Toon posts:

Acer AL1916Ws gebruikservaring gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat speurwerk verricht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de AL1916Ws van Acer
Veel monitor is voor weinig geld.

Ik heb alleen 1 probleem/vraag in de ene review praat men over de backlight die er aan de randen doorkomt (vooral bij zwart merkbaar) en in de andere hebben ze het er helemaal niet over.
Dit lijkt mij persoonlijk heel irritant namelijk.
Daarom zou ik dat graag willen horen van een bezitter van het betreffende scherm
eventueel aangevuld met plus en min punten.

Alvast bedankt! ;)

Verwijderd

Ik heb hem sinds een week, en hij is echt geweldig!

Hij is zeer helder (natuurlijk naar smaak aan te passen)
Kleuren zijn erg goed.
Breedbeeld vind ik persoonlijk zeer mooi om te zien, dit bevalt ook erg goed.

Wat betreft de lichtlekkage, ik heb het nog niet gezien :). In het windows en tijdens games is het iig niet zichtbaar.

En verder wat betreft games: ab-so-luut geen last van ghosting, gamed zeer prettig. Ook films bevallen mij prima.

Ik denk echt dat voor dit geld (226 bij pcmegastore) je geen betere kan vinden, ook niet in bijv. de 17inch klasse. Echt een topding, met voor mij persoonlijk de beste prijs/kwaliteits verhouding die ik ooit bij monitor heb gezien :D

Verwijderd

Heb er zelf gister een besteld dus zodra ik hem binnen heb zal ik je mijn ervaringen laten weten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goed teken dat er geen lichtlekkage is, ik vond het al zo raar één review zit de monitor (grof gezegt) gewoon af te zeiken.
Hoe was de omslag van 4:3 naar 16:10?
Het lijkt me wel prettig omdat het gezichtveld verbreedt word vooral bij games (die het ondersteunen natuurlijk)

Verwijderd

Ik was er in één keer aan gewend, terwijl ik de rest van mn leven alleen maar 4:3 heb gekeken :).
Vooral bij far cry speelt het echt verschrikkelijk relaxed !

Verwijderd

Topicstarter
Nu maak je me helemaal lekker :p
Maandagmorgen bestel ik hem direct >:) 207 euro bij OBCS dat is geen geld lijkt me.

Ik heb nu een samsung 4:3 710N 17" 12ms

Verwijderd

Je weet dat ie d-sub is he :P
niet dat we morgen een beteuterde got-er hebben :9

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat weet ik :P
Ik heb nog nooit DVI gehad op een monitor (zal voor het oog niet zichtbaar zijn lijkt mij het verschil)
Dat ik net zoiets als iedereen die zegt dat je dikke kabels moet kopen bij audio (terwijl er een digitaal signaal doorheen loopt :S ) 10101000 maakt dus niets uit :P

Verwijderd

m'n broer heeft er ook een, en helemaal geen last van dat de backlight er aan de randen doorheen komt.

pluspunten:
Heel handig bij films (breedbeeld), games (speelt een stuk lekkerder, als het wordt ondersteund) en programmeren (meerdere schermen naast elkaar open, ipv hele tijd switchen tussen vensters)

minpunten:
Design van de voet en de knopjes vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar de prijs compenseert dat wel.

aandachtspunt:
Controleer even of je videokaart wel widescreen ondersteund, hij had eerst namelijk onboard-vga, maar daarbij werkte het scherm niet optimaal, want die kon geen widescreen resoluties aan (1440*900). Bij de daarna gekocht XFX nVidia FX5200 werkte het echter wel. Elke moderne nVidia of Ati zou er wel mee om kunnen gaan, maar bij onboard-vga moet je oppassen...

Verwijderd

Topicstarter
dank je dat is zeker een aandachtpunt voor de koop.

ik heb een radeon 9600 XT moet t even opzoeken of hij het ondersteund

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:04 ]

Verwijderd

Ik vind die dingen zo relaxed dat ik nu ga sparen voor een tweede ^^.

Mijn gf 4 ti uit 2003 heeft al de juiste resolutie, dus die 9600xt van jou denk ik voor 99,9% ook.

Handig aan de monitor btw is ook de auto-knop, stelt ie automatisch alles goed in. Was ik nog niet gewend met mijn oude meuk.

Misschien nog een opmerking: als je het scherm aanzet verschijnt voor 2 seconden het acer logo. Ik stoor me er niet aan, maar als je die 2 seconden niet wilt wachten :P

Verwijderd

Hallo.

Ik heb de monitor ook sinds 4 dagen, en hij is geweldig!
Ik heb ook een review gemaakt er over, en volges mij bedoel je deze:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2575

Die heb ik dus gemaakt, en daar staat geloof ik ook in dat de backlight een beetje oplicht aan de randen.
Dit heb ik aleen als ik een compleet zwart scherm (bijv. windows screensaver), en ook nog eens als je er een beetje schuin opkijkt.

En welke reviewer zeikte het scherm af? :9 (ik niet hoop ik?)

Edit: misschien kunnen ze hier op GoT een appart draadje maken over dit scherm?? zou wel leuk zijn namenlijk, vooral als er veel interresse in dit scherm is...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:58 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 12:54
staat al veel info in het grote 19" tft topic ;)

maarre, ik heb dus de grote broer van deze, de 20" versie. top schermpje. idd aan de randen wat backlight leakage, maar dat valt haast niet op.

t is vooral lekker dat t een breedbeeld is, kun je relaxed film kijke 8) . gamen is ook stuk beter.

als k t geld had was er zeker nog een 2e bijgekomen ;)

en als k jou was, zou k toch even de 2 naast elkaar zien: de 19" en 20". dat heeft mij doen besluiten 100€ extra uit te geven waar ik nog steeds geen spijt van heb ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
de afzeiker was

http://www.neoseeker.com/...eviews/aceral1916w/7.html

check dan vooral de conclusie, ik denk dat die kerel die hem schreef iets te kritisch was :P

@daniel > de 20"is wel leuk maar scheelt 150 euro voor 1 inch dat is me iets teveel daarbij schaf ik een beamer aan voor de films, het scherm is dus puur voor design, programmeren en gamen. Maar bedankt voor de tip ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 22:42 ]

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
ik heb dit schermpje al een maand of 2 op mijn bureau staan, en hij bevalt prima. de eerste paar dagen was het ff wennen vanwege de overschakeling van crt naar tft en 4:3 naar 16:10 tegelijk, maar dat is wel goedgekomen.

backlight leakage valt heel erg mee, dat zie je alleen bij zwart, ben je met iets donkers bezig op je scherm dan heb je er eigenlijk geen last van.
Verder eigenlijk hetzelfde als iedereen in dit topic, goed strak beeld, geen last van ghosting, dvi mis je niet, enz, enz.

Ik had liever ook de 20" gehad, maar aangezien dit scherm mij cadeau is gedaan hoor je mij verder niet klagen :P

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:17:
staat al veel info in het grote 19" tft topic ;)

maarre, ik heb dus de grote broer van deze, de 20" versie. top schermpje. idd aan de randen wat backlight leakage, maar dat valt haast niet op.

t is vooral lekker dat t een breedbeeld is, kun je relaxed film kijke 8) . gamen is ook stuk beter.

als k t geld had was er zeker nog een 2e bijgekomen ;)

en als k jou was, zou k toch even de 2 naast elkaar zien: de 19" en 20". dat heeft mij doen besluiten 100€ extra uit te geven waar ik nog steeds geen spijt van heb ;)
Alleen is het prijsverschil momenteel veel groter: 19'' is 207 euro en de 20" 369 euro, dat is dus een verschil van 160 euro. Daarvan kan je er dus bijna een tweede 19'' bijkopen. :P Maar over dat twee schermen, volgens mij is dat niet echt geweldig twee breedbeeldmonitoren naast elkaar, lijkt me iets te breed worden?

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 06:38
ik heb dit scherm ook.. het enigste wat me opvalt.. is dat zwart niet zwart is .. en bij films merk je lichtlekkage best goed.. het is niet "groot" maar bij de randen zit een randje van 3 mm ong. die toch merkbaar veel lichter is dan in het midden.. maar voor deze prijs is het een super ding! mooi design, goede knopjes, mooie kleuren.. top!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kun je dmv brightness instellen dat zwart zwart is of is het puur de backlight?
Ik gebruik hem nauwelijks voor films, als het spel fullscreen is heb je er dus totaal geen last van mits de randen zwart zijn ? :)

Ach ik ga er gewoon voor :) zodra ik het scherm binnen heb zal ik ook zelf nog even vertellen wat ik ervan vond :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 22:48 ]

Verwijderd

Kan je nu al zeggen dat je hem top vindt :)

[offtopic] darn zit vast in far cry {/offtopic]

Verwijderd

Heb de mijne bij Salland besteld en die krijgen hem de 22e binnen. Als ze hem dan gelijk versturen heb ik het scherm met een beetje geluk voor donderdag binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maandag langs hengelo(ov) aangezien ik er 15 km vanaf woon, ligt hij bij progress voor 216 euro scheelt weer wachten :P

Edit: argghhh 3 dagen levertijd :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 23:18 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:17
Willen jullie je beeldscherminstellingen met mij delen? Brightness/contrast voor beste resultaat?

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Heb hem vandaag ook min of meer nood gedwongen moeten kopen. Mijn 21''CRT gaf van morgen de pijp aan maarten en besloot zonder verlichting verder te gaan.

Reparatie zou minimaal 100 euro zijn en het ding is al ruim 12 jaar oud.

Ik had dus alleen absoluut geen geduld heb hem dus maar bij alternate gehaald.

Er daar ben ik zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer blijijijijijijijij meeeeeeeeeeeeeeeeee. _/-\o_ _/-\o_ .

Superding wat betreft prijs/kwaliteit.

Het enige nadeel is inderdaad de voet die niet in hoogte verstelbaar is. Maar ik werk zelf bij een plaatwerkerij dus er moet wel iets moois van rvs te maken zijn. Kan daar dan gelijk een audio en usb aansluitingen in maken.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 01:25:
[...]
Het enige nadeel is inderdaad de voet die niet in hoogte verstelbaar is. Maar ik werk zelf bij een plaatwerkerij dus er moet wel iets moois van rvs te maken zijn. Kan daar dan gelijk een audio en usb aansluitingen in maken.
Daarbij kun je ook mooi gebruik maken van de VESA 100x100 mm bevestigingsgaten. Je kunt er in principe gewoon een plaat tegenaanschroeven en daar een voet of wandmontage aan maken.

Ik ben ook al een paar maanden (sinds begin januari) eigenaar van zo'n Acer widescreen. Ik heb dan wel de 20 inch versie AL2016Ws. Ben er ook dik tevreden over, vooral in games is het widescreen erg mooi. :)

[ Voor 28% gewijzigd door frankknopers op 20-05-2006 01:34 ]

Goud is geen geld

• funkwurm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2021
Ik heb de AL2016W (zonder de s, waar die ook voor staat) en ik vind het een topding. Let er alleen wel op dat je video-kaart de ietwat ongebruikelijke breedbeeld-resolutie van 1680x1050 ondersteund (dus niet de gebruikelijke 1600x1024). Het lijkt erop dat mijn XFX 5200 het niet wil (nu, dit is mijn 2e videokaart, mijn nVidia 6200 pakt hem wel), maar het kan ook zijn (lijkt het eigenlijk meer op) dat hij vertikt om 1680x1050 2x te produceren, 2 videokaarten of niet).

Ik ga daarom zo een breedbeeldkanon met als max resolutie 1600x1024 kopen, want je wil bij TFT echt wel de max. resolutie gebruiken. Weet je hoe brak het er uit ziet als je 1600x1024 op een 1680x1050 TFT laat produceren?

Bij CRT's heb je daar niet zo'n last van, maar bij TFT zijn de beeldpuntjes vast, en omdat de 2 resoluties geen gemeenschappelijke deler hebben (duik maar weer even in je wiskunde schrift uit de brugklas) worden sommige fysieke beeldpuntjes voor 1 logische gebruikt, en andere niet. :r

Maar als je de resolutie op de fysieke max van je AL1916Ws kunt zetten, dan kun je ook een bobbel in je broek verwachten :9

Verwijderd

Die s staat voor silver geloof ik :P

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 20:41

Veritas

concedo nulli

Ik heb net over dit scherm een review geschreven. Hij staat in het 19'' tft supertopic.

[rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is het helemaal duidelijk:

Al1916Ws + muurbevestiging en klaar 8)

Zodra hij binnen is zal ik mijn reactie daarop plaatsen!

Verwijderd

goede keus, kan ik je nu al zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Scherm vanmiddag opgehaald.

Wat een perfect beeld! Zwart is ECHT zwart! totaal geen backlightleakage.
En breedbeeld is een lust voor het oog!
Geen ghosting, of aan de randen dat de backlight zichtbaar is.

De prijs/kwalitiet verhouding is ook zeer maar dan ook zeer goed met 216 euro!

dank jullie allen voor de info!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

;)

zei het toch. Ze lijken me perfect in dual-monitor setup btw

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan heb je echt BREED beeld :P ideaal voor designen, editing enz.

Dat is hij nu al vergeleken met mn vorige 17" tft

Films zien er ook schandalig mooi uit vooral een 1280x720 (720p dus) 8)7

Verwijderd

Heb de mijne gister binnen gekregen en ben er tot nu toe tevreden over. Bijna geen ghosting op te(niets dat stoort in ieder geval) en erg mooi beeld. Wel twee minpunten: F.E.A.R is onspeelbaar aangezien zwart niet zwart is(weet niet of dit door de blacklight leaking komt). Donkere ruimtes zijn gewoon niet donker en dus gaat de heel sfeer verloren. Tweede minpunt is toch wel de iets mindere beeldkwaliteit met mijn Xbox 360, doordat deze niet op native 1440-900 van dit scherm loopt. Op 1368-768 en ook 1280-1024 breedbeel ziet alles er toch een beetje grouwig en karteliger uit dan op een crt monitor. Echt het breedbeeld formaat is wel weer een groot pluspunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen last van zwart is echt zwart bij mij. :?

Verwijderd

Al eens FEAR geprobeerd? Daar merk je het gelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:23:
Al eens FEAR geprobeerd? Daar merk je het gelijk.
En dat kun je met de fear ingame instellingen niet bijstellen? En de knopjes die op de monitor zitten?

Verwijderd

Bij far cry dat je moet ontsnappen uit research ofzo :P speelt duisternis ook een grote rol, maar ziet er prima uit. Ik heb er nog niets van gezien

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:40:
[...]

En dat kun je met de fear ingame instellingen niet bijstellen? En de knopjes die op de monitor zitten?
Alleen als je de gamma extreem laag instelt in het spel, echter dan worden gebieden die normaal niet donker horen te zijn ook veel te donker.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:07
Ben ook van plan dit beeldscherm te kopen, maar heb een vraagje aan de personen met ervaring met dit scherm.
Zijn er veel games die breedbeeld ondersteunen?
Ondersteunt Fifa 06 breedbeeld?

Ik heb ook nog een (oud) online shooter, die ik wel heel leuk vind, genaamd Tactical ops. Alleen denk ik dat ie zo oud is dat hij breedbeeld niet ondersteunt. Wat zou een oplossing kunnen zijn voor dit probleem?
Pagina: 1