acer 1916ws kopen, ja of nee?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Topicstarter
ik sta op het punt om een tft te kopen. ik heb er om en nabij 200,- voor over. heb een 1800+ op kt4v mobo en gf3 ti200. nou maak ik voornamelijk begruik van om te surfen en te dllen en mijn verslagen te typen(... :'( ) af en toe speel ik er ook een spelletje op zoals the godfather of san andreas.
Nou is mijn vraag:
(en ik hoop dat ik als niewkomer op deze site niet verder dan mijn neus lang is heb gekeken.. :o )
doe ik er goed aan om dit scherm te overwegen? Ik kan nergens "echte" reviews of tests vinden. Aangezien mij is aangeraden om een topic te starten op tweakers vanwege het hoge aantal oprechte gefundeerde adviezen ben ik nu alhier _/-\o_ .
Ook hoorde ik, dat met de vaste resolutie een tft goed werkt. Maar mocht ik een spel draaien, die ivm mijn niet te snelle pc, een lagere resolutie vraagt, gaat dan de kwaliteit van het beeld achteruit? of bestaat er ook zoiets als een auto aanpassings iets waardoor het beeld ev. kleiner wordt maar wel goed?

Clemens

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Ik denk dat je wel wat info (en adviezen ;)) kunt vinden in [rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19[/rml] en de voorgaande delen.

United we stand, and divided we fall

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Meestal kun je wel instellen of je scherm de echte resolutie weergeeft, dan krijg je dus een kleiner venster, of dat hij de lagere resolutie automatissch opschaalt. En dat laatste is meestal ook nog best wel redelijke kwaliteit hoor.

Verwijderd

Nielson schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:07:
Meestal kun je wel instellen of je scherm de echte resolutie weergeeft, dan krijg je dus een kleiner venster, of dat hij de lagere resolutie automatissch opschaalt. En dat laatste is meestal ook nog best wel redelijke kwaliteit hoor.
Die Acer doet alleen maar stretchen. Heb een tijdje de 20" versie gehad.

Verwijderd

Het is een prima ding, ik heb hem, echt geweldig.

voor andere opmerkingen kijk je hier ff http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1134472

die s betekent silver.

dit had je denk ik ook wel zelf kunnen vinden, en voor reviews kan je bijv. ook ff de productsurvey bekijken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 19:43 ]

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 20:41

Veritas

concedo nulli

Ik heb hem gister gekocht. Ik vind het een topapparaat. Absoluut de beste uit deze prijsklasse.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:26:
[...]

Die Acer doet alleen maar stretchen. Heb een tijdje de 20" versie gehad.
een scherm doet daar niet aan, dat regelt je videokaart allemaal :)

Verwijderd

Heeft iemand toevallig de 1916ws op een ATI 9250 op 1440x900 draaien?

http://www.ati.com/products/radeon9200/radeon9200/specs.html

Er staat bij dvi max.1600x1200, maar dat betekend toch gewoon dat alles daaronder mogelijk is? dus ook 1440x900? lijkt mij wel, maar wil niet iets kopen wat niet lekker weergegeven kan worden..

en wat betekend native? ik hoor jullie er vaak over, maar wat houd het precies in ivm monitoren?

bedankt!

Verwijderd

Native is de resolatie waarbij hij alle beeldpunten gebruikt, bij mindere res. wordt de beeldkwaliteit veel slechter.

En ik weet niet of je van plan bent adapter te kopen, de acer heeft alleen d-sub. Maar 1440 maal 900 doet hij wel hoor :)

Verwijderd

Oke, maar mijn kaart heeft 2 aansluitingen, dus volgens mij hoef ik geen adapter te kopen...het is toch gewoon analoog signaal(D-SUB)..en ik heb al een adapter erbij gekregen, dus kan m eventueel ook nog ditigaal aansluiten (DVI)

Mijn fout trouwens, want ik d8 dat hij alleen digitaal was, maar hij is juist anoloog..:-)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 22:51 ]

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 15:49
Ik ben ook bezitter van dit scherm en kan hem je alleen maar aanraden. In windows is breedbeeld alleen maar makkelijk ivm meerdere vensters. Met gamen wordt het bij sommige schermen wat uitgerekt, wat mij niet bijzonder stoort. Het leuke is dat er steeds meer games 16:9 ondersteunen :D
Het beeld is goed scherp en ghosting merk ik niks van.

Verwijderd

LINK Mooi schermpje nu een aantal maanden in bezit

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17
Dutch-Hane schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:55:
Ik ben ook bezitter van dit scherm en kan hem je alleen maar aanraden. In windows is breedbeeld alleen maar makkelijk ivm meerdere vensters. Met gamen wordt het bij sommige schermen wat uitgerekt, wat mij niet bijzonder stoort. Het leuke is dat er steeds meer games 16:9 ondersteunen :D
Het beeld is goed scherp en ghosting merk ik niks van.
Naast dat breedbeeld mooier is en het beeld groter lijkt, is het ook nog eens lichter voor je videokaart: 1440x900 < 1280x1024!

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Maandag ga ik m bestellen... :-)

Verwijderd

Ik heb m inmiddels, echt een topscherm! mensen die twijfelen, kopen!!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik zei het toch! ;)

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1