Gathering of Tweakers

Quicksearch
houd van de zware metalen

ik volg ff niet, leg ff uit amd :o :+

Framerate is life

quote:
AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:25:
Ik moet zeggen dat ik hier ook nooit echt veel vragen zie, enkel mensen hun phch unit showen of overclock. Dat ligt misschien dat mensen hier niet veel durven te vragen?

Dat er weinig vragen gesteld worden komt denk ik doordat de gemiddelde DOC'er wat beter weet hoe hij/zij een forum en vooral de search moet gebruiken. Wanneer ik even ergens niet uitkom ga ik vaak even zoeken op XS en GoT en daarna kan ik 9 van de 10x verder waar ik mee bezig was. Een topicje openen is dan overbodig.

Op die manier zul je hier niet veel vragen topics zien omdat de meesten gewoon een goede algemene kennis bezitten.

Ik denk dat DOC op dit moment al goed functioneerd, het is alleen nog een beetje leeg. Maar ik denk dat DOC wel wat voller gaat worden na 23 Juli. Iedereen gaat dan aan de Conroe waarbij fatsoenlijke koeling nog nuttig is, wat natuurlijk dit sub-fora een enorme boost gaat geven.

Ikzelf ga hopelijk volgende week iig testen met een E6600 en ik zal ook wel een topicje openen hier.

en als Jurgen het nou niet zo gruwelijk druk had zou dat andere "ding" ook eindelijk te showen zijn :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Ik vind DOC qua scheiding van TCO wel netjes. Van mij hoeft er zo nodig niet meer actieve topics bij. Want hier op DOC kan je over je figuurlijke ei kwijt.
Wat AMD 64 zegt over het bang zijn voor het stellen van een vraag, kan ik me als beginnende DOC'er wel wat bij voorstellen.
Ik zelf ben behoorlijk nieuw op dit gebied, ik durf ook niet zo snel eeen vraag te posten in DOC meer vanwege dat ik van te vore al weet dat het iets simpels voor jullie is en beetje n00b achtig overkomt.
Meestal vraag ik het dan op MSN aan AMD 64..

Voor de rest mag het van mij opzich wel zo blijven. Met veel dingen kom ik er idd met de search wel uit. En vind het vooral leuk (en leerzaam) om mee te lezen met andermans projecten!

|[ PC specs ]|[ Canon EOS 350D + Canon 28-105mm + Vivitar 70-210mm + Speedlite 430ex ]|[ Het komt zoals het gaat, en het gaat zoals het komt.. ]|

Qua results zit het volgende week in ieder geval goed:

http://desertshooter.nl/conroemsn.jpg

http://www.wausmod.computerjunkie.nl/pics/Site/DSC05453.jpg
(pic van Waus)

;)

DesertShooter wijzigde dit bericht 27-06-2006 18:46 (39%)

quote:
AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:59:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Ze verwijzen zo vaak naar google of zeike iemand af, ik lees veel op tweakers :) (buiten DOC)

de meeste gotters willen graag helpen maar als we steeds vragen krijgen die na 2 minuten gevonden kunnen worden is dat zonde van onze tijd om die vraag weer te beantwoorden. Sommige mensen zijn gewoon te lui om de search te gebruiken en doen alsof de users een onbeperkt bruikbare database is, dat is voor de geroutineerde gebruikers soms vervelend.

policy is gewoon, je kan altijd je vraag stellen maar zelf beetje zoeken kan geen kwaad, zo blijft het leuk voor iedereen.

Inderdaad, mensen die DOC bezoeken zijn vaak al zó into alles, dat ze niet vragen, maar eerder zelf gaan zoeken en prutsen, en daarna pas een vraag gaan stellen :) Dus in dat opzicht verword DOC tot een soort showcase forum. Niks mis mee imho :)

Persoonlijk lees ik altijd alles, maar ik reageer vrij weinig. Ik doe zelf ook vrij weinig meer in de praktijk, omdat ik andere prioriteiten heb, zoals studie en werk. Ik heb het druk, en als ik geld heb om uit te geven gaat dat eerst naar andere zaken, computers en koeling is geen prioriteit meer zoals een jaar (of twee) geleden :)

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

Allemaal goeie meningen hoor en er zit ook wel waarheid in, maar ik vind een forum toch echt pas leuk als er ook (andersmans) problemen in voorkomen, die we met zn alle kunnen oplossen(toch?). Daarom vind ik het hier ook wel wat minder worden, maar nog steeds gezellig!

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Crew Member Ministry

Voor mij persoonlijk is het puur het weer , met warmte je systeem puschen gaat gewoon minder, dus de eventuele results zijn dan gewoonweg niet interessant.

wat ik ook veel zie dat er veel mensen zijn die examens o.i.d hebben, het lijkt me toch dat die dingen voor gaan, daarintegen nemen wel even de tijd om hier te kijken.

voor weer leuke results of wr moeten we even wachten , discussie kan ook als het warm is. :)

@desert
idd 5 conroe onderweg, en voor die hebben we aan containers niks......air is zat :P

.

S-Pi 7.8 sec -------- Ministry -------- For Sale

www.ocxtreme.org
Reg. datum: 27 oktober 2003

http://www.xtremesystems.org/forums/images/smilies/party.gif
http://www.xtremesystems.org/forums/images/smilies/party3.gif

DFI Infinity i975X ~ E66 step 5 ~ 2x512 5400UL 2x1024 Twinmos

rollie ;)

DFI infinity i975X ~ E66 step 5 ~ 2x512 8000UL 2x512 6400 Fatties

waus wijzigde dit bericht 28-06-2006 00:13 (37%)

30K 06..... op naar de 33K

uhm waus,
ik wist dat je vandaag je mobo kreeg :P maar 3 over 12? 8)7

Laat de results maar komen waus!
ben erg benieuwd naar het bord

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Reg. datum: 04 april 2006

om maar eens iemand van "buiten de bekende groep" te laten spreken;

ik lees/leer veel op GOT sinds ik ben aangemeld, en ik zwerf op het moment veel rond in TCA aangezien dit voor mij nog goed bereikbaar is (qua financiering, kennis en tijd) maar ik heb altijd de verschillende DOC topic's (denk aan topic's van waus met zijn pentium m 760 WR, of de fair play contest) met veel interesse gevolgd. via deze topic's en de goede sfeer die er vaak (enkele uitzonderingen daar gelaten, maar daar gaan we het nu niet meer over hebben) hing hebben mij ook geboeid gehouden. ik snapte er in het begin erg weinig van maar de behulpzame sfeer in dit subforum zorgde er voor dat veel van mijn vragen al in de reply's zelf werden uitgelegd.

ergo conclusione; denk dat de regels + de sfeer in DOC goed zijn en niet aan verandering toe zijn. misschien is iets meer aandacht voor dit subforum wel goed aangezien er meer mensen het zien en misschien ook geinteresseert raken.

waus _/-\o_ ik wacht in spanning af hoe het gaat aflopen, en hoop op een topic (mss gezamelijk met de anderen? zo maar een ingeving) met de resultaten })

ps; ik hoop (als studie, financien en ouders het toelaten) ook de stap te maken naar DOC maar daar zitten nog veel haken en ogen aan, en nog veeeeel meer research. ik blijf iig veel lezen en leren hier.

Jird wijzigde dit bericht 28-06-2006 11:45 (9%)

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Wat ik ook een beetje jammer vind is dat dingen als watercooling hier niet meer staan en eigenlijk naar een "lager" niveau gegaan zijn. Zeker de wat extremere watercooling (die dan mss nog niet onder kamer temp komt , maar wel erg laag) zou hier niet mis staan zeker omdat in TCA nogal wat topic's ala "HELP mijn proc is 45 graden, wat moet ik doen????" en andere compleet standaard cooling oplossingen. Dat vind ik niet echt interressant, en ook een van de redenen dat ik nauwelijks meer in TCA en kom.
Maar dat is ook wel een beetje het niveau van de rest van het forum, veel dingen kan je met een min of 10 zoeken wel vinden en oplossen. En als er dan een probleem is waar niets/vrijwel neits over te vinden is op google dan weet vrijwel niemand uberhaupt een suggestie te geven.
En dingen als voltmods enzo horen hier ooo thuis lijkt me.

Voor mij is het een beetje het probleem dat ik niet het geld heb om een phase change unit aan te schaffen, of zelf te maken al is dat meer een gereedsschaps kwestie.

Mss wil iemand wel eens met mij mn hardware onder een prom oid leggen ? Iig de proc :)

EvilWhiteDragon wijzigde dit bericht 03-07-2006 12:29 (6%)

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

Mijn cascade als hij af is, daar mag je best je hardware onder leggen. Vind zoiets alleen maar leuk ;)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties: [view][quote]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
Ok, sinds de react-upgrade is het ook mogelijk om dit topic vast bovenin de topiclisting te laten staan, dus bij deze meteen maar even geactiveerd :)

Opmerkingen blijven nog steeds gewenst.

Crew Member Ministry

quote:
Twynn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:44:
Ok, sinds de react-upgrade is het ook mogelijk om dit topic vast bovenin de topiclisting te laten staan, dus bij deze meteen maar even geactiveerd :)

Opmerkingen blijven nog steeds gewenst.
en dat kan zeker alleen de topic starter en/of moderator? :)

S-Pi 7.8 sec -------- Ministry -------- For Sale

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Rol-Co schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:40:
[...]

en dat kan zeker alleen de topic starter en/of moderator? :)
Alleen moderator natuurlijk. Anders gaat iedere malloot die een nieuw topic aanmaakt z'n topic bovenaan vastzetten :P

Toch zie je op deze manier niet of het en actief topic is.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

Reg. datum: 10 augustus 2001

Jawel.

Nieuwe reply = http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Stucky_on.gif
Geen nieuwe reply = http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Stucky_off.gif

En anders kijk je naar de datum van de laatste post ;)

Hahn wijzigde dit bericht 05-08-2006 13:34 (11%)

Hee, dat had ik nog niet door.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

30K 06..... op naar de 33K

Misschien kan er in de FAQ worden toegevoegd wat een ES is?
hoewel de meeste de FAQ niet lezen ben ik bang.

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Chill, dude.

Ik post niet veel, maar kijk wel veel mee. Het mag geen geheim zijn dat er nog steeds veel fouten worden gemaakt wat betreft de keuze van het juiste forum wanneer mensen een topic willen openen over het overclocken van hun processor. Vaak komt hij in DOC terecht, terwijl dat dus (misschien niet zo heel erg) vanzelfsprekend alleen die-hard OC-en is. Dus ik vroeg me af:
Kan er niet in de forumomschrijving worden gemeld dat basis-OC-en in TCA thuis hoort? De omschrijving van TCA is op dit moment 'Tweaking en Cooling algemeen', imho is dit wat nietszeggend. Misschien helpt het als die omschrijving wat pakkender is :Y).
Just my ¤0,02 :P.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Mooooh!

Zou het geen optie zijn om het DOC-forum een semi-gesloten geval te maken? Oftewel wel lezen (blijft interessant) maar de eerste 10/50 posts op GoT nog geen postrechten hier/topic-create rechten? De topics die op slot zijn gegaan zijn meestal (net niet) first posts hier, dus als je het starten ervan dan gewoon onmogelijk maakt :P Ik gooi er maar een idee uit, schiet ze

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

Acties: [view][quote]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
quote:
FreezeXJ schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:44:
Zou het geen optie zijn om het DOC-forum een semi-gesloten geval te maken? Oftewel wel lezen (blijft interessant) maar de eerste 10/50 posts op GoT nog geen postrechten hier/topic-create rechten? De topics die op slot zijn gegaan zijn meestal (net niet) first posts hier, dus als je het starten ervan dan gewoon onmogelijk maakt :P Ik gooi er maar een idee uit, schiet ze
Ik ben het ermee eens dat de scheiding DOC <=> T&C niet duidelijk is en dat hier teveel niet-doc topics gestart worden. Maar om het een semi-gesloten forum te maken lijkt me een minder goed idee. Ik denk echt dat we iets met de naamgeving zouden moeten doen ofzo. DOC juist een minder duidelijke oc-naam geven en T&C renamen in tweaking, cooling en overclocking ofzo.

Chill, dude.

quote:
Twynn schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Ik ben het ermee eens dat de scheiding DOC <=> T&C niet duidelijk is en dat hier teveel niet-doc topics gestart worden. Maar om het een semi-gesloten forum te maken lijkt me een minder goed idee. Ik denk echt dat we iets met de naamgeving zouden moeten doen ofzo. DOC juist een minder duidelijke oc-naam geven en T&C renamen in tweaking, cooling en overclocking ofzo.
Precies, en dan DOC iets waar uit blijkt dat er extreme koeling gebruikt wordt. Sub-ambient cooling ofzo... (ik verzin ook maar wat)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

extreme overclocking and cooling? en dan tca naar overclocking, cooling and tweaking?

rimpeldinky wijzigde dit bericht 15-01-2007 23:04 (7%)
Reden: keertje cooling extra :P

asus P5B Deluxe, Q6600, 4x 2GB g-skill pc6400, scythe infinity+ fan, silverstone 560W voeding

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws