[PC] Cellfactor ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/2092/cellfactor7sz.jpg
Aangezien er nog weinig mensen zijn met een ageia physics kaart is het dan ook begrijpelijk dat er weinig mensen zijn die dit spel hebben kunnen spelen.

Nu is het vanaf vandaag mogelijk de demo te spelen zonder Ageia kaart, doormiddel van een handige fix in de snelkoppeling.

Wat moet je doen:

De demo downloaden: Klik Klik 2(snelle mirror)
Er is een nieuwe demo, zie update 3 svp. De no-physX trick werkt nog steeds.
De ageia drivers installeren: Klik 1

Maak een snelkoppeling van Cellfactor.exe en voeg daar de volgende regel aan toe: EnablePhysX=false
Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/4213/naamloos0tj.jpg

Cellfactor mainpage: Klik
  • Met de nieuwe demo kun je beter de cloth-effects uit zetten, omdat dit bij het kijken er van een framedrop geeft van jewelste. Wanneer het uitgeschakeld is, is de performance van de game veel beter dan van de beta versie die hiervoor gereleased was.
Mijn ervaring:
Ondanks het feit dat water, olie, stof en bloed niet worden weergegeven is het toch een leuke game om te spelen via een lan. Gravity granaten trekken alle ''troep" in de nabije omgeving naar zich toe en komen daarna tot een explosie waarmee alle aangetrokken delen weer terug de omgeving in worden geknald daarbij alles wat geraakt wordt dus de pijp uit gaat.

First-person. Je bent een soort van jedi-achtig persoon welke speciale krachten heeft om voorwerpen naar zich toe te trekken en dan ook weer weg te werpen met een vrij forse kracht, handig om tegenspelers in voertuigen mee te bekogelen. Met een booster-pack kun je deze krachten nog eens versterken waardoor je grotere voorwerpen op kunt pakken en nóg harder kunt weg smijten. Tevens krijg je de ability om te kunnen zweven voor zolang de booster werkt.

Voertuigen. Je kunt verschillende voertuigen zoals een buggy en een vliegtuig gebruiken. Hiervan vindt ik de besturing maar brak en heb vooralsnog eerst deze jongens gemeden. Het is overigens wel heel erg realistisch hoe de buggy tegen bepaalde obstakels rijdt en geeft een zeer goed gevoel van realisme.

Pc performance:
Dit viel me zwaar tegen, eenmaal er niet veel in de map gebeurt loopt alles vrij vlotjes, maar wanneer je een granaat laat ontploffen krijg je toch wel degelijk een klap in de framerate te verwerken. Zonet op een potje met 4 man werd op sommige momenten de framerate echt onnacceptabel laag. Wat misschien wel is te wijten aan het ontbreken van de physics kaart.

Verdict:
Al met al is het een leuke game. Om even wat anders te doen dan het grote gros aan shooters zoals Quake en Unreal. De nieuwe aspecten wat betreft physics en de graviteit maken de game anders dan de anderen en in mijn mening is dit alleen maar positief. Toch heb ik het idee dat dit spel niet lang kan boeien, omdat je té snel dood gaat door een doos, pijp of een ander rond vliegend stuk, waardoor enige tactiek ver te zoeken is.

Just my 2 cents ;) Have fun playing!

Update - Cellfactor Revolution gereleased - Gratis download !:
Geen PhysX kaart vereist
Download

Afbeeldingslocatie: http://cdn.channel.aol.com/ch_gamedaily/ss/5559/screens/500/5559_09.jpg

Aankomend weekend zal ik de startpost ff vernieuwen :)

[ Voor 86% gewijzigd door PassieWassie op 10-05-2007 20:05 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 17:35
Moet je die drivers installen als je die PhysX niet wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is het nodig om de physx te simuleren. Net zoals je ziet in het spel Ghost Recon: AW. Om dit spel te spelen moet je ook wanneer je niet beschikt over een ageia kaart de drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:11

XanderDrake

Build the future!

thabazzman, dank je zeer voor deze tip _/-\o_
Ik kan haast niet wachten om het uit te proberen! Toen ik het filmpje op Ageia's site zag, was ik meteen verkocht: ik zal en moet deze ongelofelijke 3D actie zelf geprobeerd hebben!

Ik heb in veel review gelezen dat de game zeer zwaar is, ook inclusief PPU. Mensen met 7800GTX's in SLI halen met Eye-candy aan 35-40fps :X Maar goed, wat je er voor terug krijg is natuurlijk ook niet nix :9~

Ik daarentegen zal het op mijn systeem wel moeilijk krijgen... To Be Continued.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 19:36

HeepH

Dope Rapper

XanderDrake schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:44:
thabazzman, dank je zeer voor deze tip _/-\o_
Ik kan haast niet wachten om het uit te proberen! Toen ik het filmpje op Ageia's site zag, was ik meteen verkocht: ik zal en moet deze ongelofelijke 3D actie zelf geprobeerd hebben!

Ik heb in veel review gelezen dat de game zeer zwaar is, ook inclusief PPU. Mensen met 7800GTX's in SLI halen met Eye-candy aan 35-40fps :X Maar goed, wat je er voor terug krijg is natuurlijk ook niet nix :9~

Ik daar in tegen zal het op mijn systeem wel moeilijk krijgen... To Be Continued.
ik ben er zo een met 7800gtx'en in sli, en ik zal het zo eens testen voor je :)

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gamershell.com biedt de demo ook aan en ze hebben een flink aantal dikke servers in NL:
http://www.gamershell.com/download_13618.shtml
Gaat een stuk sneller bij mij nu :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Super. Heb hem effe in de TS verwerkt als je het niet erg vindt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

thabazzman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:47:
Super. Heb hem effe in de TS verwerkt als je het niet erg vindt :9
Neeuh, geen probleem :)

Eerste bevindingen:
Hij draait :Y) Maar vraag niet hoe. Ik heb het onderste uit de kan gehaalt, mn 7800GS helemaal leip geclockt (33% overclock, 7200 3dmarks2005) en nog es 512mb low latency RAM geleent van mn buurman. In normal mode (geen bots) draai ik 22fps gemiddeld op 1024*768 + AF 4x zonder HDR of 800*600 met HDR en AF. Bij explosies dan knalt de framerate naar 5fps :X
Tegen bots breekt de ware hel los, 13fps op 1024*768 + AF zonder HDR. Interessant genoeg maakt het niet uit of ik op 1024*768 speel of op 512*320 :| het scheelt misschien 2fps maar dat was het.
Nog een vage bevinding; mn videokaart wordt totaal niet warm :? normaal haal ik 64 graden stressed en nu slechts 53? Blijkbaar wordt de GPU niet tot zn volle potentie gebruikt.
Ik denk dat door dat de CPU zowel de Physics als AI moet gaan renderen, dat het hele spel ontzettend CPU limited wordt. Resolutie verlagen tot de helft van het origineel en nog steeds dezelfde, lage framerate halen, plus de koude GPU, zijn bewijs hiervan. Dual Cores zouden bij deze game ideaal zijn, en natuurlijk een PPU kaart :) om de bottleneck van de physics van de CPU weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
XanderDrake schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:43:
[...]

Neeuh, geen probleem :)

Eerste bevindingen:
Verhaal..
Ik ondervindt precies hetzelfde. De bots verpesten de framerate helemaal terwijl een potje Lan-gamen nog wel lukt. Erg vreemd, maar wat we ook vergeten is dat bloed, gas, olie uit de barrels, allemaal niet weergegeven wordt. Waarschijnlijk wordt met een physX kaart meer gevraagd van de grafische kaart.

Of de game dual core ondersteuning heeft weet ik niet, maar zo ja, dan zou dit zeker kunnen schelen in de FPS. Ook mede tweaker Heephstan ondervond problemen met zijn SLI-setup en dual core 3800 +. Laten we hopen dat er een hoop performance improvements zijn in de nieuwe beta.

[ Voor 61% gewijzigd door PassieWassie op 30-05-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Dan heeft et dus ook geen zin om em te downloaden, aangezien ie voor de meesten (waaronder ik) toch onbespeelbaar is.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
MelvinB schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:04:
Dan heeft et dus ook geen zin om em te downloaden, aangezien ie voor de meesten (waaronder ik) toch onbespeelbaar is.
Ten eerste was al meteen duidelijk dat dit spel niet bedoelt was voor low-end systemen.
Ten tweede, tweakers zijn geen tweakers als ze het niet draaiende proberen te krijgen 8)

Zet de shadows eens uit en de texture quality op medium, je zult zien dat het al een stuk toegankelijker wordt :)

[ Voor 13% gewijzigd door PassieWassie op 30-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
thabazzman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:23:
[...]

Ten eerste was al meteen duidelijk dat dit spel niet bedoelt was voor low-end systemen.
Ten tweede, tweakers zijn geen tweakers als ze het niet draaiende proberen te krijgen 8)

Zet de shadows eens uit en de texture quality op medium, je zult zien dat het al een stuk toegankelijker wordt :)
Had alles zijn laagst, maar ja dat kan ik gewoon niet aanzien, zo lelijk. :P

Als ik een nieuw systeem heb gebouwd, probeer ik em nog wel es. ;)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

thabazzman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:23:

Precies :) Er zitten trouwens een paar vette settings in die game, je kan HDR helemaal editten, maar degene die mij het meest aanspreekt is Per Pixel Motion-blur. Wat gaaf is dat zeg 8) Alles wazig bij beweging, lijkt wel of je écht daar zit.

Optimale setting voor mij = 800*600, 2xQ AA (4xAA op de snelheid van 2xAA), geen HDR, PP MBlur aan, Texture resolution/Shadow resolution 40/10.

thabazzman, kan jij misschien een servertje draaien? Tegen bots kan ik niet spelen maar ik wil het wel es in actie zien allemaal. Dus alsjeblieft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
XanderDrake schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Precies :) Er zitten trouwens een paar vette settings in die game, je kan HDR helemaal editten, maar degene die mij het meest aanspreekt is Per Pixel Motion-blur. Wat gaaf is dat zeg 8) Alles wazig bij beweging, lijkt wel of je écht daar zit.

Optimale setting voor mij = 800*600, 2xQ AA (4xAA op de snelheid van 2xAA), geen HDR, PP MBlur aan, Texture resolution/Shadow resolution 40/10.

thabazzman, kan jij misschien een servertje draaien? Tegen bots kan ik niet spelen maar ik wil het wel es in actie zien allemaal. Dus alsjeblieft? :)
Hey vandaag gaat niet lukken, misschien kunnen we vrijdag een potje spelen met een aantal tweakerts ? Lijkt me gezellig ;)

Straks nachtdienstje :O

Heel effe dan, ben een uurtje online op: 80.100.76.170
Alleen weet ik niet of het via internet werkt ?

[ Voor 8% gewijzigd door PassieWassie op 31-05-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

thabazzman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:08:
Hey vandaag gaat niet lukken, misschien kunnen we vrijdag een potje spelen met een aantal tweakerts ? Lijkt me gezellig ;)

Straks nachtdienstje :O

Heel effe dan, ben een uurtje online op: 80.100.76.170
Alleen weet ik niet of het via internet werkt ?
Whoops, veelste laat gelezen, excuses 8)7

Ik ben vrijdags helaas bij mn ouders, en ik denk niet dat de game gaat draaien op mn laptop ;)
Morgenavond maybe? Hoeft niet lang te duren, ik denk dat ik na een halfuurtje helemaal uitgelagged ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
En er is een nieuwe demo voor ons om te proberen:

Linkje

Changelist:

Major Changes To r36:

Improved performance during explosions by improving spatial
partitioning algorithms and implementation.
Improved rigid body performance
Enabled cloth support in software testing/debug mode. Note: Previous versions of CellFactor provided an undocumented software mode in which cloth and fluids were disabled for the following reasons:
- Inability of acceptable processing of these features without PhysX™ processor
- Reduced rigid body performance during moments of extreme physics interaction
- Known visualization bugs and issues which still may be present in software debug mode.
Reality Builder requires an installed PhysX accelerator for correct operation.
Relocation of some of the core files, including shaders and textures, into the root game directory for ease of access for game level developers.
Additional game modules can be placed in the root game directory and will automatically be listed in the Modules menu off of the main options screen.

De no-physx card truuk werkt nog steeds !

Clothing effects doen het nu ook zonder physx card, maar tegen een bijna 1 a 2 fps. Zet deze dus uit in het menu en dan is de game aardig wat beter te spelen dan de vorige demo, dus het is zeker het proberen waard :) Have phun !

[ Voor 12% gewijzigd door PassieWassie op 10-06-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik ga em nog es proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Aangezien het op moment van schrijven nog 1uur en 50 minuten duurt voordat Cellfactor revolution gratis te downloaden valt geef ik dit topic ff een rotschop :P

link: hier klikken

Voor het geval je niet op de hoogte bent; tweakers.net artikeltje

Even kort samengevat: De game is zoals ik al zei gratis te downloaden, en komt met de mogelijkheid om te spelen zonder PhysX kaart. Echter zonder kaart mis je de multiplayer functionaliteit en uiteraard een aantal in-game effecten (cloth en liquids als ik me niet vergis)

Anywayz, ik ga het zeker proberen als die download straks online gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144007

Geen multiplayer wanneer de functies zijn uitgeschakeld? T__T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Game zo maar eens even downloaden en proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik vraag me af in hoeverre het mogenlijk is om zelf instellingen te veranderen zodat je wel meer multiplayer mogenlijkheden hebt.
Je kon het spel "officieel" ook niet spelen als je geen AGEIA kaart had, maar dat kon je toch ook simpel omzeilen.
Wil hier niet "illegaal" gaan doen maar praat eigenlijk hardop :P

Ik ben aan het downloaden en gelijk als het klaar is proberen.
De demo heb ik een hele tijd geleden al gedaan en draaide toch niet echt slecht met redelijke instellingen.

Is hier trouwens iemand met een AGEIA kaart?
Ik heb er namelijk toch wel wat negatieve dingen overgehoord, in idergeval over de prijs/"kwaliteit" verhouding.
Maar dat was toen het net uit was.

Ik heb het idee dat je voor de huidige games die kaart toch niet echt nodig hebt tenminste als je kijkt naar hoeveel het kost en of het het dan wel waard is.
Maar net als cellfactor die gebruikt cloth effects oa, in dat geval zal de kaart toch echt super gave physics kunnen laten zien wat je zonder kaart niet zou kunnen.

Maar heb trouwens niet een videoclip gezien van die cloth effects dacht ik, iemand?
Ik wil eerst wel zien wat je krijgt voor je geld ;)

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Wildfire

Joy to the world!

Ah, da's waar ook - de full version is ondertussen gratis te downloaden. Meteen 's ophalen en m'n PhysX kaartje kietelen :)

Hopelijk werkt deze versie wel onder Vista, de demo liet m'n computer elke keer crashen wanneer ik een level wou starten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb nu trouwens een error bij het opstarten van de full.
Ik heb geen kaart trouwens.

De error is dat er geen PhysX 2.6.4 runtime dll gevonden kan worden.
Ik heb de laatste drivers gedownload (PhysX_7.05.05_SystemSoftware.exe) alleen kan ik bij licence agreement verder omdat als ik op next druk er niks gebeurd (nee hij is niet grijs).

Is dit nou alleen bij mij?

En ik kan ook niet een losse download vinden of dll van die 2.6.2 runtime.

Ik draai XP Pro.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

probleem heb ik ook met XP64... gewoon een poos wachten en hij is geinstalleerd...

maar tjonge jonge... wat een k*t spel zeg... ben nu bij de 3e lvl van black-ops en er zijn mij een aantal akelige dingen die mij opvallen

1: SINDS WANNEER KAN BETON STUITEREN ALS EEN STUITERBAL?!?!
2: AI IS ONTZETTEND BRAK, LVL3 BLACK-OPS = CTF ---> bot captured de flag, gaat netjes met de lift naar beneden... waar ik en nog een bot wacht... loopt hij tot halverwege de gang, bedenkt zich en rent weer naar de lift om naar boven (bij de enemy base) te gaan en wordt opgeblazen...
3: mijn DC opteron 165 @ 2,25GHz (mem op 250MHz 3-3-3-8) icm Asus PhysX P1 (GRAW ed.) en XFX7900GTX512xxx en het spel is nog te traag = <30fps op drukke momenten (1440x900 + HDR en 16x AF).
4: waar is de online multiplayer?!?! kan alleen de lan skirmish vinden...

hier is hij officieel te downloaden:
http://files.filefront.co...e/;7462987;/fileinfo.html

P.S. Je kan gewoon de PhysX kaart in het gamemenu uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net geprobeerd, maar mijn moederbord is kapot dus ik moet het tijdelijk doen met 512mb ram :( cellfactor loopt voor geen flikker dus...

maar als ik zonder bots speel haal ik ongeveer 30fps met een 7900gt en intel E4300 @ 2.4Ghz :P
aja van de week nog eens proberen met 2gb erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
spel loopt bagger met alles op high, zonder AA op mijn 3500+, 2gb en x800xt.

ook jammer dat er geen echte multiplayer inzit.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dikki dik schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:41:
spel loopt bagger met alles op high, zonder AA op mijn 3500+, 2gb en x800xt.

ook jammer dat er geen echte multiplayer inzit.
Het lijkt me nogal logisch dat een next gen spel niet soepel wil lopen met alles op high op zulke hardware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenboumans
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-04 11:11
Hey mensen,

Ik krijg de demo maar niet aan de praat.. :/
Ik heb overal op internet gezocht.

Ten eerste wordt de snelkoppeling niet gelinkt naar cellfactor.exe maar naar reality.exe :/
Ook is er geen map "Gamedata" maar wordt er verwezen naar de doelmap C:\Program Files\Timeline Interactive\Cellfactor Revolution\System\(Reality.exe)

Het truukje met EnablePhysX=false lukt ook niet..

Heeft dit te maken met een nieuwe demo? kan iemand helpen? :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroenboumans schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:44:
Hey mensen,

Ik krijg de demo maar niet aan de praat.. :/
Ik heb overal op internet gezocht.

Ten eerste wordt de snelkoppeling niet gelinkt naar cellfactor.exe maar naar reality.exe :/
Ook is er geen map "Gamedata" maar wordt er verwezen naar de doelmap C:\Program Files\Timeline Interactive\Cellfactor Revolution\System\(Reality.exe)

Het truukje met EnablePhysX=false lukt ook niet..

Heeft dit te maken met een nieuwe demo? kan iemand helpen? :| :|
Demo?
Het gaat hier over de volledige versie van Cellfactor he, even voor de duidelijkheid. je hoeft ook geen truukjes uit te halen om zonder PhysX kaart te spelen in de volledige versie. :)

Is het anderen ook opgevallen dat bij deze versie er wel cloth effects aanwezig zijn, zelfs al heb je geen PhysX kaart? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenboumans
Anoniem: 111211 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:59:
[...]

Demo?
Het gaat hier over de volledige versie van Cellfactor he, even voor de duidelijkheid. je hoeft ook geen truukjes uit te halen om zonder PhysX kaart te spelen in de volledige versie. :)

Is het anderen ook opgevallen dat bij deze versie er wel cloth effects aanwezig zijn, zelfs al heb je geen PhysX kaart? :P
De volledige versie?..
Waar kan je die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenboumans
ik heb namelijk een versie gedownload van filefront, en gamershell

Deze is rond de 800 MB..
En ik neme aan dat dit gewoon de volledige versie is.. maar hij doet het dus niet.

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenboumans
Nog ff alles op een rijtje.

Ik heb onder andere via gamershell Cellfactor Revolution gedownload.

Wanneer ik deze vers geïnstalleerd heb en het spel wil starten (een skirmish game) dan krijg ik de melding: "Extreme Physics Level Requires AGEIA PhysX Accelerator".

Help please.. :S :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroenboumans schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:21:
Nog ff alles op een rijtje.

Ik heb onder andere via gamershell Cellfactor Revolution gedownload.

Wanneer ik deze vers geïnstalleerd heb en het spel wil starten (een skirmish game) dan krijg ik de melding: "Extreme Physics Level Requires AGEIA PhysX Accelerator".

Help please.. :S :?
Ja dat is de volledige versie.
helaas zijn er maar 2 levels te spelen als je geen PhysX kaart hebt.

maar ik denk dat dat wel weer unlocked kan worden door iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenboumans
Anoniem: 111211 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:25:
[...]

Ja dat is de volledige versie.
helaas zijn er maar 2 levels te spelen als je geen PhysX kaart hebt.

maar ik denk dat dat wel weer unlocked kan worden door iemand :P
hm thnx voor je hulp..

ik ben een beetje dom :P had niet in de gaten dat andere levels het wel deden..
Toch bedankt ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 13:36

Bejit

Svenska Faderland

Met alle respect voor de makers, maar wat is dit een ontiegelijk bout spel.

Gameplay is in mijn ogen ongevoelig en speelt gewoon niet lekker.

De physics adden weinig nieuws toe in mijn ogen. Half-Life 2 physics keer 200, yoepie ;/.

Oftewel ze kunnen die PPU kaart in hun reet douwen.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bejit schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:54:
Met alle respect voor de makers, maar wat is dit een ontiegelijk bout spel.

Gameplay is in mijn ogen ongevoelig en speelt gewoon niet lekker.

De physics adden weinig nieuws toe in mijn ogen. Half-Life 2 physics keer 200, yoepie ;/.

Oftewel ze kunnen die PPU kaart in hun reet douwen.
Lekker subtiel weer :P

anyway, ik vind het spel nog niet eens zo gek. Lijkt me best een leuke shooter voor op een lan met vrienden ofzo. Gewoon lekker knallen :)

En als je bedenkt dat dit vanaf het begin af aan is ontwikkeld als soort van demonstratie/show-off materiaal voor een stukje nieuwe hardware vind ik het nog best wel goed gelukt eigenlijk. Jammer alleen dat je dan weer die hardware nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-05 09:26
Hmm, doet het hier niet..
Gedownload, spel en drivers geïnstaleerd, maar als ik hem opstart krijg ik eerst 2x dezelfde error:

"Could not find output pin! hr=0x80040216"

Vervolgens staat er iets van Reality engine build in xxx seconds, en blijft het beeld zwart en hoor ik alleen muziek :(

[ Voor 10% gewijzigd door Vinze op 10-05-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 20:21

rossinl

Audio/Videophile

Dit spel is niet te draaien zeg... framerate dropt constant onder de 20 fps...zou met een systeem als mijne tog niet mogen gebeuren..dit spel maakt wel super gebruik van je cpu, bijna constant 2 x 100% belasting...maar je mag hier wel een octocore voor hebben :S

Heeft iemand hier een Ageia PPU ?? Ben wel benieuwd wat diegene zijn framerate is...

[ Voor 14% gewijzigd door rossinl op 10-05-2007 14:23 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
rossinl schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:22:
Dit spel is niet te draaien zeg... framerate dropt constant onder de 20 fps...zou met een systeem als mijne tog niet mogen gebeuren..dit spel maakt wel super gebruik van je cpu, bijna constant 2 x 100% belasting...maar je mag hier wel een octocore voor hebben :S

Heeft iemand hier een Ageia PPU ?? Ben wel benieuwd wat diegene zijn framerate is...
Zet ingame de blur altijd uit, dat is gewoon erg zwaar voor je hardware ! :9

[ Voor 18% gewijzigd door PassieWassie op 10-05-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PassieWassie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:59:
[...]

De nieuwe variant van Cellfactor is gereleasd ! Waarom nog de oude proberen, Cellfactor Revolution is hier te halen. Zeker met een ageia kaart zeer de moeite waard :P
eeeeehm.. lees de draad nou eens eerst 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Anoniem: 111211 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:23:
[...]
eeeeehm.. lees de draad nou eens eerst 8)7
srry, dan geld mijn onderstaande advies alsnog, blur en dergelijke onzin uit laten. Mocht het dan nog te zwaar zijn voor je hardware, dan kun je het aantal partikels wat gerenderd wordt verminderen in het menu. Hier draait het trouwens prima.. blur uit, resolutie op 1680x1050 no-AA. Tevens heb ik een PhysX kaart.

Heb ook de startpost aangepast met een link naar de pagina waar de volledige versie van Cellfactor LEGAAL gedownload kan worden :)

[ Voor 24% gewijzigd door PassieWassie op 10-05-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Anoniem: 111211 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:34:
[...]

Het lijkt me nogal logisch dat een next gen spel niet soepel wil lopen met alles op high op zulke hardware..
zo next gen ziet het er niet uit lol, behalve dat de physics nogal uitgebreid zijn. Maar volgens mij is dat ding niet multicore, aan 2 gb heeft ie genoeg. en zo slecht is een x800xt @ 1024x768 nou ook weer niet. Zeker wanneer je zonder aa speelt.

Dit is overigens het eerste spel sinds tijden dat niet meer vloeiend loopt op mijn pc met alles op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Anoniem: 111211 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:59:
[...]

Demo?

dat is zodat het spel nog slechter gaat lopen, dat je er nog meer van overtuigd word om een ppu kaart te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
dikki dik schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:40:
[...]
dat is zodat het spel nog slechter gaat lopen, dat je er nog meer van overtuigd word om een ppu kaart te kopen ;)
Meer objecten dan normaal zullen ook door je vga gerenderd moeten worden, dat heeft niets te maken met de interactie die deze hebben met hun omgeving, want dat is juist wat de physx kaart doet en NIET het renderen van de objecten. Het neemt enkel een hoop rekenwerk uit handen van de cpu, want, zou je dit laten doen door een cpu, dan is die gewoon niet capabel genoeg. Voorlopig nóg niet !

Back ontopic:

Ik heb zonet even gespeelt met meerdere rassen, maar ik moet zeggen dat ik de "terminator" - achtige robot toch wel erg gaaf vind. Vooral het vermogen om ontzettend hoog te jumpen en snel te kunnen rennen om uit handen van de priesters te blijven !

[ Voor 17% gewijzigd door PassieWassie op 10-05-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

PassieWassie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:59:
[...]

Zet ingame de blur altijd uit, dat is gewoon erg zwaar voor je hardware ! :9
Het mooie is: die stond al uit...net als de HDR...ik heb die opties nooit gezien dus ze stonden uit :P
Resultaat wanneer aangezet (en 1680x1050 reso): 8-12 fps...ik heb me nog nooit zo vernederd gevoeld..alsof ik een PIII heb ofso!! :(

mrgoed...t spel ziet er met alles vol aan wel superwreedadigmooi uit...als foto that is :+

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
rossinl schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:27:
[...]
Het mooie is: die stond al uit...net als de HDR...ik heb die opties nooit gezien dus ze stonden uit :P
Resultaat wanneer aangezet (en 1680x1050 reso): 8-12 fps...ik heb me nog nooit zo vernederd gevoeld..alsof ik een PIII heb ofso!! :(

mrgoed...t spel ziet er met alles vol aan wel superwreedadigmooi uit...als foto that is :+
Niet toevallig in de driver-instellingen AA of andere optimalisaties aan laten staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het spel wil zonder ppu gewoon niet veel harder... ondanks dat je best wel een killersysteem hebt zijn de berekeningen waarschijnlijk nog steeds te zwaar/complex waardoor je algehele fps inelkaar donderd op het moment dat je leuke boem effectjes doet... of iets met cloth en fluids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

PassieWassie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:13:
[...]

Niet toevallig in de driver-instellingen AA of andere optimalisaties aan laten staan ?
Nope, alles staat op toepassingsgestuurd, dus helaas er zit gewoon echt niet meer in zonder PPU ben ik bang...hoeveel fps heb jij dan op dezelfde reso met wel een ppu? Het moet namelijk wel aan je ppu liggen die hogere fps, want de specs van mijn pc zijn beter dan de jouwe...kan je t niet eens vergelijken met uit en aanzetten van je ppu?

[ Voor 16% gewijzigd door rossinl op 11-05-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
PassieWassie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:54:
[...]

Meer objecten dan normaal zullen ook door je vga gerenderd moeten worden, dat heeft niets te maken met de interactie die deze hebben met hun omgeving, want dat is juist wat de physx kaart doet en NIET het renderen van de objecten. Het neemt enkel een hoop rekenwerk uit handen van de cpu, want, zou je dit laten doen door een cpu, dan is die gewoon niet capabel genoeg. Voorlopig nóg niet !

Back ontopic:

Ik heb zonet even gespeelt met meerdere rassen, maar ik moet zeggen dat ik de "terminator" - achtige robot toch wel erg gaaf vind. Vooral het vermogen om ontzettend hoog te jumpen en snel te kunnen rennen om uit handen van de priesters te blijven !
dacht dat ppu voor physx kaart stond, maar goed moet dan natuurlijk physx kaart zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Een ppu is ook hetzelfde als een physxkaart (PPU staat immers voor Physics Processing Unit) :)
Wat passiewassie bedoelt is dat door de vele objecten die op je scherm door de lucht vliegen, je videokaart daar ook een zware kluif aan heeft, omdat bijv. ook al die schaduwen moeten worden berekend enz. Dus als je realistischere physics in een game implementeert kan je ook rekenen op zwaardere videokaartbelasting, dus zul je die ook moeten upgraden :)

[ Voor 5% gewijzigd door rossinl op 11-05-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou mijn resultaten met en zonder kan ik je zo vertellen aan de hand van een oud... beetje op een vreemde manier lopend oud topic van mij: CellFactor zonder PhysX kaart

okay ik weet het toen had ik nog een andere GPU en draaide mijn opty op 2.5GHz maar veel verschil zit er nog steeds niet in met 2.25GHz en een 7900GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Anoniem: 95522 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:56:
het spel wil zonder ppu gewoon niet veel harder... ondanks dat je best wel een killersysteem hebt zijn de berekeningen waarschijnlijk nog steeds te zwaar/complex waardoor je algehele fps inelkaar donderd op het moment dat je leuke boem effectjes doet... of iets met cloth en fluids
Mjah, volgens mij is echt een groot gedeelte van die performance er moedwillig ingeschreven...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij leeft elvis nog, zijn de smurfen echt, bestaat sinterklaas en de kerstman en kan mijn processor op 1THz lopen...

dus tenzij er HARDE bewijzen voor zijn zou ik er maar niet van uit gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 00:48

BLACKfm

o_O

Word toch nog een duur spelletje als je het wilt spelen, want het zal wel gratis zijn ter promotie van die kaart (die voorheen niemand heeft gekocht), behalve crysis straks zie ik niet veel spellen die het echt nodig hebben. en wellicht zit de techniek dan in de videokaarten.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
BLACKfm schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:44:
Word toch nog een duur spelletje als je het wilt spelen, want het zal wel gratis zijn ter promotie van die kaart (die voorheen niemand heeft gekocht), behalve crysis straks zie ik niet veel spellen die het echt nodig hebben. en wellicht zit de techniek dan in de videokaarten.
Crysis ondersteunt geen PPU, Unreal3 daarintegen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BLACKfm schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:44:
Waarom denkt iedereen toch dat Crysis die Ageia ppu kaarten gaat ondersteunen?
Dat is namelijk echt niet waar.
Pagina: 1