DOC feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 2.727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
Zoals de frequente bezoekers hier al wel gemerkt hebben loopt het niet echt storm in dit subforum. Daarom is het weer eens tijd voor een feedback topic.

Doc is op dit moment niet echt een druk forum. Wel gezellig, en zeker ten tijde van de contest had ik in ieder geval ook wel het idee dat het een leuke community was. Dit willen we graag in stand houden en zelfs nog wat verbeteren. Want 3 actieve topics in 7 dagen kan wel wat beter :)
Ik weet dat een aantal vroegere doc-ers het tegenwoordig vrij druk hebben en zich dus minder laten zien. Ook zullen er velen zich meer op het internationale oc-gebeuren richten en meer rondhangen op fora zoals xs.

Maar toch wil ik graag van jullie horen wat nou de reden is dat het hier zo rustig is en wat we kunnen doen om de boel een beetje actiever te krijgen.
Denk daarbij ook aan dingen als: Is de scheiding doc - tca zo goed, of moeten er meerdere dingen naar doc verhuizen zoals waterkoeling, voltmodden etc? Kunnen we iets doen met de frontpage?

Kortom: Alle kritiek, suggesties en opmerkingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:43
Ik denk dat de reden waarom het in de DOC zo rustig is vanwegen het niveau wat eraan verbonden zit.
Bv waterkoeling is niks vergeleken met het gebruiken of bouwen van phasechange/Dice/Ln2 koeling en dat zorg ervoor dat minder mensen de kennis ervoor hebben dus minder mensen op het subforum.

Maar ik vind dat er wel een erg bijzondere hulpzame sfeer hangt op dit sub forum die ik minder aanwezig vind op andere delen van GoT.

Je zou misschien een extra active post krijgen als je hier ook een oc resultaten topic neer zet maar dan alleen met sub zero koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik denk dat het hier zo rustig is simpelweg het feit is dat er gewoon minder DOC'ers in NL zijn. Swieso is er op dit moment niet zoveel te OC'en, binnenkort komt de Core 2 Duo en ik weet al 3 mensen die dat kreng flink gaan invriezen in NL :Y)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
qua koeling betreft (heb het dan over phch) zijn er ook niet veel mensen die er zich aan durven te wagen. En ze kunnen het niet zelf bouwen. En het is duur (hoeft helemaal niet te zijn natuurlijk). Misschien een stel duidelijke tutorials maken over het bouwen van een waterchiller bijvoorbeeld. Dan krijg je automatische meer vragen/ideen hier.

Zelf houd ik er ook niet zo van om plaatjes online te zetten en een hele berg tekst te typen (dat laaste maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit). Dus daarom heb ik nooit echt een topic geopent over wat ik gebouwd heb. En toch heb ik een aantal vage(die niet goed werkte) phch machines gebouwd :9.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Tja, DOC is de meest extreme kant van wat je kan doen met je hardware imo.
iedereen die ik vertel wat ik doe tik op ze voorhoofd, kijkt schichtig om zich heen en loop verder (oke grapje)

Meer frontpage aandacht zou misschien leuk zijn, maar dan moet daar wel een goede reden voor zijn. Een nederlands wereld record ofzo. Waus maakt imo een goede kans straks, en hij laat zich al weer een beetje zien :P

Ook meer aandacht voor de contest op de frontpage zou miss leuk zijn?

ik zelf ben ook weer wat plannetje's aan het maken en zal zeker pic's posten, tip's vragen en info delen.

En misschien ook de regels iets aanpassen?
Een topic openen over het ultime conroe overklok bord zou ik niet snel hier doen. Maar wij kijken toch naar hele andere dingen als PMG en TCA. Ik vind GoT/DOC vaak veel leuker om te kijken omdat hier regels zijn qua topic start enz. topic's hier zijn een stuk overzichtelijker als op XS enz. en de sfeer bevalt me hier meer.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
[b][message=26028545,noline]

Zelf houd ik er ook niet zo van om plaatjes online te zetten en een hele berg tekst te typen (dat laaste maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit). Dus daarom heb ik nooit echt een topic geopent over wat ik gebouwd heb. En toch heb ik een aantal vage(die niet goed werkte) phch machines gebouwd :9.
Plaatjes online zetten kan tegenwoordig echt te makkelijk, via de vele gratis imagehosts.
Imageavenue
imageshack
etc etc

Is echt zo gebeurd

Wat betreft de sfeer in DOC zelf
Ik vind deze niet slecht, alhoewel er niet veel actieve topics zijn en er (helaas) maar af en toe een nieuweling met een phase change apparaat opduikt (nu toevallig/gelukkig 2 topics daarover, altijd leuk). Voor de rest is hier wel een beetje een vast groep die regelmatig een bezoekje brengt, hopenlijk kan die steeds groter groeien

[ Voor 28% gewijzigd door El Snorro op 27-06-2006 13:44 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
El Snorro schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:56:
[...]

Plaatjes online zetten kan tegenwoordig echt te makkelijk, via de vele gratis imagehosts.
Imageavenue
imageshack
etc etc

Is echt zo gebeurt
Maar de codes die je ervoor gebruikt, tumps die je moet aanmaken en al die andere zooi ;). Ik ben lui wat dat betreft. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
T.net fotoalbum :D

uploaden, link voor tumbnail kopieeren en hier zetten.... Klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:02:
[...]

Maar de codes die je ervoor gebruikt, tumps die je moet aanmaken en al die andere zooi ;). Ik ben lui wat dat betreft. :o
Lol bij imageshack krijg je een link erbij die GoT compitable is en je hebt dan ook direct een thumbnail.

Anyway, als ik het geld had had ik allang een PhCh koeler gekocht....

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:36:
Misschien een stel duidelijke tutorials maken over het bouwen van een waterchiller bijvoorbeeld. Dan krijg je automatische meer vragen/ideen hier.
Ik ben hier eigenlijk altijd op tegen geweest. Puur omdat zelf aan de gang gaan met phase change toch iets anders is dan even een waterkoeling maken. Met tutorials maak je de drempel misschien wel lager maar zorg je er ook voor dat mensen minder uitzoeken en minder weten waar ze mee bezig zijn. En behalve dat dat gewoon jammer is, kan dat ook gevaarlijk zijn.
Extera schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:53:
Ook meer aandacht voor de contest op de frontpage zou miss leuk zijn?
Mee eens :)
Heb je daar ook een voorbeeld van? Ik heb zelf het idee dat de regels hier niet zo streng zijn. 't enige wat we wel doen is gewoon de scheiding in stand houden door standaard oc-dingen richting tca te schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Twynn schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:38:

Heb je daar ook een voorbeeld van? Ik heb zelf het idee dat de regels hier niet zo streng zijn. 't enige wat we wel doen is gewoon de scheiding in stand houden door standaard oc-dingen richting tca te schoppen :)
Dat klopt, de regels zijn zo absoluut goed imo.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Extera schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:53:
Een topic openen over het ultime conroe overklok bord zou ik niet snel hier doen. Mag hier niet. Maar wij kijken toch naar hele andere dingen als PMG en TCA. Ik vind GoT/DOC vaak veel leuker om te kijken omdat hier regels zijn qua topic start enz. topic's hier zijn een stuk overzichtelijker als op XS enz. en de sfeer bevalt me hier meer.
zo miss beter?
moederborden horen in PMG thuis toch?
terwijl wij hier juist naar andere dingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt opzich wel een punt, maar dit wordt ook wel een beetje behandelt in T&C. Denk hierbij aan de DFI NF4 serie, de moederborden rond de Pentium D805, de Asus A8N-SLI en A8N32-SLI, Asrock Dualsata e.d. Maar het is misschien wel handig om een lijst te maken voor de 'diehard' overclockborden en de 'beginner' broden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat de contest niet op de frontpage is beland is deels mijn schuld ben ik bang. De mensen van de frontpage hebben mij benaderd of ik wilde meewerken aan een verhaaltje over de contest maar toen de contest op zijn einde liep was ik zo uber druk (net zoals nu) dat ik dit niet meer voor elkaar gekregen heb. Mijn excuses hiervoor. Volgende contest zal ik zeker voor zorgen dat het lukt.

verder vind ik de scheiding doc-tca wel makkelijk. Ik reageer nooit meer in tca omdat de topics mij niet boeien. In doc boeien de topics me wel en hoe druk ik het ook heb hier kijk ik vaak even of ik nog wat nuttigs kan melden.

ik ben zoals twynn ook tegen phase-change tutorials tegenwoordig, van de mensen op XS die zelf phase-change koelers snapt meer dan de helft bijna niks van koeltechniek. Die lui zitten allemaal maar te kopieren wat andere doen met alle gevaren van dien. En tevens wordt het forum daar verziekt door enorm simpele vragen omdat mensen het gewoon niet snappen en te lui zijn om zelf op onderzoek uit te gaan. Zelf dingen onderzoeken leer je altijd het meest van.

maw, ik vind wel goed gaan nu. Als er weer wat meer te clocken valt wordt het denk wel weer wat drukker zoals dawan zei. Die cold-bug van amd is niet echt ten goede gekomen aan de opmars van sub-zero koeling maar straks met conroe willen mensen denk wel weer wat extremer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Inderdaad, wat IceFreak zegt. Dat soort topics doen we juist in TCA. En daar bestaan dat soort topics ook gewoon.

't punt is dat dit soort dingen juist redelijk algemeen is. Dry ice gebruik je bijv. alleen om echt extreem te oc-en. Een goed overclock-bord (ultiem of niet) wordt ook gebruikt icm een goede luchtkoeler of een waterkoelingssetje.

En ik neem aan dat de meeste doc-ers ook regelmatig in tca kijken om de voor hen interessante dingen eruit te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:05:
dat de contest niet op de frontpage is beland is deels mijn schuld ben ik bang. De mensen van de frontpage hebben mij benaderd of ik wilde meewerken aan een verhaaltje over de contest maar toen de contest op zijn einde liep was ik zo uber druk (net zoals nu) dat ik dit niet meer voor elkaar gekregen heb. Mijn excuses hiervoor. Volgende contest zal ik zeker voor zorgen dat het lukt.
misschien is het ook een idee om een volgende contest door meedere mensen te laten organiseren? En dan vanuit de crew zelf ook wet meer regelen?
Ik roep nu maar wat, ik weet zo niet precies wat de mogelijkheden zijn, maar ik weet dat Vincent (A-N) hier ook al over heeft nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:12:
[...]

misschien is het ook een idee om een volgende contest door meedere mensen te laten organiseren? En dan vanuit de crew zelf ook wet meer regelen?
Ik roep nu maar wat, ik weet zo niet precies wat de mogelijkheden zijn, maar ik weet dat Vincent (A-N) hier ook al over heeft nagedacht :)
lijkt me pracht plan ;) ik wil juist dat het wat grootser wordt dan de vorige keer dus dat moet wel door meerdere mensen georganiseerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:50:
[...]

lijkt me pracht plan ;) ik wil juist dat het wat grootser wordt dan de vorige keer dus dat moet wel door meerdere mensen georganiseerd worden :)
* El Snorro bied hulp aan indien nodig!

Om nog even te reageren op twynn:
En ik neem aan dat de meeste doc-ers ook regelmatig in tca kijken om de voor hen interessante dingen eruit te vissen.
Nu kom je weer op een moeilijk punt: Wanneer ben je DOC'er?
(nee ik wil niet die discussie weer opnieuw aanzwengelen) Maar ik zit toch echt wel evenveel op TCA te lezen/kijken dan ik in DOC zit, ben ik dan wel of geen DOC'er?
Maarja, ik vind het goed zoals het nu gaat, drukker mag altijd maar het is geen must (het kan ook de sfeer verzieken zo'n shitload aan topics met onzinvragen ala XS af en toe)

[ Voor 49% gewijzigd door El Snorro op 27-06-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
El Snorro schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:04:
Nu kom je weer op een moeilijk punt: Wanneer ben je DOC'er?
(nee ik wil niet die discussie weer opnieuw aanzwengelen) Maar ik zit toch echt wel evenveel op TCA te lezen/kijken dan ik in DOC zit, ben ik dan wel of geen DOC'er?
Je hebt gelijk. Dat is inderdaad een moeilijk punt. Overigens val je bij mij wel in de categorie doc'ers :)
Ik denk dat een doc-er iemand is die op alle mogelijke manieren meer uit z'n systeem wil halen. De standaard dingen (frequenties en voltages aanpassen in de bois en een sterkere fan gebruiken) kan iedereen wel. Ik denk dat de doc-er zich onderscheid door dingen te doen die (nog) niet mainstream zijn.

5 jaar geleden was waterkoeling ook al behoorlijk heftig (en viel onder doc). Maar toen kon je ook niet even naar de computershop om de hoek gaan om daar onderdelen voor te vinden bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Als je een DOC vraag hebt echt extreem dus, stel je die hier. Alle andere simpelere vraagjes kunnen in het ander subforum (of hoe je dat ook noemt :P). Iedereen mag hier toch posten ookal ben je geen DOCer.

Ik moet zeggen dat ik hier ook nooit echt veel vragen zie, enkel mensen hun phch unit showen of overclock. Dat ligt misschien dat mensen hier niet veel durven te vragen?. Ik plant hier mijn vraag echt wel als ik ergens niet uit kom. Misschien moeten we dat de andere GOT users ook duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zouden mensen hier geen vragen durven stellen? Ik zie praktisch nooit iemand hier die een vraag stelt en een antwoord krijgt als "lol, sukkel wat ben je een n00b"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:35:
waarom zouden mensen hier geen vragen durven stellen? Ik zie praktisch nooit iemand hier die een vraag stelt en een antwoord krijgt als "lol, sukkel wat ben je een n00b"
Inderdaad, in dat opzicht zijn GoT en haar users allemaal zeer noobvriendelijk.

edit
Overigens zie ik in dit Feedback topic al veel replies, terwijl er in het TCA feedback topic nog 0 posts buiten de TS staan.
Dus misschien zitten hier wel de users die wat meer posten en die graag hun mening delen (imo alleen maar positief)

[ Voor 27% gewijzigd door El Snorro op 27-06-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
El Snorro schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:40:
[...]

Inderdaad, in dat opzicht zijn GoT en haar users allemaal zeer NOOBVRIENDELIJK.

edit
Overigens zie ik in dit Feedback topic al veel replies, terwijl er in het TCA feedback topic nog 0 posts buiten de TS staan.
Dus misschien zitten hier wel de users die wat meer posten en die graag hun mening delen (imo alleen maar positief)
Dat ben ik niet met je eens. Ze verwijzen zo vaak naar google of zeike iemand af, ik lees veel op tweakers :) (buiten DOC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44
hmm, maar je hebt ook wel meer noobvragen in andere subfora dan in DOC, dingen die je echt gemakkelijk kan opzoeken op google ofzo
en dat kan dan weer misschien komen door die howto's (ze weten niet goed meer waarmee ze bezeg zijn etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Hij had het over GOT en haar users :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44
ik volg ff niet, leg ff uit amd :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 17-09 22:05

Syngrow

Framerate is life

AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:25:
Ik moet zeggen dat ik hier ook nooit echt veel vragen zie, enkel mensen hun phch unit showen of overclock. Dat ligt misschien dat mensen hier niet veel durven te vragen?
Dat er weinig vragen gesteld worden komt denk ik doordat de gemiddelde DOC'er wat beter weet hoe hij/zij een forum en vooral de search moet gebruiken. Wanneer ik even ergens niet uitkom ga ik vaak even zoeken op XS en GoT en daarna kan ik 9 van de 10x verder waar ik mee bezig was. Een topicje openen is dan overbodig.

Op die manier zul je hier niet veel vragen topics zien omdat de meesten gewoon een goede algemene kennis bezitten.

Ik denk dat DOC op dit moment al goed functioneerd, het is alleen nog een beetje leeg. Maar ik denk dat DOC wel wat voller gaat worden na 23 Juli. Iedereen gaat dan aan de Conroe waarbij fatsoenlijke koeling nog nuttig is, wat natuurlijk dit sub-fora een enorme boost gaat geven.

Ikzelf ga hopelijk volgende week iig testen met een E6600 en ik zal ook wel een topicje openen hier.

en als Jurgen het nou niet zo gruwelijk druk had zou dat andere "ding" ook eindelijk te showen zijn :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik vind DOC qua scheiding van TCO wel netjes. Van mij hoeft er zo nodig niet meer actieve topics bij. Want hier op DOC kan je over je figuurlijke ei kwijt.
Wat AMD 64 zegt over het bang zijn voor het stellen van een vraag, kan ik me als beginnende DOC'er wel wat bij voorstellen.
Ik zelf ben behoorlijk nieuw op dit gebied, ik durf ook niet zo snel eeen vraag te posten in DOC meer vanwege dat ik van te vore al weet dat het iets simpels voor jullie is en beetje n00b achtig overkomt.
Meestal vraag ik het dan op MSN aan AMD 64..

Voor de rest mag het van mij opzich wel zo blijven. Met veel dingen kom ik er idd met de search wel uit. En vind het vooral leuk (en leerzaam) om mee te lezen met andermans projecten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Qua results zit het volgende week in ieder geval goed:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/conroemsn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wausmod.computerjunkie.nl/pics/Site/DSC05453.jpg
(pic van Waus)

;)

[ Voor 39% gewijzigd door DesertShooter op 27-06-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:59:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Ze verwijzen zo vaak naar google of zeike iemand af, ik lees veel op tweakers :) (buiten DOC)
de meeste gotters willen graag helpen maar als we steeds vragen krijgen die na 2 minuten gevonden kunnen worden is dat zonde van onze tijd om die vraag weer te beantwoorden. Sommige mensen zijn gewoon te lui om de search te gebruiken en doen alsof de users een onbeperkt bruikbare database is, dat is voor de geroutineerde gebruikers soms vervelend.

policy is gewoon, je kan altijd je vraag stellen maar zelf beetje zoeken kan geen kwaad, zo blijft het leuk voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36

Exigence

dnkroz

Inderdaad, mensen die DOC bezoeken zijn vaak al zó into alles, dat ze niet vragen, maar eerder zelf gaan zoeken en prutsen, en daarna pas een vraag gaan stellen :) Dus in dat opzicht verword DOC tot een soort showcase forum. Niks mis mee imho :)

Persoonlijk lees ik altijd alles, maar ik reageer vrij weinig. Ik doe zelf ook vrij weinig meer in de praktijk, omdat ik andere prioriteiten heb, zoals studie en werk. Ik heb het druk, en als ik geld heb om uit te geven gaat dat eerst naar andere zaken, computers en koeling is geen prioriteit meer zoals een jaar (of twee) geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Allemaal goeie meningen hoor en er zit ook wel waarheid in, maar ik vind een forum toch echt pas leuk als er ook (andersmans) problemen in voorkomen, die we met zn alle kunnen oplossen(toch?). Daarom vind ik het hier ook wel wat minder worden, maar nog steeds gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Voor mij persoonlijk is het puur het weer , met warmte je systeem puschen gaat gewoon minder, dus de eventuele results zijn dan gewoonweg niet interessant.

wat ik ook veel zie dat er veel mensen zijn die examens o.i.d hebben, het lijkt me toch dat die dingen voor gaan, daarintegen nemen wel even de tijd om hier te kijken.

voor weer leuke results of wr moeten we even wachten , discussie kan ook als het warm is. :)

@desert
idd 5 conroe onderweg, en voor die hebben we aan containers niks......air is zat :P

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/images/smilies/party.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/images/smilies/party3.gif

DFI Infinity i975X ~ E66 step 5 ~ 2x512 5400UL 2x1024 Twinmos

rollie ;)

DFI infinity i975X ~ E66 step 5 ~ 2x512 8000UL 2x512 6400 Fatties

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
uhm waus,
ik wist dat je vandaag je mobo kreeg :P maar 3 over 12? 8)7

Laat de results maar komen waus!
ben erg benieuwd naar het bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-08 11:52
om maar eens iemand van "buiten de bekende groep" te laten spreken;

ik lees/leer veel op GOT sinds ik ben aangemeld, en ik zwerf op het moment veel rond in TCA aangezien dit voor mij nog goed bereikbaar is (qua financiering, kennis en tijd) maar ik heb altijd de verschillende DOC topic's (denk aan topic's van waus met zijn pentium m 760 WR, of de fair play contest) met veel interesse gevolgd. via deze topic's en de goede sfeer die er vaak (enkele uitzonderingen daar gelaten, maar daar gaan we het nu niet meer over hebben) hing hebben mij ook geboeid gehouden. ik snapte er in het begin erg weinig van maar de behulpzame sfeer in dit subforum zorgde er voor dat veel van mijn vragen al in de reply's zelf werden uitgelegd.

ergo conclusione; denk dat de regels + de sfeer in DOC goed zijn en niet aan verandering toe zijn. misschien is iets meer aandacht voor dit subforum wel goed aangezien er meer mensen het zien en misschien ook geinteresseert raken.

waus _/-\o_ ik wacht in spanning af hoe het gaat aflopen, en hoop op een topic (mss gezamelijk met de anderen? zo maar een ingeving) met de resultaten })

ps; ik hoop (als studie, financien en ouders het toelaten) ook de stap te maken naar DOC maar daar zitten nog veel haken en ogen aan, en nog veeeeel meer research. ik blijf iig veel lezen en leren hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Jird op 28-06-2006 11:45 ]

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02
Wat ik ook een beetje jammer vind is dat dingen als watercooling hier niet meer staan en eigenlijk naar een "lager" niveau gegaan zijn. Zeker de wat extremere watercooling (die dan mss nog niet onder kamer temp komt , maar wel erg laag) zou hier niet mis staan zeker omdat in TCA nogal wat topic's ala "HELP mijn proc is 45 graden, wat moet ik doen????" en andere compleet standaard cooling oplossingen. Dat vind ik niet echt interressant, en ook een van de redenen dat ik nauwelijks meer in TCA en kom.
Maar dat is ook wel een beetje het niveau van de rest van het forum, veel dingen kan je met een min of 10 zoeken wel vinden en oplossen. En als er dan een probleem is waar niets/vrijwel neits over te vinden is op google dan weet vrijwel niemand uberhaupt een suggestie te geven.
En dingen als voltmods enzo horen hier ooo thuis lijkt me.

Voor mij is het een beetje het probleem dat ik niet het geld heb om een phase change unit aan te schaffen, of zelf te maken al is dat meer een gereedsschaps kwestie.

Mss wil iemand wel eens met mij mn hardware onder een prom oid leggen ? Iig de proc :)

[ Voor 6% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 03-07-2006 12:29 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Mijn cascade als hij af is, daar mag je best je hardware onder leggen. Vind zoiets alleen maar leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Ok, sinds de react-upgrade is het ook mogelijk om dit topic vast bovenin de topiclisting te laten staan, dus bij deze meteen maar even geactiveerd :)

Opmerkingen blijven nog steeds gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Twynn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:44:
Ok, sinds de react-upgrade is het ook mogelijk om dit topic vast bovenin de topiclisting te laten staan, dus bij deze meteen maar even geactiveerd :)

Opmerkingen blijven nog steeds gewenst.
en dat kan zeker alleen de topic starter en/of moderator? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Rol-Co schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:40:
[...]

en dat kan zeker alleen de topic starter en/of moderator? :)
Alleen moderator natuurlijk. Anders gaat iedere malloot die een nieuw topic aanmaakt z'n topic bovenaan vastzetten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch zie je op deze manier niet of het en actief topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jawel.

Nieuwe reply = Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Stucky_on.gif
Geen nieuwe reply = Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Stucky_off.gif

En anders kijk je naar de datum van de laatste post ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 05-08-2006 13:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, dat had ik nog niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Misschien kan er in de FAQ worden toegevoegd wat een ES is?
hoewel de meeste de FAQ niet lezen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:24

oshiro

Chill, dude.

Ik post niet veel, maar kijk wel veel mee. Het mag geen geheim zijn dat er nog steeds veel fouten worden gemaakt wat betreft de keuze van het juiste forum wanneer mensen een topic willen openen over het overclocken van hun processor. Vaak komt hij in DOC terecht, terwijl dat dus (misschien niet zo heel erg) vanzelfsprekend alleen die-hard OC-en is. Dus ik vroeg me af:
Kan er niet in de forumomschrijving worden gemeld dat basis-OC-en in TCA thuis hoort? De omschrijving van TCA is op dit moment 'Tweaking en Cooling algemeen', imho is dit wat nietszeggend. Misschien helpt het als die omschrijving wat pakkender is :Y).
Just my €0,02 :P.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:22

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zou het geen optie zijn om het DOC-forum een semi-gesloten geval te maken? Oftewel wel lezen (blijft interessant) maar de eerste 10/50 posts op GoT nog geen postrechten hier/topic-create rechten? De topics die op slot zijn gegaan zijn meestal (net niet) first posts hier, dus als je het starten ervan dan gewoon onmogelijk maakt :P Ik gooi er maar een idee uit, schiet ze

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
FreezeXJ schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:44:
Zou het geen optie zijn om het DOC-forum een semi-gesloten geval te maken? Oftewel wel lezen (blijft interessant) maar de eerste 10/50 posts op GoT nog geen postrechten hier/topic-create rechten? De topics die op slot zijn gegaan zijn meestal (net niet) first posts hier, dus als je het starten ervan dan gewoon onmogelijk maakt :P Ik gooi er maar een idee uit, schiet ze
Ik ben het ermee eens dat de scheiding DOC <=> T&C niet duidelijk is en dat hier teveel niet-doc topics gestart worden. Maar om het een semi-gesloten forum te maken lijkt me een minder goed idee. Ik denk echt dat we iets met de naamgeving zouden moeten doen ofzo. DOC juist een minder duidelijke oc-naam geven en T&C renamen in tweaking, cooling en overclocking ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Twynn schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Ik ben het ermee eens dat de scheiding DOC <=> T&C niet duidelijk is en dat hier teveel niet-doc topics gestart worden. Maar om het een semi-gesloten forum te maken lijkt me een minder goed idee. Ik denk echt dat we iets met de naamgeving zouden moeten doen ofzo. DOC juist een minder duidelijke oc-naam geven en T&C renamen in tweaking, cooling en overclocking ofzo.
Precies, en dan DOC iets waar uit blijkt dat er extreme koeling gebruikt wordt. Sub-ambient cooling ofzo... (ik verzin ook maar wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

extreme overclocking and cooling? en dan tca naar overclocking, cooling and tweaking?

[ Voor 7% gewijzigd door rimpeldinky op 15-01-2007 23:04 . Reden: keertje cooling extra :P ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik denk dat veel mensen tweaking/tweaken niet begrijpen als overclocken. Ik geef ze gelijk ook :P
Andere naamgevingen zou denk ik wel een stuk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

een forum Overclocking en Tweaking tegen een Sub-Zero-Cooling? (alhoewel, dan nog, zelfs in TMF duiken er overclockproblemen op, dus sommigen kijken echt niet waar ze het neerzetten... Waarom verdwijnen dit soort nutteloze topics niet, met een bericht naar de auteur dat ie toch echt een leesbril moet kopen?) Tja, hoe gek wil je doen? Overigens vind ik het wel een idee om naar Sub-Zero iets meer te halen, het is hier (buiten contests) toch wel erg doods soms, maar anders dekt de vlag de lading niet meer... Extreme Cooling is ook wat gek, sommige mensen vinden een Zalman al behoorlijk extreem, terwijl de serieuze DOCer dat nogal simpel vindt. Extreem is dus geen goede optie, SubZero? Tja, het meeste is dat hier wel, maar lang niet alles... moeilijk moeilijk moeilijk... Ik weet et niet meer
dank voor het luisteren naar wat vreemd geneuzel, wellicht komen de ideeën nog

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

daarom ook extreme overclocking en cooling, niet extreme cooling en overclocking

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Als iets bekend over een naamsverandering?

Moet moet toch wat duidelijker worden denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja vandaag gaat het wel erg hard met topics die hier niet horen. ipv tweaking en cooling algemeen -> overclocking en cooling algemeen kan al een hoop schelen denk ik. Tweaking is nogal vaag begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Dat is imo de hele truc, in principe zijn de namen helemaal in orde, alleen niet iedereen begrijpt ze en posten als een kip zonder kop in het 1e subforum waar overclocken in staat.

ik geef ze gelijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
En inmiddels is er een subtiele aanpassing doorgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Ziet er inderdaad netjes uit. Ik denk, en hoop in ieder geval dat het een beetje fatsoenlijk werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Twynn schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:49:
En inmiddels is er een subtiele aanpassing doorgevoerd :)
idd subtiel, maar wel wat duidelijker :)
good job _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Tweaken, afstemmen, overklokken, fans en koeling boven nul. Zodra je die-hard onder nul wilt clocken, dan kun je eens in DOC rondkijken.
Kijk dat is duidelijk

[ Voor 0% gewijzigd door Extera op 07-02-2007 23:51 . Reden: quote, met uo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Kunnen de topics misschien wat langer blijven staan in dit sub-forum?
Word nogal kort lijstje threads ivm de kleine groep mensen die actief is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
De tijd staat al op 7 dagen :/

Maar het is wel behoorlijk rustig inderdaad.. (jammergenoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

komt binnenkort weer goed hoor jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Twynn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:23:
De tijd staat al op 7 dagen :/

Maar het is wel behoorlijk rustig inderdaad.. (jammergenoeg)
Tja tis hier geen extreme systems..... DOC is grensoverschrijdend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

geen extreme systems nee, maar als je alle marketing topic weghaalt daar is het ook al een stuk minder he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mja ach, maar dat creeert toch wel weer wat discussie en zorgt voor wat vraagjes en antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Rol-Co schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:02:
komt binnenkort weer goed hoor jongens :)
Hier ook :).
Heb wat koper binnen, dus ik ga binnenkort weer verder aan mijn chiller, en dan zullen ook wat foto's mee komen. Heb helaas niet zoveel tijd voor alles, we zijn ook het een en ander aan het verbouwen hier. Maar het gaat ongetwijfeld goed komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Denk wel dat het drukker gaat worden * dalus begint nu eens met subzero te spelen :9

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Aardige schop Dalus :P

Maar de MSI contest gister was een groot succes, en mag wat mij betreft vaker plaats vinden :)
Het zal mss ook helpen meer mensen naar de overclock scene te krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door DesertShooter op 19-05-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Zelf denk ik ook dat al die contests de Nederlandse oc scene goed doen. Het is gewoon een makkelijke en laagdrempelige manier om verslaafd te raken aan de wat koudere koeling. Ook is de motivatie groter als je het direct opneemt tegen ander mensen.
Wat mij betreft mogen er dus meer van deze contests georganiseerd worden :)

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Misschien handig de topics wat langer zichtbaar te houden? (of is dat een instelling die ik over het hoofd zie...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch denk ik zelf dat het "prutsen" ook deels is verdwenen.
Luchtkoeling is nu al zo ingeburgerd dat je van waterkoeling al niets meer ziet. Met waterkoeling (vroegah) maak je al meer de stap naar koudere invloeden.

Als ik naar mezelf terug kijk.. voor 10 euro een oude vriezer kopen. vol met spiritus gooien, een week lang niet op me kamer kunnen slapen daardoor. maar toch wel ff me cpu op -1 >:) dat is DOC!

Wat denk ik leuk zal zijn en wat gewoon helpt (waardoor ik oa ook ben gestart met subzero) is gewoon veel topics. veel pics of een opsomming daarvan. Met 4 topics die eigenlijk feitenlijk meer discussie posts zijn zullen veel nieuwelingen het niet intressant vinden.

Gaan met die banaan!

Een centraal topic met daarin de gekste nederlandse dingen tot heden. De "non-believer" ziet dan meer hoe het is om kristallen op zijn mobo te creeren ;)

Push die topics even in een draadje en maak die sticky met bv daarin:

- Unknowns casade voor syngrow
- Haeg tijdperk
- De oude peltiers
- Hoe een chiller te fikken

Laat de wereld geilen, de rest volgt wel!
En hou je in bij de nieuwelingen, wie weet zit er wel een kleine Rol-co tussen!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Ik denk dat het vooral het geld is waar dat de meeste mee zitten. Een simpele luchtkoeler en wat standaard tweaks kan iedereen. Maar om aan je dure hardware te gaan solderen en modden gaat toch te ver voor de meesten hier.

Bij mij merk ik dat vooral het geld een kwestie is, wat wil je al 18 jarige. Toch heb ik nu uiteindelijk een leuk koel systeem pelt gekoeld door ethanol gekoeld door dice >:) In de vakatie maar lekker eens bouwen en benchen. Toch merk ik wel dat alle contests toch weer voor wat leven zorgen.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als 18 jarige op een stage waar je niets verdient is het lastig om tegenwoordig goed en lang en vaak en met hightec equipment te overclocken.
Maar nog maar 2 weken en dan even een tijdje 40pw werken en dan komt de nieuwe hardware zo me kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Hoeft toch geen nieuwe hardware te zijn? Tuur lijk, top of the bill is leuk, maar je kan de grootste lol hebben met oudere / low end hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:12:
Misschien handig de topics wat langer zichtbaar te houden? (of is dat een instelling die ik over het hoofd zie...?)
Kijk eens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fpbYAZzypda8aVUHOwOfgfYe/full.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke Mark. Maar met het nieuwste werken is dan natuurlijk wel het leukste.
Mischien dat ik anders wel eens ga kijken voor een berg Celerons en een cheapass fsb bordje =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Ik ga ook al 5 weken 40 uur per week werken :P Dus dan wordt het hoog tijd een dedicated bench systeem aan te schaffen :9~

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie lezen mijn post niet goed :P

Toen ik nog keihard bezig was zat ik ook op school en betaalde alles met mijn studiefinanciering. Voor de mensen die het niet weten. Je krijgt bijna niets :P

Er moet meer geprutst worden. Ik lees als reply op mijn post dat het verschil tussen luchtkoeling en subzero veel kost. Ik kocht voor 10 euro een oude vriezer en voor nog een 10 euro was hij omgebouwd naar waterchiller. 20 euro vind ik niet veel!

Je hardware, dat moet je gewoon slim spelen!!! koop het snelste, haal je resultaten en verpatsen die hap. Hopelijk met zo min mogelijk verlies om je nieuwe set weer te betalen. Wissel op deze wijze zo vaak mogelijk van hardware en dan kost het je nauwelijks iets om up-to date te blijven.

Of heb gewoon een grote mond ;) nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast is hardware zo goedkoop geworden dat je het wel bijna kapot moet maken! 8)7
High end videokaart is nu max 400. Dit was anderhalf jaar terug nog een goede 800+.
Mem kost ook geen reet meer. Dus het is nu zelfs cheaper om een systeem te bouwen waarmee je toch in het high-end segment zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:24:
Daarnaast is hardware zo goedkoop geworden dat je het wel bijna kapot moet maken! 8)7
High end videokaart is nu max 400. Dit was anderhalf jaar terug nog een goede 800+.
Mem kost ook geen reet meer. Dus het is nu zelfs cheaper om een systeem te bouwen waarmee je toch in het high-end segment zit!
Niet helemaal waar wout, goed meekomen doe je met een qx9650 , een setje ddr3 die hard kan en een high end ddr3 bord + 2 dual gpu videokaarten......tel dit maar eens op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:05:

ik ben zoals twynn ook tegen phase-change tutorials tegenwoordig, van de mensen op XS die zelf phase-change koelers snapt meer dan de helft bijna niks van koeltechniek. Die lui zitten allemaal maar te kopieren wat andere doen met alle gevaren van dien. En tevens wordt het forum daar verziekt door enorm simpele vragen omdat mensen het gewoon niet snappen en te lui zijn om zelf op onderzoek uit te gaan. Zelf dingen onderzoeken leer je altijd het meest van.

maw, ik vind wel goed gaan nu. Als er weer wat meer te clocken valt wordt het denk wel weer wat drukker zoals dawan zei. Die cold-bug van amd is niet echt ten goede gekomen aan de opmars van sub-zero koeling maar straks met conroe willen mensen denk wel weer wat extremer gaan.
ik ben het eigenlijk niet met jou en twynn eens over dat er geen phase-change tutorials op deze forum moeten plaatsen, wat ik zo merk heeft twynn deze topic aangemaakt om ervoor te zorgen dat DOC wat meer in trek komt.

wat jij nou zeg is eigenlijk mensen die toch geen verstand van koeltechniek hebben, krijgt de informatie ook hier niet, anders dan als je het vraagt, ik heb wel gemerkt dat als je dan eindelijk de stap hebt genomen in deze forum dat je dan altijd wel goed beantwoord wordt.

ikzelf ben ook erg geinteresseerd in phase change koeling en ik heb echt al uren op het web zitten surfen over een goede en duidelijke tutorial

maar oke zeg alleen maar dat als je er niet voor zorgt dat niet kenners van phase change niet de kans krijgen het hier te leren. zullen ze naar een forum gaan waar ze wel de kans krijgen om het te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een andere discussie, men die niet wilt leren kan zich beter richten op kant & klare sets.

Je werkt immers met gassen die niet gezond zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorec
en als ik nou zeg dat ik wel degelijk wil weten/leren hoe phase change nou in mekaar zit,
en ik zou die vraag gaan stellen in deze forum ga jij dan volledige uitleggen?

als je nou een tutorial hebt kun je de desbetreffende persoon doorverwijsen naar die tutorial.

het draait hier toch namelijk om, om deze topic meer leven in te blazen of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zoiets kun je niet snel even uitleggen, als mensen niet in staat zijn wat info bij elkaar te Googlen/Wikien, is sub-zero waarschijnlijk niet voor ze geschikt. (Wiki heeft gewoon prima artikelen over het onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reactie op een post uit 2006 :X

neorec: waar het toenertijd om ging was dat veel phase beginners een stap voor stap how to lazen, dachten dat het harstikke simpel was en begonnen met bouwen zonder dat ze zich daadwerkelijk ingelezen hadden in de werking van het systeem. dat was gewoon gevaarlijk. dit heeft ook de lol voor mij er compleet uit gehaald na verloop van tijd. mensen die koeltechniek als werk doen moeten een aantal jaar opleiding volgen en dat is niet zonder rede. zodra bouwers weten hoe gassen zich gedragen en de benodigde veiligheidsaspecten in acht willen nemen heb je pas wat aan een stappen plan.

enige verantwoorde manier van een tutorial vind ik een boekwerk van tientallen pagina's en daar heb ik helaas geen tijd/zin voor. maar als je vragen hebt, open gerust een topic. Ik kan je misschien op weg helpen naar waar je dingen kunt lezen of ik beantwoord het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorec
ja ik zag het ook toen ik laats nog een keer door de reacties zat te bladeren dat die posts uit 2006 waren :S.
maar aan de andere kant is het nog steeds niet erg druk op dit forum dus de reden waarom deze topic is aangemaakt geld nog steeds (lijkt me).

zodra ik het idee heb dat ik alle onderdelen in huis heb om in een keer een phase change koeler te maken.
zal ik zeker een topic gaan openen.
Pagina: 1