Gathering of Tweakers

Quicksearch
[list]
Voor welke type sites (webapplicaties?) gebruiken jullie het?
Prive voor de website van de voetbalclub: www.whvedw.nl
Profesioneel voor Funda, we gebruiken het daar voor beheer van pure content items
Voor- en nadelen met name op implementatie en functionaliteiten gebied ?
Voor: Snel te implementeren, geen licentiekosten
Tegen: Matige documentatie
Wat zien jullie als "echte" beperkingen?
Beperkte mogelijkheden rechten, wat ik graag wil zien is dat je gebruikers aparte rechten kan geven op documenttypes, andere beperking is het ontbreken van validatie op complexe types
Hoe is de leercurve geweest?
Snel, zoals gezegt is alleen kennis van XSLT nodig.
    Wat is je achtergrond of de achtergrond van het team waarme je gewerkt hebt (developer, designer, Classic ASP'er, php'er, .NET'er enz) ?
    Classic ASP, Perl, .NET
    Wat zijn echte aanraders qua resources op het net?
      Idd de blogs van Tim zijn zeer kundig
    • Evt. (shared) hosting issues?
        Als je een .net 1.2 en 2.0 draait onder dezelfde account kan dit leiden tot het crashen van de applicatie
    • En natuurlijk links van Umbraco implementaties waar jezelf bij betrokken bent geweest!
    Ik ben benieuwd!
    [/quote]

Reg. datum: 14 november 2000

quote:
    Bedankt voor je reactie en ervaringen, ben benieuwd of er snel meer volgen!

Dat was een goed idee om Umbraco te installeren. Nou werkt verdorie geen van mijn webapplicaties meer. Oorzaak onbekend... ;(

Website
    lordpalf of the flapdrols

Verschillende versies van .Net draaien? Mijn ervaring is dat je .Net 1.1 en .Net 2 webapplicaties het beste in aparte applicaties pools draait.
    quote:
    sig69 schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:28:
    Verschillende versies van .Net draaien? Mijn ervaring is dat je .Net 1.1 en .Net 2 webapplicaties het beste in aparte applicaties pools draait.
    Bedankt voor de tip, dat ga ik nog zeker even aanpassen in mijn configuratie. Maar dat was niet de veroorzaker van het probleem. Een upgrade van .NET schakelt je Web Service Extensions uit... :? Hij doet het iig weer.

Website
    lordpalf of the flapdrols

quote:
    sig69 schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:28:
    Klopt, ik heb dat probleem ook ondervonden, overigens is Umbraco 3.0.5 uit.
    Schijnen met name veel firefox fixes in te zitten.

Overigens is de weblog van Tim Geyssens zeer aan te raden, schrijft zeer nuttige en heldere dingen over umbraco: http://www.nibble.be/

quote:
    Tommel schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:37:
    Het is hier alweer een kleine maand stil, tijd voor updates ;-)
    Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie ervaringen met Umbraco.
    Heb al redelijk wat gelezen op internet en ben inmiddels ook erg enthousiast.
    Waar ik vooral benieuwd naar ben is:
    • Voor welke type sites (webapplicaties?) gebruiken jullie het?
    • Voor- en nadelen met name op implementatie en functionaliteiten gebied ?
    • Wat zien jullie als "echte" beperkingen?
    • Hoe is de leercurve geweest?
      • Ik denk beperkte kennis van XSLT de meeste tijd zal gaan kosten.
    • Wat is je achtergrond of de achtergrond van het team waarme je gewerkt hebt (developer, designer, Classic ASP'er, php'er, .NET'er enz) ?
    • Wat zijn echte aanraders qua resources op het net?
    • Evt. (shared) hosting issues?
      • Nog niets gevonden.
    • En natuurlijk links van Umbraco implementaties waar jezelf bij betrokken bent geweest!
      • Nog niet :(
    Ik ben benieuwd!
    Nog meer ervaringen?

Voor de site van een vriend van me: www.robversluys.nl. Is eigenlijk meer begonnen om wat met Umbraco te spelen en is uiteindelijk hierin geresulteerd. Het design is niet echt spannend (ik ben dan ook geen designer) maar daar wordt aan gewerkt. Ook wordt de site nog niet zoveel gebruikt maar ook daar wordt aan gewerkt.
    Prive gebruik ik Umbraco ook voor onder andere mijn persoonlijke startpagina en wat ander klein spul
    Voor: Gratis, actieve community
    Tegen: Matige documentatie inderdaad, maar via het Umbraco forum valt een hoop te vinden
    In mijn gebruik nog niet echt iets tegen gekomen
    Ik moest m'n kennis van xslt even bijspijkeren maar verder werkt alles vrij intuitief.
    Wat is je achtergrond of de achtergrond van het team waarme je gewerkt hebt (developer, designer, Classic ASP'er, php'er, .NET'er enz) ?
    PHP, Classic ASP, .Net (vroeger webapplicaties, nu windows)
    Het Umbraco forum is erg nuttig
    Evt. (shared) hosting issues?
    Geen ervaring mee
    En natuurlijk links van Umbraco implementaties waar jezelf bij betrokken bent geweest!
    http://www.robversluys.nl
    Overigens kan ik de volgende host aanbevelen: http://int.fab-it.dk/umbraco-solutions.aspx
    Niet supergoedkoop, maar wel erg persoonlijke service en echte Umbraco kenners.
    Kijk niet te veel naar de paketten, als je beetje uitlegt wat je wilt valt er wel een prijsje te maken op basis van Fair Use.

Hey iedereen,

Leuk om te zien dat jullie iets hebben aan mijn blog posts.

Voor de geïnteresseerden, volgende maand gaat er een umbraco meeting door in België. Dit is een ideale kans om wat meer bij te leren over dit geweldige cms.

Meer info:
    http://www.umbraco.org/bl...raco-meet-up-on-july-19th

Groeten,
    Tim

quote:
    Nibble.be schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:24:
    Hey iedereen,

Leuk om te zien dat jullie iets hebben aan mijn blog posts.

Voor de geïnteresseerden, volgende maand gaat er een umbraco meeting door in België. Dit is een ideale kans om wat meer bij te leren over dit geweldige cms.

Meer info:
    http://www.umbraco.org/bl...raco-meet-up-on-july-19th

Groeten,
    Tim
    Hey Tim, Sjors hier, post hier dus onder andere nick ;)

Hey Sjors, tof dat je gaat komen naar de meeting! Ik kijk alvast uit naar je demo!

Tot dan

quote:
    sig69 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:00:
    Voor de site van een vriend van me: www.robversluys.nl. Is eigenlijk meer begonnen om wat met Umbraco te spelen en is uiteindelijk hierin geresulteerd. Het design is niet echt spannend (ik ben dan ook geen designer) maar daar wordt aan gewerkt. Ook wordt de site nog niet zoveel gebruikt maar ook daar wordt aan gewerkt.
    Prive gebruik ik Umbraco ook voor onder andere mijn persoonlijke startpagina en wat ander klein spul
    Voor: Gratis, actieve community
    Tegen: Matige documentatie inderdaad, maar via het Umbraco forum valt een hoop te vinden
    In mijn gebruik nog niet echt iets tegen gekomen
    Ik moest m'n kennis van xslt even bijspijkeren maar verder werkt alles vrij intuitief.
    PHP, Classic ASP, .Net (vroeger webapplicaties, nu windows)
    Het Umbraco forum is erg nuttig
    Evt. (shared) hosting issues?
    Geen ervaring mee
    En natuurlijk links van Umbraco implementaties waar jezelf bij betrokken bent geweest!
    http://www.robversluys.nl
    Zijn er inmiddels al meer ervaringen?

The taste of real Beer!
    Reg. datum: 10 januari 2001

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen. En ook naar de mogelijkheden van templates. Voor pakketten als Joomla e.d. ben ik genoeg templates/themes tegen gekomen, maar voor Umbraco nog niet.
    En aangezien ik graphisch niet heel erg sterk ben, lijkt het me wel handig om gebruik te maken van een leuke template en deze naar mijn wensen te tweaken.

AMD Tunderbird 1000 mhz (266 FSB AXIA), Asus A7v133, 256 mb pc133, Hercules Prophet mx2 ddv, Maxtor 20,4 gig 7200 rpm, Sblive 1024

quote:
    Ult schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 17:25:
    Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen. En ook naar de mogelijkheden van templates. Voor pakketten als Joomla e.d. ben ik genoeg templates/themes tegen gekomen, maar voor Umbraco nog niet.
    En aangezien ik graphisch niet heel erg sterk ben, lijkt het me wel handig om gebruik te maken van een leuke template en deze naar mijn wensen te tweaken.
    Umbraco zit niet echt gebonden aan een template/theme, je zou b.v. hier eens kunnen kijken indien je zelf niet zo sterk bent in grafisch ontwerp ;-) (en geen zin hebt in xhtml'en en css'en)
    http://www.oswd.org/ zitten best leuke Open Source templates tussen.
    http://andreasviklund.com/templates/

Neem een dergelijke template als uitgangspunt en pas het aan naar je wensen.

The taste of real Beer!

Dank je Tommel, zal er eens naar kijken.

Vind het HTML'en en CSS juist wel heel leuk, maar dan lukt het me natuurlijk nog niet om zo'n mooi professioneel design te maken.
    Zo heb je voor Joomla bijvoorbeeld hier hele mooie staan (ok.. zijn dan wel professionele, maar toch :-) ): http://demo.rockettheme.com/ (replicant vind ik zelf wel heel mooi)

Vraag 1
    Zijn er ook nog andere goede hosting bedrijven die Umbraco ondersteunen (ervaringen). Vind 25 E per maand nogal wat geld voor een eenvoudige prive site.

Vraag 2
    Wil in eerste instantie een (redelijk) eenvoudige site maken waar ik m'n reizen op bij kan houden.
    Maar dan wel gebouwd met de nieuwste technieken en nieuwe snufjes (Ajax, etc).

Voor m'n vorige reis heb ik met php/templatepower http://nieuwzeeland.nuksers.nl in elkaar gezet met admin, etc. Maar dat kost me elke keer teveel tijd (waarom het wiel opnieuw uitvinden). Bovendien vind ik het dus leuk om met wat nieuwe technieken/snufjes te experimenteren

De opzet moet globaal worden:
    Overzicht van de Reizen

Indonesie
    - periode 1
    - periode 2
    - periode 3
    - etc
    Nieuw Zeeland
    - periode 1 -> Bijvoorbeeld: Auckland 5 dec tot 8 december
    - periode 2
    - periode 3
    - etc
    Volgend Land
    - periode 1
    - periode 2
    - periode 3
    - etc

Dan per periode een verhaaltje met een paar foto's in het verhaal en onderaan een mooie fotogalerie met popup waar je doorheen kan bladeren. (zoals bij de rockettheme: Replicant nu de CD's worden getoond)
    Daarnaast moet er de mogelijkheid zijn om een reactie te plaatsen bij een periode.
    En elk land (eventueel periode) heeft een eigen background en/of header

Is dit goed mogelijk met Umbraco of is Umbraco dan heel erg overkill?

Vond dit http://www.rsvakantiesite.nl/index.html wel een redelijk site, alleen niet overzichtelijk genoeg etc voor mij. Maar het is een leuke opzet. Het lijkt er op dat zij meer een blog gebruiken, maar het nadeel hiervan vind ik dat het overzicht van periodes niet goed aan is te geven.

AMD Tunderbird 1000 mhz (266 FSB AXIA), Asus A7v133, 256 mb pc133, Hercules Prophet mx2 ddv, Maxtor 20,4 gig 7200 rpm, Sblive 1024

Beetje offtopic, maar voor dit soort dingen moet je gewoon BlogEngine.NET gebruiken, jij wilt gewoon een blog-achtig iets en niet een heel CMS.

The taste of real Beer!

Klopt,

maar ik heb nog geen enkel blog gevonden die ik een beetje overzichtelijk vind en die de features bevat die ik wil.
    Daarom had ik het idee om er zelf 1 te gaan bouwen mbv Umbraco.. Kan ik hier gelijk ervaring mee opdoen voor eventuele sites in de toekomst.
    Vind Umbraco er wel veel belovend uitzien.

Is het ook eenvoudig om voor Umbraco nieuwe modules te schrijven.. Heb ooit tijdens m'n stage met DotNetNuke gewerkt en hierbij was dat wel mogelijk. Neem dus aan dat dat voor Umbraco ook geen probleem moet zijn.

Zijn er ook sites met leuke features/plugins voor Umbraco? Bijvoorbeeld myweather of googlemaps achtige plugins?

quote:
    Ult schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:49:
    Klopt,

maar ik heb nog geen enkel blog gevonden die ik een beetje overzichtelijk vind en die de features bevat die ik wil.
    Daarom had ik het idee om er zelf 1 te gaan bouwen mbv Umbraco.. Kan ik hier gelijk ervaring mee opdoen voor eventuele sites in de toekomst.
    Vind Umbraco er wel veel belovend uitzien.

Is het ook eenvoudig om voor Umbraco nieuwe modules te schrijven.. Heb ooit tijdens m'n stage met DotNetNuke gewerkt en hierbij was dat wel mogelijk. Neem dus aan dat dat voor Umbraco ook geen probleem moet zijn.

Zijn er ook sites met leuke features/plugins voor Umbraco? Bijvoorbeeld myweather of googlemaps achtige plugins?
    Er zijn aantal leuke plugins voor Umbraco, maar ze staan nogal verspreidt, als je wat googled kom je al heel eind. Groot voordeel van umbraco is dat je gewoon user/server controls kan gebruiken. 1 van grootste voordelen van Umbraco vind ik schaalbaarheid. Je kan redelijk eenvoudig opzetten, maar door de structuur kan je het makkelijk uitbreiden. Umbraco is daarom geschikt voor zowel de ultieme beginner als de ervaren .net programmeur. Enige technische kennis die je nodigt hebt is een beetje verstand van HTML en basis kennis XSLT.

Reg. datum: 03 december 2003

Een tijd geleden heb ik al eens naar Umbrasco laten kijken, omdat we op zoek waren naar een CMS systeem gebaseerd op .NET. We hebben hier toen niet voor gekozen.

Een tijdje geleden is Kentico gratis geworden voor .NET usergroups en nu is dit CMS systeem (C# .NET2.0 en 3.5) ook helemaal gratis mits er een powered-by logo in de footer van elke pagina zit.
    Aangezien het hier eigenlijk om Umbrasco gaat, ga ik er niet verder op in. Toch wilde ik het even noemen, aangezien ik er al een tijdje mee werk (zowel beroeps- als hobbymatig) en er op GOT niets over te vinden is.
    Meer info op www.kentico.com

The taste of real Beer!

quote:
    Eriksk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:37:
    Een tijd geleden heb ik al eens naar Umbrasco laten kijken, omdat we op zoek waren naar een CMS systeem gebaseerd op .NET. We hebben hier toen niet voor gekozen.
    En wat waren de argumenten om niet met Umbraco te gaan werken?

Reg. datum: 03 december 2003

Ik weet het niet meer exact (kan het ook iet meer nagaan, werk er niet meer).
    Kentico levert goede support, roadmaps zijn duidelijk en er wordt veel documentatie meegeleverd.
    De documentatie is duidelijk voor eindgebruikers, maar ook voor de mensen die het installeren, configureren en er op ontwikkelen.

Aan de andere kant, het is niet gratis, maar je krijgt er veel voor terug. Zeker als bedrijf zijnde... (support is gewoon echt goed!)
    Ik heb het idee dat er door alle positieve reacties, Umbrasco niet zo uitvoerig getest is, omdat deze eens stuk later werd meegenomen.

Voordat je Kentico gebruikt, moet je natuurlijk wel afvragen of de powered-by logo een belemmering is.

Dag iedereen,

Ik heb een vraagje, ik zit al even in de knoei met het hosten van mijn umbraco website.
    Ik heb reeds shared hosting opgezet bij hostbasket.com, ik zit nu met het grote probleem dat umbraco niet werkt op "Medium" trust level. Hostbasket wil dit ook niet aanpassen.
    Ik zou dan genoodzaakt zijn om naar een dedicated server over te stappen maar dit is veel te duur voor een kleine site.
    Zijn er al andere mensen die ook met deze problemen te maken hadden en eventueel een andere hosting provider kunnen aanbevelen?

Bedankt voor de reactie.

Op het umbraco forum (forum.umbraco.org) is apart hosting forum, hosting is al beschikbaar vanaf een tientje per maand. Zelf goede ervaring met fab-it.dk .
    Overigens komt V4 met mysql support wat hosting nog wat makkelijker zal maken.

quote:
    Eriksk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:22:
    Ik weet het niet meer exact (kan het ook iet meer nagaan, werk er niet meer).
    Kentico levert goede support, roadmaps zijn duidelijk en er wordt veel documentatie meegeleverd.
    De documentatie is duidelijk voor eindgebruikers, maar ook voor de mensen die het installeren, configureren en er op ontwikkelen.

Aan de andere kant, het is niet gratis, maar je krijgt er veel voor terug. Zeker als bedrijf zijnde... (support is gewoon echt goed!)
    Ik heb het idee dat er door alle positieve reacties, Umbrasco niet zo uitvoerig getest is, omdat deze eens stuk later werd meegenomen.

Voordat je Kentico gebruikt, moet je natuurlijk wel afvragen of de powered-by logo een belemmering is.
    Wat ik zelf fijn aan Umbraco vind is dat je Umbraco ook erg makkelijk in een andere .Net omgeving integreert, wij hebben al diverse grote implementaties gedaan waarbij we Umbraco als Content repository gebruiken, o.a voor Funda, VanderMoolen en nog een klant die ik niet kan noemen omdat het project nog in experimentele fase is. Een ander groot voordeel vind ik toch wel dat het helemaal open source is, en de snelheid gewoon nauwelijks beter kan qua frontend.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
    Active Topics
    Frontpage Nieuws
    Frontpage Nieuws