goedendag medetweakers, ik ben zelf de gelukkige bezitter van een ASUS Physx P1 GRAW Edition
specs:
Dualcore Opteron 165 @ 2,5 ghz & 310HT
ASRock 939Dual-SATA2
2GB DDR OCZ GOLD XTC @ 246MHz (3-3-3-10 1CMD)
Soundblaster X-Fi Xtreme-music
Geforce 6800 128MB DDR @ 12PSx6VS 375core en 850mem
Ageia Physx 128MB DDR PCI
*Preciesere spex staan in mijn sig
en ik draai momenteel CELL FACTOR ---> egt een super spel btw <---- op een gemiddelde framerate van 20FPS @ 800x600 met 25% texture res en geen HDR en dan maakt het niet uit hoeveel objecten er in beeld zijn
nu ben ik eens even wezen knutselen met cell factor en ben erachter gekomen dat dit spel ook speelbaar is zonder PhysX kaart * proven method *:
ik schakel mijn physx kaart uit in apparaatbeheer ---> start CellFactor.exe uit de gamedir/SystemGame en het spel start niet en begint te zeiken over het niet zien van een PhysX kaart.
nu ga ik mijn RealityEngine.ini editen (deze is ook te vinden in gamedir/SystemGame):
in het origineel zoek je naar:
en dit pas je aan naar:
nu start ik het spel op met CellFactor.exe uit de SystemGame directory en het spel start gewoon door, ook kan ik nu gewoon ingame komen *LET WEL: mijn PhysX kaart staat dus uitgeschakeld in apparaat beheer.
*even een note ---> ik weet niet zeker of je dan in dit geval de driver moet hebben geinstalleerd maar die is wel te downloaden van www.ageia.com. deze installeerd ook gewoon zonder een PhysX kaart te hebben ---> zie GRAW
ik start het spel op dezelfde settings als tevoren: 800x600 met 25% texture res en geen HDR.
het draait.... zolang ik niet naar al die objecten ga kijken want dan is mijn gemiddelde framerate 5FPS (en dan blaas ik de boel op en dan zakt de boel naar 1 a 2 FPS, waar hij met PHYSX gewoon door blijft gaan
) ...
heeft dus wel degelijk nut zo'n kaart
zoals je merkt is een dualcore opty @ 2,5Ghz nog te traag om dit te kunnen doen 
owjah en voordat ik het vergeet: VIVA LA REVOLUTION!!!!!
specs:
Dualcore Opteron 165 @ 2,5 ghz & 310HT
ASRock 939Dual-SATA2
2GB DDR OCZ GOLD XTC @ 246MHz (3-3-3-10 1CMD)
Soundblaster X-Fi Xtreme-music
Geforce 6800 128MB DDR @ 12PSx6VS 375core en 850mem
Ageia Physx 128MB DDR PCI
*Preciesere spex staan in mijn sig
en ik draai momenteel CELL FACTOR ---> egt een super spel btw <---- op een gemiddelde framerate van 20FPS @ 800x600 met 25% texture res en geen HDR en dan maakt het niet uit hoeveel objecten er in beeld zijn
nu ben ik eens even wezen knutselen met cell factor en ben erachter gekomen dat dit spel ook speelbaar is zonder PhysX kaart * proven method *:
ik schakel mijn physx kaart uit in apparaatbeheer ---> start CellFactor.exe uit de gamedir/SystemGame en het spel start niet en begint te zeiken over het niet zien van een PhysX kaart.
nu ga ik mijn RealityEngine.ini editen (deze is ook te vinden in gamedir/SystemGame):
in het origineel zoek je naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| //------------------------------------------------------- [Engine] //------------------------------------------------------- FirstRun = false WarnOnMissingFiles = false SearchPath=.. SuppressWarnings = true LogLevel = 1 CompressScreenshots = false ForceAllShaderGroupsRecompile = false EnablePhysX = true PhysXPrimarySceneHardware = true PhysXFxSceneHardware = false EnablePhysXDebugOutput = true PhysXHardwareCloth = true SaveAndUseCollisionMeshes = true DisableAllFramerateCaps = false CustomPhysXSDK = CellFactor |
en dit pas je aan naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| //------------------------------------------------------- [Engine] //------------------------------------------------------- FirstRun = false WarnOnMissingFiles = false SearchPath=.. SuppressWarnings = true LogLevel = 1 CompressScreenshots = false ForceAllShaderGroupsRecompile = false EnablePhysX = false PhysXPrimarySceneHardware = false PhysXFxSceneHardware = false EnablePhysXDebugOutput = false PhysXHardwareCloth = false SaveAndUseCollisionMeshes = false DisableAllFramerateCaps = false CustomPhysXSDK = CellFactor |
nu start ik het spel op met CellFactor.exe uit de SystemGame directory en het spel start gewoon door, ook kan ik nu gewoon ingame komen *LET WEL: mijn PhysX kaart staat dus uitgeschakeld in apparaat beheer.
*even een note ---> ik weet niet zeker of je dan in dit geval de driver moet hebben geinstalleerd maar die is wel te downloaden van www.ageia.com. deze installeerd ook gewoon zonder een PhysX kaart te hebben ---> zie GRAW
ik start het spel op dezelfde settings als tevoren: 800x600 met 25% texture res en geen HDR.
het draait.... zolang ik niet naar al die objecten ga kijken want dan is mijn gemiddelde framerate 5FPS (en dan blaas ik de boel op en dan zakt de boel naar 1 a 2 FPS, waar hij met PHYSX gewoon door blijft gaan
heeft dus wel degelijk nut zo'n kaart
owjah en voordat ik het vergeet: VIVA LA REVOLUTION!!!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 04-06-2006 21:16 . Reden: indeling nu wel weer goed ]