Ja PGR3 is mwoah mwoah.... Burnout 3 demootje is wel echt superVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:11:
[...]
PGR3 is intern 600p (24lijnen verschil met pal progressive) staat ergens in deze thread, moet je dus even andere game erin knallen als je die hebt
Heb a.s. zaterdag een afspraak om de ISF Callibratie uit te laten voeren.
Zal mijn bevindingen en mss foto's plaatsen, zodat naar mijn idee dit toch wel een heel erg mooi toestel is.
Zal mijn bevindingen en mss foto's plaatsen, zodat naar mijn idee dit toch wel een heel erg mooi toestel is.
Verwijderd
Maak eens before after pics van een testbeeldBaseM schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:57:
(plaatjes zeggen 1897987 keer meer dan woorden
Verwijderd
Kost dat?BaseM schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:57:
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik hoop alleen dat de technicus al beschikt over een service handleiding. Er zwerft wel een Samsung Slimfit handleiding rond door deze forums, maar die is van een ouder type slimfit met een ander chassis. Ik was zelf van plan t.z.t. een service handleiding meteen mee te bestellen als ik het toestel zelf bestel. Dan te bedenken dat je vroeger een uitgebreide gebruiksaanwijzing en een schema kreeg bij een TV toestel.BaseM schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:57:
De uitkomst van deze calibratie zegt meer m.i. dan enige test. Nu wordt duidelijk welke kwaliteit in het ontwerp van het toestel steekt. Een test van een toestel direct uit de fabriek zal mogelijk alleen maar laten zien hoe twijfelachtig de fabrieks inregeling is. Persoonlijk zoek ik vooral beeldkwaliteit, en in principe levert een CRT nog steeds de beste kwaliteit. Als ik dan € 125 extra moet uitgeven om een perfect plaatje te krijgen, dan is dat nog steeds een koopje in vergelijking met een top kwaliteit LCD.
[ Voor 5% gewijzigd door grunnsat op 21-06-2006 08:16 ]
Kan iemand mij iets vertellen over de zwarte versie. Ik hoorde dat er een compleet zwarte versie van deze TV in omloop is. Komt deze ook naar Nederland toe?
Er is inderdaad een zwarte versie met een ander typenummer (409D als ik mij niet vergis). Ik weet niet precies wat de specificaties zijn van die uitvoering. De Nederlandse importeur zal er niets van af weten, die weet nog niet eens dat hij de 409T verkoopt.Resinman schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:27:
Kan iemand mij iets vertellen over de zwarte versie. Ik hoorde dat er een compleet zwarte versie van deze TV in omloop is. Komt deze ook naar Nederland toe?
Afgezien daarvan vind ik persoonlijk de helemaal zwarte uitvoering ook niet zo mooi. Miin eerste gedachte was ook om te proberen een helemaal zwarte te kopen, maar ik heb foto's van die uitvoering gezien, en ik vind hem erg saai om te zien. De zwart met zilver ziet er een beetje luxe uit, de helemaal zwarte wat goedkoop. Dat is althans mijn mening.
Biede modellen hebben wel wat, het maakt mij niet zoveel uit als het beeld maar goed is.grunnsat schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:18:
[...]
Er is inderdaad een zwarte versie met een ander typenummer (409D als ik mij niet vergis). Ik weet niet precies wat de specificaties zijn van die uitvoering. De Nederlandse............
Het lijkt me een slecht idee om mensen buiten het forum om, te gaan spammen met vragen over dit en dat. Dat is nou juist de functie van een forum, en bovendien hebben anderen misschien juist wel dezelfde vragen. Hoef je niet eindeloos hetzelfde antwoord te mailen naar de vraagsteller.
En is dit dan alleen die ISF caliberatie, of word hij dan gewoon helemaal gefijntuned.
Want ik vind 80 euro nog wel een prijs die te doen is, als hij daardoor helemaal chic du freak word.
Ik vind het toch wel een geil gebakje hoor, ook al lijkt zilver indd behoorlijk cheapo. ( hij is ook cheapo, dus opzich, waar hebben we het over
hoi
De Calibratie is de "fijntuning" dus Yep, en heb er nu al zin an...Mielmania schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:38:
[...]
En is dit dan alleen die ISF caliberatie, of word hij dan gewoon helemaal gefijntuned.
Want ik vind 80 euro nog wel een prijs die te doen is, als hij daardoor helemaal chic du freak word.
Ik vind het toch wel een geil gebakje hoor, ook al lijkt zilver indd behoorlijk cheapo. ( hij is ook cheapo, dus opzich, waar hebben we het over)
Verwijderd
jetje wat doet het lang altijd met Samsung. ik heb het TV op 7 Juni besteld bij Bestel ICT en werd verteld dat het kan 2 weken duuren nu zeggen ze dat ze hem niet voor 4 Juli zal hebben dus nu mis ik toch het hele WK, ik had nog gehoopt dat ik de laaste 2 weken zal nog kunnen kijken via de nieuwe TV, zijn er nog andere hier die het TV hebben besteld en zitten nog op te wachten ????
Ben net terug uit Emmeloord voor de calibratie.BaseM schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:01:
[...]
De Calibratie is de "fijntuning" dus Yep, en heb er nu al zin an...
In 1 woord 1 grote teleurstelling.
De man die de calibratie's uitvoerd, vertelde me dat de tv qua geometrie slecht was, hij kreeg hem ook niet strak en in de hoeken zaten er donkere vlekken.
Dus de tv is NIET gecalibreert.
Aangezien ik de tv nu ongeveer 2 weken in mijn bezit heb moest ik, als ik hem was, de tv onder garantie terugbrengen bij de BCC, dus dat ga ik nu ook doen a.s. donderdag.
Jammer en ik hoop dat het toevalling een slecht model was wat ik nu heb...
Wordt vervolgd....
Verwijderd
dus als het TV valt niet te calibraren kan je dat als reden voor terug brengen gebruiken ???
Lijkt mij wel. Volgens het Burgerlijk Wetboek moet een product voldoen aan de verwachtingen die je daar rederlijkerwijs aan mag stellen. Dit toestel wordt met het label HD-Ready op de markt gezet, ofwel het kan HDTV beelden weergeven. HDTV betekent dat aan het beeld hogere verwachtingen gesteld mogen worden dan aan een SDTV toestel, en dat geldt niet alleen voor het aantal beeldlijnen. Een redelijk goede geometrie (het blijft een CRT!) en een egaal beeld zonder vlekken horen daar ook bij. In dit geval heeft de koper ook nog eens de moeite genomen om extra geld uit te geven voor een perfecte afregeling. Als de expert/technicus die deze afregeling moet uitvoeren dan moet constateren dat aan de basisvoorwaarden voor een dergelijke afregeling niet voldaan kan worden, dan mag je stellen dat dit exemplaar niet aan redelijke kwaliteit eisen voldoet.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:42:
dus als het TV valt niet te calibraren kan je dat als reden voor terug brengen gebruiken ???
Wat vervelend zeg dit, ik hoop maar dat het exemplarisch is, maar dit verwacht ik eigenlijk niet 
Dan toch maar op zoek naar een LCD HDTV....?
Idd, dit vebraast mij ook heel ergeqjim schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:45:
Wat vervelend zeg dit, ik hoop maar dat het exemplarisch is, maar dit verwacht ik eigenlijk niet

Inkoppertje misschien, maar kijk ook eens naar de Philips 32PW9551 CRT HD compatible tvmr.d0hage schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Idd, dit vebraast mij ook heel erghopelijk is het exemplarisch want deze tv zou ik ook graag willen. Als het niet zo is dan maar door sparen voor een lcd
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Samsung heeft hun .NL website geupdate met die WS-32Z409 maar er is ook een andere slimfit model bij met HD-Ready het WS-32Z308P deze heeft volgens het site geen HDMI ??? is grooter en is zwaarder 60kg !!!
http://www.samsung.com/nl/products/tv/slimfittv/index.asp
http://www.samsung.com/nl/products/tv/slimfittv/index.asp
Dat weet ik niet precies, maar ik vind wel dat als je de ondertiteling in een boog bekijkt dat dat niet kan. (Ik dacht dat dat dus verholpen zou worden bij een calibratie) en cker ook de donkere plekken in de hoeken. We wachten het af, ga donderdag naar de desbetreffende winkel.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:42:
Ik heb hem nu ook thuis staan, heb aardig wat geometrieproblemen ook wat last van vlekken in de hoeken. Kijk het nog even een paar dagen aan...
Ik heb in AVForums berichten gelezen dat het wel mogelijk is om zo'n boog bij te werken. Hoe dat kan weet ik niet, want in de geometrie afstellingen die ik vond in de Samsung handleiding (van een ouder type TV) staan alleen maar afstellingen voor verticale afwijkingen. Had die technicus een service handleiding van deze Samsung ??BaseM schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:20:
[...]
Dat weet ik niet precies, maar ik vind wel dat als je de ondertiteling in een boog bekijkt dat dat niet kan. (Ik dacht dat dat dus verholpen zou worden bij een calibratie)
Je hebt volkomen gelijk. Het lijkt er op dat dit toestel te snel op de markt gekomen is (voetbal??), en dat er nu veel te veel exemplaren zijn uitgeleverd die niet voldoen aan de normale kwaliteit eisen die je er aan mag stellen. In hetzelfde AVForums zie ik echter steeds meer berichten van mensen die heel tevreden zijn, en berichten over een superieure beeldkwaliteit. Mogelijk dat Samsung de productie kwaliteit nu beter in de hand heeft. Dat moet ook wel, want de 409's en 419's komen nu bij bosjes terug van ontevreden klanten. Dat is sneu voor de klanten en Samsung, om nog maar niet te spreken van de winkels. Ik wacht met mijn aankoop totdat ik redelijk zeker weet dat goede toestellen uitgeleverd worden, want die blijken toch vervaardigd te worden.en cker ook de donkere plekken in de hoeken. We wachten het af, ga donderdag naar de desbetreffende winkel.
Ik denk niet dat Samsung van hun vorige modellen geleerd heeft.
Het maakt ze gewoon geen ruk uit dat deze tv's bagger zijn.
99% van de mensen die ziet deze problemen toch niet en denken dat ze een mooie TV hebben gekocht. 1% kijkt verder en ziet dat het niet goed is en brengt hem eventueel terug.
Als ze van http://www.isfcalibraties.nl (emmeloord) de tv niet scherp kunnen krijgen heb ik absoluut geen vertrouwen meer in deze hele slimfit technologie. Dat verklaart dan ook dat Philips wel de beeldbuis maakt maar zelf geen tv op de markt brengt met deze beeldbuis. Het beeld is gewoon niet goed te krijgen.
99% van de mensen die ziet deze problemen toch niet en denken dat ze een mooie TV hebben gekocht. 1% kijkt verder en ziet dat het niet goed is en brengt hem eventueel terug.
Als ze van http://www.isfcalibraties.nl (emmeloord) de tv niet scherp kunnen krijgen heb ik absoluut geen vertrouwen meer in deze hele slimfit technologie. Dat verklaart dan ook dat Philips wel de beeldbuis maakt maar zelf geen tv op de markt brengt met deze beeldbuis. Het beeld is gewoon niet goed te krijgen.
De verticale lijnen krijgen ze indien deze naar een zijde afwijkt absoluut kaars recht.Gorefest schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:38:
Alleen de horizontale lijnen kunnen ze nix mee.(Dat kon vroeger wel bijv. bij een Hitachi Rearprojection tv)
In Emmeloord vonden ze het model prachtig, de kleuren waren ook goed, alleen dus de donkere plekken en de geometrie.
Afwachten dus wat er voor mij aankomende donderdag zal geschieden....
Dat is nu juist het probleem, die lijnen wijken niet af naar een kant. Die zijn ontzettend hakkelig bij de samsung.BaseM schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:26:
[...]
De verticale lijnen krijgen ze indien deze naar een zijde afwijkt absoluut kaars recht.
Alleen de horizontale lijnen kunnen ze nix mee.(Dat kon vroeger wel bijv. bij een Hitachi Rearprojection tv)
In Emmeloord vonden ze het model prachtig, de kleuren waren ook goed, alleen dus de donkere plekken en de geometrie.
Maar een heel duur merk als Metz gebruikt die Philips buizen wel, hoed verklaar je dat dan? Overigens komen de Philips buizen en de Samsung buizen bij mijn weten niet uit dezelfde fabriek.Gorefest schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:38:
Stuur eens een mailtje met je bevindingen naar Samsung, en doe daarbij het dringende verzoek om de product manager voor de SlimFit TV's te laten reageren, en niet één of andere naamloze figuur van de consumenten helpdesk. Je vindt het adres op de Samsung website (contact us).BaseM schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:26:
De verticale lijnen krijgen ze indien deze naar een zijde afwijkt absoluut kaars recht.
Beschikten ze in Eemmeloord eigenlijk wel over de service handleiding, en dan bedoel ik echt die voor de 409.
Ook over de Metz heb ik ook verhalen gelezen dat ze geometrie problemen hebben!grunnsat schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:20:
[...]
Maar een heel duur merk als Metz gebruikt die Philips buizen wel, hoed verklaar je dat dan? Overigens komen de Philips buizen en de Samsung buizen bij mijn weten niet uit dezelfde fabriek.
Dit is nu samsungs 4e of 5e slimfit serie en nog steeds hebben ze allerlei problemen waaronder de geometrie. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit goed komt...
Dat heb ik van ieder merk en type zo ondertussen wel gelezen, ook van de Philips 9551. Ik kan mij niet voorstellen dat Metz zijn reputatie op het spel zet door een complete reeks SlimLine CRT toestellen op de markt te zetten die consequent geometrie problemen hebben.Gorefest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:39:
Ook over de Metz heb ik ook verhalen gelezen dat ze geometrie problemen hebben!
Ik weet niet hoe je bij 4e of 5e serie komt. De 3xx serie was de eerste, en de 4xx serie is de tweede. Daarbij komt dat ik de laatste paar weken in de diverse fora steeds meer enthousiaste berichten lees van mensen die een heel goed toestel gekocht hebben.Dit is nu samsungs 4e of 5e slimfit serie en nog steeds hebben ze allerlei problemen waaronder de geometrie. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit goed komt...
Ieder CRT toestel met een vlakke beeldbuis zal aan de randen minder scherp en wat donkerder zijn. Dat is het gevolg van de bouwwijze van de beeldbuis. Binnen in de beeldbuis heerst een vacuum, en dus kan de voorkant van de beeldbuis niet zomaar een vlakke plaat zijn. Een kleine tik er tegen aan, en het ding zou imploderen. Daarom is de binnenzijde van de voorkant van een vlakke beeldbuis gebogen, en dat houdt in dat aan de zijkanten het glas veel dikker is als als in het midden. Het licht moet daar dus door veel meer glas heen dringen, en dus is het beeld daar iets minder scherp en donkerder. Dit is ook de reden dat die dingen zo zwaar zijn, er zit heel veel glas aan de voorkant!
zo te horen een mooi toestel, hoewel er welw at probleempjes zijn, maar ik denk dat die binnenkort door samsung opgelost zulen worden. echt geen prijs trouwens voor zo'n tvtje.
Die problemen zaten ook al in de vorige toestellen, toen zijn ze ook niet opgelost dus waarom nu wel?dangerpaki schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:32:
zo te horen een mooi toestel, hoewel er welw at probleempjes zijn, maar ik denk dat die binnenkort door samsung opgelost zulen worden. echt geen prijs trouwens voor zo'n tvtje.
Verwijderd
Ik heb nu een andere videokaart gekocht een GeForce6600GT (dual dvi, wel zo makkelijk) en nu heb ik wel mooi beeld op 720p en 1080i via de DVI naar HDMI kabel.
Zit alleen nog te kutten met de drivers voor Vista, grr (geen dual view dus)
En de geometrie is maar iets aan te merken en dat is links iets krom loopt bij een verticale lijn, maar dat moet dus op te lossen zijn? En van donkere plekken ook weinig last, heel ietsjes in de hoeken.
Zit alleen nog te kutten met de drivers voor Vista, grr (geen dual view dus)
En de geometrie is maar iets aan te merken en dat is links iets krom loopt bij een verticale lijn, maar dat moet dus op te lossen zijn? En van donkere plekken ook weinig last, heel ietsjes in de hoeken.
Dat kun je heel makkelijk oplosssen in het service menu.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:13:
Verwijderd
Tsja, volgens mij werd dat een maand voor de launch ook al gezegd. En je kan wel blijven volhouden dat het weer een klein foutje van samsung is en dat de 2e uitgave of wat dan ook die fouten niet hebben, maar als zelfs frank (emmeloord) er al niets mee kan wil dat wel heel wat zeggen.Gorefest schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:38:
Let's make things better.
Laat ik voorop stellen dat Samsung erg dom bezig is door heel gebrekkig ingestelde toestellen af te leveren, daar is iedereen het wel over eens. Maar te roepen dat de vorige generatie en deze alleen maar slecht is en kan zijn omdat het concept niet deugt is je reinste nonsens. Over de vorige generatie heb ik diverse berichten gelezen van mensen die een heel slecht afgeregeld toestel kochten, dat na goed inregelen toch een prachtig beeld had zonder vervormingen. Ook van de huidige serie zijn er ettelijke berichten van mensen die juichen over de beeldkwaliteit, en waar nauwelijks geometrie problemen optreden. Kortom, het kan wel.Gorefest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:15:
Die problemen zaten ook al in de vorige toestellen, toen zijn ze ook niet opgelost dus waarom nu wel?
Het steeds maar ongenuanceerd blijven roepen dat het nooit wat wordt, terwijl er toch ook duidelijk bewijzen van het tegendeel zijn, draagt niet echt bij aan een zinvolle discussie m.i. .
Verwijderd
Ongenuanceerd blijven roepen dat het toch nog wel eens wat wordt draagt wel bij?grunnsat schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:26:
[...]
Laat ik voorop stellen dat Samsung erg dom bezig is door heel gebrekkig ingestelde toestellen af te leveren, daar is iedereen het wel over eens. Maar te roepen dat de vorige generatie en deze alleen maar slecht is en kan zijn omdat het concept niet deugt is je reinste nonsens. Over de vorige generatie heb ik diverse berichten gelezen van mensen die een heel slecht afgeregeld toestel kochten, dat na goed inregelen toch een prachtig beeld had zonder vervormingen. Ook van de huidige serie zijn er ettelijke berichten van mensen die juichen over de beeldkwaliteit, en waar nauwelijks geometrie problemen optreden. Kortom, het kan wel.
Het steeds maar ongenuanceerd blijven roepen dat het nooit wat wordt, terwijl er toch ook duidelijk bewijzen van het tegendeel zijn, draagt niet echt bij aan een zinvolle discussie m.i. .
En als emmeloord er niets mee kan wil dat echt wel wat zeggen hoor
Ik heb nog geen bewijs gezien dat het wat kan worden, alleen maar veel slechte plaatjes en ervaringen. Natuurlijk zijn er mensen die roepen perfect beeld...yeah right...dat zijn dezelfde mensen die een 40" LCD voor 200 Euro kopen en zeggen dat ze een perfect beeld hebben.grunnsat schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:26:
[...]
Precies zo zie ik het ook...Ongenuanceerd blijven roepen dat het toch nog wel eens wat wordt draagt wel bij?
[ Voor 15% gewijzigd door Gorefest op 26-06-2006 14:41 ]
Geometrie en vlekken zijn voor mij nog niet eens de belangrijkste problemen. Toon eerst maar eens aan dat die tv daadwerkelijk HD materiaal kan tonen op een HD resolutie. Het is mij in ieder geval niet gelukt toen ik in de winkel mijn xbox via component aangesloten had. De tv geeft welliswaar beeld maar slechts op een lage resolutie.
Verwijderd
Ik ben verder niet heel bekend met deze tv maar er zijn toch genoeg foto's langsgekomen van deze tv met daarop super scherpe HD beelden. O.a. eentje van een mooi vrouwengezicht en nog wat xbox 360 beelden. Verder heb ik nog geen HD-films gezien dus wat dat betreft geef ik je gelijk.Slogra schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:21:
Geometrie en vlekken zijn voor mij nog niet eens de belangrijkste problemen. Toon eerst maar eens aan dat die tv daadwerkelijk HD materiaal kan tonen op een HD resolutie. Het is mij in ieder geval niet gelukt toen ik in de winkel mijn xbox via component aangesloten had. De tv geeft welliswaar beeld maar slechts op een lage resolutie.
Verwijderd
dat is juist het enige pluspuntSlogra schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:21:

Of ze hebben gewoon het gebrek aan kennis bij deze toestellen...Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:28:
[...]
Ongenuanceerd blijven roepen dat het toch nog wel eens wat wordt draagt wel bij?
Verwijderd
Mwah, zij draaien daar echt wel wat langer mee dan vandaag. Een tv als deze zal zeker niet zo gek veel anders zijn dan een normale tv.Bartjuh schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:26:
[...]
Of ze hebben gewoon het gebrek aan kennis bij deze toestellen...
Heb vandaag ff een mail richting Samsung gestuurd, afwachten maar denk??
Geachte Product Manager SlimFit TV's,
Ik heb sinds 2 weken de Samsung 32wsz409 in mijn bezit. Een heel mooi toestel. Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een calibratie dvd met testbeelden, hierop is te zijn dat de geometrie van kant deugt. Geen enkele lijn is kaarsrecht, noch verticaal noch horizontaal. In de hoeken van het beeld zijn er ook donkere vlekken aanwezig.
Volgens mij is dit niet de bedoeling van zo'n top tv??
Ik kan helaas geen foto's bij sluiten.
Is dit probleem, wat jullie ook met de vorige slimfit modellen hadden nog niet opgelost?
Is er wel een slimfit tv die wel goede geometrie heeft en geen vlekken in de hoeken?
Was dit misschien exemplarisch??
Ik dank u voor uw snelle reactie,
Met vriendelijke groet,
Ik dacht eigenlijk dat ik heel wat nuances had aangedragen in de discussie. Ik heb geconstateerd dat er vele slechte toestellen worden afgeleverd, maar dat er ook heel goede exemplaren zijn. Verder heb ik gezegd dat ik deze gang van zaken niet slim vindt van Samsung. Ook heb ik de vraag gesteld of men in Emmeloord wel beschikte over een service handleiding van de 409. Zelf hoop ik het toestel t.z.t. te bestellen incl. zo'n handleiding zodat ik over alle relevante informatie beschik. Ik heb namelijk op AVforums ook de bijdrage van iemand gelezen die de horizontale boog wel had weggekregen, terwijl dat in Emmeloord niet lukte. Ik trek de kundigheid van de technici in Emmeloord niet in twijfel, maar een goede handleiding is toch wel erg handig bij dit soort toestellen.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:28:
Ongenuanceerd blijven roepen dat het toch nog wel eens wat wordt draagt wel bij?
Kortom, ik heb iets meer bijgedragen dan alleen maar roepen "het wordt niks".
Maar natuurlijk, dat zijn ook typisch de consumenten die de moeite nemen aan allerlei forums over TV deel te nemen.Gorefest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:41:
Ik heb nog geen bewijs gezien dat het wat kan worden, alleen maar veel slechte plaatjes en ervaringen. Natuurlijk zijn er mensen die roepen perfect beeld...yeah right...dat zijn dezelfde mensen die een 40" LCD voor 200 Euro kopen en zeggen dat ze een perfect beeld hebben.

Zoek nu eerst eens op andere fora voordat je dit soort dingen gaat posten. Het staat zo suffig als jij beweert dat het ding waarschijnlijk geen HD resolutie aan kan terwijl anderen nauwkeurig het verschil in beeldkwaliteit tussen 720p en 1080i beschrijven als ze hun spelcomputers aansluiten.Slogra schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:21:
Oh trust me, dat zijn er genoeg. Vooral op Kieskeurig.nl en dergelijke sites.grunnsat schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:21:
[...]
Maar natuurlijk, dat zijn ook typisch de consumenten die de moeite nemen aan allerlei forums over TV deel te nemen.
Hier zijn nog heel weinig mensen die hem zelf hebben, volgensmij zelfs maar 1-tje...
Excuses heb zelf ook een kleine bijdrage op kieskeurig gezet, en op htforum en op GoT.
Ik(persoonlijk) vind het afgezien van de geometrie problemen absoluut een hele mooie tv, was zelf ook op de RAF hifi show, en daar de Panasonic plasma PV 600 gezien. Absoluut ook een hele mooie tv, maar weer ik vind een CRT hdtv absoluut op dit moment het mooiste beeld, daarom post ik overal een kleine bewoording van mijn eigen bevindingen, dit bedoel ik absoluut tegen niemand negatief oid.
Ik hoop dat ik as dond. een ander toestel krijg of dat ze bij Samsung de geo problemen oplossen, want ik blijf erbij dat dit een heel mooi toestel kan zijn.
Ik(persoonlijk) vind het afgezien van de geometrie problemen absoluut een hele mooie tv, was zelf ook op de RAF hifi show, en daar de Panasonic plasma PV 600 gezien. Absoluut ook een hele mooie tv, maar weer ik vind een CRT hdtv absoluut op dit moment het mooiste beeld, daarom post ik overal een kleine bewoording van mijn eigen bevindingen, dit bedoel ik absoluut tegen niemand negatief oid.
Ik hoop dat ik as dond. een ander toestel krijg of dat ze bij Samsung de geo problemen oplossen, want ik blijf erbij dat dit een heel mooi toestel kan zijn.
Ik doel natuurlijk niet op Kieskeurig, maar meer op fora zoals dit, AVforums.com, hifi-forum.de etc.Gorefest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:52:
Oh trust me, dat zijn er genoeg. Vooral op Kieskeurig.nl en dergelijke sites.
Hier zijn nog heel weinig mensen die hem zelf hebben, volgensmij zelfs maar 1-tje...
En ik vind jou suf (kinderachtig heh). Heb jij de tv al met eigen ogen gezien? In 720p/1080i?grunnsat schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:25:
[...]
Zoek nu eerst eens op andere fora voordat je dit soort dingen gaat posten. Het staat zo suffig als jij beweert dat het ding waarschijnlijk geen HD resolutie aan kan terwijl anderen nauwkeurig het verschil in beeldkwaliteit tussen 720p en 1080i beschrijven als ze hun spelcomputers aansluiten.
Ik heb op verschillende fora gekeken maar niemand heeft me nog kunnen overtuigen. Ik vertrouw ook liever mijn eigen ogen. Ik heb verteld wat mijn ervaring met de tv was in de winkel, en die was helaas zeer slecht.
Ergens heb ik gelezen dat de tv zo nu en dan terugschakelde naar een lage resolutie. Misschien deed de tv die ik bekeken heb dat constant.

Ik word graag overtuigd dat deze tv wel HD resoluties kan weergeven, zodat ik deze tv een tweede kans kan geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Slogra op 27-06-2006 10:25 ]
Verwijderd
Wat een bullshit, het is juist het enige pluspunt aan die tv dat hij niet terugscaled naar een niet-hd resolutie.
Ik heb de knoop zo goed als doorgehakt.
Ik ga niet voor de Samsung of Philips maar voor de Panasonic 32px30 (inclusief meubel)

Deze Panasonic heeft Acuity technologie.
Deze Acuity technologie verhoogd de resolutie naar 833 beeldlijnen en 2376 pixels per lijn (net zoiets als Pixel Plus dus)
Hij heeft ook alle aansluitingen die je maar bedenken kan op HDMI na:
AV-1-RGB in (Scart)
AV-2-S-Video in en AV in/uit (scart)
AV-4-S-Video/RGB in en AV in/uit (scart)
AV5-AV in/uit (scart)
Audio uit (Cinch)
Component Video Input en Progressive Input (Cinch) 480P & 576P
S-Video in en AV in
Hoofdtelefoonaansluiting
Op Hifi-forum is iemand die eerst deze panasonic heeft gehad en daarna de samsung en hij kon nauwelijks verschil zien tussen deze 2 TV's aangesloten op de XBox 360. Op RGB (scart) en Component vanaf een DVD speler gaf de Panasonic een veel mooier plaatje. Hij was dus ook teleurgesteld en had meer van de samsung verwacht.
Panasonic staat er ook om bekend zeer goede TV's te maken. De adviesprijs van Panasonic is iets van 1600 Euro en ik kan deze nu krijgen voor 549 inclusief meubel terwijl deze TV 3 maand geleden nog bijna 1000 Euro koste.
Ook het design is natuurlijk heel erg mooi (vind ik tenminste
)
Ik ga niet voor de Samsung of Philips maar voor de Panasonic 32px30 (inclusief meubel)

Deze Panasonic heeft Acuity technologie.
Deze Acuity technologie verhoogd de resolutie naar 833 beeldlijnen en 2376 pixels per lijn (net zoiets als Pixel Plus dus)
Hij heeft ook alle aansluitingen die je maar bedenken kan op HDMI na:
AV-1-RGB in (Scart)
AV-2-S-Video in en AV in/uit (scart)
AV-4-S-Video/RGB in en AV in/uit (scart)
AV5-AV in/uit (scart)
Audio uit (Cinch)
Component Video Input en Progressive Input (Cinch) 480P & 576P
S-Video in en AV in
Hoofdtelefoonaansluiting
Op Hifi-forum is iemand die eerst deze panasonic heeft gehad en daarna de samsung en hij kon nauwelijks verschil zien tussen deze 2 TV's aangesloten op de XBox 360. Op RGB (scart) en Component vanaf een DVD speler gaf de Panasonic een veel mooier plaatje. Hij was dus ook teleurgesteld en had meer van de samsung verwacht.
Panasonic staat er ook om bekend zeer goede TV's te maken. De adviesprijs van Panasonic is iets van 1600 Euro en ik kan deze nu krijgen voor 549 inclusief meubel terwijl deze TV 3 maand geleden nog bijna 1000 Euro koste.
Ook het design is natuurlijk heel erg mooi (vind ik tenminste
Verwijderd
hoe kan jij die dan voor dat bedrag krijgen?! want dat is idd the godfather van traditionele crt's 
heb zelf een px10 en dat is al het scherpste beeld wat ik gezien heb bij een normale crt in mijn omgeving.
Zo'n PX30 is alleen wel schuwduur.
ik denk dat deze samsung een erg interessante TV is voor over een jaartje ofzo als mensen over gaan op platte schermen en deze tv's 2ehands aangeboden worden. Dan zie je gelijk genometriestatus en zijn ze toch nog stukken goekoper (adviesprijs 699, dus 2ehands op weg naar de helft).
heb zelf een px10 en dat is al het scherpste beeld wat ik gezien heb bij een normale crt in mijn omgeving.
ik denk dat deze samsung een erg interessante TV is voor over een jaartje ofzo als mensen over gaan op platte schermen en deze tv's 2ehands aangeboden worden. Dan zie je gelijk genometriestatus en zijn ze toch nog stukken goekoper (adviesprijs 699, dus 2ehands op weg naar de helft).
[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 13:28 ]
Verwijderd
Ik heb hem ook!!!Gorefest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:52:
[...]
Oh trust me, dat zijn er genoeg. Vooral op Kieskeurig.nl en dergelijke sites.
Hierbij dan een paar berichtjes uit het buitenland:Slogra schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:23:
[...]
En ik vind jou suf (kinderachtig heh). Heb jij de tv al met eigen ogen gezien? In 720p/1080i?
Ik heb op verschillende fora gekeken maar niemand heeft me nog kunnen overtuigen. Ik vertrouw ook liever mijn eigen ogen. Ik heb verteld wat mijn ervaring met de tv was in de winkel, en die was helaas zeer slecht.
Ergens heb ik gelezen dat de tv zo nu en dan terugschakelde naar een lage resolutie. Misschien deed de tv die ik bekeken heb dat constant.Misschien is er een of andere HD-knop of instelling die ik over het hoofd heb gezien. Of misschien werkt de tv alleen goed via de HDMI ingang.
Ik word graag overtuigd dat deze tv wel HD resoluties kan weergeven, zodat ik deze tv een tweede kans kan geven.
a zum zocken und DVD ist er schon richtig gut so jetzt nach Feinjustierung! Ich bereue den kauf nicht! halt grad jetzt zur WM hätte ich meinen pana behalten sollen
Aber zum Zocken auf der 360 ist er wirklich echt Sahne jetzt und ich hab den Eindruck, dass das Bild auf 1080i fast ein wenig besser ist als über 720p...
aber viel besser als auf meinem Pana mit 480p ist es jetzt nicht... die kanten sind halt etwas glatter, aber das wars auch, wenn man mal von ein paar kleinen Detailverbesserungen absieht, die man aber eher nur subjektiv wahrnimmt...
die Anleitung (hab sie grad mal spasseshalber durchgelesen) ist übrigens wie das Anschlussterminal hinten unter aller sau!
Dass mir die Anschlussbuchsen entegegenkommen ist mir noch nie unter gekommen... bei meinem Auto fällt doch auch nciht einfach der aussenspiegel ab, wenn ich reinschau... so ein Murcks... dem techniker, der dann kommt, schick ich dann ncoh nen "netten" Gruß mit zu Samsung nach Hause
So nun aber mal noch en kleines testupdate:
Hab mal grad alles mit der Burosch referenz DVD durchgetestet und muss sagen, dass die Geometrie bis auf ein paar Kleinigkeiten rechts und links (ca. 6-7cm je vom Rand entfernt) absolut top ist und nicht schlechter als bei meinem Pana.
Nur die Farben Schwarz (schade für eine Röhre) und Weiss sind nicht wirklich gut! schwarz ist ein wirklich dunkles grau und weiß ein recht helles grau mit minimalem gelbstich... besser bekomme ich es nicht justiert!
Ich bin zufrieden insgesamt, weil ich für einen 680€ billigen TV nicht mehr erwartet habe
Als ich vor 2 Jahren meinen Pana gekauft habe, war der "Aha-Effekt" wirklich grandios.
Hier hält es sich in grenzen....
also mein schrieb da oben hört sich jetzt glaub schlecht machend an, soll es aber nicht sein! Man muss ja auch den Preis berücksichtigen und ich würde sagen, dass man zwischen 500-900€ momentan kein besseres TV-Gerät bekommen kann...
und besser als jeder Plasma und LCD bis 1800-2200e ist er auf jeden Fall
There's been a few questions/comments re: the 360's performance on this TV. For my 2p's worth, the PQ is FANTASTIC. Used Geometry Wars to fine-tune the geometry in the Service Menu and haven't looked back. One useful feature in the Service Menu is the Gamma setting - a number of 360 games have a tendancy to be a bit dark in places (BF2, Burnout Revenge spring to mind) knocking the Gamma up helps a lot.
Wat die samsung zo interessant maakt is dat het een slimfit tv is. Daardoor maakt Samsung het zichzelf wel moeilijk omdat de hoek tussen elektronenkanon en beeldbuis erg groot is. Dat hij dus niet optimaal beeld geeft is dan niet heel erg verwonderlijk. Die panasonic die jij noemt heeft volgens mij niet een slimfit buis en is dus ook geen concurrent van die Samsung, ze richten zich op een ander publiek.Gorefest schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:16:
Zo positief is die Duitser dus ook niet!grunnsat schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:05:
[...]
Hierbij dan een paar berichtjes uit het buitenland:
[...]
[...]
-Afvallende connectoren
-Voor de WK had hij liever zijn Panasonic gehouden.
-Op de XBOX 360 was hij niet veel beter dan de Panasonic op 480P
-Zwart en Wit zijn niet echt Zwart en Wit (zou eigenlijk grote voordeel van een CRT moeten zijn!)
Lees even zijn laatste zin, die spreekt boekdelen.Dis Zwart & Wit toestanden zijn afstelling zaken, daarvor heb ik b.v. een DVD in huis waarme je dat kunt afregelen.Gorefest schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:52:
[...]
Zo positief is die Duitser dus ook niet!
-Afvallende connectoren![]()
-Voor de WK had hij liever zijn Panasonic gehouden.
-Op de XBOX 360 was hij niet veel beter dan de Panasonic op 480P
-Zwart en Wit zijn niet echt Zwart en Wit (zou eigenlijk grote voordeel van een CRT moeten zijn!)
[ Voor 12% gewijzigd door grunnsat op 27-06-2006 16:21 ]
Die DVD had hij dus ook maar toch krijgt hij het niet goed afgesteld. Alleen zijn geometrie had hij aardig goed gekregen.grunnsat schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:19:
[...]Lees even zijn laatste zin, die spreekt boekdelen.Dis Zwart & Wit toestanden zijn afstelling zaken, daarvor heb ik b.v. een DVD in huis waarme je dat kunt afregelen.
Nouw heel simpel is die niet meer zo duur klikker de klikVerwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:17:
hoe kan jij die dan voor dat bedrag krijgen?! want dat is idd the godfather van traditionele crt's
Verwijderd
owh lol.. tijdje terug dat ik keek waren die krengen echt nog schuwduur (of dat was de PD versie geloof ik)... enige "nadeel" aan die tv is idd dat ie geen HDTV pakt.. (en dat het enorme bakken zijn itt zo'n slimfit)
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 16:47 ]
Die Panasonics (en ook JVC's) waren prachtige toestellen. Het vervelende is alleen dat geen van de grote fabrikanten de moeite heeft genomen om HD-Ready uitvoeringen te ontwikkelen. Sony bijvoorbeeld had al meer dan 10 jaar beeldbuizen die 1080i aan konden. Alleen Samsung heeft die moeite wel genomen, maar heeft blijkbaar onvoldoende begrepen dat er een categorie consumenten is die op zoek is naar een perfecte HD-Ready CRT. Wellicht heeft de marketing afdeling van Samsung alleen maar gedacht aan een low-budget HD-Ready toestel voor degenen die geen LCD kunnen of willen betalen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:38:
owh lol.. tijdje terug dat ik keek waren die krengen echt nog schuwduur (of dat was de PD versie geloof ik)... enige "nadeel" aan die tv is idd dat ie geen HDTV pakt.. (en dat het enorme bakken zijn itt zo'n slimfit)
Misschien dat ik nog eens een briefje dicht aan Samsung Europe om ze te vragen wat ze nu eigenlijk van plan zijn.
Ook ik heb de Samsung WS-32Z409 en de Philips 32PW9551 eindelijk in het echt mogen zien. We (samen met de verkoper) hebben beide toestellen aangesloten op een Samsung DCB-H360R Digitale ontvanger.
Ik had hoge verwachtingen van de Samsung maar ik moet toegeven dan de Philips een veel mooier beeld op het scherm toverde, scherper en zeker kwa kleuren. Ook na het instellen van de Samsung kon deze niet tippen aan de Philips. Het verschil was echt heel groot. Wat me ook opviel was dat het beeld van de Samsung in de hoeken niet scherp was en dat er in de linker hoek een doffe groene waas zat.
Ik vraag me dan ook af hoe het komt dat er zo een groot verschil tussen beide toestellen zit. Dit had ik totaal niet verwacht. De Samsung stelde me diep teleur. Ik moet een keus gaan maken, Samsung of Philips. Op dit moment ga ik zonder twijfel voor de Philips. Ik ben alleen bang dat de Samsung toch op de een of andere manier niet goed stond afgesteld. We hebben wel allerlei instellingen geprobeerd.
Ik had hoge verwachtingen van de Samsung maar ik moet toegeven dan de Philips een veel mooier beeld op het scherm toverde, scherper en zeker kwa kleuren. Ook na het instellen van de Samsung kon deze niet tippen aan de Philips. Het verschil was echt heel groot. Wat me ook opviel was dat het beeld van de Samsung in de hoeken niet scherp was en dat er in de linker hoek een doffe groene waas zat.
Ik vraag me dan ook af hoe het komt dat er zo een groot verschil tussen beide toestellen zit. Dit had ik totaal niet verwacht. De Samsung stelde me diep teleur. Ik moet een keus gaan maken, Samsung of Philips. Op dit moment ga ik zonder twijfel voor de Philips. Ik ben alleen bang dat de Samsung toch op de een of andere manier niet goed stond afgesteld. We hebben wel allerlei instellingen geprobeerd.
Ik was net ff aan het neuze op het Engelse forum, over de Samsung, en daar stonden toch echt wel super strakke, geen geoproblemen exemplaren.
Dus het kan!!
(Toevallig stond er ook 1 met dezelfde probs als mij)
Dus het kan!!
(Toevallig stond er ook 1 met dezelfde probs als mij)
Ik heb ook beide toestellen naast elkaar gezien bij de BCC in Arnhem. (de BCC in HIlversum heeft ze ook staan)Resinman schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:06:
Ook ik heb de Samsung WS-32Z409 en de Philips 32PW9551 eindelijk in het echt mogen zien.
Er stond een voetbal wedstrijd op en ik moet ook zeggen dat de Philips qua kleuren en helderheid veel beter uit de bus komt! Ik vond de Pixel Plus techniek nou niet echt een beter beeld opleveren en zette de Philips op Digital scan. Het verschil in beeld tussen de Philips 30pw9551 en de samsung WS-32Z409 is echt enorm! De Philips geeft de kleinste details goed weer terwijl de Samsung een soort van laffe waas over het beeld trekt, de kleuren lijken allemaal een stuk matter te zijn dan de Philips. Ik heb de instellingen van de Philips gewijzigd zodat de kleuren net zo waren als de Samsung maar de scherpte en details van het publiek in de tribune en zelfs het haar van de spelers was echt goed te zien.
Mijn tweede indruk van de Samsung stelde net zo teleur als dat de 1e keer deed. Native 720p of niet, de Philips is in mijn ogen de betere tv!
Morgen ga ik bij philips in Hilversum de 32pw9551 bekijken, voordat ik de knoop doorhak wil ik hem eerst even op de HD trailer van Philips zetten om te vergelijken tussen de LCD's van Philips en deze CRT. Voordat je dit gaat doen moet je natuurlijk wel goed bedenken dat de LCD's beginnen vanaf € 1300,- euri tot wel € 3200!! neemt niet weg dat ik niet akkoord ga met ruk-beeld maar een 1op1 vergelijking zal niet mogelijk zijn.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik vond dit bericht op AVforums:
Blijkbaar toch iets te snel op de markt gebracht. Nog even een paar maandjes wachten?I just wanted to let all of you know that Samsung has now admitted that there are problems with the HDMI audio, buzzing and geometry on this set.
There is now a software fix for the swapped audio HDMI problem. This requires your set to be taken away and the software updated. Samsung have tested the fix and have confirmed that it works.
The buzzing and geometry issues are still being worked on and there is no timescale for when these will be resolved.
Engineers from Birmingham came to pick up my set today, unaware that it had been returned. They told me they had lots of these sets to repair and were on their way to pick up another two sets today.
Samsung have told me that they will be contacting forum members who have problems with their sets. I understand this will be through the forum itself.
Precies wat ik er ook van denk. Het zou toch te toevallig zijn als we beide een "slechte" Samsung gezien hebben? Ook jij hebt aan de instellingen gezeten. Ik kan dan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die het beeld van de Samsung prachtig vinden. Blijkbaar hebben zij een andere smaak (lijkt me sterk) of hun toestel is beter.swopdark schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:05:
[...]
Er stond een voetbal wedstrijd op en ik moet ook zeggen dat de Philips qua kleuren en helderheid veel beter uit de bus komt!
Het verschil in beeld tussen de Philips 30pw9551 en de samsung WS-32Z409 is echt enorm!
De Philips geeft de kleinste details goed weer terwijl de Samsung een soort van laffe waas over het beeld trekt,
de kleuren lijken allemaal een stuk matter te zijn dan de Philips.
Mijn tweede indruk van de Samsung stelde net zo teleur als dat de 1e keer deed. Native 720p of niet, de Philips is in mijn ogen de betere tv!
Verwijderd
Ik heb gister mij WS32Z409T ontvangen en ik vond het een ramp !!! na al die maanden alles in de forums volgen en hopen dat het goed zul komen ben ik zeer teleurgesteld met deze TV.
Eerste problem was de rechte speaker kraakte waaneer er bass was in het geluid, het beeld is inderdaad een laffe wass en de zijkanten waren gewoon bagger, uitgewassen kleuren, zeer wazig text en overal vlekken, maar het allerergerste feit is dat die waarschijnlijk een retour was van en ander en Samsung hebben hem gewoon weer ingepakt en geshipt er zat een ernorme vlek op het buis van een glas zuiger lijkte net een spinnen web.
Dus Bestel ICT gebeld en die komen hem halen en geld terug geven en uitzoeken want er gebuerd is, moet wel zeggen het service van hun is uitstekend, jammer dat ik niet hetzelfde kan zeggen van Samsung, ik ga het nu afwachten met CRT HD, kijken of nog wat anders komt in de toekomst.
oh en trouwens het staat overal op plaatsen als kieskeurig en op de online winkels dat ie een koptelefoon uitgang heeft nou dat heeft ie niet ook geen audio uit, dat TV is compleet niks.
Eerste problem was de rechte speaker kraakte waaneer er bass was in het geluid, het beeld is inderdaad een laffe wass en de zijkanten waren gewoon bagger, uitgewassen kleuren, zeer wazig text en overal vlekken, maar het allerergerste feit is dat die waarschijnlijk een retour was van en ander en Samsung hebben hem gewoon weer ingepakt en geshipt er zat een ernorme vlek op het buis van een glas zuiger lijkte net een spinnen web.
Dus Bestel ICT gebeld en die komen hem halen en geld terug geven en uitzoeken want er gebuerd is, moet wel zeggen het service van hun is uitstekend, jammer dat ik niet hetzelfde kan zeggen van Samsung, ik ga het nu afwachten met CRT HD, kijken of nog wat anders komt in de toekomst.
oh en trouwens het staat overal op plaatsen als kieskeurig en op de online winkels dat ie een koptelefoon uitgang heeft nou dat heeft ie niet ook geen audio uit, dat TV is compleet niks.
Heb m net weggebracht naar de BCC. Namen hem zonder te kijken terug. Morgen / zaterdag al een nieuwe voor me. Is dit ook nix ga ik maar naar plasma denk?!?!?
Antwoord op HTForum van doorhof die ISFCalibraties uitvoerd.
Een echte professional dus...
Hij heeft de TV van BaseM geprobeerd te kalibreren. -->
Ik heb er onlangs één op de calibratie gehad en afgekeurd
Focus was enorm slecht in de hoeken, lichtafval was een ramp en de geometrie zat vol met s fouten die er niet uit te halen waren.
Erg bedroevend, maar mischien lag het alleen die unit.
Verwijderd
Och, daar hebben we onze samsung-held weer. Als jij nou eens inhoudelijk gaat reageren ipv al dat gezeik de hele tijd? Dank u!Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:34:
Ok, kun je de volgende keer iets meer aandacht aan je post besteden? Dank u!
-sorry-
[ Voor 99% gewijzigd door Gorefest op 29-06-2006 21:32 . Reden: dubbelpost ]
Gorefest waar heb je dit stukje vandaan? Dan kan ik het ff nalezen.Gorefest schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:10:
Antwoord op HTForum van doorhof die ISFCalibraties uitvoerd.
[...]
Bas
Heb je nog een antwoord terug gekregen?BaseM schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:32:
Heb vandaag ff een mail richting Samsung gestuurd, afwachten maar denk??
hier waarschijnlijk ; http://www.htforum.nl/yabbse/index.phpBaseM schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:50:
[...]
Gorefest waar heb je dit stukje vandaan? Dan kan ik het ff nalezen.
Bas
Overal in Europa (Nou ja overal , in Engeland, Duitsland en Frankrijk) grote geo problemen.
Volgens mij worden er op dit moment meer tv's teruggestuurd als afgenomen.
Wat kan Samsung hier aan gaan doen, zullen ze een duur onderzoek instellen om een fix oid te maken of kan het ze nix schelen en blijven ze maar brakke toestellen verkopen??
Hoe denken jullie erover?
Wat kan Samsung hier aan gaan doen, zullen ze een duur onderzoek instellen om een fix oid te maken of kan het ze nix schelen en blijven ze maar brakke toestellen verkopen??
Dat kan een goed teken zijn. Normaal krijg je in vrij korte tijd antwoord van de helpdesk, maar als ze de vraag voorleggen aan degene die er echt over gaat, duurt het antwoord langer is mijn ervaring.BaseM schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:11:
Tot op heden is het stil van het Samsung Front...
Geen antwoorden geen email...
Zie mijn berichtje van 29 juni 07:54BaseM schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:19:
Overal in Europa (Nou ja overal , in Engeland, Duitsland en Frankrijk) grote geo problemen.
Waarom maken die stommelingen dan ook een slim-fit tv ipv een gewone?
Zal mij een worst wezen of er een grote bak achter hangt, als hij maar aan al mijn criteria voor een goede tv kan voldoen. En geen enkele tv doet dit op dit moment 
Dan maar afwachten op sed ofzo...

Omdat diepte de reden is dat mensen vaak juist afhaken bij grootbeeld crt's.Bartjuh schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:45:
Waarom maken die stommelingen dan ook een slim-fit tv ipv een gewone?Zal mij een worst wezen of er een grote bak achter hangt, als hij maar aan al mijn criteria voor een goede tv kan voldoen. En geen enkele tv doet dit op dit moment
Dus jij heb nog goede hoop dat er wel een aantal fixes worden uitgebracht en dat de tv wel top wordt?
We weten dat er kopers zijn die heel gelukkig zijn met hun toestel, en een prachtig beeld hebben. Dus het ontwerp maakt dat wel mogelijk!BaseM schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:24:
Dus jij heb nog goede hoop dat er wel een aantal fixes worden uitgebracht en dat de tv wel top wordt?
Daar staat tegenover dat er erg veel teleurgestelde kopers zijn die een toestel hebben gekregen waar van alles aan mankeert, slechte geometrie, onscherp beeld, vlekken, brommende voeding etc. Heel veel van die kopers brengen hun toestel terug naar de winkel, en gelijk hebben ze. De kopers, noch de winkels, noch Samsung zijn blij met deze gang van zaken, dus Samsung moet wel iets doen om de kwaliteit van de toestellen te verbeteren. Geen handelaar wil dit toestel straks nog leveren, de kans dat het terug komt is veel te groot. Het kost een handelaar veel moeite en dus geld om een toestel terug te nemen en terug te sturen naar Samsung, en dat krijgen ze niet vergoed. Tel daar bij op dat veel handelaren liever een LCD leveren die het dubbele kost en slechts 1/3 weegt, en je begrijpt nog beter welk probleem Samsung krijgt met zijn verkooppunten.
Kortom Samsung moet kiezen: de kwaliteit van het toestel sterk verbeteren, of het toestel van de markt halen.
Donderdag mijn Philips 32PW9551 opgehaald en ik ben helemaal van de bank gedrukt door de overweldigende beeldkwaliteit bij dvd's Die Samsung zit vol met problemen als ik dit zo lees, wees toch verstandig, koop een LCD of Philips:
Zo staat ie bij mij te pronken:

Zo staat ie bij mij te pronken:

Je hebt idd gelijk.grunnsat schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:14:
[...]
We weten dat er kopers zijn die heel gelukkig zijn met hun toestel, en een prachtig beeld hebben. Dus het ontwerp maakt dat wel mogelijk!
Daar staat tegenover dat er erg veel teleurgestelde kopers zijn die een toestel hebben gekregen waar van alles aan mankeert, slechte geometrie, onscherp beeld, vlekken, brommende voeding etc. Heel veel van die kopers brengen hun toestel terug naar de winkel, en gelijk hebben ze. De kopers, noch de winkels, noch Samsung zijn blij met deze gang van zaken, dus Samsung moet wel iets doen om de kwaliteit van de toestellen te verbeteren. Geen handelaar wil dit toestel straks nog leveren, de kans dat het terug komt is veel te groot. Het kost een handelaar veel moeite en dus geld om een toestel terug te nemen en terug te sturen naar Samsung, en dat krijgen ze niet vergoed. Tel daar bij op dat veel handelaren liever een LCD leveren die het dubbele kost en slechts 1/3 weegt, en je begrijpt nog beter welk probleem Samsung krijgt met zijn verkooppunten.
Kortom Samsung moet kiezen: de kwaliteit van het toestel sterk verbeteren, of het toestel van de markt halen.
Ik heb zelf zo'n gevoel dat ze de tv's van de markt halen. Dat ze er teveel geld in moeten stoppen om wel een goede tv te creeeren. (Gevoel is nergens op gebaseerd, spitzenfingergefuhl)
Natuurlijk hoop ik het wel. maar de mijne heb ik afgelopen donderdag terug gebracht, zaterdag zou er een nieuwe staan, wat niet zo was, dus maandag krijg ik een belletje.
Ik hoop dit deze wel goed is maar denk dus van niet...
Ik denk dat door deze negatieve sluier die om deze tv hangt er een hoop mensen extra kritisch naar hun tv gaan kijken, ja dan zie je natuurlijk wel wat problemen met de geometrie die (vaak) inharent is aan CRT. Veel mensen weten echter niet wanneer iets nou wel, en wanneer iets nou niet acceptabel is, en gaan zodra ze iets zien gelijk terug nar de winkel dankzij de negatieve berichten. D
e meeste winkels nemen de tv gewoon terug omdat dit hun service is en sturen de tv terug naar Samsung. Samsung haalt de tv door hun test heen, merken dat de problemen binnen de "marge" liggen en pakken hem weer netjes in om weer door te sturen naar een andere winkel. Zo blijven slechte tv's op de markt.
tenminste dat denk ik....
e meeste winkels nemen de tv gewoon terug omdat dit hun service is en sturen de tv terug naar Samsung. Samsung haalt de tv door hun test heen, merken dat de problemen binnen de "marge" liggen en pakken hem weer netjes in om weer door te sturen naar een andere winkel. Zo blijven slechte tv's op de markt.
tenminste dat denk ik....
Dat lijkt mij niet waarschijnlijk. Ze hebben jaren aan deze beeldbuis gewerkt, zo makkelijk zullen ze die investering niet weggooien. Het is waarschijnlijker dat ze teveel bezuinigd hebben op onderdelen o.i.d. Dit soort bedrijven bezuinigen op fracties van centen in de productie, en soms pakt dat erg verkeerd uit.BaseM schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:40:
[
Je hebt idd gelijk.
Ik heb zelf zo'n gevoel dat ze de tv's van de markt halen. Dat ze er teveel geld in moeten stoppen om wel een goede tv te creeeren. (Gevoel is nergens op gebaseerd, spitzenfingergefuhl)
Hopen maar dat je een goed exemplaar treft!Natuurlijk hoop ik het wel. maar de mijne heb ik afgelopen donderdag terug gebracht, zaterdag zou er een nieuwe staan, wat niet zo was, dus maandag krijg ik een belletje.
Ik hoop dit deze wel goed is maar denk dus van niet...
[ Voor 4% gewijzigd door grunnsat op 02-07-2006 22:47 ]
Misschien helpt dit berichtje ook nog:
I may sound like a broken record, but this HD CRT is capable of producing better-than-LCD/Plasma PQ - I'm lucky because mine does.
As for the PQ of 360 games, sorry but in my opinion there is no competition.
I feel truly sorry for those who bought the Sammy HD CRT and it had to be returned for whatever reason. This is Samsung's fault for poor QA, not the technology - this DOES work
Have a pleasant evening!
~Phil.
Ik begrijp wat je bedoeld. Philips stond al nooit bekend om zijn briljante vormgeving, maar dit toestel lijkt speciaal bedoeld voor bejaarden. Vallen ze niet in slaap door het programma, dan doen ze dat wel door de vormgeving van het toestel.Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:36:
Die philips tv is geen optie, getuigd van totale wansmaak. Wat een uiterlijk, uuuf.
Daarnaast is de Philips gewoon een SDTV toestel, dat geen HDTV beelden in native resolutie kan weergeven. Al het HDTV beeldmateriaal dat over component of HDMI binnenkomt wordt omgezet naar SDTV resolutie (576p). Echter ieder HDTV apparaat dat je er op aansluit kan vanuit zichzelf ook al downscalen naar 576p. Het enige dat dit toestel onderscheidt van andere SDTV toestellen is de aanwezigheid van component en HDMI ingangen. Die komen zeker van pas als je het toestel wilt integreren in een A/V installatie, omdat A/V receivers in het algemeen geen RGB ondersteunen.
Overigens zijn er bij de 9551 ook diverse kwaliteit probleempjes bekend.
Maar als iemand gelukkig is met zijn 9551, waarom niet? Het beeld lijkt erg mooi te kunnen zijn, en aangezien 95% van ons beeldmateriaal toch uit SDTV beelmateriaal bestaat, is dat geen slecht argument om het toestel te kopen.
Ben het niet eens met je argumenten. De een vind een eend een oerlelijke bak, de ander mooiste wat er rondrijdt op aarde. Smaak verschilt nu eenmaal.
En wat betreft de kwaliteits problemen moet ik je ook tegenspreken. Volg topic hier ook uitgebreid, en kom toch echt meer problemen tegen met Samsung (trilling op HD reso, geometrie probs, etc). Philips heeft ook wel issues, maar niet dusdanige grote om tv niet aan te schaffen zoals helaas zich bij de Samsung zich voordoen.
Niet om Samsung te bashen, au contrair, ben zelfs groot van van Samsung. Maar na lang twisten tussen de Samsung en Philips tv's ben ik simpelweg voor de Philips gegaan omdat deze, ondanks die niet volledig HD-ready is, op gebied van de beeldkwaliteit de Samsung evenaart danwel verslaat.
1 picture says more then a thousand words.
Heb beide tv's mogen aanschouwen met HD content en was toch meer onder de indruk van de Philips, daarom staat de 32" nu bij mij thuis. Blijf dus objectief en vergelijk beide tv's eerst voor je een conclusie trekt aan de hand van specs... die zeggen dus niets.
Signature?
Nouja, die Philips heeft toch wel een behoorlijk issue tov die Samsung, namelijk de gigantische bak die erachter hangt. Als je hem thuis goed kunt plaatsen op een plek waar dat geen enkel probleem is, dan maakt dat niet zoveel uit.Osdorp-Dude schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:03:
Philips heeft ook wel issues, maar niet dusdanige grote om tv niet aan te schaffen zoals helaas zich bij de Samsung zich voordoen.
Verwijderd
als je dat zo ziet dan ben ik zeker niet onder de indruk. Misschien ligt het aan de foto's maar het beeld is echt niet haarscherp voor wat HD content zou moeten zijn! Ik geef je geen ongelijk om voor de philips te gaan.
Jammer, de tv heeft veel potentie maar lijkt te vroeg op de markt gebracht te zijn.
Verwijderd
Geef me nou eens 1 goede reden om toch voor de samsung te gaan? wat iedereen loopt hier constant de flamen etc., terwijl de philips zich tenminste bewijst als tv. Je kan in ieder geval niet zeggen uiterlijk/design, want dat is iedereen's eigen smaak. Vind het echt een beetje zielig in dit topic worden. "jeeuj, laten we hopen op een goede samsung, een op de 1000 tv's heeft dat, dus het werkt, laten we gokken dat we de goede krijgen". Flikker toch een end in de nijl, als jullie de tv uit laten staan heb je misschien nog een goede aan de samsung, want wat ziet hij er toch mooi uit, wat is hij toch mooi ondiep. Newsflash: als de tv niet werkt, heb je er ook niets aan.grunnsat schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:50:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld. Philips stond al nooit bekend om zijn briljante vormgeving, maar dit toestel lijkt speciaal bedoeld voor bejaarden. Vallen ze niet in slaap door het programma, dan doen ze dat wel door de vormgeving van het toestel.
Daarnaast is de Philips gewoon een SDTV toestel, dat geen HDTV beelden in native resolutie kan weergeven. Al het HDTV beeldmateriaal dat over component of HDMI binnenkomt wordt omgezet naar SDTV resolutie (576p). Echter ieder HDTV apparaat dat je er op aansluit kan vanuit zichzelf ook al downscalen naar 576p. Het enige dat dit toestel onderscheidt van andere SDTV toestellen is de aanwezigheid van component en HDMI ingangen. Die komen zeker van pas als je het toestel wilt integreren in een A/V installatie, omdat A/V receivers in het algemeen geen RGB ondersteunen.
Overigens zijn er bij de 9551 ook diverse kwaliteit probleempjes bekend.
Maar als iemand gelukkig is met zijn 9551, waarom niet? Het beeld lijkt erg mooi te kunnen zijn, en aangezien 95% van ons beeldmateriaal toch uit SDTV beelmateriaal bestaat, is dat geen slecht argument om het toestel te kopen.
Doorhof van ITC die weet echt wel waar hij mee bezig is, als hij zegt dat de tv niet goed te calibreren is, dan is dat ook niet. Bullshit dat hij dan misschien een verkeerd model heeft, "het kan wel, het kan wel". Ja, gaan jullie lekker kijken naar het WM2006 @ 720p met een ronde middellijn, dan kijkt de rest van de wereld wel naar 576p op de manier zoals het bedoeld is. En ja, dit is een hele grote flame, maar nog lang niet zo groot als "ze vallen door hetdesign in slaap, 576p-gezever etc, etc", en daarbij is deze ook nog eens wat meer genuanceerd.
Samenvatting voor degene die het nog niet begrijpen: SAMSUNG HEEFT GEFAALD. Duidelijk?