Aangezien er nog weinig mensen zijn met een ageia physics kaart is het dan ook begrijpelijk dat er weinig mensen zijn die dit spel hebben kunnen spelen.
Nu is het vanaf vandaag mogelijk de demo te spelen zonder Ageia kaart, doormiddel van een handige fix in de snelkoppeling.
Wat moet je doen:
De demo downloaden: Klik Klik 2(snelle mirror)
Er is een nieuwe demo, zie update 3 svp. De no-physX trick werkt nog steeds.
De ageia drivers installeren: Klik 1
Maak een snelkoppeling van Cellfactor.exe en voeg daar de volgende regel aan toe: EnablePhysX=false

Cellfactor mainpage: Klik
- Met de nieuwe demo kun je beter de cloth-effects uit zetten, omdat dit bij het kijken er van een framedrop geeft van jewelste. Wanneer het uitgeschakeld is, is de performance van de game veel beter dan van de beta versie die hiervoor gereleased was.
Ondanks het feit dat water, olie, stof en bloed niet worden weergegeven is het toch een leuke game om te spelen via een lan. Gravity granaten trekken alle ''troep" in de nabije omgeving naar zich toe en komen daarna tot een explosie waarmee alle aangetrokken delen weer terug de omgeving in worden geknald daarbij alles wat geraakt wordt dus de pijp uit gaat.
First-person. Je bent een soort van jedi-achtig persoon welke speciale krachten heeft om voorwerpen naar zich toe te trekken en dan ook weer weg te werpen met een vrij forse kracht, handig om tegenspelers in voertuigen mee te bekogelen. Met een booster-pack kun je deze krachten nog eens versterken waardoor je grotere voorwerpen op kunt pakken en nóg harder kunt weg smijten. Tevens krijg je de ability om te kunnen zweven voor zolang de booster werkt.
Voertuigen. Je kunt verschillende voertuigen zoals een buggy en een vliegtuig gebruiken. Hiervan vindt ik de besturing maar brak en heb vooralsnog eerst deze jongens gemeden. Het is overigens wel heel erg realistisch hoe de buggy tegen bepaalde obstakels rijdt en geeft een zeer goed gevoel van realisme.
Pc performance:
Dit viel me zwaar tegen, eenmaal er niet veel in de map gebeurt loopt alles vrij vlotjes, maar wanneer je een granaat laat ontploffen krijg je toch wel degelijk een klap in de framerate te verwerken. Zonet op een potje met 4 man werd op sommige momenten de framerate echt onnacceptabel laag. Wat misschien wel is te wijten aan het ontbreken van de physics kaart.
Verdict:
Al met al is het een leuke game. Om even wat anders te doen dan het grote gros aan shooters zoals Quake en Unreal. De nieuwe aspecten wat betreft physics en de graviteit maken de game anders dan de anderen en in mijn mening is dit alleen maar positief. Toch heb ik het idee dat dit spel niet lang kan boeien, omdat je té snel dood gaat door een doos, pijp of een ander rond vliegend stuk, waardoor enige tactiek ver te zoeken is.
Just my 2 cents
Update - Cellfactor Revolution gereleased - Gratis download !:
Geen PhysX kaart vereist
Download

Aankomend weekend zal ik de startpost ff vernieuwen
[ Voor 86% gewijzigd door PassieWassie op 10-05-2007 20:05 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !