Samsung WS-32Z409 CRT HDTV topic - deel2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:35

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/images/SamsungLogo_01_300.gif
Samsung WS-32Z409 CRT HDTV topic - Deel 2
Samsung heeft een HD-Ready CRT HDTV model uitgebracht, de WS-32Z409. Dit topic is bedoeld om over deze televisie en direct afgeleiden te praten. Gelieve andere modellen/modellen van andere fabrikanten, verhalen over je favoriete parkiet e.d. elders op dit forum te planten.

Eerst maar eens wat pics!
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/fr/products/tv/televisions/images/ws32z409t_front_lg.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/fr/products/tv/televisions/images/ws32z409t_pers_lg.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/fr/products/tv/televisions/images/ws32z409t_profil_lg.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/fr/products/tv/televisions/images/ws32z409t_remote_lg.jpg

En natuurlijk de specs
  • Aansluitingen (achter): CAI, Component, Composite, HDMI, SCART (2x)
  • Aansluitingen (voor): hoofdtelefoon (jack) en Y/C (s-video)
  • Afmetingen (l x h x b): 910 x 570 x 415 mm
  • Beeldiagonaal: 32"/81 cm
  • Gewicht: 53 kg
  • Speakers: 2x10W
  • Voorkeuzezenders: 100
  • Weergavemogelijkheden: 720p/1080i (geen 1080p)
Waarom deze TV wel/niet aanschaffen?
Pro:Con:
• Betere zwartwaardes dan LCD/plasma• Ongecalibreerd lichte problemen met geometrie
• Flexibele resolutie• Speakers niet afneembaar
• Gunstige prijs• Geen component aansluitmogelijkheid
Slimline model!• TV-meubel vereist (WAF!)

Externe links over deze TV
kieskeurig.nl over de WS-32Z409
Een PDF op de Franstalige website van Samsung

De voorlopers van dit topic
Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Errata, toevoegingen en suggesties graag mailen naar
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/78448/F4F2EE/000000

[ Voor 4% gewijzigd door sphere op 18-06-2006 20:49 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Nog twee pro's ;
- Het beeld is sneller ;)
- Het kleurbereik is beter dan lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168972

En ik heb een mooie pic voor je Afbeeldingslocatie: http://www.aixess.de/cebit2006/samsung/09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 20:59
De Tv heeft toch wel een component aansluiting?

Connectiques
Latérale Entrée . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .A/V (Cinch)1
Entrée Y/C (S-vidéo) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1
Arrière Entrée Antenne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1
Entrée Composante . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1
Prise Péritel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
Entrée HDMI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1

Tenminste dat maak ik eruit op, m`n frans is niet al te best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

sante = site? composite? Beter heb jij gelijk! Anders moet ik wachten op een xbox 360 hdmi cable :S

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Klippy

Still Game

Ik had het vorige topic ook al in de gaten gehouden, maar nu er wat meer info komt is het steeds interessanter.
Vind het design in elk geval echt mooi en de prijs valt ook echt mee.
600 Euro nu zo ongeveer, dat is toch wat anders dan die 900 eerst. Ga het eens in de gaten houden :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151813

Huh?! Geen component? Dan mag 'ie het HD-Ready logo toch niet dragen?

Wel raar trouwens, dat 'ie geen component heeft... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10-2024
Anoniem: 151813 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 01:47:
Huh?! Geen component? Dan mag 'ie het HD-Ready logo toch niet dragen?

Wel raar trouwens, dat 'ie geen component heeft... :/
Hij heeft wel degelijk component aansluiting, staat sinds het weekend bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07 11:06
Het kriebelt bij mij ook om deze tv aan te schaffen. Maar de Philips 32PW9551 lijkt me ook wel mooi.
Heeft iemand toevallig beide tv's in het eggie gezien? Welke heeft dan betere beeld kwaliteit bij bijv xbox 360 op 720p. Ik weet wel dat de samsung daadwerkelijk 720p kan weergeven en de philips het downscaled. Dus je zou zeggen Samsung maar toch ben ik benieuwd naar iemands mening.
Is deze tv trouwens al ergens in een winkel te bewonderen?

MVG
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Wat mij opvalt is dat er 32inch bij staat maar tussen ( ) 76cm. Ik heb zelf een 32inch LCD en die is maar liefst 82cm. Scheelt nogal wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
freakya schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:51:
Het kriebelt bij mij ook om deze tv aan te schaffen. Maar de Philips 32PW9551 lijkt me ook wel mooi.
Heeft iemand toevallig beide tv's in het eggie gezien? Welke heeft dan betere beeld kwaliteit bij bijv xbox 360 op 720p. Ik weet wel dat de samsung daadwerkelijk 720p kan weergeven en de philips het downscaled. Dus je zou zeggen Samsung maar toch ben ik benieuwd naar iemands mening.
Is deze tv trouwens al ergens in een winkel te bewonderen?

MVG
Hans
Toevallig stonden ze allebei bij de BCC in Amsterdam Noord afgelopen zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Anoniem: 123813 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:54:
[...]

Wat mij opvalt is dat er 32inch bij staat maar tussen ( ) 76cm. Ik heb zelf een 32inch LCD en die is maar liefst 82cm. Scheelt nogal wat!
Check die franse pdf daar staat tube flat 82cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Sphere, wat deze televisie juist zo "interessant" maakt is dat het een slimline model is. Dat is toch wel de usp en niet alleen dat ie met HDTV overweg kan. Dat zou ik dus nog wel ff benadrukken in de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Zucht schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 01:28:
sante = site? composite? Beter heb jij gelijk! Anders moet ik wachten op een xbox 360 hdmi cable :S
Hij heeft gelijk denk ik, want daar boven hebben ze het over Cinch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
BaseM schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:24:
[...]

Hij heeft wel degelijk component aansluiting, staat sinds het weekend bij mij thuis.
Kun je een fotootje van achterkant en de aansluiting maken, ben wel benieuwd hoe deze geplaatst zijn. Ik zit nl. te denken om zelf een meubel voor deze tv te maken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
kwhuisman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:38:
[...]

Kun je een fotootje van achterkant en de aansluiting maken, ben wel benieuwd hoe deze geplaatst zijn. Ik zit nl. te denken om zelf een meubel voor deze tv te maken.
deze staat in het oude topic. Komt van het avforum.com af. Daar kun je hem ook zo opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
kwhuisman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:38:
Aansluitingen zitten zowel achter als opzij. Zie Nederlandstalige PDF op Samsung website.

Of is de WS-32Z306V een geheel ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 21:19

Opa

Nu Multifocaal!

Zet even bij de voordelen: Goede diefstalbeveiliging... (53kg) B)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Heb vanmiddag m'n nieuwe HD settupbox kunnen afhalen, zal mij benieuwen vanavond met HD voetbal. Volgens mij cker 1 groot voordeel ze zijn beide van Samsung dus ik hoop dat de HDMI aansluiting top is.
Jullie horen van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Kan een bezitter van dit toestel de aansluitingen bevestigen? Mijn Frans zuigt ezelsballen. Die Nederlandstalige PDF vermeldt geen typenummer, en geen HDMI aansluiting, dus lijkt me niet voor de 32Z409.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 09:50

Gorefest

serial killer.

Anschlüsse

Digitaler Bildeingang (HDMI mit HDCP)
Komponenteneingang
Antennenanschluß
S-Video, FBAS, 2 SCART-Anschlüsse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Anoniem: 123813 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:54:
[...]

32 inch de grootte van de beeldbuis en dat is gewoon 81,3cm als je gaat omrekenen, dat is dus bij elke TV hetzelfde. Veel fabrikanten ronden dat af naar 82cm. Maar dan nog is nooit de hele beeldbuis zichtbaar, dat heeft een technische reden en die weet ik niet precies :P
Die 76cm is dus het zichtbare deel van het beeld en dat is ook bij elke TV kleiner dan die 81cm. Ook al staat in je boekje dat het 82cm is.
Samsung is dus gewoon eerlijk :P

Ga maar eens meten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Ik heb hem net even reallife bij de bcc gezien aangesloten via component op een samsung hd decoder.
En ik moet zeggen wat een tegenvaller, het beeld flikkerde enorm.
De verkoper kreeg hem ook niet beter.
Ook had de tv raster vorming wat erg op viel. Volgens de vekoper zag je de geometrie problemen ook duidelijk en inderdaad het viel mij ook op. De bron was hd (720p dacht ik) maar zag er nog slechter uit dan analoog.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
waar is de tv op dit moment al te verkrijgen? Mijn eigen tv heeft gister de geest gegeven en heb wel een nieuwe nodig. Maar de webshops hebben hem allemaal niet op voorraad. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

...even volgen wat er allemaal gezegd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Klippy schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:24:
[...]

32 inch de grootte van de beeldbuis en dat is gewoon 81,3cm als je gaat omrekenen, dat is dus bij elke TV hetzelfde. Veel fabrikanten ronden dat af naar 82cm. Maar dan nog is nooit de hele beeldbuis zichtbaar, dat heeft een technische reden en die weet ik niet precies :P
Die 76cm is dus het zichtbare deel van het beeld en dat is ook bij elke TV kleiner dan die 81cm. Ook al staat in je boekje dat het 82cm is.
Samsung is dus gewoon eerlijk :P

Ga maar eens meten ;)
Ja inderdaad, alleen is het zo dat het zichtbare deel van het beeld bij een CRT kleiner is dan bij een een LCD ;)

Dat verklaart het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123512

ik heb even 1 vraag, ik wil namelijk een htpc bouwen en een groot beeldscherm er op aan sluiten. Maar als ik dan normaal wil internetten of een spelletje spelen zou ik dat kunnen doen met een mooie resolutie met dit beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12242

@freakya:

Ik heb de tv icm samsung hdtv settopbox gezien bij de bcc in leidschendam.
Had er dus finaal overheen gekeken, ik zag hem dus eerst aan voor LCD-tv O-)
Ze waren bezig hem via de component aan te sluiten op de settopbox. Ik was dus er nieuwsgierig wat het beeld zou zijn. Kanaal was 502 (HD1).
Ik was dus erg teleurgesteld. Beeld was niet echt stil en je kon zelfs in het menu van de tv, geometrie problemen zien (linker en rechterkant van het menu liepen niet recht, storend).
Ik vond het beeld ook 'schokkerig', alleen weet dit niet goed te omschrijven.
Misschien kwam dit door de HD-uitzending.
Heb hierna even naar een Philips 32pf9966 lcd gekeken en daar had ik wel een goed gevoel over. Ok, wel een andere prijsklasse, maar een plaatje.
Samsung had dat nog even niet. Eerst de calibraties afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Toevallig heb ik en de tv en de settup box.
Valt mij niet tegen, in zowel 720 P als 1080 I.
Heb de box via component aangesloten.
Na scherpte en div. andere instelling afgesteld met de callibratie tv, totaal geen beeldflikkering oid.
Wel loopt er in de ondertiteling een lichte boog, maar dit kan worden opgelost door de callibratie.

Nou en dat voor nog geen € 1000,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
japie

Ik ben dus ook in leidschemdam geweest. Wat mij ook heel erg opviel was raster vorming, twee vlekken in het midden van de linker en rechter helft. jou niet op gevallen??
Btw die lcd van samsung van die casema hd demo had dezeldfe uitzending maar super strak, het lag dus niet aan de uitzending.

[ Voor 70% gewijzigd door freakya op 14-06-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Timmyboy_ schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:09:
[...]

Ja inderdaad, alleen is het zo dat het zichtbare deel van het beeld bij een CRT kleiner is dan bij een een LCD ;)

Dat verklaart het verschil :)
Oh hij zei LCD, dat had ik inderdaad nog niet eens gezien :P
Dan is het best een verschil ja. Dat is weer een voordeeltje voor de LCD TV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:00
Ik zou in de startpost "slimeline" vervangen door "slimline" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al geprobeerd hem aan een pc te hangen (je kan forced 720p/1080i out doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb nu van verschillende mensen gelezen dat ze de TV hebben en maar accepteren dat er wat schoonheidsfoutjes in zitten.
Dat moet je natuurlijk zelf weten als je dat niet erg vind, maar ik zit er ook aan te denken om deze TV te kopen maar als er fouten in zitten wat toch wel opvalt, ja dan zie ik ook geen reden om deze TV aan te schaffen, en omdat het zo "gehyped" is, betekend het niet dat je door die foutjes heen moet kijken, een TV hoort gewoon goed te zijn, anders kan ik net zogoed een LCD kopen die misschien iets minder mooi is maar tenminste dan geen zichtbare "fouten" heeft.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 21:19

Opa

Nu Multifocaal!

BaseM schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:48:
Toevallig heb ik en de tv en de settup box.
Valt mij niet tegen, in zowel 720 P als 1080 I.
Heb de box via component aangesloten.
Na scherpte en div. andere instelling afgesteld met de callibratie tv, totaal geen beeldflikkering oid.
Wel loopt er in de ondertiteling een lichte boog, maar dit kan worden opgelost door de callibratie.

Nou en dat voor nog geen € 1000,--
Leg eens uit wat je bedoelt met Calibratie en Calibratie TV? Moet je hem aan de hand van een ander toestel instellen?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
victorvo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:41:
[...]

Leg eens uit wat je bedoelt met Calibratie en Calibratie TV? Moet je hem aan de hand van een ander toestel instellen?
Excuses bedoelde calibratie dvd.
Dit is een dvd (bijv Avia of JKP) waarbij je de beeldinstelling (via een rood groen blauw filter) en div andere instellingen (staat allemaal op de dvd) goed kunt afstellen.
Hiermee bereik je een zo natuurgetrouw beeld.

Een isf calibratie is wat anders, hierbij doen ze het via een computer met een sensor op je beeldscherm en gaan ze in je menu van alles "goed"zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RAZORDUDE schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:22:
Ik heb nu van verschillende mensen gelezen dat ze de TV hebben en maar accepteren dat er wat schoonheidsfoutjes in zitten.
Dat moet je natuurlijk zelf weten als je dat niet erg vind, maar ik zit er ook aan te denken om deze TV te kopen maar als er fouten in zitten wat toch wel opvalt, ja dan zie ik ook geen reden om deze TV aan te schaffen, en omdat het zo "gehyped" is, betekend het niet dat je door die foutjes heen moet kijken, een TV hoort gewoon goed te zijn, anders kan ik net zogoed een LCD kopen die misschien iets minder mooi is maar tenminste dan geen zichtbare "fouten" heeft.
Ik weet niet hoe het met jouw ogen gesteld is, maar slecht contrast zie je zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Kan er een lijstje gemaakt worden met winkels waar deze TV te zien is?
Bij de BCC in Hengelo hebben ze hem in elk geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb ik iemand op een HD-torrent website gespot met deze tv, ik heb hem even ge-pmed voor een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Er schijnt nog een probleempje te zijn met deze TV's

Over HDMI is het stereo geluid omgedraaid.
DWZ dat het geluid bedoeld voor de linker speaker op de rechter komt en andersom.

Er word over bericht dat dit nogal irritant is je ziet een auto/vliegtuig whatever naar links wegrijden/vliegen en het geluid gaat dan precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Een tweaker zal geen tweaker zijn als hij/zij dat zelf eventjes aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
Gorefest schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:16:
BCC Amersfoort heeft er eentje in de schappen staan. Ze hadden er gisteren nog 1 in het magazijn liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

BadVibes schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:48:
Een tweaker zal geen tweaker zijn als hij/zij dat zelf eventjes aanpast.
Via HDMI? Wens je veel succes dat gaat je niet zo 1-2-3 lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
BadVibes schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:49:
[...]

BCC Amersfoort heeft er eentje in de schappen staan. Ze hadden er gisteren nog 1 in het magazijn liggen.
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 19:57
Oh dat is wel handig om even te kijken.

Al zal ik dan me eigen media moeten verslepen, want die lui in die zaak snappen er helemaal niks van.

Offtopic:/

BCC Amersfoort dat zijn een stel galbakken.

Beweren dat je "speciale" kwaliteits (composiet) kabels moest kopen, om beeld beter door te geven.
Klopt natuurlijk dat je met betere kabels, beter beeld hebt.

Maar neem dan niet bij je testopstelling. (met als bron een dvd speler met ice age)
1 scart en 1 zeer slechte budget composiet kabeltje. En dan nog beweren dat het duidelijk is, dat hier de "kwaliteits" kabel, heerscht....

De "domme" consument snapt er maar weinig van en ziet 1 scherp beeld en 1 slecht beeld. En denkt dat het door die kabels komt, ik keek alleen eff verder, en keek wat er die tv zelf inging.

Offtopic:/

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een reactie terug van engelse gast met het scherm
Vroeg om kwaliteit etc, en stereo switch met hdmi.
quote: mr uk
Not tried it with a hdmi cable, will let you know tho.

-Overall build quality is superb, looks like a LCD from the front! Very heavy though
- Canbe hooked up to pc with a dvi to hdmi adapter, does the job
- Colors are very bright and clear, crisp as well
- Hit and miss with geometry, unless your watchin sky news or something with a ticker you'll be fine, but mine had none of these reported issues.

- With regards to the pics il get on it and send you some :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 12:53
Gorefest schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:16:
In Hilversum hebben ze hem ook staan.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148432

# Geen component aansluitmogelijkheid
Ik heb de x360 via component aangesloten???Of word dat niet met die con bedoeld?

Heel erg mooie tv trouwens! een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Laatst online: 10-07 21:22
Vozze schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:22:
[...]

In Hilversum hebben ze hem ook staan.
Hier in het hoge Hoge Noorden hebben wij nog geen BCC winkels. Boven Zwolle wordt het voor die BCC vrachtwagens erg moeilijk om over het poolijs te rijden waarschijnlijk. Nu wil het geval dat ik dinsdag dicht in de buurt kom van de BCC winkel in Utrecht, dus ik dacht vanochtend (zaterdag) laat ik eens even bellen met die winkel of ze de Samsung hebben staan. Echter BCC is alleen bereikbaar via een 0900 nummer (30c / min). Na mijn door diverse menu's geworsteld te hebben werd ik uiteindelijk verblijd met de mededeling dat de klantenservice alleen bereikbaar is gedurende kantooruren op maandag t/m vrijdag.

BCC, low prices, high service ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet hoe het met jouw ogen gesteld is, maar slecht contrast zie je zo 8)7
_/-\o_ Could be my words! Iedereen kijkt tegenwoordig door het belabberde contrast van lcd's heen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
grunnsat schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:26:
[...]

Hier in het hoge Hoge Noorden hebben wij nog geen BCC winkels. Boven Zwolle wordt het voor die BCC vrachtwagens erg moeilijk om over het poolijs te rijden waarschijnlijk. Nu wil het geval dat ik dinsdag dicht in de buurt kom van de BCC winkel in Utrecht, dus ik dacht vanochtend (zaterdag) laat ik eens even bellen met die winkel of ze de Samsung hebben staan. Echter BCC is alleen bereikbaar via een 0900 nummer (30c / min). Na mijn door diverse menu's geworsteld te hebben werd ik uiteindelijk verblijd met de mededeling dat de klantenservice alleen bereikbaar is gedurende kantooruren op maandag t/m vrijdag.

BCC, low prices, high service ??????
BCC Utrecht heeft ze niet, en krijgt ze waarschijnlijk ook niet ben gister wezen kijken.
BCC heeft er wel 40 totaal in bestelling staan. Die komen alleen in de grotere filialen terecht.

Amersfoort heeft er wel 1 staan en 1 op voorraad iig gisterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20482

Die in Amersfoort is weg, 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Het lijkt wel des te langer de tv draait, des te beter het beeld wordt.
Heb m nu ongeveer 50 uur in totaal in staan, en hij is absoluut mooier en strakker aan het worden qua beeld. (Komt mss ook door de duurdere hdmi en component kabel) :) :)
Heb vanmiddag even in het service menu de Pip functie aan gezet, maar krijg indien ik over de decoder krijg een melding dat er niet via de Pip functie gekeken kan worden, maar op gewoon beeld een slecht Pip beeld. Dus deze functie doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Klopt dat het beeld beter wordt in het begin als hij een tijdje draait. Hij moet als het ware ''inlopen''. Iemand trouwens dit scherm al met een Xbox 360 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:07:
Klopt dat het beeld beter wordt in het begin als hij een tijdje draait. Hij moet als het ware ''inlopen''. Iemand trouwens dit scherm al met een Xbox 360 geprobeerd?
Ja. ISF calibratie is pas mogelijk na 200 uur. Zegt genoeg lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar hebben de mensen die de tv hebben hem eigenlijk vandaan? Alleen BCC of een webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 86475 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:20:
Waar hebben de mensen die de tv hebben hem eigenlijk vandaan? Alleen BCC of een webshop?
In eindhoven hebben we er nog 1.

1tje is al gereserveerd voor een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindhoven is wel een heel eind hier vandaan. Overigens heb ik een Frans forum gevonden met een topic over dit scherm. Staan een boel foto's op waaronder ook een paar met beeld van een Xbox 360: http://www.homecinema-fr....0&postorder=asc&start=645

PGR3:
http://www.homecinema-fr....0&postorder=asc&start=900

Vergelijking van SD en HD:
http://www.homecinema-fr....&postorder=asc&start=2085

Schijnen ook filmpjes op te staan maar met dat Frans is het moeilijk zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:44:
Eindhoven is wel een heel eind hier vandaan. Overigens heb ik een Frans forum gevonden met een topic over dit scherm. Staan een boel foto's op waaronder ook een paar met beeld van een Xbox 360: http://www.homecinema-fr....0&postorder=asc&start=645

PGR3:
http://www.homecinema-fr....0&postorder=asc&start=900

Vergelijking van SD en HD:
http://www.homecinema-fr....&postorder=asc&start=2085

Schijnen ook filmpjes op te staan maar met dat Frans is het moeilijk zoeken.
Geen geometrie problemen te zien bij PGR daar, maar wel bij die shots van het dashboard (3de link). Maar dat valt eigenlijk ook best wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de foto's van de derde link is ook goed te zien dat HD ook een flinke verbetering biedt qua kleuren over SD. Moet zoiezo toegeven dat die kleuren erg mooi vol zijn, zo mooi krijg ik ze niet op mijn PC Beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een paar pagina's terug in die thread zie je weer iemand met geometrie problemen. En op de laatste pagina roept iemand iets over een oplossing (via service menu al al de cijfertjes te zien), dus het is wel te fixen. Voor de rest is mn frans niet zo goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Vage Xbox foto's. Ik zie totaal niet meer details in het beeld :( Lijkt wel of het gewoon wat netter gescaled is... Zal wel een Xbox "feature" zijn ofzo.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

deepspace schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:36:
Vage Xbox foto's. Ik zie totaal niet meer details in het beeld :( Lijkt wel of het gewoon wat netter gescaled is... Zal wel een Xbox "feature" zijn ofzo.
PGR3 scaled intern vanaf 600p, dus het HD-gevoel is hier misschien nog wel het minste. Is ook wel te zien op het plaatje dat het verschil niet zo groot is als bij de andere 2 foto's.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:55:
[...]

PGR3 scaled intern vanaf 600p, dus het HD-gevoel is hier misschien nog wel het minste. Is ook wel te zien op het plaatje dat het verschil niet zo groot is als bij de andere 2 foto's.
600p, dat is 24 lijnen meer dan Pal progressive scan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Startpost moet trouwens aangepast worden, de TV heeft volgens mij namelijk wel component aansluitingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 18-06-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Anoniem: 86475 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:04:
Startpost moet trouwens aangepast worden, de TV heeft volgens mij namelijk wel component aansluitingen.
Volgens mij doe ik niet aan. BaseM zou het kunnen bevestigen, die heeft hem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148432

sphere schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:22:
[...]

Volgens mij doe ik niet aan. BaseM zou het kunnen bevestigen, die heeft hem staan.
Ik heb de xbox360 aangesloten via de component kabel dus hij heeft wel component...*heb hem ook staan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insane7
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 11:24
Voor wie het aandurft.Op Ebay-Duitsland zijn er 10 te koop:
http://cgi.ebay.de/Samsun...66179QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

En in de duitse pricewatch is hij nog goedkoper zelfs ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Ik trouwens niet waarom iedereen zit te wachten op een isf calibratie. Lijkt mij dat samsung dan zelf wel die problemen oplost. Ik moet zeggen ik ga geen tv kopen waarvan ik het beeld niet mooi vind. Dus zo loopt samsung een hoop verkopen mis. En dan wordt er verkondigd dat je met een calibratie het hopenlijk op kan lossen.
Lijkt me echt niet slim van samsung als het zo is.
Begrijp me niet verkeerd ik geloof best in winst na calibratie maar die geometrie?.
Ik heb deze tv zelf gezien bij bcc en was echt van plan om het hem te kopen maar het beeld was gewoon lelijk dus houd het op. En btw als je nog een calibratie wilt laten uit voeren kost je tv ineens 750 euro. Geef mij die phillips dan maar hou je nog meer geld in je zat en heb nog beter beeld in huis.

MVG
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen ik ga geen tv kopen waarvan ik het beeld niet mooi vind. Dus zo loopt samsung een hoop verkopen mis.
Dus omdat jij het niet mooi vind, loop samsung een hoop verkopen mis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
freakya schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:07:
Ik trouwens niet waarom iedereen zit te wachten op een isf calibratie. Lijkt mij dat samsung dan zelf wel die problemen oplost. Ik moet zeggen ik ga geen tv kopen waarvan ik het beeld niet mooi vind. Dus zo loopt samsung een hoop verkopen mis. En dan wordt er verkondigd dat je met een calibratie het hopenlijk op kan lossen.
Lijkt me echt niet slim van samsung als het zo is.
Begrijp me niet verkeerd ik geloof best in winst na calibratie maar die geometrie?.
Ik heb deze tv zelf gezien bij bcc en was echt van plan om het hem te kopen maar het beeld was gewoon lelijk dus houd het op. En btw als je nog een calibratie wilt laten uit voeren kost je tv ineens 750 euro. Geef mij die phillips dan maar hou je nog meer geld in je zat en heb nog beter beeld in huis.

MVG
Hans
  1. De geometrie is nu juist bij uitstek het makkelijkst bij te werken. Ik heb kort geleden bij mijn Loewe Xelos de geometrie wat beter afgesteld, met als resultaat minder overscan en een beter gecentreerd beeld.
  2. ISF calibratie is niet alleen specifiek bedoeld om toestellen die meer dan duidelijk slecht zijn afgesteld te verbeteren. Ook heel dure toestellen worden afgeleverd met bepaald niet optimale instellingen, en daarmee maakt het niet uit of het een CRT, LCD of plasma is.
  3. Van de Philips zijn ook de nodige slechte berichten bekend.
  4. De Philips is niet HD-Ready, en kan dus dus HDTV signalen alleen maar downscalen naar progressive PAL. Het heeft m.i. alleen maar zin om zo'n Philips te kopen als je een bron hebt die alleen maar HDTV, c.q. component kan aanleveren. De Philips kan dat dan downscalen naar PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
sphere schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:22:
[...]

Inderdaad heeft de tv component, mijn oude dvd speler staat zo aangesloten.

En over de ISF Calibratie, zoiets is absoluut bij alle weergevers aan te raden, dus ook voor plasma, LCD en projectoren! Ik bedoel wie wil nou niet alles uit zijn tv halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK heb nu net deze TV ook staan en ik heb m'n MCE pctje aangesloten met een DVI->HMDI kabel.
PC resolutie ingesteld op 1280x720px en beeld is verre van geweldig.

Staat te flikkeren als een gek en de randen vallen weg van de desktop, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Anoniem: 168972 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:26:
[...]

Dus omdat jij het niet mooi vind, loop samsung een hoop verkopen mis _/-\o_
Dat is niet alleen wat ik vind.
Ik weet niet of jij dit topic een beetje gevolgd hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
grunnsat schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:30:
[...]

• De Philips is niet HD-Ready, en kan dus dus HDTV signalen alleen maar downscalen naar progressive PAL. Het heeft m.i. alleen maar zin om zo'n Philips te kopen als je een bron hebt die alleen maar HDTV, c.q. component kan aanleveren. De Philips kan dat dan downscalen naar PAL.
[/list]
Klopt maar wat als dat er nu juist beter uit ziet. Deze week staat deze tv als het goed is naast de phillips opgesteld op een hd bron bij de bcc in leidschendam ga ik toch nog een even kijken.

Maar ik ben wel nog heel benieuwd wat voor plaatje deze tv maakt bij de 360 op 720p.
iemand foto's of ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is niet alleen wat ik vind.
Ik weet niet of jij dit topic een beetje gevolgd hebt???
Schrijf de volgende keer wat minder eenvoudig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakya
Anoniem: 168972 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Schrijf de volgende keer wat minder eenvoudig dan.
Heb jij niks beters te doen?

Goed nu weer ontopic!!

[ Voor 7% gewijzigd door freakya op 18-06-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Anoniem: 20482 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:01:
IK heb nu net deze TV ook staan en ik heb m'n MCE pctje aangesloten met een DVI->HMDI kabel.

Staat te flikkeren als een gek en de randen vallen weg van de desktop, iemand tips?
Dat is normaal bij elk CRT televisie toestel. Het wordt veroorzaakt door overscan, en dat betekent dat de randen van het beeld wegvallen. Zowel onder, als boven en links en rechts mis je altijd een klein gedeelte van het beeld. Dat wordt gedaan om geometrie probleempjes te maskeren. Anders zou je gebogen randen zien bij de meeste toestellen, en dat ziet er niet uit. Bij een CRT monitor is dat anders, daar behoort het beeld juist een beetje kleiner te zijn als wat een monitor kan weergeven. Dat resulteert in kleine zwarte randjes rondom het zichtbare beeld. Maar bij een CRT monitor kun je de geometrie bijna altijd bijregelen met een paar knopjes aan de voorkant.

Conclusie: een CRT TV toestel is minder geschikt als PC monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20482 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:01:

Forced 720p output? Misschien scheelt dat (ik kan dat bij catalyst control center instellen).

@Grunsat: en crt monitoren dan? waarom gaat het daar wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
freakya schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:28:

Klopt maar wat als dat er nu juist beter uit ziet. Deze week staat deze tv als het goed is naast de phillips opgesteld op een hd bron bij de bcc in leidschendam ga ik toch nog een even kijken.

Maar ik ben wel nog heel benieuwd wat voor plaatje deze tv maakt bij de 360 op 720p.
iemand foto's of ervaring?
Uit de diverse reacties weten we ondertussen dat er Samsungs zijn met een prachtig beeld en prima instellingen, en andere met een minder optimale afstelling. Dat is begrijpelijk als je alleen maar standaard fabrieksinstellingen gebruikt bij een analoog apparaat, en het is niet slim van Samsung om zo'n variatie in kwaliteit af te leveren. Maar één ding lijkt duidelijk, dit toestel kan wel een prachtig beeld leveren.

Je kunt dan natuurlijk ook overwegen om je Samsung niet bij een dozenschuiver maar in plaats daar van bij een 'ouderwetse' vakhandel te kopen. Als je dan bij aankoop afspreekt dat ze een goede monteur langs zullen sturen om eventuele geometrie problemen etc. bij te werken als het toestel die mocht vertonen, dan ben je toch klaar? Misschien dat je dan een paar tientjes duurder uit bent, maar wat wil je nu: een goed TV toestel of een paar tientjes korting? Je bent dan nog veel goedkoper uit als bij een LCD van dezelfde afmeting, en je hebt een beter beeld. En als je het geld er voor over hebt, dan laat je na een paar maanden indraaien (dat helpt echt volgens de verhalen) een ISF callibratie uitvoeren. Overigens worden zo goed als alle TV toestellen met slechte instellingen afgeleverd, echter alleen CRT toestellen kunnen geometrie problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Anoniem: 159816 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:58:

@Grunsat: en crt monitoren dan? waarom gaat het daar wel goed?
Daar gaat het helemaal niet goed. Als je een monitor voor het eerst aan een PC koppelt, of later voor het eerst een andere resolutie gebruikt, dan moet je de geometrie instellingen aanpassen. Dat is echter vrij eenvoudig te doen met een paar knopjes op de monitor. Bij een TV heeft men al die instellingen verborgen in een het servicemenu, en daar kun je niet zomaar bij jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, duidelijk. Misschien valt het daar ook minder op door het kleinere oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu geprobeerd om via catalyst control center forced 720p te doen, maar dit helpt niks, beeld blijft trillen. Ook 1080i geprobeerd (van allebei normaal en optimized) maar ook niks, :'(

Iemand service menu tips? Was er al in gekomen met info->menu->mute->power on (dacht ik, ik kijk het ff na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat het scherm dan dus een interlaced beeld weergeeft. Scaled deze tv toevallig niet alles naar 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 08:23
Anoniem: 86475 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:06:
Denk dat het scherm dan dus een interlaced beeld weergeeft. Scaled deze tv toevallig niet alles naar 1080i?
Daar waren de experts het nog niet over eens, maar dat leek wel het meest voor de hand liggend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
het feit dat je met een pc geen mooi beeld krijgt wil helemaal niet zeggen dat de tv alles op 1080i weergeeft. Het voordeel van CRT is juist dat upscalen niet per definitie noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 20482 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:43:
Ik heb nu geprobeerd om via catalyst control center forced 720p te doen, maar dit helpt niks, beeld blijft trillen. Ook 1080i geprobeerd (van allebei normaal en optimized) maar ook niks, :'(

Iemand service menu tips? Was er al in gekomen met info->menu->mute->power on (dacht ik, ik kijk het ff na)
Probeer de TV is via de component aansluiting aan te sluiten op je PC?? Geeft vaak scherper beeld dan HDMI in de praktijk.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 08:23
pianoman schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:36:
het feit dat je met een pc geen mooi beeld krijgt wil helemaal niet zeggen dat de tv alles op 1080i weergeeft. Het voordeel van CRT is juist dat upscalen niet per definitie noodzakelijk is.
Nee maar dat had er mee te maken dat er bij 720p 720 lijnen tegelijk op het scherm moesten komen en bij 1080i maar 540, weet niet of ik het hier in het vorige deel heb gelezen of op avforums... Uiteraard hoop ik ook dat nu toch blijkt dat hij wel 720p kan weergeven zonder upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de tv bij BCC Eindhoven gezien. Helaas viel ie erg tegen. Het beeld was simpelweg niet scherp. Dus ja, dan heb je helemaal niks aan 720p en al helemaal niks aan 1080i.

In de winkel was geen mogelijkheid om HD materiaal te laten zien. Hier was ik op voorbereid want ik had m'n (oude) xbox met component kabel meegenomen. Deze mocht ik aansluiten. Na de instellingen op 720p te hebben gezet, bleek dat het beeld niet scherp was. Vooral aan de lettertjes in het menu van Xbox Media Center was dat te goed te zien. De lettertjes waren zeer moeilijk te lezen. Ze bestonden namelijk uit een paar blokjes, een erg lage resolutie dus.
Ik durf zelfs te zeggen dat de tv geen 720p of 1080i resolutie kan weergeven. Of nog erger: mijn normale Philips CRT tv geeft scherper beeld dan deze Samsung "HD"-TV!

Daarna mocht ik de xbox op een LCD televisie aansluiten. Wat een wereld van verschil; de lettertjes waren perfect te lezen! En zelfs de rondingen van de lettertjes waren perfect te zien. Dit was duidelijk wel 720p.

Jammer.

n.b. Trillende lijntjes of raster vorming kon ik niet echt ontdekken. Ook de geometrie was niet slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door Slogra op 20-06-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de lettertjes niet goed te lezen waren zegt natuurlijk nog niet veel, een film of spel zegt veel meer. Misschien moet iemand eens zijn Xbox 360 meenemen naar die BCC. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:28:
Dat de lettertjes niet goed te lezen waren zegt natuurlijk nog niet veel, een film of spel zegt veel meer. Misschien moet iemand eens zijn Xbox 360 meenemen naar die BCC. :P
Wat een onzin. Een stilstaand beeld met kleine lettertjes zegt veel meer over de resolutie en scherpte dan een bewegend beeld zoals in een film of een spel.

Ik kan je wel vertellen hoe spellen en films er uit zagen:
Ik heb namelijk een 720p spel gespeeld (crash bandicoot racing), ook hier was te zien dat het beeld niet zo scherp is zoals 720p hoort te zijn. Op de LCD tv was dit beter.
Ook heb ik avi's van Snatch en Rome in 720p op de xbox afgespeeld maar het was vrij moeilijk te zien of dit beter was dan normale tv.

Bij de lettertjes in het menu was het veel makkelijker om te zien hoe scherp het beeld nu werkelijk was... niet scherp dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Ter info:
nu bij de Maxwell te bestellen voor 669 en 1 week levertijd

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Slogra schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:37:
Ik heb de tv bij BCC Eindhoven gezien. Helaas viel ie erg tegen. Het beeld was simpelweg niet scherp. Dus ja, dan heb je helemaal niks aan 720p en al helemaal niks aan 1080i.

In de winkel was geen mogelijkheid om HD materiaal te laten zien. Hier was ik op voorbereid want ik had m'n (oude) xbox met component kabel meegenomen. Deze mocht ik aansluiten. Na de instellingen op 720p te hebben gezet, bleek dat het beeld niet scherp was. Vooral aan de lettertjes in het menu van Xbox Media Center was dat te goed te zien. De lettertjes waren zeer moeilijk te lezen. Ze bestonden namelijk uit een paar blokjes, een erg lage resolutie dus.
Ik durf zelfs te zeggen dat de tv geen 720p of 1080i resolutie kan weergeven. Of nog erger: mijn normale Philips CRT tv geeft scherper beeld dan deze Samsung "HD"-TV!

Daarna mocht ik de xbox op een LCD televisie aansluiten. Wat een wereld van verschil; de lettertjes waren perfect te lezen! En zelfs de rondingen van de lettertjes waren perfect te zien. Dit was duidelijk wel 720p.

Jammer.

n.b. Trillende lijntjes of raster vorming kon ik niet echt ontdekken. Ook de geometrie was niet slecht.
Tsjah, goede kans dat ie compleet verkeerd ingesteld staat...
Ik kan met gemak me crt een kutbeeld laten weergeven door middel van de instelling, geen probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
'k Heb nog met de sharpness instelling gespeeld maar het mocht niet baten. Voor de rest kon ik geen instelling vinden om het beeld beter te maken. Tja, ik durfde niet te vragen of ik wat instellingen mocht wijzigen in het service menu... :9

Heeft de tv misschien een instelling om handmatig van 480/576i naar 720p te switchen? Want dat beeld wat ik zag was echt niet beter dan het aloude PAL of NTSC. Terwijl (ik zeg het nog maar een keer) op de LCD tv het beeld wel direct goed was.

n.b. nu ik er over nadenk, het beeld was niet alleen onscherp maar ik denk dat het beeld werd gedownscaled. Daardoor waren de lettertjes blokkerig en niet te lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Slogra op 20-06-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dan, van pure ellende maar een Xbox360 gekocht, ;)

En GVD wat een strak beeld! Zo is HD bedoeld, :9~ (Component aangesloten)

Ik heb alleen iets last van de geometrie aan de linkerkant bij de rand vh scherm, maar absoluut niet hinderlijk en misschien komt dit nog wel goed bij een ISF calibratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/3764/pics2jh.gif

Heb je zelf nog niet in het service menu gekeken om die geometrie op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slogra schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:59:
[afbeelding]

Heb je zelf nog niet in het service menu gekeken om die geometrie op te lossen?
Wel even gekeken maar nog niks geprobeerd, eerst even kijken of ik ergens een test dvd vandaan kan halen, iemand tips? :X

Grrrr, nu zit de vriendin met de controller OE! AAH!! botsauto's! Parijs Dakar! (met PGR3) en dat was niet helemaal de bedoeling, :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh en ff kijken of ik ergens batterijen heb dan komen de pics d'r aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20482 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:06:
[...]

Wel even gekeken maar nog niks geprobeerd, eerst even kijken of ik ergens een test dvd vandaan kan halen, iemand tips? :X

Grrrr, nu zit de vriendin met de controller OE! AAH!! botsauto's! Parijs Dakar! (met PGR3) en dat was niet helemaal de bedoeling, :z
PGR3 is intern 600p (24lijnen verschil met pal progressive) staat ergens in deze thread, moet je dus even andere game erin knallen als je die hebt :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste