Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:53:
Moet sinds gisteren noodgedwongen m'n Compact als telefoon gebruiken, na hem sinds het begin eigenlijk alleen maar als navigatiesysteem/pda gebruikt te hebben...
En ik moet zeggen; respect voor degenen die er dagelijks mee kunnen leven...
Wat een omslachtigheid tijdens telefoongebruik zeg...
Ik heb hem als telefoon en tegelijk als navigatie op de fiets gebruikt, in houder maar ook los.
Gebruik nu de M600 als telefoon op de fiets zonder houder 8)
Vwb de bediening.Je hebt ook nog vier knoppen waaraan je eea kunt koppelen!
Je kan ook een launcher gebruiken of MortButtons

Er is altijd wel een oplossing te vinden.

http://www.sto-helit.de/screenshots/mortbuttons/skins/b352b5441ff3383dcae10a3de083ecf3.jpg
quote:
Loop ook tegen het feit aan dat de helft van de tijd m'n invoerscherm niet tevoorschijn komt... Ook storend...
Beter taskmanager gebruiken :+

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

Tsjah, het zal misschien aan mijn te dikke vingers liggen ofzo, maar de invoer -zonder stylus- werkt bij mij gewoon verre van ideaal...

Heb nu die SPB pocket plus software geïnstalleerd, en het gaat al beter...
Doet weinig af aan het feit dat het in drie dagen al een keer of vijf is voorgekomen dat ie niet meer aan wilde; en ik alsnog tegen wat onpraktische dingen aanloop... Maargoed... Dat zal de prijs zijn die je voor een multifunctioneel apparaat betaalt...

www.carina-avensisclub.nl

quote:
MikeyMan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:09:
Tsjah, het zal misschien aan mijn te dikke vingers liggen ofzo, maar de invoer -zonder stylus- werkt bij mij gewoon verre van ideaal...
Dat kan. Alhoewel ik ook niet echt dunne vingers heb.Niettemin er zijn wel oplossingen te vinden.Snuffel hier eens.
quote:
Heb nu die SPB pocket plus software geïnstalleerd, en het gaat al beter...
SPB software staat er om bekend vaak problemen te geven.
quote:
Doet weinig af aan het feit dat het in drie dagen al een keer of vijf is voorgekomen dat ie niet meer aan wilde; en ik alsnog tegen wat onpraktische dingen aanloop... Maargoed... Dat zal de prijs zijn die je voor een multifunctioneel apparaat betaalt...
Is mij ook weleens gebeurd. Meestal gaf ik hem dan even een softreset.

Inderdaad vanwege de omslachtige bediening ben ik weer terug gegaan naar een K850i. Hij fungeert nu echter mooi als navi en daar is 'ie perfect in _/-\o_

Sony Ericsson K850. Daar ben je!

LianLi Fanclub

quote:
Volgens mij heeft dit meer te maken met het feit dat je niet gewend bent om met PocketPC's of Windows Mobile te werken, dit heeft totaal niets met de telefoon te maken...

V350!

Heb met het gebruik van windows of de pda functies totaal geen problemen...

Maar als telefoon is het een ander verhaal... De touch-screen bediening functioneert dan naar mijn visie erg matig... Het -zonder pennetje- invoeren van teksten blijft bagger...

dat klopt, als je dat graag makkelijk wilt doen zonder stylus kun je het beste eentje met een qwerty-toetsenbord pakken :P
Er is ook een prog waarmee je hele grote toetsen hebt om te kunnen sms-en ofzo. Maar dan heb je ipv een heel vlak waar de tekst in komt, maar 1 regel waar de tekst in komt. Ik weet zo gauw niet hoe het programma heet en waar je het kunt downloaden. Maar dat zal iemand anders hier vast wel weten ;)
quote:
Doet weinig af aan het feit dat het in drie dagen al een keer of vijf is voorgekomen dat ie niet meer aan wilde
dit is overigens geen algemeen iets, dit hangt meer van jou toestel af.
Ik heb nu de SPV M700 (Trinity) en de SPV M500 (Magician), en tot nu toe vind ik ze beide nog gelijk opgaan. Maar zodra ik WM6 beter leer kennen en alles naar mijn zin aanpas zal dit waarschijnlijk wel anders worden ;)
Maar dat neemt niet weg dat de Magician nog steeds een prima toestel is! Snelle proc alleen jammer dat er geen WM5/WM6 op kan.
Mijn magician kan overigens met regelmatig gebruik (elke dag een paar sms, paar keer bellen, en paar sms lezen) toch ongeveer een week mee op de accu.

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Dat gaat mij niet lukken. Ik SMS er niet veel mee maar bellen doe ik er ca 30 tot 45 minuten per dag mee. Daarnaast gebruik ik hem als agenda en als Tomtom apparaat (2 a 3x per week). Ik moet mijn accu om de drie dagen opladen, soms vaker. Hangt er ook een beetje vanaf, als ik hem aan de PC koppel om de syncen met Outlook, en je laat hem een uurtje aangekoppeld, is de accu ook alweer een stukje voller :)

Ik zit eraan te denken binnenkort naar de P3300 over te stappen. Voordelen voor mij: wifi, GPS ingebouwd, meer geheugen. Nadeel: tragere processor. Zijn hier mensen die van de Magician (of in mijn geval de Orange SPV M500 @ KPN ;)) dezelfde overstap hebben gemaakt, en wat zijn je ervaringen?

BeQuietAndDrive wijzigde dit bericht 12-11-2007 09:25 (13%)

www.DigitalRacing.nl

quote:
MikeyMan schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:14:
Het -zonder pennetje- invoeren van teksten blijft bagger...
http://www.windowsfordevices.com/files/misc/SpbKeyboard02.jpg

@BeQuietandDrive

P3300 slechts 200MHz Meer geheugen? Ook gewoon 64MB standaard tegenwoordig, schijnt het.
Voor de rest gelden de voordelen van WM5/6 zoals ik al eerder genoemd heb. Vandaar dat ik zelf dus momenteel de SPV M600 gebruik. TT6 had ik echter snelle werekdn op m'n I-mate Jam dan op die M600

Dutchphoto wijzigde dit bericht 12-11-2007 12:52 (37%)

quote:
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:24:
Dat gaat mij niet lukken. Ik SMS er niet veel mee maar bellen doe ik er ca 30 tot 45 minuten per dag mee. Daarnaast gebruik ik hem als agenda en als Tomtom apparaat (2 a 3x per week). Ik moet mijn accu om de drie dagen opladen, soms vaker. Hangt er ook een beetje vanaf, als ik hem aan de PC koppel om de syncen met Outlook, en je laat hem een uurtje aangekoppeld, is de accu ook alweer een stukje voller :)

Ik zit eraan te denken binnenkort naar de P3300 over te stappen. Voordelen voor mij: wifi, GPS ingebouwd, meer geheugen. Nadeel: tragere processor. Zijn hier mensen die van de Magician (of in mijn geval de Orange SPV M500 @ KPN ;)) dezelfde overstap hebben gemaakt, en wat zijn je ervaringen?
Ik ben van SPV M500 (@Telfort :P) overgestapt op SPV M700 (ook weer @Telfort :)) en moet zeggen vind hem best fijn. Zeer mooi scherm. Geeft veel meer licht dan de Magician. Heeft ook WiFi en GPS en een 400MHz Samsung processor. En natuurlijk WM5 of WM6 erop. Hij is ongeveer even groot als de magician (iets kleiner zelfs)

quote:
Dutchphoto schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:46:
[...]

[afbeelding]

@BeQuietandDrive

P3300 slechts 200MHz Meer geheugen? Ook gewoon 64MB standaard tegenwoordig, schijnt het.
Voor de rest gelden de voordelen van WM5/6 zoals ik al eerder genoemd heb. Vandaar dat ik zelf dus momenteel de SPV M600 gebruik. TT6 had ik echter snelle werekdn op m'n I-mate Jam dan op die M600
Deze is er toch ook in een niet-qwerty versie? (Of kun je met die switchen naar "telefoon-stijl"?)
Wellicht handig als je deze toetsen nog steeds te klein vind. Dan kun je de grotere toetsen gebruiken met een normale telefoon indeling. En dan in combi met een soort T9 of de gewone invoer.

quote:
Awkwarding schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:24:
[...]

Deze is er toch ook in een niet-qwerty versie? (Of kun je met die switchen naar "telefoon-stijl"?)
Verkrijgbaar in verschillende talen dus ook een aangepaste keyboard layout.
quote:
Wellicht handig als je deze toetsen nog steeds te klein vind. Dan kun je de grotere toetsen gebruiken met een normale telefoon indeling. En dan in combi met een soort T9 of de gewone invoer.
Hier Blimkeys gratis.

En deze is ook gratis Er zijn er nog wel meer te vinden.

Zijn er nog mensen die hun Magician hoofdzakelijk gebruiken voor muziek?

Heb de player uit de TS en de PocketPC versie van Winamp geprobeerd, maar voor grote hoeveelheden vind ik het nog niet geweldig...

Dus; wie heeft er nog tips voor goede muziek-apps? Vooral wat grotere controls zou fijn zijn...

Uiterlijk vind ik minder belangrijk...

MikeyMan wijzigde dit bericht 04-12-2007 15:21 (14%)

quote:
MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:20:
Zijn er nog mensen die hun Magician hoofdzakelijk gebruiken voor muziek?

Dus; wie heeft er nog tips voor goede muziek-apps? Vooral wat grotere controls zou fijn zijn...

Uiterlijk vind ik minder belangrijk...
Stap over op TCPMP

quote:
Geprobeerd, opzich prima programma, maar voor in de auto is de bediening wat minder...

Heb je de nieuwste versie (5.0) van PocketMusic geprobeerd? Die vind ik zelf prima werken.

http://www.pocketmind.com/images/mainskin.gif

Die ziet er inderdaad erg goed uit...

Ga ik meteen proberen...

Ik heb onlangs een Sandisk Ultra II 2GB Plus gekocht (dus met USB-aansluiting), maar mijn Qtek S110 pakt deze niet, dwz vraagt steeds of de kaart geformatteerd moet worden. Op mijn computers en digitale camera's wordt het kaartje (zowel als stick als als SD) zonder problemen gelezen, alleen op mijn Qtek dus niet. Een gewoon Ultra II 2GB kaartje gaat ook zonder problemen.

Heeft iemand enig idee wat het verschil kan maken of hoe ik het kan oplossen?

Oost west, Groningen best!

Maar heb je dan ook een format via de Qtek uitgevoerd? Ik heb dat ooit eens met een 256MB kaartje gehad. Format PC en in mn HTC werkte het niet meer. Maar andersom wel. Zo niet, dan heb je dikke pech. Misschien is het wel een SDHC of hybride. Dan gaat het echt niet werken. Simpel Apacer 2GB werkt wel simpel...

Doe vandaag niet wat ook morgen kan!

quote:
Die Bruine schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:58:
Maar heb je dan ook een format via de Qtek uitgevoerd? Ik heb dat ooit eens met een 256MB kaartje gehad. Format PC en in mn HTC werkte het niet meer. Maar andersom wel. Zo niet, dan heb je dikke pech. Misschien is het wel een SDHC of hybride. Dan gaat het echt niet werken. Simpel Apacer 2GB werkt wel simpel...
Ik heb een Sandisk Ultra II 2GB Plus gekocht... dus geen SDHC of hybride (?). Het probleem bleek uiteindelijk te zitten in het feit dat het kaartje *net* niet goed contact maakte. Ik kwam op deze oplossing doordat de Qtek op een gegeven moment het kaartje wel pakte, maar slechts 128MB kon zien. Dit terwijl een normale Ultra II 2GB wel werkte.

Dus als een echte tweaker even wat papier op het kaartje geplakt (nog geen halve mm verschil) en het kaartje maakt nu wel goed contact. En het maakt niet uit waar ik het kaartje formatteer, in m'n Qtek of op de PC... beide kunnen nu erop lezen en schrijven! 8)

Vraagje:

Ik heb een MDA compact en deze werkt nog prima,en nu loopt in april mijn abbo af (9,95 per maand),is er een smartphone die echt een upgrade (touchscreen=must) is t.o.v. de MDA ?

De meeste nieuwe smartphones bieden weinig extra t.o.v. mijn goeie ouwe MDA,of zie ik iets over het hoofd?

Ik dacht er uit te zijn met de S730 maar deze heeft geen touchscreen,helaas pindakaas.

Citrofiel wijzigde dit bericht 12-12-2007 04:26 (48%)

Er zijn 10 soorten mensen,die binair denken en die dat niet doen.

Was bekend als Huntor

quote:
Citrofiel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 04:06:
Vraagje:

Ik heb een MDA compact en deze werkt nog prima,en nu loopt in april mijn abbo af (9,95 per maand),is er een smartphone die echt een upgrade (touchscreen=must) is t.o.v. de MDA ?

De meeste nieuwe smartphones bieden weinig extra t.o.v. mijn goeie ouwe MDA,of zie ik iets over het hoofd?

Ik dacht er uit te zijn met de S730 maar deze heeft geen touchscreen,helaas pindakaas.
Als je een toetsenbord wilt, maar ook de snelheid van de Magician dan zou ik kijken naar een TyTN 2. Hoef je geen toetsenbord dan is een HTC Cruiser een goede vervanger.

What a fine day for Science! | Specs

HTC Cruiser = Touch Cruise denk ik? Zie topic: HTC Touch Cruise - Deel 1

Dat vind ik zelf ook wel een mooie opvolger. Snel genoeg (je hebt ook de P3300 maar die vind ik in de praktijk te langzaam) en de HTC Touch (mooi klein ding maar ook weer traag in de praktijk). Onderschat zo'n 400 Mhz processor niet :)

www.DigitalRacing.nl

quote:
Dutchphoto schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:23:
[...]

Dat maakt niet uit.

Alles wat vroeger werd weggeschreven in RAM wordt nu in ROM gezet, de (belangrijke) data
Devices met WM5.0/6.0 hebben niet eens meer een backup batterij.
Ook overleefd die data dus een hardreset. De enige manier om van je data af te komen is door een "Clear Storage" en dat doe jezelf nadat je een code hebt ingevoerd :D

Dit was dan ook tevens DE verbetering van WM5/6
Lees er eens iets over hier
Ik snap de redenering, maar Read Only Memory... daar kun je dus toch alleen van lezen? Dus niet (meer) op schrijven (buiten de fabriek)? Of is de term verwaterd en gaat het nu om ROM waar de gebruiker niet op kan schrijven, maar Windows wel? oid? :?

quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:26:
HTC Cruiser = Touch Cruise denk ik? Zie topic: HTC Touch Cruise - Deel 1

Dat vind ik zelf ook wel een mooie opvolger. Snel genoeg (je hebt ook de P3300 maar die vind ik in de praktijk te langzaam) en de HTC Touch (mooi klein ding maar ook weer traag in de praktijk). Onderschat zo'n 400 Mhz processor niet :)
Hoe snel is de Cruise t.o.v. de MDA?

N.B. ik zie net dat ie 128 mb RAM heeft das natuurlijk al een goed begin :)

De TyTN2 wordt een beetje duur denk ik... :'( wel erg mooi.

Citrofiel wijzigde dit bericht 12-12-2007 14:22 (12%)

Er zijn 10 soorten mensen,die binair denken en die dat niet doen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws