Ah.. dom, dom, dom. Simpel convertertje ertussen en klaar dus.
Het fijne van al die silver, champagne en titan kleuren is dat ieder merk zijn eigen variant heeft. Dan passen spullen van verschillende merken zo goed bij elkaar... Nu zit er ook wel iets verschil in de wijze waarop zwart gebruikt wordt, maar dat levert niet zo'n rommelig geheel op als die andere kleuren.Anoniem: 114270 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
Alle betere merken leveren ze default champagne, goed, er is idd nog zwart te krijgen, maar toch zie je het weinig. Dus wel echt hoor.
De 32" wel, de 27" niet. Die laatste heb ik gisteren gezien.net zoals de philips dus.
Anoniem: 168972
Mijn onkyo versterker heeft een zilveren behuizing. De philips is voor iemand met een wansmaak.
Anoniem: 114270
ik heb dus zo'n champagne denon serie, en een zilvere sacd speler, ook al verschilt het natuurlijk, ik vind het beter bij elkaar passen dan zwart met zilver. jij niet dan? ik heb al mn zwart inmiddels mn set uit gedaan.grunnsat schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:50:
[...]
Het fijne van al die silver, champagne en titan kleuren is dat ieder merk zijn eigen variant heeft. Dan passen spullen van verschillende merken zo goed bij elkaar... Nu zit er ook wel iets verschil in de wijze waarop zwart gebruikt wordt, maar dat levert niet zo'n rommelig geheel op als die andere kleuren.
Maargoed, dit is weer iets heel anders, zullen we maar weer ontopic over de geometrie etc praten
Anoniem: 184250
Wat een domme opmerking.............Anoniem: 168972 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:37:
Mijn onkyo versterker heeft een zilveren behuizing. De philips is voor iemand met een wansmaak.
Een tv beoordeel je niet op schoonheid, maar op beeldkwaliteit.
En voor mij is de Phillips beter, interesseert me niet hoe die eruit ziet, al was hem paars met gele bollen.
Ik speel XBOX / kijk films in de donker en dan zie je je tv niet. En door de dag als hij uitstaat staan mijn vriendin en ik daar ook niet echt naar te gapen.
?
Waar gaat het nu over. Wat maakt het uit hoe je TV eruit ziet. En dan maken ze maar grapjes, of koop je alles op advies van je vrienden?
Waar gaat het nu over. Wat maakt het uit hoe je TV eruit ziet. En dan maken ze maar grapjes, of koop je alles op advies van je vrienden?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Kan me voorstellen dat je niet de enige thuis bent en een TV wilt hebben die niet alleen mooi is als die aanstaat.
PSN: Shiver23
Gast, doe niet zo zielig en laat anderen in hun waarde.Anoniem: 168972 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:46:
tja, wat dat betreft loop ik voor op jullie. Ik heb een sociaal leven, en als mijn interieur door zo'n kotslelijke philips wordt verpest krijg ik dat wel te horen.
[ Voor 5% gewijzigd door EQJim op 10-08-2006 16:43 ]
he komop gasten. ieder zn eigen smaak. de ene vindt hem lelijk de andere mooi. maakt neit uit. laten we het gewoon over de ene tv hebben waar we deze topic voor geopend hebben.
we weten nou onderhand van elkaar wie de tv mooi of lelijk vindt. prima nu kunnen we door naar ervaringen met beeldkwaliteit. daar gat het uiteindelijk namelijk wel om. de uiterlijk is elke keer hetzelfde alleend e beeldkwaliteit verschilt, dus dat is wel iets nuttigs waar we het over kunnen hebben.
we weten nou onderhand van elkaar wie de tv mooi of lelijk vindt. prima nu kunnen we door naar ervaringen met beeldkwaliteit. daar gat het uiteindelijk namelijk wel om. de uiterlijk is elke keer hetzelfde alleend e beeldkwaliteit verschilt, dus dat is wel iets nuttigs waar we het over kunnen hebben.
Dit is al de derde keer dat ik in dit topic moet ingrijpen omdat mensen niet normaal kunnen reageren.
Zullen we elkaar weer in elkaars waarde laten en niet van die rare op de man spelende reacties plaatsen, elkaar niet uitschelden en niet reageren op uitlokkende reacties? Dank u
Zullen we elkaar weer in elkaars waarde laten en niet van die rare op de man spelende reacties plaatsen, elkaar niet uitschelden en niet reageren op uitlokkende reacties? Dank u
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Natuurlijk is het allemaal een kwestie van smaak, maar Philips heeft nog nooit bekend gestaan om zijn brilliante vormgeving. Merken als Loewe en B&O daarentegen wel, maar ook de duurdere types van JVC en Panasonic zagen er gelikter uit. Ik persoonlijk vind de 9551 ook nogal saai en lomp, er is geen enkele poging gedaan om het toestel er high-tech of kostbaar uit te laten zien.
De Samsung probeert er uit te zien als een LCD, en slaagt daar behoorlijk in. Dat oogt veel moderner, terwijl de Philips in vergelijking daarmee nogal ouderwets aan doet.
De Samsung probeert er uit te zien als een LCD, en slaagt daar behoorlijk in. Dat oogt veel moderner, terwijl de Philips in vergelijking daarmee nogal ouderwets aan doet.
Ik zag vandaag bij de mediamarkt een tv van Daewoo, met 81 cm beeldbuis, 40 cm diep. helaas geen hdtv, en ook geen hdmi/dvi/component.
hier is een link:
http://www.daewoo-electro...v_crt_prod.asp?idprod=305
dit is geen slimfit, maar een slim line beeldbuis (waarschijnlijk vergelijkbaar, maar dan de term die de concurrent gebruikt)
Iemand enig idee of er nog andere merken zijn die een dergelijke compacte tv produceren maar dan wel met hdtv support en digitale inputs?
Kennelijk leeft het idee om een serieuze beeldbuis tv te maken nog wel.
hier is een link:
dit is geen slimfit, maar een slim line beeldbuis (waarschijnlijk vergelijkbaar, maar dan de term die de concurrent gebruikt)
Iemand enig idee of er nog andere merken zijn die een dergelijke compacte tv produceren maar dan wel met hdtv support en digitale inputs?
Kennelijk leeft het idee om een serieuze beeldbuis tv te maken nog wel.
Klopt, dat is de merknaam van een ondiepe LG/Philips beeldbuis.pianoman schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:06:
Ik zag vandaag bij de mediamarkt een tv van Daewoo, met 81 cm beeldbuis, 40 cm diep. helaas geen hdtv, en ook geen hdmi/dvi/component.
hier is een link:
Neen, mij niet bekend.Iemand enig idee of er nog andere merken zijn die een dergelijke compacte tv produceren maar dan wel met hdtv support en digitale inputs?
Was het maar waar... De CRT toestellen die nog aangeboden worden door de diverse serieuze fabrikanten hebben uitsluitend scart, en dan zonder component (die zijn er wel geweest). Net zo als deze Deawoo eigenlijk. Blijkbaar kunnen de fabrikanten zich niet voorstellen dat er een doelgroep consumenten is voor CRT toestel dat ook met zijn aansluitingen helemaal bij de tijd is (m.u.v. Philips), om nog maar niet te spreken van de HDTV weergave. Erg frustrerend.....Kennelijk leeft het idee om een serieuze beeldbuis tv te maken nog wel.
Ze weten wel dat die mensen er zijn alleen hebben ze liever dat jij een LCD of Plasma tv koopt.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Maar als ik kijk bij de lcd/plasma afdeling, dan haalt het gros van de tv's het qua beeldkwaliteit bij lange na niet in vergelijking met mijn oude standaard philips tv, die ik nu gebruik. Alleen de duurdere modellen (>€2500) laten een fatsoenlijk beeld zien.schnumi schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:56:
Ze weten wel dat die mensen er zijn alleen hebben ze liever dat jij een LCD of Plasma tv koopt.
Wat ik niet snap: De tv die ik nu heb was destijds echt een massaproduct, een van de goedkopere. Maar de beeldkwaliteit is top. Als je nu een tv koopt in dezelfde prijsklasse krijg je echt waardeloze kwaliteit. Ik stond te kijken naar 32" lcds onder de €1000,- en dat doet gewoon pijn aan je ogen. De upscaling is niet in orde, bij sommige tv's zag je iets dat op ghosting leek, en bij anderen schokte het beeld weer (waarschijnlijk door slechte deinterlacing).
Voor de komst van lcd en plasma kon je voor dat bedrag toch echt hele mooie tv's krijgen.....
Weet iemand toevallig winkels waar deze 32z409 staat? ik rijd elke dag van zwolle naar utrecht, en een half uurtje omrijden vind ik wel de moeite.
Hilversum, BCCpianoman schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:56:
Weet iemand toevallig winkels waar deze 32z409 staat? ik rijd elke dag van zwolle naar utrecht, en een half uurtje omrijden vind ik wel de moeite.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Er staat een test tussen de philips 9551 en deze Samsung in de nieuwste uitgave van het Duitse tijdschrift Video, helaas niet online alleen op papier.
De 9551 won op punten en natuurlijk werd er over de problemen met geometrie gesproken. Toch waren ze tevreden en kreeg de Samsung het predikaat GUT.
Ik bedoel dit tijdschrift http://www.video-magazin.de/video_8_2006.78523.htm
Nogmaals test staat niet online. De grotere Bruna filialen hebben hem meestal wel.
De 9551 won op punten en natuurlijk werd er over de problemen met geometrie gesproken. Toch waren ze tevreden en kreeg de Samsung het predikaat GUT.
Nogmaals test staat niet online. De grotere Bruna filialen hebben hem meestal wel.
Vandaag heb ik hem eindelijk met eigen ogen kunnen bekijken bij BCC in Amersfoort. De geometrie viel meteen op omdat er een widescreen film speelde. Er was een hele lichte bult linksboven, en de onderste zwarte balk was ook niet helemaal recht. Bij full screen beeld zie je daar echter niks van, al probeer je het te zien.
De kwaliteit van normale kabel tv was zeer goed, en de kleuren zijn ook mooi. Er vlak naast stonden twee Philips crt's de 9551 en nog een ander, groter model.Bij beiden waren de kleuren flets, maar wel iets scherper beeld. Maar wat echt opviel: bij beide Philips TVs was de geometrie ZWAAR onder de maat, ronduit waardeloos. Zowel horizontaal als verticaal klopte er geen moer van. De samsung had zowaar betere geometrie dan beide Philips tvs. Dus dat verhaal van die Philips die weliswaar geen HDTV weergeeft, maar toch een mooier beeld en betere geometrie heeft kunnen we toch wel enigzins nuanceren.
Wat ik al had verwacht had was dat lcd pas vergelijkbare kwaliteit biedt bij modellen boven +/- €2000,-. En dan nog heb ik voor SDTV toch liever een crt. Er is één probleem: Ze hebben geen voorraad, als je hem wilt kopen bestellen ze er een uit het centrale magazijn, en moet je maar geluk hebben dat je een goed exemplaar krijgt. Voor die mensen die het geduld hebben de tv toch een of twee keer terug te sturen voor een ander exemplaar is het echt een perfecte tv. Persoonlijk wacht ik liever nog totdat ik er een werkend kan zien voordat ik hem meeneem.
Wat me ook opviel: voor alle crts die ik vandaag heb gezien geldt dat mijn oude trouwe philips gewoon een mooier beeld geeft, scherper en zonder noemenswaardige geometrie problemen. Ik mis alleen het breedbeeld (anamorphic dvds worden toch wel hele platte filmpjes op een 4:3 scherm) en de digitale inputs.
Dus ik heb me voor vandaag maar getroost met de aankoop van een tasje met Hirschmann spul, heb ik toch nog beter beeld :-) (Bizar om te zien hoeveel verschil twee koka 759 kabeltjes maken)
De kwaliteit van normale kabel tv was zeer goed, en de kleuren zijn ook mooi. Er vlak naast stonden twee Philips crt's de 9551 en nog een ander, groter model.Bij beiden waren de kleuren flets, maar wel iets scherper beeld. Maar wat echt opviel: bij beide Philips TVs was de geometrie ZWAAR onder de maat, ronduit waardeloos. Zowel horizontaal als verticaal klopte er geen moer van. De samsung had zowaar betere geometrie dan beide Philips tvs. Dus dat verhaal van die Philips die weliswaar geen HDTV weergeeft, maar toch een mooier beeld en betere geometrie heeft kunnen we toch wel enigzins nuanceren.
Wat ik al had verwacht had was dat lcd pas vergelijkbare kwaliteit biedt bij modellen boven +/- €2000,-. En dan nog heb ik voor SDTV toch liever een crt. Er is één probleem: Ze hebben geen voorraad, als je hem wilt kopen bestellen ze er een uit het centrale magazijn, en moet je maar geluk hebben dat je een goed exemplaar krijgt. Voor die mensen die het geduld hebben de tv toch een of twee keer terug te sturen voor een ander exemplaar is het echt een perfecte tv. Persoonlijk wacht ik liever nog totdat ik er een werkend kan zien voordat ik hem meeneem.
Wat me ook opviel: voor alle crts die ik vandaag heb gezien geldt dat mijn oude trouwe philips gewoon een mooier beeld geeft, scherper en zonder noemenswaardige geometrie problemen. Ik mis alleen het breedbeeld (anamorphic dvds worden toch wel hele platte filmpjes op een 4:3 scherm) en de digitale inputs.
Dus ik heb me voor vandaag maar getroost met de aankoop van een tasje met Hirschmann spul, heb ik toch nog beter beeld :-) (Bizar om te zien hoeveel verschil twee koka 759 kabeltjes maken)
Tip: ik heb mijn bestelling bij bobshop.nl afgezegd omdta ik de tv elders heb opgehaald. Dus daar hebben ze er sowieso 1 op voorraad.
hoe bevalt hij?
heb je misschien een plaatje van een widescreen film?
heb je misschien een plaatje van een widescreen film?
Vandaag even de lokale Bruna en nog een andere boekhandel bezocht... Helaas hebben zij niet het bovenstaande tijdschrift.joey6666 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 23:12:
Er staat een test tussen de philips 9551 en deze Samsung in de nieuwste uitgave van het Duitse tijdschrift Video, helaas niet online alleen op papier.
Zou iemand even een scan willen maken?
(Ik begrijp het copyright en wil het tijdschrijft echt wel kopen.. maar kan 'm niet vinden, dus wellicht dat een scan van enkel de bovengenoemde test in combinatie met mijn intentie om het tijdschrift te kopen het copyright iets minder schendt?
Op http://www.areadvd.de/index.html hebben ze onlangs ook een test gemaakt van de Philips 32pw9551.
De Samsung is trouwens ook al een keer op deze site besproken.
Volgens de testen heeft de Philips een beter beeld dan de Samsung en heeft de tv ook geen (buitensporig) last van geometrieproblemen.
De Philips 32pw98551 krijgt een "Sehr Gut" beoordeling terwijl de Samsung een "Gut" beoordeling heeft. Ook wordt er uitgelegd dat zowel de Samsung als de Philips niet HD ready kunnen zijn omdat ze nu eenmaal niet met pixels werken. (je weet wel, minimaal 720 beeldlijnen) De CRT beeldbuizen werken anders en kunnen wel 720p weergeven zij het niet uitgedrukt in pure pixels. Zowel de Philips als de Samsung geven een gedetailleerder beeld bij een HD signaal.
De Samsung is trouwens ook al een keer op deze site besproken.
Volgens de testen heeft de Philips een beter beeld dan de Samsung en heeft de tv ook geen (buitensporig) last van geometrieproblemen.
De Philips 32pw98551 krijgt een "Sehr Gut" beoordeling terwijl de Samsung een "Gut" beoordeling heeft. Ook wordt er uitgelegd dat zowel de Samsung als de Philips niet HD ready kunnen zijn omdat ze nu eenmaal niet met pixels werken. (je weet wel, minimaal 720 beeldlijnen) De CRT beeldbuizen werken anders en kunnen wel 720p weergeven zij het niet uitgedrukt in pure pixels. Zowel de Philips als de Samsung geven een gedetailleerder beeld bij een HD signaal.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Anoniem: 86475
Dat van die 720p resolutie klopt anders niet helemaal. De philips kan namelijk helemaal geen 720P weergeven, maximaal 576p dacht ik. De Samsung kan wel de volledige 720P en ook 1080i weergeven.
Wat je zegt klopt, maar swopdark legt alleen maar uit dat ze in dat magazine aangaven dat de aanduiding HD-ready eigenlijk niet toepasbaar is omdat crt nu eenmaal anders werkt qua beeldpunten/lijnen dan een lcd.Anoniem: 86475 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:42:
Dat van die 720p resolutie klopt anders niet helemaal. De philips kan namelijk helemaal geen 720P weergeven, maximaal 576p dacht ik. De Samsung kan wel de volledige 720P en ook 1080i weergeven.
Vandaag bericht gehad, kan naar de BCC een nieuwe uitzoeken, weet alleen nog niet wat ik ga doen, nieuwe 409, geld terug of toch een LCD...
is er iemand die toevallig deze tv in groningen heeft gezien. Zowel te koop als een demonstratie?
De Samsung en de Philips kunnen beide niet 720P in keiharde pixels of beeldlijnen weergeven.Anoniem: 86475 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:42:
Het HD-ready logo van de Samsung geldt eigelijk ook voor de Philips omdat ze beide in staat zijn 720p of 1080i te tonen op 50 of 60 hrz.
Dit wordt gezegt door de duitse test site:
"In contrast to the Samsung however no "hp ready" Logo prangt on the Philips television, although the television supports the usual HDTV formats 720p/1080i in 50 and 60 cycles per second. Philips justifies this with the fact that the "hp ready" criteria of the EICTA could not be applied to a tube television, since this does not have a physical minimum dissolution of 720 lines, because the dissolution of tube televisions can be differently high by the diverson of the cathode ray tube. Instead the Philips's calls television "hp prepared". Despite somewhat confusing semantics: The Philips is able to indicate of the EICTA demanded HDTV signals."
Weetje tis allemaal slap gelul eigenlijk, ga kijken naar het beeld en kies lekker de tv die bij jou past. Maar laat je niet aanlullen dat de Samsung meer pixels laat zien dan de Philips qua HD weergave of andersom.
Anoniem: 159816
Als je een CRT televisie van dichtbij bekijkt zie je toch allemaal rood/blauw/groene vakjes naast elkaar? Als je nou 720 lijnen daarmee hebt?
Dit is al zovaak besproken in deze forums, en iedere keer komt deze foute informatie weer naar boven. De Samsung heeft geen scaler aan boord, en zet dus alles zo op het scherm als het word aangeboden op de component en HDMI ingang. Dus 480i wordt als 480i weergegeven, 480p als 480p, 576i als 576i, 576p als 576p, 720p als 720p, en 1080i als 1080i. De Philips daarentegen scaled 720p en 1080i terug naar 576p.swopdark schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:14:
De Samsung en de Philips kunnen beide niet 720P in keiharde pixels of beeldlijnen weergeven.
Het HD-ready logo van de Samsung geldt eigelijk ook voor de Philips omdat ze beide in staat zijn 720p of 1080i te tonen op 50 of 60 hrz.
Zijn er inmiddels al wat meer mensen met foto's vanuit de woonkamer? Ben daar wel erg benieuwd naar!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
mooi dat je dat even rechtzet is namelijk een belangrijk punt. en ik zie het daarnaast zo geloof me als philips ook en hd ready logo mochten dragen op hun tvtje zoudne ze dat echt doen omdat dat gewoon klanten trekt. er zit dus echt wel verschil tussen de philips en samsung. want bij philips zijn ze echt neit zo dom m zo';n hd ready kans te laten gaangrunnsat schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:01:
[...]
Dit is al zovaak besproken in deze forums, en iedere keer komt deze foute informatie weer naar boven. De Samsung heeft geen scaler aan boord, en zet dus alles zo op het scherm als het word aangeboden op de component en HDMI ingang. Dus 480i wordt als 480i weergegeven, 480p als 480p, 576i als 576i, 576p als 576p, 720p als 720p, en 1080i als 1080i. De Philips daarentegen scaled 720p en 1080i terug naar 576p.
Moet je even naar Mediamarkt gaan ..daar staat die philips ..met jawel ...een HD-READY sticker er op....dat doet Mediamarkt namelijk zelf.dangerpaki schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:04:
[...]
mooi dat je dat even rechtzet is namelijk een belangrijk punt. en ik zie het daarnaast zo geloof me als philips ook en hd ready logo mochten dragen op hun tvtje zoudne ze dat echt doen omdat dat gewoon klanten trekt. er zit dus echt wel verschil tussen de philips en samsung. want bij philips zijn ze echt neit zo dom m zo';n hd ready kans te laten gaan
Als je er dan wat van zegt dan zegt de verkoper dat dit klopt ..ook al wijs je op te term ..hd-prepared. Antwoord van de verkoper : Er zit een HDMI aansluiting op dus dan is hij HD-Ready ...SUKKELS bij mediamarkt ( ik zal de rest van de discussie die ik had over beeldlijnen maar hier niet neer zetten, dit is al erg genoeg)
Zoals je al begrepen zult hebben mag de Mediamarkt dat helemaal niet doen. Als een producent een HD-Ready TV toestel gebouwd heeft en als zodanig wil verkopen, dan moet hij een licentie overeenkomst invullen voor dat specifieke toestel, en dat inleveren bij de Eicta (samen met een 'kleine' financiële bijdrage).doopie schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:30:
Moet je even naar Mediamarkt gaan ..daar staat die philips ..met jawel ...een HD-READY sticker er op....dat doet Mediamarkt namelijk zelf.
Als je er dan wat van zegt dan zegt de verkoper dat dit klopt ..ook al wijs je op te term ..hd-prepared. Antwoord van de verkoper : Er zit een HDMI aansluiting op dus dan is hij HD-Ready ...SUKKELS bij mediamarkt ( ik zal de rest van de discussie die ik had over beeldlijnen maar hier niet neer zetten, dit is al erg genoeg)
Tja, mediamarkt... ik zal er maar niks over zeggen...
Ik had net vorige week besloten dat ik nog even zou wachten tot een nieuwe serie van de 409, of een nieuwe generatie lcd, omdat mijn huidige tv nog prima voldoet.
Vervang dat laatste maar door voldeed..... Alsof hij het gehoord heeft, hij klapt er gisteren uit, produceert geen beeld meer. Door stom geluk vind ik op marktplaats iemand die zijn Philips 32PW9502/12 voor veel te weinig geld wegdoet (€150). Meteen even opgehaald. Prachtige TV (wat een geluid, ik heb mijn receiver er niet eens op aangesloten, alleen de dvd nu). Mijn hart blijft duidelijk bij CRT, lcd kan er gewoon echt niet aan tippen. Als HDTV gemeengoed is geworden hoop ik dat Samsung de problemen de baas is, maar voor nu doe je er waarschijnlijk beter aan een mooie gerenommeerde crt te kopen. Als je pech hebt een een slecht exemplaar van de z409 krijgt blijf je je daaraan ergeren. Mijn advies voor degenen die twijfelen om deze tv te kopen: geduld! er komt vast een goede crt hdtv, misschien wel een revisie van de z409
Ik had net vorige week besloten dat ik nog even zou wachten tot een nieuwe serie van de 409, of een nieuwe generatie lcd, omdat mijn huidige tv nog prima voldoet.
Vervang dat laatste maar door voldeed..... Alsof hij het gehoord heeft, hij klapt er gisteren uit, produceert geen beeld meer. Door stom geluk vind ik op marktplaats iemand die zijn Philips 32PW9502/12 voor veel te weinig geld wegdoet (€150). Meteen even opgehaald. Prachtige TV (wat een geluid, ik heb mijn receiver er niet eens op aangesloten, alleen de dvd nu). Mijn hart blijft duidelijk bij CRT, lcd kan er gewoon echt niet aan tippen. Als HDTV gemeengoed is geworden hoop ik dat Samsung de problemen de baas is, maar voor nu doe je er waarschijnlijk beter aan een mooie gerenommeerde crt te kopen. Als je pech hebt een een slecht exemplaar van de z409 krijgt blijf je je daaraan ergeren. Mijn advies voor degenen die twijfelen om deze tv te kopen: geduld! er komt vast een goede crt hdtv, misschien wel een revisie van de z409
Is dit nou echt 100% zeker? Heb je hier een bron voor?grunnsat schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:01:
De Samsung heeft geen scaler aan boord, en zet dus alles zo op het scherm als het word aangeboden op de component en HDMI ingang. Dus 480i wordt als 480i weergegeven, 480p als 480p, 576i als 576i, 576p als 576p, 720p als 720p, en 1080i als 1080i.
Volgens mij is dat nou precies de reden dat de samsung het hd-ready label mag voeren itt de Philips.Benn0 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:58:
[...]
Is dit nou echt 100% zeker? Heb je hier een bron voor?
Overigens snap ik niet waarom er nou zo wordt getwijfeld aan dit punt. In de VS zijn er zat crt-tvs die het ook kunnen, omdat hdtv daar al veel eerder van start is gegaan.
Zaterdag wordt nummer 2 gebracht, eens kijken of we daar meer geluk mee hebben...
Nr 2 is vanochtend netjes afgeleverd, 1e indrukken:db I Delirium schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:08:
Zaterdag wordt nummer 2 gebracht, eens kijken of we daar meer geluk mee hebben...
Stukken beter dan nr1
Horizontale geometrie bijna perfect (zeker acceptabel)
Verticale geometrie beter dan de vorige maar niet acceptabel
Hoeken zijn nog steeds onscherp, vergelijkbaar met nr 1
Meer last van contrastschommelingen(???) dan nr 1
Maandag BCC bellen, kunnen ze hem meteen weer om komen ruilen...
Denk ik ook maar eens een boze brief richting Samsung de deur uit doen...
Beetje generaliserend vind je niet? Maar wel zo makkelijk blijkbaar...doopie schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:30:
[...]
Moet je even naar Mediamarkt gaan ..daar staat die philips ..met jawel ...een HD-READY sticker er op....dat doet Mediamarkt namelijk zelf.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verticale geometrie heeft voornamelijk met je contrast te maken. Calibreer je tv bijv. mbv van een DVD met THX-optimizer en kijk dan nog eens. De meeste mensen hebben het contrast veel te hoog staan waardoor het beeld snel vervormd.db I Delirium schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:38:
[...]
Nr 2 is vanochtend netjes afgeleverd, 1e indrukken:
Stukken beter dan nr1
Horizontale geometrie bijna perfect (zeker acceptabel)
Verticale geometrie beter dan de vorige maar niet acceptabel
Hoeken zijn nog steeds onscherp, vergelijkbaar met nr 1
Meer last van contrastschommelingen(???) dan nr 1
Maandag BCC bellen, kunnen ze hem meteen weer om komen ruilen...
Denk ik ook maar eens een boze brief richting Samsung de deur uit doen...
PSN: Shiver23
waar kan ik ergens in BELGIE deze vinden ( on en offline) maakt niet uit ?
http://web.mac.com/kl00n
Dat was me met de eerste ook al opgevallen dat dat iets scheelt, helaas scheelt het niet genoeg om het acceptabel te maken...Shiver23 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:44:
[...]
Verticale geometrie heeft voornamelijk met je contrast te maken. Calibreer je tv bijv. mbv van een DVD met THX-optimizer en kijk dan nog eens. De meeste mensen hebben het contrast veel te hoog staan waardoor het beeld snel vervormd.
Zelfs al zou de geometrie en het contrast (schijnbaar kun je het dynamisch contrast uitzetten in servicemenu) goed zijn dan zouden de onscherpe hoeken voor mij meer dan genoeg reden zijn om hem terug te sturen...
edit:
Net BCC servicelijn gesproken en die wisten me te vertellen dat deze problemen onlosmakelijk met het ontwerp van het apparaat zijn verbonden... Ze kon me verder ook niet helpen en ik moest maar iets anders uitzoeken, waarna ik de conclusie trok dat ze me dan maar het geld terug moesten geven. Daarop antwoorde de mevrouw dat "ze" dat waarschijnlijk niet gingen doen. "Ze" bleek de winkel te zijn...
Dus op naar de BCC eindhoven kijken of de term ondeugdelijk product ze daar iets zegt...
[ Voor 26% gewijzigd door db I Delirium op 04-09-2006 10:42 ]
Volgens Samsung kun je het toestel binnen een week weer inleveren en je geld terug krijgen. Stuur eens een mailtje die kant op, vraag dit na, en vraag om commentaar op jouw problemen. Ben heel benieuwd naar hun reactie, tegen mij houden ze strak en stijf vol dat hun van problemen met dit toestel niets bekend is.db I Delirium schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:53:
Ze kon me verder ook niet helpen en ik moest maar iets anders uitzoeken, waarna ik de conclusie trok dat ze me dan maar het geld terug moesten geven. Daarop antwoorde de mevrouw dat "ze" dat waarschijnlijk niet gingen doen.
Kreeg van de afdelingsmanager van de BCC nu een aanbod voor een LG fo Samsung LCD, twijfel daar nog over...grunnsat schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:29:
[...]
Volgens Samsung kun je het toestel binnen een week weer inleveren en je geld terug krijgen. Stuur eens een mailtje die kant op, vraag dit na, en vraag om commentaar op jouw problemen. Ben heel benieuwd naar hun reactie, tegen mij houden ze strak en stijf vol dat hun van problemen met dit toestel niets bekend is.
Heb daarnaast ook nog de term "geld terug" laten vallen en kreeg daar iig geen afwijzend antwoord op... Daarnaast zijn ze het natuurlijk gewoon wettelijk verplicht.
edit:
Overigens zegt de telefonische helpdesk van Samsung tegen mij ook nog steeds dat ik gewoon pech heb gehad met mijn 2 tv's en de 2 die ik in de winkels heb gezien...

Heb inmiddels het vertrouwen compleet verloren in deze tv en ga denk ik maar voor het geld terug en niet de LCD...
[ Voor 17% gewijzigd door db I Delirium op 05-09-2006 12:41 ]
Nee maar glashard liegen als erom gevraagd wordt is over het algemeen ook niet de beste oplossing...Anoniem: 184090 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:44:
Ik denk dat een fabrikant niet snel gaat zeggen dat z'n producten niet deugen
Persoonlijk heb ik liever dat ze dan gewoon zeggen dat het is technisch onmogelijk is om een goede HD-ready slimfit CRT TV te maken, zodat ik daar mijn eigen conclusies uit kan trekken. Als ik naar Samsung luister kan ik gewoon om blijven ruilen en heb ik tot nu toe gewoon steeds "pech" gehad.
Ik ga morgen (gewapend met XBOX360) naar de BCC, ze hadden er nog een aantal staan die ik ter plekke kon testen... Ben benieuwd of er iets acceptabels tussen zit, anders ga ik voor het geld terug, al heb ik inmiddels begrepen dat ze dat helemaal niet graag doen en zelfs zeggen dat ze dat helemaal niet doen...
Ik weet niet of dit hier eerder is vermeld, maar hiet is een test tussen
de philips en de samsung
http://www.hdtv-praxis.de...dex&topic_id=6&page_id=89
de philips en de samsung
Dat was al eens vermeld ja...joey6666 schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:18:
Ik weet niet of dit hier eerder is vermeld, maar hiet is een test tussen
de philips en de samsung
Ik heb inmiddels van BCC mijn geld netjes terug gehad, ze waren er (uiteraard) niet blij mee maar na een gesprek met de filiaal manager zijn we er toch uitgekomen.
Voorlopig staat er bij mij weer de oude 60cm Deawoo CRT op de kast...
Hij mag dan wel geen scaler hebben toch mag hij het HD ready logo niet hebben.grunnsat schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:01:
[...]
Dit is al zovaak besproken in deze forums, en iedere keer komt deze foute informatie weer naar boven. De Samsung heeft geen scaler aan boord, en zet dus alles zo op het scherm als het word aangeboden op de component en HDMI ingang. Dus 480i wordt als 480i weergegeven, 480p als 480p, 576i als 576i, 576p als 576p, 720p als 720p, en 1080i als 1080i. De Philips daarentegen scaled 720p en 1080i terug naar 576p.
De mechanische resolutie (het masker) is veel te grof om deze hoge resoluties weer te kunnen geven.
Ook al kan het beeld kanon 720 of 1080 lijnen schrijven dit wordt tegengewerkt door de limitatie in het masker. (644 pixels horizontaal een 631 pixels verticaal)
Zie ook het verhaal van onze duitse reviewers:
HD ready ist der Bildschirm aber definitiv nicht! Grund - die geforderten 720 Bildzeilen stellt der Samsung leider nur auf dem Papier dar und die Maske besitzt eine viel zu geringe Auflösung, wie aus einer internen Dokumentation von Samsung hervor geht, die uns vorliegt. So kann der Kathodenstrahl des Samsung theoretisch zwar die 720 Linien erzeugen, zeichnet aber, aufgrund einer internen Limitation, bei einer Zuspielung eines 720p Signals, nur 675 Linien bei 50 Hz, und 562 bei 60 Hz. Unglaublich - unabhängig dessen beträgt die mechanische Auflösung der Schlitzmaske nur 644 Pixel in der Horizontalen und 631 Linien in der Vertikalen!
Die mechanische Auflösung des Samsung liegt also sogar weit unter der des Philips!
Ik kan niet vinden waarom er een tv-meubel bij nodig is, weet iemand dat? Valt ie anders om?
Waarom spreekt iedereen elkaar tegen? het is toch niet zo moeilijk om uit te zoeken of er nou echt 720p word weergegeven?
Er wordt dus geen echt 720p weergegeven.
Heb deze TV inmiddels ook staan en ik moet zeggen dat hij echt een fantastisch plaatje tevoorschijn kan toveren!
Zeker DVD's en Xbox-games met een gemodde Xbox; 480p games en 720p ge-upscalede films zijn echt ongelooflijk mooi om te zien!!
Maar nu heb ik alleen 1 nadeel ontdekt (buiten hele lichte geometrie-afwijkingen die never nooit niet tijdens bewegend beeld ziet): je kan niet handmatig inzoomen! Oftewel, zo hebben de commerciële nog steeds niet 'echt' breedbeeld. De TV schakelt dus ook niet over naar breedbeeld........nou zitten er wel een paar zoom-standen in, maar die zoomen helaas TE ver in. Zie ik iets over het hoofd of klopt het dat je niet stapje voor stapje kan inzoomen?
Zeker DVD's en Xbox-games met een gemodde Xbox; 480p games en 720p ge-upscalede films zijn echt ongelooflijk mooi om te zien!!
Maar nu heb ik alleen 1 nadeel ontdekt (buiten hele lichte geometrie-afwijkingen die never nooit niet tijdens bewegend beeld ziet): je kan niet handmatig inzoomen! Oftewel, zo hebben de commerciële nog steeds niet 'echt' breedbeeld. De TV schakelt dus ook niet over naar breedbeeld........nou zitten er wel een paar zoom-standen in, maar die zoomen helaas TE ver in. Zie ik iets over het hoofd of klopt het dat je niet stapje voor stapje kan inzoomen?
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Je hebt:Undeclinable schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:56:
...
je kan niet handmatig inzoomen! Oftewel, zo hebben de commerciële nog steeds niet 'echt' breedbeeld. De TV schakelt dus ook niet over naar breedbeeld........nou zitten er wel een paar zoom-standen in, maar die zoomen helaas TE ver in. Zie ik iets over het hoofd of klopt het dat je niet stapje voor stapje kan inzoomen?
- Auto-breed
- 16:9
- Zoom 1
- Zoom 2
- 4:3
Verwijderd
dat probleem heb ik ook met een panasonic. Ook hierop is Zoom 1 kwa verhoudingen goed, maar zoomt hij net iets te ver in (valt 1 a 2cm weg boven/onder).
Eigenlijk pakt hij alleen ned 1,2,3 (meestal) goed, tis te hopen dat als RTL per 1 jan. 2007 op breedbeeld over gaat ze ook echt breedbeeld doen waardoor deze zenders het ook goed doen!
Eigenlijk pakt hij alleen ned 1,2,3 (meestal) goed, tis te hopen dat als RTL per 1 jan. 2007 op breedbeeld over gaat ze ook echt breedbeeld doen waardoor deze zenders het ook goed doen!
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 11:06 ]
Ben ik nou gewoon de lucky bastard ofzo? Ik heb deze namelijk ook sinds een maandje, en ik ben er echt helemaal tevreden over, veel beter dan menig LCDtje die ik bij mensen zie staan ?
Heb ook nergens last van que qeometrische fouten oid ?
Anoniem: 85482
LCD's zijn sowieso minder dan HD CRT's. Contrast is zoo belangrijk bij het bekijken van films.. En contrast is nu juist het probleem bij de meeste LCD's.mdj84nl schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:17:
Ben ik nou gewoon de lucky bastard ofzo? Ik heb deze namelijk ook sinds een maandje, en ik ben er echt helemaal tevreden over, veel beter dan menig LCDtje die ik bij mensen zie staan ?
Hey ben jij niet die zeikerd van fok ?Anoniem: 85482 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:21:
[...]
LCD's zijn sowieso minder dan HD CRT's. Contrast is zoo belangrijk bij het bekijken van films.. En contrast is nu juist het probleem bij de meeste LCD's.
Dat was ook de conclusie van die Duitse test.Anoniem: 85482 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:21:
[...]
LCD's zijn sowieso minder dan HD CRT's. Contrast is zoo belangrijk bij het bekijken van films.. En contrast is nu juist het probleem bij de meeste LCD's.
Zwartwaarden, contrast en de natuurlijke kleurweergave is gewoon beter als de huidige plasma- en LCD modellen.Ohne Frage, beim Schwarzwert und Kontrast machen die beiden Probanden vielen LCD und Plasmabildschirmen etwas vor. Auch die natürliche Farbwiedergabe, die beide Geräte liefern, wird von den neuzeitlichen Geräten noch nicht ganz erreicht.
Alleen zijn beide apparaten uit de test (Philips 32PW9551 en de Samsung) niet aan te bevelen voor HD. Ze halen gewoon de resolutie niet. Bovendien stellen zij (net als volgens mij de rest van de eigenaren) dat de geometrie van de Samsung om te huilen is, maar inherent aan de slimline bouwwijze. Die Samsung mag er dan nog zó geil uit zien, maar hij doet één heel essentiëel ding gewoon niet goed: een mooi beeld produceren. Nou vraag ik me af: overdrijven al die mensen die zeggen dat ie een shabby beeld geeft (wat geometrie betreft dan) of is het echt zo'n kötding? Hoe kan Samsung dit ding op de markt zetten? De geometrieproblemen worden ook hier genoemd, ik zie op Kieskeurig heel veel mensen die al een nieuwe hebben gehad en/of al je en jij tegen de Samsung monteur mogen zeggen...what's up?
De Philips kwam er nog als beste uit, maar dus ook niet aan te bevelen voor HD.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
User pics van de WS32Z429TQX.
Zie 2 posts verder..
Zie 2 posts verder..
[ Voor 79% gewijzigd door Dark Matter op 27-10-2006 09:13 ]
Hier hebben we niet zoveel aan; plaatjes zitten achter userid/ww verstopt.Dark Matter schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:20:
User pics van de WS32Z429TQX.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Klinkt veelbelovend, ben benieuwd wanneer dit toestel in NL te leveren is en wat de prijs zal zijn.
Hier een draadje over deze TV op AVforums: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=412524
Hier een draadje over deze TV op AVforums: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=412524
[ Voor 33% gewijzigd door Schweino op 27-10-2006 10:32 ]
Kijk eens op het derde plaatje naar de linkerkant van het scherm, juist lichte geometrie problemen 
Ik heb mijn Samsung crt-hdtv reeds 3 maanden en ik stoor me er totaal niet aan, tijdens films kijken en gamen (op x360) merk je er helemaal niets van.
Ik heb mijn Samsung crt-hdtv reeds 3 maanden en ik stoor me er totaal niet aan, tijdens films kijken en gamen (op x360) merk je er helemaal niets van.
Ik hoop dat het niet ongepast is om dit topic te kicken, maar ik ben toch wel benieuwd of de opvolger van deze tv, de 32Z419 wel echt hd ready is, en of de bekende problemen verholpen zijn. Deze staat namelijk ook te koop voor rond de 600 euro.
Zeer nette prijs, ben ook wel benieuwd naar wat reviews.
Dat was volgens mij al een tijdje bekend. De hele 32Z SlimFit serie tot nu toe (volgens mij):
WS-32Z306V
WS-32Z308P
WS-32Z308T
WS-32Z316V
WS-32Z318T
WS-32Z348T
WS-32Z409T (dit topic)
WS-32Z419T (nooit wat over gehoord...?)
WS-32Z429T (nu ineens hot)
Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de composiet is vervangen door component?
Prijs valt trouwens hard mee
WS-32Z306V
WS-32Z308P
WS-32Z308T
WS-32Z316V
WS-32Z318T
WS-32Z348T
WS-32Z409T (dit topic)
Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de composiet is vervangen door component?
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
blijf het een interessante tv vinden. Voordeel t.o.v. de phillips blijft dat deze, voor zover ik begrijp, nog steeds echt 720p weer kan geven.
Vraag me af of de nieuwe series wel degelijk beeld geven ..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 11:54 ]
Component hadden ze allemaal denk ik, over composiet stuur je zo moeilijk een HD-signaal hé.SgtStrider schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:16:
Dat was volgens mij al een tijdje bekend. De hele 32Z SlimFit serie tot nu toe (volgens mij):
WS-32Z306V
WS-32Z308P
WS-32Z308T
WS-32Z316V
WS-32Z318T
WS-32Z348T
WS-32Z409T (dit topic)
Heb ondertussen zelf nog wat zitten verder zoeken, oa. op avforums, maar daar zijn toch nog steeds mensen met geometrieproblemen.
Verwijderd
ik denk persoonlijk inmiddels dat de Phillips een beter alternatief is. Welliswaar geen HD-ready scherm, maar het verschil tussen 576p en 720p is natuurlijk ook niet overweldigend, en alle HD-ready input methodes heb je natuurlijk wel (support tot 1080i over HDMI/Composite). Zeker nu we in NL toch geen echte HD uitzendingen hebben, dvd's nog steeds PAL (576i) of NTSC (480i) zijn zal je het meeste voordeel ondervinden aan de progressive scan die beide tv's op dit formaat bieden en zal je het gemis van echte 720p weergave niet echt merken.
HD-DVD/Blu-ray zijn allebei de komende 2 jaren nog nog niet mainstream, dus ook dat valt af.
Enige voordeel zou je kunnen hebben als je een HTPC (maarja, meeste downloads zijn ook gewoon 480p) of een xbox360/ps3 (nog niet uit) gebruikt. En daarbij kun je dan wél via hdmi/composite aansluiten, waardoor je alsnog een redelijk deel van de voordelen hebt. (progressive, digital/HD input)
Tel daarbij de het Phillips scherm goedkoper is en vaak betere kwaliteit (op de reso na) geeft.
HD-DVD/Blu-ray zijn allebei de komende 2 jaren nog nog niet mainstream, dus ook dat valt af.
Enige voordeel zou je kunnen hebben als je een HTPC (maarja, meeste downloads zijn ook gewoon 480p) of een xbox360/ps3 (nog niet uit) gebruikt. En daarbij kun je dan wél via hdmi/composite aansluiten, waardoor je alsnog een redelijk deel van de voordelen hebt. (progressive, digital/HD input)
Tel daarbij de het Phillips scherm goedkoper is en vaak betere kwaliteit (op de reso na) geeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 12:21 . Reden: 575 > 576 veranderd ]
Verwijderd
dezes: philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?
jammer dat op kieskeurig ook af en toe niet bepaald lovend over de TV gesproken wordt; het geluid bij deze zou redelijk matig zijn (overkombaar door aansluiten speakers, maar ik bijvoorbeeld luister normale tv uitzendingen liever via TV speakers).
Ook zou hier de beelkwaliteit tegen vallen t.o.v. wat high end traditionele tv's .. blijft allemaal een beetje knudde
jammer dat op kieskeurig ook af en toe niet bepaald lovend over de TV gesproken wordt; het geluid bij deze zou redelijk matig zijn (overkombaar door aansluiten speakers, maar ik bijvoorbeeld luister normale tv uitzendingen liever via TV speakers).
Ook zou hier de beelkwaliteit tegen vallen t.o.v. wat high end traditionele tv's .. blijft allemaal een beetje knudde
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 13:21 ]
Ik heb inmiddels al een tijdje deze tv (de 409) thuis staan, en ik ben er echt super tevreden over!!! Tuurlijk, aan de zijkanten heeft hij wat geometrieissues, maar dat valt tijdens normaal tv kijken bijna nooit op.
Bij de BCC in Zoeterwoude heb ik deze naast de Philips zien draaien, en daar gaf de Philips een duidelijk minder beeld......maar ja, we weten allemaal dat je niet teveel hoeft af te gaan op de kwaliteit die je in de showroom te zien krijgt.
Maar de Samsung in combinatie met DVD's via de Xbox (upscaling) = zooooooo mooi!!!
Ps. Misschien dat ik nog een keer een ISF-calibratie laat uitvoeren. Mijn geometrie-issues zijn verticaal en ik had begrepen dat een ISF-calibratie daar behoorlijk goede resultaten kan laten zien......
Bij de BCC in Zoeterwoude heb ik deze naast de Philips zien draaien, en daar gaf de Philips een duidelijk minder beeld......maar ja, we weten allemaal dat je niet teveel hoeft af te gaan op de kwaliteit die je in de showroom te zien krijgt.
Maar de Samsung in combinatie met DVD's via de Xbox (upscaling) = zooooooo mooi!!!
Ps. Misschien dat ik nog een keer een ISF-calibratie laat uitvoeren. Mijn geometrie-issues zijn verticaal en ik had begrepen dat een ISF-calibratie daar behoorlijk goede resultaten kan laten zien......
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Verwijderd
ik ga het zowiezo nog even afwachten... wellicht dat ik over een half jaartje een nieuwe tv moet wil. Nu heb ik nog een super CRT staan, alleen mis ik de composite/hdmi imputs (dvd speler over RGB is prima te pruimen, maar HTPC over s-video is toch wel jammer)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 12:41 ]
Daarom dat ik het topic ook nog even uit de dieperik haalde, onze tv begint ook rare kuren te vertonen. Ik hoop dat hij het nog even uithoudt en dan zien we wel wat het met deze Samsung word.
Hieronder de specs van drie Samsung WS-32Z4x9T modellen:
SlimFit WS-32Z429T (http://av.samsung.de/arti...9-CA81A6F117EF&show=specs)
SlimFit WS-32Z419T (http://av.samsung.de/arti...4-66EC069A7C5F&show=specs)
SlimFit WS-32Z409T (http://av.samsung.de/arti...9-96D04FFFA4C8&show=specs)
Bij de WS-32Z429T staat dat het een 'weiteren HD-Ready Röhrenfernseher' is. Een opvolger dus.
Zijn de geometrieproblemen bij dit nieuwere type dan opgelost of minder erg?
Iemand ervaring met dit nieuwe type?
Bij de WS-32Z429T staat dat het een 'weiteren HD-Ready Röhrenfernseher' is. Een opvolger dus.
In het begin deed mijn samsung 409 het best aardig, totdat ik een xbox360 kocht (waardoor al die geometrie problemen zich openbaarden), er roze vlekken rechtsonder in het beeld kwamen en er constant een irritant zoemend geluid aanwezig was. Tevens heb ik nog een aantal slechte dingen geconstateerd. Service Samsung is ook ronduit slecht, duurde al met al 4 weken. Heb een refund gekregen en daar een 37 inch Philips LCD van gekocht, kost flink wat meer maar ik had een gekke bui
(Dus toch maar voor de degelijkheid van Philips gegaan, tevens; eigen volk eerst xD)
Is dus geen 720p.....Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:52:
blijf het een interessante tv vinden. Voordeel t.o.v. de phillips blijft dat deze, voor zover ik begrijp, nog steeds echt 720p weer kan geven.
De mechanische resolutie (het masker) is veel te grof om deze hoge resoluties weer te kunnen geven.
Ook al kan het beeld kanon 720 of 1080 lijnen schrijven dit wordt tegengewerkt door de limitatie in het masker. (644 pixels horizontaal een 631 pixels verticaal)
Samsung slimfit begin er niet aan...

Alles van Samsung valt tegen
Die D600 die ik had was ook zo onlogisch als de tering.
Component bedoel je neem ik aan?Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:36:
ik ga het zowiezo nog even afwachten... wellicht dat ik over een half jaartje een nieuwe tv moet wil. Nu heb ik nog een super CRT staan, alleen mis ik de composite/hdmi imputs (dvd speler over RGB is prima te pruimen, maar HTPC over s-video is toch wel jammer)
Maar wat zijn nu de technieken van de Samsung Slimfit en de Philips om 720p en 1080i weer te geven?
En hoe verhoudt dit zich tot de D.I.S.T. technologie van de JVC HD CRT tv's?
Anoniem: 86475
Even een kleine kick maar ik dacht dat dit wel interessant zou zijn voor iedereen die nog steeds zitten te denken over deze tv. Hij is namelijk in de uitverkoop bij Psxshop voor 299 euro!!: http://www.psxshop.nl/pro...=253_255&products_id=1978 Persoonlijk zit ik voor die prijs toch echt weer te twijfelen om hem te halen.
Let goed op wat erbij staat!:
Dit product verkopen wij ver beneden de normale verkoopprijs de reden hier voor kan zijn: Demonstratiemodel, lichte beschadiging of uit productie genomen. Wij verkopen dit product zo als het is goed werkend en 3 maanden garantie. Door deze verkoopwijze kunnen wij scherpe prijzen offreren, waar u uw voordeel mee kunt doen. Maar let op: het is geen spiksplinternieuw product, maar nooit ouder dan 3 maanden, en het is een Topmerk dus geen risico. Televisie verkopen wij af magazijn, worden niet verstuurd!
Van alle artikelen zijn 1 of enkele stuks leverbaar.
Dit product verkopen wij ver beneden de normale verkoopprijs de reden hier voor kan zijn: Demonstratiemodel, lichte beschadiging of uit productie genomen. Wij verkopen dit product zo als het is goed werkend en 3 maanden garantie. Door deze verkoopwijze kunnen wij scherpe prijzen offreren, waar u uw voordeel mee kunt doen. Maar let op: het is geen spiksplinternieuw product, maar nooit ouder dan 3 maanden, en het is een Topmerk dus geen risico. Televisie verkopen wij af magazijn, worden niet verstuurd!
Van alle artikelen zijn 1 of enkele stuks leverbaar.
Verwijderd
ach tja. het blijft koop op afstand, dus mocht je het er niet mee eens zijn breng je het kreng gewoon binnen 7 dagen terug.
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:57:
ach tja. het blijft koop op afstand, dus mocht je het er niet mee eens zijn breng je het kreng gewoon binnen 7 dagen terug.
Ik vrees dat dat niet onder de wet " koop op afstand" valt.Televisie verkopen wij af magazijn, worden niet verstuurd!
Verwijderd
Heb deze tv ook, tot nu toe wel tevreden over (geen echte zichtbare problemen) Maar heb toch ff geregeld met me ouders dat ze deze mogen overkopen als ik het huis uitga en dan ga ik toch maar voor een fullHD. Had beter ff kunnen wachten maarja, ongeduldig he, en deze leek fantastisch
Verwijderd
je bestelt hem online, dus daar koop je hem ook. Leveren doen ze van magazijn af, maar daar heb je niets mee te maken.Tekielja schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:13:
[...]
[...]
Ik vrees dat dat niet onder de wet " koop op afstand" valt.
Het valt dus wel onder de wet koop op afstand
Even een kickje, ik ben namelijk weer serieus aan het kijken voor een nieuwe televiesie. Zijn er intussen al mensen die ervaring hebben met bovenstaande modellen.LeGato23 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:44:
Hieronder de specs van drie Samsung WS-32Z4x9T modellen:
Op de pagina van samsung hebben alle drie de modellen exact dezelfde specificaties. Wie kan me er meer over vertellen?
Heeft de 429 nu beter beeld dan de 409?
Ligt het nou aan mij of staan er op de Samsung NL site helemaal geen CRT tv's meer??
Schopje, want ik ben ook nog wel benieuwd---RRR--- schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:48:
[...]
Even een kickje, ik ben namelijk weer serieus aan het kijken voor een nieuwe televiesie. Zijn er intussen al mensen die ervaring hebben met bovenstaande modellen.
Op de pagina van samsung hebben alle drie de modellen exact dezelfde specificaties. Wie kan me er meer over vertellen?
Heeft de 429 nu beter beeld dan de 409?
Het verschil lijkt zo alleen in het uiterlijk te zitten...
EDIT:
Ik zat net een artikel over een nieuwe lichting Slimfits (schijnbaar Ultra Slimfit genaamd) te lezen op avforums: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=594555
Interesting...
[ Voor 14% gewijzigd door Shadow_Zero op 31-10-2007 14:50 ]
Nou op NL site kan je er niks op terug vinden, en mensen daar lijken ook moeite te hebben met het vinden van dit 'nieuwe'model.