Hoofdcategorieën
Topicacties

Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 september 2003

InterNLnet abel FAQ staat online: http://www.internl.net/in...amp;id=624&Itemid=441

Als het goed is worden volgende week brieven verzonden met meer informatie.
Papa
Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
bossz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:11:
[...]

Jawel!! Ik heb het zelfde type modem en gewoon de firmware van de annex-a genomen.

Deze procedure heb ik gehanteerd:

<knip>

Voor de firmwareupdate had ik problemen met het naar buiten bellen. Met de nieuwe firmware is dit nu opgelost. :Y

Succes!
Kijk, da's een uitgebreide werkwijze.
Ik heb hier de boel nog steeds niet updated. :X Ben stiekem een beetje druk met andere zaken, zoals ons huis verkopen en zo. :+

Specs
Chief Operations of all the eh Matsubitsui business

Reg. datum: 30 september 2008

quote:
bossz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:11:

Jawel!! Ik heb het zelfde type modem en gewoon de firmware van de annex-a genomen.
...
Nadat de modem weer opnieuw is opgestart, firmware controleren met: Status > apparaat.
Bootloaderversie: 2.1.0.20.0
Firmwareversie: 2.3.52.6.300

Hierna moet de modem geconfigureerd worden met de opgeslagen configuratie: Geavanc.instellingen > Beheer > Opslaan en herstellen > Configuratie herstellen > Bladeren > active_configfile -bestand opzoeken > OK. Alle Internet, Wlan en Voip-instellingen worden nu geladen.

Voor de firmwareupdate had ik problemen met het naar buiten bellen. Met de nieuwe firmware is dit nu opgelost. :Y

Succes!
@bossz, @opa. Dank voor de (verlate) reactie. De firmware upgrade ging ook bij mij goed. Alleen het laden van de oude config bestand minder. Het modem werkte niet lekker. Ik heb na een reset alle instelling ADSL/Voip nog maar eens opnieuw ingevoerd.

Daarna werkte alles (een uur) goed totdat ik ADSL storingen kreeg. en lag de KPN telefoonlijn er helemaal uit. Hopelijk is het vandaag nog gefixed.

Sjaka wijzigde dit bericht 03-10-2008 11:30 (14%)

Reg. datum: 18 oktober 2008

Hallo,
Wie kan mij uit de brand helpen??
Ik ben van Abel ook overgestapt naar Telfort en ik wil graag de modem (Siemens Gigaset SX762) hergebruiken. Internet heb ik aan de praat kunnen krijgen maar bellen (via VOIP) lukt helaas nog niet. Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen?? Ik heb op de website van Telfort iets gevonden maar het is hier helaas nog niet mee gelukt...
Wie helpt mij uit de brand??
Bedankt!!!!
Jeroen

Alles kan kapot (6)

quote:
JW76 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:40:
Hallo,
Ik ben van Abel ook overgestapt naar Telfort en ik wil graag de modem (Siemens Gigaset SX762) hergebruiken. Internet heb ik aan de praat kunnen krijgen maar bellen (via VOIP) lukt helaas nog niet. Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen?? Ik heb op de website van Telfort iets gevonden maar het is hier helaas nog niet mee gelukt...
Wie helpt mij uit de brand??
Bedankt!!!!
Jeroen
Maak eens een screenshot van je huidige instellingen? Dan zeggen wij wel wat er fout aan is. :)
Reg. datum: 18 oktober 2008

Goed idee;-) Jammer genoeg heb ik nu even niet de mogelijkheid om een printscreen te maken.

Ik heb deze van de site geplukt:
Gebruikersgegevens:
SIP number: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Username: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Password: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens

Algemene instellingen:SIP proxy: sip.telefoniedienst.nl
SIP service location: sip.telefoniedienst.nl
SIP signaling port: UDP 5060
SIP register service location: tel.telefoniedienst.nl
SIP register signaling port: UDP 5060
SIP domain: tel.telefoniedienst.nl

URL type coding: SIP
Registration interval: 6000 seconds
Session expires: 1800 seconds
Reserved RTP port range: UDP 16384-32767
Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type
DTMF mode: PCM
Sending INVITE Anonymous: Not permitted
Echo Cancellation G.168: In use
Voice Activation Detection: Not in use
SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted
Early Media acknowledge: Not in Use

Nu is de vraag waar vul ik wat in? Niet alles komt namelijk overeen. Ik ben benieuwd naar je reactie 8)

Reg. datum: 28 september 2008

quote:
JW76 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:40:
Hallo,
(knip) .... ik wil graag de modem (Siemens Gigaset SX762) hergebruiken... (knip) ... Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen?? ... (knip) ...groeten Jeroen
Jeroen, waarom gebruik je hem niet in combinatie met de Telfort-modem? Zie ook het voorbeeld op de Siemens-site met een UPC-modem. :*)
http://shc-download.siemens.com/repository/1630/163012/Gigaset_SX76x_UPC_zonder_analoge_telefonie.pdf

Tik een eitje
Reg. datum: 18 oktober 2001

Is er al Iemand over gezet van Abel Naar InterNLnet?

Reg. datum: 09 maart 2004

quote:
bossz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:09:
[...]

Jeroen, waarom gebruik je hem niet in combinatie met de Telfort-modem? Zie ook het voorbeeld op de Siemens-site met een UPC-modem. :*)
http://shc-download.siemens.com/repository/1630/163012/Gigaset_SX76x_UPC_zonder_analoge_telefonie.pdf
dat is niet het echt het probleem oplossen he? ;) dat is meer het probleem omzeilen :D

Reg. datum: 16 november 2005

quote:
REPLAY schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:27:
Is er al Iemand over gezet van Abel Naar InterNLnet?
Volgens mij nog niet. Ik zit nog op Abel.

E8400 @ 3825MHz 1.280v | MSI P7N Platinum 750i | 2x XFX 9600GT met Accelero Twin Turbo's in SLI - 700/1750/1000

ik zit een beetje met een probleem
ik heb abel/internl maar heb nog geen brief ontvangen met me gegevens vn internl
maar nu het probleem ik ga verhuizen
per 1 dec ga ik over en nu weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken want volgens mij is het nog niet allemaal administratief geregelt iemand sugessties

ps heb al gebelt maar na 1,5 uur in de wacht heb ik het opgegeven en opgehangen

Reg. datum: 09 maart 2004

quote:
i_need_euro schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:33:
ik zit een beetje met een probleem
ik heb abel/internl maar heb nog geen brief ontvangen met me gegevens vn internl
per 1 dec ga ik over en nu weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken want volgens mij is het nog niet allemaal administratief geregelt iemand sugessties

ps heb al gebelt maar na 1,5 uur in de wacht heb ik het opgegeven en opgehangen
ach troost je zelf aan t feit dat ik van Fiberworld al enige tijd voor ABEL op de fles ging overgedragen ben aan internl.net

echter ik heb ook nog geen brief :')

Reg. datum: 05 juli 2007

Ik heb ook de nieuwe 2.3.52.10.200 firmware geflashed. het heeft bij mijn Siemens SX762 de wifi problemen opgelost en ik heb het idee dat ook de telefonie stabieler is geworden. Ik had regelmatig dat ik de telefoon aannam en dat de lijn meteen dood was. Dat heb ik sinds de firmwareflash (10 dagen geleden) niet meer gehad. Ook viel met de oude firmware 2.1.34.10.500 de wifi om de haverklap weg. Ik zag dan in de log staan "Wifi stuck beacon", een bekende fout bij de Siemens modems. Ook die fout is helemaal weg. Kortom: flashen die handel!

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

Mijn broer had dit weekend een brief dat hij binnen 2 weken overgezet zou worden naar internl. Ik weet alleen de ingangs datum niet meer (ik dacht vanaf maandag, maar het kan ook anders zijn)
quote:
i_need_euro schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:33:
..
per 1 dec ga ik over ...
Een beetje laat maar bel hen op om te vragen of je wordt overgezet naar hen (vraag je klantnummer!) en zo ja dat je per 1/12 wilt opzeggen. Ze kunnen je houden aan de normale opzegtermijn (zie contract abel), tenzij je verhuisd naar een plek waar zij geen dienstverlening hebben (ik denk dat zie clausule in je contract staat)

Natuulijk als je opzegt, dan schriftelijk (met je klantnummer)

jeanj wijzigde dit bericht 10-11-2008 06:55 (60%)

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Reg. datum: 22 maart 2004

Ik heb abel/internlnet. Sinds gistermiddag 4 uur opeens geen verbinding meer. M'n modem krijgt een nieuw IP-adres (92.254.75.x), maar zelfs de default gateway is niet te bereiken.

InterNLnet schrijft bij vraag 1 van hun FAQ: "Wij zorgen ervoor dat u niet zonder internet en/of telefonie komt te zitten." Helaas, dat is mislukt.

quote:
jabesse schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:19:
Ik heb abel/internlnet. Sinds gistermiddag 4 uur opeens geen verbinding meer. M'n modem krijgt een nieuw IP-adres (92.254.75.x), maar zelfs de default gateway is niet te bereiken.

InterNLnet schrijft bij vraag 1 van hun FAQ: "Wij zorgen ervoor dat u niet zonder internet en/of telefonie komt te zitten." Helaas, dat is mislukt.
Bij de migratie van Abel naar InterNLnet bleken er zo'n 50 lijnen buiten de boot te vallen. Die zijn handmatig opnieuw geconfigureerd en lagen er (als het goed is) maar een uur of twee uit. Ik neem aan dat alles nu wel weer werkt?

quote:
denan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:40:
[...]

Bij de migratie van Abel naar InterNLnet bleken er zo'n 50 lijnen buiten de boot te vallen. Die zijn handmatig opnieuw geconfigureerd en lagen er (als het goed is) maar een uur of twee uit. Ik neem aan dat alles nu wel weer werkt?
Nee, helaas. Geprobeerd met 2 verschillende modems, en afwisselend met een router en direct met een laptop.
Ik krijg (in alle combinaties van bovengenoemde) een IP-adres 92.254.75.x, netmask 255.255.248.0, en default gateway 92.254.72.1. Die laatste is niet te pingen.
Als ik een traceroute doe naar een IP-adres op Internet, krijg ik vreemd genoeg als eerste hop antwoord van 92.254.64.1. Da's vreemd, want die ligt buiten het netwerk gedefinieerd met het netmask. In de arp-tabel staat die overigens wel als 92.254.72.1. Volgende hops komen niet meer door.
92.254.64.1 is wel te pingen, dus de lijn werkt.

quote:
jabesse schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:11:
[...]

Nee, helaas. Geprobeerd met 2 verschillende modems, en afwisselend met een router en direct met een laptop.
Ik krijg (in alle combinaties van bovengenoemde) een IP-adres 92.254.75.x, netmask 255.255.248.0, en default gateway 92.254.72.1. Die laatste is niet te pingen.
Als ik een traceroute doe naar een IP-adres op Internet, krijg ik vreemd genoeg als eerste hop antwoord van 92.254.64.1. Da's vreemd, want die ligt buiten het netwerk gedefinieerd met het netmask. In de arp-tabel staat die overigens wel als 92.254.72.1. Volgende hops komen niet meer door.
92.254.64.1 is wel te pingen, dus de lijn werkt.
Email je IP (en ook graag mac) eens naar denan@inter.nl.net, dan zal ik laten uitzoeken wat er mis gaat.

quote:
denan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:27:
[...]

Email je IP (en ook graag mac) eens naar denan@inter.nl.net, dan zal ik laten uitzoeken wat er mis gaat.
En nog geen 3 minuten na m'n mailtje werkte het opeens! Goed bezig!

<OT> En is er misschien ook een forumlid die mijn volledig vastgelopen nummerbehoud van Telfort naar T-Mobile kan helpen lostrekken?</OT>

Reg. datum: 06 augustus 2008

Heeft iemand al de aangekondigde brief met inlog gegevens ontvangen?

Reg. datum: 08 augustus 2002

Ik zit met het volgende:

Ik heb net voor het faillissement van Abel mijn contract opgezegd (was al 1,5 jaar lid) en naar Telfort overgestapt. ik kreeg een brief met daarin het verzoek om het modem op te sturen om zo de betaalde borg te ontvangen. Niet veel later werd Abel failliet verklaard en stond op de webpagina het verzoek om geen modems terug te sturen.
Nu krijg ik een rekening van Abel waarin de nieuwwaarde van het modem verrekend wordt (99 euro). Dit gestorneerd en de machtiging opgezegd. Niet veel later een rekening dat ik ingebreke ben gebleven en moet betalen. Ik heb hun proberen te mailen en te bellen, maar ja niemand meer bereikbaar. Nog naar de curator gebeld maar zij geven aan om het modem niet terug te sturen (hij zal ze ook wel niet verkocht krijgen op marktplaats ;) ).
Kan iemand me raad geven wat nu te doen? Betalen of niet? Ik heb ook geen zin om straks een deurwaarder hier te hebben.

Reg. datum: 28 oktober 2007

Ik heb ook wat betalingen teruggedraaid van september en oktober. Behalve een mail dat mijn betaling mislukt was en ik in gebreken blijf, niets meer gehoord. Ik wacht rustig af. Een deurwaarder komt pas na een herinnering en een aanmaning, en anders wimpel je hem af met de mededeling dat je de rekening gemist hebt en eerst een herinnering wenst te ontvangen en niet meteen een deurwaarden...

Reg. datum: 18 juni 2004

Zijn er mensen die succesvol gemigreerd zijn van Abel naar Internl.net?

Ik blijkbaar niet: sinds gisteren krijg ik geen IP adres meer, alleen een subnetmask van 255.0.0.0. Ik heb net even geprobeerd de servicedesk te bellen maar daar is het redelijk druk. Na twintig minuten maar opgegeven. Ik heb een mailtje gestuurd (maar geen ticketnr of iets dergelijks terug gekregen) en dan maar hopen dat het wordt opgelost.

"If you see a whole thing - it seems that it's always beautiful. Planets, lives... But up close a world's all dirt and rocks. And day to day, life's a hard job, you get tired, you lose the pattern." Ursula K. Le Guin

quote:
rutgerw schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:12:
Zijn er mensen die succesvol gemigreerd zijn van Abel naar Internl.net?

Ik blijkbaar niet: sinds gisteren krijg ik geen IP adres meer, alleen een subnetmask van 255.0.0.0. Ik heb net even geprobeerd de servicedesk te bellen maar daar is het redelijk druk. Na twintig minuten maar opgegeven. Ik heb een mailtje gestuurd (maar geen ticketnr of iets dergelijks terug gekregen) en dan maar hopen dat het wordt opgelost.
Stuur even je gegevens naar denan@inter.nl.net dan zal ik de betrokken projectleider laten uitzoeken of je al gemigreerd bent en of dat goed is gegaan. Ik heb al 3 abel users in mijn mailbox gehad die geen verbinding meer hadden maar pas eind van deze week naar InterNLnet overgezet worden.
Reg. datum: 18 juni 2004

Het werkt weer!

"If you see a whole thing - it seems that it's always beautiful. Planets, lives... But up close a world's all dirt and rocks. And day to day, life's a hard job, you get tired, you lose the pattern." Ursula K. Le Guin

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: