Hoofdcategorieën
Topicacties

[Vista] Asus notebooks: spontane reboots door Bitlocker*

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
DivDaXV rijder
Reg. datum: 03 oktober 2002

Hier even melde dat Vista Beta 2 / RC1 / RC2 perfect draaid op me Asus A6T met Vista Capable stikker :)
Reg. datum: 07 november 2006

Op mijn A8Ja ook na een bios update

Reg. datum: 03 december 2003

quote:
TRRoads schreef op zondag 12 november 2006 @ 05:09:
Tjah voor mij nooit meer een Asus.

Ik heb van de helpdesk te horen gekregen dat mijn laptop volgende week terug komt na bijna 5 weken RMA geweest te zijn...

Het is gewoon debiel dat iemand verzint dat de PC maar opnieuw moet starten als BitLocker aangevraagd wordt...

Mijn broertje heeft een Dell en het werkt bij hem natuurlijk in 1 keer!
Terwijl ik gewoon moeite moet doen om met BCDEdit, Grub e.d. alles aan de praat te houden.

Laat staan te gaan updaten van RC1 naar RTM :)

Je wordt er niet vrolijk van ... aangezien het hele riedeltje opnieuw begint !

thestiffmeister wijzigde dit bericht 16-11-2006 00:12 (7%)

Reg. datum: 02 december 2001

quote:
Geachte klant,

Het gaat hier nog om de beta versies van Vista. Als de uiteindelijke versie van Vista uitkomt zal deze werken. Tegen die tijd zullen ook de nieuwe drivers verschijnen en de bios update. Met de beta versies kunnen wij niet garanderen dat deze zullen werken.

Met vriendelijke groet,
Asus Support Team
Ben ik em net aan het uitleggen dat de RTM legaal te downloaden is van MSDN en dat bedrijven nou wel eens willen gaan testen, en dat ze dus TE LAAT zijn met hun BIOS updates, begint ie weer over beta versies |:(

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Reg. datum: 18 juli 2006

Ik heb deze week Windows Vista RTM (NL) uitgeprobeerd op mijn laptop.
Ik heb een Asus A8JC. Op deze laptop had ik ook het probleem dat hij bleef rebooten, en de installatie niet starte. Ik heb dit opgelost door de stappen te volgen die vooraan in dit topic staan, dus ik heb mijn bios niet geupdated.

Maar ondertussen draai ik weer gewoon XP, want ik vond er te veel software enzo niet werken onder Vista.

Onzin --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Mooi te zien dat iemand er nog iets aan heeft.

Geen idee of voor jouw laptop al een geschikt bios is uitgekomen, maar je kunt de bootloader gewoon goed gebruiken om Vista te installeren en draaien.

Prof. Dr. Brian Cox is mijn held!
Boeiend dat ik een loser ben

Reg. datum: 18 juli 2006

Ja, dat klopt.

Die bootloader werkt erg goed.
En ik vind het ook goed (zeer goed) uitgelegd voorin dit topic hoe je hem moet toepassen.

Reg. datum: 02 december 2001

Oke, vandaag, 30 maart 2007 is BIOS 211 voor de ASUS W3J uitgebracht... Hij staat nog niet op de site maar al wel op de FTP: ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/W3J/W3JAS_211.zip

Ik heb em net geflashed en inderdaad, m'n Vista DVD boot netjes... Toen heb ik em maar uitgedrukt want wil eerst nog even backups maken enzo :P

Succes!

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
XoReP schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:12:
Hier even melde dat Vista Beta 2 / RC1 / RC2 perfect draaid op me Asus A6T met Vista Capable stikker :)
Heeft de A6T dan bitlocker techniek aan bord?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Onzin --->

Asus heeft inmiddels de boel op orde wat betreft Vista.

Zo goed als alle producten hebben nu een BIOS beschikbaar waarmee Vista goed werkt (we zijn inmiddels ook al bijna een jaar verder ;) ). Ook zijn er vanuit Asus nu genoeg goed werkende drivers, en hebben ze bijvoorbeeld eindelijk dat oude Power4Gear overboord gegooid.

quote:
TRRoads schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:44:
Asus heeft inmiddels de boel op orde wat betreft Vista.

Zo goed als alle producten hebben nu een BIOS beschikbaar waarmee Vista goed werkt (we zijn inmiddels ook al bijna een jaar verder ;) ). Ook zijn er vanuit Asus nu genoeg goed werkende drivers, en hebben ze bijvoorbeeld eindelijk dat oude Power4Gear overboord gegooid.
Hahahaha Feest hier eindelijk &gt;:) :)

Sinds vandaag! Official Bios Drivers voor Asus W3J i.c.m. Windows Vista _/-\o_
Duurde lang maar goed tis er!

Incl. alle drivers voor Windows Vista 32 Bit!

Dus toch eindelijk... ! (Had Vista un-official al draaien)

Edit: hmmm.... iemand had het al eerder opgemerkt 8)7

thestiffmeister wijzigde dit bericht 01-04-2007 19:36 (6%)

Onzin --->

Toch wel diep en diep triest dat dat zo lang op zich heeft laten wachten...

Voor mij NOOIT meer een Asus laptop, na alle problemen die ik ermee gehad heb en nu alweer heb (4e RMA gaat er binnen nu en 2 weken aankomen ben ik bang)...

quote:
TRRoads schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:54:
Toch wel diep en diep triest dat dat zo lang op zich heeft laten wachten...

Voor mij NOOIT meer een Asus laptop, na alle problemen die ik ermee gehad heb en nu alweer heb (4e RMA gaat er binnen nu en 2 weken aankomen ben ik bang)...
Dat ben ik helemaal met je eensch! Je koopt ongeveer 1 jaar geleden een laptop over de 1600 euri waarvan ik verwacht dat de support toch wel redelijk zal zijn. Nu is het zo dat ik dan geen vervent Vista gebruiker ben (prefereer toch Linux) slaat Asus hier toch behoorlijk de plank mis. Hoe kan zo'n groot bedrijf op zo'n launch compleet de boot missen? Dat begrijp ik dus echt niet. Aangezien het niet alleen mijn laptop betrof.

Heb talloze keren gebeld met Asus m.b.t. dit probleem en wordt steeds afgescheept met.. tja u zult toch echt moeten wachten. Of ze wisten helemaal nergens wat vanaf... wat helemaal belachelijk is.

Stiekem had ik toendertijd moeten wachten op de Intel Macbook maar goed, daar zat toen ook een behoorlijk prijsverschil in. Achteraf gigaveel spijt van aangezien ik toen meteen de mogelijkheid had om MacOSX te mogen proberen.

Opzich op technisch gebied mag ik niet echt klagen. W3J is tot op heden (zal het enorm afkloppen) nog niet kapot geweest. Dus ik mag daar niet echt over klagen. Hij voelt uitermate stevig aan en heeft geen rare andere eigenschappen. Iets wat ze bij Acer helemaal niet onder controle hebben. 3 vrienden van mij hebben vlak na hun garantietermijn hun klapdoosch mogen weggooien i.v.m. gebreken (videogeheugen defect, noem maar op). Mijn vriendin heeft zelf een Dell (zo'n latitude) en heeft ook dikwijls problemen. Dus op dit gebied totaal geen klachten.

Ben dan ook zeer benieuwd wat je RMA-problemen dan ook waren? Mijn accu zit nu wel met een wear-level van 9%, maar ook dit valt me na 1 jaar intensief gebruiken behoorlijk mee!

Onzin --->

Mijn RMA problemen:

Probleem 1: Het schanier van het scherm gaat loszitten na een paar maanden zelfs als je de laptop niet intensief gebruikt (want dat doe ik niet) En er kwamen rare witte vlekken in het scherm (waarschijnlijk de behuizing die druk uitoefend op het scherm wegens het slechte schaniermeganisme.

Daarvoor is ie RMA geweest: Het scherm is toen helemaal vervangen.

Probleem 2: De behuizing was niet juist gespoten oid, de verf kwam er aan alle kanten af en er kwamen scheuren in

Daarvoor is ie RMA geweest: Bij het openen van de behuizing hebben ze het moederbord beschadigd waardoor alles vervangen is behalve het toetsenbord en de harde schijf (zelfs CPU en geheugen vervangen, te zien aan de serienummers.

Probleem 3: Bij de vorige RMA hadden ze niet het juiste touchpad geplaatst waardoor de knoppen hiervan niet werkten en de touchpad raar scheef in de behuizing zat.

Daarvoor is ie RMA geweest: Een nieuwe behuizing (het bovenkant deel van de onderkant waar de touchpad zit dus) en een nieuw touchpad.

Het huidige probleem: Het scherm is alweer los aan het raken (het is echt een ontwerpfout in dat schanier) en het toetsenboard doet het niet goed, de l toets doet het 9 van de 10x niet en er zijn meer toetsen die slecht werken (terwijl de l toch niet echt een veelgebruikte toets is).

Daarvoor wil ik em dus weer RMA sturen, nadeel is dat in het jaar dat ik het ding heb ik em amper een paar maanden heb kunnen gebruiken omdat ie iedere keer weken aan een stuk bij Asus ligt voor de RMA.

Daarnaast had ik natuurlijk het probleem dat de Vista Capable laptop helemaal geen Vista kon draaien, daarvoor heb ik dus de bootloader geschreven zoals te lezen in dit topic.

Ook vind ik de driver support gewoon slecht, de drivers voor XP waren al erg oud en deden soms rare dingen. Het Power4Gear bijvoorbeeld een progje van 3 jaar oud...
Drivers voor Vista zijn er pas deze maand uitgekomen, terwijl Vista al flink lang op de markt is nu.

Asus heeft een super prijs/kwaliteit verhouding als je kijkt naar laptops met vergelijkbare specs van andere fabrikanten, alleen ze besparen gewoon teveel op de kwaliteit van de onderdelen en bijvoorbeeld drivers, dat maakt Asus gewoon een slecht merk voor mij...

(Dit is overigens niet mijn eerste Asus laptop en er zijn series die wel in orde zijn, maar de goedkopere series hoor ik niets dan problemen over en ik heb ze zelf ook. De A8 series: Nooit kopen!)

TRRoads wijzigde dit bericht 02-04-2007 14:28 (4%)

quote:
Chimera schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:54:
Oke, vandaag, 30 maart 2007 is BIOS 211 voor de ASUS W3J uitgebracht... Hij staat nog niet op de site maar al wel op de FTP: ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/W3J/W3JAS_211.zip

Ik heb em net geflashed en inderdaad, m'n Vista DVD boot netjes... Toen heb ik em maar uitgedrukt want wil eerst nog even backups maken enzo :P

Succes!
De link is dood, kan iemand het ZIP bestand hosten, ik heb ook een Asus W3J en ik wil die BIOS ook proberen.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Onzin --->

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: