Toon posts:

Ik weet het niet meer, wie wilt me helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic gesloten is omdat ik om 'advies' vroeg wat mensen vaak graag geven, open ik gewoon lekker een nieuwe, maar gaarnde zo dat deze niet verwijderd mag worde :P

Ik had gevraagt om een keuze tussen een aantal videokaarts, en toen werd mijn topic dus gesloten, en werd ik naar een engelse tomshardware site gestuurd!

Ik heb al veel vergeleken, want ik wil een nieuwe AGP videokaart, pc specs:

P.4 2.4GHZ 512KB cache
1GB ram 333mhz
Ati Radeon Sapphari 9600XT 256mb AGP
250GB hd 16 mb buffer

Ik zit nu te twijfelen tussen deze:

http://www.pixmania.nl/nl...ce-6800gs-256-mb-agp.html

en deze kaart:

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGHA1&#tecData

IK kom er dus echt niet uit welke ik moet kiezen... Ik speel heel veel Battlefield2 online.. daarvoor upgrade ik me V.kaart ook, maar ik wil een V.kaart die niet zo veel stroom gebruik.

Dus nou is m'n vraag welke van de 2 vinde jullie dat ik moet kiezen? Of is er ergens nog een betere kaart in een van die prijs klasses?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk http://www.tomshardware.c...vga_charts_vii/page2.html hier eens. De kaarten op een rijtje. Dan kun je vast wel een keuze maken welke kaart je wil hebben.

Anders koop je er toch gewoon 1. Ze zullen beide wel voldoen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:22
Vergelijk welke er sneller is in tests en neem die, er zijn vast meer dan genoeg reviews te vinden waarin beide kaarten worden vergeleken, zelfs in Battlefield 2.

Het verschil in energieverbruik is verwaarloosbaar, daar moet je echt niet naar gaan kijken.

The devil is in the details.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:56
Je vorige topic is niet voor niets gesloten, er is een speciaal topic voor deze vraag :). Om toch nog van nut te zijn, doe de x850 of koop een x1600 :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en hoe zet het met dan "Pixmania" maakt het veel uit of je een 6800GS van Asus of van Pixmania hebt??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:22
Merk maakt tegenwoordig bijna niks meer uit, alleen de extra's die je erbij krijgt (spellen, software, eventueel de koeler die op de videokaart zit) kunnen varieren.

The devil is in the details.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Niet veel, asus en/of pixmania bakken alleen het kaartje er omheen... Sommigen presteren iets beter (bijv. hogere standaart clock of beter cooler) maar meer dan 5% zal het niet schelen

offtopic:
Hahn, je was net wat sneller

[ Voor 14% gewijzigd door Flapp op 24-06-2006 20:01 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:57:
Oke, en hoe zet het met dan "Pixmania" maakt het veel uit of je een 6800GS van Asus of van Pixmania hebt??
die zijn allebij hetzelfde :+

[ Voor 3% gewijzigd door tudeLati op 24-06-2006 20:00 . Reden: typo ]

When in doubt, Ctrl-Q

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Eehmm...
dion_b schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:27:
[...]
Let op dat als je een topic opent en er is niet duidelijk uit te halen dat je het bovenstaande gelezen hebt, dan zal zo'n topic waarschijnlijk een korte leven beschoren zijn :o
Ik zou nog maar ff in m'n openingspost prutsen als ik jou was, want anders wordt deze w.s. ook snel dichtgekicked :) hoe behulpzaam de lieve tweakertjes allemaal ook zijn. :P Veel meer dan uit je vorige topic is d'r niet uit te halen.

computo ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar ik vind het een beetje slechter systeem geworden, vroeger was het niet zo, en ging het prima, ik heb mijn beslissing nu gemaakt ik ga voor deze kaart:

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGHA1&#tecData

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
lees eerst even de shop survey van pixmania voor jedaar besteld. heeft als een van de weinige winkel een onvoldoende:

http://tweakers.net/shopsurvey/3534

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zie het, maar even over die Radeon X850 XT wat voor voedings kabel moet daar in? gewoon IDE? k geloof namelijk dat ik alleen dat heb, heb namelijk niet heel veel verstand van voedingen etc. :P

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:06:
Ja ik zie het, maar even over die Radeon X850 XT wat voor voedings kabel moet daar in? gewoon IDE? k geloof namelijk dat ik alleen dat heb, heb namelijk niet heel veel verstand van voedingen etc. :P
Je bedoelt denk ik een molex aansluiting. IDE is zo'n flatkabel voor je hardeschijf of DVD/CD device.
De Radeon X850 heeft volgens mij zover ik op het plaatje kan zien een voedings aansluiting zoals ook wordt gebruikt voor een diskette station, maar er worden veelal verloop kabeltjes meegeleverd. Dit lijkt voor de Gforce 6800GS ok te gelden.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 24-06-2006 20:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
owja ik heb totaal geen verstand van de voeding etc, anders haal ik me floppy ding eventueel los ivm ik USB gebruik en geen floppy meer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken, en heb de goeie aansluiting nog over, en de lengte is ook goed, dus moet geen probleem zijn. Ik bestel em gewoon, mocht de voeding niet krachtig genoeg zijn, kan ik die altijd nog verangen.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 13:09
ok, maar je bent gewaarschuwd over Pixmania: dus niet nog een topic openen als je kaart niet werkt en je kan ze niet bereiken...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Topicstarter
Dat over Pixmania snap ik niet helemaal, kan iemand me dat verhaal wat beter uitleggen? :/

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-07 16:51
Miniman dacht volgens mij dat je de videokaart bij pixmania zou gaan kopen, vandaar de waarschuwing, maar je gaat hem dus bij alternate kopen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die X850XT koop ik, heb naar me voedings kabels gekeken, en het is een blok met 6 pins, en zoon voedings stekker heb ik. Dus dat zit wel knor :)

Verwijderd

Dat heet een molex :)

Verwijderd

Topicstarter
zal et onthoude :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik wil niet flauw zijn, maar bij mijn weten heeft een molex stekker nogaltijd 4 pinnen/contacten. Te weten 1x 5Volt (rood) 1x 12Volt (geel) en 2x een nul lijn (zwart). Dit geldt ook voor de connector van het diskette station. (mini Molex?) Volgens mij zijn de PCI-e voedingsstekkers wel 6 polig, maar het gaat hier om een AGP kaart.

Uit de specificaties van Alternate: Stroomaansluiting Aansluiting 1 x 4-pin AGP

In iedergeval een prima kaartje. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 24-06-2006 23:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 20:11
_Dune_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:00:
Ik wil niet flauw zijn, maar bij mijn weten heeft een molex stekker nogaltijd 4 pinnen/contacten. Te weten 1x 5Volt (rood) 1x 12Volt (geel) en 2x een nul lijn (zwart). Dit geldt ook voor de connector van het diskette station. (mini Molex?) Volgens mij zijn de PCI-e voedingsstekkers wel 6 polig, maar het gaat hier om een AGP kaart.

Uit de specificaties van Alternate: Stroomaansluiting Aansluiting 1 x 4-pin AGP

In iedergeval een prima kaartje. ;)
Klopt, maar ook al mocht je er geen mooi kabeltje uit je voeding komen lopen, dan is dat nog niet zo'n ramp. Het is voornamelijk voor stabiliteit. Je kan 'm ook zo in je mobo steken, en dan wordt ie daar door gevoed.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar ook al mocht je er geen mooi kabeltje uit je voeding komen lopen, dan is dat nog niet zo'n ramp. Het is voornamelijk voor stabiliteit. Je kan 'm ook zo in je mobo steken, en dan wordt ie daar door gevoed.
Meen je dat nou serieus?? En kan dit dus bij alle kaarten? Hier heb ik namelijk echt nog nooit van gehoord..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DEVoTi0N schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:11:
[...]

Dat is nogal onzin.
Bij een aantal videokaarten is het zo dat je systeem wel boot (bijv bij een FX5700) maar dat 3d niet gaat lukken omdat je videokaart te weinig stroom krijgt. Als je werkt met een Ati Radeon 9700/9800 dan boot je systeem niet eens zonder die extra stroomkabel. Het enige dat je te zien krijgt is een mooi rood scherm waarop staat dat je de kabel erin moet duwen.

Verwijderd

Topicstarter
Ajj, en toen blijkt helaas van niet ;(

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

DEVoTi0N schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:11:
[...]

Dat geld eigenlijk alleen voor sommige pci-e kaarten (pci-e kan veel meer stroom leveren), agp kaarten werken tegenwoordig eigenlijk altijd met een molex stekker voor extra stroom.

specs PC

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:49:
Aangezien mijn vorige topic gesloten is omdat ik om 'advies' vroeg wat mensen vaak graag geven, open ik gewoon lekker een nieuwe, maar gaarnde zo dat deze niet verwijderd mag worde :P
Dion_b de moderator die tomshardware als advies site geeft terwijl we op een tweakers forum zitten, dank u. Zegt al genoeg denk ik. :+

Als ik jou was sjaak, en je wil een snellere kaar dan zou ik een ATI X800XT nemen.

een X850XT is all overkill voor jouw PC, met name omdat je systeem specificaties de bottleneck gaan vormen en dat je niet alles uit je kaart kunt gaan halen.

Dit gezegd te hebben, geldt dit ook een klein beetje voor de X800XT, maar als je er één kan krijgen met een goede prijs.. dan kan je misschien de rest van je systeem een upgrade geven.

Success met je keuze en laat het ons weten wat het is geworden.

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

bierschuit schreef op zondag 25 juni 2006 @ 02:37:
[...]

Dion_b de moderator die tomshardware als advies site geeft terwijl we op een tweakers forum zitten, dank u. Zegt al genoeg denk ik. :+

Als ik jou was sjaak, en je wil een snellere kaar dan zou ik een ATI X800XT nemen.

een X850XT is all overkill voor jouw PC, met name omdat je systeem specificaties de bottleneck gaan vormen en dat je niet alles uit je kaart kunt gaan halen.

Dit gezegd te hebben, geldt dit ook een klein beetje voor de X800XT, maar als je er één kan krijgen met een goede prijs.. dan kan je misschien de rest van je systeem een upgrade geven.

Success met je keuze en laat het ons weten wat het is geworden.
Die x850XT is verdomde goedkoop dus die zou ik als ik hem was nemen, ook is er nauwelijks meer aan x800xt's te komen omdat die gewoon vervangen zijn door de x850xt's (die zijn vaak ook even duur).
Verder zit er vrij weinig prestatie verschil tussen, gewoon een iets hogere clock, niet spectaculair.

specs PC

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil die kaart tog graag, en tegen eind julie heb ik wel geld om mijn p4. 2.4ghz 512kb cache te vervangen door een: pentium4. 3.0/3.2GHZ 1Mb cache, helaas dat socket 478 geen pentium4 heeft met 2 MB cache, die ben ik teminste nog niet tegen gekomen..

Edit: Alleen zijn dit nu de specs van mijn CPU:

Pentium® 4
Bulk , mPGA, "Northwood"2400 MHz533 MHz8 KB512 KB

De bus draait op 533 mhz, kan daar dan ook een 800mhz op draaien 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 09:35 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 09:29:
Ja ik wil die kaart toch graag, en tegen eind julie heb ik wel geld om mijn p4. 2.4ghz 512kb cache te vervangen door een: pentium4. 3.0/3.2GHZ 1Mb cache, helaas dat socket 478 geen pentium4 heeft met 2 MB cache, die ben ik teminste nog niet tegen gekomen..
http://balusc.xs4all.nl/s...4.php#Pentium4Socket478P4
ze zijn er wel hoor. de P4 EE met Galatin core, die hebben 2MB L3 cache.
Edit: Alleen zijn dit nu de specs van mijn CPU:

Pentium® 4
Bulk , mPGA, "Northwood"2400 MHz533 MHz8 KB512 KB

De bus draait op 533 mhz, kan daar dan ook een 800mhz op draaien 8)
Of daar een 800MHz cpu op kan is niets van te zeggen zonder te weten wat je mobo aankan. Het hangt namelijk van je mobo af, niet van de cpu die er nu op zit.
en let ook even op het hoofdletter gebruik, mhz is miliherts, MHz is Megahertz, toch een verschil van een factor 1.000.000

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Er is serieus genoeg te vinden over de GPU's op beide grafische kaarten (merk v.d. kaart maakt qua performance niks uit).

Daarnaast is het echt niet de bedoeling dat je 'lekker weer een topic opent' wanneer je vorige gesloten is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.