Hoofdcategorieën
Topicacties

[html & css] lege regel onderaan

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

quote:
CraZaay schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:26:
[...] Een div heeft semantisch gezien geen waarde (geen beschrijvend karakter),
Dat ben ik niet helemáál met je eens. Een division deelt je code op in blokken, hetgeen je zou kunnen vergelijken met hoofdstuk. Daarmee heeft het dus tóch een soort van semantische waarde.
prettig gestoord
Reg. datum: 08 juni 2001

quote:
JHS schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:36:
[...]
Dat ben ik niet helemáál met je eens. Een division deelt je code op in blokken, hetgeen je zou kunnen vergelijken met hoofdstuk. Daarmee heeft het dus tóch een soort van semantische waarde.
Het zegt imo niets over de betekenis van de inhoud. Een h1 is de belangrijkste kop, strong is een nadruk, p een paragraaf/alinea. Er is volgens mij ook niemand die een div gebruikt om iets op te delen in hoofdstukken ofzo, tenzij dit nodig is voor de weergave.

Life feels like hell should.

Dat lijkt mij ook niet.

Niemand doet:

<div id="title">Welkom!!111</div>

maar gewoon <h2>Welkom</h2>

Lijkt mij, anders krijg je alsnog 50 divs op een pagina :+

A 12 gauge cross to the forehead: a savior in a shell.

[Voer eendjes, geen oorlog]

quote:
Dennahz schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:07:
Dat lijkt mij ook niet.

Niemand doet:

<div id="title">Welkom!!111</div>

maar gewoon <h2>Welkom</h2>

Lijkt mij, anders krijg je alsnog 50 divs op een pagina :+
<div id="title">Welkom!!111</div> is semantisch dan ook weer niet juist.

YEAH for it!

Acties: [view][quote]

Door: crisp
Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/
Reg. datum: 24 februari 2000

quote:
Nexxennium schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:14:
[...]

Laat ik daar even wat tegengas op geven. XHTML is principe gewoon HTML4 in een XML jasje. Persoonlijk verkies ik altijd XHTML boven HTML, al was het maar voor het gemak: je hoeft je nooit af te vragen of elementen afgesloten moeten worden. Structureel werkt het gewoon fijner.

Bovendien, XHTML 1.0 hoeft niet perse als application/xhtml+xml verstuurd te worden. Maar ook dat maakt het m.i. makkelijker: als je een fout in je code hebt, dan valt het onmiddellijk op. 8)

oeh, dan mag ik ook :P

Feit is dat XHTML verstuurd als HTML ook door de browser als zodanig behandeld wordt. Nog een feit is dat XHTML syntax niet in alle gevallen valid HTML syntax is. Je vertrouwd dus op de error-correction van browsers voor het correct renderen van je document, error-correction die voor HTML(4) niet gedefinieerd is...

Verder vind ik de draconian error-handling van XHTML (verstuurd als application/xhtml+xml) niet bepaald praktisch ;)

quote:
Dit staat overigens nog los van (X)HTML5 vs. XHTML 2.0 oorlog.
XHTML 2.0 staat te ver af van de werkelijkheid en is enkel een puristische visie. Dat plus het feit dat het niet backwards compatible is met de huidige (X)HTML standaarden maken het ook zeker niet bruikbaarder in de praktijk - als het dat al zou zijn :P

quote:
KappuhH schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:12:
[...]

<div id="title">Welkom!!111</div> is semantisch dan ook weer niet juist.
Daarom zeg ik: niemand doet.. <div id="title">... :)

Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/

quote:
Dennahz schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:30:
[...]

Daarom zeg ik: niemand doet..
... :)
Je zou ze de kost moeten geven; ik ken zelfs professionele sites waar dat soort dingen gedaan worden...
* Tetragrammaton

quote:
crisp schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:12:
[...]

Je zou ze de kost moeten geven; ik ken zelfs professionele sites waar dat soort dingen gedaan worden...
Je bedoelt sites van bedrijven die dusdanig veel geld hebben dat ze een professionele site zouden kunnen betalen; dan wel bedrijven die hun websites een professionele look proberen te geven; echter zou ik een dergelijke site niet professioneel noemen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/

quote:
Spider.007 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:37:
[...]

Je bedoelt sites van bedrijven die dusdanig veel geld hebben dat ze een professionele site zouden kunnen betalen; dan wel bedrijven die hun websites een professionele look proberen te geven; echter zou ik een dergelijke site niet professioneel noemen :)
Dat bedoel ik inderdaad ;)
Blast-off for Kicksville!
Reg. datum: 08 februari 2000

quote:
BasieP schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:51:
ow en body backgroundcolor op white zetten is net zo nuttig als tekst kleur op zwart.. dat zijn browser defaults namelijk, als ze veranderd zijn is dit met een reden ;)
Nee, in IE zijn de default tekst- en achtergrondkleur afhankelijk van de OS-instellingen. In Opera alleen de achtergrondkleur. Het heeft dus wel degelijk zin om deze kleuren te specificeren, ook al is het zwart-op-wit.

Take a life of responsibility, the inability to make right choices, add to it ignorance and indifference and top it off with a desire for escapism and kicks.

prettig gestoord

quote:
Spider.007 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:37:
[...]

Of bedrijven die dusdanig veel geld betaald hebben dat je zou verwachten dat de boel semantisch correct is, waarna in de markt als professioneel bekend staande bedrijven alsnog prutswerk opleveren.

Ik ga binnenkort eens wat bedrijven mailen met een Frontpage site... of ze interesse hebben in een nieuwe, professioneler uitziende site. Geen goede reclame voor een bedrijf, zo'n lelijke site :z :p

prettig gestoord

quote:
Dennahz schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:21:
Ik ga binnenkort eens wat bedrijven mailen met een Frontpage site... of ze interesse hebben in een nieuwe, professioneler uitziende site. Geen goede reclame voor een bedrijf, zo'n lelijke site :z :p
Volkomen off topic: in mijn ervaring zijn dat juist de klanten die je niet wilt hebben.

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: