikkeren. Compleet terug switchen naar XP gaat niet. Als ik de game uitschakel is het schermpje alweer weg.

Echter in XP krijg ik niet zon schermpje. Waar kan ik ergens die foutrapporten vinden van catalyst. Niet te vinden in program files/ati/

PC trouwens zelf in elkaar geknutselt ma is toen ik problemen had met de videokaart wel weggebracht geweest.

Memtest86 wordt lastig heb geen floppydrive.. Had wel een win memtester gevonden ma is dit betrouwbaar? aangezien deze alleen het vrye geheugen test

EDIT

Draai nu op 1 reepje, 1 HDD en 1 videokaart... So far so good

De voeding is wel machtig cheapy... 32 euro voor 420 W

EDIT

Hier heb ik iets gevonden wat ben hetzelfde systeem is waar ik nu op draai. Hier gaat het volgens sommige niet lukken. Dus als ik um weer volstop cker niet.

http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/71658

[ Voor 30% gewijzigd door Mistacal op 07-07-2006 17:57 ]

__/`\__/`\__

• Mistacal
Yup kan met 99% zekerheid zeggen dat het de voeding is. Ik heb een half uur gegamed en pc half uur laten staan. Bij beide geen problemen. Nu nog ff voeding zoeken :D

Thanks to u all

Helaas nu ik net, na mn pc ongeveer 1`.5uur aan heb laten staan. terug kom zie ik weer een wit scherm. PC is idle en nog gebeurd het..

[ Voor 28% gewijzigd door Mistacal op 07-07-2006 21:01 ]

__/`\__/`\__

• Mistacal
Helaas doet het probleem zich nog steeds voor... Zon beetje alles geprobeerd met geheugen wisselen van bank... Ma niets mag baten

Dalyk even een nieuwe voeding kopen... Hopelijk helpt dat...

__/`\__/`\__

• Jird
voor je naar de winkel rent (ik hoop dat ik nog op tijd ben) probeer eerst memtest86 toch maar. dit kan namelijk ook op een bootable cd'tje (image van de ISO). als dit geen fouten aangeeft dan toch maar een andere voeding. probeer eerst een ander te testen als dat kan, anders is het misschien zonde van je geld als dit niet het probleem veroorzaakte.

als je toch besluit een nieuwe voeding te kopen, koop dan wel een a-merk voeding ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mocht je besluiten een nieuwe voeding te gaan halen dan kan het geen kwaad je even in te lezen. Ik denk dat het even doorkijken van Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 je een stuk wijzer maakt :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

wat is de temp van die video kaart en de pc.

• Jird
ah dankje cybersteef :) die link had ik er ook wel bij kunnen zetten na me verhaal over de voeding }:O

temps is ook wel een goeie ingeving, hoe zit het daarmee TS?

• Mistacal
Thanks voor de replys...

Nieuwe voeding moest er zowiezo in omdat ik nog wat meer spul erop en aan ga doen. Ben al druk met Voeding deel 15 :p Wordt waarschijnlijk een Hiper 580W

Zie hier mijn temps. Kan geen temp geven van de videokaart. Welk progje heb ik daar voor nodig? Gebruik nu SiSoft Sandra.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thunderanthem/tempsvolts.JPG

Slecht te lezen.. :s Iig zijn bovenste en onderste 39c en CPU 30c

Kzal morgen een memtest uitvoeren moet namelijk zo werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Mistacal op 08-07-2006 14:35 ]

__/`\__/`\__

• Mistacal
Memtest gedaan vanaf Bootable CD-ROM. Heb eerlijk gezegd geen idee hoelang die test duurt. Heb um 3 uurtjes aan laten staan en was nog steeds bezig. Toen kwam ik erachter dat het constant herhaalt (Figures.....) Anyway voeding is besteld dus kijken wat dat gaat doen. Toch lijkt me het een beetje sterk dat het de voeding is. Het is een 400W codegen (ok niet het beste merk) en dat met een minimale setup moet toch wel kunnen. "Welke voeding past bij" topic antwoorde niet op mijn vragen dus ja...

__/`\__/`\__

• Jird
uit dit verhaal maak ik op dat memtest geen fouten aangaf? dat zou mooi zijn.

is de andere voeding al binnen? ben benieuwd of dat je probleem oplost.

• Mistacal
Nope memtest gaf niets aan! Nieuwe voeding komt a.s. woensdag dus he tis nog afwachten. Ik laat het direct horen als die geinstalleerd is

__/`\__/`\__

• Mistacal
Sorry beetje laat ma moest nog ff op vakantie tussendoor

De nieuwe voeding hangt erin. Een Hiper 580W en ik zet de pc aan en gebeurd dus niets. Geen enkel beeld. Dalyk terug naar de winkel en een ander model vragen want zo schiet het niet op.

__/`\__/`\__

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De PC geeft nu totaal geen beeld meer?
Niet toevallig vergeten een paar stekkertjes aan te sluiten? Denk bijvoorbeeld aan de kleine P4 stekken die nog wel eens vergeten wordt, hoewel meeste moederborden dan gaan loeien als een gek volgens mij

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 30-07-2006 00:36 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mistacal
Ùiteraard alles aangesloten :P

Ook de EZ plug aangesloten en ook zonder geprobeerd... Wel behoorlijk vreemd dat in 1x helemaal geen beeld meer was... Nu tog maar weer terug gebracht en hopelijk is hij voordat ik weer op vakantie gaat terug.. Maar ik ruil de X1600XT toch voor een 7600 GT

__/`\__/`\__

• Mistacal
Eindelijk weer trug van vakantie! Heb de X1600XT omgeruild voor een 7600GT. Heb hier nog geen enkele problemen mee. Heb de kaart ook getest met benchmark05 en de kaart gaf geen enkel signaal van een mogelijk probleem.

Dus m.a.w. Slotje :D

__/`\__/`\__

Pagina: 1