Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
Zoals de frequente bezoekers hier al wel gemerkt hebben loopt het niet echt storm in dit subforum. Daarom is het weer eens tijd voor een feedback topic.

Doc is op dit moment niet echt een druk forum. Wel gezellig, en zeker ten tijde van de contest had ik in ieder geval ook wel het idee dat het een leuke community was. Dit willen we graag in stand houden en zelfs nog wat verbeteren. Want 3 actieve topics in 7 dagen kan wel wat beter :)
Ik weet dat een aantal vroegere doc-ers het tegenwoordig vrij druk hebben en zich dus minder laten zien. Ook zullen er velen zich meer op het internationale oc-gebeuren richten en meer rondhangen op fora zoals xs.

Maar toch wil ik graag van jullie horen wat nou de reden is dat het hier zo rustig is en wat we kunnen doen om de boel een beetje actiever te krijgen.
Denk daarbij ook aan dingen als: Is de scheiding doc - tca zo goed, of moeten er meerdere dingen naar doc verhuizen zoals waterkoeling, voltmodden etc? Kunnen we iets doen met de frontpage?

Kortom: Alle kritiek, suggesties en opmerkingen zijn welkom :)

Ik denk dat de reden waarom het in de DOC zo rustig is vanwegen het niveau wat eraan verbonden zit.
Bv waterkoeling is niks vergeleken met het gebruiken of bouwen van phasechange/Dice/Ln2 koeling en dat zorg ervoor dat minder mensen de kennis ervoor hebben dus minder mensen op het subforum.

Maar ik vind dat er wel een erg bijzondere hulpzame sfeer hangt op dit sub forum die ik minder aanwezig vind op andere delen van GoT.

Je zou misschien een extra active post krijgen als je hier ook een oc resultaten topic neer zet maar dan alleen met sub zero koeling.

The result is the Reason to Everything www.dnrhardware.nl

'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

Ik denk dat het hier zo rustig is simpelweg het feit is dat er gewoon minder DOC'ers in NL zijn. Swieso is er op dit moment niet zoveel te OC'en, binnenkort komt de Core 2 Duo en ik weet al 3 mensen die dat kreng flink gaan invriezen in NL :Y)

Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

qua koeling betreft (heb het dan over phch) zijn er ook niet veel mensen die er zich aan durven te wagen. En ze kunnen het niet zelf bouwen. En het is duur (hoeft helemaal niet te zijn natuurlijk). Misschien een stel duidelijke tutorials maken over het bouwen van een waterchiller bijvoorbeeld. Dan krijg je automatische meer vragen/ideen hier.

Zelf houd ik er ook niet zo van om plaatjes online te zetten en een hele berg tekst te typen (dat laaste maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit). Dus daarom heb ik nooit echt een topic geopent over wat ik gebouwd heb. En toch heb ik een aantal vage(die niet goed werkte) phch machines gebouwd :9.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

30K 06..... op naar de 33K

Tja, DOC is de meest extreme kant van wat je kan doen met je hardware imo.
iedereen die ik vertel wat ik doe tik op ze voorhoofd, kijkt schichtig om zich heen en loop verder (oke grapje)

Meer frontpage aandacht zou misschien leuk zijn, maar dan moet daar wel een goede reden voor zijn. Een nederlands wereld record ofzo. Waus maakt imo een goede kans straks, en hij laat zich al weer een beetje zien :P

Ook meer aandacht voor de contest op de frontpage zou miss leuk zijn?

ik zelf ben ook weer wat plannetje's aan het maken en zal zeker pic's posten, tip's vragen en info delen.

En misschien ook de regels iets aanpassen?
Een topic openen over het ultime conroe overklok bord zou ik niet snel hier doen. Maar wij kijken toch naar hele andere dingen als PMG en TCA. Ik vind GoT/DOC vaak veel leuker om te kijken omdat hier regels zijn qua topic start enz. topic's hier zijn een stuk overzichtelijker als op XS enz. en de sfeer bevalt me hier meer.

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

quote:
[b][message=26028545,noline]

Zelf houd ik er ook niet zo van om plaatjes online te zetten en een hele berg tekst te typen (dat laaste maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit). Dus daarom heb ik nooit echt een topic geopent over wat ik gebouwd heb. En toch heb ik een aantal vage(die niet goed werkte) phch machines gebouwd :9.

Plaatjes online zetten kan tegenwoordig echt te makkelijk, via de vele gratis imagehosts.
Imageavenue
imageshack
etc etc

Is echt zo gebeurd

Wat betreft de sfeer in DOC zelf
Ik vind deze niet slecht, alhoewel er niet veel actieve topics zijn en er (helaas) maar af en toe een nieuweling met een phase change apparaat opduikt (nu toevallig/gelukkig 2 topics daarover, altijd leuk). Voor de rest is hier wel een beetje een vast groep die regelmatig een bezoekje brengt, hopenlijk kan die steeds groter groeien

El Snorro wijzigde dit bericht 27-06-2006 13:44 (28%)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||Seagate 320GB||Seagate 120gb||Thermalright cooled VGA waterkoeling te koop!!

gathering of google

quote:
El Snorro schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:56:
[...]

Plaatjes online zetten kan tegenwoordig echt te makkelijk, via de vele gratis imagehosts.
Imageavenue
imageshack
etc etc

Is echt zo gebeurt
Maar de codes die je ervoor gebruikt, tumps die je moet aanmaken en al die andere zooi ;). Ik ben lui wat dat betreft. :o

T.net fotoalbum :D

uploaden, link voor tumbnail kopieeren en hier zetten.... Klaar :D

'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:02:
[...]

Maar de codes die je ervoor gebruikt, tumps die je moet aanmaken en al die andere zooi ;). Ik ben lui wat dat betreft. :o

Lol bij imageshack krijg je een link erbij die GoT compitable is en je hebt dan ook direct een thumbnail.

Anyway, als ik het geld had had ik allang een PhCh koeler gekocht....

Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3

quote:
AMD 64 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:36:
Misschien een stel duidelijke tutorials maken over het bouwen van een waterchiller bijvoorbeeld. Dan krijg je automatische meer vragen/ideen hier.

Ik ben hier eigenlijk altijd op tegen geweest. Puur omdat zelf aan de gang gaan met phase change toch iets anders is dan even een waterkoeling maken. Met tutorials maak je de drempel misschien wel lager maar zorg je er ook voor dat mensen minder uitzoeken en minder weten waar ze mee bezig zijn. En behalve dat dat gewoon jammer is, kan dat ook gevaarlijk zijn.

quote:
Extera schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:53:
Ook meer aandacht voor de contest op de frontpage zou miss leuk zijn?

Mee eens :)

quote:
Heb je daar ook een voorbeeld van? Ik heb zelf het idee dat de regels hier niet zo streng zijn. 't enige wat we wel doen is gewoon de scheiding in stand houden door standaard oc-dingen richting tca te schoppen :)

quote:
Twynn schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:38:

Heb je daar ook een voorbeeld van? Ik heb zelf het idee dat de regels hier niet zo streng zijn. 't enige wat we wel doen is gewoon de scheiding in stand houden door standaard oc-dingen richting tca te schoppen :)
Dat klopt, de regels zijn zo absoluut goed imo.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||Seagate 320GB||Seagate 120gb||Thermalright cooled VGA waterkoeling te koop!!

quote:
Extera schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:53:
Een topic openen over het ultime conroe overklok bord zou ik niet snel hier doen. Mag hier niet. Maar wij kijken toch naar hele andere dingen als PMG en TCA. Ik vind GoT/DOC vaak veel leuker om te kijken omdat hier regels zijn qua topic start enz. topic's hier zijn een stuk overzichtelijker als op XS enz. en de sfeer bevalt me hier meer.

zo miss beter?
moederborden horen in PMG thuis toch?
terwijl wij hier juist naar andere dingen kijken.

Of niet; dat is de vraag

Je hebt opzich wel een punt, maar dit wordt ook wel een beetje behandelt in T&C. Denk hierbij aan de DFI NF4 serie, de moederborden rond de Pentium D805, de Asus A8N-SLI en A8N32-SLI, Asrock Dualsata e.d. Maar het is misschien wel handig om een lijst te maken voor de 'diehard' overclockborden en de 'beginner' broden.

Opel Vectra V6 CDX

dat de contest niet op de frontpage is beland is deels mijn schuld ben ik bang. De mensen van de frontpage hebben mij benaderd of ik wilde meewerken aan een verhaaltje over de contest maar toen de contest op zijn einde liep was ik zo uber druk (net zoals nu) dat ik dit niet meer voor elkaar gekregen heb. Mijn excuses hiervoor. Volgende contest zal ik zeker voor zorgen dat het lukt.

verder vind ik de scheiding doc-tca wel makkelijk. Ik reageer nooit meer in tca omdat de topics mij niet boeien. In doc boeien de topics me wel en hoe druk ik het ook heb hier kijk ik vaak even of ik nog wat nuttigs kan melden.

ik ben zoals twynn ook tegen phase-change tutorials tegenwoordig, van de mensen op XS die zelf phase-change koelers snapt meer dan de helft bijna niks van koeltechniek. Die lui zitten allemaal maar te kopieren wat andere doen met alle gevaren van dien. En tevens wordt het forum daar verziekt door enorm simpele vragen omdat mensen het gewoon niet snappen en te lui zijn om zelf op onderzoek uit te gaan. Zelf dingen onderzoeken leer je altijd het meest van.

maw, ik vind wel goed gaan nu. Als er weer wat meer te clocken valt wordt het denk wel weer wat drukker zoals dawan zei. Die cold-bug van amd is niet echt ten goede gekomen aan de opmars van sub-zero koeling maar straks met conroe willen mensen denk wel weer wat extremer gaan.

Inderdaad, wat IceFreak zegt. Dat soort topics doen we juist in TCA. En daar bestaan dat soort topics ook gewoon.

't punt is dat dit soort dingen juist redelijk algemeen is. Dry ice gebruik je bijv. alleen om echt extreem te oc-en. Een goed overclock-bord (ultiem of niet) wordt ook gebruikt icm een goede luchtkoeler of een waterkoelingssetje.

En ik neem aan dat de meeste doc-ers ook regelmatig in tca kijken om de voor hen interessante dingen eruit te vissen.

quote:
unknown_road schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:05:
dat de contest niet op de frontpage is beland is deels mijn schuld ben ik bang. De mensen van de frontpage hebben mij benaderd of ik wilde meewerken aan een verhaaltje over de contest maar toen de contest op zijn einde liep was ik zo uber druk (net zoals nu) dat ik dit niet meer voor elkaar gekregen heb. Mijn excuses hiervoor. Volgende contest zal ik zeker voor zorgen dat het lukt.

misschien is het ook een idee om een volgende contest door meedere mensen te laten organiseren? En dan vanuit de crew zelf ook wet meer regelen?
Ik roep nu maar wat, ik weet zo niet precies wat de mogelijkheden zijn, maar ik weet dat Vincent (A-N) hier ook al over heeft nagedacht :)

quote:
Twynn schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:12:
[...]

misschien is het ook een idee om een volgende contest door meedere mensen te laten organiseren? En dan vanuit de crew zelf ook wet meer regelen?
Ik roep nu maar wat, ik weet zo niet precies wat de mogelijkheden zijn, maar ik weet dat Vincent (A-N) hier ook al over heeft nagedacht :)
lijkt me pracht plan ;) ik wil juist dat het wat grootser wordt dan de vorige keer dus dat moet wel door meerdere mensen georganiseerd worden :)

quote:
unknown_road schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:50:
[...]

lijkt me pracht plan ;) ik wil juist dat het wat grootser wordt dan de vorige keer dus dat moet wel door meerdere mensen georganiseerd worden :)
* El Snorro bied hulp aan indien nodig!

Om nog even te reageren op twynn:
quote:
En ik neem aan dat de meeste doc-ers ook regelmatig in tca kijken om de voor hen interessante dingen eruit te vissen.

Nu kom je weer op een moeilijk punt: Wanneer ben je DOC'er?
(nee ik wil niet die discussie weer opnieuw aanzwengelen) Maar ik zit toch echt wel evenveel op TCA te lezen/kijken dan ik in DOC zit, ben ik dan wel of geen DOC'er?
Maarja, ik vind het goed zoals het nu gaat, drukker mag altijd maar het is geen must (het kan ook de sfeer verzieken zo'n shitload aan topics met onzinvragen ala XS af en toe)

El Snorro wijzigde dit bericht 27-06-2006 15:07 (49%)

quote:
El Snorro schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:04:
Nu kom je weer op een moeilijk punt: Wanneer ben je DOC'er?
(nee ik wil niet die discussie weer opnieuw aanzwengelen) Maar ik zit toch echt wel evenveel op TCA te lezen/kijken dan ik in DOC zit, ben ik dan wel of geen DOC'er?

Je hebt gelijk. Dat is inderdaad een moeilijk punt. Overigens val je bij mij wel in de categorie doc'ers :)
Ik denk dat een doc-er iemand is die op alle mogelijke manieren meer uit z'n systeem wil halen. De standaard dingen (frequenties en voltages aanpassen in de bois en een sterkere fan gebruiken) kan iedereen wel. Ik denk dat de doc-er zich onderscheid door dingen te doen die (nog) niet mainstream zijn.

5 jaar geleden was waterkoeling ook al behoorlijk heftig (en viel onder doc). Maar toen kon je ook niet even naar de computershop om de hoek gaan om daar onderdelen voor te vinden bij wijze van spreken.

gathering of google

Als je een DOC vraag hebt echt extreem dus, stel je die hier. Alle andere simpelere vraagjes kunnen in het ander subforum (of hoe je dat ook noemt :P). Iedereen mag hier toch posten ookal ben je geen DOCer.

Ik moet zeggen dat ik hier ook nooit echt veel vragen zie, enkel mensen hun phch unit showen of overclock. Dat ligt misschien dat mensen hier niet veel durven te vragen?. Ik plant hier mijn vraag echt wel als ik ergens niet uit kom. Misschien moeten we dat de andere GOT users ook duidelijk maken.

waarom zouden mensen hier geen vragen durven stellen? Ik zie praktisch nooit iemand hier die een vraag stelt en een antwoord krijgt als "lol, sukkel wat ben je een n00b"

quote:
unknown_road schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:35:
waarom zouden mensen hier geen vragen durven stellen? Ik zie praktisch nooit iemand hier die een vraag stelt en een antwoord krijgt als "lol, sukkel wat ben je een n00b"

Inderdaad, in dat opzicht zijn GoT en haar users allemaal zeer noobvriendelijk.

edit
Overigens zie ik in dit Feedback topic al veel replies, terwijl er in het TCA feedback topic nog 0 posts buiten de TS staan.
Dus misschien zitten hier wel de users die wat meer posten en die graag hun mening delen (imo alleen maar positief)

El Snorro wijzigde dit bericht 27-06-2006 16:44 (27%)

gathering of google

quote:
El Snorro schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:40:
[...]

Inderdaad, in dat opzicht zijn GoT en haar users allemaal zeer NOOBVRIENDELIJK.

edit
Overigens zie ik in dit Feedback topic al veel replies, terwijl er in het TCA feedback topic nog 0 posts buiten de TS staan.
Dus misschien zitten hier wel de users die wat meer posten en die graag hun mening delen (imo alleen maar positief)
Dat ben ik niet met je eens. Ze verwijzen zo vaak naar google of zeike iemand af, ik lees veel op tweakers :) (buiten DOC)

houd van de zware metalen

hmm, maar je hebt ook wel meer noobvragen in andere subfora dan in DOC, dingen die je echt gemakkelijk kan opzoeken op google ofzo
en dat kan dan weer misschien komen door die howto's (ze weten niet goed meer waarmee ze bezeg zijn etc)

gathering of google

Hij had het over GOT en haar users :P

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws